Recenze

9 Majitel

Ford Mondeo

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11
Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Mondeo, Rok výroby 1997 Koupeno nové najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 192 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Je to už rok, co jsem šťastným řidičem tohoto vozu. Mondeo, můj plechový miláček, má už 13 let, čtyři roky fungoval jako služebák otce, pak vyměnil doma matčinou Felicií, a minulým rokem, když měla dorazit matce nová Honda CR-V mělo si Mondeo najít nového majitele. Jenže osud tomu přál, za staré auto nám nabídli směšnou cenu, já jsem se chystal na vysokou do Brna a tak padlo rozhodnutí, že Mondeo zůstane. Ve svých 19 letech se mi ani nesnilo že bych mohl mít svoje auto, navíc Mondeo, které krásně jede, je prostorné, pohodlné, a nenápadné.

Motor
Klasický zetec dvoulitr. Dle mého názoru výborný a spolehlivý. Má naběháno 205t. km a kromě filtrů , oleje a svíček je bez zásahu servisu. Táhne dobře od nízkých otáček. Do cca 1600ot./min je třeba na plyn šlapat obezřetně, jinak se projeví nepříjemnými vibracemi, od 1600ot./min už může dát řidič plný, aniž by cítil, že se trápí. Kolem 2500ot./min už ožívá, a táhne lineárně až nad 5000ot./min. Kolem 4000ot./min točivý moment kulminuje, což je ideální při předjíždění, není problém ho točit až do hranice 6-ti tisíc. Nejlépe se ale cítí ve středních otáčkách, kde je velice pružný, a s autem 1350kg umí slušně zacvičit.

Převodovka
Pro tento motor ideální. Dobře odstupňovaná. Někomu se nelíbí celkem dlouhé převody, já to vnímám jako plus, přispívá to k menší spotřebě, ale neomezuje, výkonu v nízkých otáčkách je dostatečně. Běžně nepřekračuji 2800ot/min.. Nikdy jsem neměl pocit že by mi scházel rychlostní stupeň. Motor táhne lineárně. Padesátkou ve městě jde jezdit na čtyřku z cca 1700ot./min, jen prudší kopce je lepší vyjet na trojku. Mimo město je to paráda. Na pětku se při stovce motor převaluje kolem dvou tisíc otáček, a uvnitř je pohoda, předjíždění není problém, když to moc nepospíchá tak na čtyřku, ale na trojku se dá jet skoro 140, takže také není problém. Na dálnici při 130km točí motor 3000ot./min a v autě je klid. I rychlosti nad dálničním limitem zvládá dobře, i nad 160km/h akceleruje na nejvyšší rychlost dobře. Spojka jde příjemně ztuha, zabírá jemně, ale progresivně. Pedály mají celkem dobré uložení. Meziplyn (myšleno heel and toe) už je skoro vypilovaný, nebýt plynu, který je až moc vysoko, spíše se omezuji na klasický meziplyn při podřazování, plyn v tomto případě se dá velmi dobře dávkovat.

Řízení
Každého udivuje, že řízení např. při parkování jde celkem ztuha. Je to dáno menším účinkem hydraulického posilovače. Co se může zdát jako mínus, se projeví ihned při ostřejších průjezdech zatáčkami. Ve volantu je opravdu hodně citu, zpětné vazby. Volat si doslova povídá s řidičem. Při projíždění zatáčky pod plným plynem sice trpí přenosem momentu do řízení, ale nijak přehnaně. Na sněhu či štěrku víte úplně přesně, jestli přední kola mají ještě adhezi. To si řidiči dnešních přeposilovaných aut mohou jen nechat zdát.

Podvozek
Podvozek je na tom dobře. Na svou dobu je hodně pohodlný, celkem tuhý a zvládne toho překvapivě moc. Při ubrání plynu utáhne stopu, je mírně nedotáčivý. Není problém vyprovokovat ustřelení zádě, zvláště a to buď skandinávským flickem, nebo také ručkou, na mokru a sněhu stačí ve vyšších otáčkách ubrat plyn. Díky skvělému řízení není smyk problém vše zvládnout prací volantem.

