Recenze

gaggag (muž 34 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Felicia Felicia Combi GLX 1.6 AEE 55 kW

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 24 Škoda Felicia, foto 25 Škoda Felicia, foto 26 Škoda Felicia, foto 27 Škoda Felicia, foto 28 Škoda Felicia, foto 29 Škoda Felicia, foto 30 Škoda Felicia, foto 31 Škoda Felicia, foto 32 Škoda Felicia, foto 33 Škoda Felicia, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Felicia Combi 1.6 GLX Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:198000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Škoda Felicia
Psát sem něco o notoricky známé felicii nemá cenu. Pokud chcete znát bližší informace, vše najdete na stránkách wikipedie http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Felicia

Dlouhá cesta k vlastnímu
Když jsem si v 18-ti letech šel na úřad pro řidičák, jako každému se mi v hlavě honila otázka, jestli a jaký auto si mám nebo nemám koupit. Peněz bylo málo, téměř nic, takže než abych si kupoval nějakej ten „pojízdnej vrak", zvolil jsem možnost půjčovat si od našich feldu. Měl jsem výhodu, že pokud ji naši nepotřebovali, nebyl problém si ji vypůjčit. Problém byl, že ji potřebovali skoro pořád (táta s ní dojížděl do práce) a také jsem musel platit vyděračské 3Kč/km. Jako student jsem si moc nevydělal, takže jsem to takhle vydržel téměř do 21 let.
Okolo těch 20-ti let jsem měl už něco (málo) našetřeno a začalo se vybírat. Nepatřím mezi ty mladý, který koupěj starýho neudržovanýho civica, trojkovýho bavoráka a jiné (bavím se o těch starých omlácených kusech s řvoucí koncovkou výfuku a hudbou na plný koule, jinak nic proti těmto vozům) a myslej si, jakou mají super závodní gangsta káru. Chtěl jsem prostě větší auto, pohodlný a relativně bezpečný. Jedinou výjimkou byl escort a renault 19 v provedení cabrio, ale pod tíhou argumentů museli ustoupit do říše snů. Zůstaly osvědčený auta jako VW Golf variant, Passat, Polo variant, Ford Escort combi, Mondeo, Citroen Xantia a Audi 80. Hodně jsem přemýšlel i o Renault Espace, to je prostě můj sen a jasný auto do budoucna společně s Citroenem Xantia (teda v budoucnu už asi C5ka). Benzín nebo nafta, bylo mi to jedno, jen ne nějakého umíráka typu felda 1.3, Golf a Escort 1.4 a maloobjemový Pola. Možnost byla také felda našich (musel bych slevit z pohodlí a bezpečnosti, ale zase je to Felicia, naše ověřená Felicia), nabízeli mi ji za parádní cenu, nicméně až poté, co si koupí nové auto…to vybírali už víc jak rok, takže jsem nehodlal čekat až se uráčej a projížděl jsem směle inzeráty. Nejvíc jsem koukal po Xantiích - slušná výbava, snad jako jediné auto z mých možností nereznou a hlavně hydropneumatické odpružení.
Byl jsem se na pár aut podívat, ale vždycky mě něco odradilo. Známý pak prodával Xantii, auto jsem znal, navíc za ty peníze nebylo co řešit, bohužel 3 hodiny předtím než jsem pro ni vyrazil, mi psal, že je prodaná :( Nakonec jsem vybíral tak dlouho, až si naši v zimě 2010 přivezli naftovou Octávii a felda byla za dost rozumný peníze oficiálně moje.

O autě
Je to Škoda Felicia combi GLX 1.6. Barva každému jistě známá tmavě zelená metalíza. Ve výbavě, pokud tomu lze tak říkat jsou mlhovky, servo, construct, imobilizér, mikroplyšové sedačky, otevírání kufru od řidiče, orig. ALU kola 13 palců, zadní stěrač, ostřikovače předních světel, zpětná zrcátka v barvě, centrál. Plus nějaké ty úpravy viz. níže.
Auto je vyrobeno ke konci roku 1997, koupili jsme ho od jistého pana doktora se serviskou v roce 2001 s necelými 90 tisíci km. O autě tedy vím všechno, navíc otec dělá ve škodovce, takže pravidelný servis, originální díly a pokud se vyskytlo něco složitějšího na opravu, tak práce mechanika byla za flašku :)

Exteriér
Každý jistě ví, jak Felicia vypadá a stejně tak na ní bude mít svůj názor. Základ je ve favoritu, ale oproti němu nebe a dudy. Sice se jednalo hlavně o zakulacení a výměnu světlometů, ale díky tomu vypadají feldy stále svěže. Velkým problémem, ostatně jako každého automobilu z této doby, je koroze. Moje auto je naštěstí zatím bez koroze, ještě v rámci záruky na karoserii se měnili páté dveře, dva roky na to jsme se přestěhovali a auto začali garážovat. Bohužel plechy nad zadním nárazníkem začaly reznout taky, a tak je v roce 2008 rodiče nechali kompletně vyměnit + originální lak.

