Recenze
Opel Vectra 16XEL
Technické info
Přezdívka auta Lahváček Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1589 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Nějak se pokusím začít, ale snad se rychle rozepíšu a nebudu Vás tu nudit tisíci poskládaných písmenek do nesmyslných žvástů.
Přišla doba, kdy jsem se poohlížel po lepším voze. Nejprve jsem uvažoval o vozech postavených na podvozkové platformě Golfu IV. Jenže jak jsem se proplétal bazary a internetovými nabídkami tak jsem zjistil, že pod 150tis neseženu. Proto jsem se rozhodl pořídit si něco velkého za rozumnou cenu.
Jelikož bratranec měl na prodej tuto zelenou krasavici tak jsemse s ní svezl kompletně si jí prolezl a s velmi schopným mechanikem a znalcem Opelů jsem usoudili, že je ve špičkovém stavu. Proto jsem se tedy rozhodl pro ní.
No nastal den první jízdy. Jelikož jsem sedlo do jiného auta, které má troškem jinak položené pedály než Felda tak první rozjezd nedopadl zrovna dobře(styl 2 to chcípne a pak přískokem vpřed). Tak jsem si říkal: " Tak co ti jéééé? Jsi zase v autoškole????" Po pár ujetých kilometrech jsem si na to zvyknul a paráda.
Pak začalo období personalizace vozu, nejprve jsem objednal přední lampy, poté radio, vše už je namontováno a plně funkční. Musím přiznat, že ty čiré lampy oproti originálním sice tolik nesedí, ale zase svítí úplně božsky. A to jsou tam dvě žárovičky H1, ty jsem si objednal od výrobce Osram a typ Cool Blue. Tímto bych je chtěl všem doporučit vydávají krásně bílé světlo a je s nimy příjemná jízda i za mokra kdy ostatnní levné modře zabarvené žárovky propadají. No nyní mě čeká úprava přední masky prozatím to vyřeším tak, že původní lamely nahradím luxusním tahokovem stříknutým do polomatné černé, tímto docílím tmavého vzhledu a tím i decentnosti. Další řešení mám v hlavě ale bude se muset domyslet realizace. Pokud se najdou na jaře nějaké penízky tak pořídím lepší a větší papuče na léto a současné 15" nechám na zimní provoz. Už opravdu nevím co psát tak snad zbývá poděkování za pěkné hodnocení avšem mnoho a mnoho šťastných kilometrů bez nehod.
P.S.: pokud mě něco napadne přípíšu to sem
jinak maličkosti o provozu najdete pravidelně v novinkách.
Silné stránky
Těch je dost takt tady asi proklepu klávesnici skrz šuplík ve stole :-D
1.) PROSTÓÓÓÓÓÓÓR - když jedu sám večer mám docela strach, že na mě vyskočí z tmavé zákoutí nějaký šotek a začne mě strašit. Oproti Octavii první generaci moře prostoru nejen vpředu, ale i vzadu dokonce i za mnou(výška 197cm)
2.) příjenmé měkké plasty v interieru, pořád si nějak nemohu zvyknou na ten rozdíl mezi touto krásou a nudnou tvrdou šedí ve felicii
3.) intuitivní ovládání - vše kde má být, jednoduché zapínání světel ne jako u francouzských, japonských, korejských vozu
4.) vééééélkýýýýý kufrrrrrrrr - krása, sice menší vstup, ale plasmovou televizi s nákupem ze supermarketu tam odvezu
5.) výkon a krouťák - do 2500 ot/min je to nic moc ale od těchto otáček se motor probudí a krásně táhne až do 5500ot/min - je to krásný pocit předjet majitele Ochcávii f stříbrný metle, na hlínách pitcho
6.) podvozek - krásně jde do zatáček, mírná přetáčivost vinou lehkého zadku, ale vše je v míře a čitelné
7.) ticho uvnitř - tedy do té doby než si pustím oblíbenou music
8.) velké příjemné sedáky - moje navíc výškově stavitelná takže paráda
Slabé stránky
Těch jsem doposavad moc nenašel. Těch málo co napíšu jsou ale detaily které se dají přejít s mávnutím rukou.
