Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf Highline 110 KW

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta vw golf 007 Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:29000 palivo: nafta výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Předesílám že tohle žádná velká recenze nebude, jen důvody proč jsem změnil Kiu zpět na Golfa.
Kia není vůbec špatné auto, má ji i moje přítelkyně. Myslel jsem si, že se s Ceedem ve výbavě GTline a 100KW dieslem rychle sžiju, ale nestalo se tak. Prostě pokud jezdíte 3roky a 110 000 km v Golfu je Ceed pořád o něco jinde. Možná nová generace Ceedu, která právě vychází bude lepší.
Takže po měsíci a cca 3000 km jsem Ceeda vyměnil zpět za Golfa, akorát tentokrát v dieslu 2.0 TDI 110KW. S Golfem mám teď najeto po cca měsíci a půl 4000 km.

Proč ta změna? Největší důvod byl motor. 1.6 CRDi a jeho verze 100KW nevypadá na papíře vůbec špatně, ale praxe je trochu jiná. Nevím zda je to emisní normou 6 a kvůli tomu divným spřevodováním, ale abych dával dvojku když chci předjet na to jsem fakt nervy neměl. Prostě k těm 100KW a 280n jsem musel ten motor hodně pobízet. Ne, že bych byl nějakej závodník, ale když jedu ve čtyřech do práce v DE a potřebuju předjet kamion, tak nechci zažívat adrenalin než se auto rozhoupe. Ten motor bych spíš přirovnal k atmosféře, zabírá tak někde okolo 3000 otáček a pěkně plynule táhne, jenže to pro moje účely neni vhodné. Ještě, když jsem jel sám nebo ve dvou tak to šlo, ale jinak to bylo hodně o předvídání. Předešlý Golf 1.2 TSI 77KW nebyl rozhodně žádnej trhač asfaltu, ale za tři a frčel jak z praku oproti týhle 1.6 CRDI.
Další věc spotřeba, 1.6 CRDI 100KW já se pohyboval od 5,8 do 6,7, ano auto mělo najeto kolem 15000 km, ale benzínový Golf to zvládal taky. Já se pro 1.6 CRDI rozhodoval hlavně kvůli kolegovi v práci, který má i30 combi s tím samým motorem, akorát slabší verzí 81KW a rokem výroby 2014 tedy emisní norma 5 a on má spotřebu okolo 5l (4,5 - 5,5), důvod je asi ta emisní norma, jinak si to nedokážu vysvětlit, protože styl jízdy máme hodně podobný. Další kolega má toho samého Ceeda co jsem měl já akorát ho už ho má druhým rokem a má uplně stejné zkušenosti jako já, akorát má najeto 40 000km, takže zajetím auta to asi nebude, hlavní důvod tedy vidím v normě euro 6.
Další malé detaily v čem je Golf lepší než tahle generace Ceedu jsem popsal v recenzi Ceedu, takže jen zkráceně, Ceed : neposuvná loketní opěrka v nejvyšší výbavě GTline (Golf jí má v základu), divná roletka v kufru, přetlačítkovaný volant, horší v zatáčkách (Golf líp drží), odhlučnění hlavně hluk od předních kol atd.
Není to nic hrozného, ale Golf je v detailech dotaženější. Jak už jsem někde psal, pokud jste nikdy nejezdili s Golfem a sednete jen do Ceedu tak nemáte žadný problém a auto je za ty prachy perfektní.


Teď Golf Variant 2.0 TDI 110 KW, koupeno nebo lépe řečeno vyměněno v áčkách. Nemám je rád, ale maji bohužel největší výběr aut a auto které vykupují většinou neberou na komisi, tedy aby tam třeba měsíc stálo, to byl hlavní důvod proč jsem to vše uskutečnil tam. Nejseriozněji na mně působili v Andy auta Tábor, ale ta komise mně odradila. V áčkách jsem strávil dohromady sice 8hodin a jsem si jist že mě i přesto oškubali, ale tak nějak v rámci čeho jsem byl ochoten ještě zkousnout.
Golf měl najeto 29 000 Km, je to auto z operáku, takže doufám že ho předešlej majitel nestačil zlikvidovat za 29 000km, protože je mi jasný že v rukavičkách s ním nezacházel. Vše odpovídá tomu co o něm áčka napsali, měl jsem ho na prověření v autorizáku, mám dokonce kupní smlouvy, vyjádření od Škofinu jako provozovatele, servisní úkony atd. Vše by mělo sedět, nejsem si jist, že by si áčka dali tu práci a všechno zfalšovali. Spíš jsem si jistej, že pán předemnou mu dával pořádně zabrat a tady spoléhám na to že 2.0 TDI této genarace je dosti odolnej motor.
Motor 2.0 TDI 110 KW je příjemnej společník, spotřeba je okolo 5l a to při zaplé klimě a hlavně v těhle vedrech na zimákách, který tam nechávám na dojetí koncem září začátkem října (na Strážným je zima brzo) přezuji na nové zimáky. Co se týká jízdy na předjetí stačí čtyřka, ale zrychluje i šestka oproti Ceedu, kde šestka byla vhodná tak akorát z kopce. Prostě Golf s tímhle motorem jede slušně. Co je horší než u Ceedu je, že dvojka nezvládá pomalé rychlosti musím řadit na jedničku třeba v koloně to Ceed jel na dvojku i bez plynu. Další věc která je u Golfu horší než u Ceedu je infoteiment, zatímco Ceed v pohodě zvládal Android auto (navigace Waze) u Golfu mám i v nejvyší výbavě Highline 2017 stejné rádio jako v roce 2015 v o třídu nižší výbavě. Prostě VW chce aby jste si pěkně připlatili za jejich navigaci. Další věc jsou ceny servisu v tom je Kia o dost levnější. Proto olej do VW vždy vlastní :D.
Ještě si nechávám příští týden namontovat parkovací senzory zadní i přední se zobrazením na rádiu, to naštěstí jde, i když né v autorizovaném servisu, kde byli schopný udělat jen zadní a ještě se kroutili. VW nemá rád nějaké dodělávky, chtějí vše nakonfigurovat a nic dodělávat což chápu. To samé záruka, že prý nejde prodloužit, ale jde, jde jen je třeba na ně přitlačit, ochota něco od nich měnit je malá.

To je vše, je to delší než jsem čekal, ale snad to někomu přijde zajímavé.

Silné stránky

Motor

Slabé stránky

Infotaiment

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen vyčištění interiéru a klimatizace a prohlídka po koupy doplněna chladící kapalina.
Vím do kterého servisu budu jezdit, jezdil jsem tam 2 roky s předešlým Golfem, sice to není ideální, ale kde je to ideální v Porsche CB asi né, ale třeba se zlepšily.
Takže CB auto Č.Budějovice.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Áčka víc k tomu dodávat nebudu.

 

Novinky v recenzi

10.11.2018 15:00

Přezutí pneu a výměna žárovek

Asi před měsícem jsem nechal přezout na nové zimní pneu Barum Polaris 5 je to novinka a protože jsem nechtěl dávat 2000kč za jednu gumu lepší značky, vzal jsem na zkoušku tyhle Barumky, cena 1350kč za jednu.
Zatím jsem spokojen nejsou hlučné akorát spotřeba stoupla o cca 0,5l. Sem zvědav jak se budou chovat v zimě na sněhu.

Vyměnil jsem potkávácí žárovky za lépe svítící Osram night breaker unlimited 55W PX26d. Zkušenost je zatím pozitivní i když čekal jsem více. Světlo je modro-bílé, xenony nebo ledky to nenahradí, ale je to lepší než normální žárovky H7.
Jsem zvědav jak dlouho vydrží.

8.11.2018 18:47

výměna oleje po 45 000km a nový Ceed na 2 dny

Použito cca 4,5l oleje Castrol dle specifikace VW, olej jsem si donesl vlastní. Vyměněn vzduchový filtr a provedena prohlídka auta před zimou. Cena 2700kč plus olej 1500kč. Filtry dodali oni a ještě si naúčtovali 400kč manipulační poplatek protože jsem si přines vlastní olej, přesto se to vyplatí, cena všeho kdybych si vzal olej od nich by byla kolem 6500kč takhle to vyšlo na 4200kč.


Dostal jsem možnost se na dva dny projet s novou Kai Ceed v rámci jejich testu.
Jednalo se o krátkého Ceeda s motorem 1.4 T-GDi 103KW s filtrem pevných částic (benzín).
Příjemné auto, korejci udělali další velký pokrok. Při přímém srovnání s Golfem to je hodně podobné, akorát řazení bylo jak z nákého francouze z devadesátých let, ale auto mělo najeto jen 1000km tak třeba si to nějak sedne. Jinak motor jede pěkně a spotřeba kolem 7l taky neni špatná na to že má najeto jen1000km a jak jsem jezdil. Možná cena je trochu moc sebevědomá, ale prodejci prý mohou hodně slevit.

8.11.2018 18:47


16.8.2018 09:55

Parkovací senzory

Včera dodělány zadní a přední parkovací senzory se zobrazením na displeji originál rádia. Nefungují úplně přesně jako originál, ale hodně se jim blíží.
Rozdíl je hlavně v tom že přední senzory se aktivuji tím že podržím cca 3 vteřiny tlačítko OK na volantu, nebo musí bejt vypnutá elektronická ruční brzda a tu já nevypínám, u originálních se přední aktivovaly automaticky, jinak zadní se aktivují normálně po zařazení zpátečky. Další rozdíl je ve zvukové výstraze, která je tišší. A poslední rozdíl je že na grafice se neukazuje, když otáčím volantem směr jízdy, ale to už je spíš taková blbost.
Originální parkovací senzory jsem měl v předešlém Golfu z roku 2015, vím jak funguje originál.
Jinak najeto mám 35 000km a spotřeba 4.7L.
Ve 40 000km nebo ve 45 000km jedu na výměnu oleje, předešlej majitel byl na výměně ve 25 000km, já chci měnit po 15 000km, ale asi to srovnám a pojedu až ve 45 000km.

5.8.2018 15:43

Změna místo Ceedu zase Golf

Po cca měsíci jsem se vrátil ke Golfu důvody v recenzi.


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

Uvidíme

praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
zavazadlový prostor
9






Blesk.cz

Hodiny před finále StarDance: Drsná hádka Dvořáka s tanečnicí! Pláč a konec tréninku

Hodiny před finále StarDance: Drsná hádka Dvořáka s…

Už aby byl konec, říkají si jistě mnozí účinkující. Kolotoč přímých přenosů, tréninků a těžké dřiny se na…

Asterová o rozchodu Kubišové s Heinem kvůli prachům: Čekala jsem to!

Asterová o rozchodu Kubišové s Heinem kvůli prachům:…

K rozchodu zpěvačky Marty Kubišové (76) se svým dlouholetým manažerem Milanem Heinem (72) se tvrdě vyjádřila…

 

iSport.cz

Stíhačku vyhrála Mäkäräinenová před Fialkovou. Vítková dojela na 14. místě

Stíhačku vyhrála Mäkäräinenová před Fialkovou.…

Finská biatlonistka Kaisa Mäkäräinenová vyhrála stíhací závod Světového poháru v Hochfilzenu a slaví třetí…

Hemský trénuje na návrat. Tak, aby mohl jít hned hrát, líčí kouč

Hemský trénuje na návrat. Tak, aby mohl jít hned…

Dává si tvrdě do těla. Pravidelně, bez úlev a pod odborným dohledem. Aleš Hemský s trpělivostí sobě vlastní maká…

 

Reflex.cz

Omluva JXD panu Soukupovi z TV Barrandov: Ukázalo se, že svoje vystoupení myslí vážně a není to satira

Omluva JXD panu Soukupovi z TV Barrandov: Ukázalo…

Ve čtvrtek jsem zde publikoval článek, kde jsem chválil pana Soukupa z TV Barrandov za vynikající satirický…

Jan Mička: Kdo může za kolaps na D1

Jan Mička: Kdo může za kolaps na D1

V Česku máme takový nepěkný zvyk: kdykoliv dojde na silnicích ke kolapsu, při němž je jedním z činitelů sníh,…