Recenze

9 Majitel

Volvo XC60 D5 Summum

8,42 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo XC60, foto 1 Volvo XC60, foto 2 Volvo XC60, foto 3 Volvo XC60, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta volvík Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:262000 palivo: nafta počet válců: 5 objem [cm3]: 2400 výkon [kW]: 151 kroutící moment [Nm]: 420 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 495 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Do XC60 jsem přesedl před pěti lety jako do svého čtvrtého auta. Měl jsem tou dobou nejetých nějakých 600k (Škoda Octavia, Nissan Primera, BMW 320dT), takže nějaké řidičské zkušenosti za sebou. Volvo jsem si tak trochu vybrat musel, ale v podstatě to dokonale zapadlo do mých představ o ideálním autě, o vnitřních hodnotách a vnějším image značky atd. Volba XC60 byla kombinací možností a potřeb a kromě toho se mi to auto prostě hrozně líbilo (a pořád líbí). O smysluplnosti SUV, crossoverů apod. by se dalo svést mnoho vášnivých debat. Za sebe mohu říct, že mi to prostě vyhovuje.

Silné stránky

Spíš by to nazval „co se mi na něm líbí“:

Celková koncepce auta. SUV s relativně velkou světlou výškou, ale přitom charakterem běžného auta. Můžu si troufnout, a dost často to i dělám, do míst, kam jiní ne. Přitom auto nemá traktoroidní vzhled, jako jiná SUV.

Velikost. XC60 je kus auta, ačkoliv se to designerům podařilo poměrně dobře utajit, což se mi líbí. Čtyřčlenná rodina (průměrných tělesných rozměrů :-) se bez problémů vejde.

Komfortní podvozek. Při koupi jsem zaexperimentoval s volbou adaptivních tlumičů Four-C a byla to dobrá volba. Paradoxně ne díky módu sport nebo advance, ale naopak volbou comfort. Jízda je ve srovnání se standardním podvozkem mnohem pohodlnější, což je při dennodenním ježdění příjemné až návykové. Ostatní auta pak člověku připadnou jako vyskákané kozy (předtím jsem 200k km jezdil s BMW 3). A přitom máte možnost přepnout do módu sport nebo advance, což je někdy fajn. Rychle ale potom přepínáte zpět na comfort.

Výkon. Každý koník navíc je samozřejmě vždycky dobrý, ale tady si myslím, že 205k je naprosto dostatečných. Závodit netřeba a odstup od většinové autopopulace to udrží.

Nezávislé topení. Neuvěřitelně skvělá věc. Když to přeženu, život bez nezávislého topení už si vůbec neumím představit. Jen to ovládání, kdy lze použít buď přímé zapnutí, nebo časovač, je trochu archaické. Nový model by tohle měl zlepšit možností zapnout z dálkového ovladače nebo aplikací přes mobil.

Keyless. Měl jsem už v předchozím autě a je to opravdu super, každému doporučuji.

Střešní lyžiny. Z designového hlediska naprosto skvělá záležitost, kterou, pokud vím, žádná automobilka (a dokonce ani volvo mimo v60/xc60) nezopakovala. Přitom to z mého pohledu tomu autu přidává obrovsky na eleganci a čistotě tvarů.

Integrované dětské sedačky. Dokonalá věc, která majitelům více dětí ušetří řadu starostí a problémů.

Klávesnice. Alfanumerická klávesnice na středovém panelu je pro telefonování výborná věc. Buď pro výběr kontaktu ze seznamu, nebo pro přímé vytočení čísla a případné následující provolby.

Navigaci jsem nepořizoval, hlavně kvůli ceně, ale do místa, kde má být displej, jsem instaloval držák garminu s vnitřní kabeláží. Je tak v podstatě takřka vestavěný, ale přitom odnímatelný a využitelný i mimo auto. Dobré řešení, když ovšem odmyslím tragické fungování samotného garminu.

Adaptivní tempomat. Na něm je nejlepší to, že ho nemám. Měl jsem ho v předchozích autech, takže vím, o co „přicházím“. Ale to je na jinou debatu.

Slabé stránky

Kliky. Musím říct, že kliky nedělají volvu dobrou reklamu. Je to první, čeho se člověk na autě dotkne, a tady máte pocit, že otvíráte trabant. Týká se všech volv.

Sedadla. Jsou opravdu volvovsky pohodlná, ale přece jen větší boční vedení by se mi líbilo víc. Vyhřívání sedadel topí jinam, než by mi bylo příjemné resp. netopí v oblasti kříže, jen o něco níž :-) O nemožnosti objednat ventilovaná sedadla se tu už někdo zmiňoval, to bych vážně chtěl, neb se často potím jako p..

Loketní opěrka. Možná je to problém mých tělesných proporcí, ale prostě není tam, kde bych ji chtěl mít. Proč proboha není stavitelná? Auta za třetinovou cenu to umí.

Tolik diskutovaná středová konzole opravdu trochu do nohy tlačí. Zvyknete si na to, ale ideální to rozhodně není. Praktičnost úložného prostoru za ní je velmi diskutabilní, takže je to čistě designová záležitost. A s úložnými prostory to vůbec není velká sláva. Když si dáte vodu do držáků na středovém tunelu, blbě se řadí, ale jinam dát nejde. Pak už jen malé kapsy ve dveřích a tím to prakticky končí.

Rejd. Ne, že by se s tím nedalo žít, ale musíte počítat s tím, že na otočení potřebujete fotbalový stadion.

Rámy dveří. Proč u auta za půldruhého milionu musíte koukat na lakované plochy rámů dveří, fakt nechápu. Tady se zjevně šetřilo a je to ostuda.

Hlučnější motor. Na druhou stranu má ten pětiválec docela hezkej zvuk.

Parkovací senzory. Jsou opravdu neuvěřitelně pomalé. Musíte s tím prostě počítat a couvat pomalu.

Spínače mlhovek. Zapnout mlhovky, aniž bych lezl pod volant, prakticky nejde, což je ovšem právě v mlze docela nebezpečné. Je to problém většiny aut, resp. všech, se kterými jsem jezdil, a vůbec to nechápu, když všichni skloňují ergonomii ve všech pádech.

Keyless. Trochu chybí funkce bezdotykového otevírání kufru. Například automatické otevření, pokud stojíte za autem (s plnýma rukama) nějaké tři vteřiny, se mi zdá dosažitelné jednoduchou softwarovou úpravou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zásadní problém nastal v 80k, kdy se začala ztrácet chladící kapalina. Ukázalo se, že jde o prasklou vložku válců = výměna motoru :-( nemilé, na druhou stranu, jak říká kamarád, volvo je jediná firma, která dává k jednomu autu dva motory! :-) servis ovšem excelentní a od té doby nebyl jediný problém.
Tlumičů bych se také obával, cena 20k/kus plus práce není opravdu zanedbatelná, ale jsou v pohodě a nabyl s nimi žádný problém.
Poslední problém byl zadní diferenciál, který ovšem servis vyřešil repasem, protože nový je za 60k!
Co odchází jsou zrcátka, resp. mechanismus zklápění a taky kabeláž. Řešil jsem to opakovaně, asi jim nedělá dobře to několikanásobné denodenní sklápění při zamykání.
Jinak se celou dobu nestalo nic dramatického, nikdy mě volvík nedostal do vážných problémů, takže bych spolehlivost hodnotil pozitivně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Průhonice, excelentní.

 


Další vozy Volvo XC60



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Více o modeluVolvo XC60 (2008-2017)
Volvo XC60 D4 Geartronic – Můžeme mít SUV rádi? Volvo XC60 D4 Geartronic – Můžeme mít SUV rádi?

Poprvé testujeme nejprodávanější Volvo posledních let…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 





Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…