reklama


Recenze

10 Majitel

Volvo XC60

9,75 Uživatelé

Hodnoceno: 57× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo XC60, foto 1 Volvo XC60, foto 2 Volvo XC60, foto 3 Volvo XC60, foto 4 Volvo XC60, foto 5 Volvo XC60, foto 6 Volvo XC60, foto 7 Volvo XC60, foto 8
Volvo XC60, foto 9 Volvo XC60, foto 10 Volvo XC60, foto 11 Volvo XC60, foto 12 Volvo XC60, foto 13 Volvo XC60, foto 14 Volvo XC60, foto 15 Volvo XC60, foto 16 Volvo XC60, foto 17 Volvo XC60, foto 18 Volvo XC60, foto 19 Volvo XC60, foto 20 Volvo XC60, foto 21 Volvo XC60, foto 22 Volvo XC60, foto 23 Volvo XC60, foto 24 Volvo XC60, foto 25 Volvo XC60, foto 26 Volvo XC60, foto 27 Volvo XC60, foto 28 Volvo XC60, foto 29 Volvo XC60, foto 30 Volvo XC60, foto 31 Volvo XC60, foto 32 Volvo XC60, foto 33 Volvo XC60, foto 34 Volvo XC60, foto 35 Volvo XC60, foto 36 Volvo XC60, foto 37 Volvo XC60, foto 38 Volvo XC60, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Volho, Volha Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:12000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2400 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6,9

Popis vozu

U svých předchozích aut jsem více než na značku dbal na výběr auta podle nějakého více méně racionálního parametru typu cena/výkon. U poslední volby jsem přidal ještě i „bezpečnost“ (mám dvě malé děti a se ženou si alespoň prozatím rozumím) a „čtyřkolka“ (mám chatu na opravdu těžko dostupném místě a jezdím tam velmi často), tak se postupně výběr smrskl na Volvo XC90 a Volvo XC60 (kolega má XC90 a je maximálně spokojen). Přestože se v současné době dá sehnat větší z obou modelů za skvělé peníze, „šel“ jsem do XC60. Podle mě je nádherné. A to jsem si naběhl…

O nový model švédské automobilky je takový zájem, že oficiální zastoupení mi bylo schopno garantovat dodání vozu někdy v prvním kvartále 2010. Po několika pokusech o individuální dovoz přímo ze Švédska z kanálů, které na mě nepůsobily seriozně, jsem nakonec auto před koncem roku, jakožto pěkný Vánoční dárek, sehnal z Česka. A to rovněž od neoficiálního obchodníka. Nicméně jednání s ním bylo příjemné a přes mé očekávání došlo dokonce i k tomu, že jsem mohl mírně tlačit na snížení ceny.

Je to tedy modelový rok 2009, motorizace přeplňovaný diesel 2.4 s výkonem 163k. Výbava Summum. Ostatní parametry viz. Úvodní tabulka. Barvu jsem chtěl Cosmic White nebo Silver Electric, ale po peripetiích se sháněním mám Savile Grey metalízu. Stejně tak interier jsem chtěl béžovou Sandstone Beige, ale mám černou kůži. Snad to nejak vydržím  Převodovka je manuální a tady došlo taky k humorné situaci – většina dovážených aut je údajně s automatem, takže mi byla při shánění sleva na automatickou převodovku. Rozuměj – objednej si automat a budeš ho mít dřív a za lepší peníze, než hůře dostupný manuál!!

Motor mi dostačuje, preferuji nižší spotřebu, tj. kolem 7 – 8 mi litrů v kombinovaném režimu, před výkonem. Chod je kultivovaný, řízení čitelné, řazení přesné, atd. Myslím, že to platí prakticky pro každé moderní auto, kde řidič není úplným fanatikem, ležícím v motoristické literatuře, a stačí mu zejména přesun z bodu A do bodu B. To ovšem nevylučuje to, že se mu auto může taky líbit a řízení si užívat. Prostě, v tomto bodu jsem s Volvem spokojen.