1.) malé zpětné zrcátka - no co daň za velmi krásný desing, proč kupovat nějaké napodobeniny M3 když existují takové krásné přímo z fabriky
2.) relativně malý vstup do óóóbrovskééééého zavazadlového prostoru - je to přeci sedan a na převoz větších nákladů zneužiju Felicii :-)
3.) spotřeba na krátké vzdálenosti - trošku to papá pokud se courám po městě, ale nemůžu si nechat ujít ty udivené pohledy s čelistí až na chodníku na přední lampy zvláště když se sešeří a kroužky krásně vyniknou
4.) spotřeba oleje - už je to tak na 1000 km si motor vezme udávaný půllitr oleje nedá se nic dělat jen kontrolovat a dolévat, ale oproti Felicii se žádná změna nekoná
5.) při přejezdu nerovností povrzávající plasty v intrieru - je to daň za sportovní podvozek(teď už je neslyším protože mi hraje muzika :-D )
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis neproběhl skoro žádný. Jen výměna lamp, radia a rozhýbání ruční brzdy. To vše za 300kč, jinak na jaře mě čeká výměna rozvodů, brzdových kotoučů a destiček na obou nápravách a v nejbližší době výměna klínového řemenu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vůz jsem koupil od bratrance tak samozřejmostí bylo vstřícné a upřímné jednání, detailní prohlídka vozu. Zkušební jízda atd... Tímto bych mu chtěl poděkovat.
Styling and PERFORMANCE :-D
No jak je vidět na foktách tak jsem troškem omladil celkem letitou tvářičku čirými lampami s Angel eyes a dvojicí diod mezi nimi. Pak jsou na voze v zadní části nalepené folie přes které je luxusně vidět ven, ale dovnitř se jen tak nepodíváte. Vzadu pod spoilerem trůní velmi decentní laděný výfuck s dvojitou koncovkou typu pořádná roura :-). Na víku kufru je přilepeno plastové křidélko s třetím brzdovým světlem tvořeným led modulem Hella. Motůrku se lépe dýchá přes sportovní vložku vzduchového filtru K&N. Když to vše sečtu tak by se mohl výkon vozu vyhoupnout o 2 - 4 koníky. Nakonec bych málem zapomněl na sportovní podvozek, který je o 2,5 cm blíže k silnici přičemž si zachovává dostatečný komfort.
Novinky v recenzi
tak jsem před měsícem nazul litá kola foto jsem přiložil
Včera proběhla výměna předních kotoučů společně s brzdovýma deskama, chvíli se budu muset klidnit a trochu je zajet. když už jsem byl u výměňování tak jsem rovnou vyměnil svíčky našrouboval jsem BERU Ultra X po výměně auťák i přes laděný výfuck dost ztichlo a už ani tolik nekouří, ještě vyměním zapalovací kabely a budu mít od motoru chvíli pokoj. A taky jsem zjistil co to tak divně hučí, jedná se o SLP(sekundar luft pumpe)
Z pod kapoty se mi ozývá divné hučení, zjistil jsem čím to je, jenže nevím o co se jedná, přidaná fotografie s označeným dílem, poradí mi někdo jestli mám mít velké obavy nebo se jedná o maličkost díky,
Přidat názorDiskuse: Opel Vectra 16XEL
- Re: Re: 400 liber za super auto? jedine v anglii 14.01.2008 12:47 BIGPAPA
- Re: 400 liber za super auto? jedine v anglii 21.12.2007 18:33 JOB
- Re: Re: 400 liber za super auto? jedine v anglii 21.12.2007 05:32
- Re: 400 liber za super auto? jedine v anglii 19.12.2007 10:48
- 400 liber za super auto? jedine v anglii 18.12.2007 05:03
- Re: hmmm 16.12.2007 14:16 BIGPAPA
- hmmm 14.12.2007 09:48
- Re: Re: Re: Re: hruza 08.12.2007 22:39 n3oklan
- Re: Re: Re: hruza 08.12.2007 00:42 BIGPAPA
- Re: Re: hruza 07.12.2007 17:24
- Re: hruza 06.12.2007 23:06 JOB
- Re: hruza 06.12.2007 22:46 BIGPAPA
- hruza 06.12.2007 21:21
- Dobré... 05.12.2007 19:30
- Re: 10b 04.12.2007 22:56 BIGPAPA
- 10b 04.12.2007 20:11 CountachSV
- Re: Re: Re: vectra! 04.12.2007 12:41 BIGPAPA
- Re: svetla 04.12.2007 12:41 BIGPAPA
- Re: motor 03.12.2007 22:01 JOB
- motor 03.12.2007 21:26
- svetla 03.12.2007 19:42
- Re: Re: vectra! 03.12.2007 16:53 Kubyyyk
- Re: vectra! 03.12.2007 12:15 BIGPAPA
- vectra! 03.12.2007 10:59 Kubyyyk
Další vozy Opel Vectra
-
Opel Vectra (1998) Majitel: TiRa
Přidáno: 30.3.2008 289 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Vectra (1998) Majitel: EcoTec
Přidáno: 5.7.2010 210 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Vectra (2000) Majitel: Dragon.001
Přidáno: 28.4.2007 558 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Vectra (1996) Majitel: 73.vojta
Přidáno: 28.6.2013 49 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Opel Vectra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 569 Majitel 9.71 Uživatelé