Recenze
Toyota Corolla 1.6 SOL ZZE121L
Technické info
Přezdívka auta Plečka Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 437 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Dámy a pánové, dovolte abych Vám představil přibližovadlo svého táty, Corollu. Proč ji sem dávám když není moje? V první řadě kvůli podělení o zkušenosti a informace, dále pak také proto, že s ní také jezdím a navíc co je doma to se počítá ;-). (Mimochodem Multikára je taky tátova). Teď ale k autu. Dlouhá léta rodiče jezdili moji corollou, pak po odběhnutí k mitsubishi, k menšímu coltovi a většimu galantovi, se nakonec rozhodli že se vrátí zpět k toyotě. Colt sloužil bez problémů, ale byl malý, galant byl naopak velký, ale vyžadoval pečlivou údržbu a navíc ten náš byl zajíc v pytli, takže i přesto že jiní majitelé na něj nedají dopustit a my jsme jej měli v plánu pouze obměnit za mladší (stejná generace - poslední), bylo potřeba jej prodat. (pokud nejsou použity originál díly, ale druhovýroba, odchází zejména nápravy každých 50 tis. km.). Galant ač byl v 2.0, jezdil za 7 litrů, takže tady problém nebyl.
Mezi toyotami toho člověk moc nevymyslí, avensis 1. generace se nám nějak moc nelíbil, navíc sme měli možnost po délší dobu zkoušet základní 1.6 a to teda bylo něco... Ta 1.3 v corolle proti tomu působila jako 2,5 l. Jednoduše dynamicky nevyhovující. A rodiče se tentokrát dívali po menším objemu než byl v galantovi, protože ačkoliv si moc nebral, byl pro denní dojíždění do práce (sice 80 km) zbytečný. Avensis 2. generace byl už zase finančně nedostupný. Bylo potřeba rodinné auto, takže nám padla do oka Corolla 8. generace (kulatá světla ale po faceliftu) s 1.6 G6 (již VVTi, 6st. převodovka) a provedení liftback, nejlépe kolem roku 2001. U nás poměrně atypické auto, proto bylo potřeba se dívat v německu. Dlouhou dobu jsme hledali, až jednoho dne mi volal táta, že v olomouci mají Corollu 1.6 rok 04 v sedanu a výbavě SOL, tedy v nejvyšší a se 40 tis. km. Ač cenově nad původní záměr, takřka odpovídala ceně mojí corolly - nové, a už vůbec to nebyla G6 předchozí generace, nakonec jsme si ji vezli domů.
Auto celkově je zaměřeno komfortním směrem, nejvyšší výbava sol zahrnuje (je ještě před faceliftem) například kůží obšitý volant a řadičku, optitronovou přístrojovku, klimatizaci, rádio na CD a 6 repro., imitaci hliníku uvnitř, elektrika všech oken, ABS, 4 vaky, lišty a zrcátka v barvě a nevím co ještě... No výbavou se s mírným náskokem vyrovnává předchozímu galantovi. (Nepokouším se tady ty 2 auta srovnávat, protože to bych se snažil srovnat auta různých tříd, ale pouze konstatuji přestup.)
Podvozek je měkčí než u o 7 let starší sestry, a ačkoliv je vzadu použita jakási polotuhá náprava oproti víceprvku u té starší, chová se v zatáčkách jistěji. Pomáhá tomu samozřejmě těžší zadek a celkově vyšší hmotnost a originál vzpěra z TS na tom má taky nějakej podíl (alespoň psychickej :-), ale abych řekl pravdu, osobně se mi víc zamlouvá pro razantnější jízdu starší corolla. Na délší cesty je to naopak. Nerovnosti "hltá" ta mladší mnohem pohodlněji a ačkoliv byl u galanta multilink (všude) změna v komfortu tady nebyla až tak velká. Samozřejmě jinak byl galant podvozkově uplně někde jinde - dál. Dalším důvodem proč je pro blbnutí lepší ta stará je posilovač řízení, ten je sice k nezaplacení při parkování a manévrování v nízkých rychlostech, ale jinak značně tlumí informace o tom co máte pod sebou. Co už. Volant se mi tady velice zamlouvá, je nastavitelný a navíc má i praktické ovládání rádia, a hliníkové pedály (také z TS) nejen že vypadají dobře, ale nekloužou a meziplyn při podřazování je mnohem snažší. Sedadlo řidiče poskytuje širokou škálu nastavení, ergonomii interiéru hodnotím jako velmi dobrou. Ale abych pořád jenom nechválil, plasty na mě většinou působí horším dojmem než je tomu u té starší. Jak je to možné? Nevím, ale je to tak, sice tady nic nechrastí, což ale ostatně ani u té staré (tam snad jedině na kočičích hlavách, ale to jí odpouštím :-). Jinak designově na mě interiér působí moc německy, prostě se tady už vytratila ta japonská elegance a důvtip, což bylo u japonců zatracováno, já sem na tom ale odchovanej. A optitronové podsvícení je pěkné zpestření, ale jeho nastavení mi nevyhovuje. Máte na výběr 4 intenzity, přičemž 3. nejvyšší je ideální na cestování v noci, ale ve dne prd vidíte, naopak nejvyšší ve dne svítí dobře, ale v noci oslňuje, tady by to chtělo ještě nějak domyslet. Sedadla jsou tuhá akorát, pohodlná též, dostatečně velká a mě osobně nic nebolelo ani po tom co jsem odřídil 240 km x 2 za den ale taky musím dodat, že v galantovi byla přece jenom lepší :-). Sedíte poměrně vysoko, osobně preferuji nižší posaz. K zlepšení pohodlí je zde i loketní opěrka. Prostorově odpovídá sedanu nižší střední, tzn. galant rozhodně větší, ale vzadu se už aji ti 3 dospělí odvezou. Standartem je tady 3 bodový pás prostředního sedadla a opěrky hlavy. Původní tovární audio nehraje vysloveně špatně, ale v nevyšší výbavě bych si představoval lepší. Spíš také záleží na tom co tam pustíte, a tak bych jako největší problém viděl citlivost tunneru. Tam kde jinak bez problému chytnete několik stanic, tady se štěstím chytnete jednu. Řešením by byl větší prut antény.
A taky něco k motoru. Přechod z 2.0 na 1.6 teoreticky znamená k horšímu, ještě když si porovnáme papírové hodnoty (100 ku 81kW) ale dynamicky už je to něco jiného. Ve zrychlení z 0-100 je tady rozdíl pouze 4 desetiny sekundy ve prospěch galanta ( 9.8 ku 10,2s), přičemž v maximální rychlosti je to už 20 km/h. Ale hlavní pomocník motoru corolly se jmenuje VVT-i (inteligent variable valve timing) který doslova dělá divy. Do 3,5 tis. točí jako obyčejná 1.6 ale pak se změní časování a motor ožije podobně jako honďácké dvouvačky - neberte to doslova. Pak vás překvapí, jak rychle se otáčky dostanou k červenému poli. Co já bych za to dal mít to ve svém :-D. Zvukový projev zde sice není tak pěkný jako u galanta, kde pracoval světoznámý (avšak bez dopingu) 4G63, který byl oproti agregátu v corolle i hůře odhlučněn, corolla se drží tradice jako u starší sestry, a skoro do 3 tisíc o něm takřka nevíte. Toyoťácký 3ZZ-FE má spíše takový vysavačový zvuk no. Naopak podvozek je u corolly hůře odhlučněn, oproti galantovi. Jinak řazení je u corolly na dosah ruky a nádherně přesné, což u galanta byla jedna z nějvětších slabostí. Jen ten 5. kvalt mohli u corolly udělat délší, při 130 točíte zase 4 tisíce a to už o motoru víte... Jestli se nepletu tak po faceliftu už byl problém odstraněn.
Možná se Vám během čtení této předlohé recenze objevila myšlenka, proč sedan? Ačkoliv je jeho variabilita omezena vzhledem ke koncepci, sedadla sklopná má, měl u nás největší sympatie. Sice není designersky povedený jako galant (jednalo se o poslední generaci, EA0), kvůli němuž sem musel zamáčknout slzu v oku a zvykat si na tuto corollu, ale zavazadelník nemá až o tolik menší (470 ku 437 l) a pokud potřebujeme převážet velké věci, máme doma 2 hatche (moje a corsa) a multikáru... Takže každýho věc :-).
Myslím že by to už stačilo, pokud ste se dočetli až sem, tak Vám gratuluji :-). Shrnul bych to tak, že tato corolla je důstojný rodinný automobil, poměrně bezpečný (4* NCAP) a naladěný na komfortní notu, avšak s japonskýmy geny, které se naštěstí nevytratili. Jak sem psal už pod svojí recenzí, kdo ví ten ví...
Děkuji za Vaše hodnocení a komentáře :-).
(snad to nebude vadit, pro případné zájemce o informace o galantovi - www.galantweb.com)
Recenzi budu samozřejmě průběžně doplňovat.
Silné stránky
- Výbava - Na corollu poměrně bohatá :-)
- Motor - VVTi :-), točivost a pružnost snad nemá cenu zmiňovat.
- Jízdní vlastnosti - uhlazené, ale taky si nechá leccos líbit.
- Spolehlivost - no tak je to toyota...
- Kvalitní zpracování - to k té toyotě taky tak nějak patří.
- Přesné řazení
- Ergonomie interiéru
- Nenápadnost
Slabé stránky
- Optitronové přístroje - v podstatě jejich nastavení
- Krátká 5. - na dálnici zbytečně točí
- Přístupnost zavazadelníku - no, na sedan by to mohlo být lepší.
- Složité nastavování polohy sedadel
- Nenápadnost
Specifikace
Toyota Corolla 9. generace (značení E12) – vyráběno 2001 – 2007
________________________________________________________
Všeobecné základní technické informace:
________________________________________________________
Rozměry DxŠxV mm, zavazadelník l (údaje před faceliftem)
Hatch 4180 x 1710 x 1475, 289
Hatch* 4297 x 1710 x 1455, 289
Sedan 4410 x 1710 x 1470, 437
Kombi 4410 x 1710 x 1500, 402
Rozvor 2600mm
Rozchod kol mm (P/Z) 1480/1460
Typ zavěšení (P/Z) McPherson/tórzní tyče
Poloměr otáčení 5,1 m
Objem nádrže 55 l
* verze TS
________________________________________________________
Motory :
________________________________________________________
1.4 4ZZ-FE
___________________
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC, VVT-i *
Objem ccm - 1398
Vrtání mm - 79.0
Zdvih mm - 71.3
Výkon kw/ot (PS/ot)
71/6000 (97/6000)
Točivý moment Nm / ot
130/4800
Příprava směsi - Nepřímé vstřikování
Počet válců/ventilů - 4/16
Olejová náplň l (s filtrem/bez) - 3,7 / 3,5
Chladící náplň l - 6,5
Vůle ventilů :
sací 0.15 – 0.25
výfukový 0.25 – 0.35
Max. rychlost km/h
185
Zrychlení 0-100km/h (s)
12,0
Převodový stup. / maximální povolené rychlosti (km/h)
1./46
2./86
3./125
4./169
Udávaná spotřeba l/100km (Město, mimo město, kombinovaná)
8,4 ; 5,7 ; 6,7
Emise CO2, kombinovaný provoz g/km : 159
* (Variable valve timing - inteligent) Inteligentní variabilní časování ventilů
_______________________________________________________
________________________________________________________
1.6 3ZZ-FE
___________________
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC, VVT-i
Objem ccm - 1598
Vrtání mm - 79.0
Zdvih mm - 81.5
Výkon kw/ot (PS/ot)
81/6000 (110/6000)
Točivý moment Nm / ot
150/4800
Příprava směsi - Nepřímé vstřikování
Počet válců/ventilů - 4/16
Olejová náplň l (s filtrem/bez) - 3,7 / 3,5
Chladící náplň l - 6,5
Vůle ventilů :
sací 0.15 – 0.25
výfukový 0.25 – 0.35
Max. rychlost km/h
190
Zrychlení 0-100km/h (s)
10,2
Převodový stup. / maximální povolené rychlosti (km/h)
1./46
2./86
3./125
4./169
Udávaná spotřeba l/100km (Město, mimo město, kombinovaná)
9,0 ; 5,9 ; 7,0
Emise CO2, kombinovaný provoz g/km : 168
________________________________________________________
________________________________________________________
1.8 2ZZ-FE
___________________
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC, VVTL-i *
Objem ccm - 1796
Vrtání mm - 82.0
Zdvih mm - 85.0
Výkon kw/ot (PS/ot)
141/7800 (192/7800)
Točivý moment Nm / ot
180/6800
Příprava směsi - Nepřímé vstřikování
Počet válců/ventilů - 4/16
Olejová náplň l (s filtrem/bez) - 4,4 / 4,2
Chladící náplň l -6,7
Vůle ventilů :
sací 0.08 – 0.18
výfukový 0.22 – 0.32
Max. rychlost km/h
225
Zrychlení 0-100km/h (s)
8,4
Převodový stup. / maximální povolené rychlosti (km/h)
1./64
2./99
3./137
4./175
5./222
Udávaná spotřeba l/100km (Město, mimo město, kombinovaná)
11,1 ; 6,7 ; 8,3
Emise CO2, kombinovaný provoz g/km : 198
* (Variable valve timing and lifting - inteligent) Inteligentní proměné časování ventilů a výšky zdvihu
Motor dodáván pouze ve verzi TS.
________________________________________________________
________________________________________________________
1.4 1ND-TV
___________________
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, vznětový DOHC, přeplňovaný, D4-D
Objem ccm - 1364
Vrtání mm - 73.0
Zdvih mm - 81.5
Výkon kw/ot (PS/ot)
66/3800 (90/3800)
Točivý moment Nm / ot
190/1800-3000
Příprava směsi - D4-D
Počet válců/ventilů - 4/16
Olejová náplň l (s filtrem/bez) - 4,3 / 3,8
Chladící náplň l - 5,3
Vůle ventilů :
sací 0.11 - 0.17
výfukový 0.14 - 0.20
Max. rychlost km/h
180
Zrychlení 0-100km/h (s)
13,3
Převodový stup. / maximální povolené rychlosti (km/h)
1./44
2./82
3./119
4./161
Udávaná spotřeba l/100km (Město, mimo město, kombinovaná)
5,8 ; 4,3 ; 4,8
Emise CO2, kombinovaný provoz g/km : 128
Nástupce slabšího 2.0 (viz. dále) po faceliftu.
________________________________________________________
________________________________________________________
2.0 1CD-FTV
___________________
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, vznětový DOHC, přeplňovaný, D4-D
Objem ccm - 1995
Vrtání mm - 82.2
Zdvih mm - 94.0
Výkon kw/ot (PS/ot)
1) 66/4000 (90/4000)
2) 81/4000 (110/4000)
3) 85/3600 (116/3800) *
Točivý moment Nm / ot
1) 215/2400
2) 250/2400
3) 280/2000-2400 *
Příprava směsi - D4-D
Počet válců/ventilů - 4/16
Olejová náplň l (s filtrem/bez) - 5,9 / 5,3
Chladící náplň l - 7,4
Vůle ventilů :
sací 0.20 - 0.30
výfukový 0.35 - 0.45
Max. rychlost km/h
1) 180
2) 185
3) 185
Zrychlení 0-100km/h (s)
1) 12,6
2) 10,9
3) 10,9
Převodový stup. / maximální povolené rychlosti (km/h)
1./45
2./82
3./125
4./172
Udávaná spotřeba l/100km (Město, mimo město, kombinovaná)
7,3 ; 4,8 ; 5,7
Emise CO2, kombinovaný provoz g/km : 151
* Verze s mezichladičem.
Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla 1.6 SOL ZZE121L
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Toyota Corolla
-
Toyota Corolla (2006) Majitel: ps1818
Přidáno: 12.11.2009 2510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2002) Majitel: mihau
Přidáno: 14.8.2009 1410 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2002) Majitel: majkyD
Přidáno: 22.4.2014 159 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2004) Majitel: Ondrej Lanik, Auto.cz
Přidáno: 7.5.2011 18 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.2.2011 99 Majitel 9.50 Uživatelé