Podvozek – je to můj první crossover a první čtyřkolka. Měl jsem z toho trochu obavy (myslím hlavně tu třídu auta), ale musím říct, že je to příjemná změna. Více prostoru, lepší přehled, lepší pocit bezpečnosti a nepříliš odlišná stabilita auta pokud jde o náklon v zatáčkách. A přejdu k pohonu. Pokud bych vůbec něco v předchozí části mohl XC60 vyčíst, pak pohon všech čtyř kol to vše bohatě vynahradí. Je to úžasný pocit, když na známých místech, kde jste v minulosti již museli auto v zimě zastavit, zaparkovat a odstavit (a co také dělají řidiči běžných osobáků jen s jednou hnací nápravou v současnosti), projíždíte nyní doslova s prstem v nose a s úsměvem na rtu kolem bez sebenšího náznaku problémů s trakcí.

Interiér by leckomu mohl připadat stroze, možná až lacině. Ale s tím už se musíte srovnat předem, Volvo je seversky chladnou značkou a emoce tu nemají moc místo. Vše je přehledné, funkční, bez nadbytečných kudrlinek. Žadné tlačítko ani páčka navíc. Středový panel je z mého pohledu designerská lahůdka. Stejně tak sedadla. Pro doplňkové obložení jsem celkem logicky zvolil hliník. Když jsem jej poprvé viděl, s nedůvěrou jsem si na něj musel sahnout. Jevil se mi jako plastová napodobenina. Ale vše je v pořádku, je to opravdu kov. Jen jeho zapracování do okolního plastu mohlo být trochu preciznější.

Auto je hodně nové (i přesto, že v době nákupu mělo najeto 10.000 km), takže zkušenosti s provozem/spotřebou/spolehlivostí budu dále přidávat.

Silné stránky

průchodnost terénem
bezpečnost
ergonomie
design

Slabé stránky

zatím žádné

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nemám zkušenosti, ale případně budu aktualizovat

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

velmi dobré

 
reklama

Novinky v recenzi

16.1.2010 15:22

Fotky

ještě jsem si všiml, že jsem zapomněl přidat fotky interiéru - dluh napravuju :))

5.1.2010 20:49

Nové fotky

mám nějaké nové upravené fotky. Chystám se s foťákema a Volhou do sněhu!

1.1.2010 14:21

PF 2 0 1 0

I já se připojuju s přáním do Nového Roku a jakožto fanda značky, která bezpečnost deklaruje jako erbovní vlastnost, přeju, ať dojedete do cíle vždy a bez nehod!!

30.12.2009 17:55

fotky

přidal jsem pod recenzi pár fotek, tak snad se budou líbit :)


Přidat názorDiskuse: Volvo XC60

Další vozy značky Volvo


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluVolvo XC60 (2008-dosud)
Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ... Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ...

Volvo konečně nahradilo již několik let přesluhující řadu…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 

reklama





Blesk.cz

Záhadná smrt tučňáků v kanadské zoo. Sedm ptáků se podle pitvy utopilo

Záhadná smrt tučňáků v kanadské zoo. Sedm ptáků se…

Na západě Kanady se v zoologické zahradě Calgary utopilo sedm tučňáků. Oznámila to místní…

Stříbrná „popelnice“ v Toulcově dvoře: Patří do ní hliník a kovový odpad

Stříbrná „popelnice“ v Toulcově dvoře: Patří do ní…

V Hostivaři můžete kromě plastů a papíru konečně třídit i hliník. Většina lidí je zvyklá třídit umělé lahve i…

 

iSport.cz

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i pro hráče, řekl kouč

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i…

Potřeboval tři body víc než sůl. Vladimír Kýhos v náročné době musí přesvědčit výsledky. Zvlášť poté, co mu…

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a domácí rozhodli v závěru

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a…

Sparta zakončila základní skupinu Evropské ligy porážkou 1:2 na hřišti Interu Milán. Svěřenci Davida Holoubka v…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama