Recenze
Renault 1,6 16v kaleido
Technické info
Přezdívka auta Mikuláš Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:206000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 79 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Můj Scénic byl vyroben v roce 1999. Jedná se o jeden z posledních před faceliftových modelů, ale techniku má již společnou s modely po faceliftu. Například: motor 1,6 16v, větší přední brzdy které si vyžádaly větší průměr disku 15" (původní standardní rozměr disku byl 14")
Výbava: 4 x airbag, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant, přední el. okna, el. zrcátka, přední reflexní sklo, klimatizace, ABS, dálkové centrální zamykání, imobilizér, posilovač řízení, otáčkoměr, palubní počítač, vyhřívané zrcátka, stavitelné pásy, autorádio atd.
Ale teď už obecně o modelu scénic ;)
Scénic je postavený na podvozkové platformě Mégane Classic (sedan) a má společných cca 40% dílů, ale to není vše! Scénic z modelové řady převzal i většinu designových prvků a je to na něm vidět. A kdyby někdo náhodou pochyboval, tak ho jistě přesvědčí nápis na víku kufru ve znění Mégane Scénic. S faceliftem v roce 2000 se vytratila část Mégane a zůstal pouze název Scénic.
Na svou dobu toto auto nabízí až neuvěřitelně velkou variabilitu vnitřního prostoru. Mnozí z vás jistě znají posuvnou lavici v renaultu twingo. Proč sem pletu Twingo? Protože Scénic má tuto vychytávku také s tím rozdílem, že v Twingu se posouvala celá lavice, kdežto ve scénicu se posouvá každé sedadlo zvlášť a to přibližně v rozmezí 20 cm. Bohužel prostřední sedadlo je zúženo o 5cm na šířku a tak je spíše vhodné ho po sklopení použít jako stolek nebo loketní opěrku. Dále můžete po sklopení opěradel sedadla jednoduše překlopit dopředu a nebo je úplně vyjmout. Jasně tyto vychytávky už dnes nikoho nepřekvapí a jsou již považované za standard ve třídě malých MPV, ale uvědomme si, že scénic přišel na trh v roce 1996 a je tím pádem zakladatelem této třídy. Ale tím hraní se zadními sedadly stále nekončí. Pokud vyjmete prostřední sedadlo můžete krajní sedadla posunout směrem ke středu o 11 cm a to jistě ramena cestujících ocení a vzniklým prostorem mezi sedaly můžete prostrčit snowboard nebo lyže. Celý Scénic je taková hra na schovávanou protože nabízí spoustu skrýší kterých si hned nevšimnete. Pod zadními sedadly jsou úložné schránky například na nářadí. Tyto schránky jsou přístupné až po sklopení sedadel a tak pokud potřebujete za jízdy něco uložit koukněte pod vaše nohy. Ano přesně tam naleznete úložné schránky, nebo využijte kapsičku na zadní straně předních sedadel. V předu už je to o poznáni horší máte na výběr pár odkládacích míst na drobné předměty v palubní desce a přihrádku před spolujezdcem. Dále pod sedadlem řidiče naleznete šuplík který pod sedadlem spolujezdce není protože je na tomto místě autobaterie. Situace se zlepšila po faceliftu v roce 2000 kdy byla baterie přesunuta do motorového prostoru a tak jsou již k dispozici šuplíky dva a přibyla ještě jedna schránka v horní části palubní desky, která má i víko takže obsah schránky nebude na parkovišti dráždit některého z početných řad nenechavců.
Není tajemstvím že renault vyrábí jedny z nejbezpečnějších aut na světě a prosazuje v automobilovém průmyslu spoustu inovativních řešení. Byl to právě Renault který začal upozorňovat na nebezpečí neupevněných předmětů v interiéru, které mohou v případě nehody vážně ublížit. Na tuto skutečnost upozorňuji proto, že scénic nabízí na zadních sedadlech odkládací prostor na větší pet lahve. Na první pohled si jich málokdo všimne, ale stačí se pouze otočit za sebe a nepřehlédnete je. Věřím, že většině z vás to přijde jako zbytečnost ale taková neupevněná 1,5 litrová láhev v případě kolize dokáže nadělat hodně škod... například poškodit krční páteř. Když už jsme u bezpečnosti tak musím zmínit airbagy. Scénic jich může mít dle výbavy až 6.
Ale vraťme se zpět k pitnému režimu. Kam odložit pet lahve už víme, ale to rozhodně není zdaleka vše. Sklápěcí stolečky na zadní straně opěradel předních sedadel mají vykrojení do kterých se vejde kelímek nebo jiné předměty kónického tvaru. Plechovka se nevejde a i kdyby propadla by. Držák na dvě plechovky je umístěný před řadící pákou a modely po faceliftu ve spojení s klimatizací můžou mít na tomto místě i klimatizovanou schránku.
Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci sedadel objem 410l ale postupným posouváním, sklopením či úplným vyjmutím se můžete dostat až na 1800 litrů. Po vyjmutí sedadel vznikne rovná plocha. V zavazadlovém prostoru po obou stranách je úložná schránka a plato které má dvě polohy a můžete si tak rozdělit úložný prostor na dvě části. Plato je vyztužené a mělo by unést až 50 kg.
