Recenze
Škoda Fabia Ambiente
Technické info
Přezdívka auta Fabia Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:142315 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 164 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Naše rodinné autíčko je Škoda Fabia II Combi ve verzi Ambiente s motorizací 1.2HTP 51kW.
Její pořízení probíhalo následovně. Rodinná rada rozhodla, že auto je třeba. Tak se začalo vybírat. Věděli jsme, že by to mělo být auto, do kterého se vejdou 4 osoby, několik tašek popř. obého :-D
První volba padla na Suzuki Swift, ale ten nesplňoval základní požadavek, tj. nevyrábí se ve verzi kombi. Suzuki se nám líbilo, ale toto byl opravdu hlavní nedostatek.
Tak jsme hledali dál a na internetu jsme objevili nabídku předváděcího auta od AutoŠídlo. I barva se nám líbila, tak jsme ho v pondělí zamluvili a ve čtvrtek jsme si pro něj jeli.
Nevýhodou bylo to, že jsme si nemohli zvolit výbavu, kterou jsme považovali za užitečnou (hlavové airbagy, MaxiDot, projektorová světla a několik dalších vychytávek), ale nedostatky byly vyváženy cenou a jinou mimořádnou výbavou, tak jsme to překousli :-)
Naše Fábie je v nádherné, pro nás určitě, modré metalíze ve výbavovém stupni Ambiente.
Základní výbava
Přední mlhové světlomety
Elektrické ovládání skel vpředu
Centrální zamykání na sklopném klíčku
Ochranné boční lišty
Elektricky ovládaná zpětná zrcátka s vyhříváním
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
Paket Silver (hlavice řadicí páky + rámeček kolem ní, vnitřní kliky dveří + madla, rámečky přívodu vzduchu, tlačítko ruční brzdy)
Vnější kliky a zrcátka v barvě vozu
Odkládací kapsy na zadní straně předních opěradel
Příplatková výbava
Střešní nosič
Plnohodnotné rezervní kolo + zvedák + klíč na kola
Climatic
SunSet
Rádio Dance + 4 zadní reproduktory navíc
Modrá storm metalíza
Zástěrky - přední a zadní
Gumové koberečky
Sedadla jsou příjemně tvrdá, mají celkem dobré boční vedení. Nad hlavou zbývá dost místa. Na zadní sedadla se v pohodě vejdou 2 dospělí, pro tři by to bylo asi utrpení. Na nohy je na zadních sedadlech podstatně více místa, než v předchozí generaci.
V palubní desce se nachází tři odkládací prostory, před spolujezdcem 2 uzavíratelné, jedna klimatizovaná s osvětlením, druhá v horní části palubní desky. U řidiče se vlevo u ovládání světel nachází menší prostor, kam se vejdou drobnosti jako mobil.
Pod rádiem se nachází držáky pro 0,5 litrové PETky, do kapes na dveřích se vejde i 1,5 litrová láhev. Za ruční brzdou je obdelníková přihrádka, za ní pak prolis na 0,5 litrovou láhev pro osádku zadních sedadel. Ve zadních dveří se nacházejí menší kapsy. Využití pro ně zatím žádné, třeba mě něco v budoucnu napadne, co by se tam dalo odložit :-D
Pro větší pohodlí posádky jsou všechna okna kouřová, v zadní části s vyšším stupněm zatmavení. Samozřejmě ke komfortu přispívá i klimatizace, která dokáže vyhřátý prostor pro osádku auta rychle zchladit.
Řidič si může za volantem najít snadno svou polohu, volant je nastavitelný ve dvou osách. Sedákem řidiče se dá posouvat nahoru a dolů, prostě pohoda ;-)
Pod sedadlem řidiče i spolujezdce najdeme dvě nevelké přihrádky.
Na dveřích řidiče se nachází joystick, který slouží k nastavování zpětných zrcátek. Tady konstruktéři udělali chybu, aby se zapnulo vyhřívání zrcátek, musí je joystick otočit o 180°. To není příliž praktické :-/
Ke zvýšenému komfortu přispívá i centrální zamykání s dálkovým ovládáním s možností otevření jen víka zavazadlového prostoru. To se nejvíce využívá na parkovištích u supermarketů.
Milým překvapením je pro mě 2DINové rádio Dance a 4 reproduktory v zadní části navíc. nečekal jsem takový zvuk od standardně dodávaného rádia. Možnost připojit externí zdroj hudby přes jack 3,5 mm mě velmi vyhovuje. Jediná výtka se týká anglického menu rádia, myslím, že by nedalo tolik práce těch pár slov přeložit :-(
Interiér je tmavý, ale to má i praktickou stránku, není vidět nečistota :-) Aby nebyl interiér tak tmavý, výrobce dodal imitace kovu pod názvem Silver paket. Palubní deska se sice prosvětlila, ale stříbrné plasty kolem výdechů na krajích palubní desky "házejí" odlesky do bočních oken. Ve vnitřním zrcátku jsou vidět i odlesky stříbrných jezců zadních opěrek :-/
Pasivní bezpečnost je zastoupena předními a bočními airbagy, systémem ABS a pudem sebezáchovy :-D
Nejdůležitější část kombíku je jeho zavazadlový prostor. V našem autě má skvělý objem 480 litrů v základním uspořádáním, maximálně se do auta vejde 1460 litrů. Do kufru nezasahují žádné výčnělky, jen při složení sedaček vznikne schod, který vytvoří sklopené opěráky zadních sedadel. Nepříjemností je i to, že podlaha zavazadlového prostoru není zároveň s hranou nárazníku, rozdíl dělá asi 10 cm. Funkční paket přidává do kufru tři ohrádky, dvě mezi podběhem a zadními světly, jednu, půlkulatou, u pravého podběhu.
Fabie má tříválcový motor o obsahu 1.2 litru, který má 4 ventily na každý válec. Dosahuje maximálního výkonu 51kW při 5 400 1/min a točivého momentu 112 Nm při 3000 1/min. Při nastartování motor klame všechny v okolí zvukem dieslového motoru, který se ale po chvilce změní na "klasický" benzínový :-D
Oproti přechozím verzím motorů HTP je tišší a, dá-li se to říct, kultivovanější. Spotřeba je ale strašně závislá na způsobu jízdy, resp. na těžkosti pravé nohy. Dá se s ním jezdi dynamicky, pak si ovšem řekne o 10 litrů benzínu na každých 100 km, při normální jízdě si bere z palivové nádrže kolem 6,5 litrů každých 100 km.
Výhodou je dobré zpřevodování a nízko položené maximum kroutícího momentu. Proto je tento motor vhodný do města a pro příměstskou dopravu. Na dálnicích po překonání 130 km/h ztrácí dech a každý kilometr navíc stojí motor hodně sil a vás hodně benzínu.
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, podvozek kopíruje silnici jako závodní speciál. Po několika stech kilometrů vás ze sedaček nebolí záda, řazení je velmi přesné, posilovač správně dávkuje svůj účinek. Brzdy jsou jedovaté. Někteří majitelé píší, že se pravým kolenem dotýkají palubní desky u 2 DInového rádia, mě se to ale nikdy nepodařilo.
Technická data
Délka 4.247 mm
Šířka 1.642 mm
Výška 1.498 mm
Rozvor 2.451 mm
Rozchod vpředu / vzadu 1.433 / 1.426 mm
Spotřeba l/100 km (město/mimo město/kombinace) 7,7/4,9/5,9
Hmotnost
Pohotovostní hmotnost 1.115 kg
Celková hmotnost 1.570 kg
Užitečná hmotnost 530 kg
Rozměry zavazadlového prostoru
Základní objem [l] 480
Délka u dna [mm] 900
Nejmenší šířka [mm] 960
Výška po plato [mm] 595
Objem po sklopení sedadel [l] 1460
Délka u dna [mm] 1470
Délka interiéru [mm] 2840
Výška nakládací hrany [mm] 645
Výška pod otevřeným víkem [mm] 1915
Silné stránky
+ Tichý motor (v běžném provozu)
+ Interiér
+ Řazení a posilovač
+ Sedadla
+ Klimatizace
+ Zpracování
Slabé stránky
- Výhled z vozu šikmo vlevo
- Spotřeba extrémně závislá na stylu jízdy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, doufám, že to tak i zůstane :-) Jen pravidlené servisní prohlídky ;-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
AutoŠídlo velmi dobré jednání.
Novinky v recenzi
Náhrada
Dnes k prodejci dorazil nástupce - viz foto
Prodáno
Po dlouhé době přidána poslední novinka k autu.
Dnes bylo prodáno a čekáme na dodání nové F III koncem tohoto měsíce.
Po celou dobu (necelých 6 let) auto sloužilo na jedničku, stačil jen pravidelný servis.
Dálniční známka
Zatím jsem odolával a používal jen dálnice, co byly zdarma. Na moje ježdění se dosud dálniční známka nevyplatila. Ale po tom, co jsem zjistil, že MD chce od 1. 1. 2011 zpoplatnit i tyto úseky dálnic, jsem se musel začít jednat. Dařilo se mi relativně dobře, známku na rok 2011 jsem získal zdarma.
Dárek
Tak jsem dopřál Fabii menší dárek k nadcházejícím vánocům :-D Kromě pravidelných zastávek u pumpy a v myčce jsem nevydržel a koupil nové přední stěrače :-) Staré už údržbu o přední sklo nezvládaly, tak byly nahrazeny :-D
Ještě mám vyhlédnuté jedno vylepšení, ale až někdy příště, třeba příští měsíc. Nechci Fabii namlsat :-D
Zimní pneumatiky
Po tom, co jsem viděl předpověď počasí, jsem po chvilce přemýšlení přezul na zimní pneu. Původně jsem chtěl ještě měsíc vydržet, ale nevypadá to nic moc :-(
Zveřejněna recenze
Tak jsem se po několika týdnech příprav rozhodl, že svou recenzi zveřejním. Doufám, že se bude líbit :-)
Sledování spotřeby
Založeno sledování spotřeby na www.Sprintmonitor.de, viz. Více informací o vozu
Servisní prohlídka 15000km
Auto bylo na první servisní rohlídce, vše v pořádku, povrzávání levého ramene přestalo, vrzání opěrky řidiče přestalo jen na 300km, pak se vrátilo :-( Dáme si v servisu ještě druhé kolo oprav :-D
Neplánovaně mi v servisu vyměnili podložky pod SPZ, teď už nikdo nepozná, že auto bylo koupeno u Šídla :-/
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Ambiente
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé