Recenze

9 Majitel

BMW řada 6 645ci

8.58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 6, foto 1 BMW řada 6, foto 2 BMW řada 6, foto 3 BMW řada 6, foto 4 BMW řada 6, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta kabriolet Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:256000 palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 4400 výkon [kW]: 245 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 14

Popis vozu

645Ci mě lákalo dlouho, tedy BMW e63/e64, abych byl přesný. Jak došlo na 645ci píšu níže. Rozpolcenost jsem měl v karosářské variantě. Kupé je cenově mnohem dostupnější, je jich víc, nebudete mít takový strach ho nechat pod širým nebem, na dešti atd. Na druhou stranu model e64 vnímám jako jeden z nejhezčích novodobých kabrioletů. Je jen málo jiných typů kabrioletů, které potkávám na silnici,v kterých bych "taky" rád seděl.

Manželka i děti chtěli kabrio.
Bylo rozdnuto

Motorizace v mém případě byla spíše jasná, ale přesto shrnu, co je vlastně k dispozici :
Veškeré dieselové motory nejsou v tomto případě větší pasti, než jakýkoliv jiný současný diesel. Spíše patří k tomu lepšímu. Ale jakkoliv diesel nezavrhuji, řekl bych že k tomuto modelu nepatří.
Četl jsem hodně o tom, jak 630i se 190kW není na takové auto dostatečné a něco tomu chybí. Zkušenosti reálných uživatelů, ale tento motor až tak nezatracují. Pravdou ale je, že V8 ať 4,4 či 4,8 jsou "ty správné" motory, které neudělají ostudu.
Na M6 jsem nikde ani nenarazil, ale s vnitřnostmi musí zamíchat řádně.

Něco k řazení
K dispozici byl manuál, SMG a HD měnič.
Všude se dočtete, že SMG v ojetině už se raději vyhnout. Když je v cajku, asi to řadí pěkně.
Já mám automaty rád. Manuálu jsem odvykl velmi rychle a pokud nemusím, primárně ho nevolím. Zde by mě zajímalo, jaký je rozdíl v dynamice lehčího manuálu, bez prokluzu HD měniče. ALE ...
HD měniče jsou prostě super. Dvojspojka se jim jízdním komfortem nevyrovná. A tento v BMW ? O úroveň výš než mám v Jeepu (NAG1 z mercedesů). Pořád mě na něm zaráží, že dokáže řadit rychle a přesto jemně.

Silné stránky

Motor - není to 500 koní, ale taky to není 190 koní z přeplňovaného 4 válce.
Projev víceválcových motorů je prostě jiný. Hlavně zátah a síla. I kultivovanost chodu je jiná.
Často se tu zmiňuje turboefekt na který jsme si všichni už zvykli. Turbo kopnutí v pásmu 1800 - 2500 tisíce otáček ale určitě není ten vrchol který nám automobilový svět dal. Až teď vím, že lineární nástup výkonu a síla, která neuvadá až do omezovače je to, na co jsme si měli zvykat.

Brzdy - perfektně sedí k autu s tímto výkonem. Lepší jsem nikde neměl.

Vzhled - je to čistě individuální a subjektivní záležitost. Nikomu nic neupírám. Na mém kusu se mi líbí, že druhé takové na světe není. Ale i když okolo projede jakkoliv neupravené e64 ( stává se zřídka že potkáte ať e63, tak e64) prostě projede pěkné kabrio.

Spotřeba - opravdu se s tím dá cestovat rychle za 10L/100. Na druhou stranu semafory ve městě znamenají běžně 14L/100

Slabé stránky

Taky spotřeba - kdo chce jezdit za 6, zde by Váš zájem měl skončit

Určitě se všude dočtete a zatékání do světlometů. Tuto zkušenost zatím nemám, ale věřím že to tak je.

Jedna věc je ještě, jak se zdá trochu charakteristikou, ale dokud si nespojíte střípky, nikde se o tom moc nedočtete.
Přední blatníky, které jsou plastové, mají slabinu u A sloupků, kdy při přílišném dotáhnutí upevňovacího šroubu prasknou. Našel jsem názor, že se to více stává v kombinaci s velkými průměry disků. Tento růžek blatníku u A sloupku je tak lepší nepřepínat přílišným utažením šroubu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Předchozí majitel zodpovědně řešil bolístky, které přicházejí s nájezdem

V tuhle chvíli pár drobností je, ale nic zásadního co by mě znehybnilo

U tohoto motoru je pár známých faktů a bolestí, kterým je dobré se věnovat. Každopádně to určitě není typicky špatný, nebo nepovedený motor.

Naopak patří ještě k poslednímu vývojovému stádiu "těch dobrých" bavoráků.

Jen pro zajímvaost tedy shrnuji, co jsem načetl jinde :

Olej měnit 10 - 15tis.
Dost často se objeví úniky chladící kapaliny z nichž ovšem nejzásadnější je prostor mezi motorem a převodovkou a transferová trubka v hlavě motoru

S nájezdem přicházejí netěsná gufera ventilů

Vše další bych řekl může potkat vlastně jakýkoliv obdobný motor

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dovoz obchodníkem z Berlína od majitele. Prostě auto na kšeft.

Úpravy, které provedl bývalý majitel

No kabriu bylo uděláno pár zásadních individualizací, jak tomu rád říkám, ale jedinou, bez které bych si auto nedokázal představit, je červená fólie doplněná černými disky. Vzhled pěkně dokreslují 4 koncovky výfuku.

Výfuky byly vyrobeny na zakázku od renomované německé společnosti. S výfuky ale přichází pro mě největší + i - zároveň. Brumlání, hučení, dunění v nízkých otáčkách je až otravné. Běžné cestovní otáčky znamenají prakticky permanentní dunění. To je ale na druhé straně vyrovnáno nádherným až motorkovým troubením výfuků ve vyšších otáčkách.

Dále je namontován sportovní a snížený podvozek a pod koly jsou podložky. Já bych asi více ocenil originální podvozek zajišťující větší komfort.

Velmi vkusnou úpravou je ale obšití vrchní a spodní části volantu Alcantarou. Pěkný nápad pro renovaci

Bývalý majitel si dal ještě práci s výměnou kompletního podsvětlení interiéru z červeného na bílé a vyměnil originální rádio za Android rádio vyrobené přímo do kapličky BMW. Jsou to detaily, ale dokreslují celek.

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 6 645ci

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím nedokážu plně posoudit. Teď jede. Turbo nemá, DPF nemá. Na druhou stranu má dost válců

praktičnost
6

Je to kabrio, kvůli praktičnosti si to asi člověk nepořídí. Na druhou stranu ve dvou na dovolenou odjedete. Ve 4 už ne. Kufr tam ale je

prostornost
7

V předu super, na zadních sedačkách tak pro děti, nebo odsunout přední sedačky a sedět víc vzpřímeně. Kufr je ucházející

jízdní vlastnosti
9

Stará škola, pomocníci na snesitelné úrovni. V podstatě se jen mění účinek posilovače řízení dle jízdního stylu

jízdní komfort
4

No kdybych tam neměl ten tvrdej sportovní podvozek, asi by to bylo o něčem jiném

provozní náklady
6

Tak jestli nemáte ropný vrt, prostě budete muset občas provětrat peněženku u pumpy. Olej se leje do každého motoru. Neřekl bych, že cena za litr nějak vybočuje

náhradní díly
7

Díly už jsou hojně na ebay, aukru a vrakáčích :)

výkon motoru
8

Jak píšu jinde, není to 500 koní

spotřeba
7

10 litrů na dálky je myslím víc než akceptovatelných 14 litrů kombinovaných bych řekl taky. Chápejte, porovnávám to s Jeepem, za kterým tahám bagr. Tohle fakt nic nežere :)

hlučnost motoru
8

Motor si ševelí.. Výfuky nikoliv

kvalita sedadel
9

Báseň

brzdy
10

Bomba, ještě tažný a mohl bych tahat bagr i za kabriem

zavazadlový prostor
6

Jak píšu dřív, kufr tam je.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…