Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia

9.94 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta Stříbřenka Rok výroby 2006 Koupeno nové tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1595 výkon [kW]: 75 / 82 * kroutící moment [Nm]: 148 / 158 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.3 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Dovolte mi, abych se s vámi podělil o zkušenosti se svým vozem nesoucím název Škoda Octavia II, který není potřeba dlouze představovat a to ne jen u nás, ale i v zahraničí, kde získal řadu ocenění. Relativně brzy po koupi auta jsem zde recenzi již jednou napsal, ale jelikož od té doby proběhlo no vozidle nemálo úprav a s provozem vozidla jsem nabyl nové zkušenosti, tak jsem se rozhodl, že napíšu recenzi zcela nově s aktuálnějšími fotografiemi i přesto, že původní recenze byla redakcí označena jako "nejlepší recenze".
Ačkoliv je tento model Octavie v některých směrech podobný své předchůdkyni, rozhodně ovšem není žádným jejím velkým faceliftem a posunul se dopředu snad ve všech směrech. S odstupem času lze považovat design díky svému konzervativnějšímu stylu za nadčasový a domnívám se, že nikdy nevzbuzoval tak rozporuplné dojmy jako současný faceliftovaný model, který má sice za snahu udržet Octavii moderní, avšak dle mého názoru nové přední světlomety nekorespondují se zbytkem karoserie.
Moje Octavia s motorem 1.6 MPI ve stříbrné diamantové metalíze s interiérem onyx vyjela z mladoboleslavské automobilky ve výbavě elegance doplněna navíc o palubní počítač maxi-dot, zadní parkovací asistent, nekuřácký paket, zadní aerostěrač (vzbuzující u různých lidí různé názory, pro mě ovšem je tento doplněk funkční a Octavii i sluší), rádio Stream, ozdobnou koncovkou výfuku, přední lapače nečistot (používám v zimě), textilní koberečky a pro ochranu před nenechavci autoalarmem, mechanickým zabezpečením řadící páky a satelitním vyhledáváním vozidla proti krádeži. O dalších doplňcích viz níže.
Octavia svojí stavbou karoserie a obrovským zavazadlovým prostorem o objemu 560 l marně hledá ve své třídě v těchto aspektech konkurenci. Za bezkonkurenční v dané třídě subjektivně hodnotím také design interiéru, zvláště přístrojové desky, která by se nemusela stydět ani ve voze o třídu výše. Celkové dílenské zpracování je taktéž na vysoké úrovni a mnoho materiálů je z příjemných měkčených plastů (bohužel facelift na tomto již šetří, např. celé výplně zadních dveří jsou již pouze z tvrdých plastů nebo již neplatí vnitřní látkové obložení všech sloupků pro modely s hlavovými airbagy atd.).
Nadprůměrně hodnotím jízdní vlastnosti, které jsem mohl nejlépe zpozorovat na Masarykově okruhu v Brně i při kurzech bezpečné jízdy na okruhu v Sosnové. I za sychravého počasí auto na 17" kolech o šířce 225 mm velice solidně drží (se zimními 15" koly to ale srovnávat nelze, s tímto obutím již Octavia logicky tak jistá není, přitom v komfortu tak veliký rozdíl nepozoruji, u těžších dieselových motorů to bude možná jiné). Octavia s předním náhonem je samozřejmě náchylná k nedotáčivému smyku, ovšem při ostrém manévrování a brzdění lze předpokládat i smyk přetáčivý.
Motor 1.6 MPI není žádný mladík, ale VW zřejmě dobře ví, proč ho po letech stále nabízí ve svých modelech, i když v současnosti zřejmě čím dál více "přiškrcovaný" kvůli emisím. Trhat asfalt tento motor nebude a dnes se nabízí již modernější přeplňované motory, přesto jsem s tímto léty prověřeným motorem velice spokojen, je tichý a v případě potřeby dokáže poskytnout i dostatečný výkon, typické je větší "nadechnutí" při 2500 ot./min., kdy motor citelně více zabírá. U mého vozu byla upravena řídící jednotka motoru (chip), někdo si pomyslí "zbytečné u atmosférického motoru", já si to ovšem nemyslím a pokusím se vysvětlit proč. Zajisté zde není tak velký nárůst parametrů jako u turbem přeplňovaných motorů, ovšem rád bych připomenul, že u takových motorů stojí úprava mnohonásobně více, takže zde platí jistá přímá úměrnost mezi cenou nárůstem výkonu/točivého momentu. Zázraky se tedy očekávat nedají, avšak motor je o něco živější, jde ochotněji do otáček, lépe akceleruje, zlepšil se průběh výkonu a točivého momentu nejcitelněji v nižších otáčkách, tudíž je menší potřeba motor vytáčet. Co mě navíc mile potěšilo, že první rychlostní stupeň se stal kultivovanější, rozjezdy mi od úpravy připadají "čistší" s rychlejším nástupem otáček a zmizely některé občasné záchvěvy při popojíždění na první rychlostní stupeň. Zde tedy podle mého názoru není důležitý maximum výkonu a točivého momentu při X otáčkách, ve kterých se člověk ocitne jen při potřebě maximálního výkonu, ale hlavně jejich průběh. Pro zajímavost jsem porovnal křivky výkonu tohoto motoru po chipu a sériového motoru 1.6 FSI a papírově jsou pak téměř srovnatelní (FSI má o něco málo lepší špičku, MPI je zas někdy o něco málo lepší v průběhu). Nepoužívám ovšem úpravcem doporučovaný sportovní KN filtr. Jezdím převážně v městském provozu a dlouhodobá spotřeba se pohybuje většinou mezi 7 a 8 litry na 100 kilometrů. Při klidné jízdě mimo obec se lze dostat pod 6 litrů, při ostřejší jízdě nad 8.

Silné stránky

• design
• prostornost
• rozsah příplatkové výbavy
• odkládací prostory

Slabé stránky

• cena příplatkové výbavy a náhradních dílů
• po otevření 5. dveří s mokrou karoserií voda stéká trochu i do kufru
• lampička ve schránce před spolujezdcem zůstává svítit i po zavření (častá vada, potřeba schránku vyndat a upravit spínač)
• postrádám smysl dálkového odemykání kufru - za víko se stejně musí chytit a zvednout a hrozí akorát nebezpečí, že si do kufru odložíte bundu s klíčky, zabouchnete víko a auto se vám zamkne i s klíčky uvnitř
• malá vnější zpětná zrcátka, ale designově řekl bych povedená

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na záruku vyměněno čidlo ABS a opraven konektor AUX vstupu v loketní opěrce (propadl se).
Docela brzy odešel kroužek ve volantu (závada na airbagu).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez připomínek. Veškeré jednání bylo prakticky přes internet. Formality byly vyřízeny při předání.

Libuji si spíše v originálních a funkčních doplňcích než tuningu

Automobil jsem s postupem času vybavil následujícími doplňky:
• 17" kola Pegasus (na zimu zůstaly 15" kola Orion)
• malý kožený paket - volant, ruční brzda, řadící páka (model Yeti)
• projektorové halogeny (model Scout)
- momentálně používám žárovky značky PIAA
• faceliftované logo "Octavia"
• autorádio Amundsen
• aktivovaná druhá zadní mlhovka (chci být viděn jako dvoustopé vozidlo)
• černé samozatmavovací zrcátko (model Audi)
• Coming-Home, Leaving-Home, funkce Corner, Tear-Drop zadního stěrače
• fólie Bruxafol
• sedačky v kombinaci kůže-alcantara (vpředu vyhřívané)
• stropní lampička z modelu Superb I s difúzním osvětlením
• "LED paket" - stropní lampičky, parkovací světla, kufr, zadní blinkry, osvětlení nástupního prostoru, osvětlení prostoru nohou (intenzita regulovaná přes maxi-dot)
• žárovky Philips SilverVision v předních blinkrech
• žárovky H8 MTEC 4750K COSMOS BLUE WHITE v mlhovkách
• odkládací síť pod zadním platem + síťový program v kufru + roletka zadního skla
• černé tlačítko spínače varovných světel (model Octavia facelift)
• vnější modře tónovaná antioslňující zrcátka
• dekory interiéru v imitaci broušeného hliníku (strukturovaná fólie)
• zeleně natřené brzdové třmeny

• v plánu jsou dekorativní prahové lišty

 

Novinky v recenzi

21.7.2011 16:56

Individual facelift

Došlo k znatelné proměně vozu, převážně exteriéru. Chtěl jsem Octavii odlišit, tuning však jde mimo mě, a tak jsem naplánoval a zrealizoval úpravu striktně za pomoci originálních dílů. Prakticky jsem si vzal z faceliftu to, co se mi líbí. Šel jsem do toho s tím, že jsem přesně nevěděl, jak to bude ve finále vypadat, udělal jsem si pouze počítačové fotomontáže, ale s výsledkem jsem nakonec spokojený.
Nový je:
• přední FL nárazník
• FL maska
• denní svícení s žárovkami PIAA Xtreme White
• boční FL lakované lišty
• zadní FL nárazník včetně originálního difuzoru v černo-šedé matné barvě (jako má např. Scout)
• kratší anténa
• 18" kola Neptune
• bíle podsvícení budíků
• bíle catvision (ve stylu Superbu II)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Vada čidla ABS a závada na airbagu. Jinak bez zaváhání.

praktičnost
10

Pro vše se najde odkládací prostor. Kožené sedačky jsou téměř bezúdržbové, stačí otřít vlhkým hadrem.

prostornost
9

Velký kufr, dostatečný prostor pro všechny cestující, stavitelný volant v obou osách.

jízdní vlastnosti
9

Dobrý kompromis pro komfortní i sportovní jízdu. Auto výborně drží.

jízdní komfort
10

Pohodlný podvozek, záda díky sedačkám nebolí ani po delší jízdě, příjemná podpora pro loket řidiče na dveřích, která na rozdíl od některých jiných automobilů vůbec netlačí.

provozní náklady
10

Pouze běžná údržba. Olej téměř vůbec nežere. Na občasné dolití mi postačí zbytek oleje, který mi zbyl po jeho výměně v servisu.

náhradní díly
6

Originální ND někdy dosti předražené

výkon motoru
8

Viz recenze. Dostačující

spotřeba
8

Viz recenze. Hodil by se 6. převodový stupeň.

hlučnost motoru
9

Motor je tichý. Na dálnici zbytečně moc točí, hodil by se 6. převodový stupeň.

kvalita sedadel
10

Pohodlné i na delší cesty, pomáhá polohovatelná bederní opěrka, dobré boční vedení.

brzdy
10

Výborně reagují, dostatečně ostré

zavazadlový prostor
9

Prostorný - na nižší střední třídu bezkonkurenční, u liftbacku mi chybí zásuvka






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…