Recenze

FidoXXX (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia 4x4 1.8TSI Laurin&Klement

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 68× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Combi 4x4 1.8TSI (2009) Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:12000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.3

Popis vozu

Škoda Octavia II Combi 4x4 1.8TSI Laurin&Klement (2009)

Trocha toho povídání na úvod

O nutnosti najít nový rodinně-služební kočár rozhodla sama Škoda Auto a.s., a to ne zrovna příjemným způsobem. Předchozí auto, konkrétně Škoda Octavia II 1.6FSi Elegance, bylo totiž naprosto typickým „pátečním“ autem. Téměř od jeho pořízení v roce 2005 bylo ve víceméně pravidelných krátkých periodách štamgastem v servisu. Namátkou vybírám například rozbitou klimatizaci hned pár týdnů po koupi, nefunkční tempomat, pravidelně se opakující epizody s nestartováním, chyby elektroniky motoru a přechody do nouzového režimu, děravý chladič, a mnoho dalších zábavných momentů, které vygradovaly během letošního léta, kdy se při cestě do Alp na obchvatu kolem Plzně v plné rychlosti kompletně „rozstřelila“ převodovka. A tak bylo rozhodnuto – musí z domu… Tím ovšem začala další zábava – a to vybírání následovníka.

Bohužel nároky na nástupce byly poměrně vysoké a ukázalo se, že na trhu není v požadované kategorii zrovna výběr. Mezi zásadní požadavky patřilo:
1) Obrovský kufr – převážím téměř neustále velké objemy nákladu a kufr kombíkované Octavie je pro mě vcelku obstojný základ :-D
2) Pohon 4x4 (v jakékoliv formě) – i přesto, že to v našich končinách není žádná nutnost, tak pro cesty na chalupu s velmi špatnou příjezdovou cestou a častější cesty na Vysočinu je čtyřkolka velkou výhodou.
3) Motor s větší výkonovou rezervou, protože se rád svezu trochu „sportovněji“. Původní motor 1.6FSi sice nepovažuji za úplnou katastrofu, ale na chuť jsem mu nikdy nepřišel. Jeho velkou výhodou bylo, že s lehčí nohou se jednalo o agregát velmi úsporný, který dokázal jet se spotřebou mezi 6-7 litry, ovšem jakmile člověk jel ostřeji, spotřeba stoupla klidně i přes 9 litrů a zábava žádná. No a vzpomínky na starou červenou Octavii I 1.8 v červené rally v hlavě furt jsou…
4) Světlejší barva. Předchozí Octavie byla v černé, která byla po naleštění opravdu nádherná a celkově auto působilo velmi elegantním, skoro až „luxusním“ dojmem (jejda, to bude průser v diskusi s tím „luxusním“ :-D). Bohužel v našich končinách mi auto vydrželo naleštěné vždy cca 5-10km po ranním vyjetí z baráku a s elegancí byl konec. Takže i když černé auto zůstavá v mém žebříčku stále na špici, z praktického hlediska už nikdy – pokud se teda nepřestěhuji někam do Rakouska nebo Německa.
5) Alespoň trochu přijatelná cena.

A začalo vybírání. Jako naprostý limit se ukázal požadavek na 4x4. Na trhu jsou tuny všech SUV a podobných vynálezů, které mi ovšem k srdci nikdy nepřirostly. Máme doma Toyotu RAV ve dvoulitru – v „terénu“ je to sice zábavné, ale praktické využití nemám. Vysoký posaz, pěkný výhled, vyšší světlá výška – všechno beru, ale mě to nic neříká. Já mam naopak radši nízký, řekněme „sportovnější“ posaz a auto, které je víc u silnice a ne nějaký kolíbavý panelák. A o nějakém sportovnějším svezení bych taky moc nemluvil. No a co se týká velikosti kufru, tam je vyřešeno hned – všechny ty SUV a podobná vozítka mají kufr do max. 450 litrů a většinou sice vysoký, ale velmi krátký a délka ložné plochy je pro mě naprosto zásadní. Takže tudy cesta nevedla. Sice jsem se zašel podívat i na Yetiho, ale jednak se mi to nijak extra nelíbí a kufr 416 litrů pro mě prostě není. Takže bylo jasné, že to opět bude standardní kombík. Ale jaký? S 4x4? No výsledek je zřejmý – v tomto segmentu Octavie opravdu konkurenci nemá. Ne že by se mi nelíbil Forester, Outback, Passat, případně hromada kombíků bez 4x4 (Avensis, Mondeo apod.), ale 1) většina jich je větších než Octavie a právě Octavie je rozměrově víceméně maximum, se kterým na chalupu projedu a 2) hromada výše zmíněných už je i výrazně dražších. 3) Mám prostě slabost pro Škodovky a klidně ať si kdo chce co chce říká, že japonci jsou vybavenější a Subaru je opravdická čtyřkolka a Renaulty jsou levnější a bla bla bla, mně se prostě Octavie líbí a i když je cenově přeci jenom výš než by asi bylo zdrávo, je to pro mě ideální auto. A tak to dopadlo, jak by se dalo čekat a v hlavě se zrodil sen o Octavii 1.8TSi 4x4 s nějakou slušnější výbavou v barvě Zelená Arctic metalíza, kterou jsem zahlídnul na parkovišti a zamiloval se na první pohled. Bohužel cena této konfigurace je opravdu už hodně vysoká a tak jsem čekal a přemýšlel – zas o nějakém japoncovi, tu o Meganu Grandtour (který se mi mimochodem poměrně líbí (v rámci předokolek), ale s Octavií bych ho vážně nesrovnával, ale stojí řádově o statisíce méně). No a jednoho dne se na internetu objevila – přesně v mé vysněné konfiguraci, dokonce i barvě, fungl nová skladovka s cenovým zvýhodněním řádově 100.000,- Kč. Nebudu to natahovat – druhý den byla doma. :-D

Popis auta:

Jak jsem již uvedl, jedná se o Škodu Octavii II Combi 1.8TSi 4x4 ve výbavě Laurin&Klement + nějaké ty další blbůstky k tomu. Jelikož se jednalo o skladovku, tak je auto vybaveno tak, jak si jej někdo objednal – a údajně poté nezakoupil. V autě je víceméně úplně všechno, co Škodovka nabízí, kromě zatmívacích vnějších zrcátek (což nechápu proč to tam sakra není). Jen pro úplnost uvedu nejzajímavější prvky výbavy (všechno asi nemá cenu vypisovat, není problém si najít v nabídce Škodovky):
- Zelená Arctic metalíza
- 17“ litá kola
- Interiér v černé kůži/alcantře
- Skryté, odnímatelné tažné zařízení
- Asistent rozjezdu do kopce HHC
- Zvýšený podvozek + ochrana motoru a převodovky
- Light asistent
- Xenony AFS II s přisvěcováním do zatáčky a automatickým rozsvěcováním
- Navigace a audiosystém Columbus + MaxiDot + 12 reproduktorů +rSAP handsfree
- Elektricky ovládané vysouvací/výklopné střešní okno
- Tempomat
- Kontrola tlaku v pneumatikách
- Zatemňovací zpětné zrcátko
- Automatické stěrače s dešťovým sensorem
- Vyhřívání sedaček vpředu i vzadu
- Automaticky sklopná vnější zrcátka
- Parkovací asistent vpředu i vzadu se zobrazením na displeji navigace
- Elektricky ovládané sedačky s pamětí
- Dvojité sluneční clony
- Duální klima s chlazenou přihrádkou a chlazeným jumbo-boxem
- Dvojitá podlaha v kufru
- Vak na lyže
- Vytahovací síť na oddělení zavazadlového prostoru
- Záruka 4 roky
- A hromada dalších blbin…

Exteriér:

Asi každý zná, žádný zázrak světového designu, zároveň ovšem dle mého soudu, jednoduchý, konzervativní, nestárnoucí design – prostě – MNĚ SE LÍBÍ…

Interiér:

Interiér je celý v černém provedení – černá kůže, černý dekorační proužek na palubovce, ve dveřích a na rámečku středového panelu. Jedinou nevýhodou je právě lesklý černý rámeček a lišta, na kterých je hodně vidět prach a otisky prstů – časem si ale člověk zvykne… :-D Osobně sice preferuji textilní sedačky a luxus v podobě kůže mi vůbec nic neříká, ale byla tam, tak co už. Největší sranda byla ovšem s prodejcem, který se ptal, na co to auto bude využíváno. A tak jsem mu řekl, že polovinu času bude jezdit se sklopenýma sedačkama naložené bednami se zbožím, benzinovou sekačkou, křovinořezama, pytlema s trávou a podobně a při dovolené bude jezdit v horách naložené špinavými pohorkami od bahna - no maník šel do kolen a prej ať už mlčim… :-D

Motor a jízdní vlastnosti:

A na řadu přichází to hlavní – strojovna. Už při čtení všech možných recenzí motoru 1.8TSi od strojařů z Audi, jsem měl pocit, jako bych v autě seděl. No a po prvním projetí se všechny vysněné pocity změnily v realitu. Motor je prostě jedním slovem famózní!!! Je evidentní, že cílem tohohle auta není soupeřit s Ferrari na okruhu, nýbrž poskytnout příjemné svezení s dostatečnou výkonovou rezervou při běžném ježdění i dálkovém cestování. Oboje dokáže splnit na 100%. Motor fantasticky táhne už od nízkých otáček, zrychlení kolem 8 vteřin je velmi příjemné a dá se říct, že téměř nikdy člověk nenarazí na problém s nedostatkem výkonu. Zatímco u předchozí Octavie 1.6FSi jsem si často musel rozmýšlet, jestli se vůbec můžu pustit do předjíždění, teď už tento problém nemám. Zatím jsem ani nenarazil na auto, se kterým bych nedokázal „držet krok“. Ať již se jedná o všechny možné výkonnější motory – různé dvou- až dvouapůl litry, TDíčkové třílitry v audinách a podobně. A tím nemyslím žádné závodění na silnici, nýbrž prostě svižnou jízdu na německých dálnicích a podobně. Auto prostě téměř nikdy neztrácí dech a nádherně plynule zrychluje až nad hranici 200 km/h. To samozřejmě neznamená, že by to byla optimální cestovní rychlost a že by to měl být soupeř pro S8 a podobně, ale při běžném cestování je motor naprosto bohatě výkonově dimenzovaný. Navíc s velmi příjemným zvukovým projevem, který se ovšem dovnitř dostává jenom velmi málo a na volnoběh a při nižších rychlostech není slyšet vůbec. Příjemný je i šestikvalt, který by údajně měl trochu snižovat spotřebu, což fakt v praxi těžko říct. Každopádně při cca 130 km/h na šestku motor točí cca 3000 a vevnitř je úplné ticho. Šestka se tam dá bez problémů šoupnout už od 80 km/h, kdy motor točí cca 1800 otáček.
Ohledně jízdních vlastností celého auta jsem velmi spokojen a přijdou mi vcelku vyvážené (neutrální) – samozřejmě v rámci možností takhle velkého auta s menší rozvorem a velkými převisy, které jsou logicky při ostřejší jízdě v zatáčkách znát.

4x4:

Co se týče čtyřkolky, tak zatím nemůžu říct téměř nic, testovací období a počasí nám teprve začíná, tak se uvidí. V běžném provozu se nijak zásadně „okatě“ neprojevuje, žádné nevyzpytatelnosti jsem nepozoroval, žádné kopance ze zadku, při výjezdu ze zatáček ale dokáže auto vytáhnout opravdu nádherně bez jakéhokoliv smyku a při ostřejším rozjezdu kola taky ani slabě nepísknou – prostě trakce jak ve WRCéčku… :-D Na větší testování zatím nebyl čas ani možnosti… A k diskutérům, keří furt tvrdí, jak je Haldex naprd a že všechno musí mít permanent a alespoň milion diferáků a podobně – tohle auto prostě nemá být offroad na tahání klád z lesa a v běžných podmínkách ten Haldex evidentně v 99% situací stačí. Na kluzký silnici to jede líp, po trávě nebo mokrym povrchu a do kopce to jede líp, při nerovnostech to zabírá líp, pro aktivní bezpečnost to je jedině přínos, takže na nic to asi nebude že. Rozhodně je to menší blbost než když vidím týpky co jezdí naleštěným Land Cruiserem nebo H2 na nákup na Zličín do Tesca… :-D Na rozdíl od nich tohle auto bude jezdit v Alpách (jednou už se tam stihlo podívat) a ten Haldex k užitku bude, na rozdíl od všech těch diferenciálů a torsenů při cestě z nějakýho pražskýho shopping parku do kadeřnickýho salónu… :-) No a to, že to auto nikdy nedokážej táhlej drift jako STI nebo EVO je mi uplně jedno, protože pokud jedu do hor ve 4 lidech, s plnym kufrem výbavy a rakví na střeše, tak neřešim, co zrovná dělá Solberg a Loeb a i kdyby, tak to neumim, zrovna tak jako 99% expertů v diskuzích, kteří dokola mudrujou o systémech, ale ani jeden ve skutečnosti nikdy neřídili. No snad mam zatím jenom štěstí, že na silnici nepotkávám všechny ty, co jezdí permanentně do práce a na dovolenou driftem, dveřma dopředu a zatáčí v křižovatce přes ručku s diferenciálem natvrdo na 50/50…
Jako velkou výhodu taky považuju zvýšení světlé výšky o 2cm, což byla přesně jedna z věcí, která mě omezovala při cestě na chalupu, protože asi není úplně ideální permanentně pucovat podvozek o hřeben uprostřed cesty s vyjetýma kolejema – snad ty 2cm budou znát!

Komfort:

Cestovní komfort je naprosto dostatečný, kvalitu zpracování interiéru bych si dovolil srovnávat i s auty vyšších tříd. Všechno pěkně lícuje, nic nedrnčí (kromě slabého rezonování pravého polstru na dveřích spolujezdce při určitých frekvencích při poslechu hudby-bude reklamováno). Sedačky jsou klasické oktávkové – pro někoho možná trochu užší s kratšími úzkými sedáky – ty bych uvítal taky větší, ale jsem na ně léta zvyklý, takže mi nevadí. Co mi ovšem přijde jako změna proti předchozí Octavii je výška posezu uvnitř auta. Auto je oproti běžným Octaviím zvýšené o 2cm, což asi taky dělá trochu změnu v pohledu z auta, ale hlavně se mi zdá, že elektricky ovládané sedačky jsou o něco vyšší než klasické. Se svojí výškou 185cm tak na hodně křižovatkách špatně vidím na horní semafory, což se mi dříve nestávalo. Svůj vliv na tom bude mít i dvojitá sluneční clona, která taky trochu vadí u horního okraje čelního skla – zas je ale velmi praktická.
Co bych rád vyzdvihl je navigační systém a audiosystém Columbus. Ten považuji za naprosto špičkově odvedenou práci – perfektní ovládání, kvalita hudby spolu s dodávanými 12 repro na super úrovni, dobré ovládání telefonu (bohužel bez synchronizace s Outlookem – takže jenom kontakty ze SIM), navigace s dobrým pokrytím, přehrávání DVD filmů, 20GB volného harddisku na hudbu, čtení a ovládání sms na MaxiDotu. Drobnou výtkou je, že se mi občas úplně nezdá navržená trasa a že občas navigace říká pokynu trochu později než bych si představoval. Ale možná jde jenom o zvyk po TomTomovi. Taky jsem zvědav, jak dlouho mi v Čechách v autě vydrží… :-(

Spotřeba:
A nyní k většímu, i když jedinému, rozčarování – a tím je zatím spotřeba. Na autě mám najeto za první měsíc 5000km a spotřeba zatím pořád nijak viditelně neklesla. Udávané hodnoty spotřeby jsou 10,3/6,2/7,7. No nevím, ale ani jednomu se zatím ani vzdáleně neblížím. Při běžném dálkovém cestování (ať už s dálnicí nebo bez) mám dlouhodobou spotřebu cca 9,2-9,4 litru, což je uplně stejné jako na mnohem vyšší dvoulitrové Toyotě RAV4 (ovšem v převahou krátkých cest po okraji Prahy). Úplné minimum se mi zatím podařilo docílit při delší cestě 8,8 litru - obě hodnoty jsou vcelku dost vzdálené uváděným hodnotám 6,2 mimo město a 7,7 litru kombi. Ve městě (Praze) pak jezdím za minimálně 11,2 litru, ale občas i víc. Nedávná cesta Zličín-Paladium a zpět (cca 25km) s polovinou času v zácpě na nábřeží – průměr přes 14 litrů – a to bez jakéhokoliv jančení, prostě jízda tak, jak jeli všichni ostatní (což je v zácpě logické :-D). No uvidíme. Je jasné, že za zábavu se platí, TDI spotřebu jsem opravdu nečekal, ale přeci jenom bych u tohohle motoru čekal spotřebu o něco nižší. Obvzlášť při naprosto běžném ježdění bez jakéhokoliv využívání čtyřkolky - což považuju za jednu z výhod Haldexu – myslím odpojování pokud není třeba, což v 90% ježdění není. Co ale nevím je, jestli tenhle Haldex dokáže zadní nápravu odpojit úplně (což by mělo být podle mého názoru ideální na spotřebu) nebo tam furt trochu přenáší a logicky by asi furt byly nějaký odpory, který by spotřebu zvyšovaly.


Resumé:

Takže sečteno a podtrženo – pokud ten auťák bude jezdit a nebude se rozpadat jako předchůdce, je to pro mě auto za 10 bodů, na kterém mi opravdu vůbec nic nechybí. Jsou auta terénnější, větší, menší, silnější, ale mně tohle naprosto stačí a vyhovuje… pokud ho teda uživím… :-D



Doplnění 11/2009: Tak spotřeba trochu klesá, ale zas těžko hodnotit, mam už zimáky, třeba bude v létě ještě líp. Víkendová cesta na Vysočinu po D1 podle předpisů 8,7 litrů (já jsem neřídil :-) ). Nic to ale nemění na tom, že bych stejně čekal míň, ale už to přeci jenom jde... A jenom pro doplnění, 120km cesta ostrým tempem (půl na půl mezi 160-180 km/h, to jsem zas prozměnu řídil já :-D) 11,6 litrů na sto... :-D No a ve městě už jezdím kolem těch deseti...

Doplnění 12/2009: Takže první letošní jízda na sněhu a v tom marastu, co před vánocema ležel na silnicích. Cesta Praha-Val di Fiemme na lyže a zpět. Celkem 1600km, celková průměrná spotřeba 8,7 litru. Při cestě tam a zpět v Německu hodně poctivé vánice, marast na dálnici, pruhy nebyly vidět, tam, kde má být čára, byly nahrnutý pruhy sněhu. Auto jelo jak přilepený, při přejezdu těch marastů ani náznak prokluzu - paráda! Ovšem dost dlouhý úseky jízda max 80 km/h. V Itálii pak napadl přes noc sníh a přišel první menší testík haldexu. Úplně zasněžené cesty, jenom prohrnuté, místama trochu nasypaného štěrku, žádná sůl. Po cestě do hor serpantýnama po straně hromada lidí nandavala řetězy (podotýkám, že bylo -15 stupnů, takže fajnovní prácička :-D ) no a auta s řetězama se pak sunula do kopce cca 10km/h. No tak jsem tam hodil levej blinkr trochu prošlápnul plyn a auto bez jakýhokoliv náznaku prokluzu svištělo naprosto rovně 60 km/h vzůru! Prostě je to paráda. A jak už jsem psal dřív, tak teď už tuplem - je mi uplně jedno co si kdo o tom haldexu myslí, jsou mi uplně ukradený plky o tom, že je jenom Subaru a nic jinýho a podobně. V podmínkách, na který to auto je stavěný - tzn. problematickej povrch s malou adhezí (sníh, déšť, mokrá tráva, prudší kopec, šotolina, hrboly) - to funguje naprosto excelentě a já jsem spokojenej jako blecha!!! :-)

Jinak se zdá, že spotřeba stále pomaličku a polehoučku klesá, dneska jsem jel téměř předpisovou jízdou po okraji Prahy za 8,0 litru, což už mi příde naprosto v pohodě... Už při koupi mi bylo jedním člověkem řečeno, že to klesne až kolem 10.000 náletu - zdálo se mi to hodně, ale mam tam natočeno přes 9.500 km a tak to vcelku vychází dle předpovědi. Dneska byly prázdný silnice, tak jsem po čase zkoušel spotřebu na tempomat - dle tacháče přesně 90 km/h - podél Vltavy od Slap a aktuální spotřeba kolísala nad 6-ti litry. Pokud chce někdo jezdit na spotřebu, tak to má prostě jediný pravidlo, nikdy nešlapat na plyn! Protože člověk jede s pěknou spotřebou, ale stačí malinkatá chvilka vytůrování a spotřeba letí nahoru naprosto raketově... prostě turbomotor...

