Recenze

speedih (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Peugeot 306 SR

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 306, foto 1 Peugeot 306, foto 2 Peugeot 306, foto 3 Peugeot 306, foto 4 Peugeot 306, foto 5 Peugeot 306, foto 6 Peugeot 306, foto 7 Peugeot 306, foto 8
Peugeot 306, foto 8 Peugeot 306, foto 9 Peugeot 306, foto 10 Peugeot 306, foto 10 Peugeot 306, foto 11 Peugeot 306, foto 12 Peugeot 306, foto 13 Peugeot 306, foto 14 Peugeot 306, foto 16 Peugeot 306, foto 17 Peugeot 306, foto 18 Peugeot 306, foto 19 Peugeot 306, foto 20 Peugeot 306, foto 21 Peugeot 306, foto 23 Peugeot 306, foto 24 Peugeot 306, foto 25 Peugeot 306, foto 26 Peugeot 306, foto 27 Peugeot 306, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Ropák Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:236000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1905 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 198 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.4 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Nejdříve něco obecného o 306-ce

Ve Francii si svou početnou klientelu získal. Mimo domovinu už to zas tak slavné nebylo. Peugeot a Citroen postavili proti Golfu III konstrukčně velmi příbuzné modely 306/ZX, které sdílely mnoho komponentů, celou motorovou škálu a podvozek. Vše bylo přirozeně u každé ze značek jinak naladěno, podvozek byl přizpůsoben charakteru jednotlivých modelů, ale v zásadě šlo o velmi podobné vozy. Peugeoty 306 měly vpředu klasickou konstrukci nápravy se vzpěrou McPherson, na zadní nápravě se o pohodlnou jízdu staralo odpružení torzními tyčemi, tolik oblíbené v zemi galského kohouta. Právě odpružení a samotná konstrukce zadní nápravy sklízela výtky za hlučnější projev. Elasto-kinematické vedení zadních kol přitom umožňovalo pasivní řízení zadní nápravy, natočením kol v řádu několika stupňů. Rozvor 2580 mm mohl trojkový Golf novému Peugeotu v roce 1993 jen tiše závidět, neboť oblíbený německý bestseller se musel spokojit jen se skromnými 2475 mm. Prostor v interiéru na předních a hlavně na zadních sedadlech třistašestky byl díky tomu, v době uvedení na trh, na špičce své třídy.

PŘEDNOSTI
+ skladný a přístupný zavazadelník s nízkou nakládací hranou v rovině s podlahou(kombi)
+ dostatek místa pro cestující
+ pohodlí
+ skvělé vznětové motory
+ malá ztráta hodnoty
+ příjemné ovládání
+ nízké nároky na pravidelnou údržbu
+ zábavné jízdní vlastnosti variant XSi a S16

NEDOSTATKY
- nekvalitní plasty uvnitř
- choulostivý podvozek
- mnoho vozů z individuálních dovozů po těžkých haváriích
- jen průměrná kultivovanost osmiventilových zážehových motorů (do 2000)
- malá zpětná zrcátka
- příliš měkká sedadla (do 1997)

JAK ŠEL ČAS
1993: Na jaře představení modelu jako nástupce typu 309. Tří či pětidvéřových hatchback, osmiventilové zážehové motory - 1,4 l (55 kW), nebo 1,6 l (65 kW) či 1,8 l (74 kW). Na podzim vznětové motory o objemu 1,9 litru - atmosférický s výkonem 47 kW a přeplňovaný o výkonu 66 kW.
1994: Nové zážehové čtyřválce 1,1 l (44 kW) a 2,0 l (89 kW). Nové karosářské varianty - Cabrio a čtyřdveřový sedan. „Ostré" varianty třídveřového hatchbacku označené XSi (s motorem 2,0 l 8V o výkonu 90 kW) a S16 (s motorem 2,0 l 16V o výkonu 120 kW).
1996: Motor o objemu 1,6 l (65 kW) pro kabriolet. Ostrá verze S16 dostala šestistupňovou převodovku.
1997: Face-lift - světlomety s čirou optikou, osmiventilový motor 2,0i byl nahrazen 16V (98 kW), varianta XSi byla vypuštěna z nabídky, nově přibylo praktické kombi Break. Výkon motoru 1,9 D zvýšen na 50 kW.
1998: Nejsportovnější varianta 306 Rallye (v podstatě S16 se sníženou hmotností).
1999: Ukončení výroby 306 Rallye. Zbrusu nový turbodiesel 2,0 HDI s přímým vstřikováním Common-Rail o výkonu 66 kW.
2000: Nahrazení motoru 1,8i 8V (74 kW) 16V agregátem téhož objemu s výkonem 81 kW. Vyřazení varianty S16 z nabídky. Pro poslední modelový rok byla vylepšena výbava, do standardu většiny verzí se dostalo ABS.

NEJČASTĚJŠÍ ZÁVADY
opotřebené silentbloky na zadní nápravě•
rachotící řemenice pohonu pomocných agregátů (2,0 HDI)•
závady palivových čerpadel (2,0 HDI)•
závady konektorů alternátorů a startérů•
závady vstřikovacího zařízení (zážehové motory)•
vlivem kroucení karosérie prasklé čelní sklo•
problémy multiplexní elektronické sítě (problikávání kontrolek airbagů)•
nefunkční ventilátor chlazení (s následkem přehřátí motoru)•
vyšší spotřeba oleje vlivem ztvrdlých simerinků ventilů (zážehové motory)•

Doporučený model
1,9 TD řadový přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,9 TD (66 kW), zrychlení z klidu na 100 km/h: 12,4 s, maximální rychlost 180 km/h, kombinovaná spotřeba paliva 6,0 l/100 km.
Důvody: Osvědčený turbodiesel má dost výkonu, je kultivovaný a pružný. Pokud dostává základní servis, nepřekvapí vás nečekanými náklady. V roce 1999 byl nahrazen motorem 2,0 HDI (66 kW).

A ted něco k mému autu:

306 jsem koupil na jaře tohoto roku od kolegy z práce. Auto bylo v roce 2002 přivezené z Belgie a přepsáno na české papíry. Mé předchozí auto, VW polo, už dosloužilo a tak jsem rychle potřeboval něco, co mě doveze dobře a za nízkou cenu. V autě je motor 1.9 td, který vyniká především nízkou spotřebou, v normálním jízdním režimu není problém jezdit s hodnotou okolo 5-ti litrů. Kolega se o auto vcelku dobře staral, takže jsem nekupoval vysloveně ,,šrot,,. Po koupi byly potřeba udělat rozvody, při jejich výměně jsem rovnou vyměnil řemen příslušenství s napínacími kladkami. Dále mě čekali brzdy, ty jsou vcelku slabou stránkou tohoto auta, namontoval jsem ATE PowerDisc, učinnost se zlepšila, ale žádná sláva to pořád není. Pokukuju po brzdách z verze S16 )....
Další věcí, která na mě čekala byla repase zadní nápravy. To je hodně velká nemoc těchto typu zadních náprav, naštěstí dílY jsem sehnal za pár korun, přes známýho jsem si to nechal udělat a zadek už neni konečně ,,zdechlej,, tak jak byl. Z nutných věcí po koupi to bylo všechno, nyní už leju akorát olej a naftu ))....
Co se týče motoru, jak už jsem psal, nemohu si stěžovat, zkrátka auto jede a nežere... Akorát mi přijde trochu hůř zpřevodovaná převodovka, v n ěkterých rychlostech motor točí až dost, na 5 ve 130 otáčky atakují 3000ot/min hranici.....
Když přejdu k jízdním vlastnostem, tady peugeot moc neexceluje, jízda je houpavá, nejistá, moc tomu autu nevěřím, v tomto ohledu pomohli určitě litý kola, dal jsem patnáctky, šíře 7 palců, obutý na gumách o rozměru 195/50 r15...
Co se týce designu auta, nikdy jsem o francouzská auta nejevil zájem, byl sem zatížený na škodovky, VW a nakonec na německá auta celkově. Čim déle mam pažouta, tim více mě začíná bavit a začíná se mi líbit. Tvarově je auto už staré, ale určitě ničím neurazí, naopak bych řek že oproti některým konkurentům nestárne tak rychle...Interiér se mě osobně hodně líbí, ikdyž opet nevypadá nejmladšeji. Sedačky široké, dost měkké, ale když jsem si na ně zvyknul, těžko se mi přesedalo do jiných aut s tvrdšíma sedačkama. Palubní deska je z měkkých odolných materiálů, pusobí daleko lepším dojmem než například v jedničkový octávii.....
Co se týče výbavy, tak mám jeden airbag, přední okna v elektrice, původně byli i zrcátka v elektrice, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, na zadních sedadlech výklopná loketní opěrka, stahovací roletka přes celé zadní okno, 4x repro, vyhřívané zadní okno...

Silné stránky

-Určitě zde musím napsat motor
-Další silnou stránkou je velikost kufru, slabší článek je ovšem vstupní prostor do něj
-Celkově velikost auta bych dal jako silnou stránku, v interiéru se netísníte
-Další věcí je koroze, u francouzských aut je minimální
-Přední sedadla-měkké, pro mě ale naprosto perfektní a pohodlné

Slabé stránky

-Již zmiňované jízdní vlastnosti
Další slabé stránky mě zatím nenapadají.... Za ty peníze co jsem auto koupil si nestěžuji na nic )

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto si servisuji sám, popřípadě radí kolegové v práci, takže no problem....Díly mám taky za levno

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto od kolegy v práci....

Tuning tak uplně ne, spíš úpravy....

Kola dělaj auto...to je odvěká pravda....takže mám Alluety, 15, 7 palců šíře, obutý do pneumatik o rozměru 195/50 R15 82V. vpředu jsou Barum Bravuris 2, vzadu Uniroyal RainSport
Další drobnou úpravou byla montáž předních neorigo mlhovek
Výfuk Sebring s dvojitým zakončením. Namontoval ho předchozí majitel a prý byl dražší jak celý auto :D
Nyní je pod předním nárazníkem mírné lízátko z peugeota 607
Ohledně muziky, vpředu zřejmě Noname o výkonu 100w, vzadu středobasový dvoupásmový Sencory, 180w, v kufru subwoofer Pioneer, max 300w, RMS 150w.......

 


Další vozy Peugeot 306



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Bez problémů

praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
7
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…