Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia Rider 1.8 Turbo 20V

8.81 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta turbouš Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:62500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední

Popis vozu

K tomuto vozu jsem se dostal více-méně nemalou náhodou. Můj strýc je podnikatel, vlastní řadu aut a chtěl si koupit jedno nové a zbavit se jednoho starého. V té době jsem si chtěl nějaké auto koupit, bazarům moc nevěřím a do úplně nového jsem investovat nechtěl (a hlavně jsem na nižší střední třídu neměl dost financí). Tak jsem dospěl k názoru, že bude nejrozumnější odkoupit turbouše od strýce. Bylo to v říjnu 2010 a teď s odstupem času mohu říct, že tohoto rozhodnutí nelituji. Auto jsem znal dokonale, vím vše o jeho provozu i servisu a tak jsem neváhal ani chviličku. Byl jsem zvyklý jezdit v 1.6i Octavii a byl jsem s ní spokojený – teda až na pár detailů (klimatizace, rádio, atd.). Takže jsem si říkal, že mě turbouš asi ničím nepřekvapí. Mýlil jsem se. Přesně si pamatuji, když jsem do něho sedl a poprvé ho řídil (jako by to bylo včera). Ale popořádku.
První usednutí do auta bylo celkem překvapení. Naprosto jiné sedačky, než na které jsem byl zvyklý – mají stavitelnou bederní opěrku a i sedadlo spolujezdce je výškově stavitelné, fajn věc. Stejně tak jako opěrka mezi sedadly s úložným prostorem. Zkoumal jsem další rozdíly a hned jsem si nemohl nevšimnout, že turbouš má Climatronic , origo rádio symphony na CD, Maxi-dot (dnes už s archaickou grafikou) a nějaký divný hejblátko na levé páčce pod volantem – tempomat. K další výbavě patří boční airbagy, el. Stahování všech oken, zadní stěrač. Snad jsem na nic nezapomněl.
Moje první jízda. Byla docela krátká a bylo to asi týden před tím, než jsme domluvili formality a než strýc měl nové auto. Jak jsem psal, byl jsem zvyklý na 1.6i, takže hned po nastartování jsem byl trochu zmatený  protože motor měl jiný zvuk. Spojka šla nezvykle ztuha, ale razení bylo rozhodně lepší než u 1.6i – dráhy přibližně stejné, ale jiný odpor na neutrálu a kvalty tam padaly lépe (ale to je subjektivní pohled). Během couvání ze dvora se mi honily hlavou myšlenky na těch 150 koní pod kapotou a jak je pěkně proženu. Vždy před tím jsem řídil pouze samé atmosféry a turba jenom diesely, nikdy ne benzín. Takže jsem žil v domnění, že pokud se chci svézt, tak to musím točit a točit a točit… jenže omyl. První rozjetí hezky zlehoulinka, za 2 a pak to přišlo, turbo se ještě pod hranicí dvou tisíc natlakovalo a pěkně fouklo – perfektní pocit z toho turbokopance  Říkal jsem si mazec, takhle až na pětku – zařadit kopanec a výš… moc se mi to líbilo a to jsem motor snad ani jednou nevytočil ke třem tisícům otáček. Hrozný rozdíl oproti 1.6i. a to nemluvím na ty reakce na jemné přidání plynu! Fakt jsem byl z projížďky nadšený a nemohl jsem se dočkat, až budu mít auto doma…
Teď mám auto rok a pár měsíců, najel jsem s ním cca 16 tisíc km a už jsem si na něho strašně zvykl a jsem s ním velice spokojený. Mezi tím jsem měl možnost řídit i řadu jiných vozů – MB GLK 320 CDI, GLK 250 CDI, Octavia 2 – 1.8tsi, 2.0tdi, Fabia 2 – 1.2tsi, Superb 1.8tsi, 2.0tdi 4x4, Suzuki Kizashi. Musím uznat, že všechna tato auta jsou dobrá, mají hezké (rozuměj modernější) interiéry, kvalita je na vyšší úrovni než před těmi osmi lety. Jízdní vlastnosti má nová Octavia ne o třídu, ale možná i o tři třídy lepší než stará, ale ať si říká kdo chce, co chce – prostě stará 1.8 Turbo 20ti ventil jede líp než 1.8tsi. By mě teď zajímalo, kolik lidí jsem touto větou naštval…
Co se týká spotřeby, tak měl dlouhodobý průměr přes 9 litrů, ale to bylo tím, že jezdil krátké trasy a město. Teď za těch cca 16 tisíc si to pěkně sedlo. Na dálky po okreskách jezdím 6,2 až 6,8, dálnice je 7,5 – 8 a ve městě jak kdy (podle provozu) těch 9 – 10,5. Myslím si, že každý normální řidič musí s takovýmto autem jezdit nejčastěji v rozmezí 6,5 – 7,5. Samozřejmě, že když autu naložim, tak vykouzlí jiná čísla – ale to nedělám často, proč bych si huntoval svoje auto, že?
Než jsem turbouše koupil, tak byl zvyklý jezdit krátké trasy a povětšinu času též po městě, jednou za 14 dní cca 100km dlouhou trasu a byl taky 3x v Chorvatsku. Na počítadle měl 46 tisíc km. O jeho servis se staral značkový servis Auto Koutek Liberec, takže i když najezdil málo, stejně dostal po roce nový olej… Musím říct, že v servisu pracovali asi pěkný šupáci, co na autě dělali, to posrali. Při výměně vzduchového filtru zapomněli napojit zpátky jednu hadici, která se prodrbala o větrák na chladiči – nevím jak dlouho auto takhle jezdilo, snad jen těch asi 500km než jsem si ho přivezl domů. Další nepochopitelná věc – měnili olej a dali tam nějakou blíže nespecifikovanou sračku, která byla černá jak bota možná ještě dřív, než ji tam nalili. Také nechápu, jak si můžou dovolit pustit auto z autorizovaného servisu, když má totálně v prdeli zadní brzdové destičky – ty už málem šly kov na kov s kotoučem. Takže od té doby turbouš v tom servisu nebyl a už tam nikdy nepojede.


FOTKY DOPLNÍM POZDĚJI - MÁM PROBLÉM S VELIKOSTÍ :-(

Silné stránky

motor
solidní spotřeba
velký kurf

Slabé stránky

jízdní vlastnosti
krátký rozvor
méně místa vzadu na nohy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

poruchy nebyly žádné - ťuk, ťuk
olej, filtry a brzdové destičky si dokážu vyměnit sám, takže prozatím servis nepotřebuji - až na výměnu rozvodů (možná)

vlastně jedna porucha byla, úplně jsem na ni zapomněl. Jednou mi za jízdy "sjelo" levé zadní okno. Myslel jsem, že jsem zavadil o otvírání a tak jsem se ho snažil vytáhnout opět zpátky nahoru - A TO BYLA CHYBA!!! Prasknul plastový držák okna, který jezdí po lyžině a už jsem pak slyšel jen zapraskání jak lanko deformuje navýjecí kolečno :-( servis - cena opravy cca 2.500,- jen jsem hezky poděkoval, myslel si něco o líbání sedací části těla za tuhle cenu a opravil jsem si to cca za 40 korun sám.

Malá vylepšení:

auto má zatmavená boční a zadní okna - propustnost 65% - ale asi s tím bude do budoucna problém :-( ikdyž mám certifikaci.
vylepšil jsem si audio - turbouš dostal autorádio Pioneer, přední komponentní repro a zadní ovály 6x9 od Magnatu a konečně to hraje aspoň truchu podle mých představ (950W)
vylepšení, na která hrdý nejsem: zrcátka a kliky v chromu + v zadu označení RS - ale s tím jsem to už koupil :-(

 

Novinky v recenzi

6.3.2012 13:28

pojišťovna...

poslední dobou jsem nějak pozapomněl, že mi z pojišťovny měli proplatit čelní sklo... ležel mi tu od nich několik týdnů dopis a nějak jsem se nedostal k tomu ho rozdělat, až dnes... docela mě překvapilo, že mi proplatili celých 5.000,- a dokonce je už mám i na účtě :-))) takže BRAVO KOOP!!!

6.2.2012 17:56

nové čelní sklo...

Jak se tak občas stává, na silnicích se povalují různá svinstva a malér na sebe nenechá dlouho čekat. Jel jsem si před nedávnem svoji obvyklou trasu a najednou rána jako z děla a hned v zápětí další... celkem mě to vyděsilo, ale nedalo se už nic dělat :-( od předjíždějícího auta (prasecky jedoucí passat CC) odletěly dva šutry a přímo do čelního skla - takže štěstí v neštěstí - sklo mám pojištěné a ani si nechci představit, co by ty šutry napáchaly jinde. Skončilo to krásně rozvětveným pavoučkem od prvního a cca 40 cm dlouhou prasklinou od druhého kamene... sklo jsem si nechal vyměnit v Liberci Na Hradbách u AMT a můžu je doporučit :-) jen co musím doladit jsou stěrače, namontovali je zpátky příliš nízko... sranda za 5913,- tak jsem zvědav, kolik mi proplatí soudruzi z pojišťovny


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

nikdy mě nezradilo a žádný technický problém nebyl.

praktičnost
10

super auto pro rodinu - převezete v něm všechno - od kočárku po ledničku

prostornost
7

v předu je vše ok, ale vzadu je to špatné

jízdní vlastnosti
7

v přímce fajn, ale v zatáčkách je znát dlouhý zadní převis

jízdní komfort
8

komfort je v pohodě, auto není přehnaně tvrdé a nerovnosti tlumí celkem v pohodě

provozní náklady
8

diesel by měl provozní náklady na km nižší, ale nestěžuji si

náhradní díly
10

všude dostatek

výkon motoru
10

výkon je naprosto dostačující, větší by byl nesmysl - už tohle je na možnosti podvozku moc

spotřeba
9

spotřeba je odpovídající výkonu

hlučnost motoru
10

neobtěžuju a mam kvalitní audio, takže ho vlastně ani neslyším :-)

kvalita sedadel
9

poměrně kvalitní a bederní opěrka dost pomáhá

brzdy
8

mohly by být o kapánek lepší, ale na tom v létě zapracuju

zavazadlový prostor
10

Octavia - co dodat...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…