Brzdy
Brzdy jsou slabší stránkou Mondea. Nejsou vyloženě zlé, jen mám pocit, že mohou vadnout. ABS funguje na výbornou, ruční brzda je na tom vcelku dobře.

Výbava
Mondeo je v nejvyšší výbavě Ghia. Má výškově elektricky polohovatelnou sedačku řidiče, imitaci dřevěného dekoru (jde si na to zvyknout), vyhřívaná zpětná zrcátka, a vyhřívané přední sklo, což je skvělá věc, hlavně v zimě a aké výborná věc pro odmlžení když nechcete zapínat klimatizaci. Všechna okna v elektrice, dálkové centrální zamykání, mlhovky přední. Sedačky mají dobré čalounění, i po 13 letech nejsou nijak zvlášť opotřebované.Nesériové rádio Haitai hraje příšerně, ale jsem rád, že hraje.

S Mondeem cestuji každý týden do Brna 230km a zpět. Cestujeme nejčastěji 4 s plným kufrem. Snažím se jet úsporně, v rámci povolených limitů. Průměr spotřeby činí 7.5l/100km. Jednou když jsem jel sám, a nepospíchal jsem tak jsem jel za 5.1l/100km!!! Což si myslím, že na starší benzínový dvoulitr je skvělý výsledek (pozdě večer, 80% cesty 90-100km/h, zbytek obce 70km/h, prakticky bez brždění a zbytečného vytáčení motoru).

Silné stránky

silný motor
spotřeba
prostorný interiér
řízení a podvozek
přesná převodovka
jízdní vlastnosti

Slabé stránky

vadnoucí brzdy
přední a zadní nárazník - stačí ťuk a je díra, praskne
slabá koroze (blatníky, prahy)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto poctivě servisováno, poslední léta v neznačkovém, ale solidním servisu

 

Novinky v recenzi

22.6.2010 08:35

Ve čtvrtek jsme jeli pro další Ford do rodiny (strýc) do Otrokovic.... Krasavec :) 1.8 16V 92kW 125k 2005


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
6
brzdy
5
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Nová Trojská lávka je hotová! Otevře se v pátek, oznámila stavební firma

Nová Trojská lávka je hotová! Otevře se v pátek,…

Den D nadešel! Po takřka třech letech od doby, co se v Troji náhle zřítila Trojská lávka, přičemž se zranili…

Sandy z Pomády bojující s rakovinou: Jsem v pořádku! Roky ale nebyla na ozařování

Sandy z Pomády bojující s rakovinou: Jsem v pořádku!…

Představitelka Sandy Olsenové z legendárního filmu Pomáda Olivia Newton-Johnová  je štěstím bez sebe – rakovinu…

 

iSport.cz

Tragédie, talent (18) nadosmrti ochrnul. Z lůžka poslal silný vzkaz

Tragédie, talent (18) nadosmrti ochrnul. Z lůžka…

Norský hokej schytal v těžkých časech koronaviru další ránu. Během okamžiku se musel se slibně rozjetou kariérou…

Mládí do Evropy. Sparta vytáhla na Lille talent z dorostu i slavné jméno

Mládí do Evropy. Sparta vytáhla na Lille talent z…

Za normálních okolností by jim klub musel napsat omluvenku do školy. Jenže běžný režim má od toho současného…

 

Reflex.cz

První pohled do záložní nemocnice: Obří haly zaplňují lůžka pro nemocné. Podívejte se, jak to vypadá uvnitř

První pohled do záložní nemocnice: Obří haly…

Do polní nemocnice v pražských Letňanech pro lidi nakažené nemocí covid-19 už dorazila většina z pěti stovek…

Karel Steigerwald: Pohár důvěry v Babiše přetéká

Karel Steigerwald: Pohár důvěry v Babiše přetéká

Rozhodující pro existenci vlád nejsou jen hlasy voličů a koaliční dohody. Důležitá je také „politická…