Škoda Karoq (2021)
4.9.2021Jak to všechno začalo V první řadě musím předeslat, že když si naše rodina před 5 lety kupovala Seat Leon ST, plánovali jsme, že další nové auto si…
Škoda Karoq (Arese)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 06.09.21 21:14
« krásné auto
Já tu možnost koupit ho na jaře prováhal. Trval jsem na ročním nebo předváděcím 2,0 TDi Evo v manuálu, ve Style s tažným a nedočkal se. A od začátku roku ho už v mé výbavě zdražili o 50 000 Tis. Takže Karoq to asi už nebude. Fakt je, že to je jedno z nejpohodlnějších běžných aut s jistým podvozkem co jsem jel. Fandové Citroenů prominou. Jen nerozumím té averzi k elektronické ručce - ten autohold je třeba v kopci pro ženskou naprosto skvělý a pochybuju že by žena driftovala s ručkou...Ty rozdíly mezi 1,4 a 1,5 TSi jsem tady u své recenze už popisoval. Vidíme to podobně 1,4 výbušnější, 1,5 větší tahoun ale s o 0,5L nižší spotřebou. a to se počítá. Taky souhlasím s těmi Ratikony - v poslední době jednoznačně nejobludnější elektrony na novém autě. Tam designéři šlápli do ho... Naštěstí kdo má estetické cítění je to snadno řešitelné při konfiguraci. -
Arese 06.09.21 16:19
« Re: jenom drobná poznámka
Díky za poznámku, ale s tím prvním bodem nemohu souhlasit. Nižší spotřebu přece vždy chtěli hlavně zákazníci (a v Evropě to tak po II. sv. válce bylo prakticky vždy), aby provozní náklady měly pokud možno co nejnižší. Na to fakt žádní ekofašisti potřeba nebyli a nejsou. Co se týká té překotné digitalizace u VW, tak tam s vámi naprosto souhlasím. Dokonce si myslím, že když už chce EU kecat do automotive, tak právě v této oblasti měla dotykové ovladače základních funkcí vozu automobilkám prostě zakázat. -
johny555 06.09.21 16:14
« jenom drobná poznámka
Na jedné straně odsuzujete EU, ekoteroristy, progresivisty atd., na druhou stranu si pochvalujete nízkou spotřebu. No právě díky nim je ta spotřeba tak nízká vzhledem k velikosti a tvaru vozidla (u několik generací staršího vozidla této velikosti a výkonu by byla klidně 10 l/100). Já vím, že emise se úplně nerovná spotřeba, ale jestli chce automobilka zajistit nízké emise, nemůže mít velkou spotřebu.
Druhá věc je digitalizace, asistenti apod. Tady to taky není zcela vina EU, ale koncernu, že ruší ovládací prvky a tlačí nesmyslně do menu infotainmantu. Přitom korejci ukazuji, že to jde normálně. I nové modely mají zachovaná tlačítka, ovládání klimatizace na panelu, vypínaní line asistenta jednoduše tlačítkem atd. Na rozdíl od koncernu. Tohle zvěrstvo si nevymyslela EU, ale nějací hipsteři ve vedení, kteří se snaží napodobit Teslu, nebo já nevím.
Samozřejmě nevyvracím, že ceny aut půjdou nahoru a kdo má rád klasiku a moderní trendy v automobilismu se mu nelíbí, tak nejlepší, když si teď koupí nové auto a snaží se o něj pečovat, aby mu dlouho vydrželo. -
palix 06.09.21 13:30
« ...
Pekne napísaná recenzia. Prajem veľa šťastných kilometrov a obrovskú spokojnosť s autom...
Mimochodom - pekne popísaná súčasnosť automobilizmu v EU. Tiež si to moje auto nechám čo najdlhšie a ak niekedy ešte budem meniť, asi zvolím niečo zaujímavé a jazdené.
