Recenze

Adasiek (muž 24 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volvo XC60

9,12 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo XC60, foto 1 Volvo XC60, foto 2 Volvo XC60, foto 3 Volvo XC60, foto 4 Volvo XC60, foto 5 Volvo XC60, foto 6 Volvo XC60, foto 7 Volvo XC60, foto 8
Volvo XC60, foto 9 Volvo XC60, foto 10 Volvo XC60, foto 11 Volvo XC60, foto 12 Volvo XC60, foto 13 Volvo XC60, foto 14 Volvo XC60, foto 15 Volvo XC60, foto 16 Volvo XC60, foto 17 Volvo XC60, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:10000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1969 výkon [kW]: 187 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: 4x4

Popis vozu

VOLVO XC60 T5 AWD Inscription - toto je stručná specifikace našeho nového volva. :-)

Jedná se o modelový rok 2018 ve výbavě Inscription. Auto pohání benzínový dvoulitrový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem. Výkon pohonné jednotky je 187 kW, tedy 254 koní a točivý moment 350 Nm. Motor spolupracuje s 8stupňovou automatickou převodovkou Geartronic od firmy Aisin. Síla motoru je přenášena na všechna čtyři kola.

barva: Denim Blue Metallic
kola: 19" letní kola; 18" zimní kola (na fotografiích)
čalounění: kůže Agnes odvětrávaná - sedadla Comfort hnědá Amber/Offblack
Obložení interiéru: dekorativní hliníkové Metal Mesh

PRVNÍ DOJMY:
První dojmy jsou maximálně pozitivní a zatím těžko něco vytýkat, ale časem se možná něco najde. XC60 je komfortní, pohodlné a výkonné SUV. Motor má dostatek síly od nejnižších otáček a vyznačuje se dobrou pružností. Auto je tak příjemně svižné, hbité. Během prvních jízd zaujal pohodlný podvozek (naše volvo je vybaveno vzduchovým odpružením pro všechna 4 kola + aktivním podvozkem) a výborný rejd. S tímto autem je radost manévrovat! Dále musím pochválit kompletní LED světlomety, které dokážou vystínit protijedoucí nebo před sebou jedoucí auta. Ježdění ve tmě je teď mnohem příjemnější. No a pochválit musím také kamery okolo vozu, které přenášejí obraz na displej infotainmentu - takové rozlišení jsem ještě v žádném jiném autě neviděl. Výborné je rovněž odhlučnění interiéru.

Jedná se zatím o velmi stručné dojmy opřené o 2 dny ježdění a cca 200 najetých kilometrů. Časem recenzi doplním o nové poznatky (např. o spotřebu, kterou zatím nelze hodnotit, protože v době přebírání od prodejce na palubním počítači svítila hodnota 23 l/100 km a po zmiňovaných 200 najetých kilometrech spotřeba klesla na cca 13,5 l/100 km. S rostoucím počtem najetých kilometrů ale jistě klesne ještě víc.) a další fotografie (např. letních kol).


EDIT 28. 1. 2018
Během prvních tří měsíců od pořízení auta jsme s ním stihli najet necelých 10 000 km. Z toho důvodu si myslím, že je to správný čas na to podělit se o nové zkušenosti.

S autem se jezdí výborně! Motor je dostatečně silný, auto ochotně zrychluje i ve vyšších rychlostech. Převodovka řadí logicky, ve správný čas, neškube. Podvozek odvádí velmi dobrou práci. V režimu "Comfort" je to takový kompromis mezi jistotou a pohodlím. V režimu "Offroad" se auto díky vzduchovému podvozku zvedne o cenné centimetry (viz fotogalerie). Sice se nejedná o žádný tereňák, ale pro jízdu v hlubokém sněhu je to ideální. Upraví se také nastavení motoru, převodovky, systému 4x4 a reakce na plyn. V režimu "Dynamic" se naopak oproti běžnému režimu "Comfort" podvozek o něco sníží a zároveň ztuhne, zrychlí se reakce na pokyny plynovým pedálem a převodovka řadí ve vyšších otáčkách. Všechny režimy jízdy mají svoje opodstatnění. Musím ale dodat, že i v každodenním režimu "Comfort" se dá velmi rychle předjíždět. Chci tím říct, že na rozdíl od některých jiných aut, tady při potřebě bezpečného předjetí není potřeba pokaždé přepínat do "Dynamicu".

Pochvalu si zaslouží asistenční systémy. Asistent pro udržování auta v jízdním pruhu funguje výborně, adaptivní tempomat reaguje jemně a citlivě, hlídání mrtvých úhlů také na jedničku... Fungování těchto systémů v našem minulém autě (Infiniti EX30d) nebylo 100% spolehlivé. Např. adaptivní tempomat se téměř nedalo používat, protože reagoval zbrkle, necitlivě, často zbytečně brzdil, když na dálnici zachytil auto ve vedlejším pruhu atd. Jde o to, že tady všechny ty asistenty fungují spolehlivě a hlavně během jízdy neotravují, ale pomáhají. Dlouhou dobu jsem nebyl zastáncem těchto vychytávek. Během posledních 3 měsíců jsem změnil názor. Zejména na delších cestách je jejich přínos pro bezpečnost a komfort ovládání auta obrovský!

Spotřeba - po zmiňovaných 10 000 ujetých kilometrech je aktuální dlouhodobý průměr 9,1 l/100 km. Na benziňák s výkonem přes 250 koní je to podle mně výborná hodnota (navíc v zimním období). Tím spíš, že v řízení se střídá vícero řidičů a nedá se říct, že bychom se dynamicky nějak omezovali. Těch 9,1 l/100 km je dáno nejspíš tím, že auto jezdí cca 150 km denně.
Velkým minusem je ale pouze 60litrová nádrž na benzin.

Po delším soužití jsem postupně objevil několik drobností, které mi vadí.
Řízení v režimu "Comfort" je na můj vkus až moc přeposilované. Tuším, že se účinek posilovače dá nastavit v palubním systému - zatím jsem nezkoušel. Vzhledem k tomu, že s autem většinu času jezdí žena, vím, že pro ně je nastavení ideální.
Další drobné mínus je vypínání systému stop-start. To, že je systém potřeba vypínat po každém nastartování je poměrně běžné. Právě proto mi vadí, že pro tento systém není hardwarové tlačítko a lze jej vypnout pouze přes dotykovou obrazovku.

Přidávám několik fotografií auta ve sněhu. :-)


EDIT 4. 3. 2018
Spotřeba během cesty do Alp a zpátky - 9,4 l/100 km.
V autě 4 dospělí, plný kufr a na střeše rakev. :-)

Silné stránky

- motor
- odhlučnění
- pohodlný podvozek
- obrovský rejd
- full LED světlomety
- rychlost vyhřátí interiéru
- kamery okolo vozu (360° výhled, pohled z ptačí perspektivy)
- trysky ostřikovačů předního skla jsou integrovány do stěračů (detail, díky kterému je skrz sklo vcelku dobře vidět i během ostřikování)

Slabé stránky

- přeposilované řízení v režimu "Comfort"
- vypínání systému stop-start
- pouze 60l palivová nádrž

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

---------------------------------------------------------------

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

SPX - CAR GROUP a.s. - Zlín.
Maximální spokojenost! Vřele doporučuji!!

 


Další vozy Volvo XC60



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluVolvo XC60 2017 - dosud
Volvo XC60 D4 Geartronic – Můžeme mít SUV rádi? Volvo XC60 D4 Geartronic – Můžeme mít SUV rádi?

Poprvé testujeme nejprodávanější Volvo posledních let…

Jízdní dojmy Volvo XC60: Čekal někdo něco jiného? (+videa) Jízdní dojmy Volvo XC60: Čekal někdo něco jiného? (+videa)

Nejprodávanější Volvo je tady ve druhé generaci a my se s…

 





Blesk.cz

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu vdávat, prohlásila

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu…

Sice je už skoro devět let vdanou paní, přesto by chtěla mít ještě alespoň jednu veselku. Herečka a moderátorka…

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět tisíce kilometrů od domova

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět…

Diana Kobzanová (36) přivedla na svět utajovanou dceru! Modelka, která ukázala těhotenské bříško až v 38. týdnu,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude koukat, věří Adam

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude…

Pod národními barvami se uskuteční bratrské setkání. Hokejový útočník Adam Musil, který od začátku dubna…

 

Reflex.cz

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás myslet. Češi jsou vlastenci, jen když vyhráváme ve sportu

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás…

Jsme spojenec, který si plní své povinnosti na zahraničních misích, ale není konzistentní v názorech. Tak nás ve…

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka StB, chce milion eur

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka…

Český premiér Andrej Babiš podal žalobu na vydavatele nejčtenějšího slovenského listu Nový Čas za článek z…