Recenze

yumi (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Audi A5 A5 Sportback

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 50× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A5, foto 1 Audi A5, foto 2 Audi A5, foto 3 Audi A5, foto 5 Audi A5, foto 6 Audi A5, foto 7 Audi A5, foto 8 Audi A5, foto 9
Audi A5, foto 10 Audi A5, foto 11 Audi A5, foto 12 Audi A5, foto 15 Audi A5, foto 16 Audi A5, foto 17 Audi A5, foto 18 Audi A5, foto 19 Audi A5, foto 20 Audi A5, foto 21 Audi A5, foto 24 Audi A5, foto 30 Audi A5, foto 31 Audi A5, foto 33 Audi A5, foto 35 Audi A5, foto 36 Audi A5, foto 37 Audi A5, foto 38 Audi A5, foto 39 Audi A5, foto 41 Audi A5, foto 42 Audi A5, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta 200+ červených koní na čtyřech :) Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,6 maximální rychlost [km/h]: 241 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Stručně řečeno: Audi. 2.0 TFSI. 155kW. Quattro.

Jedná se červené Audi A5 Sportback, tedy s nadsázkou řečeno pětidvéřový sporťák. Standardní výbava, jak je u Audi zvykem toho moc nenabízí - u Sportbacku je jedna vyjímka a to, že auto má v základu sportovní nastavení a snížený podvozek. V mém případě má auto navíc xenonová světla, vnitřní S-Line packet, tempomat, 18ti palcová kola, blue-tooth handsfree a to je vše. Z praktických věcí opravdu chybí zadní parkovací asistent, stmívání zrcátek a také CD changer by se hodil, ale na to nezbyly penízky...

Silné stránky

Desing - osobně považuji desing dnešních Audi ze všech aut nejhezčí a A5 to jenom podtrhuje. Na to že se jedná o pětidvéřové auto, tak si zachovává sportovní výraz a desing je opravdu velmi povedený, včtně bezrámových oken. Když denně k auto přicházím, opravdu má ladné křivky a nejen na oko potěší.

Motor - je dostatečně výkonný (155kW, cca 210koní). Táhne cca od 3.700 otáček až k 7.200. Zvuk motoru není nijak výrazný (od 3.200 nahoru je slyšet a kolem 5.000 je to radost poslouchat), ale hlavně ten velký rozsah otáček je velmi příjemný. Pravdou je, že asi nejsem moc objektivní, protože po více než pěti letech mám auto na benzín a skoro jsem zapomněl jak pěkné to je. Jenom pro ilustraci na dvojku to jede 113km/hod (pak zasáhne omezovač 7.200 otáček), na čtyřku 218km/hod, což považuji za brutální. Maximální rychlost by měla být kolem 250km/hod. V jižním Německu jsem to zkoušel, nicméně tam byla jen dvouprodá dálnice a tak jsem při 237km/hod nechtěl dál osud pokoušet a zase jsem spomalil. Jenom pro ilustraci spotřeba jde při rychlosti nad 180 km/hod přes 20litrů a přes 220km/hod přesahuje 45 litrů, tedy bych (samozřejmě teoreticky) tankoval cca každou hodinu a půl :)

Pohon všech kol a podvozek - přijde mi, že se auto chová opravdu skvěle. Sedí jak má, nepřetáčí se ani nedotáčí. Pocit jistoty ovládání vozu je opravdu skvělý, zejména při dešti je to příjemné. Možná je to trošku zákeřné, protože až budete za hranou (která není cítit), nemusí to být příjemné.

Velký - pokud se na to podívám jako na sporťák, tak je obrovský, jak vnitřní prostor, ale i z venku.

Displej - viz foto. Opravdu se dá nastavit, tak je potřebujete (tedy ne barvy), ale aby se neustále zobrazovalo to, co Vás zajímá. Mě vyhovuje zejména rychlost velkým číslem (opravdu si jí chce hlídat) a spotřeba.