Silné stránky

- Výkonný pružný motor
- Pohon 4x4 – Haldex 4.generace
- Velikost kufru – 580l
- Navigační a audio systém Columbus a kvalita reprodukce – na Škodovku bych řekl nečekaná a nevídaná
- Přehrávání DVD – což člověk poprvé ocení, když čeká půl dne v lijáku v Alpách pod kopcem
- MaxiDot – čtení sms, ovládání, navigace
- Střešní okno – po letech ježdění s klimou je příjemné ji na čas vypnout a nechat otevřené střešní okno s čerstvým vzduchem
- Sedačka řidiče s pamětí
- Dvojitá podlaha v kufru (i když horní dekl by mohl být výrazně pevnější) – dá se vyjmout
- Automatické rozvěcení světel podle světelných a rychlostních podmínek
- Poměrně hodně funkční sensor automatických stěračů
- Mnoho odkládacích přihrádek, držáky na lahve ve dveřích
- Přípojka na mp3 přehrávač (nepoužívám, ale někomu by se to třeba líbilo)
- Skryté odnímatelné tažné zařízení

Slabé stránky

- Vcelku vyšší spotřeba
- Vyhřívání sedaček hřeje jenom pod lopatky, výš už je studená hladká kůže bez vyhřívání
- Horší výhled na horní semafory
- Columbus jako lákadlo pro zloděje
- Ostřikovač světel, který akorát žere kapalinu a zacáká celé auto – nechám deaktivovat v servisu (zrovna tuhle volbu jsem v menu nenašel )
- Octavia nemá bi-xenony
- Zatím se mi zdá, že při dálkových světlech svítí málo na levou stranu (při zatáčení doleva) – musím ještě vyzkoumat
- Nenačítá kontakty z Outlooku z PDA
- Menší prostor na zadních sedačkách na nohy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic a snad to tak zůstane!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů.

Poznámka:

Tak jsem přihodil ještě pár fotek, na některých je ovšem blbě vyvážená bílá, takže auto vypadá spíš domodra, což není. Jako odůvodnění potřeby velkého kufru jsem přihodil i jednu z mobilu při nakládání do sběrného dvora - kdyby to tak ten týpek ze servisu viděl! :-D No a na závěr jsem ještě přihodil pár fotek z cca 100 metrovýho salto-letu Toyota RAV4 po utrženém závěsu při naprosto běžné jízdě po rovném asfaltu v cca 60 km/h - viz diskuze. Na jedný fotce je hezky vidět propálenej plech u čelního okna...

 

Novinky v recenzi

28.12.2009 13:55

Přidáno povídání o aktuální spotřebě...

Takže spotřeba klesá, něco jsem o tom dopsal do recenze...


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 4x4 1.8TSI Laurin&Klement

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů.

praktičnost
10

Velký kufr, střešní nosič, tažné zařízení, hromada odkládacích přihrádek, 2 chlazené přihrádky, schránka na brýle, 2 zásuvky 12V (dost často využívám měnič napětí 12-220V)...

prostornost
8

Dávám 8 kvůli menšímu místu na nohy na zadních sedadlech, vpředu bez problému.

jízdní vlastnosti
10

Tady si opravdu myslím, že v dané kategorii nižší střední třídy s 4x4 velmi slušné! Uvidíme, jak se změní s 16" zimákama...

jízdní komfort
10

Jsou bezesporu mnohem komfortnější auta, ale mě ani při delších cestách nic neomezuje, nevadí. Někdo by možná radši jinak prostorově řešené sedačky, ale mě komfort naprosto vyhovuje. Auto už má za sebou dvě cesty po Evropě a nikdo si zatím nestěžoval...

provozní náklady
10

Zatím jenom voda do ostřikovačů...

náhradní díly
10

Zatím nic.

výkon motoru
10

Naprostá spokojenost, 8,1 zrychlení, 250 točák dle údajů mezi 1500-4500 otáček - super, maximálka přes 200 - asi bych těžko našel využití pro větší rychlost! :-D

spotřeba
8

Zatím za 8 bodů, je jasné že 1.8 s turbem a 4x4 prostě žrát bude, 4,5 litru nečekám :-D ale rád bych se se spotřebou přeci jen dostal níž než teď.

hlučnost motoru
10

Doporučuju vyzkoušet, vevnitř je opravdu ticho jak v limuzíně, spíš je slyšet aerodynamický hluk.

kvalita sedadel
9

Dávám 9 kvůli rejpalům ohledně délky sedáku - mně ale nevadí. Snad jenom ten subjektivně trochu vyšší posaz, ale to bych neřadil do kvality sedadel.

brzdy
10

Nezaznamenal jsem žádný problém, ani při sjíždění dlouhých serpentýn v Alpách - a to byly brzdy úplně nové a fungovaly naprosto v pohodě.

zavazadlový prostor
10

580 litrů - bez komentáře...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…