Recenze
Technické info
Přezdívka auta auto Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 605 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Škoda Octavia II RS TDI DSG, automobil jsem zakoupil po prvním majiteli jako 2 roky starý, volil jsem TDI (s výhledem nižších nákladů na provoz cca 50 000km/rok) toto se ukázalo jako chyba (už jen benzín). Naopak si velmi pochvaluji volbu převodovky DSG, která je velmi příjemná a absolutně bezproblémová.
Jedná se o jeden z prvních motorů CR ve škodovce. Oficiálně tedy: 2.0TDI CR 125kw, 350N.m, tento motor považuji za notoricky známí. Bohužel MY 2009 už doplácí na eko šílenství EU. u auta je až nezdravě znatelné mapování tak aby motor při prudké akceleraci nezakouřil, tzn. při prudkém sešlápnutí plynu ze stoje se cca vteřinku nic neděje až okolo 2000ot/min auto citelněji zatáhne. V průběhu jízdy již žádné prodlevy v dynamice nenastávají, okolo cca 140-150km/h motor ztratí dech a dále už akceleruje pomalu. Byť se jedná o RS auto s těžkým dieselem nemá sportovní ambice, přesto že podvozek je pekelně tvrdý, v při pokusu jet rychle jej přední náhon a těžký motor táhne tupě ven, a vše zachraňuje ESP, které je naladěné dobře a dovolí malé sklouznutí, není přehnaně citlivé. Na autě je dle očekávání velkorysí vnitřní prostor,(jeden z důvodu nákupu kombi), tak jako většina Octavií ve specifikaci RS je auto více jak bohatě vybaveno (CD changer, xenony, kůže, samozatmavovací vnější i vnitřní zrcátka se senzorem na déšť a další). Vzhledem k tomu že auto využívám jako pracovní oceňuji užitnou hodnotu vozu ta je bez výhrad.
Silné stránky
Silné stránky tohoto vozu jsou design, v porovnání z milionem standardních Octavií bezesporu zajímavější a ne tolik všední. Absolutní samozřejmostí je zde velikost kufru a vnitřní prostor ten je velkorysí, celkově je potřeba pochválit interiér, který je sice bez většího nápadu co se vzhledu týče, svoji kvalitu ale beze sporu má, udržovaný vůz i po 270 000km nejeví žádnou známku únavy, lehce povrzávající gumy na dveřích jsem vyřešil v cca 220 000 výměnou za nové po 500,-/ks a vyčištěním a interiér je opět bez pazvuků. Vše stále vypadá jako u nového vozu (pouze volant je viditelně ohmataný). Samostatnou kategorií jsou sedadla pro model RS, sedadla mají velmi dobré tvarování a krásně podrží tělo a jsou velmi pohodlná, kůže je bez oděrek a poškození, a prosezená také nejsou (mám cca 95kg). Z techniky auta je silnou stránkou převodovka, DSG pracuji perfektně bez jediné závady a zaváhaní, řadí jemně a přesně, motor zbytečně ani nepřetáčí ani nepodtáčí, a vystačí si s pravidelným servisem (olej a filtr každých 60tkm).
Slabé stránky
Zde bohužel musím hned začít samotným motorem, který mě po více jak 3 letech a cca 200 000km užívaní připravil mnoho perných chvil. Výkon je dostačující a odpovídá papírovým hodnotám. Ale poruchovost nebo údržba tohoto motoru je poněkud náročnější. Tento motor má díly, které jsou jednoznačně poddimenzované a ani jeho hospodárnost není kdo ví jaká. V reálu i při nájezdu 50 000/rok si myslím že náklady nejsou o nic nižší než u benzínové verze RS. Další slabina je nesnesitelně tvrdý podvozek s kombinací příplatkových 18´´ kol s pneu 225/40 r18 to si člověk uvědomí při srovnání z pohodlným vozem, který přesto umí udržet perfektní jízdní vlastnosti. Toto auto je opravdu extrémně tvrdé, k tomu se přidávají velká kola, která z výroby nejsou (asi) kdo ví jak kvalitní, už jsem kupoval 2 nové disky, protože se zdeformovali. a nemluvím o 6 vyhozených pneu (bublina či proražení) bohužel na českých silnicích nelze uhlídat aby se člověk vyhnul všem dírám a dřív nebo později nějakou past na medvěda trefí. Další slabina je filtr pevných částic zde zatím bez potíží, ale budoucí problém. Nevím zda je to úplně slabá stránka, ale uměl bych si představit že auto lépe brzdí, nástup brzd je ostrý a slibuje mohutné brždění, bohužel brzdy záhy vadnou.....celkově vidím problém v marketingu výrobce RS reklamuje jako zábavné auto.....a to není jedná se o relativně silný cestovní (dálniční) automobil z nesmyslně tvrdým podvozkem.....ale se zábavou se tihle dva nikdy nepotkali.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
servis tohoto vozu mě nemile překvapil svojí nákladností (srovnávám s prémiovým jaguarem, který je mnohdy levnější jako tuzemská Škoda) jinak na mém vozu již vyměněno: 150tkm škrtící klapka (tzv zdechací klapka) 185tkm turbo (a veškeré čidla a ventily, jinak výměna turba tak jak by se opravdu měla dělat a nikdo ani autorizovaný servis ji nedělá tzn včetně hadic, chladiče atd vyjde hrubě přes 100 000korun) 210 000km zadní tlumiče, komplet přední brzdy, 240 000km komplet zadní brzdy, přední tlumiče, dvou hmotnostní setrvačník, 250 000km oprava nivelace xenonů, a parkovacích senzorů, 260 000km rozsvícení kontrolky EGR pomohlo pouze vyčistit (byl zarostlí cca 5mm nánosu zkarbonovaných spalin, vůbec nechodil) 262 000km opět škrtící klapka (zdechací klapka) mimo toto řešeny pravidelně každých 15tkm oleje a pod, a brzdové desky, živostnost kotoučů mě mile překvapila, vždy při výměně jsem sundával původní, desky mi na autě vydrží ca 60-80tkm. Bohužel vše korunuje časté rozsvěcení kontrolky motor do dílny.....pouze nahodilou závadou, která neexistuje, s vysvětlením autorizovaného servisu, smazali jsme to a nic tam není. Na závěr bych řekl že jsem uživatel, který vůz nehuntuje, auto nehoním studené, nechávám dochladit apod. zavrhl jsem servisní interval 30tkm a dělám jej po 15tkm.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od autorizovaného prodejce škoda, z programu škoda+, po 1. majiteli s komplet historií jako 2 letý vůz ze 100 000km. vše v pořádku.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé