Diskuse

Škoda Karoq (2021)

4.9.2021

Jak to všechno začalo V první řadě musím předeslat, že když si naše rodina před 5 lety kupovala Seat Leon ST, plánovali jsme, že další nové auto si…

 

Škoda Karoq (Arese)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ota4

    Ota4 06.09.21  22:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba

    Nevím třeba konstrukce podvozku? MQB s tyčí vzadu je jízdně vyhlášené? Ale kašli na to. Pouze moje zkušenost a názor
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 06.09.21  21:14

    « krásné auto

    Já tu možnost koupit ho na jaře prováhal. Trval jsem na ročním nebo předváděcím 2,0 TDi Evo v manuálu, ve Style s tažným a nedočkal se. A od začátku roku ho už v mé výbavě zdražili o 50 000 Tis. Takže Karoq to asi už nebude. Fakt je, že to je jedno z nejpohodlnějších běžných aut s jistým podvozkem co jsem jel. Fandové Citroenů prominou. Jen nerozumím té averzi k elektronické ručce - ten autohold je třeba v kopci pro ženskou naprosto skvělý a pochybuju že by žena driftovala s ručkou...Ty rozdíly mezi 1,4 a 1,5 TSi jsem tady u své recenze už popisoval. Vidíme to podobně 1,4 výbušnější, 1,5 větší tahoun ale s o 0,5L nižší spotřebou. a to se počítá. Taky souhlasím s těmi Ratikony - v poslední době jednoznačně nejobludnější elektrony na novém autě. Tam designéři šlápli do ho... Naštěstí kdo má estetické cítění je to snadno řešitelné při konfiguraci.
  • « 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 06.09.21  20:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba

    "Však proč by nemohl?" Vašu * jsme taky neviděl a..... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ota4

    Ota4 06.09.21  19:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba

    Asi mluvíme každý o jiném autě. Asi interiér srovnavas s verzí před FL. Jízdně karoq lepší být nemůže. Jinak užívej nového auta je to vždy radost.
  • « 10 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 06.09.21  16:19

    « Re: jenom drobná poznámka

    Díky za poznámku, ale s tím prvním bodem nemohu souhlasit. Nižší spotřebu přece vždy chtěli hlavně zákazníci (a v Evropě to tak po II. sv. válce bylo prakticky vždy), aby provozní náklady měly pokud možno co nejnižší. Na to fakt žádní ekofašisti potřeba nebyli a nejsou. Co se týká té překotné digitalizace u VW, tak tam s vámi naprosto souhlasím. Dokonce si myslím, že když už chce EU kecat do automotive, tak právě v této oblasti měla dotykové ovladače základních funkcí vozu automobilkám prostě zakázat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 06.09.21  16:16

    « Re: ...

    Díky za ocenění i přání. Bohužel, ta tvoje poslední věta ten hrůzný vývoj evropského automotive v posledních letech úplně přesně vystihuje... :-( :no:
  • 10 Reagovat !

    foto johny555

    johny555 06.09.21  16:14

    « jenom drobná poznámka

    Na jedné straně odsuzujete EU, ekoteroristy, progresivisty atd., na druhou stranu si pochvalujete nízkou spotřebu. No právě díky nim je ta spotřeba tak nízká vzhledem k velikosti a tvaru vozidla (u několik generací staršího vozidla této velikosti a výkonu by byla klidně 10 l/100). Já vím, že emise se úplně nerovná spotřeba, ale jestli chce automobilka zajistit nízké emise, nemůže mít velkou spotřebu.
    Druhá věc je digitalizace, asistenti apod. Tady to taky není zcela vina EU, ale koncernu, že ruší ovládací prvky a tlačí nesmyslně do menu infotainmantu. Přitom korejci ukazuji, že to jde normálně. I nové modely mají zachovaná tlačítka, ovládání klimatizace na panelu, vypínaní line asistenta jednoduše tlačítkem atd. Na rozdíl od koncernu. Tohle zvěrstvo si nevymyslela EU, ale nějací hipsteři ve vedení, kteří se snaží napodobit Teslu, nebo já nevím.
    Samozřejmě nevyvracím, že ceny aut půjdou nahoru a kdo má rád klasiku a moderní trendy v automobilismu se mu nelíbí, tak nejlepší, když si teď koupí nové auto a snaží se o něj pečovat, aby mu dlouho vydrželo.
  • 10 Reagovat !

    foto palix

    palix 06.09.21  13:30

    « ...

    Pekne napísaná recenzia. Prajem veľa šťastných kilometrov a obrovskú spokojnosť s autom...
    Mimochodom - pekne popísaná súčasnosť automobilizmu v EU. Tiež si to moje auto nechám čo najdlhšie a ak niekedy ešte budem meniť, asi zvolím niečo zaujímavé a jazdené.
    Pred pár rokmi (desaťročiami) viacmenej platilo "novšie = lepšie". Dnes to už neplatí...
  • « 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 06.09.21  11:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba

    Tak já z toho vypínání dvojice válců samozřejmě taky nemám žádnou radost. Naštěstí při jízdě je to fakt naprosto nepostřehnutelné (tedy kromě nápisu na dispelji). Slyšel jsem ale, že některé chiptuningové firmy už to umí deaktivovat. Tak uvidíme časem. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 06.09.21  11:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba

    "Uškrcený"motor nie,ale dvojválec áno. ;-)
    Pre vypínanie valcov,bol pre mňa 1,5TSI out.
    Navyše recenzie tvrdili o letargickom motore.
    V každom prípade prajem veľa spokojných kilometrov.
  • « 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 06.09.21  10:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba

    No, s tím přirovnáním "nesahá ani po ventilky" jsem to asi trochu přehnal, ale rozdíl v kvalitě těch interiérů je patrný na první pohled. Rozhodně je tedy kabina "plasťákovější" v tom Jeepu, než u té Škody. Taky ve slícování interiérových dílů je koncern VW výrazně lepší. Ano, motor Compassu je "uškrcený" "jen" elektronicky, ale já prostě nechci uškrcenou verzi motoru! Emocionálně vzato je mi ten Compass po stránce vnějšího designu i dobrodružného image jeho značky velice sympatický, ale objektivně je prostě ten Karoq 1.5 TSI prakticky ve všem lepší (zrychlení, maximálka, spotřeba, hmotnost a s velkou pravděpodobností i jízdní vlastnosti - to jsem ovšem osobně nezkoušel). A velikost kufru je v naší cestovatelské rodině taky velice důležitá. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ota4

    Ota4 06.09.21  05:06

    « Re: Re: Re: Re: Rozumná volba

    Ano kufr je mělký když má rezervu to je pravda. Naopak 96kw verze motoru je pouze udušena softwarově. V 90% případů jede stejně jako 110kw. P.S ale říct že nový compass interiérově nesahá plasťákovému karoqu ani po ventilky. . . . No taky názor. Jinak samozřejmě gratulace k novému autu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 05.09.21  22:35

    « Re: Re: Re: Rozumná volba

    Neměl, protože u něj nelze individuálně nakonfigurovat výbavu - v nabídce je jen řada paketů, což sebou přináší vždy řadu kompromisů. Další zásadní nevýhodou je, že výkonnější verzi motoru 1.3 FireFly se 110 kW lze získat jen s automatem :-( . Manuál je k mání jen s 96 kW verzí. A interiér Compassu svoji kvalitou nesahá tomu v Karoqu ani po ventilky. Zásadním nedostatkem tohoto Jeepu je také velmi mělký kufr. Naopak vnější design tohoto amerického Itala považuju za velmi povedený, ale to na vítězství nestačí...
  • « 00 Reagovat !

    foto Ota4

    Ota4 05.09.21  21:48

    « Re: Re: Rozumná volba

    Rozumná volba. Jen se zeptám na compasse? Toho jsi neměl ve výběru? 1.3 Firefly. 6st v manuálu. Vzadu vždy viceprvek místo traverzy. Tlumiče FSD v základu. A po faceliftu nádherný interiér.
  • « 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 05.09.21  10:19

    « Re: Gratulace

    Děkuji. :-)
  • 21 Reagovat !

    foto Onkel-Paul

    Onkel_Paul 05.09.21  09:02

    « Gratulace

    Díky za obsáhlou a zároveň čtivě napsanou recenzi. Auto se mi moc líbí, konečně Karoq v jiné barvě než šedé či bílé. Koupil si jej opravdu v ten nejlepší možný čas, pokud bude dostatek čipů, tak cena už nikdy dolů nepůjde... Tak ať Ti dlouho a dobře slouží a mnoho bezpečných kilometrů :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 04.09.21  19:57

    « Re: Blahopreju

    Díky! Doufám, že bude. :-) Resp. bude muset... :-O
  • 10 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 04.09.21  19:15

    « Blahopreju

    Blahopreju k peknemu autu, at dlouho a dobre slouzi!
  • « 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 04.09.21  17:27

    « Re: Rozumná volba

    Díky za pochvalu. Manuální převodovka a přeplňovaný 4válec byly naše požadavky, přes které nejel vlak. Řadit a mačkat spojkový pedál by mi znemožnila jen amputace levé nohy, a k té (doufám) nikdy nedojde. Při výběru tvého budoucího Itala držím moc palce, Stelvio by určitě byla parádní volba. Zkušenosti s technikou nové Giulie/Stelvia jsou prý velmi dobré, prý nejspolehlivější Alfy od 60. let. :-)
  • 12 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 04.09.21  17:04

    « Rozumná volba

    Na recenzi jsi si dal pěkně záležet :yes:
    Karoq má ze sourozenců nejpohodlnější podvozek, akorát si nejsem jistý, jestli se vám bude chtít ke stáru řadit... Samozřejmě místo suchého DSG je manuál mnohem lepší volba, i když novější DSG už tak necukají.
    Spíš bych šel pro SUV s měničovou převodovkou, třeba Grandland X 1.6T 8AT, ale 100 lidí 100 chutí. Tak ať vám Škodověnka dělá radost dlouhá léta.
    Otec (63) si nemůže vynachválit Rapida 1.2TSI "105"k, já z něj nejsem "urvaný", ale je fakt, že je pohodlnější než můj FoFo. A táhne víc "vocpoda", njn - dvouventil rychleji foukne na turbo.
    Taky zvažuju, co časem koupit. Rád bych už něco italskýho. Když nedělají kombi, tak jedině SUV. 2.0T ve Stelviu žerou o 3l víc než nafťáci, ale nájezd asi nebude kdovíjaký, tak nevím...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…