Recenze

TurboSlečna (žena 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Golf IV 1,9 TDi, 81 kw

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 78× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11
Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29 Volkswagen Golf, foto 30 Volkswagen Golf, foto 31 Volkswagen Golf, foto 32 Volkswagen Golf, foto 33 Volkswagen Golf, foto 34 Volkswagen Golf, foto 35 Volkswagen Golf, foto 36 Volkswagen Golf, foto 37 Volkswagen Golf, foto 38 Volkswagen Golf, foto 39 Volkswagen Golf, foto 40 Volkswagen Golf, foto 41 Volkswagen Golf, foto 42 Volkswagen Golf, foto 43 Volkswagen Golf, foto 44 Volkswagen Golf, foto 45
 

Technické info

Přezdívka auta Golfík Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Golfík, původem z Itálie,koupený ve StarCars, není v podstatě moje auto, ale chovám se k němu jako k vlastnímu, takže jsem si řekla, že se se svými zážitky s tímhle vozítkem podělím s vámi.

K historii:
Mamina ho měla vyhlídnutý už dlouho, v podstatě netoužila po jiném autě, co přišel Golf IV na náš trh. Na svou Feldu sice nedala dopustit, ale prostě Golfíka si zamilovala na první pohled. Proto s odstupem asi 4 let pilného hledání Felinku prodala a její místo na dvoře zaujalo její současné přemísťovadlo…Abych byla upřímná, zezačátku mi moc neseděl, bylo to přece jen jiné kafe po benzínové škodovce, ale nakonec si mě získal. Jelikož jsem si na řidičák musela ještě chviličku počkat, tak jsem mezitím okoukávala „zkušené řidiče“ a hezky ho pucovala. A dnes? Úspěšně získaný řidičák mi sice ještě chvilku nedovolil sednout za volant samotné, ale po několika jízdách pod odborným dohledem mé milované maminky, se mi dostalo té cti prohánět koníčky sama :-)!A že je taky občas protáhnu pořádně!

Tak tedy k samotnému autu:
Upravená sportovní verze s výkonem 81kw je docela žihadlo a na diesla i poměrně tichá (i když někteří si to nemyslí). Se základní výbavou, manuální klimatizací, 16" koly s litými disky, elektricky ovládanými všemi okny, vyhřívanými zrcátky, a originál autorádiem se moc chlubit nemůžu, protože dneska to už má v podstatě každé auto.... Jediné, co je fakt super jsou sportovní sedadla, pohodlná i na delší cesty, (závidí dokonce i taťka, který si nedávno pořídil Škodu Octaviu Scout ve dvoulitrovém dieslu, testovali jsme ho na cestě do Itálie a Chorvatska, ale to je jiná kapitola) no prostě paráda. Nejvíce se mi líbí start "300 z místa" :-D! Ono totiž má to auto zvláštní moc, skvělou akceleraci, takže nelze odolat,především na semaforech (znáte to, občas se ve vás probudí ta živočišná touha ukázat, že na to máte), to se ve mě projevuje obzvlášť soutěživá stránka mojí osobnosti ;-)! No prostě parádní vozítko, co vám mám povídat, oproti Budce (Renault Kangoo - i když se nezdá, tak taky super spolehlivé autíčko) a Autobusu (VW Transporter-9míst) fakt luxusní.

Motor:
Klasický, vpředu napříč uložený řadový dieslový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, rozvod OHC (to nevím co je, to jsem našla na internetu a přidala to tu protože se mi to líbilo :-D), dva ventily na válec, elektronicky řízené palivové čerpadlo, výfukové dmychadlo (plynule měnitelná geometrie lopatek - tzn. variabilní natáčení lopatek, jak mi přetlumočil můj darling) s mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor disponuje nejvyšším výkonem 81 kW při 4150ot/min a nejvyšším točivým momentem, tedy 235Nm při 1900ot za minutu, což mu dává typický dieslový tah z nízkých otáček.

Spotřeba:
V průměru kolem těch 6 litrů to určitě spapá, spíše to odhaduju, na tomto modelu ještě není počítadlo, takže čistě spočítané a odhadnuté. Samozřejmě, že ve městě to bude určitě o pár litrů víc, ale pořád se dostaneme ještě na nějakých 8 litrů v průměru.Pokud je to podle vás blbost, určo mi napište, jak říkám, tohle všechno jsou jen odhady. Podle technických údajů by tahle verze měla mít spotřebu ve městě kolem 7,1 litrů, mimo město 4,5 litru a kombinovaná spotřeba cca 5,4 litrů, ale stejně si myslím, že jsou to jen orientační spotřeby a od těch reálných se přeci jen liší, protože každý má jinak "těžkou" nohu ;-).

Podvozek:
Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky, což je výhodou především v zatáčkách, perfektně sedí na povrchu vozovky a stabilitě pomáhají i originál 16" alu kola. Podvozek se mi zdá celkem nižší,údajně máme doma nějakou sportovní limitovanou edici z Itálie, i když já tomu moc nevěřím, je fakt, že přední spoiler už se nám podařilo ztratit u Globusu díky jejich vysokým patníkům na parkovištích, ale naštěstí se našel. Když jsem srovnávala s ostatními Golfy IV,tak se mi zdál nižší, ale s tuningovou verzí se to opravdu rovnat nemůže :-)!!!

Brzdy:
Na všech 4 kolech jsou kotoučovky, brzdí dobře, i když nástup by mohl být rychlejší (to jsem zjistila, když jsem sedla do "Budky", tam když lehce sešlápnu brzdu, málem líbám přední sklo). I když, jak ho projížděl přítel, tak byl brzdama nadšený :-).

Interiér:
Sportovní přední sedadla nejsou tvarovaná pro robustnější osoby, nicméně pro naše sportovní těla má Golfík sedadla ideální, což se ovšem nedá říct o zadních sedadlech. Tam už takový dostatek prostoru není díky rozvoru 2511mm, takže poměrně málo místa pro osoby vyššího vzrůstu a delších nohou (/sice je nad hlavou dostatek místa, ale pohodlí není pro všechny). Standardní palubovka se zajímavým modrým podsvícením budíků a skvělým koženým tříramenným volantem pro větší požitek z jízdy. Origo rádio je ještě na malé kazetky, bez CD, takže nic moc, ale 8 repráků rozmístěných šikovně v prostoru to dostatečně vynahrazuje (když jezdím já, tak volume zásadně hooodně doprava :-)).

Silné stránky

Když ho zrovna něco netrápí, tak docela zvládá rychlý start, je poměrně živý ve všech otáčkách, řazení je plynulé a přesné, i když mezi prvními třemi stupněmi jsou kratší intervaly řazení, ostatně jako asi u většiny dieslů, na 4. a 5.stupeň rychlosti jede plynule, při předjíždění bez problémů dokáže akcelerovat. Jak už jsem psala výše, tužší odpružení není na škodu, auto se drží na vozovce i v zatáčkách i díky nižšímu podvozku. Pohodlný interiér ve sportovním provedení, výborně vyřešený zavazadlový prostor, který je dostatečně velký pro běžný páteční nákup, ale zároveň při sklopení sedadel nabízí daleko rozsáhlejší možnosti převážení (takzvaně nafukovací auto - do tohoto auta se už vešlo tolik věci, které byste řekli, že se tam v životě nemohou vejít, ale díky sklopeným zadním sedadlům se to podařilo).

Slabé stránky

Slabých stránek by se určitě našlo spousty, ale z těch hlavních je asi to, že bývá občas problém že auto nechce tahat...normálně jedete, chcete někoho předjet, dostanete auto do otáček, ale ono prostě přestane tahat, jako kdyby se někde něco zadrhlo a prostě konec, sníží se výkon, zvýší se otáčky, ale prostě nic, auto netahá...zaparkujete, vypnete motor, pak zase přijdete, nastartujete a auto normálně jede, tahá jako předtím. Už jsme si říkali, váha vzduchu, tak se vyměnila, auto zlobilo dál...ale jen občas, takže fakt nevíme, čím by to mohlo být...to je asi ta jediná velká vada...a menší vada, no to rádio s tím CD mi tam prostě chybí, ale tak to se dá vyřešit snadno, koupí se prostě nové :-)!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

No měli jsme spoustu mechaniků, ve značkovém servise jsme s ním teda nebyli, ale tak snad jsme konečně našli toho správného mechanika, který je schopný, rychlý a dá se na něj spolehnout...No co vím, tak má Goflík trošec bouchnutý zadeček, trošku posunutý zadní blatník (je to už co jsme ho koupili), ale nijak se to neprojevuje na stabilitě nebo tak...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Já jsem u toho, když mamča Golfíka kupovala, nebyla, takže nemůžu posoudit...Nicméně prý byli ve StarCarsu někde u Olomouce myslím, prý tam byl velice ochotný, pohodový mladý a zkušený personál, žádné problémy, takže si nemůžeme stěžovat :-).

K úpravám a recenzi

Recenze je trošku poupravená, díky všem za tipy na vylepšení, určo pokud vás něco zaujme pozitivně či negativně, sem s názorem, beru cokoliv, neboť se v téhle oblasti snažím zdokonalovat, baví mě tenhle "voňavý" koníček. Doufám, že se vám to dobře četlo a odrazí se to na hodnocení ;-). Jinak nějaké úpravy autíčka se plánují, ale zatím opravdu jen plánují :-D!
Hezký den všem a mnoho bezpečných kilometrů ;-)

 

Novinky v recenzi

27.1.2009 09:58

Rozpracovaná recenze

Ahoj ahoj ahoj, tak recenze na eReSku je už rozpracovaná,hned jak budou fotečky, tak to sem hodím ;-)

8.1.2009 00:00

Definitivně se s tebou loučím...Golfík je prodán neznámo komu, třeba se tady objeví znovu ;-)

31.12.2008 00:00

Milý Golfíku,budiž ti tedy definitivně sbohem. Tvůj nástupce - Škoda Octavia II RS (diesel, 125kW) - již užívá tvou dlouholetou stáj. Nechť si tě najde ten nejlepší, který se o tebe bude starat minimálně tak, jako jsem se starala já s mamkou. Díky tomuto serveru se s tebou pomyslně loučím, osobně jsem neměla příležitost, tak aspoň takhle. Byl, jsi a budeš pořád moje první láska. Měj se krásně a ještě lépe...MTR

24.12.2008 00:00

Se smutkem v srdci oznamuji, že Golfík opustil naši rodinu a čeká na svého nového majitele. Pokud bude z vašich řad, starejte se o něj prosím co nejlépe. Přece jen, je to srdcová záležitost, moje první auto, které jsem mohla řídit...Budeš mi chybět...opatruj se...

7.12.2008 00:00

Vypadá to, že Golfík půjde k novému majiteli,ale ještě není vůbec nic jisté. Jeho nástupcem by se měla stát Škoda Octavia II RS...tak uvidíme :-)

17.11.2008 00:00

Jelikož už foto měsíce listopadu nestihnu, do prosincové soutěže bych se už zapojit chtěla ;-)

26.10.2008 00:00

Úprava recenze, možná dojde i na fotky :-D

9.10.2008 00:00

Poslední dobou nemám čas tady hodit nějaké fotky či nové info,Golfíka mám na nějaký čas nedostupného (mamina furt pracuje a jelikož je Golfík její a k práci ho potřebuje jako sůl,tak mám utrum)...ale až se to nějak vytříbí a vykrystalizuje,tak tady něco málo určitě přidám...

8.9.2008 00:00

Můj miláček mi tak nějak pořád vnukává nápad na čip pro lepší výkon, musím se přiznat, že mi to celkem fejst vrtá hlavou, nebylo by to špatné, takže vážně o tom uvažuju... ;-)

14.8.2008 00:00

Všimla jsem si, že jsem tady už dlouho nic neaktualizovala a jelikož fotky v nejbližší době asi nebudou, tak jen malé info, Golfík jezdí už zase normálně, doufám, že dlouho bude a žádná závada se na něm neprojeví :-).

11.7.2008 00:00

Jak to tak vypadá, tak budeme muset změnit mechanika, neboť mám dojem, že se na to auto podíval z 10 metrů a nehnul ani prstem. Diagnostika - špatný tlak, ale neví čím to může být. Díky mojemu drahému miláčkovi se přišlo na pár možností, proč Goflík zlobí, tak uvidíme, co bude dál.

7.7.2008 00:00

Po návratu z Itálie a z Chorvatska je Golf konečně doma z opravny, sice jsme ho ještě nezajížděli, ale tak snad to bude všechno ok...

17.6.2008 00:00

Tak to vypadá, že Golfík půjde do opravy, páč nějak zlobí, tak uvidíme, co to bude...

5.6.2008 00:00

Přidány nějaké nové fotky,fotila i mamča, tak mrkněte ;-)

26.5.2008 00:00

Čerstvá novinka: dneska přibyl Golfíkovi nový bráška, Škoda Octavia Scout :-)

25.5.2008 00:00

Včera prošel Golfík zátěžovým testem (poslední dobou ho mamča zkouší nějak často). Jely jsme si pro šutry do skalky, sice jen do Hrabyně, ale i tak byla zpáteční cesta dost zajímavá, jelikož zátěž v kufru činila cca 150kg.Jistě, měl by uvézt víc, ale zadek si teda pod tou tíhou pěkně sedl, skořápka byla fakt jen pár cenťáků od kola. Ale opět Golfík prokázal, že je skvělým autíčkem, takže zátěžový test zvládl :-)

23.5.2008 00:00

Tak dneska prošel Golfík dvěma testy a v obou obstál na jedničku. Prvním testem byl závod s Audi A6 3.0 TDi. Prvních pár kilometrů serpentinami si držel náskok, nicméně pak díky jednomu šnekovi na cestě byl nucen zpomalit a Audina nás předjela. Nicméně mamča coby rozený závodník se nedala a pořádně to rozjela. Drželi jsme se Audininy prdelky pěkně dlouho a kdyby se nerozhodl odbočovat, určo bychom Němčoura zase předjeli :-)!V druhém testování jsme zkoušely, co udělá sportovní Golfík na polňačce. I když jsme trnuly, jestli si neurvem spojler, přece jsme terén s kalužemi, výmoly, hrboly atd. zvládli bez úhony...

16.5.2008 00:00

Úprava recenze s pomocí mého milovaného přítele :-)

14.5.2008 00:00

14.5. Přidány nějaké fotečky, detaily interiéru, tak se mrkněte...


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf IV 1,9 TDi, 81 kw

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je fakt, že občas zlobí, ale není to nic, co by se nedalo vyřešit

praktičnost
10

Auto je skvělé jak na delší cesty (ale ne pro více jak 3 lidi), tak do města, páteční nákup se s přehledem vejde...

prostornost
7

Je fakt, že zadní místa nejsou nic pro silnější a osoby vyššího vzrůstu, ale v předu si není nač stěžovat...

jízdní vlastnosti
10

Super, spolehlivé při předjíždění (pokud teda zrovna nezlobí), na diesla celkem rychlý start, maximální spokojenost

jízdní komfort
9

Jak už jsem psala výše, ti vzadu takový komfort mít nemusí...

provozní náklady
9

Nafta jak nafta, ta je v klidu...horší opravy...ale jinak super...

náhradní díly
6

Tak třeba čerpadlo je pěkně drahá záležitost...

výkon motoru
10

Nemůžu dát horší, páč jsem děsně spokojená...

spotřeba
9

Spotřeba se pohybuje okolo 6litrů, žádná hrůza...

hlučnost motoru
8

Není tak hlučný jako benzín, ale přece jen při vyšších rychlostech a otáčkách musím dát volume doprava...

kvalita sedadel
10

Pohodlné sportovní sedadla vpředu...nebolí z nich zadek :-D

brzdy
10

Skvělé brzdy, sice nástup by mohl být lepší, ale zatím jsem vždycky zastavila :-D

zavazadlový prostor
9

Na páteční nákup dostatečně velký, větší květiny a květináče (které mamka opravdu miluje) se taky vejdou, ale matrace se tam nevejde ani při sklopených sedadlech...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…