Osvětlení vozu v noci - vnitřní. Ve vnitř budíky a rádio svítí přesně akorát a opravdu to vypadá hezky. Když otevřete dveře, pěkně se osvětlují části pod nohama (hezké bílé světlo).

Zrcátka - jsou opravdu velká, což mi dělá radost, protože to je bezpečné a desingově to auto nekazí.

Páté dveře - byl jsem na ně z minulosti zvyklý o Octávky a je to skvělé. Je to relativně praktické auto i na převoz věštích věcí, jako třeba dvoumetrový stromek:)

Slabé stránky

Na úvod musím říct, že je to opravdu skvělé auto. Znám lidi, kteří nevidí jeho jedinou slabou stránku, ale vzhledem k tomu, že toto není auto mých snů, tak se na to dívám s odstupem (tedy co mi silné stránky vozu dovolí :) ) Na druhou stranu se A5 blíží mé vysněné Impreze STI... Také pravdou je, že jsem nikdy lepší auto neměl, ale při ceně toho vozu jsem čekal dokonalost, maximálně nějaké mušky a:

Tempomat - nechápu ho a bojuji s ním. Nastavíte si rychlost, pak podřadíte (většinou proto, že při zaplém tempomatu chcete takto snížit rychlost) a on tvrdošíjne dává plyn, aby dorovnal původní rychlost. To mi opravdu vadí a považuji to za nebezpečné. V servisu mi říkaly, že se s tím nedá nic dělat. Jinak tempomat funguje tak jak má a je příjemné posouvání rychlosti o 1km/hod či o 10km/hod.

Vnitřní světlo (uprostřed) - u silných stránek jsem chválil světlo v interiéru, ale toto neplatí o osvětlení vozu středovou lampičkou (2světla), třeba po otevření vozu. Absolutně to neodpovídá vozu (natož jeho ceně), je to příšerně ošklivé a špatně svítící.

Handsfree - absolutně je nepoužitelné ovládání příplatkového handsfree. Kvalita při telefonání je skvělá, ale ten software dělal nějaký mamlas. Vyhledávat se reálně nedá, rychlá volba není a nepodpora češtiny jenom podrthuje nekvalitný software tohoto HF.

Spotřeba a nádrž - mohl bych skončit jenom nadpisem, ale trošku to rozvedu. Byl jsem zvyklý na diesel a tak na jedno natankování nebyl problém najet 800 a více kilometrů a průměr se nikdy nepřehoupl nad 8,5litru (dlohodbě mezi 7 a 8 litry s Fordem Mondeo 2.2 tdci) a to skutečně při velmi razantním stylu jízdy. Tady je minimální spotřeba (bez radosti z jízdy a s velkým sebezapřením) kolem 8,8L/100km, ale reálně průměrná kolem 10,3L/100km a ve městě 12,5L/100km. Nicméně, když je trochu ostřejší styl jízdy, spotřeba nad 16litrů není problém. Prostě daň za benzín (odměnou je rozsah otáček a vysoká maximální rychlost). Například Bratislava-Praha při dodržení povolené rychlosti a maximální použití tempomatu jsem se dostal na 9,3L/100km a to jsem trpěl v pravém pruhu s tvrdým podvozkem a nízkoprofilovýma ráfkama. Pro jiné nadšence do A5 bych asi poradil dieselový motor (ale pak jedině dražší třílitr 176kW). Nicméně asi by se ten třílitr v celkových nákladech vyplatil už za pár let... Navíc má i dobrý automat...

Ukazování rychlosti - má to systém, který radí, kdy přeřadit na vyšší převodový stupeň. Ale když máte 1800 otáček a motor se skoro dusí, tak vám to radí zařadit na další (vyšší) rychlost a to fakt nemá logiku. (Logiku to asi má (spotřeba), ale přijde mi to hloupé).

