Recenze
Mazda 6 TE 2.0i
Technické info
Přezdívka auta Mazda 6 Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Zdravím všechny čtenáře moje.auto.cz
Po krátkém váhání jsem se také rozhodl podělit se všemi čtenáři o krátké zhodnocení mého, ještě nového auta, kterým je Mazda 6 v pětidvéřové verzi s dvoulitrovým benzínovým motorem. Tuto recenzi nepíšu kvůli očekávání vysokého bodového ohodnocení, ale rád bych, poskytl informace a postřehy, ze zatím krátkodobého (doufám, že i dlouhodobého) uživatelského pohledu pro všechny, kdo uvažují o koupi tohoto nádherného vozu.
Předem upozorňuji, že nejsem spisovatel a tudíž se omlouvám za případné gramatické chyby, nesouvislá větná spojení, přeskakování témat a opakování se silných a slabých stránek vozu.
!!!Když budu někde porovnávat nějaké vlastnosti či věci, tak je porovnávám s auty ve střední třídě (bez prémiových značek)!!!
AUTO
Jedná se Mazdu 6 v pětidvéřové verzi s 2.0 benzínovým motorem, v druhém stupni výbavy značeném TE.
Rád bych se zmínil, jak jsem se k mému autu dostal.
Byl takhle leden roku 2008 a já jsem na svých oblíbených stránkách auto.cz našel článek o cenách a začátku prodeje nové Mazdy 6.- http://news.auto.cz/cesky-trh/nova-mazda6-ceny-na-ceskem-trhu.html - Hned po otevření článku a po prohlédnutí všech fotek jsem si řekl, že toto auto musím mít. Od tohoto dne jsem se o ostatní auta začal zajímat jen okrajově a všechen čas brouzdání po internetu jsem věnoval všem článkům, recenzím a testům, nejen o nové Mazdě, ale i o předchozích autech, motorech, závadách atd. A už po pár dnech jsem měl jasno, že vysněná motorizace bude 2.0 benzín, stupeň výbavy TE plus a barva bílá. Jelikož, jsem ale pracoval v zahraničí, tak jsem si na koupi vozu musel dlouho a dlouho počkat. Neplánovaný návrat do rodné vlasti, mi sice přiblížil můj sen, ale na druhé straně, kvůli nedostatku financí, jsem si nemohl objednat moji vysněnou bílou barvu a stupeň výbavy, ale musel jsem se poohlédnout po nějaké skladovce. Nakonec jsem po pár mailech a telefonech narazil na černý pětidvéřák (druhá nejhezčí barva). Výbava sice byla nižší, ale kromě bi-xenonových samonatáčecích světel mi nic podstatného nechybělo. A po necelém roce a půl, od prvního spatření vozu, se sen stal skutečností a já si jel pro svoji vysněnou Mazdičku.
VÝBAVA
Nebudu rozepisovat vše, ale popíši pro mě nejdůležitější výbavu:
-dvouzónová klimatizace
-vnitřní zpětné zrcátka s automatickou clonou
-dešťový a světelný senzor
-17'' kola
-vyhřívaná a el. sklopná vnější zrcátka
-tempomat
-dálkově ovládaná okna
-8 airbagů
-ABS, EBD, EBA, DSC, TCS (už ani nevím co to všechno je :-)
-automatické dovírání kufru
-6 CD měnič (v přístrojové desce) s funkcí mp3 a aux vstupem
-ovládání rádia, palubního počítače, tempomatu a klimatizace na volantu
EXTERIÉR
Jedním slovem řečeno ,,překrásný,,. Podle mého, nejhezčí vůz střední třídy. Proto jsem si ho také koupil :-) Krásný předek, diodové zadní světla, koeficient odporu 0,27 ,zakrytovaná vetšina podlahy včetně středního krytu a hlavně lehkost (provozní hmotnost 1335kg) dělají z tohoto vozu krále ve střední třídě (nepočítám prémiové vozy).
INTERIÉR
Interiér je takový, nevím jak to nazvat - univerzální až jednoduchý. V jednoduchosti je síla a krása a pro tento vůz to platí dvojnásob. Přijde mi to podobné německým autům. Žádná přehnaná barevnost, stovky tlačítek atd. jako mají jisté francouzské značky. Zde je jen pár tlačítek na ovládání nejběžnějších funkcí a zbytek se ovládá pomocí křížového ovladače a odvou tlačítek na levé straně třírameného volantu. Na pravé straně volantu je ovládání tempomatu. Oboje ovládání je velice rychlé a pár dnech se člověk dokáže v menu pohybovat nazpaměť. Volant i řadící páka jsou obšitý kůží, čaloulení je látkové. Plusem je táké stavitelná loketní opěrka s odkládacím prostorem. A teď se dostáváme, podle vetšiny profesionálních recenzentů, k nejdůležitějšímu bodu a to jsou - plasty. Nejsem tak technicky refundovaný, abych mohl popsat, zdali jsou plasty měkké nebo tvrdé. Pro mě to jsou prostě plasty, který jednou za měsíc přejedu hadříkem a víc se jich nedotýkám a nevšímám. Tímto se tedy omlouvám všem, kdo by chtěli se mnou polemizovat, zda-li má lepší plasty to či ono auto a zda-li je lepší mít plasty měkké nebo tvrdé.
A nemůžu opomenout sklápění zadních sedadel zatažením jedné páčky v kufru. Zadní sedadla automaticky klesnou níž a opěradla vytvoří z kufru malé letiště (tady by se měla škoda inspirovat). Je to rychlé, efektivní a naší rodinou hojně využívané.
MOTOR
Je tichý..... je tichý. Je to starý známý dvoulitrový benzín, který slavil úspěchy i v předešlé generaci. Inženýři ho jen trochu odlehčili, snížili spotřebu a trochu poupravili. Je to atmosférický motor, takže záběr má ve vyžších stupních otáček a pro předjíždění je třeba podřadit a trochu na to šlápnout. Pak ovšem jede velmi svižně. K motoru se víc rozepisovat nebudu, jelikož každý si může výkonovou křivku najít sám a hlavně motorům zas tak nerozumím a tak prosím o vynechání technických otázek ohledně výkonu motoru, točivých a kroutících křivkách atd. Pro mě to je 147 koňový atmosférický motor, který nejede špatně.
PŘEVODOVKA
6-ti stupňový manuál. Řazení je krátké a přesné. Jen pátý rychlostní stupeň je velice blízko šestému. Rozdíl jen 200 ot/min. Tam mohlo být odstupnění větší.
KOLA
Letní disky 17'' s pneumatikami Bridgestone Potenza RE 050A - trochu hlučnější, ovšem velmi dobře drží na suché i mokré silnici. Rychleji se prý sjedou, tak uvidíme.
Zimí disky 16'' s pneumatikami Nokian Wr G2 - na suché a zasněžené vozovce vynikající, na mokré jen průměrné. Jsou velice náchylné k aquaplaningu. Tlumí ovšem více nerovnosti než letní Bridgestony, i když to bude spíše rozměry.
NADSTANDARTNÍ VÝBAVA
V servisu před koupí jsem si ještě nechal namontovat alarm s ultrazvokovými snímači, zamykání řadící páky a přední a zadní parkovací senzory.
ZHODNOCENÍ
Auto mám již třetí měsíc a zatím se nevyskytl žádný problém. Jen začala příšerně vrzat řidičova sedačka. Musel jsem koupit mazání ve spreji a pořádně to promáznout. Ve výrobě to asi zapoměli promazat, protože na třech spojích byla vrstva vazelíny a ten jediný vrzající byl úplně suchý.