Mezi nejvíce doporučované motory patří benzínové s šestnácti ventily protože nabízí nejlepší poměr výkon - spolehlivost, to neplatí pro motor 2,0 16v který se často potýká s poruchami. Motory 8v jsou už na dnešní dobu zastaralé konstrukce, ale nedá se o nich říct, že by byly vyloženě špatné, spíše jim chybí ta chuť do práce, kterou nabízí motory 16v. Pro ty co chtějí jezdit na spotřebu doporučuji DCi. Z dieselů jsou na výběr dále D, DT a DTi, ale tyto motory rozhodně nenabídnou takovou kultivovanost chodu a spolehlivost jako DCi.
Brzdy nejde zhodnotit jednou větou protože během výroby se nabídka měnila. Například první kusy mají brzdy identické s klasickým meganem který je o cca o 185 kg lehčí (zaleží na motorizaci) a v případě že auto není vybavené ABS tak to opravdu není žádný zázrak. Proto doporučuji koupit Scénic s větším průměrem předních kotoučů, který už brzdí velmi dobře. Poznáte to velmi jednoduše a to tak, že Scénic vybavený většími brzdami má zároveň větší průměr kol 15".
Silné stránky
Nejsilnější stránka Scénicu je variabilita a prostornost interiéru. S interiérem se dají dělat doslova psí kusy. Na svoji dobu je to velmi nadčasové auto a i dnes v autobazarech v této cenové kategorii prakticky nemá konkurenci. Zároveň je to i relativně bezpečné auto. V nárazových testech získal scénic 4 hvězdičky což bylo povážovano za vrchol protože získat 5 hvězd bylo téměř nemožné. V dnešních měřítcíc by pravděpodobně neobstál.
Slabé stránky
Žvýkačka... ano to je výstižný název pro řazení které je nepřesné a má dlouhé dráhy, dále krátké sedáky které dlouhánům (není můj případ) dostatečně nepodpírají stehna a při vyšších teplotách se díky špatným potahovým látkám budete potit. Proto doporučuji koupit Scénica s klimatizací protože díky velké prosklené ploše se interiér hodně rychle prohřeje.
S lehkou nohou můžete jet i za 7 litrů, bohužel v dnešní uspěchané době se tato hodnota zdá spíše jako z říše snů a tak počítejte s hodnotou okolo 8 litrů.
Komunikativní řízení? Kdepak :-)zejména při vysokých rychlostech je výkon posilovače zbytečně silný.
Ještě bych vytknul tvrdé plasty v interiéru, ale to je drobnost, která mě nevadí. Na druhou stranu design palubní desky je dle mého názoru povedený.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím se neprojevila žádná vážná porucha. Pouze bylo potřeba vyměnit některé dily které už odmítaly dále vykonávat svoji službu. (toto nepovažuji za závadu, ale za běžné servisní ukony vzniklé vlivem opotřebení). Například: Brzdy, filtry, oleje, rozvody...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo zakoupeno v autobazaru eurocar v Brně. Jednání slušné, testovací jizda proběhla, upozornili na nutné opravy a nakonec dali ještě slevu. Celkově sem s autobazarem velmi spokojený jen ta leasingovka je pravým opakem křesťanské charity :-D
úpravy
Přední světla devil eyes , Nové brzdy Lucas, 17" kola BSA Motorsport BSA 315 Black, pneu 205/40, černé folie na sklech s homologací, zadní skla propustnost 5% a přední max. hodnota povolená zákonem, Chromová boční směrová světla autostyle. Přední sportovní pružiny JOM.
Novinky v recenzi
Dnešní výročí
Tak přátelé a kamarádi dnešním dnem slavíme se Scénicem 4 roky společného a hlavně bezproblémového soužití. Teď přemýšlím co mu koupit... asi wunderbaum :-D
Video
Video není o tomto autě, ale chci se jen pochlubit svojí tvorbou. Tak snad se bude líbit.
Fish eye fotky.
Dnes přezuto na letní a když začalo tak krásně pršet tak si to říkalo o nějaké fotky "fish eye" objektivem.
Mskvič
Přidal sem jednu fotku mého prvního auta. :-)
Náhradní vůz.
Tak Scénic je v servisu, no jak jinak je to Renault takže tam je každej týden :-D no, ale protože bez auta se nedá žít dostal jsem náhradní vůz. Je to vrchol německé automobilové produkce! VW Polo Fox... až se vrátí Scénic slibuju, že už budu hodnej protože takovej trest už znovu nechci zažít :-D
Audio
Nové audio. Kompletní kabeláž, autobaterie, aktivní subwoofer, reproduktory a plato. Plato je z MDF desky potažené látkou kortexin a pod ním 5mm molitan a to celé prošité šedou nití. Není to žádný extrém, ale hraje to hezky a nesrovnatelně líp než originální audio.
Nové fotky
přial sem několik fotek z výletu ;)
nové video (postup úprav)
Pokořena hranice 180 000 km! A zatím nezlobí, nikde nezůstal stát, neprotestuje... prostě jezdí a jezdí. Ty Renaulty jsou ale šmejdy :-D
dvě nové fotky ze Slovenska
16" kola vyměněná za 17", tonovaná skla
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault 1,6 16v kaleido
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Renault
-
Renault (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.3.2007 1629 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Renault (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.1.2010 4410 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.1.2008 4810 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.4.2007 4310 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2007 369 Majitel 9.72 Uživatelé