Škoda Fabia (2015)
12.10.2016Výber auta Bol som majiteľom Felicie 1,6 rok výroby 1997. Kúpil som ju od známeho ako desaťročnú s 39 000 najazdenými kilometrami. Garážovanú. Na…
Škoda Fabia (Bertold)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Vydej to knižně 12.10.2016 21:51 orgasmic
- priestor 14.10.2016 18:58 umo
- Tak obecně 14.10.2016 20:31 BigBang
- borec 14.10.2016 20:48 RDMBR
- Tady nejde dát nic jiného než 10 15.10.2016 09:56 baca42
- parádní práce... 16.10.2016 14:46 michal.t
-
hodnocení 30.10.2016 18:21
Verny_2013
-
Re: hodnocení 30.10.2016 21:45
michal.t
-
Re: Re: hodnocení 30.10.2016 22:23
Verny_2013
-
Re: Re: Re: hodnocení 30.10.2016 23:18
Bertold
-
Re: Re: Re: hodnocení 31.10.2016 15:07
AnGeor
-
Re: Re: Re: Re: hodnocení 31.10.2016 20:23
Bertold
-
Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 01.11.2016 13:18
AnGeor
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 01.11.2016 14:41 michal.t
-
Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 01.11.2016 13:18
AnGeor
-
Re: Re: Re: Re: hodnocení 31.10.2016 20:23
Bertold
-
Re: Re: Re: hodnocení 31.10.2016 15:07
AnGeor
-
Re: Re: Re: hodnocení 30.10.2016 23:18
Bertold
-
Re: Re: hodnocení 30.10.2016 22:23
Verny_2013
- Re: hodnocení 31.10.2016 15:11 AnGeor
-
Re: hodnocení 30.10.2016 21:45
michal.t
- 3x10 31.10.2016 15:34 AnGeor
- test 07.11.2016 09:06 janpww
- I tak je Ford Focus lepší a to za stejnou cenu :-) 08.11.2016 15:10 Bobanus
- Zkušenost 10.11.2016 13:31 Bobanus
- Pekne napísané. 28.01.2017 17:38
- info 05.03.2017 11:40 Sihi
- někdy méně znamená více 10.03.2017 19:46 Marekx
- zajímavé 02.02.2018 10:45 Petrskr
-
-
Verny_2013 14.10.2016 07:32
« Re: Vydej to knižně
Parádní vyčerpávající recenze, ale najednou se to fakt přečíst nedá. Ale je celkem dobře členěná do kapitol či témat takže si každý vybere co ho zajímá. Fakt super. Podle mě máš nejlepší možnou kombinaci 1,2 TSi, manuál a kombi. Navíc na to TSi seriózní tuneři např Cimbu, Sportmotor, aj ti zvednou výkon a krouťák na úroveň 1,4TSi 92Kw. To až se těch 81 Kw a 175 Nm nabažíš.-
Bertold 14.10.2016 09:33
« Re: Re: Vydej to knižně
Rozmýšlal som aj nad tým, že niektoré témy by som publikoval ako samostatné články v blogu. Nuž ale kto tu číta blogy? Na moju recenziu Octavie 2,0 TDI kliklo vyše 12700 užívateľov, na priemerný blog to u mňa vychádza na 800 užívateľov. Len pre zaujímavosť na najnovší môj blog Škoda DriveGreen, čo je prípad samostatného článku k recenzii Fabie, kliklo doposial len 120 užívateľov. Čiže zmysluplný blog napíše len taký somár ako ja. Redakcia by s tým mohla niečo spraviť. Na kvalitnejšie blogy upozorniť na hlavnej stránke. Ako tomu bolo svojho času pri recenziách. Takto ťažko môžu čakať, že blogeri sa pretrhnú. Nie tak dávno sľubovali podporu blogerom. So zmenami v redakcii to však upadlo do zabudnutia. Takže preto táto sága. Navyše z recenzie sa nedá prekliknúť cez link na blog. Ale verím, že záujemcovia o Fabiu si tie svoje témy nájdu aj v tejto ságe. Každopádne ďakujem za pochvalu aj za kritiku. Možno si tento problém všimne aj redakcia. ;-)
-
-
Đawson 14.10.2016 12:25
« Re: Vydej to knižně
Tyvole ja to precet cele >:D mam take novou fabku, podvozek standartni, 15ky kola a taky 81kw tsi. Jen vybavu ambition a podvozek beru teda jako komfortni a ... To je vse, ma predchozi mazda byla o 3 urovne vys >:D jen par dodatku... Motor je vykonny a pro combi a rodinne jezdeni naprosto dostatecny, spotreba take... Ale ver, ze jezdim i fabii rs prvni generace v krasne modre metle a motor lec nafta je uplne nekde jinde a zrychleni z 0-100 take... Papir snese vsechno :-) take srovnani s 66 a 81 kw verzi je, ze pokud nekdo nejezdi na krev, priplatek za 81kw se asi vazne nevyplati a ty penize je lepsi srojezdit nebo si koupit poradny zimni gumy-
Bertold 14.10.2016 22:52
« Re: Re: Vydej to knižně
S tým podvozkom netvrdím, že Fabia je z hľadiska pruženia nekomfortná. Avšak s tvrdením, že Fabia má podvozok orientovaný na komfort, čo bolo spomínané vo väčšine testov novinárov, nesúhlasím. Podvozok orientovaný na komfort má podľa mojich kritérií pružiny s tlmičmi nastavené mäkko. Auto síce výborne pohlcuje nerovnosti, ale sa aj výrazne hojdá. Takými príkladmi môže byť z praveku napríklad Felicia, či Daewoo Leganza, z minulosti VW Golf 6 1,2 TSI a z dneška napríklad Superb s elektronickými tlmičmi nastavenými na komfort. Od týchto áut je Fabia III tvrdosťou podvozka na míle vzdialená. Tvrdenie, že Fabia III ma tuhší, ale pritom dostatočne komfortný podvozok znie v mojich ušiach oveľa lepšie.