Praktičnost - jak se to vezme - je to sporťák (i když má pět dveří), a tak by to asi neměla být chyba, ale s mými téměř dvěma metry je mi auto malé (nízké) a kufr je hodně nízký. Například absence kapes na předních sedačkách mě překvapila (kam s mapami ?) a tak je použitelná jediná přední (celkem velká) přihrádka. Ta velikost (výška stropu) je hlavním důvodem, proč toto auto nebudu mít věčně, takže pokud máte nad 195cm - toto auto není pro Vás, bohužel. Co se týká praktičnosti, vůz je homologován pro 4 pasažéry, což může být občas limitující...

Výhled z vozu (dozadu)- auto bez zadního (i přední by se hodil) parkovacícho asistenta není ve městě jednoduché řídit, protože dozadu není moc dobře vidět a špatně se odhaduje vzdálenost. Takže moje rada je, nešetřit za parkovacího asistenta :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jenom drobnost, při necelých 15.000 km bylo dolito už 3,5litru oleje. Takže to raději nechávám dolívat v servisu, protože to je trochu moc... I když alibistická norma Audi říká 0,7litru na 1000km.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V Porsche na Smíchově (na Praze 5) a vše OK.

Motivace

Cílem vytvoření tohoto příspěvku bylo se podělit o své zkušenosti se skvělým vozem. Auto jsem měl od převzetí na prodejně po dobu šesti měsíců (což bylo v plánu) a nyní slouží již jinému uživateli. Na dobu s A5kou budou vzpomínat velmi rád, zejména na velmi živý druhý a třetí rychlostní stupeň, fakt to bylo návykové :) Chybět mi nebude nastupování a vystupování (soukání se do auta).

 


Přidat názorDiskuse: Audi A5 A5 Sportback

Další vozy značky Audi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím bez problémů.

praktičnost
9

Na to, že to je skoro-sporťák, tak dobré.

prostornost
8

Díky tomu, že je nízké, tak nižší hodnocení. Do auta se při vyšší výšce musíte "skládat".

jízdní vlastnosti
10

quattro, TFSI a velká kola :)

jízdní komfort
9

Díky tomu, že mi je malé, tak to není 10tka

provozní náklady
9
náhradní díly
8

při problémech se čeká, a na jednu to bylo přes 3 týdny...

výkon motoru
10
spotřeba
9

Umí jezdit bez problémů pod 10l/100km, stačí chtít :)

hlučnost motoru
9

naopak, mohl by být hlučnější...

kvalita sedadel
9

sedačky jsou supr (s-line) = dost pevné, ale ta hlavová opěrka (pro nás vysoké). nejde nastavit podélně (jenom na výšku) a je nechutně tvrdá.

brzdy
10

skvělé, hodí se přesně a umí být hodně ostré.

zavazadlový prostor
9

Více o modeluAudi A5
Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI... Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...

Pětidveřový model střední třídy od Audi prošel…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 





Blesk.cz

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se těhotenským testem

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se…

Moderátor Diváckých zpráv Primy Michal Kavalčík (42), který se proslavil jako Ruda z Ostravy, se na sociální…

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec: Obětoval život pro přítelkyni

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec:…

Stovky lidí se přišly rozloučit s tragicky zesnulým Davidem Ď. (†29), jehož nemilosrdně popravil střelou do…

 

iSport.cz

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak jednou z dvaceti pokusů!

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak…

Máte rádi numerologii? Hokejisté Bostonu zvítězili v devíti z posledních jedenácti utkání, David Pastrňák…

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze které přijde Chorý

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze…

Ve škatulatech na ofenzivních postech pokračuje Viktoria Plzeň. Byť to klub zatím oficiálně nepotvrdil, bere se…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Je to neuvěřitelné, jak jsou čeští politici podle všeho asi slepí a hluší. V posledních volbách se občané jasně…

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól, která skončila v zapomnění

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól,…

Když v červnu roku 1897 vyrazil Salomon Andrée vstříc severnímu pólu, upínaly se k němu zraky celého švédského…