Recenze

EricCartman (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mercedes-Benz C 230 Kompressor W 202

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz C, foto 1 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 3 Mercedes-Benz C, foto 4 Mercedes-Benz C, foto 5 Mercedes-Benz C, foto 6 Mercedes-Benz C, foto 7 Mercedes-Benz C, foto 8
Mercedes-Benz C, foto 9 Mercedes-Benz C, foto 10 Mercedes-Benz C, foto 11 Mercedes-Benz C, foto 12 Mercedes-Benz C, foto 13 Mercedes-Benz C, foto 14 Mercedes-Benz C, foto 15 Mercedes-Benz C, foto 16 Mercedes-Benz C, foto 17 Mercedes-Benz C, foto 18 Mercedes-Benz C, foto 19 Mercedes-Benz C, foto 20 Mercedes-Benz C, foto 21 Mercedes-Benz C, foto 22 Mercedes-Benz C, foto 23 Mercedes-Benz C, foto 24 Mercedes-Benz C, foto 25 Mercedes-Benz C, foto 26 Mercedes-Benz C, foto 27 Mercedes-Benz C, foto 28 Mercedes-Benz C, foto 29 Mercedes-Benz C, foto 30 Mercedes-Benz C, foto 31 Mercedes-Benz C, foto 32 Mercedes-Benz C, foto 33 Mercedes-Benz C, foto 34 Mercedes-Benz C, foto 35 Mercedes-Benz C, foto 36 Mercedes-Benz C, foto 38 Mercedes-Benz C, foto 39 Mercedes-Benz C, foto 40 Mercedes-Benz C, foto 41 Mercedes-Benz C, foto 42 Mercedes-Benz C, foto 43 Mercedes-Benz C, foto 44 Mercedes-Benz C, foto 46 Mercedes-Benz C, foto 49 Mercedes-Benz C, foto 50 Mercedes-Benz C, foto 52 Mercedes-Benz C, foto 53 Mercedes-Benz C, foto 55 Mercedes-Benz C, foto 56 Mercedes-Benz C, foto 58 Mercedes-Benz C, foto 60 Mercedes-Benz C, foto 61 Mercedes-Benz C, foto 62 Mercedes-Benz C, foto 63 Mercedes-Benz C, foto 64 Mercedes-Benz C, foto 65 Mercedes-Benz C, foto 66 Mercedes-Benz C, foto 67
 

Technické info

Přezdívka auta Mercedes-Benz C Rok výroby 1996 Koupeno nové najeto [km]:162000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2299 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.4

Popis vozu

Auto bylo koupeno jako nové v roce 1996. V té době (a vlastně i dnes) se jednalo o nejmenší "opravdový" mercedes. Třídu A a B (i když se mi docela líbí) řadím mezi takové polomercedesy.

Pod kapotou tohoto stříbrného miláčka bije čtyřválcové srdce o objemu 2,3 litru s kompressorem. Jak jsem zjistil, tak kromě modelu AMG, je to nejsilnější verze. Sice existoval ještě model s šestiválcem 2,8 litru, ale ten měl v roce 96 stejný výkon, pomalejší zrychlení a o něco menší krouťák a vyšší spotřebu.

Nevýhodou je, že auto je jenom v základní výbavě Classic, což obnáší manuálně ovládaná okna, absence ESP atd. Na druhou stranu čím méně elektroniky, tím menší pravděpodobnost poruchy. Ve výbavě je ABS, 2x airbag, el. zrcátka, výškově stavitelná přední sedadla, kola 195/65 R 15, neoriginální rádio (Sony)... Příplatkovou výbavou je digitální klimatizace, která se přes léto maximálně ocení.

Stav auta je na svůj věk velmi dobrý. Je garážované. Jen je škoda, že se vždycky najde někdo, kdo neumí parkovat. Postupně tedy přicházím na nové a nové škrábance ať už od parkování nějakých dobráků, nebo "otlučenin" od dveří lidí vystupujících/nastupujících z/do aut stojících vedle.

Silné stránky

Výborný motor, se kterým se mimo město dá jet i poměrně úsporně. Motor táhne od nízkých otáček, ale plné naložení auta (4 lidi + zavazadla) jde docela dost poznat.

Dá se cestovat ve 4 lidech poměrně pohodlně, v 5 už je to horší. Ale i na zadních sedadlech je na střední třídu slušný prostor. Sedadla jsou pohodlná, jenom by neuškodilo u těch předních lepší boční vedení. Přední sedadla jsou spíše tvrdší, zadní zase naopak měkká, ale velice pohodlná. Sice už jsem vzadu hodně dlouho neseděl (kromě focení :-) ), ale člověk si v nich připadá jako v křesle v obýváku.

Někomu by nemusel vyhovovat pouze jeden stěrač čelního skla, který by při průdkém dešti potřeboval ještě třetí rychlost (ale to už by asi uletěl). Výhodou ovšem je, že setře obrovskou plochu a vedle A sloupků nezůstávají prakticky žádné špinavé plochy, které by bránily ve výhledu.

Auto je zatím nad míru spolehlivé a má snad všechny součásti původní (až na náplně, destičky, kotouče, několik málo žárovek a další drobnosti). Originální baterka byla měněna až asi po 150 000 km a 10 letech života.

Slabé stránky

Vzhledem k zadnímu náhonu a absenci ESP je téměř nemožné vyškrábat se na sněhu do kopce. Někdy třeba i v létě po silnějším dešti je prudší akcelerace docela obtížná a člověk musí dávat pozor, aby se zadní náprava neocitla vepředu. A to zejména na horších cestách (na kostkovicích).

Při vytáčení motoru do nejvyšších otáček až po omezovač je možné sledovat klesání ručičky stavu paliva. V nádrži musí být v tu chvíli slušný vír, ale občas to člověku nedá a rád se nechá zatlačit do sedadel :-)

Taky světle šedý interiér nebyl zrovna ten nejlepší kauf.

Další slabou stránkou je absence 6. rychlostního stupně. Na dálnicích by se každopádně hodil. Motor točí na pětku při 130 km/h zhruba 3000 otáček, při 150 km/h 3500 ot./min., při 165 km/h (všechny rychlosti tachometrové) 4000 ot./min. Tyto vysoké otáčky se potom promítají hodně na spotřebě.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jedinou závadu "spravily" dvě tisícovky.

Tuning???

No nevím, jestli se to zadní křídlo dá nazvat jako tuning, ale tak dejme tomu. Křídlo mělo původně sloužit spíše jako třetí brzdové světlo (to ale bohužel v současnosti nesvítí). Jinak nechápu to pako, které to montovalo, jelikož křídlo je namontované téměř uprostřed víka kufru, což je nepochopitelné.

Jinak když tuning na mercedes, tak jedině od AMG. Je decentní, ale vypadá nádherně.

 

Novinky v recenzi

13.2.2008 00:00

Přidány fotky z dnešního srazu s Tizym a Ronnypem!!!

4.2.2008 00:00

Nahrány nové fotky ze včerejšího mini srázku s Tizym!

14.7.2007 00:00

Dnes jsem se vrátil z cesty přes celou ČR. Najel jsem přibližně 1.100 km při spotřebě asi 9,3 litru na 100 km. Asi 80 % km bylo najeto po dálnici. Rozhodně by se ale dalo jet úsporněji. Na papírových 8,4 l/100km by se ale člověk musel asi docela snažit. Ovšem zřejmě se to dá zvládnout.


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 230 Kompressor W 202

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Mercedes-Benz C



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím jediná porucha - za 2000 Kč.

praktičnost
8

Jako rodinné auto poslouží, ale stěhovák to není. Také by se sešlo více odkládacích ploch. Kapsy v předních dveřích jsou malé, v zadních dveřích žádné, schránka před spolujezdcem je miniaturní.

prostornost
9

I za mých 188 cm si poměrně pohodlně sedne stejně vysoký člověk.

jízdní vlastnosti
9

Na suchu výborné, na mokré silnici občas zadek lehce předbíhá předek a v zimě je ideální mít jiné auto.

jízdní komfort
9

Jedním slovem - komfortní

provozní náklady
5

Při pravidelných prohlídkách a výměnách v servisu je na cenách poznat, že je to mercedes.

výkon motoru
10

Vždycky může být něco lepšího, ale na toto auto je výkon plně dostačující.

spotřeba
8

Přes město si docela "vypije", ale mimo město se dá s lehkou nohou jezdit úsporně.

hlučnost motoru
10

Když pustíte rádio, tak o něm nevíte. Ale někdy stojí za to rádio i vypnout a kochat se zvukem hlavně ve vyšších otáčkách.

kvalita sedadel
8

Sneslo by se o něco lepší boční vedení na předních sedadlech.

brzdy
9

Nastupují poměrně rychle a nevadnou. ABS ale podle mě nastupuje příliš brzo a při prudkém brždění "kope" do brzdového pedálu.

zavazadlový prostor
8

Už tím, že je to sedan, tak se nedá očekávat, že do kufru narvete TV s úhlopříčkou 100 cm. Jinak se ale čtyřčlenná rodina na dovolenou pohodlně přepraví.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…