Recenze
BMW řada 3 318i Cabrio
Technické info
Přezdívka auta Bizon Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:158000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 168 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 230 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.1
Popis vozu
BMW E36 318i Cabrio v barvě Arktisgrau-metalic. Co víc říct? Jedná se o předminulou generaci trojkového baworáku po fecaliftu. Auto je vybaveno plátěnou střechou. Přední nárazník osazen z příslušenství BMW spoilerem MS design (přiblížení do stylu M3) zadní nárazník má jakýsi náznak difusoru od AC Schnitzer. Další jsou origo M3 zrcátka která jsou defakto předchůdcem těch dnešních M3 zrcátek a vypadají opravdu krásně jak na coupe tak na cabriích, zrcátko u řidiče je i tónované do modra (pokud vím ochrana před oslněním). Auto bylo posazeno na 18“ kolech Mille Miglia s gumami 225/40- Nyní jsem přešel na menší rozměr 17“ origo M3 - klasické motorsporty s gumami 225/45 které se byť stejnou šířkou chovají mnohem lépe, nebudou tak zatěžovat nápravu váhou (více v novinkách). Interiér je kompletně černý včetně A sloupků s modrou textilií na dveřích a sedačkách.
Výbava:
Co se týče výbavy tak je tu poloelektrická plátěná střecha (musí se doklapnout a zajistit ručně) Dvouzónová digitální klima (možná dobrá machrovinka na papíře ale měl jsem jí puštěnou jen jednou abych zjistil jestli funguje- funguje :-D) Okna, zrcátka v elektrice s úpravou proti oslnění, domontované potkávací xenony, reproduktory kompletně předělány na značku Crunch, rádio Sony s USB a aux vstupy a nakonec i zesilovač infinity, sedačky mají běžný tvar a jsou textilní- obě nastavitelné i výškově, airbagy jsou dva (řidič, spolujezdec) osvětlení nohou předních cestujících s pozvolným zhasínáním, senzor opotřebení brzdových destiček, nastavitelná intenzita osvětlení přístrojů (přístrojovka svítí červeně), indikace kvality oleje, vnější teploměr, atp... ...nedávno jsem při noční cestě zjistil velice zajímavou vychytávku a to že červeně osvětlené jsou i popelníčky ve středovém tunelu u ruční brzdy a za ní:-D což mě přivádí na otázku koho napadlo je osvětlit když jsou defakto určené pro papírky resp. pro popel:-)
-Výbava je chudší.. chybí třeba kožené doplňky (budu se snažit během zimy nechat pošít volant řadičku a ručku), kompletní origo Mpaket by byl možná hezčí stejně jako origo M3 17“ kola. Co se týče střechy tak mi nijak zvlášť osobně nevadí že není plně elektrická jelikož se jedná opravdu pouze o doklapnutí a otočení madlem na stropě toť vše ale na plněelektrickou se dá určitě velice rychle zvyknout… Pro ty které zajímá čas za který se střecha složí/rozloží tak se jedna zhruba něco málo přes 10 vteřin. Co se týče kožené výbavy jako jsou hlavně sedačky tak mě mrzí spíš jen že to nejsou sportovní sedáky, kožené sedačky do cabria moc nepatří protože si v nich člověk v létě musí připadat jak kuře na paprice ale každého věc a třeba mají ostatní uživatelé i jiné zkušenosti s kůží v autě...
Jízda:
Auto se celkově ovládá velice příjemně, jednoduše s dobrým pocitem z řízení, všechny ovládací prvky jsou přesně tam kde je čekáte... Volant padne dobře do ruky... není uzoučký ale bohužel ani zdaleka né tak pěkně tlustý jako v nových BMW M. Řadička nabízí velice sportovní pocit z jízdy ač se jedná pouze o čtyřválec, co je ale hlavní jsou proklatě blízko u sebe pedály plynu a brzdy:-) jsou určitě i mnohem blíž než u moderních BMW s manuální převodovkou... má to za následek že když si nedám pozor resp. třeba při náhlém bleskovém krizovém brždění můžu zmačknout plyn i brzdu... už se mi to bohužel asi dvakrát stalo... a to nemám nohu na brzdě jen tak na kraji ale opravdu nasunutou až někde u spojky a žádný obří podrážky co se šířky týče taky nemám:-) takže jezdit třeba s takovou E36 M3 musí být z některých úhlů pohledu lepší zážitek jak jet s moderní M3:-) Mínusem z jízdy bych určitě nazval citlivost na vyjeté koleje a podobné nerosti které dokážou s autem i pěkně zacvičit.
-Co se týče jízdy s otevřenou střechou tak jak již napsal můj kolega tak do těch 80-90kmh je to krásná jízda, řekl bych subjektivně i bez natažených bočních okýnek ale každý má možná jiné preference:-) při vyšších rychlostech už začíná vítr značně sílit (nicméně já jezdím v drtivé většině případů bez střechy i bez bočních okének... proč se zavírat když to auto k tomu není určené:-) ). Do budoucna určitě pořídím na zadní sedačky ochranu před větrem pro pohodlí na třeba delší cesty. Nicméně až bude veku 35°C+ ve stínu tak tam asi stejně nebude osazená:-) Zkoušel jsem i jak je v tom příjemná jízda s staženou střechou za studenějšího počasí- venku bylo nějakých 8°C, boční okýnka nahoře, topení +- na půlce a rychlost běžná na okresní silnici a v autě bylo příjemně. Bohužel to jsou jen subjektivní dojmy... chce si to zažít na vlastní kůži:-)
Fakta:
Rozměry:
Délka: 4 430 mm
Šířka: 1 710 mm
Výška: 1 350 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Hmotnosti:
Pohotovostní hmotnost: 1 370 kg
Užitečná hmotnost: 400 kg
Objem palivové nádrže 65l
Designer: Claus Luthe
Výroba cabria: 1993-2000
Dosavadní investice do vozu:
-spoustu drobností a věcí okolo ale nezapočítávám...
Povinná výbava: +-700Kč
Alu M3 Motorsport+repas: 18 000Kč
Servis (olej, filtry, tyčky řízení, čepy atp...): 5000+Kč
STK: +-700Kč
Audio (Rádio Sony, zesilovač Infinity): +-11 000Kč
Přihlášení auta: +- 3500Kč
Windshott: 5000Kč
Doplnění BMW nářadí + hever: +-700Kč
Svíčky NGK: 600Kč
Silné stránky
Duch BMW, neřidič a člověk který nejel jakýmkoliv BMW nepochopí
Těžká frajeřinka na léto- první slečnu jsem v tom na vyžádání vezl +-dvě minuty potom co mi předchozí majitel auto přivezl…
Vzhled: navíc díky jednoduchým doplňkům nevypadá obyčejně a vybočuje z řady, přitahuje velkou pozornost okolí (což je někdy dobře ale někdy ani moc ne...)
Malý obsah+solidní výkon. Nepříjemný že každý kdo k tomu přijde a říká: týjo tam máš šestiválec co? No a pak skoro až smutně musím říkat že ne ale že cabrio není závoďák ale auto pro pohodu…
Velmi zachovalý stav, bez koroze-po faceliftu= pozink karoserie, nápravy bez problémů
Není potřeba zapínat klimatizaci, když v televizi hlásí jak je klima nezdravá tak jí nemusíte přepínat abyste o tom jako nevěděli…
Naprosto luxusní audio... sice neorigo ale hraje nejlépe ze všech aut co jsem kdy měl... některé písničky které jsou v octávii neposlouchatelné třeba kvůli nezvládnutým plastům ve dveřích kde rezonují ( up: vyměnil jsem za repro ze sound systému a hle octávka už nerezonuje:-)) jsou tady naprosto no problémo a 10 reproduktorů dělá své:-)
Kvalita zpracování, ani po těch letech se není za co stydět, žádný plast nerezonuje, auto se "láme" opravdu minimálně oproti jeho věkovým vrstevníkům kde při projetí i mírných nerovností myslíte že budete muset nasazovat dveřní výplně zpět na místo... Nicméně nebudeme si nalhávat že doba nepokročila a že moderní auta nejsou dále třeba v tuhosti...
Textilní sedadla.
Slabé stránky
Extrémně malá zpětná zrcátka v kterých toho moc neuvidíte a mrtvý úhel je celkem extrémní, týká se to hlavně situace při zavřené střeše.
Extrémně lákavý kousek pro spousty vandalů, sázejících se a trumfujících se lidí kdo tomu dá víc…
Extrémně široká kola- jde díky tomu příliš na ruku nerovnostem typu vyjeté koleje. Co se týče pohodlí ale nemám problém…
Hned po pár vyjížďkách kdy jsem si vystál i dvě fronty na zúžení silnice do jednoho pruhu jsem zjistil že lidé jedoucí v těchto autech jsou často vystaveni obdivu různých hlasitých frajírků projevujících se stylem: hale strejdo puč nám to, nebo okolo vás prolítávaj z okolních aut hlasy: no takový auto by to chtělo atp… nic pro stydlivé lidi co na sebe neradi upozorňují
Klasický tvar sedadel- sportovní určitě propůjčují lepší pocit z řízení a lepší vzhled interiéru.
Chybí podavače pásů, nebo by stačila maličkost- aby se při odepnutí pásů zachytily v páčce sklápění sedadel jako u jiných aut. Lovit je kdesi z půlky zadních sedadel je katastrofa a přemlouvá mě to jezdit bez nich....
Absence pojištění proti potkání se s čoudícím- smrdícím nákladním veteránem na úzké silnici s hustým provozem a se staženou střechou:-) -nicméně pro případ natažené střechy je možné zapojit vnitřní oběh vzduchu.
Chybí střešní okno
Chybí stropní madla
Malý nakládací otvor. Příště by to určitě napravil systém jako má Superb II
Chybí Zadní stěrač
Mizivá až spíše nulová účinnost vonných stromečků atp (garáž voní na 1* !!! )
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuji a servisovat budu u známého… firmy typu Autec budu asi jen kritizovat… Pokud nemáte BMW 3 performance (což znamená defakto vlastnictví jednoho „poskoka“ v Autecu) tak se načekáte než vás někdo obslouží… = na člověka který mi vydá objednanou lakovou tužku jsem čekal asi 10min u pultu a nikdo si mě nevšímal… zlatí dealeři škoda auto…
Co se týče servisu po koupi= Auto potřebuje provizorně opravit nebo vyměnit zadní okýnko ve střeše kde se pomaličku ukazuje prasklinka, lehká netěsnost na hadičce vedoucí od nádržky serva, rozbité kosmetické zrcátko v pravé sluneční cloně, při současném natahování všech okýnek dojede řidičovo tak s vteřinovým zpožděním takže zřejmě utahaný motorek + okýnko za řidičem je lehce uvolněné. Samozřejmě auto mělo sem tam nějaké to dotčené místečko na karoserii ale naštěstí jen stylem že se při otevírání dveří někde opřel či od kamínků atp… prostě většinou rohy dílů takže laková tužka to jistí;-) Zjistil jsem při svojí puntíčkářský prohlídce že v pravém dolním rohu čelního okna je nadzvednuté těsnění nad druhé těsnění jdoucí od okna tak že se při otevírání dotýkalo kapoty a moc nescházelo aby se to rozedřelo… otázka deseti vteřin a bylo to stejně jak na druhé straně… nevím proč jsem si toho musel všimnout až já… Co se týče závažnějších oblastí jako je podvozek, motor, koroze tak všechny tyto části jsou v naprostém pořádku (měnil jsem tyčky řízení) a to je myslím to nejdůležitější. Motor a celé pohonné ústrojí bez úniků, celé auto absolutně bez koroze, nápravy taky nevykazujou špatnou funkci nebo poruchu jen si myslím že těma 18“ docela trpí (teď už jsou M3 17")…
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Byl to soukromník, žádný bazar atp. měl to zřejmě jako druhé auto (první také BMW) nadšenec do BMW. Klasicky se snažil vše okecat jako že je všechno jenom trochu a támhle a tohle je OK a tohleto nestojí moc ale jen takhle maličko a tohleto je zase úplně jedno a to se stává vždycky atp… ale to by asi dělal každej…:-) Prostě počítat s tím že to co vám předchozí majitel říká je tak část pravdy a připravit se že sami zjistíte spoustu dalších překvapení:-)
BMW 318i Cabrio
Cabrio X Sedan:
1) když jedete nebo jen sedíte v sedanu a opřete se o hlavovou opěrku a podíváte se nahoru nikdy neuvidíte nic jiného než strop či malou dirku přes střechu v cabriu se opřete o hlavovou opěrku a ve výhledu vám nebrání vůbec nic, cítíte lehký vánek a můžete se opalovat, vyhřívat, odpočívat skoro jak na dece.
2) když jedete se sedanem v horku zapnete si klimatizaci, když jedete za tímto sedanem v cabriu ušetříte za deodorant a nebudete si ničit zdraví studeným vzduchem z klimošky
3) když jedete sedanem přírodou, máte stažená všechna okna tak slyšíte velký průvan a od rychlosti 80kmh je to hodně nepříjemné, když jedete za tímto sedanem v cabriu slyšíte jak si zpívají ptáčci
4) když projedete náměstím v Audi S8, M-B S 65AMG nebo BMW 750i tak se všichni rozhlíží kdy už konečně budou moc přejít přechod, když projedete v cabriu tak někteří lidé zapomínají jít na zelenou...
5) když jedete v koloně v sedanu tak se nikdy od lidí nedoslechnete "hej tak takový auto by to chtělo"
(=vyzkoušeno=)
Novinky v recenzi
Auto definitivně pryč :-(
Tak auto prodal už i můj známý a bude kupovat rodinnější Octavii. Nový majitel byl nadšený jak vypadá... Koupil ho pražský borec takže se i v těchto místech možná někdy potkáte/me... ZDAR CABRIO!!! měl jsem tě rád!:"-(
servis +
Tak na BMW se minulý rok rozsvítila kontrolka airbagu. Včera spolu se servisem závada- vadná zátěžová dečka - opraveno, vymazáno. Včerejší servis: 5tis... Začínám mí pocit že na tom autě už není snad ani co opravovat dál:-)
servis po zimě
Po delší době vkládám další info o tom co se děje u nového majitele: takže vytaženo z garáže nebo tedy ze stodoly a zjištěna závada- teploměr -37°C a začalo prý hučet ložisko v zadním kole a nebylo to zrovna tiché hučení... nicméně oprava teploměru byla na chvilku- jen vypadl drátek přímo u teploměru a ložisko se právě dnes mění za nějaké ložisko co došlo z německa. Stálo prý +- 2,5tis. Dělal se olej v motoru s filtrem a ač to asi nemělo moc velký smysl tak mění i palivový filtr... Jinak po zimě samozřejmě baterie mrtvá ale po nabití už zase vše jede jak má.
Novinky o technickém stavu u nového majiele
Takže od prodeje uběhlo už pár měsíců a za tu dobu už se nasbíraly nějaké věci co se sluší napsat: Nový majitel tedy jezdí jako ďábel, jeho průměrná spotřeba se zvedla z mých 8L/100km na až 12L/100km! Za tu dobu se tento týden už i rozsvítila kontrolka opotřebení brzdového obložení, z grafiky stavu oleje už zmizely dva čtverečky. Stala se i jedna závažnější porucha a to že praskla hadička chlazení za motorem díky čemuž vytekla skoro celý chladivo na úseku snad 5km:-O (seděl jsem zrovna po dlouhý době v tom autě a najednou z ničehož nic koukáme co to že to nechladí...) A pak se ještě jeden xenon odporoučel do věčných lovišť což už je ale také napraveno. Jinak auto slouží bez problémů.
Prodáno
Auto již prodáno, komplet. Před prodejem se vyskytly ještě nějaké chyby, nejzávažnější- nesvítila brzdová světla- vyřešeno- špatně fungující senzor na pedálu. Auto prodáno známému takže zřejmě budu doplňovat stále recenzi pro případné zájemce o podobné auto co se týče případných poruch či rad. Nechť slouží dlouho a dobře!
Plachta
Cabrio skryté před fujky počasím v garáži od nynějška kryje i interiérová plachta.
Kožená řadící páka
Konečně jsem se dočkal anebo spíš dokopal k tomu objednat new řadící páku. Stará měla prasklou kůži možná na některých fotkách je vidět a bylo to opravdu hrozné divím se že jsem to neudělal dřív. Nyní je tam kožená hlavice se symbolem ///M z verze E46. takže už schází jen ten kožený volant abych mohl říct že je to opět posun v pocitu z řízení jako nyní u Octávky:-)
Dovolená návrat
No tak jsem se trochu předčasně a trochu omrzele vrátil z dovolené. bohužel v alpách při cestě tam i zpět déšť takže z fotek a výletů v Rakousku nezbylo nic:"( Ale druhá část dovči naštěstí už dopadla o něco lépe (po výjezdu z deštivých alp mi teploměr ukázal na chvilku 30°C!!! (pak klesl k 26°C) a bylo skoro jasno) ikdyž na závěr se začalo kazit počasí a předpovědi nehlásili nic dobrého ani v Itálii. Najel jsem s cabriem nějaké 2 tis km. Nějakých 12hodin od startu do cíle jsem přežil v sedačce celkem dobře, čekal jsem to mnohem horší ale i tak od nějakých 3hodin strávených za volantem už si začínáte všímat že byste tak nějak měli změnit polohu atp a pak záda no vždyť to asi všichni znáte... Ale čistě subjektivně mi to příjde mnohem lepší než v Octávii. Auto za celou dobu nijak nezazlobilo ba naopak potěšilo a to hodně... spotřebou... vím že se na ní asi hodně projevily dlouhé cesty po kvalitních zahraničních dálnicích ale na druhou stranu jsem strávil celkově z celé dovolené zhruba 1hodinu v ruznorodých kolonách + X popojíždění po italských městečkách, auto nejelo celou dobu 80kmh po dálnici ale spíše vždy na hraně pravidel tzn 80-100-120kmh a navíc bylo celkem obtěžkané:-) Spotřebu jsem měřil od českých hranic opět k českým hranicím a celková spotřeba byla dle nádrže 6,55l/100km (doteď před výměnou svíček mezi 8-8,5l/100km). Příjde mi to opravdu zvláštní, v ČR jezdí cabrio defakto prázdné, většinou jen ve dvou včetně řidiče, v kufru deka, zesilovač a toť vše a cesty jsou většinou dle km vzdálenosti dálnice, silnice 1.třídy a trochu město, v kolonách stojím minimálně díky víkendovým a mimošpičkovým jízdám...
Dovolená 1. část
Konečně se chystám na dovolenou:-) Jedu cabriem, přítelkyně dostala instrukce jak mají vypadat její zavazadla a ač to nějak moc nedodržela vypadá to že se bez problémů vejdeme (s tím ovšem že nějaké boty jsou na zadních koberečkách včetně nějaké deky, polštáře a bůhví čeho ještě (radši to ani nechci vědět) ale žádná hromada to není:-) Jedeme směr Grossglocknerstrasse a pak nejspíše směr jih- Itálie. Nevím proč ale nějak tomu autu nevěřím že dojede zpátky:-) Nicméně na hranicích tankuji a nuluji tachometr a jsem zvědavý kolik se mi ukáže spotřeba po natankování v takhle plném autě a navíc při průjezdu alpami kde bych na Grossglockneru měl stoupat na jedné odbočce až 14%. Vrátit bych se měl příští víkend... podám zpravodajství a doufám že pěkných fotek bude mraky:-)
Nové svíčky
Výrobce NGK, staré jak se zjistilo už při 1. servise byly celkem pěkně K.O. a dle člověka co se mi o broučka začal starat snad ten typ v tomhle motoru neměl co dělat... (opět se vrátím ke konstatování že nechápu jaký idioti si můžou koupit BMW v cabriu a nedokážou nebo nemají na to měnit spotřební zboží) Pokud mám opět napsat změny co nastaly tak celkem nic výrazného, mělo by to prý "lépe jet a startovat atp"... Startování bylo už předtím no problémo, jede to podle mě stále stejně super co je ale asi pravda tak mi příjde že se motor mnohem rychleji vytočí (jsem to nikdy nějak nevytáčel předtím, pořád mi to nepříjde jako sportovní auto když to má 4válce abych s tím musel takhle blbnout ale než se vyměnili jsem to zkusit měl... hold hlava a zpátky to celý vracet abych zkusil jakej je rozdíl je asi blbost:-D), možná má i klidnější volnoběh... Vzhledem k tomu že to je tedy poslední zjištěná "závada" na pohonných součástkách tak při nejbližší příležitosti vyzkouším spotřebu na nádrž... předtím se pohybovala řádově mezi 8-8,5L/100km.
Dnes mě poprvé pozdravil i borec v jiném cabriu než značky BMW a to Volvo C70:-) bohužel jsem neměl na to se s ním měřit ve výkonu ani se mi moc nechtělo a tak mi po krátké chvilce zmizel v dáli:-)
Dnešek: 30°C na displayi, obloha bez mráčku, slečna v minisukni na vedlejším sedadle, střecha zamknutá hluboko v útrobách letního kočáru a příjemný chladivý vánek ve vlasech:-) CABRIO FOREVER (a klimatizaci zdar!)
Nářadí
Podařilo se mi "zrepasovat" výbavu nářadí ve víku kufru kde pár věcí chybělo a doplnit je origo nářadím (sakra jsem to nějak přehnal jak teď musí mít všechno značku BMW:) ) a navíc z pro mě neznámého důvodu tato přihrádka obsahovala kleště se značkou mercedesu. Fujtajbl:-) Ale vypadá to moc hezky takhle pěkně seřazený s nápisy BMW:-) Zároveň přibyl i originální hever k E36. Původní co byl k autu dal sbohem šáteček ve chvíli kdy se kolečka která obsahuje vydala na různé světové strany:-)
Windshott
Dnes na autě přibyla ochrana před větrem, (origo BMW r.v. 1995- nezaznamenány jakékoliv problémy při montáži (kterou zvládne bez problémů jeden člověk) ač je výroben ještě před faceliftem) prozatím vyzkoušena rychlost 120kmh se staženými okny výsledek neskutečný... od 80 resp. 100kmh nahoru to dříve začalo více čechrat vlasy popřípadě si hrát s rukávy než je na delších cestách příjemné zvláště pro drahé polovičky:-) teď i při stažených oknech pouze vánek který ucítíte jedině na holé kůži samozřejmě když dáte ruku na dveře tak vás to ofoukne jak strhnete vítr který proudí okolo auta, určitě to při stažených oknech ovlivní i síla větru v těch místech kudy se jede popřípadě i rychlost jakou jedete možná i typy zatáček ale vše je opravdu minimální výjimečné. Jediné co by snad mohlo někomu vadit je že při mé výšce (+-183cm) cítíte na špičce hlavy jakýsi "proud" vzduchu který ale tak nějak normálně dlouhé vlasy nenadzvedává, nečechrá, necuchá ale spíše hladí (nebudu to raději dál rozebírat)... Co se týče natažených okýnek tak s těmi jsem jel pouze 80-90kmh a jediné co mi zůstalo z někdejšího průvanu při těchto rychlostech je onen zmiňovaný proud vzduchu na špičce hlavy... žádný vánek a snad ani pomalu žádný ucititelný pohyb vzduchu uvnitř auta... začínám věřit řečem lidí kteří tvrdí že při rychlostech i hodně přesahujících 150kmh jde v autě komunikovat jako v běžném zavřeném autě. Poslední pozitivum: ač je windshott nesložitelný co se šířky týče (sklopná svislá síťka samozřejmě je) tak to vypadá že kufr je na ní přímo stavěný:) jako kdyby prostor za nákladovou hranou a okolo ní po stranách kopíroval složený windshott a ač je to opravdu těsně hlavně bohužel díky poměrně velkému zesilovači tak se do kufru vejde. Co se týče použití celkově je to určitě dobrá věc pro delší cesty-dálnice atp ale když bude venku tepleji jak při mojí dnešní první cestě (+-20-21°C) a nepojedu po dálnici tak bude určitě sklopený-větrání je určitě příjemnější:-) Dlouhým cestám bez střechy ZDAR:-)
Nulování ukazatele kvality/výměny oleje
Je to sice trochu pozdě (od výměny oleje jsem najel 600km) ale nějak jsem přikládal větší důležitost výměně oleje samotné než mít funkční jakýsi ukazatel kvality oleje ale stejně mi to nějak nedalo a dlouze (opravdu hodně dlouze a záludně:-D) jsem pátral po fóru BMW (borci přes vyhledávání mi prominou ale každý není profík:-) ) kde je nějaký návod jak se tento ukazatel nuluje... no jedni strašili s nějakým "spešl vercajkem" pro zásuvku v motorovém prostoru ale pak jsem našel u jednoho borce strohou a jednoduchou odpověď.. cituji: „zelené kostičky signalizují interval výměny oleje, resetují se spojením pinu 19 (kostra) a 7 v zásuvce v motorovém prostoru vpravo na držáku mezi McPersonem a motorem" autor Pit. Interval se počítá pomocí ujetých km, startů, otáček motoru atp... Doufám že tento návod někomu pomůže (je to práce na 0,5min) a že nejsem sám kdo to doteď nevěděl:-)
Nová SPZ
Dnes jsme se rozloučili se starou SPZ po předchozím majiteli náhoda tomu chtěla a máme opět graficky velice povedenou značku... proces přihlášení je stále jednoduchý i po zavedení poplatků za Euro... pouze je podivné řešit u jiného okýnka- u "techniků" jaké vaše auto splňuje Euro kde jediné co udělají je že se podívají do papírů a vystaví vám účtenku od 10tis-3tis... to přece může udělat jedna osoba která vydává SPZ... na to být "technikem" snad ani nepotřebuju... zbytečné zdržování (fronty)....
Nové audio !!!!
Konečně se BMW dočkalo... fungl nové rádio a zesilovač už si lebedí na palubě... Po minulém majiteli zůstaly jen natažené kabely a luxusní repráčky Crunch.. rádio a zesilovač si vzal s sebou... nyní je tam pětikanálový zesilovač Infinity (že by pro příště basáček? prý by to hrálo mnohem líp...) a rádio jak jinak Sony s USB a Aux. Koupit jsem musel i napájecí kabely (ještě že to má baterii v kufru:-) ) Co se týče montáže tak jsem musel předělat koncovky kabelů k repráčkům které měly jakési háčkové zakončení což do nového zesilovače nepasovalo a dovést el. od baterie k zesilovači. K mému překvapení se mi to po chvilce námahy a koumání kam co patří (ehm zesilovač jsem měl v ruce poprvé v životě:-D ) povedlo na 1* a celá tahle sestava hraje neuvěřitelně:-) Možná ještě o malililinkatej kousíček líp jak jedničkové BMW:-) Takže až okolo vás projede nějaký magor s otevřenou střechou a vohulenou mjůzik tak víte o koho jde:-) PS: Doufám že si hudební zkoušku nové aparatury moji milí sousedi náležitě užili:-)
1. STK
Dnešní STK proběhlo bezproblémů... emise také. Pouze při kontrole světlometů proběhlo seřízení. Sám to nechápu jak je to možné:-) S Octávií která má půlku najetých km a pravidelný značkový servis STK jen tak neudělám a s autem které skoro neznám a měl ho bůhví jakej vidlák (dle poznatku z 1.servisu) bez problémů...:-) Nicméně jsem to až nečekal (teď sám nevím jestli to myslím ironicky nebo ne) ale jak na emisích (probíhalo v budově 500m od STK) se všichni čekající slétli okolo auta a každý měl X otázek nejvíce samozřejmě technik emisí který si to auto chtěl prohlídnout i zespodu ale muselo mu stačit si pod to jen lehnout...:-) To stejné probíhalo i na STK:-) Myslím že kdybych tam přijel s "obyč" M-B S tak si mě nikdo ani nevšimne... a STK s takovým autem by byla mnohem větší problém... začínám přemýšlet že by to chtělo něco podobného rázu i jako druhé auto:-)
1. Servis
Výměna: -Tyčky řízení, čepy, výměna motorového oleje (10W40), výplach motoru, výměna filtrů-olejový, palivový, vzduchový, odvzdušněn diferenciál.
Zjištěné závady: bude potřeba vyměnit svíčky které už nejsou v nejlepší kondici (objednány).
Co se týče stavu součástek které se při výměně vyměnily tak palivový filtr by se spíš měl jmenovat žumpa filtr. Byl naprosto v pytli, navíc lehce bouchnutý plný bordelu ( co to je za člověka kdo si koupí BMW v cabriu a pak není schopný ani měnit spotřební materiál... ani šlapací tříkolku bych jim nedal). Tyčky řízení: Vyměněny z důvodů zjištěné vůle u pravého kola a lehce i u levého. Koupené už rovnou jako set s čepy.
Změny při běžné jízdě: na řízení je znát větší kontrola- jede přesněji, stabilněji. Mnohem větší změna je ale znát co se výkonu motoru týče... ten motor co tam byl předtím někdy zacukal při nižších otáčkách slabý výkon který to auto moc nezvládal- zkrátka se motor velice trápil... ten nynější motor je opravdu dost jiný, bez jakéhokoliv cuknutí v nižších otáčkách má znatelně mnohem větší výkon, lépe se vytáčí do otáček. Vypadá to že přeháním ale já nechápal co se to s tím autem stalo:-) skoro mám chuť napsat zprávu minulýmu majiteli že je dobytek... Tímto ho zdravím pokud to někdy bude číst.
PS: Co se týče spotřeby očekávám že by se měla možná i rapidně snížit díky většímu výkonu v nižších otáčkách kdy bude mít motor míň práce s rozjezdem a bude moct točit třeba míň otáček... uvidíme po dotankování až najedu nějaké km.
Stav km: 156600km
Oprava osvětlení
tak jsem se konečně rozhoupal a konečně mi zbyl i čas na to abych vyměnil v zadních hlavních světlech dvě žárovky a zprovoznit nesvítící osvětlení SPZ:-) výměna osvětlení SPZ je velice jednoduchá a stačí odšroubovat lištu nad SPZ, výměna žárovek v zadních světlech už chce ale nářadí a chvíli času u mě navíc gumička která obepíná světla a dilatuje a těsní je od blatníků tam byla dost kvalitně přisátá/přilepená a držela to světlo snad líp jak šrouby:-) tak jsem to musel "odtrhávat" opatrně a dlouho abych to ještě nějak nerozmontoval na součástky:-) ale dobrá věc se podařila takže teď už možná bude v noci vidět i SPZ a budou svítit všechny červený světýlka:-)
Nová kola
Na autě jsou od teď "nová" kola- origo M3. Nechal jsem je znovu nalakovat protože je nějaký vandal docela těžce poškrábal od klíče a to snad pokaždý když vzal klíč do ruky...+ malý detail: zapuštěné ventilky. Myslím ale že lak se povedl na 1*. první jízdní dojmy jsou o 125% lepší než na dosavadních 18" Mille miglia... auto zdaleka tak nejde za nerovnostmi (ač jsou gumy opět 225 široké) je o chlup měkčí-pohodlnější, má nesrovnatelně větší cit a lehkost ve volantu. Myslím si že spousta chyb které doteď auto mělo odešly spolu s 18" koly a jejich velkou váhou... teď si řízení a nápravy vůbec určitě odpočinou. Pro srovnání: Alu kola Octavia 16" 205/55: 18,5kg Alu kola BMW 18" 225/40 Mille miglia: 21,6Kg Alu kola BMW M3 17" 225/45: +-18,4Kg. Tato čísla určitě stojí za daleko lepším pocitem z jízdy... RADOSTÍ Z JÍZDY:-)
Rozleštění laku
Včera proběhlo rozlešťování za pomoci chemie 3M. Rozleštění dopadlo víceméně úspěšně. Jakési matné tečky/kolečka či jak to nazvat co byla na boku jsou úspěšně dole a lak vypadá jak nový! Krásně se leskne:-D jen na kapotě došlo pouze ke zlepšení ale ty matnější bodíky jsou tam stále... ale nepoužíval jsem na to tu nejhrubší pastu tak třeba by to ještě mohlo jít dolů. Opravdu by mě zajímalo co to na tom laku mohlo způsobit... Autu po nanesení poslední vrstvy voní lak a na dotek je hladký jak dětská prdelka:-)
Modelka, plastelína, kostička:-)
Co se týče vaší "plastelíny" alias modelky "V" tak pro vaší zajímavost se jedná o hodnou, přítulnou, milou, chytrou (ale rozhodně krásnou:-) ) slečnu která je momentálně prý singl;-)
Pro ty ostatní kteří singl nejsou a mají doma velice žárlivý protějšek slečna přísahá že se velice brzy objeví možná trošku odvážnější fotky:-) Přecejen teď ještě bylo chladněji na minisukně popřípadě ještě menší oblečení;-)
A nakonec dobrá rada nad zlato: spolujezdkyni osahávejte jedině při stojícím vozidle a zatažené ruční brzdě místo už je na vás;-) Máji zdar!
Spotřeba
Takže dnes proběhlo tankování po ujetí 654km. natankováno bylo lehce přes 55l což znamená průměrnou spotřebu 8,4l/100km. Vtipné bylo když jsem se snažil před tankováním dolít koupené čistící aditivum které díky velikosti svého hrdla neprošlo přes záklopku pod víčkem nádrže takže dolívání aditiva se dělo asi tak na sedum pokračování které střídala malá intermezza s propiskou která otevírala záklopku aby se aditivum dostalo do nádrže a tím se vyprázdnil prostor před záklopkou pro další várku:-)
Povinná výbava
Dnes jsem díky špatnému počasí (při sluníčku bych na to asi moc nemyslel) dokoupil po lékárničce (kterou jsem tam dal ihned) i lano,trojúhelník, vestu atp... V příbramském meteoru jsem ještě koupil jakési čistící aditivum do benzínu pro dobrý pocit že má motor péči:-) Prozatím jsem nevyjel od koupi ani jednu nádrž (zbývá už ale opravdu jen pár litrů) ale pokud ukazatelé ukazují to co mají tak předběžná spotřeba je okolo 8,5l (uvidím přesněji až natankuji). Nicméně po tankování měření zopakuji abych zjistil zda aditivum umí i něco se spotřebou popřípadě se zaměřím i na chod motoru.
Co se týče nových "kamarádů" co potkávám okolo silnice tak zdravím naše romes z výkopu v Jiráskových sadech a přeju jim ať udělají silnici rovnou a krásnou;-) Zároveň bych rád pozdravil pizzaře ať příště místo čekání ve dveřích paneláků a koukání se na mě než odjedu z křižovatky donese pizzu ještě teplou;-) Klimatizaci zdar!
Oprava drobných šrámů na laku
Dnes jsem si u BMW vyzvednul lakovou tužku a drobné oděrky co byly na přední kapotě, dveřích popřípadě na A sloupcích jsem zamáznul aby se do nich nedostávala voda. Zas mám o něco lepší pocit... co se antikora týká tak už jen tedy to přestříkání dutin popřípadě bych se rád ještě pozeptal zda existují na tohle auto zadní plastové podběhy.
Koupě
Dne 8.4. 2009 odpoledne jsem se stal majitelem svého prvního cabria:-) (dvě minuty na to jsem v tom vezl jednu kamarádku se kterou jsme se náhodou potkali... ...divné)
9.4. prošlo cabrio kompletní očistou, lehce vzaté brusnou pastou.. promazané těsnění, "oprášený" motor... 13.4 prošel očistou i interiér- kompletně a pečlivě jsem vytepoval celý interiér a plasty natřel obnovující chemií aby černá zůstala černá:-) jsem předtím myslel že textil v interiéru je šedomodrý a on je spíš jen modrý:-) Auto už je vyfocené asi na 900MB fotek a najeto mám ke 300km:-)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 318i Cabrio
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: TritonX
Přidáno: 7.1.2017 210 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1994) Majitel: fusionman
Přidáno: 3.6.2014 78 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.4.2010 3610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Parda71 (BMWfans)
Přidáno: 1.10.2009 739 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Mi.7o
Přidáno: 23.12.2009 228 Majitel 9.89 Uživatelé