Recenze

yumi (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Subaru Impreza WRX STI (2008)

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Impreza, foto 3 Subaru Impreza, foto 4 Subaru Impreza, foto 5 Subaru Impreza, foto 8 Subaru Impreza, foto 12 Subaru Impreza, foto 15 Subaru Impreza, foto 16 Subaru Impreza, foto 17
Subaru Impreza, foto 18 Subaru Impreza, foto 19 Subaru Impreza, foto 20 Subaru Impreza, foto 21 Subaru Impreza, foto 22 Subaru Impreza, foto 27 Subaru Impreza, foto 28 Subaru Impreza, foto 28 Subaru Impreza, foto 31 Subaru Impreza, foto 60 Subaru Impreza, foto 61 Subaru Impreza, foto 62 Subaru Impreza, foto 63 Subaru Impreza, foto 63 Subaru Impreza, foto 64 Subaru Impreza, foto 65 Subaru Impreza, foto 68 Subaru Impreza, foto 70
 

Technické info

Přezdívka auta Subárko Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:93000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2457 výkon [kW]: 221 / 245 * kroutící moment [Nm]: 407 / 450 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.4 / 5.2 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 301 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 14.4 / 14.6 * (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Subaru Impreza WRX STI hatchback v šedivé (perleťové) metalíze, modelový rok 2008 ve standardní (nižší) výbavě.

Nechci nosit dříví do lesa tedy velmi stručně - dvouapůllitrový benzínový motor boxer s turbem má maximální výkon 221 kW (300 koní) a maximální točivý moment malinko přes 400 Nm... Pak trocha vychytávek, kterých není v moc jiných autech - za prvé mezinápravový diferenciál DCCD (s možností nastavení jeho chování), za druhé SI-DRIVE, které nastavuje tři úrovně dle stylu jízdu (Intelligent, Sport, Sport Sharp) a za třetí VDC (Vehicle Dynamics Control), což chápu něco jako pokročilé ESP s možností zapnutí (normal), částečné stabilizace (traction) a rovněž i úplného vypnutí.

V té nižší výbavě je toho opravdu hodně - spíše bych řekl, co to nemá - bezklíčkové odemykání a startování vozu, tónovaná zadní skla a sedačky Recaro (ty to původně mělo, ale vyměnil jsem je - pro mne fakt nebyly). To moje má navíc má laděný výfuk, navigaci, přední mlhovky a také pokročilé zabezpečení proti nenechavcům. Jinak na něm úpravy naštěstí žádné nejsou a uvidíme na jaře, zda třeba něco bude následovat (přední maska, kola, fólie). Výkon "tunit" opravdu nemám v plánu.
Pro ty z Vás co nechcete studovat detailní popis (http://www.auto.cz/subaru-impreza-wrx-sti-3-1863) tak zmíním alespoň xenony, tempomat, sportovní brzdy Brembo, 18ky kola, chromové pedály, vyztuženou karoserii, plno airbagů a část je již zmíněna v předchozím odstavci.

Silné stránky

Stručně řečeno - výkon motoru, podvozek, zvuk motoru/výfuku a pak láska k Impreze :)

Motor. Kdo to nezažil, nepochopí. Už při řežimu S je to dost dobré a lehké "zatahování" turba do sedaček nad 3.300 oráček nemá chybu. Ovšem při S# chce motor jet a to pořád, tedy jenom decentně blikne červená kontrolka uprostřed otáčkoměru (na začátku červeného pole otáček, mám standardní nastavení, tedy 6.500ot). Pak rychle přeřadit a zase motor táhne a vtahuje vás do sedaček, opravdu je to pak závislost - alespoň 1x za jízdu si to užít... Nejsem příznivce vysokých rychlostí, ale myslím si, že ,motoru snad dech nikdy nedojde (nebo hodně nad 200km/h). Jeden známý to přirovnával k motorce - táhne a táááhne...

Pracoviště řidiče. Umístění pedálů je skvělé, včetně "odkládácí opěrky" pro levou nohu, je to drobný detail, ale jsou umístěny níže něž je standardní. Rovněž řadící páka je na skvělém místě (akorát do ruky), stejně tak i SI-Drive je opravdu blízko a je možné velmi rychle přepnout režim (nejčastěji na S#). Volant skvěle padne do ruky, jenom trochu škoda, že nejde nastavit ještě výš.

