Recenze

Bunny85 (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Celica 2.0GTi

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Celica, foto 2 Toyota Celica, foto 3 Toyota Celica, foto 4 Toyota Celica, foto 5 Toyota Celica, foto 6 Toyota Celica, foto 7 Toyota Celica, foto 8 Toyota Celica, foto 9
Toyota Celica, foto 10 Toyota Celica, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Toyota Celica 2.0GTi Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:225000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 228 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Moje Toyota Celica 2.0GTi z roku 1991 je Celica páté generace nesoucí tovární označení ST182. Pátá generace se vyráběla v letech 1990-1994. Kola přední nápravy jsou poháněna atmosféricky plněným řadovým 4-válcem se 4 ventily na válec. Maximální výkon 158hp@6600rpm a kroutící moment 190Nm@2800rpm. Motor jevybaven systémem ACIS, který mění délku sacího potrubí pro optimalizaci výkonu a kroutícího momentu v závislosti na otáčkách motoru. Objem palivové nádrže 60 litrů vystačí při mé průměrné spotřebě 8,5l/100km na dojezd cca 700km. Sériová kola 14" s pneu 205/60 jsem vyměnil za 16" s pneu 205/50. Délka vozu je 4420mm, šířka 1705mm, výška 1300mm. Hmotnost 1249kg. Interiér je 4-místný, ale spíš bych ho označil 2+2, tedy 2 Evropani vepředu a 2 Japonci vzadu :-)

Silné stránky

Design je samozřejně značně subjektivní stránka, ale obecně se setkávám s názorem, že má Celica páté generace nadčasový design, s čímž se naprosto ztotožňuji. To bych tedy považoval za silnou stránku.

Dále bych chtěl vyzdvihnout velmi dobrý motor (výkon, spotřeba, zvuk, spolehlivost), slušný podvozek a nadprůměrnou korozní odolnost karoserie (poctivý pozink).

Silnou stránkou, kterou Celica sdílí s většinou Toyot, je spolehlivost. Za těch cca 6 let, co Celicu mám, jsem měnil vlastně jen spotřební díly, které mají své intervaly na výměnu (svíčky, brzdové kotouče+destičky, tlumiče pérování, výfuk apod.).

Vzhledem v typu vozidla je také velmi slušný zavazadlový prostor (přesný objem bohužel nevím), který lze navíc zvětšit sklopením zadních sedadel dělených 1:1.

Slabé stránky

Asi jsem příliš zaujatý tím, že auto vlastním, ale velmi těžko vymýšlím slabé stránky tohoto vozu. Některým lidem se nelíbí přední vyklápěcí světlomety, jiní (včetně mě) to ale považují za charakteristický znak Celici a líbí se jim to. Dokonce jsem ani neuvažoval o instalaci světel pro denní svícení, protože by pak při jízdě byla světla zavřená. Bezesporu ale vyklopená světla zhoršují aerodynacký koeficient vozidla. Zvýšení spotřeby o cca 0,1l/100km mi za to ale stojí :-)

Další slabou stránkou by mohlo být málo místa na zadních sedadlech. Už jsem tam vezl i lidi vyšší než 190cm, ale rozumně se tam vejdou spíš lidé s postavou do 170cm.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zpočátku jsem auto servisoval v autorizovaném servisu, později jsem začal s autem jezdit do "neznačkových" servisů. Rozdíl v kvalitě práce více méně žádný, ale v servisu Toyota Dolák Příbram s člověkem tak nějak solidněji jednají. Vlastně mám zatím jen dobré zkušnosti se servisy, takže jsem asi klikař.

Vlastně až na jednu ne moc dobrou zkušenost. Nechával jsem si přelakovat auto v Suchodolu u Příbrami, protože tou dobou cca 15 let starý lak už dávno neměl svůj původní lesk. Auto sice přelakovali za poměrně dobrou cenu, ale podle toho to také vypadalo. Poničené gumy okolo oken, špatně usazená kapota, které když se otevřela, tak už nešla zavřít, dokonce červeně nalakované žárovky blikrů (???) atd. Prostě spousta věcí, které jsem musel dořešit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v Plzni přímo od majitele. Jednání velmi solidní. Před tím, než jsem podepsal kupní smlouvu, jsme s autem zajeli na stanici STK a mohl jsem se tak přesvědčit, že jsou OK brzdy, tlumiče, geometrie podvozku apod. Byl jsem obeznámen s tím, že bylo auto bouráno, což je u tohoto typu vozidla poměrně častý fakt. Prostě takhle nějak by to podle mě mělo vypadat.

Jen drobné změny

Nejdříve začnu s úpravami, se kterými jsem auto koupil. Namísto sériových 14" kol (nyní slouží jako zimní kola) jsou na autě 16". Auto je o cca 40mm nižší díky sportovním kratším pružinám. O filtrování vzduchu nasáváného do motoru se stará bavlněný kónický filtr umístěný do kulisy původního filtru, takže se snad trochu snižuje problém nasávání teplého vzduchu z motorového prostoru.

Já sám jsem už jen vyměnil oranžové přední a boční blinkry za čiré, které auto opticky omladily.

 


Další vozy Toyota Celica



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Spolehlivost je u Toyot kapitola sama pro sebe. Za cca 6 let, co auto mám, mě nikde nenechalo, kromě jednoho případu, kdy jsem nenastartoval, protože odešel nekvalitní akumulátor. Holt jsem jednou "ušetřil" při nákupu akumulátoru.

praktičnost
8

Praktičnost je u auta tohoto typu dost relativní věc. Nicméně kufr je poměrně velký, zadní sedačky jdou sklopit, takže se dají převážet i delší věci. V autě mohou jet až 4 osoby. Podle mě z toho vyplývá, že je to poměrně praktické coupé.

prostornost
8

Je to de facto interiér 2+2, tedy něco jako dva dospělí vepředu a dvě děti vzadu. Takže vpředu místa dost, vzadu nouzovka.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
6

Hlavní slabinou jízdního komfortu je větší hluk od motoru při otáčkách nad 3500rpm, dále aerodynamický hluk při rychlostech nad 120km/h od bočních oken (typický prolém aut s bezrámovými okny). Tužší naladění podvozku komfortu také nepřidá.

provozní náklady
8

Spotřeba benzinu 8,5l/100km, oleje si motor vezme zhruba 0,5l/1000km, takže nic hrozného. No a pak už jen klasická údržba. Provozní náklady tedy poměrně nízké.

náhradní díly
9
výkon motoru
8

Výkonu není nikdy dost. 156hp je hodnota, pod kterou bych u budoucího nerad šel, ale zůstat u ní by mi nevadilo. I když třeba 484hp na všech kolech (Nissan GT-R) musí být přece jen lepší :-D

spotřeba
9

Spotřeba benzinu 8,5l/100km u dvoulitru z počátku 90. let s téměř 160 koňmi, to je při mém trochu svižnějším stylu jízdy dost slušný výsledek.

hlučnost motoru
8

Motor je do nějakých 2500rpm poměrně tichý, pak se začne probouzet a nad 3500rpm už se ozývá jeden z nejhezčích zvuků 4-válce, jaký jsem kdy slyšel.

kvalita sedadel
9

Dle mého názoru jsou sedadla poměrně kvalitní, alespoň co se týká předních. Zadní moc využívaná nejsou, takže tam zkušenosti nemám.

brzdy
7

Vpředu chlazené koutouče, vzadu kotouče + bubnová ruční brzda. Brzdný účinek je na auto z 90. let průměrný. Při delším intenzivnějším brzdění brzdy znatelně vadnou.

zavazadlový prostor
8

Přesný objem nevím, ale vzhledem k typu auta je až překvapivě velký. Zadní sedadla jsou sklopná, takže lze zavazadlový prostor značně zvětšit.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…