Recenze
Škoda Octavia 1.6 GLX
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Auto bylo v květnu 1998 koupeno jako půl roku staré, bývale služební, přímo od firmy Škoda Auto a.s., dříve vlastně ještě Škoda a.a.s. Na jeho tachometru bylo natočeno 12000km a před prodejem prošlo ještě servisní prohlídkou.
Vybavení 1.6 GLX přišlo v roce 97' na 360700Kč. Oproti základnímu (a nejlevnějšímu) provedení Octavie, které vyšlo na 335700Kč měla výbava GLX navíc ton. skla, boční lišty, mlhovky ve světlech, dělená zadní sedadla, palubní počítač MFA a také el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka i centrální zamykání. Naše auto má navíc paket v ceně 44200kč, který obsahoval ABS, druhý airbag, výškově stavitelné sedadlo i pro spolujezdce a rádio Blaupunkt Verona.
Jeho smaragdová met. vyšla na 8000kč. Celkem tak bylo na trhu k mání za 412900Kč. Nás vyšlo na 303000Kč. Jediná dodatečná výbava po koupi byly al. kola, tažné zař., zámek zpátečky, a do. na centrál.
Silné stránky
Komfort cestování. Zvlášť tehdy po přechodu z auta Š120L, kde vyniknul i větší výkon motoru.
Velký kufr, kde se dá převézt všechno.
Kvalitní dílenské zpracování.
Pohodlná sedadla.
Brzdy.
Autorádio s dobrým příjmem.
Nenáročnost na údržbu.
Antikorozní ochrana. Po 10. letech ani známka koroze. S autem se přitom jezdí pravidelně i v zimně a soli si užilo dost.
Spotřeba paliva.
Celková robustnost konstrukce.
Slabé stránky
Málo místa vzadu.
"Zlobivý" centrál.
Chybí klimatizace.
Menší výkon motoru.
Světla spíš přisvicují než svítí. (ve srovnání s Fábií)- možná by pomohly jiné lepší žárovky.
Motor je kapitola sama pro sebe. Má charakteristiku jako diesel. Zabíra už od volnoběhu jako dvoulitr, ale ve vyšších otáčkách se už nic neděje. Běžně se s ním dá jezdit kolem 1500ot. a vůbec neprotestuje. Kdo s tím někdy jel, tak bude vědět.
Kvalita or. reprodukorů v autě je (a už i byla) žalostná.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jezdí ještě pořád na servisní prohlídky do autorizovaného servisu a má řádně vedenou servisní knížku.
Cena za servis je obvyklá, ale mohla by být levnější.
Naposledy výměna oleje, filtrů, rozvody + kladka, klínový řemen a nějaké drobnosti = 7000kč.
Ještě v záruce auta bylo vyměněno ložisko v převodovce a 2x lambda sonda. Před několika lety ještě vyteklé zadní tlumiče (přední jsou podle testu ještě dobré), a ložisko v jednom zadním kole. Taky samovolně prasklo zadní sklo.
Jednou vyměněny kotouče a 2x destičky, jeden výfuk.
Jinak nic. Třeba díly na nápravě jsou původní a stále nikde nic netluče a nebouchá.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
To už je tak dávno...........................
Novinky v recenzi
Kdysi jsem psal, že na nápravě nic netluče a nebouchá. Doba ale pokročila a s ní i devastace všech silentbloků i jiných gumových částí. Bude se to muset řešit.
Taky přestalo fungovat ABS. Vyměněno čidlo na předním kole (podle diagnostiky), ale nejde to pořád.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.6 GLX
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé