Recenze
Škoda Octavia
Technické info
Přezdívka auta
Laurin & Klement Greenline
Rok výroby
1999
Koupeno
nové
najeto [km]:98000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta
počet válců: 4
počet ventilů na válec: 2
objem [cm3]: 1896
výkon [kW]: 66 / 100 *
kroutící moment [Nm]: 210 / 330 *
zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5
maximální rychlost [km/h]: 181 / 206 *
počet rychlostí: 5
převodovka: manuální
průměr kol [palce]: 15 / 16 *
zavazadlový prostor [l]: 528
pohon kol: přední
spotřeba [l/100km]: 5.1 / 4.4 * (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Klasická Octavia I GLX vyrobená těsně před druhým faceliftem. V provozu až od 15.2.2000, kdo pamatuje tu dobu kdy Octávky přišly na trh tak si i určitě pamatuje ten pocit že tohle je první pořádná škodovka, rozdíl mezi Feldou a Octávkou je přece jen obrovský a dělí je přitom od uvedení asi jen jeden rok.
Výbava: Nová přístrojová deska, vše v elektrice: okna vpředu vzadu, střešní okno, zrcátka... Rádio se do toho kupovalo zvlášť- bylo to Sony ale už je tam nový a hops opět Sony, je to i podobný design který mi k té přístrojovce hodně sedí, má USB vstup takže stačí píchnout flashku (a to tam nemusí být jen hudba, ono si jí to samo najde mezi dalšíma složkama) a už to hraje, a hraje to opravdu pěkně.. ještě půjdou na výměnu reproduktory a pak to snad bude ještě lepší... to ale pořád není všechno... v supovi je changer v kufru a mě se to líbí tak odteď je changer taky od Soňáka i tady v Octávce a kde jinde než v kufru pěkně:-) takže použitelnost audia se mnohem zlepšila a já už nemusím poslouchat tu 4 roky starou nahranou kazetu z rádia když nehrajou nic v rádiu nebo jsem mimo signál...:-)
Kola: dokoupená letos (2008) „z druhé ruky“ ale origoš Metallica 16“ s pneumatikami 205/55 R16 W. předtím jak zimní tak letní pouze plechová kola.
Lak: Suprová barva laku odstínem ale kvalitou se ztrácí o dvě třídy. K autu se dokupovaly přední zástěrky a po prasknutí jedný žárovky v předním světle se instalovaly silnější.
Motor: klasické nejslabší TDI 66Kw po čipu od Cimbu z konce roku 2007 zvýšený výkon na 84Kw (zatím neověřeno). Co říct víc.. TDI spousta z vás určitě zná… výborná spotřeba, v mém případě prakticky bezporuchový provoz (ťuk ťuk). Spousta lidí si stěžuje na nesnesitelný hluk nebo novináři říkají že 10min po nastartování nelze poslouchat rádio, upřímně je lituju… víc komentovat to nehodlám.
Chyby: Doteď nejvíc lituju že to nemá klimatizaci (NOVINKY)... a to nám jí při koupi chtěli dát ještě za docela dobrou cenu v tehdejším kontextu jestli si dobře vzpomínám tak asi 30tis nebo o malinko víc. Když se s tím dřív jezdilo ve 35°C nebo dokonce ve 40°C ve stínu nebo v Chorvatsku tak to bylo drsný... navíc teď jsem zhejčkanej automatikou v Supovi... Nicméně od podzimu 2007 tam jsou fólie co by měly odstínit asi 63% tepla ze slunce tak doufám že teplota v létě uvnitř o aspoň něco klesne.
Opravy chyby: Dodělána od základů aut. klimatizace z části z použitých a z části z nových dílů. Takže největší vada na kráse je pryč:-) Nicméně cena za dodělání takové klimy dosáhne čtvrtiny ceny auta což není určitě málo. Nicméně kalhoty si taky můžete koupit za tisícovku anebo za pět tisíc...
Tuning:
prozatimní investice do Octávky od prosince 2007
Protislun. fólie: 7tis Kč
Rádio+ changer 8,5tis Kč
Chip motoru: +-10,5tis Kč
H4 Philips +80%: +-800Kč
Osvětlení kliček: 80 Kč
Kožená řadička: 980 Kč
Alu kola: 8tis Kč
Tempomat: 1tis Kč
Pojištění: +-12tis Kč (každý rok)
Originální prahové lišty Octavia: 1,5tis Kč
Pravý výdech větrání: 300 Kč
Pravý kryt výškového repra: +- 120 Kč
Laurin a Klement mřížky nárazníku: +-280 Kč
Laurin a Klement přední světla+ blinkry: 3200 Kč
Gumové-zimní koberečky Octavia: Ježíšek 08
Velký servis (novinky 2.10.09): 11tis Kč
Sound systém reproduktory: 1,3tis Kč
Vytlumení dveří: 1,5tis Kč
Změna podsvícení: 3tis Kč
(nejdražší byl spešl materiál pro osvětlení nohou)
CLIMATRONIC: 23tis Kč
Historie OI ( detailní ):
v roce 1996 to bylo první koncernové auto VW s jednotnou platformou na které se později postali Golf IV, A3 či Toledo... v roce 1998 díky kritice přístrojovky a kritice malého prostoru pro nohy zadních cestujících přišlo vylepšení v podobě nová přístrojové desky a většího vykrojení předních sedaček pro více místa pro kolena zadních cestujících, nicméně stará přístrojová deska se stále montovala do verzí LX (classic). Přišla i vrcholná verze Laurin a Klement ale pozor: i Octavia Laurin & Klement Long!! s o 8cm prodlouženým rozvorem respektive B sloupkem! určená pro vládní činitele a vysoké úředníky. V roce 1998 vznikla i Octavia Kit car a od roku 1999 byla Octávia členem WRC. v roce 2000 tedy v polovině plánované životnosti došlo na facelift mimo všem známých a na první pohled viditelných změn byl mimo jiné opět zvětšen prostor pro nohy zadních cestujících díky jiné konstrukci předních sedadel o další tři centimetry, byl změněn materiál B sloupku který je nyní tužší... Díky tomu popularita Octavie v zahraničí jen rostla a důkazy jsou jasné: Octavie RS v rukou například maďarské a anglické policie... a veliká spokojenost zákazníků se škodovkami například právě v británii. O neskutečném úspěchu tohotu vozu hovoří i fakt že i po uvedení nového modelu stále zůstává ve výrobě pod názvem Tour, sice už jen s jedním stupněm výbavy a omezeným výběrem motorů ale stále se dobře prodává... ano bavíme se o autě z roku 1996! ale to není vše... od troku 2006 se speciálně na řeckém trhu prodává speciální verze GT která nabízí ještě o dalších 10KW výkonu více než původní RS ze které vychází... ano ano 10let po uvedení na trh si tamní trh vyžádal ještě více výkonu!
Tak jde čas:
1996 zahájení prodeje liftbacku... motory 1,6 MPI / 55 kW, 1,8 20V / 92 kW, 1,9 SDI / 50 kW, 1,9 TDI / 66 kW
Tehdejší výčet výbavy:
LX: nárazníky lakované v barvě vozu, velkoplošné kryty kol, šedivé potahy sedadel z osvědčené tkaniny, výškově stavitelné sedadlo řidiče, stavitelný volant ve dvou osách, příprava pro rádio + 4 reproduktory, pylový filtr, zvuková signalizace zapnutých světel, posilovač řízení, airbag pro řidiče
GLX: navíc proti LX: luxusnější kryty kol, boční ochranné lišty, zrcátka lakovaná v barvě vozu, tónovaná skla, plyšové potahy sedadel (v modré, zelené, červené a šedé kombinaci), přední mlhovky, uzamykatelná schránka v přístrojové desce, dělená zadní sedadla v poměru 1/3 : 2/3, seřiditelné bederní opěrka řidiče, centrální zamykání, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka
SLX: navíc proti GLX kola z lehkých slitin 15", luxusní plyšové potahy sedadel, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládané střešní okno, airbag pro řidiče a spolujezdce, ABS a EDS pro 1,8 20V a 1,9 TDI / 81 kW
na přání: klimatizace s mechanickým ovládáním, autorádio, vyhřívání předních sedadel, alarm, ABS, EDS…
v roce 1997 byly motory 1,6 MPI / 74 kW, 1,9 TDI / 81 kW, automatické převodovka pro 1,8 20V a 16 / 74 kW
následně v roce 1998 představení Octavie Combi, motor 1,8T / 110 kW, nová palubní deska pro výbavy GLX a SLX, zvětšení prostoru pro nohy vzadu sedících cestujících, ABS + MSR pro 1,9 / 66 kW, ABS + EDS + MSR pro 1,9 TDI / 81 kW, nasazení Octavie Kit Car do MS
GLX: navíc: Combi loketní opěrka mezi předními sedadly-která mi hodně chybí
SLX: navíc: loketní opěrka mezi předními sedadly, mechanické klimatizace
na přání: navíc: boční airbagy, příprava pro GSM telefon, elektronické klimatizace Climatronic...
1999: pohon 4x4 nejdříve pro combi s motorem 1,9 TDI / 66 kW (dodávaný pro 4x4 i po faceliftu), Octavia a Octavia Combi Laurin & Klement a zmiňovaný vstup do elitní skupiny MS v Rallye s Octavií WRC
L & K: 1,8T / 110 kW, 1,9 TDI / 81 kW, metalíza, kola z lehkých slitin 16“, přední mlhovky, elektricky vyhřívaná a ovládaná zrcátka, elektrické stahování oken, el. ovládané střešní okno, elektronická klimatizace Climatronic, Rádio a měnič CD )no vyda přiblížil jsem se tedy LaK:-) ) + 8 reproduktorů, interiér čalouněný béžovou kůží, chromové vnitřní kličky dveří, plaketa na řadící páce a tlačítko aretace ruční brzdy, airbag řidiče a spolujezdce, ABS + EDS. MSR pro 1,9 TDI…
2000 facelift, nová maska, nárazníky, přední světla, zadní svítilny s diamantovým efektem i pro liftback, nové motory 1,4 / 55kW, 1,6 / 75 kW, 2,0 / 85 kW a 1,9 TDI PD / 74 kW (pouze 4x4), 2,0 a 1,8T i pro 4x4, sportovní model Octavia RS, později i Octavia Combi RS, airbag řidiče
Facelift:
Po druhém faceliftu se změnily i názvy výbav a i jejich obsah takže:
Classic: nárazníky lakované v barvě vozu, ocelová kola 14", látkové čalounění interiéru, volant nastavitelný ve dvou osách, posilovač řízení, dělená zadní sedadla v poměru 1/3 : 2/3, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, airbag spolujezdce, příprava pro rádio + 4 reproduktory
Ambiante: navíc proti Classic: ocelová kola 15", přední mlhovky, boční ochranné lišty, lepší provedení přístrojové desky, komfortní čalounění interiéru (v modré, zelené, červené a šedé kombinaci), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, centrální zamykání, sklopná loketní opěrka mezi zadními sedadly, ABS + MBA + ASR + MSR (podle motoru), palubní počítač
Elegance: AC, kola z litých slitin 15“, elegantní čalounění interiéru (v černé a béžové variantě), sklopný klíček s vestavěným dálkovým ovládáním centrálního zamykání, sklopná loketní opěrka mezi předními sedadly, výškově nastavitelné sedadlo a bederní opěrky řidiče a spolujezdce, elektrické ovládání předních i zadních oken, příprava pro rádio + 8 reproduktorů
RS: 1,8T / 132 kW, navíc proti Elegance: kola z litých slitin 16" (na přání 17"), sportovní podvozek, xenonové světlomety (zpočátku za příplatek), interiér čalouněný černou kůží a bílou látkou, sportovní volant, pedály a řadící páka, koncovka výfuku, klimatizace s elektronickou regulací Climatronic, tempovat, Sound systém
MR02 ("třetí" facelift) Octavie dostali po velkém faceliftu v roce 2000 i "technologický" facelift- komfort 3g - vystřelovací klicě což kupodivu není samozřejmostí od prvopočátku faceliftu v roce 2000 ! předtím to nebylo ani v eleganci. V neposlední řadě bylo nahrazeno i pro valnou většinu nadšenců i běžných řidičů otřesné malé pravé vnější zrcátku za velké.
na přání:, kola z litých slitin 16", interiér čalouněný kůží, interiér čalouněný kombinací kůže – látka, klimatizace s elektronickou regulací Climatronic, vyhřívaná přední sedadla, tažné zařízení, paket pro špatné cesty (4x4 sériově), tříbodový bezpečnostní pás a opěrka hlavy vzadu uprostřed, boční airbagy, ESP, alarm, navigace, autorádio, měnič CD, Sound systém, příprava pro mobilní telefon, tempovat, alarm parkovaci senzory vzadu, deaktivaci airbagu u spolujezdce vpredu a destovy senzor, sportpaket…
2001 4x4 i pro liftback!!!
2003 Motor 1,9 TDI PD / 96 kW
2004 po uvedení nové generace přejmenována na Octavia Tour, nenabízí se již ve třech verzích výbavy, ale pouze v jedné, základní, k níž lze dokupovat jednotlivé položky
benzínové motory: 1,4 MPI / 55 kW (pouze Liftback), 1,6 MPI / 75 kW, 1,8 T / 110 kW a naftový 1,9 TDI / 74 kW
2005 ukončení výroby Octavie RS a Octavie Combi RS a modelů 4x4
nicméně Octávie stále a nikdy neumírá, i po 12 letech výroby stále sjíždí nové a nové modely a ještě dlouho budou:-)
Zajímavá videa:
Když se jede úsporně (by veselyt)
http://www.youtube.com/watch?v=-73wtR6jcVQ
První reklama na Octavii 1
http://www.youtube.com/watch?v=7QNlg1-kbGg
Pořádné testy první Octavie:
http://www.youtube.com/watch?v=ujkigJc2cNE
Když se nedaří:
http://www.youtube.com/watch?v=0RQd3_2nJf4
Tak tohle bych chtěl taky umět:
http://www.youtube.com/watch?v=3snmURYLTtU
Octavia GT:
http://www.youtube.com/watch?v=xvAxMUzkQCA
Reklama na Octavii 2 i 1 a obě s parádním zvukem.
http://www.youtube.com/watch?v=__7I5aTknrQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=eaHznZlCp54&feature=related
Sestřih úryvků z Nejlepšího řidiče roku 08:
http://www.youtube.com/watch?v=C2dR25vzUdQ
Silné stránky
Stejně jako u Supa design.. důvod? přišla v roce 96 a je rok 07 a stále se prodává po jediném faceliftu. Je k tomu ještě potřeba něco dodat?
Jednoduchost ovládání, jsem si jistější při parkování v úzkejch "dírách", navíc volant se lehce ovládá.
Další plus je určitě spotřeba, spolehlivost (nestalo se že by nejela... jen tenhle rok se jí vybila baterie protože se s ní dlouho nejelo a po nabití vydržela další tři měsíce, měsíc stání a zas konec.. takže už má novou)
Další klad je kvalitní podvozek který onehdy opravdu předběhl dobu (byl jsem s octavii na škole smyku na sněhu a dobré) ale samozřejmě doba postoupila... ale pravda že teď po přečipování při vyšších rychlostech kterejch se s tím snáze dosahuje a tím pádem častěji je vidět že na nějaký top speed to není stavěný.
V neposlední řadě, velký ale opravdu velký kufr.. nepamatuju se že by se do něj nevešlo co bych potřeboval, navíc velký otvor do kufru díky tomu že to je liftback. (ikdyž špatně se v tom vozí vysoký kytky:))
Pak má najeto přes těch 80tis a až na ty pátý dveře (který ovšem jsou slyšet od začátku na kostkách) jsem nezaregistroval žádné vrzání plastů.
A poslední co bych vyzdvihnul je i to že se octávka nebojí svižný jízdy i s tak slabym motorem.
Slabé stránky
Hlučný motor (TDI.. je tu někdo kdo neví co tím myslím u tohoto auta?) ale nejsem z těch kterejm to vadí ale chápu je.
Audio (ty reproduktory opravdu nestojí za nic)
Hluk od pátých dveří když jedu po kostkách (předpokládám neduh všech Octavii liftbacků)
Málo místa vzadu.
A vzadu také né moc pohodlné sedačky. I na předních to není žádný luxus.. ale už je to přece jen o dost lepší.
Né moc kvalitní gumové podlážky (stejně tak u Superba).. rychle se ničí ta u řidiče od pat nohou a to při normálním, běžném zacházení (napište jestli máte někdo podobné zkušenosti)
Žádná klimatizace.. no fakt tam není:-( a asi ani nebude kvůli finanční náročnosti. Spíš se svěřím do rukou fólií které odstíní nějaký % slunečního tepla bez toho že bych z toho udělal černou klec.
Světla: ikdyž tam jsou ty silnější žárovky tak více světla před autem nikdy neuškodí!
Hloubka kufru: tohle asi není úplná nevýhoda ale představte si že máte totálně špinavý nárazník a potřebuje se natáhnout pro cokoliv co zapadlo až na konec kufru... nejsem malinkej (183cm) a mám to jen tak tak. (a přiznejte se koho by v ten moment napadlo skolopit zadní sedačky? :D)
Další slabá stránka ve který ovšem Octávka neplave sama jsou předražený náhradní díly, doplňky a příslušenství. Pro představu: budíky palubní desky (tzn celá ta kaplička s rychloměrem a otáčkoměrem atp) na octávku z roku 99 (a navíc ještě to mělo šedivej podklad né černej) chtějí škodováci u nás v drupolu přes 8tis.
Při vysokých rychlostech okolo 180 a výš je už více znát hluk obtékajícího vzduchu... až k maximálce to není nic zas tak šílenýho ale už to přecejen trochu znesnadňuje komunikaci, řvát se nemusí ale zvyšovat hlas a šponovat uši jo... dost by mě zajímalo jak to vypadá v benzínových octávkách RS při maximálce s hlukem...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Stejné jako se Supem.. zatím se nic neměnilo "nad plán" pouze váhy vzduchu což je u těhle motorů normální.... ale v interiéru se jen zlomila jedna lamela výdechu vzduchu což je sice taky častý ale to bylo fakt tak jemný zavadění a ono stejně to ruplo....
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Tohle auto bylo naše první s dieselem. Chtěli jsme po prodejci benzín a on do nás pořád hustil nafta nafta! svezte se! benzín žere jak divej a jede stejně! tak nakonec to dopadlo tak jak to dopadlo a je to opravdu dobře. Takže spokojenost... Jinak sem ještě napíšu jednu zajímavost: v servisní knížce hned na první stránce kde je datum prodeje auta a poznávací znaky atp. je Octavie nazvaná Octavia SEDAN.. fakt jsem se nepřepsal...:) (docela by mě i zajímalo jestli to takhle má i někdo jiný)
Škola smyku a Tuning
Výborná zkušenost. Doporučuju všem co jezdíte v zimě ale i v létě. Nebo si určitě stojí za to prostudovat nějakou chytrou knížku s návodama co si zkusit a pak někdy na sníh na letiště vyrazit na vlastní pěst. Řekne vám to o chování auta opravdu hodně, nemusíte si to zkoušet na silnici a víte co si můžete ještě dovolit aby se nemohlo nic stát a jeli bezpečně a kdyby něco tak víte co se stane a už si můžete vzpomenout co jste s tím dělali vklidu na letišti. Rozhodně stojí za to si jít vyzkoušet nadoraz brzdy na suchu nebo i na sněhu a na sněhu si vyzkoušet úhybnej manévr. Stojí to za to protože pak už nebudete ve skutečném protozu čekat co vám to auto udělá až se budete potřebovat něčemu vyhnout nebo před něčím zabrzdit ale vy už to budete vědět dopředu! Dobrým, ohleduplným a předvídavým řidičům zdar!.
Tuning:
Ač jsem se tomu dříve bránil došlo k jakému si "tunění".
V novinkách je psáno o čipu.. ale je tam spíš psáno jak jsem byl unešenej ze "změny" motoru než nějaký objektivní info pro možná budoucí majitele čipu od Cimbu. S čipem už jsem najel asi 2tis km (není to málo není to moc ale je to základ) zcela amatérsky řečeno se mi zdá při poslouchání motoru když ho vytáčím že je slyšet takový turbínový efekt který předtím nebyl nebo nebyl tak silný, jinak zvuk motoru se nezměnil a jestli tak minimálně a nejsem schopný tu dokázat třeba můj pocit že je na volnoběh a při nižších otáčkách tišší.. je to jen můj dojem. Po přečipování od Cimbu se mi nevalí z výfuku černý dým po každém přidání plynu, v tomto směru je to absolutně nerozeznatelné. Přečipování s sebou nese různý náležitosti a to třeba to že se vám zvýší rychlost dříve než tu začnu psát jak jsem zjistil co jsem zjistil hned řeknu že musíte počítat s tím že maximálka kdy ručička ukazuje na 205 je jiná a máte z auta úplně jinej pocit než když vám ručička ukazuje na 220, při takových hodnotách (prozatím vyzkoušeno jen na pneumatikách s označením T-190 třeba v létě budou dojmy jiné) se tohle auto chová už tak trošku jak na vodě... pořád drží brzdí dobrý ale je to takový najednou s každým km/h navíc víc plavný a zdá se mi že to auto vítr poměrně dost nadzvedává protože volant se znatelně ulehčí... bylo mi od Cimbu ale doporučeno to snížit 1)snížení aero odporu 2) u octávek prý na mokru hrozí od 160km/h víc to že se vám najednou z ničeho nic rozletí zadek (snižovat se ale nechystám) další věc co mi byla doporučená je výměna zadní nápravy za nápravu s kotouči. To se přiznám že už bych udělal rád protože se silnějším autem se vám chce jezdit rychleji od přírody a pak každý metr je k nezaplacení. S čipem se také změnila spotřeba nafty, zatímco dnes jsem jel do prahy po dálnici +-120 před prahou už jen 80 tak spotřeba v závěru jízdy ve smíchovských garážích byla 4l naopak nejvyšší spotřeba prozatím byla 6,2l/100km ale čekám že v létě se dostanu někam k 6,5 nebo 6,7l/100km vzhledem k tomu že přece jen je zima a né suché léto a né se jezdit jako šílenec všude a vždy. Co se týče spotřeby na volnoběh tak nyní ukazuje 0,5l/h. A teď už smysl tuningu- výkonový změny: výkon 84,5Kw o 3kw více než u svého dvojčete od VW s 81KW... maximální rychlost octávie s 81Kw se dle tabulek pohybuje okolo 190km/h bohužel jsem s ní nikdy nejel a tak můžu používat pouze papírové cifry. Po přečipování jak již jsem napsal do novinek je octávka schopná se dostat na pětku na 4750ot/min což odpovídá 205,8km/h a asi 225km/h tachometrových... ale co je důležitější na mnoha místech kde jsem dříve řadil protože už to motor neutáhnul teď podřazovat vůbec nemusím a dynamika ač se to nezdá je podobná, zrychlení je věc kterou asi nikdy nezjistím... v sérii měla zrychlení 13,5sec... teď má mnohem větší zátah a na 100km/h jsem znatelně dřív ale kdybych tu napsal nějaký čas nebylo by to správně... důležitější je ale ta průžnost o kterou jde hlavně na okreskách a ta je úplně někde jinde. Díky většímu zátahu začínám pozorovat že motor má méně problémů s tím protočit pod sebou přední kola určitě by pomohli širší pneumatiky ale prozatím také nebudu měnit. Pro úplnost dodám že už dva měsíce před čipem jsem tankoval jen V power a vhledem k tomu že taková nafta bude určitě méně poškozovat olej a né jen to ho budu používat i nadále. Jakejkoliv dotaz co jsem tímhle slohem stále neodpověděl mi můžete napsat do diskuse.. rád odpovím.
Novinky v recenzi
Dieselpower
úprava a oprava motoru u firmy dieselpower- repase turba agr, zaslepení egr ventilu, sportovní vstřiky powerplus 502, vyčištěné sání, odbržděný čip, výměna spojky za o něco silnější s jednohmotovým setrvačníkem... Spolu s tím výměna oleje a výměna kostí stabilizátoru. stav tacho 144tis km.
Objednaný KN filtr :)
servis
11.11.2011- servis- Výměna oleje v motoru, v převodovce a všechny filtry. Cena 3,5. (montcar) Stav tachometru 132400km
Dovolená chorvatsko a benátky 2011
16.7 do 30.7 byla na dovče v chorvatsku na krku a měla jeden výlet do Venécie and back... celkový nájezd km 2150km přesně od hranic čr-rakousko až po návrat do příbrami a najetí skoro 100km po příbuzných a po místech vykládky nákladu. Celkově se spotřebovalo 104,95l nafty takže výsledný poměr na nádrž je 4,881l/100km... Taková spotřeba je asi dlouhodobá ač mi počítač při přijetí na krk opět hlásil po 4l na sto (dlouhodobá spotřeba podle pc je 4,8l po asi 90hod jízdy.. takže možná dlouhodobá spotřeba nelže jako krátkodobá).. ale pokud jste někdo byl někdy na krku víte jaké tam jsou silnice a víte že dojíždět tam na pláž nebo do města je maso a pokud jste někdo jel po italský dálnici víte že pod 140 jet nemůžete... takže ta spotřeba je naprosto úžasná... nicméně zjištuji zda si kámoš co to se mnou jel s novou 1,6TDI OII F taky zjišťoval spotřebu podle nádrže... v chorvatsku z hlavy říkal něco že po příjezdu do prvního tankování mu to vycházelo něco mizivýho přes 5l.. jenže OII oproti OI... combi proti liftbacku... rakev na střeše combíku atp proti pouze plnému kufru pití a věcí v liftbacku bez ní...a dvě osoby proti čtyřem v OII (ač šlo o osoby dohromady vážící 36kg)... celkově mi vychází že ten motor mohl táhnout řádově o 300 možná 350kg více a spotřeba navíc pouze O,2L? gratuluji VW konečně (po 15letech) hodný nástupce 1,9TDI 66Kw AGR!!!
Malý servis
16.7.2011- výměna oleje převodovky + aditivum, nové gumy bridgestone turanza er300 ecopia, výměna vzpěr kufru, výměna vzduchového filtru, výměna poškozeného pravého bočního krytu motoru a výměna žárovek H4 - osram night breaker plus. Stav km: 126 500km. Cena: +- 3200kč
Servis
Letošní zimu tak nějak na půl hodně jezdí a na půl hodně odpočívá.. poslední měsíc jen odpočívá a tak jsem se dal do servisu než jí zase budu potřebovat: Měnil se olej s filtrem (zbytek filtrů se dělal před zimou když jsem musel po mojí blbostí proraženou vanou též měnit olej...) a celé hlavní ústrojí zadních brzd.. takže pakny, válečky, pérka... dále ještě nějaký silentblok u motoru ale tomu jsem nerozuměl o co šlo, že prý něco prasklo(?) a ještě se měnila brzdová kapalina. Cena 5tis kč. Zbytek naprosto bez problémů takže stále jen běžný servis.. 15.2.2011 11let od uvedení do provozu) stav tach. 118tis km.
Srovnání s OII
Díky práci jsem během minulého týdne najel asi 1500km s OII 1,9TDI 77kw DSG combi. Srovnání generací mám hodně ovlivněné díky tragickému technickému stavu dvojkové Octavie nicméně hodně věcí se dalo i tak vypozorovat. První čeho jsem si všimnul při jízdách v zimě ač je to začátek z druhého konce je neskutečný rozdíl v kvalitě světel- Xenony dvojky svítí naprosto bezprecedentně rovnoměrně, ostře a daleko- velká nevýhoda jich je že protijedoucí řidiči musí být v noci nemálo naštvaní vzhledem k tomu že nejsou montovaný z výroby což ale u jiných nebude takže xenony do OII jednoznačně doporučuji. V ostatních věcech už Octávie mají zdáse menší rozestup mezi sebou: v komfortu: dvojka v nižší rychlosti hlučnější od motoru.. naopak se znatelně oproti jedničce utišuje nad 100km/h... pohodlí sedaček je ve prospěch dvojkové octávie ze kterých se ale hůře vystupuje díky bočním plastům nicméně mnohem dále vydržíte sedět ve dvojkové octávii než v jedničce. Vzadu je to u obou aut stejné ale dvojka opět vítězí s přecejen s o pár mm větším prostorem a hlavně osvětlením. Řízení dle mého názoru citlivější a příjemnější u jedničky a více mě tak nějak baví:-) nicméně této konkrétní dvojce chybí tempomat- ten jsem si zvykl u naft dost často používat zvláště pokud je dvojka právě na dálnici tišší by byla jízda příjemnější zvláště spolu s automatem. další část elektronika: silně zastaralé rádio v dvojkové octávii je svými funkcemi oproti také ne zrovna novému rádiu v jedničce k smíchu nicméně je celistvé s přístrojovkou díky originalitě a to oko potěší. Elektronika typu ESP ve dvojce je velice dobrá na to se nedá nic říct, pokud máte náladu a místo dá se jedním pohybem úplně vypnout a pak dělat si co chcete:-) nicméně pokud to zapomenete a vjedete do zaváté silnice tak se z ní ve spolupráci s automatem stane stopka v závěji což se mi při blbnutí k mému "velkému překvapení" stalo... i bez toho ale dvojka netahá tak dobře na sněhu jako její předchůdkyně. Velká pomoc při každodenním ježdění je samozřejmě automat který řadí nahoru velice pěkně, dolů zvláště při dojíždění k semaforu tak nějak neví jestli má jet na nižší stupeň rychleji nebo pomaleji než na vyšší. a při jízdě do kopce nechává zbytečně vytočené nižší stupně když by motor jel úsporněji a bez problémů i na vyšší. co se týče spotřeby je jednička tak trochu nedostižitelná ale spotřeba okolo 6-7litrů u automatu a s né zrovna dobrým motorem na spotřebu je velice pěkná. Celkový dojem pokud by tedy byla technika dvojky v pořádku a nebyla roze***** díky jejímu firemní užití by byl ve prospěch dvojky.