Pred pár rokmi (desaťročiami) viacmenej platilo "novšie = lepšie". Dnes to už neplatí... -
Arese 06.09.21 11:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
Tak já z toho vypínání dvojice válců samozřejmě taky nemám žádnou radost. Naštěstí při jízdě je to fakt naprosto nepostřehnutelné (tedy kromě nápisu na dispelji). Slyšel jsem ale, že některé chiptuningové firmy už to umí deaktivovat. Tak uvidíme časem. :-) -
Arese 06.09.21 10:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
No, s tím přirovnáním "nesahá ani po ventilky" jsem to asi trochu přehnal, ale rozdíl v kvalitě těch interiérů je patrný na první pohled. Rozhodně je tedy kabina "plasťákovější" v tom Jeepu, než u té Škody. Taky ve slícování interiérových dílů je koncern VW výrazně lepší. Ano, motor Compassu je "uškrcený" "jen" elektronicky, ale já prostě nechci uškrcenou verzi motoru! Emocionálně vzato je mi ten Compass po stránce vnějšího designu i dobrodružného image jeho značky velice sympatický, ale objektivně je prostě ten Karoq 1.5 TSI prakticky ve všem lepší (zrychlení, maximálka, spotřeba, hmotnost a s velkou pravděpodobností i jízdní vlastnosti - to jsem ovšem osobně nezkoušel). A velikost kufru je v naší cestovatelské rodině taky velice důležitá. :-) -
Ota4 06.09.21 05:06
« Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
Ano kufr je mělký když má rezervu to je pravda. Naopak 96kw verze motoru je pouze udušena softwarově. V 90% případů jede stejně jako 110kw. P.S ale říct že nový compass interiérově nesahá plasťákovému karoqu ani po ventilky. . . . No taky názor. Jinak samozřejmě gratulace k novému autu. -
Arese 05.09.21 22:35
« Re: Re: Re: Rozumná volba
Neměl, protože u něj nelze individuálně nakonfigurovat výbavu - v nabídce je jen řada paketů, což sebou přináší vždy řadu kompromisů. Další zásadní nevýhodou je, že výkonnější verzi motoru 1.3 FireFly se 110 kW lze získat jen s automatem :-( . Manuál je k mání jen s 96 kW verzí. A interiér Compassu svoji kvalitou nesahá tomu v Karoqu ani po ventilky. Zásadním nedostatkem tohoto Jeepu je také velmi mělký kufr. Naopak vnější design tohoto amerického Itala považuju za velmi povedený, ale to na vítězství nestačí... -
Onkel_Paul 05.09.21 09:02
« Gratulace
Díky za obsáhlou a zároveň čtivě napsanou recenzi. Auto se mi moc líbí, konečně Karoq v jiné barvě než šedé či bílé. Koupil si jej opravdu v ten nejlepší možný čas, pokud bude dostatek čipů, tak cena už nikdy dolů nepůjde... Tak ať Ti dlouho a dobře slouží a mnoho bezpečných kilometrů :yes: -
Arese 04.09.21 17:27
« Re: Rozumná volba
Díky za pochvalu. Manuální převodovka a přeplňovaný 4válec byly naše požadavky, přes které nejel vlak. Řadit a mačkat spojkový pedál by mi znemožnila jen amputace levé nohy, a k té (doufám) nikdy nedojde. Při výběru tvého budoucího Itala držím moc palce, Stelvio by určitě byla parádní volba. Zkušenosti s technikou nové Giulie/Stelvia jsou prý velmi dobré, prý nejspolehlivější Alfy od 60. let. :-) -
Dzakobo 04.09.21 17:04
« Rozumná volba
Na recenzi jsi si dal pěkně záležet :yes:
Karoq má ze sourozenců nejpohodlnější podvozek, akorát si nejsem jistý, jestli se vám bude chtít ke stáru řadit... Samozřejmě místo suchého DSG je manuál mnohem lepší volba, i když novější DSG už tak necukají.
Spíš bych šel pro SUV s měničovou převodovkou, třeba Grandland X 1.6T 8AT, ale 100 lidí 100 chutí. Tak ať vám Škodověnka dělá radost dlouhá léta.
Otec (63) si nemůže vynachválit Rapida 1.2TSI "105"k, já z něj nejsem "urvaný", ale je fakt, že je pohodlnější než můj FoFo. A táhne víc "vocpoda", njn - dvouventil rychleji foukne na turbo.
Taky zvažuju, co časem koupit. Rád bych už něco italskýho. Když nedělají kombi, tak jedině SUV. 2.0T ve Stelviu žerou o 3l víc než nafťáci, ale nájezd asi nebude kdovíjaký, tak nevím...