Recenze
Škoda Octavia 2.0 TDI PD
Technické info
Přezdívka auta Oktuše Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:100000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 / 105 * kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 211 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
V roce 2007 jsem pořídil nový (ojetý) vozidlo. Sice jsem původně počítal s funglovým Roomstrem 1,6 , ale myslím, že nevzít tohle autíčko, když byla možnost, by byla úplná pitomost. Na druhou stranu - Roomster má jako jediný skleněnou střechu a to se mi moc líbí. Takže jak jsem se k autu dostal? Byla to náhoda jak blázen, ke který ale výrazně přispěl můj táta ( ze všech stran ) a tímto mu ještě jednou moc děkuju. Octuše byla vyrobena koncem roku 2005 a její původní majitel ji vyměnil po roce a půl za dvoulitrovou OII RS Combi. Prodejní místo byl Aachen, Německo. Auto má výbavu o který jsem ani netušil, že existuje a že ji Škodovka montuje do aut. Teď už to vím, ale po zkoušce sestavení auta v konfigurátoru jsem na to zase rychle zapomněl. Za novou OII bych 800000,- teda nedal ( Protože je nemám :-)) A kdybych měl, tak si teď objednávám Supa II, nebo Civica Type-R > to jsou si hodně podobný auta co?. Naštěstí prodejní cena byla o mnoho a mnoho tříd níž, takže pro mě kauf of my live.
Co teda v tý Octávce je:
Interiér: - kožené čalounění DUO v kombinaci s látkou ( podle mě
praktičtější a pohodlnější řešení než celokůže )
- elektrické ovládání předních sedadel + paměť pro 3 řidiče
- vyhřívání předních sedaček
- dešťový senzor
- zatmavovací zpětná zrcátka - všechna 3! + el. ovládání a vyhřívání + paměť nastavení pravého zrcátka pro couvání ( > dám ovladač zrcátek do polohy R a zařadím zpátečku a zrcátko se mi nastaví do předem uložené pozice - mě se sklápí dolů abych viděl na obrubáky a neodřel si hliníkáč )
- rádio Audience s integrovaným CD měničem na 6 CD. Umí MP3.
- příplatkový audiosystem s 12 repro
- Maxi-Dot
- Tempomat
- přední, boční a hlavové airbagy
- Light asistent - rozsvití automaticky v tunelu, v mlze, nebo když se setmí - v ČR na nic, páč se musí svítit furt.
- 3 nezávislá mechanická a elektronická zabezpečení
Exteriér: - přední a zadní parkovací senzory spolupracující s displejem rádia. Ukazuje to auta zeshora + směr blížící se překážky.
- xenony s automatickým nastavováním sklonu vůči zatížení auta
- 17" kola + pneu Brigestone Potenza 225/45
- vysokotlaké ostřikovače světel
Zbytek: ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a z kopce ( brzdí auto do prvního záběru spojky, takže odpadá to rychlé přešlápnutí z brzdy na plyn ), ASR, kontrola tlaku v pneu, centrál
Mno, pokud to porovnám s mojí feldou, která měla jeden airbag a centrál, tak jsem teď jak Alenka v říši divů. Jak to celý funguje > otevřu garáž, odemknu auto ( jelikož je tam tma, rozsvítí se xenony, zadní světla a světýlka pod nohy ze zpětných zrcátek ). Usednu a odblokuju všechny bezpečnostní zařízení - to chvíli trvá. Nastartuju - nejdřív se ozve pípání od parkovacích senzorů a upozornění na nezapnutý pás ( trochu jako ve cvokhausu ). Dál slyším motor - je to traktor, ale do hor nejede ;-). Osobně mi jeho hlučnější chod nijak nevadí. Chápu, že existují i tišší motory ( např 2.2 od Hondy ), ale já se z toho nepo.. Třeba Ford Focus I 1,8 TDcI by si s TDI mohl klidně podat klikovku - ruku. řadím jedna ( je už jasný, že tenhle motor sílu má ). Pak už to jde hladce. 5ku vynechám, protože je prakticky zbytečná a jdu rovnou na 6. V tu chvíli se vše sklidní, otáčky jsou tak na 1600 a můžu zapnout tempomat > beztak uspoří víc paliva než moje noha. Ha, je tu zatáčka. Její projetí je koncert pro housle a klavír. Podvozek drží a široký 17ky mu s tím vydatně pomáhají. Mám zkušenost z práce s Octávkama na 15" a teď i s mýma zimníma 15" a to je sakra rozdíl. V zatáčkách to fakt drží jak přilepený ( a až se to utrhne, tak mi snad pomůže ESP ).
Při předjíždění si můžu podřadit, ale kolikrát to není až taková nutnost. Pokud to přišlápnu až na zem, tak v pohodě a rychle předjedu i na 5ku. První 2 týdny se mi párkrát při předjíždění stalo, že jsem při tom zrychleni málem ani nestačil včas zatočit a předjížděný auto nabral předkem :-) Po 9000 km jsem si už zvykl a možná by to mohlo být i rychlejší ( chip, chip, chip, ... ). Po 15000km si říkám, že ten mrzký výkon do 2000 otáček je nic moc. To šlo vymyslet líp. Další důvod chipovat.
Posilovač řízení je přesně na úrovni, která mi vyhovuje. V každým okamžiku mám kontakt se silnicí ( ne jako v 206ce, kdy na dálnici ve 130 už prakticky o autě nevím, kam jede ).
V autě je ticho jako v hrobě, ikdyž sem tam něco vrzne. Nejvíc asi horní část palubky v místě spoje toho měkčeného matroše s tím vroubkovaným. Hlavně v zimě v tom loupe jak mě v kříži. V práci jsme ale teď začali používat speciální odhlučňovací látku na vodní bázi, která po zaschnutí zanechá film, který i těm nejhlučnějším materiálům ( v našem případě polystyrenová výplň hlavovky pro FabkuII vrzající o chromované nohy ) zabrání vydat jedinou hlásku a to trvale. Takže si na jaře odleju a bude po vrzání a fertig. Povrzáváníčko platí pouze s vypnutým rádiem. Když je ON, tak je částečně po problému. Na to, že je to origoš, tak jsem s výkonem a kvalitou zvuku maximálně spokojen. Problém nastává při volume citelně doprava, kdy se rozdrnčí pravá přední mřížka středovýho repráku s nápisem "sound system". Párkrát jsem už do toho praštil ale nic se nezměnilo ( to je divný :-). Když se to pokouším vyndat, tak drží fest. Nevíte jak na to?? Dneska jsem zaznamenal drnčení zadních dveří o kožené polstrování zadního podběhu ( taky při volume směr západ ). To odstraní ale ten odhlučňovač.
Hodně kladně hodnotím dvojité těsnění dveří. Díky němu se nedostává bordel spárama za dvěře, takže se člověk při nastupování neumaže. Nicméně uvažju o nalepení ochranných krytů prahů, protože zimní bota, to je prevít, ta vám odřela auto.
Co se celkového pocitu z interiéru týká, tak jen pozitiva: kožený volant - špička, kožená sedadla - úža na údržbu ( látkový mají ale mnohem výraznější boční vedení ), úložné prostory a prostůrky taky dobrý ( na brýle, na 2 PET lahve, klimatizovaná schránka pod loketkou, malá schránka na palubce a samozřejmě před spolujezdcem - ta je taky klimatizovaná.
Informační systém auta je taky cool - ukazuje když dochází voda v ostřikovačích, když jsou špatně nafoukaný kola, pokud už odcházejí brzdové destičky, málo oleje, chladící kapaliny, atd.