Přezuto
Přezuto na použité pneu michelin +-6mm na plecháčích... Ač nemám micheliny rád zatím po prvních zkušenostech v závějích mimo projeté cesty jen chvála.
problém s tempomatem!
Je to zlé... v německu na dálnici mi tempomat neudržel nastavenou rychlost 220 do kopce ale jentaktak po rovince...:-( máte někdo zkušenosti co je špatně?
Zůstává
Tak Octávia nakonec zůstává! Nebude se prodávat. Zůstane jako "druhé" auto... Dnes si jedu pro svou vlajkovou loď:-)
KM
Za posledních 1680km spotřebováno 70l nafty. Ač se to zdá divné průměrná rychlost bývá +-67km/h
Nové přední pneu
Od 18.7. jsou na předku nové gumy 205/55 V Turanza ER300... Po zkušenostech v počasí na dovolené nemohu než doporučit! turanza je prostě best of.. ať se jde michelin zahrabat... Předtím jsem měl na přední nápravě ER30 turanzy a zpozoroval jsem jednu drobnou změnu "designu"- na bočnicích u ER300 chybí ta "vystouplá část" u disku která pokud se nepletu má trochu bránit padání špíny do disků/brzdy... že by se přišlo na to že je zbytečná? nevím.. ale s ní ta guma vypadala líp teď je ten bok takový kulatější:-)
Prius, baterie? StartStop? malý objem? Cože? Kde?
Tak jsem se úspěšně vrátil z dovči.. potom co jsem v Chorvatsku natankoval plnou jsem zjistil že zhruba po 850km jízdy z čr na Krk včetně dalších popojížděček po zdejších úžasně superstoupavých/superklasavých úzkorozchodných silničkách jsem měl spotřebu necelých 4,6l/100km... Na auto naložený k prasknutí nechápu... Vzadu bylo naložený pití a pivo pro čtyři lidi na 14dní, oblečení pro dva lidi, zhruba 1/5jídla pro čtyři lidi na 14dní a pak spousta takových těch drobotí na pláž atp které ale dohromady možná také něco dají... (objemově- kufr naplnění přesně pod plato až k vratům a plná zadní místa) Neuvěřitélné co někteří lidi potřebují brát s sebou (ženy)... Jelo ještě druhé auto a to staré Santa Fe které mělo ještě velkou rakev (nedostačující kufr) a z offroadu se stala nízkoležící střela... vezlo tři lidi, zbytek jídla, výbavu na pláž, další oblečení pro tři lidi chemie, spoustu "naprosto potřebných" věcí atp atp atp...:-) U toho přesnou spotřebu nevíme ale cestou tam zhruba 7l... Ještě dodám nejelo se po dálnicích ale po horách a na dálnici jsme se dostali až kdesi ve slovinsku... Zajímavé bylo to že k cíli jsem dorazil když počítač ukazoval 3,9l/100km.. tankoval jsem až v závěru dovolený plnou takže zhruba nějakých 100km jsem ještě najezdil po mj. 18% (což jsem snad ještě neviděl takový vyasfaltovaný kopec:-)) stoupáních atp takže když konečná byla 4,6 tak bych pomalu i věřil že se počítač při té cestě o moc nesekl a měřil celkem přesně. Už jsem se o spotřebu nechtěl zajímat a ani vás tady s tím trápit ale když jsem si jen tak pro zajímavost zkusil spočítat co to tedy sežralo když to bylo tak plný tak jsem nechápal... Cože se to dělá? prius, baterie? Start stop? cože? DODATEK: cestou zpátky +popojíždění po příbrami, jízda přes prahu atp- celkem 1000km spotřeba 4,8 podle nádrže.
Climatronic
No a máme zde dárek ke stým narozeninám. Octávia po sto tis km má automatickou klimatizaci!!! To co mi na ní nejvíc vadilo je pryč a není je to auto do jakéhokoliv počasí a už se nebude opakovat nikdy scénář s pokoušením se vyvětrat 60° vedro uvnitř. V létě zřejmě pojede klasicky směr Chorvatsko a vzhledem ke skutečnosti že léto v čr ještě pár let díky beďaru na Islandu nebude bude tento výlet asi jedinou možnou zkouškou klimy. Ale borcovi věřím že je to všechno odzkoušený a šlape jak má. Myslím že z přiložených fotek je i vidět že to nedělal poprvé což mě tak trošku těší protože to byl krok do neznáma a jsem rád že jsem octávku neviděl ve stavu jak je na některých fotkách (tzn s půlkou dílů:-D ). Takže zřejmě největší úprava za její život právě proběhla. Montáž trvala dva dny 17-18.5.2010 s najetými +-100200km.
Překročeno 100tis km po 10ti letech
6.5.2010 v 17:32 dle foťáku přesně pod barrandovským mostem bylo na tachometru poprvé šest číslic označující najeté km. Zhruba jsem si spočítal že za těch deset let a tři měsíce provozu najela každý den v průměru 26,79km a pak každou hodinu 1,11km. Takže chůze je defakto rychlejší než octávia:-) Trošku zabilancuju a nutno říct že tato octávia neměla za svůj dosavadní život žádné poruchy až na výměnu spotřebního zboží a jednou váhy vzduchu. Vše dosud šlape bez nutnosti výměny či opravy a také bez koroze... myslím že je záhodno smeknout že možná není odfláknutá jako jiná auta zvláště jejích ročníků a cenové kategorie a pro případné kupce dosud vyráběných octávií pádný důvod k rozhodnutí. 100tis km není v celkovém pohledu určitě velká suma kilometrů, ale jako základní pohled určitě stačí.
Vytlumení předních dveří
Po doporučení snad už ze všech stran při otázkách jak zlepšit audio v octávii jsem přistoupil k vytlumení dveří. Výrobkem s potiskem STP který stál asi 1,5tis v setu pro oboje dveře jsem řekl bych na amatéra perfektně vyplnil dveře a oddělil tolik zmiňované části před a za reproduktorem... než dojdu ke změně zvuku poznamenám jen že nešlo o vytlumení proti vniku hluku do auta ale pro zlepšení akustických vlastností audia v autě takže já osobně žádné změny v tichosti auta nepozoruju.. možná přecejen slyším hluk více z jiných směrů ale stejně hlasitě takže to zřejmě nemá žádný vliv takovéto minimální vytlumení. Nicméně co se audia týče je to obrovský rozdíl.. nové reproduktory ze sound systému "zrušily" chrastění... vytlumení zrušila "špatnou muziku":-) basy jsou opravdu jasnější výraznější (jasně basák je o něčem jiném) a řekl bych že si to momentálně nemá co vyčítat s podobnými auty/vrstevníky (ba je zcela neobjektivně o dost lepší:-) ) na které předtím hodně ztrácela:-) takže všem doporučuju určitě vytlumit než si pořídíte jiné reproduktory.. třeba vám nakonec budou i stačit ty staré!!!
Výměna osvětlení nohou + změna podsvícení budíků
Dnes proběhlo u firmy Bluetuning úprave nebo spíše řečeno oprava osvětlení nohou, osvětlení je nyní napojeno přímo do komfortní jednotky a né do lampičky navíc zdroj světla vydává naprosto běžné estetické a "netuningové" bílé světlo. Spolu s tím proběhlo i předělání osvětlení budíků do kompletní bílé barvy, vypadá to úžasně!!! :-) Přístrojovka opět nenásilně omládla a podlaha se zbavila tuningového leč nenápadného zbarvení do modra které jsem tam amatérsky vytvořil... Foto v galerii
Vánoční dárek...
Od ježíška dostala octávka nové origo textilní koberečky... Vypadají super;-)
Nové uložení tlumičů
Starému už scházely tak +- 4mm. Vyměněno 13.11.09
Sound systém
Jelikož po přechodu z BMW do Octávie na delší dobu než nezbytně nutnou díky zazimování cabria jsem zjistil že při poslechu hudby auto spíš připomíná chrastítko jsem se vrhnul do zjišťování co je špatně... příjde mi že to minulý rok nebo na jaře ještě takové nebylo ikdyž chrastit to dokázalo také. Stačilo vyndat jeden reproduktor a pustit i mírně basovou písničku a bylo hotovo... dokonale chrastí... objednal jsem teda na škodovce nové basové reproduktory ze sound sytému který se montoval do OI (ty reproduktory už na pohled vypadají o dost bytelněji) dnes jsem je namontoval ale nezmizelo jen to chrastění které jsem slyšel když jsem reproduktor držel v ruce ale i to ostatní které spíš vypadalo na klasické vibrace plastů... navíc hrají opravdu o poznání lépe i bez vylepšení jako je vytlumení dveří které by výsledku ale určitě ještě hodně pomohlo... velký plus je také to že to jsou originály a tedy stačí pouze přijít vyndat starý a nacvaknout nový. Hard rock haleluja!:-)
Nová přihrádka
Octávia dostala dnes přihrádku pod rádio z faceliftového modelu- hlubší provedení s měkčím flockem a spodní okraj maličko zvýšený aby z ní při zrychlení či vyjíždění kopců nevypadávaly uložené věci. Musím říct že byla docela fuška to tam dostat vzhledem k samozřejmě větší prostorový náročnosti uvnitř panelu když tam je změť kabelů do rádia atp...
VELKÝ SERVIS
Tak není daleko doba deseti let od uvedení do provozu (+-4měsíce) Octávia má čerstvě najeto 93 300km což znamená defakto v průměru 9,5tis km na rok (důchodci najezdí víc) Blíží se konec reklamační doby co se týká rzi karoserie možná bohužel ale spíš možná bohudík se nic měnit nebude ani zespodu není vidět žádné bolavé místo (naopak jsem nevěřil svým očím když jsem to dnes viděl zvednuté a spodek byl čistý jak z výroby:-D) Nemám obavu o to že hodně toho udělalo stálé nepřetržité garážování... přecejen ať si říká kdo chce co chce stát 10let na slunci dešti mrazu kroupách u paneláku je něco jiného než v garáži kde je několik nad nulou v každém případě, stín a sucho... Co se týče nalezených závad (a provedených prací) bod po bodu a komplet všechny nalezené: Přestalo fungovat vyhřívání zrcátka u řidiče, díky mému rádoby odbornému rozebírání zrcátka se rozbila i mechanika ovládání zrcátka takže zrcátko je tam komplet origo nové, červený kryt zrcátka je původní přendaný ze starého zrcátka. Vzhledem k najetým km se měnily rozvody, osazeny byly rozvody pro 120tis km včetně pumpy s ocelovým vnitřkem. Staré rozvody byly celkem v pytli (10let a defakto pouze 93tis km.. mnoho lidí najíždí třeba 100tis), předpokládám že hlavně díky věku začala protékat pumpa která zásobovala vodou právě rozvodovou sadu která toto nesla celkem těžko (ikdyž únik to určitě nebyl nijak veliký). Zjištěné bylo ještě opotřebení uložení předních tlumičů (spíše jen pravého kola proč to?) takže námět na příští servis, zřejmě asi po zimě. Déle se měnil olej: Shell Helix 5W40 (na starém najeto 8tis km), kompletní filtry. Nemrznoucí směs v chladiči neměněná a nyní do -25°C, brzdová kapalina v normálu, servo též. Takže poslední novinkou je zřejmě výměna volantu! Nyní má Octávia originální nový kožený černý čtyřramenný volant z předfaceliftové verze (pasuje s původním airbagem- facelift Octávia má střed volantu-airbag menší) úplně jiný pocit z jízdy, spolu s novou řadící koženou pákou- je to o pocitu... když budete mít gumový volant v novém BMW bude to o ničem:-), ještě nechat kůží pošít zbytek plastů v interiéru, ostatní alcantarou a je to dokonalost sama:-D Serviska stále vedená sice né od autorizovaného servisu ale zato že vím do detailu co s čím bylo co jak a od jaké značky tam je, co a jak bude potřeba vyměnit mi to stojí víc než si to nechat s prominutím okáknout v nějakym servisu s razítkem se značkou škoda za dvojnásobnou cenou a přístupem mi nic nevíme. Jinak jsem slyšel že se v servisu během jednoho dne sešli tři kupci pro Octávku:-D
Novinečky
Tak první je že auto má najeto skoro 93tis km což znamená prozatím 9,3tis km za rok v průměru (dobrej dědula ne?:-D) njn nejvíc najela tak první tři roky života když ještě byla v Norsku atp... Druhá novinka: opět jsem si dal prácičku a rozebral jsem přední podběhy a vyčistil to co tam bylo a i zástěrky zevnitř atp, u spolujezdce defakto jen "prach" u řidiče byla zevnitř dost zanesená zástěrka a lem blatníku, v odtoku byl spíše taky jen "prach". Při této příležitosti jsem v těchto místech které jsou podle mě celkem kritické u drtivé většiny aut ( přesněji spodní část prahu což je ta kolmá část k silnici) trochu zesílil antikorozní ochranu respektive ochranu před kamínkama solí atp pomocí sonax ochrany podvozku.. vypadá i docela kvalitně. Doufejme že pomůže:-) Poslední novinka: auto čeká na rozvody, nejsem ještě pevně rozhodnutý kam auto dát, jestli ke známému který rozumí autům i víc jak kdejaký fanda a u kterého teď servisuji BMW anebo do origo servisu. V origo servisu budu mít škodovácký razítko což potěší když mám vedenou servisku, budu tam mít zřejmě rozvody od dodavatele škody (nevím jestli by mi ten známej nasadil stejnou značku musím se zeptat...) ale problém je že když jsem tam přišel tak lidi se kterými příjde zákazník do styku (což jsou pomalu důležitější lidi jak samotní mechanici) nejsou schopní říct kolik výměna bude stát a haprují mezi cenami 13-20tis kč, koukají s otevřenou pusou že se u octávie TDI z roku 99 mění rozvody po 90tis km a né po 120tis km. Známej mi naopak zfleku řekl cenu za rovody (bez práce) +-pár set, nemá problém zapsat do servisky výměnu ale se svým razítkem (což nebude vypadat asi tak cool:-)) řekl mi na rovinu že pumpa bude mít kovový a né plastový lopatky a skoro už mi popsal čeho se všeho dotkne:-)
9LET PROVOZU
Octavia dne 15.2. oslavila 9 let od svého -papírového- uvedení do provozu... poprvé tedy vyjela 15.2.2000. K devátým narozeninám jsem ze všech sedadel sundal potahy které tam jsou snad už někdy z roku 2001+-, vypral jsem je v pračce a sedačky a podlahový koberec prošel tepováním. Díky tomu že na tom byly potahy a ty zřejmě schytaly nějakou tu špínu a ze sedaček se vysávala prakticky čistá chemie ale z doby kdy tam ještě potahy nebyly tak jsem na sedačkách našel několik flíčků a ty díky svému stáří nechtěly dolů... nechtěly ale musely... sedačky jako nové... koberec jako nový... strop už byl tepován a v kufru je permanentně koberec takže netřeba... lak jsem vystříkal od zbytků asfaltů atp a ošetřil Sonax Xtreme voskem... jen co uschnou potahy tak půjdou zpátky do auta aby sedačky měly nakročeno ve stejném stavu do další dekády protože Octavia opustila výrobní závod 25.12 1999 a tedy po těchto vánocích budeme slavit deset let:-) Tak jí držte palce;-) a šťastnou cestu vám všem...!
Výměna čelního okna
Včera proběhla výměna čelního okna v Praze ve firmě Autosklo Kalfas... Vyřízeno to bylo na připojištění čelního okna k tomu navíc zdarma dálniční známka na rok 2009. Čelní okno má jako předešlé kouřový proužek u střechy... nezbývá než si přát aby toto okno (už ani nevím kolikáté) na Octavii vydrželo déle než 5tis km než ho opět něco rozbije:-)
Octavia dostala na vánoce nové zimní gumové koberečky.. a léto se chystají kvalitní textilní. Staré nekvalitní gumotextilní strašily už z dálky...
Domontováno osvětlení pro nohy cestujících na všech sedadlech. Světlo je složeno z LED bílo-modré barvy (odstín zhruba stejný jako u diod ve stropní lampičce). Na každém místě je od 6 do 12LED. Osvětlení a jeho funkce zapínání je samozřejmě identické s funkcí stropního světla tzn- Odemknout-rozsvítí. Zamknout-zhasne. Zavře dveře+30sec- pomalu zhasne. Otevře dveře-zapne. Auto vypadá uvnitř při nastupování za šera či tmy zase o kus útulněji:-) (více ve fotogalerii)
Dnes jsem dokončil vnější přeměnu Octavie na prakticky shodný vzhled předfaceliftové verze Laurin a Klement. od jiného nadšence do Octávií který přecházel na vzhled RS jsem si pořídil světla HELLA která se dávala do těchto modelů včetně originálních LaK blinkrů. Práce šla dobře, pro mě jako defakto amatéra byl problém zjistit jak vycvaknout ty konektory ale jakmile jsem to zjistil šly jak po másle a světla byla za chviličku nastrojená a upevněná na autě. Musím říct že ač je to defakto taková nenápadná změna tak společně s novými mřížkami na krajích předního nárazníku se vzhled Octávie ještě proti nedávné době změnil celkem výrazně- celý čumák je jaksi "čistší" co se linek týče... Tak a teď je na řadě opět interiér a technické zázemí:-)
Dnes proběhla návštěva v prodejně dílů Škoda... Zjiš´toval jsem si ceny pár dílů podle kódů z etky a dle plánů jsem si koupil novou krytku výškovýho reproduktoru na pravých dveřích protože původní měla zřejmě od pradávné výměny bočního okénka ulomenou pacičku a nedržela tak jak měla. A další věcí byl lehoulinký venkovní "facelift" protože jsem si z prodejny odnesl dvě krytky do předního nárazníku z Octávií z verzí SLX a Laurin a Klement. Zvenčí již tedy schází pouze originální Hella LaK světla a blinkry k nim které byly pro nejvyšší verzi také odlišné. A tím bude venkovní styling v téměř konečné fázi úprav.
Dnes jsem (konečně) vyměnil pravý výdech ventilace v přístrojové desce... starý měl již celkem dlouho (3-4roky) poškozenou jednu lamelu a nešlo s tím nic dělat než pořídit nový výdech, to jsem učinil přes internet a vyšel mě včetně pošty o +-100kč levněji něž-li v servise. Já jsem se to samozřejmě snažil vyndat sám ale měl tedy opravdu velký problém ten starý výdech vyndat... nechtěl se vycvaknout ze svého místa na kterém už pár let žil a tak se nakonec zapojil plochý šroubovák, nehty i lžička a společně se nám to i se vší opatrností povedlo ani nevím jak... práci zdar :-)
Dnes jsem umyl, a navoskoval... při tý příležitosti jsem si všimnul že když šáhnu na přední zástěrky tak se ozve "šumění" písečku... tak jsem to šel rozebrat protože vím že u aut se v těhle místech u předních kol usazujou haldy bordelu a ač jsem si byl do tý doby jistý protože jsem onehdál viděl rozebraný blatník že se u OI nemůže na těhle místech díky tvarování blatníku nikde nic usazovat těžce jsem se zmýlil !!! Tvar blatníku který dole sice je hodně šikmý tzn že když tam nateče nějaká voda nebo voda s bordelem tak by se to mělo spláchnout sice asi nějakou dobu fungoval ale naneštěstí je blatník dole ještě trochu překryt dalším plechem a tím pádem zůstává pro nerušený odtok vody která tam odtéká ze žlábku pod čelním oknem né moc veký prostor... který se samozřejmě nejspíš časem (ač mám aktuálně najeto lehce přes 87tis km z většiny po dálnicích) zanesl... celé jsem to vytahal... blátíčka na každé straně bylo odhadem okolo 4-5 opravdu plných hrstí... potom jsem to pořádně prolil vodou vyčistil místa která překrývá na boku zástěrka od asfaltu atp.. potom jsem vše včetně míst kde dřív bylo bahno umyl šampónem s voskem (potom je vše hladší) aby do příští revize kterou odteď budu dělat pravidelně se pokud možno co nejvíce bordlu odplavilo tak jak má. Závěrem chci říci že kdo si myslí že má zástěrky a díky tomu se mu tam nic nemůže dostat není to pravda... od kola se tam téměř nemá bordel jak dostat.. vše nebo drtivá většina jsou nánosy prachu a písku které z auta umyjí deště či vy sami při mytí a které spolu s vodou odtékají před kanálek pod čelním oknem dál na podběh předních kol a z něj směrem k prahům kde se usazují....
Aktuálně o spotřebě: po ujetí posledních 1400km od počátku měření je průměrná spotřeba 4,4l/100km. Je tam ale vše: krátké jizdy po městě... pražské zácpy... rychlejší cesta po okreskách... cesty po dálnici... vše včetně jízd ve třech či čtyřech cestujících...
Tento pátek prošly fólie na sklech Octavie opravdu drsným testem odolnosti. Vezl jsem malého nezbedu a chvilku ho nechal před odjezdem z koupání čekat v autě když jsem k němu přišel viděl jsem že nehtíky zařezává do okna. Né nezačal jsem řvát jak šílená kráva ehm vůl jen jsem mu řekl že jsou ty okna špinavá aby na ně nesahal (byla čistá ale to víte...) Pak jsem na to nějak zapomněl ale dnes jsem potřeboval ta okna vyčistit zevnitř a když jsem se dohnal k inkriminovanému oknu tak jsem si na událost vzpomněl a nestačil se divit že fólii na okně vůbec nic nebylo... na první pohled křehká věc se ukazuje jako věc zralá do nepohody. Navíc již můžu posoudit díky intenzivnímu slunečnímu záření dopad na klima v autě- když slunce svítí zboku přes fólie tak to moc nevnímáte... sluníčko váš nepálí- hřeje ale nepálí... když svítí přes čelní neofóliované sklo cítíte jak vás zřetelně pálí do ruky a jinam. Rozhodně supr investice- Doporučuji.
Dlouho očékávané LED diody místo klasických žárovek do interiérového osvětlení mi dnes došly!!!! Musel jsem je samou nedočkavostí hned namontovat... Musím říct že proti standardním žárovkám je to neuvěřitelný rozdíl, v autě je úplně jinačí světelná atmosféra místo takové mrzuté nevlídné a depresivní barvy jakou vydávaly žárovky je tam jasné bílé až světle modré světlo, jasné a je vidět opravdu na všechno zkrátka den. Kdo váhá jestli má vyměnit klasické žárovky za LED diody mohu jedině doporučit! A já se určitě nechám inspirovat a začnu vymýšlet kde by se daly žárovky nahradit LED diodami.
Dnes jsem rozebral dveře spolujezdce se záměrem opravit nebo prozkoumat jestli a kudy mi můžou propouštět vodu protože když jsem před pár měsíci stál spolujezdcovejma dveřma proti prudšímu stoupání a přitom vydatně pršelo tak na podlážce pár "fleků" od vody a když jsem potom otevřel v garáži dveře tak byla mokrá i guma pod dveřma zevnitř. Nicméně když jsem to dneska otevřel zjistil jsem že igelit který by tomu měl bránit vypadá jak ementál. Nicméně jsem se za přispění švárovo sady šroubováčků naučil rozebrat dveře kompletně:-) a vzhledem k tomu že jsem zjistil jak po rozebrání dveří vypadá ehm "zvuková izolace" těchto dveří tak mám hned zítra namířeno do příbramského tuning shopu za probádáním nějakých hmot nebo fólií izolující hluk a vibrace. Pro všechny octávkáře: nedělejte si iluze o nějaké zvukové izolaci která by za něco stála. Já našel toto (popis od venkovního plechu) plech, na něm nalepeno pár destiček nevalných rozměrů a tloušťky +-1mm poté mechanismus okna a nějaké další technické součásti + výztuha dveří atp. následoval "vnitřní montážní plech" (můj soukromý název:-) ) na kterém byly připevněny všechny ostatní součáti jako reproduktor, jsou po něm kabely atp atp. na stejném plechu je také zmiňovaný igelit následuje jíž jen tapec dveří (to co vidíte běžně: kus plastu, který je zevnitř "nastříkaný" něčím jako netkaná textílie ale nedokážu to pojmenovat a v dolním rohu na protější straně oproti reproduktoru je na tom tapecu kus polystyrenu. toť celá skladba dveří...
SERVIS: vyměnem olej, místo shell helix ultra tam je OMW BIXXOL Prémium, vyměněná brzdová kapalina, destičky, komplet all filtry, namontovanej tempomatík a další serepetičky okouknutý, doplněný atp... teď mě za 5tis čekají rozvody a pak další servis až přesně ve 100tis... tentokrát to nebylo v autorizovanym servisu ale u známýho, mám z toho celkem i lepší pocit protože vím že mě nenatáhne a jsem si jistej že to co napsal je vyměněný... navíc jsem dneska u toho i chvilku byl a viděl to takže no probléma...
Tak dnes dopadla octávka jak v hororu ptáci většina obyvatel... měla "vyklované" obě přední "oči"... rozhodnul jsem se totiž těsně před servisem že ty světla rozeberu a pročistím... ač má proběh teprve 85tis km (poctivých) tak se mi světla zdála trochu pomatnělá.. nevěděl jsem sice jestli "otevřením" světel a pročištění suchým hadříkem bude mít nějakej efekt ale zkusil jsem to... narazil jsem na zajímavej fakt že šrouby na kterých ta světla drží jsou díky tomu že nebyla nikdy venku dost silně zatuhlý a na každám světle je jeden šroubek doslova utopený v plastu takže mi jen tak tak vyšel torxík... v tý souvislosti si nedokážu představit jak by se podobný veterán rozebíral třeba po 30letech služby když by se teoreticky nikdy nerozebíral třeba kvůli nehodě atp...:-) ) nicméně uvnitř světel jsem našel mimo jiné třeba i "mikro" mušky atp... (marně si představuju co tam musí být u octávky po proběhu několika set tis km a navíc stojící venku)... když jsem vše vevnitř vyčistil, sklo naklapnul, světlo přišrouboval, nasadil těsnění okolo světla a zavřel kapotu tak to bylo hned jasný... ty světla ač jsem tomu sám moc nevěřil vypadají úplně jinak... mnohem průhlednější a lesklejší... doporučuju u octávek po 80tis najetejch km to vždy udělat;-)
Dnes proběhlo první přezutí na kola Metallica co jsem si pořídil "z druhý ruky"... nezaujaté hodnocení nových kol: jsou prostě nejlepší:-D jako zajímavost jsem zvážil minulý 15" letňáky a tyhle nový 16" a zjistil jsem že starý plechový letňáky vážily téměř 17kg a nový 16" vážej zhruba 18,5kg. Například 16" LaK chrom efekt jsou ale lehčí o více jak 4kg jak moje kola Metallica... moje kola patří k asi dvěma nejtěžším kolům nabízenejch škodovkou na octavii/fabii... samotný disk dle škodovky váží 10,5Kg.
Dnes jsem se spustil na šikmou dráhu tuningu... Octavia dostala novou řídící jednotku od Cimbu. Přístup pana Jandy z Cimbu autosport byl neskutečný a příklad by si z něj mělo vzít drtivé % obchodníků. ale zpátky k nové řj.: Výkon by se tak teď ze sériových 66Kw měl vyhoupnout až přes 84Kw. Reakce na plyn- možnosti předjíždění jsou poznat velice významným způsobem, auto neskutečně ožilo a chová se dravěji. Po zkoušce maximální rychlosti (ikdyž jí rozhodně nechci nějak využívat) jsem zjitil že není tak velký problém se dostat na rovince na konec rychloměru. Co se týče zrychlení nehodlám zde spekulovat jen mohu uvést že sériové provedení motoru 1,9TDI 81 Kw má zrychlení 0-100kmh 11,1s. Další opět pozitivní věcí je že při mém stylu jízdy i realtivně dost klesla spotřeba paliva alespoň podle údajů z počítače což doufám v budoucnu potvrdí i přesný test na dotankování nádrže...
Dnes proběhla instalace lehce ztmavených fólií Bruxafol. Fólie jsou až na páté dveře bezpečnostní. Prozatím jsou instalovány hlavně z důvodu že dokáží odstínit velkou část tepla ze slunečního záření a díky tomu omezit přehřívání interiéru. Je to sice chabá náhrada za klimatizaci ale snad budou pomáhat. Fólie jsem rozhodně nechtěl nějaké hodně ztmavené či neprůhledné protože bych zbytečně dráždil policisty a hlavně bych neměl asi žádnou šanci projít oficiálně STK- co se týče STK/policie: na sklech mám přilepené atesty u sebe i typový lístek fólií takže žádné problémy by být neměly.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé