Volkswagen Golf (2015)
20.3.2015Po třech ojetinách jsem se rozhodl koupit nové auto. Kamarádi mě sice od koupě nového auta odrazovali kvůli prakticky okamžité ztrátě hodnoty, ale já i…
Volkswagen Golf (zetr007)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
houmr 17.05.15 22:20
« Re: drobná poznámka k 1,2 TSI oproti 1,4 TSI
Nesuhlasim a to.
1. Ak zoberieme, ze Altea XL je zhruba o 200-250kg tazsia ako Golf.
2. Mam Leona 1,2 TSI 77kW ( EA 211) hmotnost 1260kg a kolega ma Alteu XL 1,6 TDI 77kW hmotnost nieco cez 1500kg. Ak si dame zavod na akceleraciu vobec sa nechyta.
3.) Ty tu pises o schopnosti akceleracie 1,4TSI v Altei XL ved tomu, ze je na tom podobne ako nejaky hatchback C segmentu s 1,2 TSI (vdaka nizsej hmotnosti)
4.) Ze na 1,2 TSI musis podradovat je uplny blud. Pokial mam na tachu 55-60km/h a mam 4-ku staci trochu pridat a auto krasne akceleruje.
Ano, stretavam bezne blbcov, ktori akonahle zacnem akcelerovat ( zato, ze neslapem plny) a on ano tak zacne predbiehat a vacsinou to konci tak, ze bud sa radi za mna, lebo nestiha resp. nema potrebny vykon, alebo mu musim pribrzdit, aby stihol. Ano cim vacsia sunka tym odvaznejsi vodic.
5.) Len pre info Leon 1,2 TSI 77kW 6-kvalt na 2-ku to ide 100km/h a na 3-ku 150km/h. Skus napisat ako to mas na Altei ?
6.) Ano predvadzaciu jazdu som mal na Leone 1,4 TSI 90kW. Ano je to o nieco silnejsie ako 1,2 TSI, ale o moc nie. Ak uz 1,4 TSI tak 110kW verziu, to je o niecom inom. 90kW je taka uskrtena.
7.) Musis pozerat na to v akom modely je dany motor napr. Alteu XL s 1,2 TSI by uz bolo dost slabe podla mna, tak je vhodny zaklad 1,4 TSI na beznu jazdu.
Zase napr. v golfe na beznu jazdu staci aj ta 1,2 TSI. V konecnom vysledku budu mat podobne vykonove schopnosti. -
Verny_2013 22.03.15 13:27
« Re: drobná poznámka k 1,2 TSI oproti 1,4 TSI
Ještě jedna drobnost co se týká celkového komfortu jízdy mezi 1,2 a 1,4, tak ta 1,4 má hlubší a příjemnější zvuk obzvlášť nad 4000 ot už je 1,2 víc uječená. Ale oba motory jsou výborné, reálnou spotřebou a kultivovaností na špici malých přeplňovaných benzínů. -
woody-alien 21.03.15 10:05
« Dodací lhůta
7 měsíců je teda fakt síla. To už dokáže od koupě odradit. Já čekal na Golfa necelých 6 měsíců a říkal jsem si, že to třeba bude ne zrovna nejprodávanější motorizací (2.0 TSI). Ze začátku mi ovšem prodejce sliboval něco jiného, kolem 3 měsíců, a když už jsem pak zuřil, tak mě "utěšoval", že tam má pána s kombíkem 1.4 TSI, který objednával měsíc přede mnou a dostane ho měsíc po mě. 8-s
Přitom smlouva zněla na dodání do 12 týdnů plus maximálně dalších 8 při nadstandardní výbavě. Potom můžeš bez sankcí odstoupit od smlouvy. Takže i prodejce z toho měl trochu vítr a vymyslel nějakou kompenzaci. Nicméně taková dodací doba podle mě normální není a VW by s tím měl něco dělat. -
Bertold 22.03.15 09:22
« drobná poznámka k 1,2 TSI oproti 1,4 TSI
Ahoj!
Ja len drobnú poznámku k tomu, že 1,4-ka (90 kW) by boli „vyhodené peniaze z okna“. Oproti 1,2 TSI je rozdiel nielen vo väčšom maximálnom výkone a krútiacom momente, ale aj v schopnosti akcelerácie z nízkych otáčok. Rozdiel v zrýchlení z 1500 na 2000 otáčok je výrazný. Tým je 1,4-ka komfortnejšia v tom zmysle, že motor možno udržiavať v nízkych otáčkach a v prípade potreby je možné z nich veľmi svižne akcelerovať. Dobrým príkladom je akcelerácia za koncom obce. Pri prejazde cez obec sa ekonomicko-ekologicko zmýšľajúci vodič snaží ísť na nízkych otáčkach, pri TSI je optimum niečo nad 1500. Pri výjazde z obce sa akceleruje na 90-tku. Vodič s 1,2-kou je nútený podradiť o jeden stupeň, aby nebrzdil autá za sebou, zatiaľ čo 1,4-ka toto hravo zvláda aj bez podradenia. Názorne to vidno na tomto videu (čas 4:55) [odkaz] prípadne v týchto tabuľkách [odkaz] . Ale 1,2 TSI je veľmi dobrý motor a autu nižšej strednej triedy bohato postačuje. Ja len že 1,4 TSI má význam aj pre vodičov, ktorým sú vyšší výkon a lepšie maximálne zrýchlenie z 0-100 ukradnuté. Otázkou už len je, či sú ochotní si za tento komfort priplatiť.
Ešte dodám, že v tom videu som porovnával Jettu s Alteou XL a Altea XL je pri identických motorizáciách cca. o 130 kg ťažšia. Jedná sa o prvú generáciu TSI, ale podľa toho čo som skúšal nové 1,2 TSI (81kW), tak to zrýchlenie z nízkych otáčok je veľmi podobné.
-
dadasada 28.04.17 06:40
« Re: Re: hyundai test
No mě právě automat zajímá víc než manuál. Tak to zkusím. Chtěl jsem i testovací jízdu s Hondou Civic 1.5 CVT v auto Bartyzal, ale bohužel jí nemají. Teď tam je jen 1,0 a někdy za dva měsíce přijde 1,5 manuál. Automat někdy na podzim :).
Asi tam těch lidí mají tolik v Hjondé, že už ten přístup neřeší >:D Člověk by řek, že to auto aspoň někdo představí, něco předvede atd. -
zetr007 27.04.17 23:35
« Re: hyundai test
Hyundai Centrum ČB v poho, popravdě jsem si tam byl sject asi třikrát, vždy když měli nákou akci a abych pravdu řek nejednal jsem z nikým jiným než s recepční, ani žádný zálohy po mě nechtěji prej už jsem v evidenci. Tentokrát jsem si dokonce musel auto hledat na parkovišti, slečna recepční nechtěla jít ani ven kvůli tomu že byla zima.
Taky jsem uvažoval o tý 1.4 turbobenzín, ale mě odradil automat, přesně takovou zkušenost jako má Verny 2013 s ním měl i můj kámoš.
počkám si na kombíka s manuálem a pokud možno trochu zajetým motorem. -
Verny_2013 27.04.17 21:14
« Re: hyundai test
Já měl o víkendu půjčenou 1,4 s automatem. Pokrok obrovský, motor skvělý, pružný silný jako silnější 1,4 TSi. Zklamal mě ale automat, ten řadil často úplně jinak než bych chtěl,. A 8 l spotřeba byla ještě větší zklamání. To jsem nejezdil bůhvíjak dynamicky. -
zetr007 03.10.16 15:57
« Re: Re: Servisní prohlídka
protože se mi víc momentálně libí Leon nebo Octa i když vím, že to bude trochu krok zpět co se týká použitých materiálů a zpracování. Golf je přeci jen trošku lepší i když jen v detailech. Ale hlavní důvod je cena, mám nabídky na všechny tři (leon x-p., octa scout i golf alltrack) a leon je zdaleka nejlevnější octa je o něco dražší a golf už úplně mimo. Tak asi tak. -
zetr007 19.03.16 21:30
« Servisní prohlídka
tohle byla už třetí výměna oleje, dvě proběhly v Porsche CB a tato při servisce v CB auto.
Problém se zárukou když si přineseš vlastní olej dle specifikace
VW 504 00/ 507 00 není.
Originál olej který je určen pro VW je Castrol Edge Profesional 5W-30 dá se koupit za cca 900 4 L, v servisech VW za něj ale účtujou až 900kč za litr (jen kvůli tomu že po dobu párset km světélkuje a dá se poznat že je čerstvě vyměněn).
Takže problém se zárukou by si mít neměl, aspoň mě to potvrdili jak v Porsche CB tak ted v CB auto, jim jde o tu specifikaci.
Do servisní knížky mi Porsche psalo olej dodal zákazník vlastní, ale v CB auto už nepsali ani tohle.
Mám prodlouženou záruku na 5 let a tohle bylo první na co jsem se ptal. Pokud dodáš materiál dle specifikace VW, tak je vše OK a na záruku to vliv nemá. -
Verny_2013 19.03.16 20:37
« Servisní prohlídka
Taky mě v dohledné době čeká první servis. Už jsem se preventivně ptal v Plzni u obou dealerů VW a pohybuje se to kolem 5000 Kč, z čehož min. 1/2 padá na předražený olej 0W30 za 700-800Kč. Originál s atestem původu jsem schopný sehnat do 350 Kč/l ale mám obavy ze záruky aspoň mě tím dealeři vyhrožují. Jak jsi to měl u CB auto ? Uznali by záruku když jsi dodal svůj Olej? -
Đawson 10.10.15 08:11
« Přezuto na zimáky
Poznámka ke kii..
S tou spotřebou to nemá se zajetím moc společného, u nás v práci dva vozy 1,2 tsi a 1,0 tsi ( stejný řidiči, stejné krátké trasy po závodě ), ty auta vůbec nešetří a 1,0 tsi má o skoro litr větší spotřebu 7,2 vs 8,1 l/100 v neprospěch 1,0. Věřím, že v eko režimu si 3 vál vezme méně
Mas skvelou recenzi na tvoje auto.Dost mi pomohla pri rozhodovani.
Zatim jsem z meho Golfika nadsenej.Tak snad me to je tak nepusti .