Silné stránky
- barva zalá Sahara - věčně čistá
- motor - síla jako bejk > chip ho ale nemine, nízká spotřeba kolem 6l
- kola - dodávají autu perfektní stabilitu a jsou moc hezký, Ježíšek jim ještě nadělil bezpečnostní šrouby McGard, protože ty sériový bezpečáky může odmontovat každý jiný majitel Octuše - jsou totiž všude stejný. Doporučuju je koupit na AZ-Pneu.
- paměť v sedadlech - rozdíl mezi nastavením mým a manželky je
dost zásadní a takhle stačí přidržet čudlík a je hotovo. Navíc
si vlastně vždycky sedám do stejnýho auta, protože posez je
pocitově to, co nejvíc při jízdě vnímám - jestli mi rozumíte co
tím myslím :-) Nápad pro konstruktéry ve Škodovce >
přenastavení by mohlo probíhat samo po jednom zmáčknutí
tlačítka. Teď ho člověk musí držet po celou dobu změny.
- svítí mi na cestu, když jdu k němu i od něj - doufám, že to
baterie je schopná dlouhodobě a hlavně v zimě utáhnout
- kufr > nemám tušení, co všechno bych musel převážet, abych ho naplnil. Sobotní nákup bych v kufru skoro přehlídl. >> Po výletu do Holandska měním názor. Naplnit to není tak těžký, ale s Fábií bych potřeboval ještě valňák. >> dovolená v Chorvatsku mě utvrzuje v názoru, že tenhle kufr je velkou předností OII.
- výbava
Slabé stránky
- zase výbava, a to:
- dešťový senzor: registruje i mouchu, takže mi ji klidně
rozmatlá po čistým skle
- parkovací senzory: i silnější stéblo trávy už to bere jako
překážku, takže vždy radši zastavím, zrekognoskuju terén a
pokračuju v akci
- ostřikovače xenonů: dobrá věc, ale pokud mám umytý auto a chci
si trochu pokropit sklo, abych setřel tu rozmáznutou mouchu,
tak mi ty dvě Wapky postříkaj celej předek auta a já můžu začít
leštit ( díky radě z diskuse už vím, že stačí vypnout světla a
ostřik se neaktivuje ). Po aktivaci denního svícení je problém
vyřešen a ostřikovače světel se už neaktivují
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto servisuju v AutoRacek Humpolec jako nebožku feldu a tam jsem maximálně spokojenej
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Toho pána ani neznám, ale díky mu moc, že se tohohle auta zbavil.
Novinky v recenzi
Nový loga Škoda
Tak jsem nevěděl co by, tak jsem šel na stránky O.B. autodíly a objednal nová loga na masku, kufr a kola. Celý to stálo 1300,-. Loga jsou od těch původních nazelenalých placek mnohem propracovanější, plastický a opravdu kvalitně vyroběný. Je sice taková blbina, ale auto moc sluší.
Test O3
Tak jsem si dnes nenechal ujít představení další generace Octavie. Byl jsem u AutoRacek Humpolec. Měli tam dvě. Jednu na solónu a jednu na ježdění. Obě 1,6 TDI. Na salonu byla ve výbavě Ambiente. Jezdilo se s elegancí. Na jednu stranu je to pořád Octávie, takže člověk potřebuje minimum času na aklimatizaci. Hned víte, kde co je a jak se to ovládá až na některý nastavení auta, který se ovládají přes displej rádia. Krásný jsou animace a grafika maxidotu. Na některých detajlech je znát, že se ve srovnání s předchozí generací šetřilo - hlavně celoplastový výplně dveří včetně horní části jsou dost soc. Kufr, ačkoliv je papírově větší mi přijde menší. Na některých detailech je znát, že je to ještě horká novinka a potřebuje kvalitativně doladit. Osobně bych doporučil nekupovat dřív, než za půl roku - mám s tím i z práce jistý zkušenosti. Po projížďce a prohlídce jsem si, nevím proč, sednul do Rapida. Celkově mě to dost zdrtilo - megasocka plná černýho, tvrdýho plastu. Celkově je to takový hubený a chudý. Dost mě překvapilo, že tenhle prodejce prodal zatím 2 kusy - to mluví za všechno. I Fabia např. ve výbavě Monte Carlo působím mnohem lepším a robustnějším dojmem.
Aktualizace předz zimou 2012
Tak auto jsem po reklamaci koroze přivezl z lakovny. Dneska jsem ho umyl a nafotil. Lakování je provedeno ve vysoké kvalitě, což jsem si oddechl. Když už tam auto bylo, nechal jsem přelakovat i černý plasty na nárazníku. Vyšlo mě to mnohem levněji než RS nárazník. Dům má prioritu. Polde mě to ale vypadá OK.
Nové foto
Po dlouhý době jsem měl konečně čas, udělat pár solidních fotek na nejvyšším bodě v okolí.
Koroze - oprava !! Má někdo zkušenosti??
Tak jsem při mytí auta zjistil, že mi těsnění zadních dveří prodřelo na obou stranách auta zavíráním a otvíráním úzký proužek laku až na plech a začelo to tam vesele reznout. Auto servisuju poctive v autorizovaným servisu, takže jsem to dneska, když jsem to vezl na montáž závěsu reklamoval. Pravděpodobně to nebude problém - těsnění se bude asi měnit za měkčí a prodřeniny se přelakují - ALE JAK?? Trošku jsem počítal s tím, že to v oblasti koroze přebrousí a nalakují, ale dozvěděl jsem se, že se po opravě přelakovává prakticky třetina auta - od předního sloupku, nad dveřma, celý zadní část a práh. Dost mě to překvapilo a hlavně - přelakování přinese spoustu rizik a hlavně - můj lak je bez poškození a já nechci přelakovat, co je dobrý. Rezavý auto ale taky nechci, takže jestli nebude zbytí, tak se tomu nevyhnu, ale vážně mě to děsí. Máte s tím někdo zkušenosti??
Aktualizace
Tak stavím barák a Octa bohužel musí pomáhat. Jelikož nemám tažný, tak využívám kufr na převoz některých materiálů. Do galerie jsem dal foto, jak to vypadá, když dám do kufru 450kg zakládací malty. Už jsem v tom vezl i 500kg lepenky. Jelikož tenhle provoz ale přinesl i několik šrámů a celkově je určitě škoda to auto takhle ničit, tak budu muset vypláznou 15T za tažný. Bez něj by byl z auta za chvíli šrot.
Gumy na léto
Tak včera mi dorazily nový letňáky. Koupil jsem snad to nejlepší, co na trhu je - Pirelli P7 Cinturato. V testech nejlepší, v diskuzích vychvalovaný. Tak už se teším, až přezuju a vyzkouším to v praxi.
ASSLift 2011
Jelikož auto dobře funguje a nevyžaduje opravy, tak jsem si na Vánoce nechal nadělit zadní světla z faceliftu O2. Jelikož předek jsem faceliftoval přesně před rokem nárazem do lesní zvěře, tak úpravu zadní části nazývám Asslift. Světla jsou origo a zakoupeny byly na OB-Autodíly, kde jsou za 960,-/ks. Základní rozdíl je v chybějící červené odrazce uprostřed světla. Vedlejší odchylky jsou vyšší průhlednost bílý části a trochu jiná "grafika" tý červený > původní měly poskládaný úly, ty nový jsou čárkovaný.
Taky jsem dostal a nainstaloval zimní kryt masky - koupeno tamtéž. Jeho funkcí je omezit foukání na chladič a urychlení zahřátí auta. Jelikož nemrzne, tak to nepoznám. Otázkou je, jestli to vůbec nějaký účinek mít bude, protože RS nárazník má dost masivní otevření ve spodní oblasti chladiče.
100000km - shrnutí a zkušenosti s O2 a 2.0 TDi PD
Tak je to tu. Mám na autě 100000km. Moje je od 32000km, takže zkušenosti jsou a lze objektivně hodnotit.
Interiér: Tak tam není 100Tkm vůbec znát. Kůži pravidelně ošetřuju. Stejně tak i plasty. Nic nevrže, nic neupadlo. Jenom na tlačítkách pro stahování předních oken se začíná loupat lak.
Exteriér: Auto myje jenom ručně. Na laku je to znát. Auto urpělo pár škrábanců, který byly ale jenom v hodním laku, takže je šlo v poho rozleštit. Zadní pravý dveře mají na sobě důlek, kterej jsem si tam ale vyrobil sám - upadlo mi tam prkno na stavbě. Na pátých dveřích je asi 1mm bod, kde to pod lakem kvete (bude jaro :-).
Motor: Spotřeba v létě na 17" - 6L a v zimě na 15" - 5,5L. Spotřeba oleje - 0. Spotřeba jiných kapalin - 0.
Za celou dobu se na autě neobjevila jediná závada. Co mě dost překvapuje je, že jsou tam pořád původní brzdový destičky i kotouče. Další překvapení je, že mi praskla jen jedna parkovačka v předním pravým světle.
Shrnutí: Auto výborně slouží a snad mu to i vydrží. Koupi hodnotím na 100%.
Návštěva Porsche Lipsko - Audit Cayenne GTS
Tak jsem byl dneska na návštěvě v Porsche Lipsko. Byl jsem na vyhodnocení auditu nového Cayenne GTS. Naž na mě přišla řada, měl jsem mraky času to auto pořádně prolízt. Takže: žlutozelená metalíza Peridot, nárazníky a prahy ve sportovnější úpravě od MS-Design, obří černý disky 21", interiér plnej černý kůže a alcantary s kontrastním prošitím odpovídajícím barvě metalízy (bude i červená) a na hlavovkách vyšití GTS. Sedí se v tom naprosto luxusně. Vzadu 4 laufy. Oproti sérii asi o 5cm nižší. Představení příští rok v Ženevě. Pravděpodobně spolu s Panamera GTS.
F1 Hungaroring a Porsche 911 drive
Tak mám za sebou 2 nejsilnější motoristický zážitky tohoto roku. Prvním byla účast na závodech formule 1 na Hungaroringu. To bylo teda něco. Celkově ten den stašně rychle utekl, protože rychle za sebou následujou doplňkový závody Lotus, Porsche Supercup a GP2. Pak už jsou F1. S telkou se to nedá srovnat ani smykem. Hlavně zvkuk těch aut je neskutečnej a nic hlasitějšího jsem určitě nikdy neslyšel. Akcelerace a brždění jsou na vlastní oči taky neskutečný. Doporučuju všem.
Druhým zážitkem byla jízda v Porsche 911 Turbo. Začíná se totiž rozmáhat tohle půjčování jako zážitková akce a pokud vychytáte tuhle možnost na slevišti, tak se to dá pořídit za víc něž slušný peníze. Objednáte si termín, vyberete si z Porsche 911, Aston Martin DB9, Ferrari, Audi R8, Nissan GTR. Po příjezdu podepíšete smlouvu o pronájmu na 30 minut, fouknete do alkoholtesteru a pak už míříte k supersportu. Následuje poučení od instruktora a drive. Jezdí se po okreskách (max 130) a obcích (max 50) a na konci je průjezd letištní rovinkou tam a zpět na TOP SPEED. To je asi to nej z celý jízdy. Jel jsem s tím kolem 260 km/h a nutno dodat, že jsem měl trochu naděláno. Je to fakt masakr. Zrychlení z 0 je za 3,7 a to je prostě těžko popsatelný. Stejně jako F1 doporučuju zažít. V galerii pár fotek.
Montáž nový loketky
V 92000km jsem se odhodlal k výměně loketky - respektive tý polstrovaný části. S touhle výměnou jsem počítal už před lety a tak jsem se v práci vybavil 2 novýma deklama. Hned potom ta výroba u nás skončila :-) Ty dekly jsou samozřejmě v kůži jako ta původní.
Demontáž a montáž je velmi jednoduchá. Stačí párkrát škubnout a je to dole a pak zase párkrát praštit a je tam ta nová. Nutno dodat, že loketka je nejzatěžovanější část. Po těch kilometrech je už ohlazená a leskne se jak psí .... Tak je tam nová a až jednou zase bude potřeba, šáhnu do železný zásoby a vyndám další náhradní kus.
Konečně...
.. jsem našel čas a umoudřilo se počasí, takže jsem po 4 měsících sušení lakovanejch dveřních lišt v garáži dostal k jejich instalaci. Bylo to einc zvajc a vypadá to móóc fajn.
Facelift 2011 :-)
Tak jsem přezul a nafotil aktuální, letní stav. Nazval jsem to facelift 2011 - což je asi trochu moc, ale co. Ještě stále chybí dveřní lišty, ale počasí, resp. teploty mi neumožnily lepení. Snad příští víkend.
Taky jsem byl nucen sundat podložku pod přední SPZ. Bránila totiž předním parkovacím senzorům, takže mi to při parkování pořád hlásilo překážku. SPZ jsem provrtal, podlepil těsněním na okna a přišrtouboval. Teď se parkuje jedna radost.
Černý lišty jsou dole
Tak jsem strhnul ty černý dveřní lišty. Šlo to celkem dobře. Dostat ale ze dveří ty zbytky lepicí pásky trvalo skoro 3 hodiny. První foto je v galerii. Teď to vypadá z boku jako Tour II :-) Nový, lakovaný lišty jsou v garáži a čekám, až bude aspoň 20°, aby to dobře chytlo.
Starý lišty jsou na prodej. Nový jsou za 960,- Tyhle bych nechal tak kolem 350,- Právě majitelům O2 Tour2 by se mohly hodit.
Moje auto není v barvě Cappuccino ??
No tak jsem zažil velký překvapení. V pátek jsem byl v servisu pro ty lakovaný dveřní lišty. Tak na ně koukám a říkám si, že jsou nějaký šedý a ne zlatý. Ptal jsem se technika jestli se mu to zdá jako cappuccino a on hned poptal na salonu, jestli nemají na dvoře nějaký auto v týhle barvě. Měli. Lišty k němu pasovaly, moje auto ne :-( Celý roky žiju v tom, že se tahle zlatá metla jmenuje cappuccino a v pátek jsem se dozvěděl, že je to sahara. Strávil jsem skoro celou noc na netu a hledal, až jsem zjistil, že barva sahara (zlatá metla) se od roku 2007 nepoužívá a její přímou nástupkyní byla barva cappuccino. Bylo to akorát v momentě, kdy jsem si pro auto do Holandska jel a ve škodováckým konfigurátoru sahara už vlastně nebyla, ale já myslel že jo. Oni tam ty barvy aut nejsou zrovna reálný.
No nic lišty jsem tam nechal a uvidíme, jak se v pondělí domluvíme.
A je to tady. Dveřní lišty půjdou do laku
Nakonec mi to fakt nedalo a tak jsem dnes objednal dveřní lišty v přípravě pro lak, který pak nechám přelakovat do barvy. Tím budu mít aspoň 75% auta sjednoceno. Zadní nárazník ale určitě zůstane. Musíme se zásadně koncentrovat na stavbu :-)
Octa je po opravě doma s nárazníkem RS
Tak v pátek jsem si přivezl auto domů. Když jsem ho poprvé před servisem uviděl, tak jsem zůstal čumět. Ten RS nárazník je prostě bombovej a v barvě capucino extrémě neokoukanej. Je trochu blíž k zemi, tak musí dávat bacha. Mlhovky svítěj ve srovnání s původním stavem na PRD (hodně malej kužel světla), ale čert to vem. Celková hodnota opravy se vyšplhala na 45700. To by jeden neřekl, co to sakra všechno stojí. Zaplať bůh za havarijko - 12500,- ročně / platím druhým rokem.
Teď jenom bacha na lesní zběř.
Octa v servisu
Takže auto je od dnešního dne v servisu na opravě. Do 10. ledna by měla být v plný síle srazit další lesní havěť :-).
Cestou do servisu jsem projížděl místem střetu a čekal co vyskočí a vono fakt vyskočilo - rovnou tři pěkně narostlý srny. Při cestě zpátky už s rodinkou v P206 tam na nás vyskočila zase jedna. Na Vysočině zkátka BACHA, nebo Vám to srny spočítaj.
Další srnčí skalp - tentokrát na Octávce
Tak jsem i Octuší sejmul srnu. Oproti 206tce to ale dopadlo o poznání hůř. Nárazník je komplet K.O. Rupnul po celý délce. Mřížka chladiče se rozlítla na milióm kusů. Levá mlhovka, parkovací senzory a ostřikovač světla jsou na tom úplně stejně. Jelikož mám pojištění, tak jsem musel volat policii. Naštěstí to proběhlo hodně rychle a bez problémů, takže zítra můžu zavolat do servisu. Nedělám si iluze, že se s tím nezi svátkama bude někdo zaobírat, takže to asi zůstane až na leden. Stejně musím na garančku. Zkusím toho využít a domluvit se na montáži nárazníku z RS :-)
Návštěva montážní linky a muzea Porsche v Zuffenhausenu. Info o Cayenne GTS
Tak jsem se konečně dočkal. Po 10 letech v automobilovým průmyslu jsem měl možnost vidět něco, co se všem těm masovým sériím vymyká. V úterý 7.12. jsem měl jednání v Porsche Zuffenhausen ohledně připravovaného Porsche Cayenne GTS. V tom stejným místě je i výrobní linka Porsche 911 a Boxster. Měl jsem tu možnost celou tu výrobu těchhle exluzivních aut vidět :-)) Na rozdíl od jiných sériových linek, který jsou ve velkých halách je tohle v několikapatrovým baráku. Nahoře startují samotný kastle do nich se montuje těsnění dveří, palubka, okna, kabeláž atd. O štok níž jde dovnitř motor, nápravy, interiér, kola (ty se obouvají těsně před montáží na auto - neberou se jako komplet od dodavatele). O další patro níž je kompletní kontrola a repas. Celkem denně vyjede z linky 72 aut. V pátek se nedělá - halt Panamera a Cayenne těmhle autům zákazníky přebraly. Část linky jsem neviděli, protože se tam pohyboval novej model (asi 911), kterej jsme nesměli vidět. Škoda. Premiéra bude příští rok. Překvapilo mě, že sériovou linkou procházelo i Porsche GT3 Cup, který je určený jen na okruhy. Celkově je výroba prakticky totožná s montáží ostatních aut, ale je tam samozřejmě něco navíc - exkluzivita, sport, hrdost. Tohle byly v prosinci moje první vánoce.
Pak jsem přešel ulici a šel do muzea. K tomu nic moc psát nebudu - koukněte na fotky do galerie.
Cayenne GTS. K nový generaci přibude tahle varianta koncem roku 2011. Bude to o něco sportovnější a dravější než Turbo. Jeho základní barva je červená a žlutozelená - acidgrün metalíza (v tý to vypadá fakt bombově). Nejsem si úplně jistej motorem. Je to nějaká V8 ale na přesný údaje se musím podívat v práci - pak to doplním.
Ještě na letňákách ?
Tak jsem asi jeden z mála, kdo ještě nepřezul. Neznamená to, že s tím ale jezdím, to ne. Auto je v garáži a čeká na zimáky. "Bohužel" jsem si objednal to nejlepší - Good Year Ultragrip 7+ a to už před měsícem a půl na AZ Pneu a od tý doby nebyly. Jak jsem koukal jinde, tak nebyly k dispozici prakticky vůbec. Včera mi ale volali, že už dorazily a já je budu mít v pondělí. Na přezutí dojde až příští sobotu, tak má auto zatím volno. Snad mi v nádrži nerozkvete ta příměs v naftě :-) Už si ani nevzpomenu, kdy jsem tankoval naposledy.
Chybná diagnóza - ložiska K.O.
Tak jsem odvez Octu do servisu s tím, že se od kol ozývá hučení a že je podle mě nejspíš kaput ložisko na přední nápravě na pravým kole. Za dvě hoďky mi volali, že ložisko je v pořádku a že s jinejma kolama žádný hluky nezaznamenali. Jde teda nejspíš o hluk od pneumatik, který jsou aktuálně sjetý na 50%. Ještě tu výměnu kol prubnu sám a jestli se to potvrdí, tak ty gumy (Dunlop Sport Maxx) halt budu muset dojezdit a koupit jiný. Už mám vyhlídnutý Pirelli P7 Cinturato. Jenže to si počkám minimálně ještě jednu sezónu :-(
Fotky, autosedačka, ložisko K.O.
Tak pár novinek:
Naše princezna je už tak velká, že potřebovala místo vajíčka opravdovou autosedačku. Chtěl jsem něco s isofixem, ale jelikož se ty sedačky nedělají od 9 do 36 kg, ale jenom do 18kg, takže bysme museli kupovat za chvíli novou, koupili jsme za 5 tisíc sedačku od Britax bez Isofixu. Káje se v ní moc líbí.
Máme už na tacho 81000km.
Vypadá to, že se ložiska na pravým předním kolem odebírá směr věčnost. Začíná to hučet a v zatáčkách to ještě zesiluje. Až to ještě zesílí, tak to nechám opravit. Snad to nebude moc drahý.
Pořád tvrdím, že snížení auta byla pro moje potřeby správná volba.
První zkušenosti s Eibachem
Tak je za mnou prvních skoro 1000km na pružinách Eibach.
Hodnocení:
1)Hlavní důvod, proč jsem to chtěl bylo zmenšení díry mezi kolem a podběhem. Z optickýho hlediska to plní naprosto moje očekávání.
2) Na garáž a na parkoviště do práce musím překonávat celkem hnusný terénní nerovnosti. I po snížení jsou bez problémů zvládnutelný. Strach z omezení použitelnosti auta se nenaplnil.
3) Přitvrzení autu v zatáčkách pomohlo, ale nemám Eibach, abych si zlepšil mezičas na trase do práce, nebo na výlet s rodinkou, takže je to fuk
4) Ve spojení s pneu Dunlop Sport MAXX je to pohoda. Jsou totiž z hodně měkký směsi. Kdybych tam měl původní Bridgestone, asi by to bylo horší - ty jsou sami o sobě tvrdý jak sviňa.
5) Pokud chcete auto jen opticky snížit a při tom nepřijít o pohodlí, pořiďte Eibach ProKit.
K zemi !!! O 3cm s Eibachem
Tak jsem si k třicítce udělal radost a pořídil Pro Kit od Eibachu. Nejdřív jsem si říkal, jestli to nebyla pitomost a jestli z toho nebude tvrdej traktor. Naštěstí se to nepotvrdilo. Hlavně pro to, že tlumiče zůstali původní, sériový. Auto samožřejmě tvrdší je, ale nijak to nesnižuje pohodlí při jízdě. Najeto mám zatím jen pár kilometrů, takže zkušenosti budu přidávat. Fotky po dnešním přezutí na léto jsou v galerii.
Náhradní bezpečnostní šroub McGard
Na podzim jsem při přezouvání na zimáky zlikvidoval nástavec na bezpečnostní šrouby. Spolíhal jsem do teď na to, že nepíchnu a nechal jsem to být. Teď jsem objednal nový. Na stránkách mcgard.de jsem zadal speciální kód, adresu, zaplatil Amexkou 16 Euro a za týden tu byl. Pasuje stejně dobře, jako ten původní. Tahle služba se mi líbí. Když si představím, že bych to měl nechat odvrtat, tak mám osejpky :-)
První závada - parkovací asistent K.O.
Tak se mi odporoučel parkovací asistent. Když zařadím zpátečku, tak se ozve dlouhý, vysoký tón a asistent se vypne a jenom bliká tlačítko P na palubce. Nepřepne se ani displej na rádiu. Pokud s tím máte někdo zkušenost, dejte vědět. Pokud by to byla nějaká banalita, která by mě ušetřila návštěvu servisu a něco peněz, byl bych zavázán.
Parádní spotřeba
V posledních týdnech jsem jezdil pro tohle auto nejoptimálnější trasy - to jest, vzdálenost kolem 80km, rovnější úseky, často zařazená šestka, průměrná rychlost 90km/h. To vše znamenalo spotřebu kolem 4,5 l/100km a dojezd na jednu nádrž 1050km. Paráda.
Co přinesl ježíšek
Tak dárky, který jsem dostal se hodně týkají mých zájmů kolem aut. Jak první jsem od mojí ženušky dostal GPS navigaci od firmy NAVON - N650 s obřím displejem a navigačním softwarem od Nav N Go - IGO 8, což je v navigacích podle mě absolutní špička. No, a k tomu jsem dostak originál triko Scuderia Ferrari - ňůňo.
Servis po 15T km
Po 15T km jsem nechal vyměnit olej a brzdovku. Stálo mě to 6500,- což mě přijde dost. Chápu, že to není felicie, ale Superb taky ne. No nic. Závady žádné, spokojenost přetrvává. Přezul jsem konečně na zimu a při tý příležitosti jsem strhnul bezpečnostní šroub McGard - jsem halt pitom.c. Nezbývá, než z Německa za 18 éček podle kódu objednat nový. Snad do tý doby nepíchnu, nebo tak :-(
Nový VW Touareg a Porsche Cayenne - pokračování
Letos v červenci jsem krátce informoval o nástupcích Touarega a Cayenna. Uplynulo půl roku a i já jsem s našima komponentama - hlavový opěrky a zadní loketní opěrka o dost dál. Vše už se finalizuje k sériový výrobě - což mě teď před vánocema pěkně se.e. Kromě toho pracují ve VW Bratislava takový úchyláci, který ani netuší, že Vánoce jsou a prudí bez ustání. Nicméně vězte, že obě auta jsou prakticky ready pro sériovou výrobu. Poslední týden v lednu to startuje. Na celý rok 2010 je naplánováno od každého modelo cca. 34000 aut. Motory a výbavy budou přicházet postupně - oba hybridy myslím v létě. Ačkoliv jde o prémivá auta, doporučuju s objednáváním počkat tak půl roku - je ještě spousta věcí, který se musí doladit.
Pár detailů z parkování v CityParku v Jihlavě
Přidávám pár fotek, který jsem stihnul udělat během předvánočních nákupů v Jihlavě. Pořád jezdím na létě, takže po dálnici nemůžu, tak jsem si udělali navíc takovou panoramatickou vyjížďku po okreskách - cesty byly ale daleko lepší než na slavný D1.
Brzdové třmeny ve zlatě
Aby se něco dělo, rozhodnul jsem se nabarvit třmeny na Octuši. Dlouho jsem přemýšlel, jaká barva by se hodila ke Capuccino metle. Rozhodoval jsem se dlouho, ale nakonec to vyhrála barva gold Foliatecu. Sice jsem měl po koupi trochu strach, jestli to to nebude moc, ale po nabarvení jsem s tím hodně spokojen. Myslím, že to tomu sedne. Koukněte na fotky.
Nic zvláštního
Minul jsem hranici 70000km. To znamená, že do servisní prohlídky zbývají 4000km. Bude to první prohlídka v pevným intervalu 15000km. Octuše po mě zatím nechtěla dolít olej, což dřív, při použití Long-Life oleje a intrvalu 30000km, chtěla každou chvíli. Takže změna k lepšímu.
Koupil jsem nový podložky pod SPZ. Bohužel na předním nárazníku je registrujou parkovací senzory, takže ji budu muset upravit > hodně zvláštní problém.
Fólie - poslední díl
Dneska jsem přivezl Octuši z reklamace fólií. Došlo ke kompletní demontáži a nové instalaci. Zadní fólie vypadají už velmi dobře - uvidíme po zaschnutí. Přední fólie už instalovány nebyly, takže mám zase po měsící zase normální skla. Docela nezvyk. Dostal jsem zpátky 2000,-. Nemusím se tak obávat problémů na STK. Teď si dám od fólií pokoj. Možná nechám někdy instalovat čirý bezpečnostní fólie, ale jen až bude čas. Foto dodám možná zítra.
Nový VW Touareg a Porsche Cayenne
Díky svý práci jsem měl možnost vidět a sednout si do nástupce VW Touareg. Včera jsem viděl i kompletní kastli s instalovanými světli nového Porsche Cayenne. Obě auta se sériově začnou vyrábět od konce ledna 2010.
Někde na netu už byly skici Touarega a řekl bych, že asi autor mluvil s šéfdesignérem - je to úplně stejný - zepředu Golf 6 a zetadu Q7. Z boku je to hodně podobný současný generaci. Jediný co jsem nepochopil, jsou světla - jsou komplet černý a jsou v nich 3 malý projektory ( 2x světlo a 1x blinkr ). Řekl bych, že je to úprava kvůli maskování, aby to skz líp svítilo. Lidi z VW tvrdí, že je to ale finále, tak uvidím příště. Z kastle Porsche jde poznat, že na špionážních fotkách to auto zas tak maskovaný není. Je to kratší a menší. Světla skoro z Panamery.
Fólie - pokračování
Byl jsem nucen fólie reklamovat. Po 4 týdnech po instalaci vykazovali spoustu bublin v průměru 0,5cm a fleků plných malých bublinek. Navíc na jednom okně byla podélná bílá čára. Dojel jsem tedy tam, co mi to montovali. Bylo mi řečeno, že je to průšvih a že v tomhle stavu se s tím nedá nic dělat. Okolí bublin je totiž už pevně slepené se sklem, takže už nejdou vyhnat ven. Důvodem problému byla malá zkušenost s montáží bezpečnostních fólií, které jsou tak o 300% tlustší, než normální. Musí se s nimi zacházet úplně jinak. Bílá čára byla označena jako vada fólie. Bylo tedy rozhodnuto, že veškeré fólie půjdou z auta dolů. Myslel jsem, že se to jenom strhne, ale demontáž trvá skoro stejně dlouho jako montáž. Hoonza asi neuslyší rád, že budou objednány a nainstalovány fólie nové. Nechám na montáž tak 2 dny, abych si vyzvednul auto již s bezvadnými fóliemi.
Taky jsem se ptal, proč jsem se před samotnou montáží nedozvěděl, že na přední okna ty fólie jít nemůžou kvůli nepovolené vysoké absorbci světla - 44%. Prý montuje i tmavší a nikdy nebyl problém. Faktem je, že průhlednost těchto fólií, ačkoliv to číslo nenaznačuje je dost vysoká a je na mě do auta vidět ( nikoho fuckovat z auta bohužel nemůžu :-(
Kombinované sluneční / bezpečnostní fóĺie Bruxsafol
Jak jsem avízoval, nechal jsem si na boční okna nainstalovat sluneční fólie Bruxsafol. Jde o kombinovanou fólii, takže zabraňuje nejen průniku slunečního světla, ale i zlodějů, protože je zároveň bezpečnostní. Propustnost denního světla na zadních dveřích je 34% a na předních oknech 44%. Fólie jsou homologované a s atestem. Cena byla oproti původním 5700,- o rovnou tisícovku nižší, což dost potěšilo. Instalace proběhla dnes a focení se uskutečnilo pozdě odpoledne po dešti, takže kvalita není úplně OK. Až bude líp, přefotím.
Taky jsem v týdnu pořídil do kufru gumotextilní koberec z origo příslušenství Škoda, jelikož budem dost často převážet kočár a pořád luxovat a čistit ten původní koberec by se mi asi nechtělo. Foto v galerii.
Karolínka
Dneska jsem holky konečně vezl z nemocnice domů. Nastal tedy čas vyzkoušet jednu ze tří částí kočárku Cortina X3 - tedy Kindervejce. Karolínce se v sedačce tolik líbilo, že v ní hned vytuhla. Upnutí bezpečnostního pásu do 4 oček proběhlo bez větších problémů. Stejně tak i cesta. Jako důkaz jsem přiložil jednu fotku. Sedačka je natolik stabilní, že jízda standartní rychlostí proběhla bez obav, že se malá někde vyklopí. Další úprava na vozidle s ohledem na dítě budou sluneční fólie.
Tak je ze mě taťka
V neděli 26.4., trošku předčasně, se během závodu F1 v Bahrajnu drala na svět naše Karolínka. Jestli to znamená, že bude mít auta aspoň trochu ráda a že to vzhledem k rychlosti třeba bude závodnice, uvidíme. Každopádně je to zlato. K porodu jsme bezpečně uháněli Octuší a vše jsme zvládli. Karolínko, ať se ti na světě líbí aspoň tak, jako tvým rodičům.
Přezuto na nové letní papuče + nové foto
Přezul jsem na léto. Původní Bridgestony sjeté na totáč vystřídaly Dunlop Sport MAX. Jsou podstatně měkčí, takže tam asi tak dlouho nevydrží, ale jízda je mnohem pohodlnější. V pneuservisu mi při přezouvání pneu pěkně disky odřeli, ale bohužel jsem to zjistil až doma, když jsem dával kola na auto, tak mám peška. Budu muset sehnat sadu na opravu. Včera jsem nafotil docela pěkný obrázky, tak jsou v galerii.
Hummer
Tak dnes jsem dostal od bráchy první fotky Hummrů, který v misi používají naši vojáci. Jsou to fotky ze základny Shank v provincii Lógar v Afghánistánu. Fotky snad přibudou a snad i nějaké technické informace - zatím jenom co si pamatuju, tak ten mastodont váží kolem 15 tun.
Pneumatiky jsou doma
Po dvou dnech od objednání jsou pneu doma. Jsou těžký jak sviňa - 22kg ( celkem samozřejmě :-). Kolega mě strašil, že s takovouhle cenou to budou nějaký "stoletý" uloženky. Nejsou. Datum výroby mají konec ledno 2009. Zatím jsem je uskladnil. Dávat na hlíny se budou až bude dobrý počasí, abych je rovnou vyměnil za zimáky.
Objednal jsem letní pneu
Včera jsem narazil na E-Shop seznam-pneu.cz, kde mají Dunlopy Sport MAXX 225/45 17" za úžasných 2600,- ( je tam teda info, že je to nový E-Shop a že se jedná o zaváděcí ceny do konce února - do včera ). Jelikož bych tím oproti taky levným AZ-Pneu ušetřil 3000,-, tak jsem je ihned objednal. Měly by přijít do 2 týdnů. Pak dám info, jak jsem spokojen se službami E-Shopu. Zatím se to tváří dobře a ještě jsem nikomu nic nezaplatil, takže o nic nejde.
PS: Ačkoliv je 1. března, tak ty zaváděcí ceny tam jsou pořád.
KIKA Bus
Tak mám zkušenost s velkým KIKA busem, kterýho jsme si půjčili v Průhonicích, protože rodičové si koupili velkou sedačku, která byla jiným způsobem nepřepravitelná. Jde o Fiat Ducato s 2.0 turbodieslem. Půjčení samotné je otázkou okamžiku a stojí pakatel - 100,- za hodinu. Kilometry nejsou omezeny a dokonce se nemusí doplňovat ani propálená nafta. Celkem jsem s tím ujel 260km. Maximálně spokojenej jsem byl s motorem. Šel pěkně za plynem a bez problému jsem s ním na dálnici držel 130km/h. Vybavení auta odpovídalo účelu - přepravě nábytku - takže vůbec nic - ani rádio, klima, centrál nebo palubní počítač. Spotřebu jsem tedy mohl jen odhadnout, ale nebyla vysoká. Auto mělo na tacho 148000km, takže bylo množstvím zákazníků už značně opotřebeno - dveře spolujezdce nešly odemknout a pak ani zavřít. Dveře u řidiče zase nedržely dobře zavřený, takže jima profukovalo. Každopádně tohle auto je opravdu ideální způsob, jak levně přepravit nový nábytek domů a neničit si vlastní přibližovadlo. Stejnou službu nabízí i IKEA, ale tam neznám podmínky půjčení.
Jedno nové foto. Na tacho je 62500km.
Včera jsem si na menším parkovišti za městem zablbnul na sněhu. Není to taková sranda, jak byla s feldou, protože je to dost těžký a aby se to utrhlo, tak je potřeba vyšší rychlost, kterou jsem na parkingu nedosáhl. Se zapnutým ESP je to totálně o ničem - na druhou stranu je dobrý zjistit, jak zásadní jsou účinky tohoto systému. Zkusil jsem 2x úplně stejnou zatáčku - s ESP jsem vykroužil skorou pravidelnej, mírně nedotáčivej oblouk. Bez ESP jsem si to bez oblouku namířil rovnou mimo parking. Párkrát se mi podařilo ukázkový "Simírovo" přetočení z couvání a odjezd na jedničku - bomba.
Dnes jsem nainstaloval ježíška - čili plynvou vzpěru kapoty od Milotecu. Vypadá to tam dobře a skvěle to i funguje. Montáž byla velmi jednoduchá. Výrobce doporučuje montáž ve dvou lidech, ale dá se to zvládnout i v jednom. Pod kapotu sice moc nelezu, ale ten drát se mi tam prostě nelíbil. Pár fotek je v galerii.
Rozhodl jsem se, že si na zimní plecháče koupím origoš poklice. Do disků se mi investovat nechtělo. Vypadá to teď líp, než jen na černých plecháčích a ušetřil jsem tak 8000,- :-)
K vánocům jsem dostal od manželky plynovou vzpěru na kapotu od Milotecu. Až ji nainstaluju, přidám další foto. Už se těsím.
Ježíšek taky přinesl něco peněz a slevových kuponů od Benziny. Tak jsem na základě jednoho testu na netu natankoval plnou nádrž Verva diesel. Zatím jsem ale nezaznamenal žádnou změnu. Jede to pěkně, o tom žádná, ale to jezdí i na Shell diesel extra, Benzina TOP Q diesel i OMV Sprint (Alpina) diesel. Z toho zatím plyne, že nejspíš žádnou značku nebudu preferovat 100%, ale vemu tam, kde bude zrovna třeba.
Mám přezuto na zimu. Letní pneu jsou na odpis, takže příští jaro budu kupovat nový - zatím mám vyhlídnuty Dunlop Sport MAX2. Máte s nima někdo nějakou zkušenost?
Minul jsem hranici 60000km. Další informace je, že jsem po dobu slev jezdil pouze na Shell a tankoval jsem V-Power Diesel. Vzhledem k aktuálním cenám u toho zatím zůstanu. Žádný zásadní rozdíl jsem nezaznamenal, ale auto rozhodně líp startuje a je malinko tišší. V akceleraci rozdíl nevidím. Taky mám odzkoušeno odhlučnění dveří - stálo to za tu práci. Drnčení, který mě rozčilovalo je pryč. Při zpětný montáži tapeců mi odřeli chrom na kličce u spolujezdce v předu. Raklamoval jsem to a do týdne to bezplatně vyměnili - AutoRacek Humpolec - palec nahoru :-) Teď mám teda nový obě přední kličky. Snad vydržej.
Octuše byla po 60000km na první české kontrole v servisu. Byl vyměněn olej a zkrácen interval na další výměnu ze 30t na 15t > beztak jsem do toho za těch 30tkm nalil oleje, jako bych ho měnil. Dále byly vyměněny filtry, sbíhavost a provedena celková kontrola. Následně mi sundali všechny dveřní tapecy ( vyměnili kličku u řidiče, která se loupala ), který jsem si vzal domů na vytlumení, bo to drnčí jake ve Favoritu. Nakoupil jsem tluicí sprej, lepidlo od SinusLive a molitany. Nejdřív jsem ucpal díry, kudy by se sprej dostal na druhou stranu a nastříkal jsem vše sprejem. Nasledně jsem dotáhl všechny 4 středovy repráky - jsou na šroubech a jak volume pořád dost doprava, tak se uvolnili. Druhý den jsem přizpůsobil a nalepil pěnu. Bohužel jsem zatím nevyzkoušel výsledek, protože v servisu neměli čas mi to nasadit zpátky.
Cena za servis celkem 8020,- Za svépomocné odhlučnění 1500,-
Rozhodnul jsem se před servisní zastávkou v předstihu vyměnit vzduchový filtr. Na www.sportovni-filtry.cz jsem si objednal vzložku do airboxu od KaN. Cena byla 1790,- Celá výměna je hodně jednoduchá. Airbox je spojen 8 šrouby. Samotná výměna vložky zabere jen pár vteřin. Následuje polepení informace o přítomnosti filtru a je hotovo. Zdokumentováno ve fotogalerii. Auto jsem hned projel. Nic zásadního se ale nezměnilo. Vzhledem ke zkušenostem z feldy mě to ale nepřekvapilo. Filtr přidá maimálně kolem 2 kW. Takže mít 140 koní, nebo 142-3 není taková řacha. Jestli máte někdo lepší, nebo zaručený info o nárůstu výkonu, tak sem s ním.
Stejná výměna proběhla i u pažouta. Info v jeho profilu.
Přidal jsem fotku vnitřní kličky dveří u řidiče, ze který se začal loupat chrom. Mám už objednanou novou. Stojí 900,- dohromady s tím plastovým ráměčkem.
Mám najeto 58000km
Včera jsem umyl octuši i pažouta a vyrazil fotit. Bohužel s naprosto vybitým foťákem, takže bych si dal nejradší pár facek. Nakonec jsem 2 fotky vymámil, tak je přikládám k oběma autům
Tak má octuše za sebou další cestu do Holandska. Řekla si o další půl litr oleje, ale jinak vše OK. Vlastně jsem se s ní ještě nikdy takhle neprojel ( myslím rychle ). 180km/h je pro ni běžná rychlost, kdy ještě nejde do kabiny nijak extrémní hluk a i spotřeba se drží na rozumné mezi. Samozřejmě jsem se neubránil vyzkoušení maximální rychlosti. Dle GPS ( viz foto ) jsem se dostal na 211km/h. Ke zlepšení bych potřeboval mít o 2 spolujezdce míň :-) a prázdný kufr ( byl narvanej po okraj ). Volnější německá dálnice by taky pomohla. I tak jsem spokojen. Spotřeba při průměrné rychlosti 130km/h po 500 kilometrech byla 6,6.
Dneska tady vyzdvihnu bráchovu káru. Je to Seat Toledo poslední generace. Motor 1,6 8V benzín. Brácha na něj nedávno pořídil naprosto exkluzívní kolesa značky Tomason o velikosti 18" a nazul na ně pneu Dunlop SP Sport MAxx. Z mýho pohledu se z auta stala superkára na který vynikl díky kolům celkový design auta. Stálo to určitě ranec, ale řekl bych, že to stálo za to.
Tak máme za sebou 14ti denní dovolenou v Chorvatsku. A bylo to extra super. Všechno vyšlo, jak mělo. Octávkou jsme byli poprvé. Šlapala jako hodinky. Jen v Rakousku bliknul ukazatel tlaku v pneumatikách. Po kontrole a rekalibraci údajů už to ale bylo OK > na to, že je to foukaný plynem, tak se asi po zahřátí rozhodili tlaky a každá guma měla jinak. Najeli jsme 2400km se spotřebou 5,5L. Ceny nafty v Chorvatsku jsou jako u nás a na VŠECH čerpačkách jsou stejný, takže je jedno kde vemete - INA, Petrol, OMV. Doporučuju tankovat ve Slovinsku, kde jsem si vzal i do kanystříku za 31,-
Kufr pojmul všechen náklad a místo ještě zbylo. Hodně jsme při cestě ocenili klimošku, protože jinak bysme se v tom hicu snad roztekli. V galerii je několik nových fotek.
Taky jsme potkali 2 zatím vzácnější auta s X ve jménu - BMW X6 a Jaguar XF. Fotky jsou v galerii.
Mám taky radu pro ty, kdo nechtějí platit ve Slovinsku za těch pár kilometrů dálnice. Zkušenost mám teda až se zpáteční cestou, protože tam jsme ještě platili 1 euro na mýtnici. Takže z Mariboru dojedete na kruhák, ze kterýho se jede buď hned na dálnici, Maďarsko, nebo Pesnicu pri Mariboru. Vyberete Pesnicu. Po silnici 437 dojedete až do obce Šentilj ( cca 15km pěkný silnice ), podjedete dálnici a dostanete se na starý hraniční přechod z dob, kdy ještě dálnice nebyla. Není tam ani noha, takže přechod projedete a už vidíte ceduli na A9 do Grazu. Najedete a máváte Slovincům :-)) Cesta opačným směrem je stejná - v Rakousku sjíždíte před hranicema na Spielfeld a jedete na Šentilj. Tak šťastnou cestu. Čááu
Přiblížil se můj svátek a tak jsem v předstihu od manželky dostal nový koberečky a to z výbavy RS. Překvapilo mě, že na nich není logo RS, ale aspoň nemůžu machrovat něčím, co nemám. Jsou z kvalitního materiálu, tak by mohly dlouho vydržet. Taky se lehko vyklepávají, tak to dělám skoro po každý jízdě :-) V sadě chyběly ty upevňovací čudlajzy, ale už jsou doobjednaný.
Ještě jsem nafotil praktický využití síťovýho programu. Bez něj bych ty věci našel po cestě rozbitý na maděru.
V pátek jedem do Chorvatska, takže do 3 týdnů se dá očekávat velká aktualizace fotogalerie.
Ke zvýšení atraktivity mojí galerie jsem přidal taťkovu Hondu Civic 5D 2,2 iCtdi. Výkon jejího motoru je shodný s mojí octuší - 103kw
V pátek jsem si nechal v řídící jednotce doprogramovat automatické zamykání centrálního zamykání po dosažení rychlosti cca. 10 km/h. Je to stejná rychlost, kdy se vypínají parkovací senzory. Jelikož v autě vozím Noutbůk, tak se to určitě vyplatí. Zloděj nikdy nespí :-) Auto se odemkne, když vypnu motor a vyndám klíček ( nebo ho odemknu tlačítkem na středovém panelu, když třeba někdo jenom vystupuje ). Dál jsem si nechal aktivovat denní svícení. Tahle funkce má pro mě jednu parádní vlastnost a to, že se při ostřikování předního skla neaktivují ty šílený ostřikovače světel, takže ušetřím i hodně za kapalinu do ostřikovačů. Tahle sranda stála 315 korun, což mě dostalo. Čekal jsem aspoň 800,-
Taky jsem se dostal na údržbu interiéru a ošetřil jsem kůži přípravkem od Sonaxu s přísadou včelího vosku. Kůže krásně změkla a je na dotyk taková "koženější: :-) Kromě toho se po ošetření Sonaxem neleskne, jako psí kulky, jako po jinejch přípravcích - to se mi hrozně nelíbí.
Do týdne se chystám na nový fotky.
Nechci moc machrovat, ale o víkendu jsem do svý octuše nainstaloval hlavový opěrky z novýho Superba. Jsou taky z kůže Vachette, takže krásně pasujou. Vím jistě, že je to jediná octávka, která je má. V sérii se octávia těchhle opěrek dočká při letošním faceliftu v říjnu až listopadu, ale určitě nikdy nebudou kožený. Už nejsou sklopný jako původní, ale k hlavě jsou mnohem blíž, takže jsou při nárazu zezadu bezpečnější. Tuhle platformu opěrek najdete třeba v ¨Passatu, Tiguanu a budou i v novým Touaregu.
Přidávám pár zimních fotek.
Dnes úplně nová recenze
Dneska jsem nechal vyměnit brzdovou kapalinu. Má se měnit každé 2 roky. Cena 515,- Na tacho mám 44800.
Velmi vážně začínám uvažovat o zrušení ostřikovačů světlometů. V první řadě mě k tomu vede obrovská spotřeba nemrznoucí směsi. Nedávno jsem dolil nádrž na 5 litrů až po uzávěr a už to zase bliká, že je to prázdný. V druhý řadě nevidím v tomhle způsobu čištění světel žádný exra přínos - spínají se cca při každým pátým ostříknutí předního skla což je zbytečně moc a že by ty světla byly nějak dobře umytý, to teda ne. Pokud chcete Octávku objednávat novou, doporučuju tuhle funkci vynechat.
Mám za sebou s Octuší vánoční výlet do Holandska. Celkem 1825km ve 4 lidech a úplně narvaným kufrem ( beru zpět poznámku z recence, že nevím jak takový kufr naplnit > jde to raz dva :-). Průměrná spotřeba byla s vydatným použitím tempomatu 6,0/100km, což je dobrý. Udržovaná rychlost byla kolem 155km/h. Na zimákách bych se stejně do nějakýho sprintu nepouštěl. Cestou tam byl velmi silný vítr, který i s tak zatíženým autem dost házel. Zpátky už to bylo lepší. Většinou jsem řídil já a nemůžu si stěžovat na nějaké nepohodlí. Bolelo mě trochu za krkem > opěrky hlavy jsou trošku dál takže i při max. sklopení jsem měl hlavu spíš zakloněnou > od letos plánovaného faceliftu budou ale nasazany nové typy opěrek, tak je hned vyzkouším ( jsem u zdroje ). Dolil jsem asi čtvrt litru oleje - celkem tedy 1l na 7000km. Aktuálně mám najeto 43000km.
Tak už můžu malinko hodnotit jízdní vlastnosti zimních pneu Semperit Sportgrip a zatím nic moc. Hlavně na mokru mi už 2x tak rychle ulít zadek při vjíždění na hlavní silnici, že to ESP spozorovalo, až po akci. Uvidíme až nasněží.
Tak jsem přezul na zimáky. Už byly v kufru, když jsem auto kupoval - Semperit Sportgrip 195/65 - 15". S jízdníma vlastnostma nemám zkušenost (někdo z Vás jo?? ). Jsem vyznavač BFGoodrich. Auto teď nevypadá nejlíp - jenom černý plechy ( origoše poklice nemaj cenu, protože mi je hned někdo ukradne a Tesco styl nevyznávám ). Jestli se mi někdy bude chtít octuši takhle nafotit, tak to sem hodím
Dneska jsem si nesl do auta novou MP3 kompilaci. Ten zvuk repráků mě tak dostal, že jsem tam vydržel sedět přes hodinu a řval jak na koncertě. Ještě, že to bylo v garáži. Stát na ulici, tak na mě někdo poslal Chocholouška :-)
Tak dlouho jsme čekal s umytým autem na hezký počasí, až jsem to propásl a fotil za deště.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 2.0 TDI PD
- všechny plasty v laku 17.05.2013 00:26 roox
- Re: Re: Recenze 03.11.2012 19:31 hp21
- Re: Recenze 03.11.2012 19:20 pedro26
- Recenze 03.11.2012 16:54 hp21
- Re: koroze 27.10.2012 17:06 pedro26
- koroze 19.10.2012 23:19 Zdenek555
- Re: Pán 17.10.2012 20:38 pedro26
- Pán 13.10.2012 18:14 Aladeen
- 15t tažný? 21.05.2012 18:56 pedro26
- Tazny 21.05.2012 15:25 Kolík80
- 15t tažný? 20.05.2012 22:31 Ronault.
- 911 31.08.2011 18:22 baca42
- Re: izolační látka na dveřích 20.04.2011 21:51 pedro26
- izolační látka na dveřích 16.04.2011 11:39 .Enrique.
- Re: lišty dole 16.03.2011 21:16 pedro26
- lišty dole 16.03.2011 12:27
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS nárazník 06.02.2011 09:02
- bratove toledo 05.02.2011 15:18 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS nárazník 30.01.2011 16:15 pedro26
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS nárazník 30.01.2011 00:19 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: RS nárazník 30.01.2011 00:16 pedro26
- Re: Re: Re: Re: RS nárazník 29.01.2011 02:58 Ronault.
- Re: Re: Re: RS nárazník 17.01.2011 21:45 pedro26
- Re: Re: RS nárazník 17.01.2011 18:20 pedro26
- Re: Re: RS nárazník 17.01.2011 16:00 Ronault.
- Re: RS nárazník 17.01.2011 09:10
- Octávka 17.01.2011 05:55
- RS nárazník 17.01.2011 05:53
- Re: Re: Re: Cayenne GTS 15.01.2011 20:09 talio2
- Re: Cayenne GTS 15.01.2011 18:06 pedro26
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: Přemek
Přidáno: 28.5.2009 6610 Majitel 9.91 Uživatelé