Čo sa týka Fabie I RS, tak vieme, aký má priebeh momentová a teda aj výkonová krivka v porovnaní s 1,2 TSI. V pružnosti RS jednoznačne roznesie 1,2 TSI na kopytách. Že v najvyšších otáčkach RS už takú prevahu nad 1,2 TSI nemá vidno aj z toho času zrýchlenia na stovku. Netvrdím, že tieto autá sa môžu spolu stavať do jedného šíku, išlo mi len o to, že keď RS označíme ako warm hatch, tak ak niekto označí 1,2 TSI ako skoro warm hatch, tak to nie je zas až taká kravina.
-
-
umo 14.10.2016 18:58
priestor
Ahoj. Musím pochváliť recenziu. A zároveň by som sa chcel opýtať na priestor na kolena na zadných sedadlách. Vedel by si porovnať fabiu 3 s ostatnými fabiami a felíciou? Najviac ma zaujíma porovnanie trojky, ktorá bude možno moje ďalšie auto a dvojky, ktorú mám teraz. Ďakujem a prajem čo najviac bezproblémových km.-
Bertold 14.10.2016 22:12
« Re: priestor
Ahoj. Dík za pochvalu. S tým priestorom na kolená vzadu som si lámal hlavu aj ja. Mal som Feliciu, rodičia Fabiu I Combi. Hľadal som nové auto ešte keď bola aktuálna Fabia II Combi a kúpil som Fabiu III Combi. Z môjho uhla pohľadu (198 cm vysoký) mám jasno v tom, že za mnou ako vodičom zostalo najviac miesta vo Felícii. Ani nie tak preto, že by bola Felicia v pozdĺžnom smere priestrannejšia, ale nedalo sa výškovo spustiť dolu vodičove sedadlo a najmä sa nedalo na moju výšku dostatočne posunúť vzad. Vďaka tomu, rovnako však vďaka väčšiemu nástupnému priestoru pre nohy medzi stredovým stĺpikom a zadným sedákom, bolo aj nastupovanie a vystupovanie v pohode. Modernejšie malé Škodovky by som strčil do jedného vreca. Zozadu sa najmä horšie vystupuje, lebo priestor medzi stredovým stĺpikom a zadným sedákom je dosť malý, obzvlášť pre desiatky chodidlá. Ale keď je človek vnútri a vodič si výškovo nastaví sedadlo tak, aby vzadu sediacemu pasažierovi sa do vybrania vodičovho operadla vošli kolená, tak sa tu pohodlne odvezú prekvapivo vysokí cestujúci. Veď to poznáš. Rozdiel medzi Fabiami je podľa mňa minimálny, Fabia II mala vďaka vyššej streche o niečo viac priestoru na hlavu. -
twistedTSD 24.10.2016 13:12
« priestor
Proti Fabii II je na tom Fabia III s místem pro kolena vzadu o trochu hůř. Dvojku znám velice dobře a když jsem si pak sedal do nové Fabie na zadní sedadlo, cítil jsem se stísněně a nepomohlo ani skromnější nastavení předního sedadla. A Felicia je vzadu určitě o poznání vzdušnější...Ale tím nechci říct, že by Fabia byla méně prostorná než její konkurenti, jen již tolik nevyčnívá.
Jinak když už sem píšu, recenze luxusní. :yes:
-
BigBang 14.10.2016 20:31
Tak obecně
Recenze dlouhá, předlouhá, ale dal jsem to. Nicméně jsou tam věci, se kterýma nemůžu souhlasit. První je asi jízda podle rádce řazení - sice s ní dosáhneš takové spotřeby jaké dosahuješ, ale nějak mi nejde pod fousy provozování motoru kolem rezonance. Start/Stop je kapitola sama pro sebe. Turbodíra záleží na mnoha faktorech, ale pokud se vezme v potaz, že to turbo musí natlačit poměrně vysoký tlak, nerad bych kecal, ale myslím, že 1,5 baru tak to chvíli trvá. Když člověk ví jak na to, tak se lagu dá předcházet právě dřívějším přidáním plynu. Ohledně rozdílnosti v chování 111 a 211, tak by se dalo očekávat, že právě „spodek“ bude mít lepší 8v, ale phaser zde hraji svou roli no a ve vysokých otáčkách to je jednoznačné pro 16v.
Hlavně ať jezdí bez chyby :-)-
Bertold 14.10.2016 23:31
« Re: Tak obecně
Ahoj! S tým radením podľa palubného počítača by som to nevidel tak pesimisticky. Pri jazde po rovine, s primeraným tlakom na plyn, motor s veľkou rezervou zvláda tých 1500-2000 otáčok. Nemá tendencie vibrovať ani dunieť (EA111-tka na tom bola o niečo horšie). Samozrejme, jazdiť do kopca s 1500 otáčkami a plynom na podlahe je hlúposť. Pri výraznejšom zatlačení plynu však sám palubný počítač odporúča radiť vyššie pri o dosť vyšších otáčkach. Čím viac tlačíš plyn na podlahu, tým neskôr príde pokyn na preradenie.
V extréme tam tú turbodieru človek cíti (z ničoho nič zadupnutie plynu do podlahy), ale pri športovej jazde, keď sa pohybuješ v hornej polovici otáčok, tak cítiš, že ti nestíha turbo? Ja taký dobrý niesom.
;-)
-
-
baca42 15.10.2016 09:56
Tady nejde dát nic jiného než 10
Já to přečetl celé ;-) a kapitolu o motoru 2x >:D . Mám Fabii combi 1,9tdi pd 2002 a teď ve středu mi prý dorazila do autosalonu nová Fabia 1,2 TSI 81kW ambiente krátká verze. Sice nevím co tam s těmi novými vozy dělají, ale čekám že do týdne až dvou bude doma (možná budou chtít abych ji zaplatil). Ty porovnáváš různé benzíny a já přesedlám z nafty, tak uvidím jestli budu spokojen. Doufám že jo. Ty máš zkušenosti s různými vozy, já jsem ten druhý extrém který drtí jedno auto až do smrti (auta).