Interiér
Tady už je změna oproti favoritu obrovská. Líbivá přístrojová deska, vše pěkně po ruce, žádné nepříjemné vrzání. Volant by mohl mít menší průměr, ale to se mi lehce říká, když mám posilovač. Na volantu mám namontovanou „kouli“ (mrkněte na fotky), když to lidi vidí, ptají se „Jak s tím můžeš řídit?“, odpovídám, že bez toho řídit neumím. Řídím zásadně jednou rukou a díky této kouli volant držím se stejnou jistotou jako oběma. Hodně lidí si stěžuje na sedačky. Jasně, když si vzpomenu na testovací jízdu s Xantií, tak je to něco jiného, ale nemám s nimi problém, nic mě nebolí ani po delší cestě. Horší je to s polohou za volantem, ten je samozřejmě bez možnosti nastavení stejně jako sedačky, takže ideální polohu prostě najít nelze. Na zadních sedadlech si nikdo nestěžuje. Mimochodem v Octavii rodičů, která už je po faceliftu a má ty výběry pro nohy v předních sedadlech, je vzadu místa míň. Kufr je parádní, vejdou se tam dva sudy + věci čtyř lidí :)

Podvozek a brzdy
Vpředu zavěšení typu McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, zadní náprava je kliková s vlečnými rameny a stabilizátorem. Verze 1.6 a 1.9d měli navíc zkrutný stabilizátor přední nápravy. No žádná sláva. Auto je silně nedotáčivé, obzvláště pak těžké motory 1.6 a 1.9d. Na druhou stranu zatáčky můžete řezat jak chcete, ale na suchu to auto nepřetočíte, vždycky budete jen čumák lovit z protisměru a doufat, že tam nic nepojede. Celkově se hodně naklání, ale strach mít nemusíte. Díky jednoduché konstrukci a absencí jakýchkoliv asistentů je auto velice předvídavé a dá se s ním užít docela zábava. Pokud nemáte vymlácené tlumiče, tak i celkem obstojně tlumí nerovnosti, což zejména na českých silnicích oceníte, akorát při příčných nerovnostech budete mít pěkně naklepaný půlky. Brzdy jsou naprosto dostačující, pokud jezdíte na pohodu, s rozvahou. Při agresivní jízdě brzdy vadnou a občas máte co dělat, abyste dobrzdili.

Motor a převodovka
Aneb to nejlepší na autě (teda pokud máte 1.6). Hodně vydařenej motor, výkon 55 kW není nijak ohromující, ale na tunu těžkou felicii je naprosto dostačující. Je to nafťák, do kterýho se lije benzín. Není problém řadit při 1500 otáčkách, frčet si to po městě padesátkou na pětku a začít předjíždět, když tam máte 2000 otáček. I když hodně spěcháte, nemá smysl točit motor přes 5000 otáček, to už pak motor sílu spíše ztrácí. Díky tomu není problém jezdit za 6 litrů, ale to musíte jezdit vyloženě na spotřebu. Já jezdím svižným stylem za cca 7,5 litru. Oproti 1.3 lze svižně jezdit i v plném obsazení a auto zrychluje i po přeřazení na pětku :) Maximální rychlost 180 km/h (174 km/h podle GPS) vypadá pěkně, ale o zrychlování se dá mluvit do 150 – 160 km/h, pak to je jak čekání na Godota. Přijde mi, že je felda živější, než našich Octavia combi 1.9tdi 66 kW (r. v. 2003) – samozřejmě s nutností vytáčet motor a na úkor spotřeby.
Řadim s meziplynem, takže řazení jde snadno, ale i bez něj jde řadit docela lehce. Problém je se zpátečkou. V 70% jejího zařazení to jde přes zuby, můžu spojku našlapávat jak chci, ale prostě to přes ně jde a vypadám jak blb, ale co se dá dělat. Jinak jednička je zbytečně krátka. Při popojíždění v zácpě se na jedničku rozjíždím bez plynu a takhle bez plynu to jde přeřazovat až na 4. stupeň, pětku už to na volnoběh neutáhne. Jinak na na pětku to při 100 km/h točí 3000 ot/min, na dálnici udržuju 4000 ot/min což odpovídá 140 km/h. Páka ještě není moc vykvedlaná, takže při řazení pětky neošahávám spolujezdce :)

Úpravy
Jak už jsem říkal, příznivcem tuningu nejsem, jde mi hlavně o funkční úpravy. Pod motor ještě táta namontoval kryt motoru – ne pouze vany jak bývá, ale kompletní kryt, který se dával myslím na policejní Felicie, dost to snížilo světlou výšku pod motorem, takže na horších silnicích často škrtám, ale nijak mě to nevzrušuje :) Dále je v motoru originální rozpěrná tyč a potom detaily jako ofuky předních oken, autozásuvka v kufru, přídavná dálková světla v masce, loketní opěrka, autorádio pioneer DEH-2120UB, masážní a vyhřívaný potah sedačky řidiče, přihrádka pod palubní deskou u spolujezdce, rozdvojka autozásuvky v místě ovládání el. oken. Plánuju akorát lepší reproduktory, ale žádný „tuc, tuc“ jen prostě něco lepšího než ty originální chrastítka.

Vady na kráse
No fotkách si jde všimnout matnějšího laku v přední části kapoty, levého blatníku a pravého zadního blatníku. Všechno je to dáno opravami, kdy se na základovou barvu v rámci úspory peněz místo originálního laku stříkal pouze sprej. Barva ve spreji sice stejná, originální ze škodovky, ale je to prostě jen sprej, navíc lak na autě se po letech taky trochu změnil, takže přelakovaná místa jsou poznat. Chce to leštit, leštit a leštit a časem to snad už tolik poznat nebude. Jinak přední kapota je dílem decentního šťouchance v podání mé mamky. Opravdu malý nedobrzdění, ale kapota se ohnula a poškrábala. Přední blatník je dílem koroze, takže vybrousit, kit, základovka a sprej :) No a zadní blatník v mé režii neopatrného zajetí do garáže a jeho odření.

Závěrem
Když občas pročítám diskuze pod recenzemi, rád bych se vyhnul pár OT u té mé. Když říkám, že si se mi zdá Felicia živější, než opěvovaná Oktávia „f TéDéÍčku“ a že má vzadu víc místa, neříkám, že je lepší. Kdykoliv můžu řídit Oktávii našich jsem nadšenej, protože to se s feldou nemůže samozřejmě rovnat. Stejně jako neříkám, že Felicia s motorem 1.3 je špatná (dobře ta 40 kW verze je průser :D), vůbec ne, ale zvyknout si na 1.6 je strašně rychlý a návykový :) To samý platí i pro jiný zmiňovaný auta. Prostě diskutujte o autě a ne o blbostech, řekněte si třeba, že jsem vůl, ale nechte si to pro sebe. Díky.


Silné stránky

Jednoduchost
Levné opravy a díly
Na svůj věk svěží vzhled
Velký kufr
Čitelné jízdní vlastnosti
Skvělý motor
Obrovský kufr

Slabé stránky

Koroze, koroze, koroze
Při "sportovním" stylu jízdy nestíhají brzdy
Nepolohovatelný volant a sedačka řidiče (výškově)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Otec dělá ve škodovce, takže servis i díly originální a bezproblémů.
Žádné velké závady nebyly, spíš klasika:
-nová klapka
-prasklé svody
No a to je vlastně vše, pak už jen spotřební věci v pravidelných servisních intervalech.
Olej dávám Paramo Trysk Racing 5W-40

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno od soukromníka, který auto kupoval i servisoval v autosalonu, kde táta pracuje, takže jsme věděli vše a s autem nebyl jediný problém.

 

Novinky v recenzi

21.3.2014 17:33

Auto je na prodej

Ahoj všem.
Udělám si tady menší inzerci, ale snad nevadí.
Pořizuju novější vůz a felicia je na prodej.
Vždy originální a pravidelný servis Škoda, pouze orig. díly Škoda. Poctivých 201xxx km, naše rodina je 2. majitel. Vedu si v PC kompletní servisní historii co se kdy měnilo, na požádání zašlu.
Sada letních gum na ALU a zimních na plech. discích + 2 zimní gumy navíc + orig. přední brzdy k autu. Super stav bez investic, pouze začínají rezivět klasická místa u felicií (zatím puchýřky).
Více info na 606116600, na požádání zašlu aktuální fotky.
Cena 20 tis Kč i s EKO daní (tzn. mě 17000 a našemu milovanému státu 3000Kč)

11.9.2013 17:47

Po dlouhé době...

...zase nějaké aktualizace. Blíží se 200 000 km a s tím i potřebné investice. Jelikož jsem po letních brigádách zase "plný" peněz, trochu jsem zainvestoval. Opravili se drobnosti jako nesvítící osvětlení SPZ, zadní stěrač, který se po setření nevracel do základní polohy a nefunkční centrál levých zadních dveří. Pak šlo auto do servisu. Měnil se olej, filtr, vzduchový filtr, kabinový filtr, přední destičky, zadní bubny, brzdový váleček, prasklé lanko ruční brzdy, brzdová kapalina a také druhý homokinetický kloub. Koupil jsem také nové stěrače (přední i zadní). Výsledek? Brečící peněženka a při brždění pocit, že snad musim sedět v jiném autě. Na cestě jsou ještě nové zadní pneumatiky. No účet to byl pěkný, tak doufám, že zase bude aspoň na rok klid.
Jinak novinky nic moc, na dálnici jsem zjistil, že stále jede 180 km/h (tacho, GPS jsem bohužel neměl, respektive neměl zaplou), tím pozitiva končí. Ta první láska k novému autu oprchává, spíš se poohlížím po novém voze. Féliška už ji říkám jen po umytí nebo při dobré náladě, jinak spíš slepice (podle znaku Škoda - netvrďte mi, že to je okřídlený šíp, když je to slepice jak vyšitá :D ), v nejhorším i popelnice. Doveze všude, ale stává se z ní díky moji práci - stavení pergol a zahradních domků spíš takovej workcar. Poslední věc, že ta výjmečnost, kdy jako jedna z mála nebyla zrezlá začíná upadávat. Sice ještě ne na první pohled, ale při bližším ohledání to začíná bujet všude....na boj s tou kurvou rezavou se asi vyprdnu....ještě uvidim, ale nemám na to náladu.

6.11.2011 16:04

Před zimou

Tak nakonec ten středový díl výfuku nevydržel. Upadlo to před prvním tlumičem, takže zvuk jak rallye kára a vzhledem k tomu, že jsem s tím musel dojet domů (30km), tak i slušnej bolehlav z toho rachotu :) Už je tam origo nový. Zároveň jsem auto vystříkal wapkou (hlavně podběhy a spol.), pak ještě zajel do myčky a doma pak vystříkal všechny možný dutiny antikorozním přípravkem. Zimáky jsem ještě nenasadil, ale myslím, že mě tom čeká každou chvílí.

17.10.2011 17:18

Tak zase po delší době aktualitka

Na tachometru už je 191 tis. km a na feldě proběhlo pár investic (ještě, že jsem neutratil všechny prachy z letní brigády :-O ). Dával jsem nový brzdový a "zpátečkový" žárovky, takže jsem pak rovnou zakoupil i tu celou sadu s žárovkama a pojistkama. Je tam nový koncový díl výfuku a po zimě to bude chtít i středovou část. Potom nové homokinetické klouby, čepy a těsnění pravýho zadního světla (teklo tudy do kufru). Do toho ještě dvě nový letní pneu (myslel jsem, že tuhle sezónu ještě vydržej, ale jelikož nepřehazuju pneu mezi nápravama, tak ty přední už byli jak slicky, takže jsem je koupil ještě teď). Budu muset koupit asi i dvoje zimní, sice mám, mají tak 4 mm, ale jezdim v okolí Vysočiny a tam to chce aspoň na tom předku pořádnej vzorek. Toť asi vše, užijte zimu :)

28.6.2011 14:48

Letní údržba

Tak jsem se konečně dokopal k letní údržbě. Auto jsem ručně umyl, navoskoval nějakým ultra super giga voskem pro metalízy (aspoň tak nějak to popisovali na obalu :D), potom jsem vnitřní i vnější plasty (kromě nárazníků teda) ošetřil přípravkem na plasty a nakonec jsem vystříkal všechny možný dutiny a "známý" místa nějakým sajrajtem proti korozi. Nakonec jsem namontoval plast světla co je na zadní SPZ. No jinak jak jsem to leštil, tak člověk vidí každou krupičku tý lišky rezatý, ale docela to jde. V podstatě jen na levým předním blatníku a za předníma zástěrkama. Ale našel jsem nějaký puchýřky na zadních lemech. No prostě felda, uvidím, co tam bude po zimě.

24.5.2011 15:33

Jarní údržba

Tak jsem po zimě konečně přelakoval pravý práh. Začala vykukovat rez na předním blatníku, tak jsme to zabrousili a přelakovali, letos to ještě vydrží a příští léto dám nový blatník. Dále praskla jedna ze žároviček nad SPZ, takže jsem ji vyměnil.
Dále když jezdim, mám v autozásuvce GPSku. Ale občas potřebuju nabít telefon, takže jsem potřeboval rozdovjku, ale nechtěl jsem, aby mi to hýzdilo interiér, když potřebuju dvě zásuvky jen jednou za čas. Takže jsem to dal pod plast, ve kterém bývá ovládání el. oken. Je to nafocený v galerii.


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nikdy nebyl problém, stačí se pravidelně starat.

praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
5
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
6
hlučnost motoru
4

Ze všech motorů, co se do feld dávali je 1.6 nejtišší, ale odhlučnění auta není dobré.

kvalita sedadel
4

Chybí boční vedení.

brzdy
5
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…