Silné stránky
-jízdní vlastnosti
-motor
-řazení
-brzdy
-spotřeba
-sklápění zadních sedadel
-odkládací prostory
-nízká hmotnost
-vše jde ovládat z volantu
-velká zpětná zrcátka
Slabé stránky
-nemá USB vstup a ani slot na paměťové karty
-nejde vypnout sekvenční osvětlení Welcome Illumination
-nemá rezervu, ale jen sadu na opravu pneu
-nejdou vypnout světla (aspoň parkovačky vždy svítí)
-nejdou sehnat neoriginalní disky kol podle techničáku (vždy nesedí rozměr a ET)
-očas mám zamlžené boční kraje zadních světel (bude se řešit při servisní prohlídce, podle fóra má tento problém více uživatelů)
-větrací průchody pro zadní sedadla nemají vývod ve středovém tunelu, ale pod sedačky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím bez zkušenosti a doufám, že to tak dlouho zůstane.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno v Auto B.E.K. v Ústí nad Labem. Vše bylo vyřizováno ze zahraničí pomocí mailu a telefonu. Prvně jsme se viděli až při předání vozu. Vstřícnost, ochota, spolehlivost atd. Můžu jen vřele doporučit. Oproti jiným pobočkám až neskutečná sleva nejen na auto, ale i na příslušenství. Placení bylo v hotovosti.
Auto bude nejspíš servisováno na pobočce Algon plus v Karlových Varech a tak, jestli máte někdo s touto pobočou dobré či špatné zkušenosti, tak prosím napište.
Novinky v recenzi
Alarm
V zimě je alarm na hov.., protože při prudkém sněžení nebo jízdě za autem odhazující břečku, se alarm nezapne, neboť začne pípat upozornění na neuzavření kapoty auta. Senzor na kapotu je totiž docela nízko za maskou, tam se dostane sníh a spojí obvody v senzoru a problém je na světě. Musím auto zamknout na centrálem bez alarmu a za pár minut, až sníh steče nedo uschne, tak můžu zapnout alarm. Tohle se mi satlo asi třikrát i v létě, když jsem jel z myčky. Nevím proč není senzor na jiném místě nebo za nějakou krytkou, kam se nedostane sníh či voda. Nebo může být senzor voděodolný.
Dlouhodobá spotřeba je kolem 7,8 - 8 litrů. 50% město, 30% okresky, 20% silnice 1. třídy. Více auto točím (zvláště na 2. a 3. rychlostní stupeň) a jezdím do max. 120 km/h.
Tak už mám po první technické prohlídce. Výměna oleje, filtrů, kontrola brzdných destiček atd. cena 5000,- Docela jsem byl překvapen, počítal jsem tak o dva tisíce dráž.
Tak po roce užívání převládá jen spokojenost. Žádný problém se neobjevil (ani vrzání palubovky) a jsem jen rád, že slova o spolehlivosti MAZDY se ,,zatím,, potvrzují.
A jak jsem nahoře popisoval pro mě nejdůležitější výbavu, tak bych jí po roce trochu poupravil: alarm, el. sklopná zrcátka, zpětné zrcátko s automatickou clonou a deštový senzor - to je výbava bez které bych se neobešel a u budoucího auta jí budu vyžadovat. Ostatní, jako dvouzónova klimatizace, tempomat atd. jsou pro mě nepodstatné.
Tak po necelém roce užívání, převládá jen spokojenost. Zatím jsem nenarazil na žádný problém a auto jezdí jak má. Za měsíc mě čeká první servisní prohlídka, tak jsem zvědav, co mi vše budou vyměňovat a hlavně za kolik. :-)
Přidat názorDiskuse: Mazda 6 TE 2.0i
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Mazda 6
-
Mazda 6 (2017) Majitel: Krabatt
Přidáno: 1.7.2018 779 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Mazda 6 (2008) Majitel: Certmike_SVK
Přidáno: 2.11.2009 7110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 6 (2012) Majitel: anti99
Přidáno: 24.10.2012 88 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Mazda 6 (2008) Majitel: lubo.vnuk
Přidáno: 24.5.2014 610 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mazda 6 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.10.2008 119 Majitel 9.50 Uživatelé