[odkaz]
-
Bertold 15.10.2016 20:58
« Re: Tady nejde dát nic jiného než 10
Ahoj! Ja som zdrtil zasa Feliciu. Nie kilometrami ale vekom. Keď som ju po kúpe Fabie predával mala 18 rokov a 96 000 km. Dal som si záväzok, že na nej najazdím aspoň stotisíc, ale prišla malá dcéra a záväzok som nedodržal. Auto nepoužívam často, keďže celé dni len v práci vysedávam za počítačom, a keby som mal najazdiť tie tvoje päťky, tak to by som tu musel byť ešte dlho. :-) V styku s modernými autami sa udržiavam tým, že známym pomáham s výberom auta. Takže nejaké tie predvádzačky a potom sa mi dajú povoziť na tom zakúpenom exemplári.
Tá tvoja 1,9-tka má samozrejme dolu väčší krútiaci moment, ale keď sa to zoberie celkovo, myslím, že budeš spokojný. Prajem ti to.
-
-
michal.t 16.10.2016 14:46
parádní práce...
Já teda četl jenom tu část o motoru (celá recenze je fakt moc dlouhá, ale pro někoho, kdo o Fabce uvažuje, bude určitě užitečná) a musím jen chválit... konečně někdo, kdo dokáže chování motoru pořádně popsat, porovnat s podobnými motory a podložit číselnými údaji, navíc i vlastnoručně naměřenými! Mé číselchtivé já zaplesalo. ;-)
Kéž by bylo víc takových na auto.cz...
Musím říct, že jsi hezky vystihl ten popis ploché výkonové křivky při vysokých otáčkách - je to sice velmi efektivní ale ne efektní. Nářky některých "atmomilců" nad ústupem atmosférických motorů s výkonovou špičkou pramení zřejmě právě s toho pocitu nedostatku efektnosti, přestože turbomotor je zde efektivnější. A cítím to s tou efektností stejně - přestože u mojí 1.8 už krouťák a zrychlení po překročení 6000 ot. trochu klesá, auto subjektivně táhne víc a víc - vysoká rychlost jízdy ten pocit zátahu zřejmě klamně umocňuje, přestože už intenzita zrychlení trochu klesá.
Jinak srovnání spotřeb o generaci starších atmosférických motorů beru skutečně jen jako ukázku mezigeneračního posunu... ono už dnes v kategorii atmosférických motorů (použitých v autech podobné kategorie) není moc s čím srovnávat… Pokud jde o soudobé motory, napadl mě trochu výkonnější skyactiv-G 2.0 88 kW, který má dle Spritmonitoru spotřebu o necelého 0.5 l větší (avšak Mazda 3 je zřejmě těžší auto než Fabka)… a nebo naopak dynamicky o něco slabší Honda Jazz 1.3 75 kW, která je dle spritmonitoru zase o necelého 0.5 l/100 km úspornější než Fabia.
Fyzika je prostě fyzika... myslím, že za rozpohybování auta musíme platit podobně, ať už máme turbomotor či atmosféru.
Tak hlavně hodně pohodových km za volantem, nejen ve Fabii!
-
Bertold 16.10.2016 22:20
« Re: parádní práce...
Ahoj! Som rád, že si neobišiel moju recenziu. Tvoje príspevky ma tiež nenechávajú chladným, keďže riešia merito veci.
S tým porovnaním s atmo motormi Fabie I je jasné, že sa jedná o dvojgeneračný rozdiel. Ale veľa ľudí narieka, aký to bol vtedy raj, keď sa do Fabie montoval dvojliter a teraz aká je to tragédia, keď tam dávajú len jednadvojku. A druhá vec je, že ak chceš porovnanie s aktuálnym autom v tejto triede s porovnateľným atmo motorom, tak nemáš s čím porovnávať.
Čo sa týka benzínového skyactive od Mazdy, tak to je kategória sama o sebe. Keďže technológiu extrémneho kompresného pomeru používa len Mazda, jej dosiahnuté výsledky ťažko možno automaticky priraďovať atmo motorom vo všeobecnosti. Ideologicky však Mazda robí to isté ako turbomotory, akurát inými technickými prostriedkami. Mazda do dvojlitra prirodzene nasaje normálne množstvo vzduchu a ten extrémne stlačí. Turbo do jednaštvorky nasilu natlačí veľké množstvo vzduchu a ten normálne stlačí. Akurát Mazda k tomu nepotrebuje turbo. To má svoje výhody, ale aj nevýhody. Každopádne v hospodárnosti jazdy sa môže turbám dívať smelo do očí.
Aj ja Ti prajem veľa spokojnosti s Hondou.
-
-
Verny_2013 30.10.2016 18:21
hodnocení
Tak jsem se dnes ještě chtěl vrátit k tvé recenzi a nějak jsem ji nemohl najít. Pak jsem si všiml že hodnocení ji zmršil stejně jako mě Angeor. Nic si z toho nedělej, je to asi nějaký zapšklý * který neunesl že někdo může napsat lepší recenzi než on.-
michal.t 30.10.2016 21:45
« Re: hodnocení
Taky jsem všiml toho hodnocení…
Když ještě u té recenze svítila čistá desítka, tak jsem si i říkal, že se určitě najde někdo takový, kdo to „pokazí“. Ale na druhou stranu, když už se tu hraje na nějaké to hodnocení, tak je trochu škoda, že hodně recenzí, ať již průměrných , nadprůměrných či naprosto výjimečných (jako je ta Bertoldova) jsou natlačeny někam do úzkého bodového rozmezí 9,5 – 10. Aspoň tak mi to připadá.
Už jsem pochopil, že za auto se tu dává téměř vždy 10, takže tato kategorie jako by tu skoro nebyla. Osobně se nestydím dát někomu za auto i něco horšího, zvlášť když z recenze cítím, že se to auto třeba až tak nehodí k potřebám či způsobu užití, jaký recenzent popisuje.. že si mohl pořídit něco vhodnějšího např. A pokud někdo hodnotí stylem luxusní vozy = 10 bodů a vše ostatní s cenovkou pod milion nebo dva = plevel s méně body, tak byť to vypadá poněkud snobsky, má to taky nějakou jednoduchou logiku.
A pokud jde o fotky a jejich hodnocení – někdo si může říct, že bude dávat 10 bodů třeba jen za naprosto unikátní snímky dokumentující např. dynamické chování vozu (třeba jízdu po dvou kolech :-) ) či ukazující běžně nepřístupné části vozu, motoru, atd.
Takže možná můžem být rádi za to, co nám Angeor nadělil 8-s-
Verny_2013 30.10.2016 22:23
« Re: Re: hodnocení
S tím co jsi napsal nelze než souhlasit. Třeba by mohla fungovat lépe redakce a mazat vymyšlená auta, která se tu v poslední době množí jak houby po dešti a třeba mít právo ohodnotit recenzi dle svých kritérií. Možná to dospělo už do bodu kdy bude vhodné systém hodnocení změnit. Je pravda že možná 95% aut dostane 10 jen za to auto. Pak jsou tu exoti které hodnotí vlastně jen fandové té které značky. Auta různých kategorií jsou smíchaná všechny do 1 pytle, běžná auta, kabriolety, offroudy SUV MPV, supersporty atd. Asi by to chtělo nějaký nový impuls nejen v hodnocení ale i v kategorizaci.-
Bertold 30.10.2016 23:18
« Re: Re: Re: hodnocení
Čaute chalani!
Angeor sa stal tým, čo zobral na seba tú špinavú robotu, že odstrelí autá pre pleps, aby sa nemiešali do vôd, kam patria len tie honosnejšie značky. Že dal mojej Fabii v hodnotení samotného auta 8 bodov, tak čo už. Každý to môže zobrať po svojom. Niekto si to rozloží systémom Porsche 10 - Trabant 1, niekto si povie, že on by si teda rozhodne Fabiu nekúpil, radšej by zobral BMW M3 a rozumnejší jedinci túto hlúpu kategóriu v hodnotení recenzií odignorujú tým, že tu zadajú vždy 10-tku. Veď tu nemá ísť o kvalitu áut, ale hodnotenie je hlavne na to, aby si návštevník moje.auto.cz vedel rýchlo nájsť kvalitné recenzie a nemusel sa brodiť množstvom odfláknutých.
Ale že Angeor mi buchol za fotogalériu 8-čku, tak to som sa pobavil. Hneď som si povedal, že aj hľa, zostrelovač. Nie som z tých ľudí, čo sú k sebe nekritickí, ale nech som akokoľvek skromný, tak veľa recenzií, ktoré by obsahovali fotky normálne, dokumentačné, „umelecké“, s efektami, potom prehľadné tabuľky, grafy a nakoniec vlastné video, tak takých recenzií som tu veľa nevidel. Angeor asi očakáva, že keď chce človek 10-tku, tak si má zaplatiť profi fotografa s ateliérom. Podľa mňa však moje.auto.cz nie je súťaž v oblasti umenia.
Prosiť ho o prehodnotenie hodnotenia za fotografie pomocou súkromnej správy je pod moju úroveň. Namiesto toho som mu na jeho recenziu Subaru buchol 3x8, čo reálne zodpovedá môjmu triezvemu pohľadu na vec v kontexte s miestnymi zvyklosťami (že priemerná recenzia dosahuje 8-9 bodov) a nejedná sa o nejaké oplácanie. Keby som chcel oplácať, tak mu to obodujem správnym bodovaním, čo znamená, že priemer = 5 bodov. Keby sa náhodou zobzeral, tak moje hodnotenie zruším. Ale je mi jasné, že keby nie Angeor, tak sa nájde niekto iný, čo si rád zašpiní ruky. Vďaka takýmto strelcom má potom bežný návštevník moje.auto.cz, ktorý hľadá informácie o danom aute, sťaženú cestu k nim. Ale tak kto chce, ten si tie informácie napokon nájde.
Za zmeny v systéme hodnotenia som všetkými desiatimi.
-
AnGeor 31.10.2016 15:07
« Re: Re: Re: hodnocení
proc spinavou robotu? priste napis do recenze, pokud mi nedate 3x10 tak nehodnotte... dal jsem ti znamky podle sveho skromneho nazoru. a to jsem ti jeste tak 3 body pridal za auto. chapu ze pro tebe je to asi za 10bodu, ale pro me je to prumerne auto ve vsech ohledech a tim padem by si spis zaslouzilo 5 bodu. pouze pouzivam hodnoceni, tak jak je nastaveno... fotky jsem hodnotil za 8 a myslim ze to odpovida. nejde o technickou kvalitu, nemusi to fotit profik, ale chce to nejaky napad, tvuj unikatni pohled na auto... nic takoveho tam nevidim.
takze jsi "oplatil" 3x8, cetl jsi to vubec, nebo to byla proste odplata za sestreleni? nevim kolik ti je let, ale pripada mi komicke se na webu handrkovat o desetiny bodu v nejakem nesmyslnem bodovani. kdo bude chtit cist tvou recenzi, bez problemu si ji najde.
ja jsem na tenhle server prispel pro to, abych pomohl lidem s vyberem podobneho auta a ne kvuli top 10....
[odkaz]
-
Bertold 31.10.2016 20:23
« Re: Re: Re: Re: hodnocení
Zdravím!
Mám rokov už pomerne dosť a o nejaké body sa tu nechcem handrkovať. Reagujem na to, že aj ostatní si všimli, že Tvoje videnie je zjavne z iného uhla. Za auto môžeš dať bodov koľko len chceš, to je hlúposť toto vôbec bodovať. Ale ako vidno z Tvojej reakcie nižšie, asi netušíš, že auto sa vždy hodnotí vzhľadom na svoju triedu a neporovnáva sa s etalónom napríklad nejakým Porsche 911. Tak je to na auto.cz, ale aj všade inde. Takže ak je Fabia len šedá myš v mainstreame malých áut (za 5 bodov), tak potom čo za model je ten, ktorý je tu etalón a Fabia nemá najmenší nárok?
Myslím, že pri fotkách na moje.auto.cz nemá ísť v prvom rade o umelecký dojem. Nejaká tá umelecká perlička, samozrejme, nikdy nie je na škodu a dokáže potešiť, ale dôležité je na kvalitných fotkách zdokumentovať auto, prípadne zaujímavosti auta, čo sa spomínajú v recenzii. Darmo budem v recenzii napríklad písať čo dokáže všetko zobraziť display a k tomu odfotím strašne cool rozmazanú fotografiu z vlastného uhla pohľadu, ktorá by vyhrala World press foto. Toto zjavne nie je to, čo návštevník moje.auto.cz primárne očakáva.
-
AnGeor 01.11.2016 13:18
« Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
8 z 10 jsou 4ri hvezdicky z 5ti... to je stejne hodnoceni jako v testu na tomto webu... kdybych hodnotil tak jak pises vyse, mel by jsi tam 5 z 10.
fotky jsem myslel aby jsi nam ukazal cim je to auto v tvych ocich zajimave, nejaky zajimavy detail, uhel pohledu kdy vypada to auto "jinak" 100 prumernych nic nerikajicich fotek, ktere se navic u techto aut povaluji naprosto vsude za 10 bodu neni
ani jeden z vas se nehoni za body, ale pobreceli jste si tady jak vas zly * AnGeor sestrelil a jak je to nespravedlive ze jsem si dovolil bodovat tak jak jsem to videl.. podle meho proste prumerne auto s prumernou fotogalerii do top 10 nepatri, jsou tady lepsi auta s lepsimi fotkami a perfektnimi recenzemi, ktere tam nejsou.
howg-
michal.t 01.11.2016 14:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Nevyvracím, že tak jak to podáváš, to dává taky smysl (a věřím, že nejen mě)… a na jednu stranu jsem i rád, že tu zůstal někdo, kdo nedává jen 9 (mírný podprůměr) nebo 10 (mírný nadprůměr), jako mnoho jiných hodnotitelů.
Možná to tak nevyznělo, ale u moji recenze mě Tvé původní nedesítkové hodnocení opravdu nijak neuráželo. A právě v tomto kontextu mi přišlo škoda, že si ty Bertoldovy fotky ohodnotil hůř než ty moje třeba, když ty Bertoldovy za horší rozhodně nepovažuju (vím, je to subjektivní a máš na to právo).
Svým způsobem je Bertoldova fotogalerie opravdu unikátní a hodně výživná, na rozdíl od většiny ostatních – je zde plno grafů a tabulek, které jinde nenajdeš. Dobře vím, jaká je s tím drbačka a pro mnoho lidí je toto mnohem cennější než x-jiných úhlů pohledu na fotkách. Škoda že něco takového není u každého oficiálního testu na auto.cz - lidi by se aspoň zbytečně nenimrali a nespekulovali v subjektivních vyjádřeních autorů, jak je dané auto líné či hbité, atd.
Mrzelo by mě, kdyby tu vznikl nějaký ošklivý precedens s vydupáváním si dobrého hodnocení… téma hodnocení se tu holt otevřelo… bylo by i s podivem, kdyby se něco takového v diskusích nikdy nepropíralo… ale myslím, že bude fajn, když každý z nás nakonec zůstane u svého způsobu hodnocení.
-
AnGeor 02.11.2016 14:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
vis, jsem tady uz nejaky ten rok a tahle diskuze je tady v pravidelnych intervalech....
ale Bertold vyse napsal:
Namiesto toho som mu na jeho recenziu Subaru buchol 3x8, čo reálne zodpovedá môjmu triezvemu pohľadu na vec v kontexte s miestnymi zvyklosťami
hmmm.... takze me dat 8 za moje auto je ok, ale kdyz dam ja 8 za auto, ktere neni v zadnem ohledu vice nez prumerne, tak je to spatne :no:
a k tem fotkam, na tabulky nehraju, dej hezkou fotku a mas 10, pokud ne, 10 nemuzes cekat i kdyz tam budes mit 100 fotek a 1000 grafu...-
Verny_2013 02.11.2016 18:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Objektivní ( respektive objektivnější ) hodnocení by mohlo vypadat třeba takhle:
1) Auto váha 25%
kriteria :
- design
- pohonné ústrojí a jízdní vlastnosti ( výkon, pružnost, agilita )
- Užitné vlastnosti ( spotřeba, variabilita )
2) Fotky váha 25%
kriteria:
- technické provedení fotek
- umělecký dojem
- vypovídací hodnota
3) Recenze 50%
kriteria :
- popis auta ( fakta, zjištěné nedostatky, klady, náklady )
- příběh ( koupě auta, výběr, srovnání s jinými auty )
- čtivost recenze
Bylo by to dejme tomu 9 hodnot kze kterých by se získala výsledná známka.
Samozřejmě že kritérií by se našlo víc třeba i lepších ale šlo by především o větší objektivitu v hodnocení.
Víte ono to opravdu vypadá dost blbě když je tam 15 x 10 a pak najednou 8,8,10. Určitě by se hodnocení rozložilo do mnohem širších mantinelů a nikoliv jen mezi 9,5-10. I já jsem tady už taky nějaký rok a hltám každou povedenou recenzi a jsem za ni vděčný. Mám ale pocit že v poslední době jich poněkud ubývá, nebo se mýlím?
-
AnGeor 02.11.2016 20:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
ja si myslim ze to je nastavene v ramci moznosti dobre... jak chces hodnotit design? to je velice subjektivni a tim padem ode me uz nemas 10, protoze soucasna produkce Skody se mi proste nelibi, nemam rad na autech ostre tvary atd.
prsite se tady jak mali kluci a obkecavate to jako kdyby slo o zivot... pisete tady ze recenze zapadne, pokud nebude v top 10... ale proc by v top 10 mela byt recenze na naprosto prumerne auto, ktere bylo testovano vsude 100x a ma ho spousta lidi? jak jsem psal vyse/nize, je tady spousta lepsich aut/fotek/recenzi a neni problem je najit. pouze nekteri si mysli ze kdyz stravi psanim "recenze" mesic, tak jaksi automaticky musi dostat 3x10 a patri do top10
ja si taky rad prectu novou povedenou recenzi, ale hodnotim podle toho jak to vidim. neni to o kvantite ale o kvalite, at se jedna o foto nebo text...
a 15x10 prece nic neznamena, nebo ano? proste je dobre se smirit s tim, ze mam prumerne auto a ne si tady pobrekavat nad tim, ze nekdo nekoho sestrelil...
a jak jsem psal vyse: Namiesto toho som mu na jeho recenziu Subaru buchol 3x8, čo reálne zodpovedá môjmu triezvemu pohľadu na vec v kontexte s miestnymi zvyklosťami
3x8
takze ja dam za fabii 8 a jsem * ale moje Subaru je ohodnoceno stejne, stejnym clovekem? tzn fabie > outback? ok...
8 za fotky, ktere si neskromne myslim ze jsou lepsi nez tady....
8 za recenzi, ok beru
-
Verny_2013 02.11.2016 20:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Už mě tady ty dohady přestávají bavit, je to pořád dokola. za tu * jsem se ti omluvil, bylo to prostě v momentálním rozčilení, pokud to nejsi schopný pobrat tak za to už nemůžu. A v posledním příspěvku jen navrhnul řešení které by mohlo být objektivnější než to současné. Nic víc, nic míň
-
-
michal.t 02.11.2016 21:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Za mě bych ty kategorie a jejich váhy poupravil např. takto:
Auto:
- Wow! efekt (design, originalita, „fáro faktor“) 10%
- Jízdní vlastnosti a motorizace 10%
- Praktičnost a finanční stránka 10%
Fotky:
- estetický dojem 15%
- dokumentační hodnota 15%
Recenze:
- Čtivost a přehlednost členění 10%
- Informační přínos 20%
- Objektivita a vyváženost 10%
Ano, těžko by tak nějaké auto mělo šanci získat objektivně plný počet bodů… ale tak už to bývá - co někde exceluje, jinde obvykle pokulhává. Rozhodující tak zůstává zpracování fotek a samotné recenze.
-
Verny_2013 03.11.2016 07:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Jo to vypadá ještě líp a jednodušeji a srozumitelněji než ten můj návrh. Jen nevím jak to poslat redakci aby se k tomu nějak vyjádřili.-
michal.t 03.11.2016 20:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Jen si říkám, zda by toto explicitní „rozškatulkování“ nedalo vzniknout úplně stejným rozepřím a "explicitním stížnostem" na hodnocení té či oné položky. Přece jen – kteroukoliv z dnešních tří škatulek lze pojmout mnoha úhly pohledu a jakékoliv hodnocení tak může být ospraveditelné.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
AnGeor 31.10.2016 15:11
« Re: hodnocení
zapskla hvezdicka... nice :no:
sam jsi napsal:
Opravdu výborná recenze, ke které jsem se dostal jen díky Tvému hodnocení, protože tento typ Auta není v mém hledáčku. Ale jak auto, tak recenze musí potěšit každého automobilového fajnšmekra.
jaksi nechapu to "sestreleni" to jako kdyz mas hodnoceni 10b od 15ti lidi, tak ti nemuzu dat jine? stejne jako dole tim padem: priste napis do recenze, pokud mi nedate 3x10 tak nehodnotte
-
Verny_2013 31.10.2016 18:59
« Re: Re: hodnocení
Taky jsem Ti už na začátku dal 3x10 protože si to recenze zasloužila bez ohledu na to jak jsi hodnotil moje auto. A přiznám se jinak bych se k tvé recenzi asi ani nedostal protože auto je mimo můj zájem ale zaujala mě to přiznávám. Dál taky říkám že současný systém hodnocení je poněkud přežilý, všechny slušné recenze jsou mezi 9,5-10, to co je pod 9 vlastně ani nemá smysl číst. Většinou totiž ani není co. Každý máme samozřejmě svá kriteria hodnocení. Ale jak jsi dal Bertoldovi za auto a fotky 8 tak to mě opravdu naštvalo, protože tak kvalitní a obsáhlou recenzi tady nikdo nemá. To tvé hodnocení jsem fakt nepochopil.-
AnGeor 31.10.2016 19:09
« Re: Re: Re: hodnocení
uz jsem to psal nize/vyse... fotky za 8 jsou naprosto v poradku, kolik mam dat pak tem, kteri si s nema vyhrajou? 12? recenzi jsem ohodnotil 10... a dat fabii v kombiku 10 muze jenom slepec nebo majitel... to jako tady nejsou lepsi auta? 911 dame pak opet 12? nebo jak to chces odlisit? podle me 8/8/10 bylo vice nez primerene, stejne jako u tebe...
a ja te citoval jenom kvuli tomuhle:
je to asi nějaký zapšklý * který neunesl že někdo může napsat lepší recenzi než on
uvedomujes si, ze podle tvych kriterii je cokoliv pod 3x10 pokus o "sestreleni"? z top 10 a tim padem to tady nema smysl?-
Verny_2013 31.10.2016 19:27
« Re: Re: Re: Re: hodnocení
Sorry za tu *, byl jsem prostě naštvaný. Chápu že máš kriteria hodnocení aut trochu jinde než Já, nebo třeba Bertold. Ale pokud narazím ne nějakou dobrou recenzi auta které mě ale z nějakého důvodu neosloví tak si ji přečtu, třeba se i v diskuzi na něco zeptám, ale než bych dal za jinak zajímavé auto špatnou známku tak raději nehodnotím. Tak to mám nastavené Já.-
AnGeor 31.10.2016 20:07
« Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
takze dle tebe 3x10 nebo nic... ale to je tak trosku komunismus, ze
jeste jednou, ohodnotil jsem vase recenze 10 body, auta jsem dle mych meritek proste 10ti body ohodnotit nemohl.... mate to tam, tak si to uzijte :-!
proste jsou tady lepsi auta a lepsi recenze, nebo byly, nez je majitele smazali...-
baca42 01.11.2016 23:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Auta by se hodnotit vůbec neměla. Každý má jiné kritérium. Já hodnotím podle ekonomiky provozu. Za 9 let jsem do svého auta vrazil 623tKč (palivo,servis,díly,gumy,dálniční známka,pojištění,STK,myčka, vysavač,vonící stromeček, no prostě úplně všechno) + amortizace 110tKč (120 koupě, 10 prodej) a najel jsem 360tkm. Náklady vychází na 2,03Kč/km. Cením si toho, že jsi ve své recenzi zveřejnil náklady na provoz, které vycházejí asi 14Kč/km. Podle mých kritérií bych tvé auto měl ohodnotit 1bodem a sám vidíš že je to kravina. Máš tam ode mne 3x10. Tím že poměrně dost jezdíš na tom s náklady na 1km asi nebudeš ještě zdaleka nejhůř zde na MACZ. :-) -
Bully_ 02.11.2016 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Neni to v systemu hodnoceni, ale v jesitnem nahledu nekterych zdejsich uzivatelu na svoje vozy a sve recenze na ne. Jak jim nekdo neda (byt jako v tomhle pripade za doslova vycerpavajici recenzi na Fabii v kombi s minimoturkem + technicky vycerpavajici fotky) maximum bodu, tak to neunesou. Pres to, ze je tu mnozstvi vybornych recenzi na podstatne zajimavejsi auta a s vybornymi fotkami, co jsou na "zebricku" MACZ mnohem niz.
Tak at si to panove uziji, kdyz to pro ne ma takovou vahu :yes:
-
-
-
-
-
-
-
Bobanus 08.11.2016 15:10
I tak je Ford Focus lepší a to za stejnou cenu :-)
Moc pěkná recenze. Přes všechna plus Fábie kombi Style 81kw je Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT lepší. Nejde o dizajn, to je každého věc, jde o spolehlivost, bezpečnost, robustnost, prostornost a to prosím v ceně od 345000kč.
Abych byl stručný :-)
1. Podvozek - bezpečnost - Focus má vzadu víceprvek. Tady nejde o zaklínadlo, jde o to, že tento typ podvozku nerozhodí jen tak díra v zatáčce, kterou nečekáte a to už stojí za zvážení.
2 Podvozek - robustnost - Focus má daleko více dimenzovany podvozek, u Fábie čekejte první potíže již po 100tis.km, jde zkrátka o trochu light verzi no :-)
3. Podvozek - odhlučnění - tady opět Focus je o třídu na tom lépe
4. Bezpečnost - ikdyž celkové hodnocení NCAP nic neříká, stačí se podívat na konkrétní mapy ochrany těla při crasch testech a pochopíte, že Focus je o třídu výše, ano Fábie je segment B, ale za cenu Focusu segmentu C :-)
5. Spolehlivost - celková spolehlivost Focusu je prvnotřídní, a to nejen atmosférického motoru, ale i známého 1.0 Ecboostu. Bohužel tady má koncernový motor ještě co dohánět, uvidíme, jak spolehlivá bude řada E211 1.2 TSI...
6. Spotřeba - motory 1.2 TSI jsou úsporné, tady poráží atmosféru 1.6, ale ne Ecoboost 1.0, který je tom s TSI v remíze.
7. Prostor - Focus je širší snad o 15cm, rozvor ještě více, což je zřejmé, patří do segmentu C. A znova připomínám, cena od 345000kč za kombi prostě nabízí více...
-
Verny_2013 08.11.2016 20:35
« Re: I tak je Ford Focus lepší a to za stejnou cenu :-)
O té remíze ve spotřebě bych teda polemizoval. Dle Spiritmonitoru FF 1,0 Ecoboost 92Kw průměr 6,72, Fabia 1,2 TSi 81 Kw 6,16. Jinak máš pravdu, FF je prostě auto o třídu lepší ve všech ohledech. Bohužel v jednom ne nepodstatném ale významně ztrácí - katastrofální design, nejhorší ze všech generací Focusu. A to je bohužel pro něj obrovský handicap. -
Bertold 08.11.2016 22:30
« Re: I tak je Ford Focus lepší a to za stejnou cenu :-)
Zdravím!
Súhlasím, že Fabia je malé auto a Focus je o triedu väčšie, z čoho pramenia pre Focus viaceré benefity. Ale aspoň u nás na SK tomu zodpovedá aj cena. Samozrejme, že cena „nadupanej“ Fabie sa začína kryť s najlacnejšími autami nižšej strednej triedy. Ale keď porovnám motoricky a výbavou porovnateľné verzie, tak Focus je o triedu drahší. U nás stojí Fabia Combi 1,2 TSI (81kW) vo výbave Style Plus cenníkových 13 840 Euro. Focus Combi povedzme s podobnými dynamickými parametrami potrebuje Ecoboost 1,0 (92 kW) a výbavou takejto Fabii cca. zodpovedá u nás výbava Rival X. Takýto Focus Combi ale stojí cenníkových 17 390, Euro čo je výrazne viac. Samozrejme, že sa dajú začať robiť ústupky v dynamike a vo výbave. To už závisí na osobných prioritách. Ale aj oveľa slabší Focus Combi 1,6 v nižšej výbave Business X stojí 15 290 Euro.
-
-
Bobanus 10.11.2016 13:31
Zkušenost
Vlastně jsem nechtěl vůbec Fábii hanit, jen stále více objevuji radost z větších aut než segment B, zejména kvůli stability na dálnici, při bočním větru nebo mokru a sněhu :-)
Jinak v ČR Ford Focus kombi Trend 1.6 vyjde na 359000kč (jen mech. klima, asistent do kopce, plech kola, rádio/CD 6xrepro, kožený volant a ř.páka atd ), Fábie Kombi Style 1.2 TSI 81kw vyjde na 341000kč (autom. klima, samozatmívání zrcádka, park. senzory vzadu, mlhovky, litá kola, Front Assist, LCD atd atd.. )
-
Sihi 05.03.2017 11:40
info
Zdravim autora,
dakujem za obsiahlu realnu recenziu :-) len mimochodom, docital som az do konca a par krat som sa aj rozosmial nad vtipnymi prirovnaniami >:D
ale k veci: potvrdili ste mi moj vyber auta aj motorizacie, za co dakujem a dufam, ze neurobim zle kupou combi Fabie 3.gen.
Uvazujem nad jednou vecou. Casto chodievam na rybarske vylety a vyberam si take miesta kde samozrejme nie su dobre cesty, casto su to polne, lucne cesty s nerovnostami, ale autom zjazdne do urcitej miery. Preto ma zaujala doplnkova vybava "paket pre zle cesty" za 180€, kde konfigurator uvadza nasledovne:
Paket pre zlé cesty obsahuje:
spodný kryt motoru a prevodovky z plastickej hmoty,
zvýšenie svetlej výšky o 8 mm (celkové zvýšenie výšky vozidla o 15 mm vďaka špecifickým pružinám, tlmiče štandardné),
ochrana vedenia brzdovej kvapaliny a lanovodov,
ochranné kryty misiek pružín na zadnej náprave.
Tymto Vas chcem poprosit o nazor na danu vec ako skuseneho vodica a uz aj majitela novej Fabie. Myslite si, ze sa zmenia jazdne vlastnosti na beznych cestach zvysenim svetlej vysky ? (predajca mi k tomu nevedel zaujat riadne staovisko).
Dalej, myslite si, ze za tie peniaze tie plasty splnia svoju ochrannu funkciu ?
dakujem velmi pekne-
Bertold 09.03.2017 08:16
« Re: info
Zdravím!
Podvozok s paketom pre zlé cesty som na vlastné oči nevidel, takže môžem vychádzať len z toho popisu výrobcu, čo uvádzate aj vy. Ten rozdiel, zvýšenie celkovej výšky auta o 15 mm, pritom zvýšenie svetlej výšky len o 8 mm, by mal vychádzať z toho, že tie plasty zospodu nejaké tie milimetre „spotrebujú“. Plasty na podvozku určite neudržia celú váhu auta, ktoré uviazne na kameni. To je každému jasné. Ale pred nejakou hlinou, krtincami či spadnutými konármi určite ochránia. Navyše vďaka ochrane lanovodov a brzdových hadičiek by tieto komponenty nemali poškodiť napríklad trčiace konáre. Pri jazde v ľahkom teréne by som videl najväčší prínos v tom, že sa o 15 mm zdvihne predný spojler. Zadný nárazník má Fabia III dostatočne vysoko, ale predný spojler je nízko a trčí dosť dopredu, takže treba dávať pozor už aj na stredne vysoké obrubníky pri parkovaní. (Navyše, predný spojler je celý lakovaný.) Preto ja by som pri potrebe občasných jázd v ľahkom teréne určite po zvýšenom podvozku siahol.
Čo sa týka negatívneho ovplyvnenia jazdných vlastností, tak toho by som sa príliš neobával. Znížený športový podvozok sa nijako citeľne nepodpísal na zlepšení jazdných vlastností, preto primerane zvýšený podvozok by sa tiež nemal výraznejšie podpísať na ich zhoršení. Predpokladám, že s Fabiou na okruhu na čas jazdiť nebudete a pri bežnej jazde po cestách takéto malé zvýšenie podvozku určite negatívne nepocítite. No v teréne môže byť vodič citeľne „odvážnejší“.
Na záver už len dodám, že ak lipnete na motore 1,2 TSI, treba sa s objednávkou poponáhľať. V 22. kalendárnom týždni 2017 nastupuje trojvalec 1,0 TSI. Ale to vy už určite viete. [odkaz] Toľko môj názor. Dúfam, že som pomohol.
-
matasko 22.03.2017 20:33
« Re: info
mam Skoda Fabia 1.2tsi 81kw , scoutline , ma to ma od výroby okrem iného oplastovanie aj paket na zle cesty , čo sa týka jazdné vlastnosti sú rovnaké ako pri bežnom podvozku , no v snehovej kalamite keď som prerážal nánosy malého snehu som spodne oplastovanie ocenil nakoľko je cely podvozok chránený plastom , preto odporúčam pokiaľ chodíš na rybačku .
-
-
Marekx 10.03.2017 19:46
někdy méně znamená více
Je vidět, že autora baví psát romány na pokračování, prostě se vykecávat a v cca. polovině jsem to i přes veškerou snahu dočíst dokonce vzdal. Zbytečně moc natažené, jako práce studenta, aby dodržel nutný počet normostran. Nicméně, kdybych ve Fabii III combi neměl možnost cestovat cca. 100km na zadních sedadlech (více bych už nedal), tak bych mu ten prostor na zadních sedadlech i zbaštil, takhle se tomu musím pouze hlasitě zasmát. Je to totiž doslova katastrofa, holt to Škodovka přestřelila s kufrem a na výškou průměrného Evropana na zadních sedadlech a jeho kolena přitom vůbec nemyslela. Pro malé děti a trpaslíky je to ale ok, takže věřím, že si za něj manželka se svou malou výškou sedne.-
Bertold 12.03.2017 00:30
« Re: někdy méně znamená více
Recenzia bola taká rozsiahla najmä preto, lebo som sa snažil vyhýbať zjednodušujúcim formuláciám. Takých testov Fabie je na internete milión a nebaví ma pľuvať do mora. Realita je však komplikovaná a všeobecné vety typu- auto má dospelý podvozok, či vzhľadom na vonkajšie rozmery priestranný interiér, vážnemu záujemcovi o to ktoré auto veľa nepovedia. Napríklad, ja som presne uviedol, za akých podmienok aké sú na zadných sedadlách priestorové pomery. Ty si napísal, že už by si Fabiou vzadu cestovať nechcel, ale o tom ako bolo nastavené predné sedadlo, či niečo o svojej výške, si nenapísal vôbec nič. Preto toto tvoje tvrdenie má výpovednú hodnotu presne 0 bodov.
Ďalej píšeš, že Škodovka to s kufrom prestrelila na úkor priestoru na zadných sedadlách. Keď ťa nabudúce niekto zase vytrestá odvezením vo Fabii, tak sa pozri na vzájomnú polohu zadných blatníkov zasahujúcich do interiéru a zadných operadiel. Som zvedavý akú tam odhalíš rezervu. Keď ťa toto nešťastie už nepostretne, tak kukni aspoň aký rázvor má Fabia a aký majú konkurenti v triede. Napriek tomu sa Fabia v pozdĺžnom smere v interiéri nemá za čo hanbiť. Keď náhodou budeš hľadať, kde sa nabrali tie litre v kufri, tak si všimni ako vysoko je roletka oproti vrchnej hrane operadiel. A pozri aj pod dno batožinového priestoru a odmysli si rezervu.
Že ťa recenziu vôbec nebavilo čítať, to ti bez problémov verím. Ty zas ver mne, že si nebol cieľová skupina.
-