Sedačky. Originální sportovní sedačky jsou pohodlné a velmi komfortní. Dají se velmi dobře nastavit a není problém v nich vydržet i pár hodin, ale hlavně velmi dobře drží tělo. Dokonce jsou vyhřívané, k dokonalosti chybí bederní opěrka, ale dá se to bez ní přežít v klidu.

Výhled z vozu. Opravdu obrovská zpětná zrcátka, střední zpětné zrcátko dává také velmi dobrý výhled. Díky karoserii, je velmi dobře vidět jak dopředu, tak i odhadnou rozměry auta (směrem vzadu).

Osvětlení palubní desky. Při nastartování (zejména večer) je krása, když nazačátek se protočí bíle osvětlené "ručičky" na zhasnuté palubce a pak se rosvítí červené pozadí - a to již slyšíte motor. Je to detail, ale hodně pěkný.

Asi by to řada lidí nečekala, ale vnitřní prostor je v této třídě opravdu skvělý. Auto pohodlně uveze 4 lidi a i na delší jízdu. Kufr po sklopení vrzající roletky je taky relativně použitelný. Na sporťák určitě dobrý.

Slabé stránky

Překvapivě zatím volba na SI-Drive Intelligent. Auto moc nejede (v rámci očekávání výkonu 300 koní), nicméně na spotřebu to nemá vliv - tedy ve městě téměř nepostřehnutelný. Na druhou stranu se s tím dá jet po dálnici (zejména v Německu) a bezproblémů můžete jet i přes 200km/h. V kombinaci s tempomatem, se pak dá šetřit (12,8 l/km).

Loketní opěrka je dobrá pro svůj úložný prostor, ale na odklání ruky je absolutně nepoužitelná (asi o 15cm níž, než by dávalo smysl). Na druhou stranu, stejně pořád řadím :), takže jí až zas tak nevyužívám, nicméně na dálnici by byla příjemná. Řešením je příplatková, která je "zvednutá".
Volně navážu na tu loketní opěrku, že by se teoreticka hodila na dálnici, což je jistě pravda. Nicméně tohle auto není na dálnici, tím spíše ne na naše dálnice. Na (naší) dálnici je hodně cítit tvrdý podvozek, ale hlavně akcelerující spotřeba. Při jízdě nad 170km/h (mimo režim "I") (zkoušeno opravdu v Německu) auto žere a na jednu nádrž (60l) nejedete něco málo přes 300kilometrů. Mně se spotřeba pohybovala při průměrné jízdě touto rychlostí kolem 17litrů. Prostě buď po dálnicích jezdit na režim "I", nebo mít alespoň radost z jízdy vyhnutím se dálnici (při obdobné spotřebě jako při rychlejší jízdě).

Pak jsou to drobnosti, které prostě nebyly v roce 2008 u Subaru standardem (narozdíl od jiných výrobců), jako stmívání zrcátek při oslnění (ani vnitřní), dešťový senzor, dojezdy okýnek, "troj-doblikávání" při ťuknutí do blinkru. Nicméně nyní je to u nového auta již součástí příslušenství a u mého modelu to lze dodělat.

Pár se jich našlo, jsou to sice slabé stránky, ale ty pozitiva mnohonásobně převažují :))

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První závada zaváněla průšvihem, začala blikat kontrolka (přehřátí) oleje zadního diferenciálu. V tu chvíli by se ve mne krve nedořezal, tak jsem zastavil na 10minut a čekal (dle instrukcí v manuálu). Kontrolka sice nesvítila trvale, ale skoro pořád poblikávala. Tak jsem volal automechanikovi a říkal, že to na 95% bude špatně těsnícím konektorem (jinak by to prý svítilo a neblikalo, prý se to často stává..). Měl pravdu, konetor mi pak zůstal v ruce, stačilo dopájet kabely zpět a problém byl vyřešen.

Praktickou zkušenost se servisem mám naštěstí pouze v rámci servisních prohlídek či výměny brzdových destiček a s tím si bez prolémů poradili v Subaru ALM v Hostivaři.

Jinými slovy, po více než dvou letech dělám na autě pravidelný servis a zatím to stačí...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vyhledání vozu bylo přes internet a jednal jsem přímo s majitelem, kterého to bylo třetí STI. Z mého pohledu to bylo založeno na oboustranně velmi vstřícném jednání a tak se celý "převod" vozu uzavřel během tří týdnů od první schůzky.

Výběr vozu

Stručně řečeno, protože jsem ho chtěl a to dlouho. Kdo neradi čtete, tak se do tohoto odstavce ani nepouštějte :)

Proč Imprezu ? Asi nejlepší by bylo dát prostor mojí rodině, kamaradům či kolegům, aby odpověděli za mne a zejména jaké to bylo se mnou (ne)vydržet, než jsem si splnil tento sen z mládí. Imprezu jsem chtěl opravdu více než deset let. Zpočátku se jednalo o nereálný sen a po pár letech mě modrý vůz se zlatýmy koly stále lákal, ale spíš ve formě "se někdy svézt" nebo spíše sbírání modelů a podobně. No prostě to ve dvaceti letech nebylo reálné a o pár let později jakbysme... Před asi třemy lety jsem reálně začal zvažovat, že bych si nějaké starší (8 let atp.) pořídil - stále modré se zlatými koly, prostě pro splnění toho nereálného snu, který se začínal rýsovat jako alespoň částečně možný. Loni jsem se vzdal celkem dobrého firemního auta právě s vidinou jednou si koupit rychlou Imprezu... Taky ale už jsem podrobně věděl rozdíly mezi modely a hatchback jsem stále odsuzoval jako zradu na STI. Nejvíce reálnou variantou se zdálo WRX z roku 2005 (dvoulitrový motor a výkon 165kW), pak přišla více než roční fáze "zkoušení" a následovalo co vlastně chci (jaký modelový rok a WRX versus STI). Odpovědí byl nakonec právě hatchback v STI (a ne WRX).

Důvody pro STI versus WRX byly: šestistupňová převodovka, 3 režimy stylu jízdy, diferenciál DCCD, výkon, čtyři koncovky výfuku a pak i cena (WRX je málo a jsou z mého pohledu předražené - tím neříkám, že starší STI jsou levné). Prostě jsem si říkal, že když už jednou do toho jdu, tak WRX nemá smysl.

Důvody pro hatchback (myšleno modelový rok 2008+): více místa nad hlavou pro řidiče (mám 197cm), civilní možnost použití auta (SI Drive, normální vzhled), příjemné "standardní" sedačky (ne Recaro), bezpečnost (8 airbagů, karoserie), použitelný kufr. Některé věci jsou zmíněny i v předchozím odstavečku - 3 režimy stylu jízdy a 4 koncovky výfuku :) Tyto parametry splňuje o aktuální model v provedení sedan, ale ten byl mimo moje finanční možnosti.

Co mi určitě pomohlo, bylo potkání známého, co pracuje v jednom Subaru jako automechanik a to několik let. Bez něj bych si asi auto nedokázal (správně) vybrat. Jeho role (a jeho kolegů) se krásně ukázala při prohlídce konkrétního auta - bylo to modré STI z jednoho velkého autobazaru za opravdu zajímavou cenu. Auto dovezli k nim na dílnu a po zvednutí následovalo: "tady něco teče, tady chč..e olej, tady je to měněný, tady taky". Pak přišel k autu další kolega a díval se na auto odzadu a říká" "tady chč..e olej z diferenciálu, tady jsou neoriginál šrouby na diferenciálů, tedy neoriginál hadičky"... A prohlídku jsme ukončili (auto se pak prodalo asi o 3 měsíce později za ještě menší peníze). Těmito prohlídkami jsem se učil a říkal si, že mi asi nic ten kamarád "nepovolí" koupit. Ale nakonec se to v listopadu 2011 stalo, kamarád to hodnotil "dobrý, pěkný, to by šlo." Technický stav a jeho historie vypadá velmi slibně, tak uvidíme, jak to budu hodnotit za pár měsíců či roků - zatím je na to brzy.

I z toho popisu výběru plyne, že jsem si auto nekoupil na občasné projíždky, ale (i) na časté (bežné) ježdění. Ročně najedu bohužel přes 35.000 km, zatím nevím (a sám jsem hodně zvědav), kolik toho bude STÍčkem a kolik "nafťákem na práci a pro rodinu".

Rada na závěr podobně "postiženým" jako já: Hrozně důležité je nepodlehnout konkrétnímu modelu (barvě, výbavě, kilometrů), STI je málo v nabídce, ale i kupců není mnoho (a to jsem souběžně sledoval československý, rakouský a něměcký trh). Osobně si myslím, že je opravdu klíčové najít si někoho, komu budete věřit (automechanik) a když řekne NE, tak se s tím smířit a to klidně tak, že budete čekat další půlrok.

 

Novinky v recenzi

8.4.2012 22:42

konečně nová maska :)

Jaro. Tak s přicházejícím jarem jsem nechal přelakovat kapotu (byla dost poškrábaná od kamínků), přezul jsem na letní poloslicky Kumho ecsta 245/40 R18 a konečně je na autě nová maska (v laku auta), na kterou jsem se hrozně moc těšil (viz 4.fotka). Barvu auta řešit nebudu, šedá perleť se mi líbí :)
Jinak auto jezdí skvěle a máme za sebou více než 8.000km na zimních pneu s průměrnou spotřebou pod 15l/100km a hlavně s úsměvem. Další postřehy doplním v průběhu měsíce...

30.12.2011 22:56

Aktualizace článku

Tak jsem najel něco málo přes 2.500km, včetně naší hlavní silnice (D1), a od té doby mi vrže roletka v kufru (budu to muset oblepit). Také jsem dneska zaktualizoval článek (silné a slabé stránky). Zatím do auta liju jen benzín a mám za sebou prohlídu po třech letech (60.000 km), takže i nové provozní náplně a spokojeně jezdím. Taky jsem si koupil novou masku (originál Subaru, s logem více uprostřed) a těším se na jaro, až bude na autě (musí se nalakovat a stále zvažuji úpravu barvy celého vozo fólií).

19.11.2011 21:34

Zkušenosti po prvních dnech

Jelikož jsem auto koupil s letníma gumama, tak první kilometry byly hodně s velkou obavou (jednak kvůli počasí, ale i pojistce, dle které zimní pneu prostě v listopadu musím mít). Doma na mně čekaly zimní Dunlopy (WINTER SPORT 3D 235/45 R17), které šly na klasické zlaté ráfky. Na zimních 17kách kola nechučí, což je fajn...

Jinak jsem se ihned po koupi pustil do čtení manuálu, který má snad přes 300 stránek ... a taky přemýšlím (a zjišťuji), jaké věci by bylo dobré udělat hned (jako handsfree atp.) a zbytek budu řešit až na jaře.


Další vozy Subaru Impreza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Spokojenost= startuje a jezdí. Krom spotřebáku (destičky, olej) nic jiného nechce. Samozřejmostí je zahřátí motoru na provozní teplotu...

praktičnost
9

Tak upřímně, praktičnost není hlavní důvod pro pořízení tohoto vozu, nicméně celkem rychle uveze 4 lidi a do kufru se taky něco vejde :)

prostornost
8

Pro mně jako řidiče velmi dobré (jenom ten volant by mohl jít výš... nebo sedačka ještě níž), zadní pasažéry u tohoto auta neřeším, ale vejdou se tam a to překvapivě v pohodě.

jízdní vlastnosti
10

jednoznačně mohu potvrdit tu 10tku, jezdí (a hlavně sedí) fakt skvěle. není moc jiných aut s takovými vlastnostmi... chce to zažít :)

jízdní komfort
10

skvělé sedačky, vše po ruce, pedály skvěle u sebe a auto není překvapivě přehnaně trvdé, tedy 10 ! O podvozku říkám, že je komfortně-sportovní (žehlička).

provozní náklady
5

tohle auto nemá dobré provozní náklady a ani je mít nemůže... když bych je měl počítat, auto raději prodám, protože bych byl hodně nad 10Kč za 1km...

náhradní díly
7

Náhradní díly jsou drahé, ať se jedná o originální brzdy či olej, stejně tak jsou na tom doplňky typu přední maska, koberčky, zástěrky. Naštěstí pro destičky, kotouče, olej atp je řada neméně kvalitních (často i lepších) alternativ, než je originál Subaru

výkon motoru
10

hóóóóóóódně veliký (s turbo efektem). klidně bych dal více než 10, ale to tu nejde :)

spotřeba
5

a sakra, zase další "špatné" hodnocení, pohybujeme se při nepochopitelně nudné jízdě kolem 11,5l/100, při denním ježdění kolem 14,5l/100km a při blbnutí nad 20l/100km. Nicméně až na těch 11,5l při zapření se, není čeho litovat.

hlučnost motoru
10

skvělá, motor je slyšet a hlavně ten zvuk je nádherný! Dost tomu napomáhá laděný výfuk :)

kvalita sedadel
10

opravdu supr, jak na krátkou jízdu, tak i na pár hodin...

brzdy
10

zpočátku normální, ale pak umí být sakra ostré a protože jsou na autě nyní sportovní desky a koutouče, tak sakrametsky pískají :)

zavazadlový prostor
9

kufr není žádný zázrak, ale díky tomu, že je to hatchback, tak se mi tam vejde i jízdní kolo, což o moc 300+koňových autech asi říct nepůjde :))






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…