Recenze

9 Majitel

Citroën C2 VTS 1.6 HDi

9,58 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C2, foto 15 Citroën C2, foto 16 Citroën C2, foto 17 Citroën C2, foto 18 Citroën C2, foto 19 Citroën C2, foto 20 Citroën C2, foto 21 Citroën C2, foto 21
Citroën C2, foto 22 Citroën C2, foto 23 Citroën C2, foto 24 Citroën C2, foto 25 Citroën C2, foto 26 Citroën C2, foto 27 Citroën C2, foto 28 Citroën C2, foto 29 Citroën C2, foto 30 Citroën C2, foto 31 Citroën C2, foto 32 Citroën C2, foto 33 Citroën C2, foto 34 Citroën C2, foto 35 Citroën C2, foto 36 Citroën C2, foto 37 Citroën C2, foto 38 Citroën C2, foto 39 Citroën C2, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta VéTéeSo Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 / 95 * kroutící moment [Nm]: 240 / 296 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,5 / 9 * maximální rychlost [km/h]: 195 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5 / 5,3 * (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Auto jsem si koupil po roční zkušenosti se stejným modelem, ale jinou motorizací - konkrétně 1.1i 44kW. Auto nebylo zrovna nejrychlejší a ani nejúspornější. Rozhodl jsem se tedy investovat do dieselu. Citroën C2 je jedno z mála aut, které nabízí několik výkonných motorů (nejvýkonější 1.6i 90kW), což u takto malých aut není zvykem. Já se zajímám o spotřebu, takže jsem se díval po vznětových motorech. V ČR se C2 prodávala pouze s 1.4 HDI 50kW, což není perfektní motor kvůli opravám. Proto jsem se díval i po jiných variantách.

V zahraničí jsem narazil na 1.6 HDI 80kW. Chvíli jsem se rozhlížel a po několika dnech se na mě usmálo štěstí. V Jičíně byl jeden kus na prodej, navíc ve sportovní verzi VTS! Samozřejmě dovoz, jinak to ani nejde.

Auto jsem kupoval se stavem tachometru cca 108 000 km se servisní knížkou (kontrolováno servisní sítí). Výbava: ABS, ESP, klimatizace, el. okna, el. zrcátka, dálkové ovládání, mlhovky, nastavitelný volant a sedadla, palubní počítač, senzor stěračů, el. posilovač řízení, litá kola. Do maximální výbavy chybí jen parkovací asistent (vzhledem k velikosti auta zbytečnost) a vyhřívaná sedadla. S vozem se údajně na sněhu nejezdilo.

Vevnitř je auto až neuvěřitelně prostorné. Pozice řidiče se dá nastavit do detailu - seřiditelné sedadlo řidiče podélně i výškově ve spojení s volantem, také seřiditelným v obou směrech, je prostě úžasná věc. Rozvržení palubní desky je jednoduché a hlavně funkční. Všechny ovládací prvky jsou po ruce a tak se člověk nemusí zdržovat s hledáním určitého tlačítka. Jedna věc co mě trochu mrzí jsou tvrdé plasty. Toto auto bylo výrobcem původně myšlené jako levnější, tudíž v autě žádné měkčené plasty nejsou.

S autem se pohybuji především ve městě. Opravdu málokdy se dostanu někam za město kde se mohu pořádně rozjet. Proto moje spotřeba se zatím pohybuje do šesti litrů. Méně to není asi proto, protože si rád užívám zatlačení do sedačky, což v takhle "lehkém" autě se silným motorem jde opravdu snadno. Myslím si, že při troše snahy, by se s autem dalo dostat na spotřebu kolem pěti litrů ve městském provozu.

Ještě se musím zmínit o motoru a také převodovce. Je až neuvěřitelné pružný a nemá problém s jízdou kolem 1000 otáček za minutu. Tudíž po městě se dá v klidu pohybovat na pátý převodový stupeň. Částečně tomu určitě nahrává postavení převodovky, které je opravdu krátké - městské. Zde ještě doplním jednu maličkost přibližná rychlost vozidla při 1000 ot/min a jednotlivých rychlostních stupních: 1 - 7km/h, 2 - 18km/h, 3 - 26km/h, 4 - 37km/h, 5 - 48km/h. Na rychlostech je krásně vidět rozestavení převodovky. Mě takto postavená převodovka vyhovuje, i když když se občas podívám na dálnici, tak to není moc příjemné. Při standardních 130 km/h se otáčky drží asi kolem 3000, což není zrovna málo. Motor nejlépe táhne od 1 800 otáček až do cca 4 000. A že to je tah! Za hranicí 4 tisíc již nemá smysl motor honit. Točivý moment zde výrazně slábne a tak je lepší přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a netočit motor do nesmyslu.
Jak je u francouzských aut zvykem, auta mívají dosti nepřesné řazení. U tohoto auta mi to ale nepřijde. S přesností jsem celkem spokojený a nestěžuji si.

Silné stránky

dynamika, jízdní vlastnosti, rozměry do města, přesné řízení, sportovní sedačky, pohodlné i pro 4 lidi

Slabé stránky

zvuk dieselu, horší rejd než u motorizace 1.1i, nelze posouvat zadní sedačky jako u jiných verzí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisní zásahy a spotřeba zde - http://citroen-c2.spotreba.sk/citroen-c2-1-6-hdi-vts-145290.html

 

Novinky v recenzi

30.12.2016 01:16

Progress odkaz

Novinky o autě jsou zde - http://www.c2club.co.uk/showthread.php?32332-Black-Czech-C2-1.6-HDi-VTS

14.3.2015 20:25

Stavitelný podvozek + přezutí

Na začátku března jsem auto nechal přezout a rovnou dát na auto nový stavitelný podvozek. Hned je to jiné svezení... :)

14.3.2015 20:23

Oprava prasklého nárazníku

Cestou na Carwars winter meeting jsem mi na silnici vlítla plechovka (asi od barvy). Nárazník a levý podběh mi praskl. Část nárazníku (rozšíření v rohu) se mi rozlomilo a uletělo úplně. Dnes jsem konečně sehnal vše potřebné a vše opravil (svařený nárazník, nový rohový díl, nový podběh, nastříkání).

28.2.2015 22:39

Vyřešení problému s kouřením a nepředvídatelným chováním auta

V prosinci jsem přišel na to, proč auto čas od času začne šíleně kouřit a chovat se jak pomatené (klepání motoru, neuvěřitelná citlivost na plynový pedál, černý kouř i na volnoběh). Cílem k odhalení problému, byl interval kdy se tento jev objevil (cca 400 Km) a slyšitelné cvaknutí ve spínací skříňce, po kterém motor začal dělat to co popisuji. Ono cvaknutí odstartovalo regeneraci DPF. Chiptuningem byly zvýšeny požadavky na vstřiky a při regeneraci se tyto požadavky ještě více zvyšují. Jeden ze vstřiků (ten na třetím válci) toto množství jež nebyl schopen korektně zvládat. Výsledkem bylo to, že do válce tekla nafta prakticky neustále a proto auto tak šíleně klepalo a kouřilo.
Po odstranění chiptuningu opět vše funguje jako dříve.

20.10.2014 15:44

Zaslepení EGRu, přeměření vstřiků, výměna těsnění u regulátoru tlaku nafty v čerpadle

Výměna EGR ventilu zdá se nepomohla a závada se objevila znovu. Auto jsem měl téměř měsíc v servise a mechanik za tu dobu stihl přeměřit vstřiky, které prošly ve všech parametrech na výbornou. Dále zkontrolovat opět EGR ventil a následně ho zaslepit. A nakonec se dostal na řadu regulační ventil tlaku nafty u palivového čerpadla. Tam bylo prasklé těsnění (to patrně způsobovalo moje problémy).

19.9.2014 14:21

EGR, filtry

V sobotu 6.9. jsem se rozhodl vyčistit EGR ventil. Po vyčištění vše vypadalo v pořádku, ale po ujetí asi 150 Km motor začal cukat a černě kouřit i při volnoběhu. Po konzultaci s mechanikem jsem se rozhodl pro výměnu EGR ventilu. Koupil jsem jej z bouraného auta, protože nový se mi kupovat skutečně nechtělo. Při výměně EGRu jsem nechal vyměnit také vzduchový a palivový filtr.

15.8.2014 11:06

Parkovací kamera a olej

Nedávno jsem si dozadu nainstaloval parkovací kameru. Nyní se s autem parkuje opravdu nádherně. Vejdu se všude :)
Dnes jsem také nechal vyměnit motorový olej (plná sintetika) a olejový filtr.

10.6.2014 21:35

Výměna zadních tlumičů

Vlastně již od koupě vozidla se zezadu téměř neustále ozývalo rachtání. Nebylo jasné čím to je, ale byly to tlumiče. Jeden tlumič byl dokonce vyteklý.

9.5.2014 11:12

Nový dálkový klíč

Byl jsem nucen si koupit nový dálkový klíč. Starý již dosloužil. Měl přepálené obvody, takže neopravitelné.

6.3.2014 12:27

Sání vzduchu

Dnes jsem upravil sání vzduchu. Výrobcem vymyšlená cesta mi přišla složitá a nesmyslná, proto jsem vyrobil pomocí nové trubky kratší a rovnější cestu. Teplota nasávaného vzduchu se při delší cestě a vyšší zátěži motoru snížila o 25 - 30 °C (!) a to za pouhých 30 Kč (cena trubky). Do budoucna bych chtěl trubku ještě omotat termoizolačním materiálem pro ještě nižší teploty.

1.3.2014 12:06

Tempomat

Včera jsem byl v originální servise v Plzni na Letné, kde jsem si nechal aktivovat tempomat v řídicí jednotce. Páčku jsem měl zakoupenou z druhé ruky. Celkem mě tempomat stál 1 200 Kč. Za práci na diagnostice 315 a 885 za ovladač.

15.1.2014 15:36

Prasklé těsnění přívodu vzduchu turba

Včera jsem si všiml, že pod turbem na hadičkách je trochu oleje. Trochu jsem se lekl. Dnes jsem vyndal kompletní přívod vzduchu k turbu a zjistil jsem, že je prasklé těsnění přímo u turba. V autodílech jsem tedy objednal nové (330 Kč) a rovnou také vzduchový filtr (také nevypadá nejlépe). Zítra to snad dám do kupy a bude to šlapat jako doposud.

15.1.2014 15:32

test

test


Další vozy značky Citroën



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Celkově Citroën C2 považuji za spolehlivé auto. Hlavně ve spojením s jednoduchým benzínovým motorem. V mém nynějším případě (diesel) je to se spolehlivostí trochu horší.

praktičnost
9

Auto nabízí spoustu úložných prostorů a vzhledem k jeho velikosti je odkládacích přihrádek opravdu hodně. Jen by bylo vhodnější, kdyby se výrobce zamyslel nad tvarem přihrádek. Například by bylo fajn, kdyby v prostoru ve dveřích bylo místo na lahev.

prostornost
9

Vnitřní prostor je vzdušný a vzhledem k velikosti auta si není na co stěžovat. Akorát cestující sedící vzadu mají nad hlavou málo místa. Je tomu tak kvůli svažující se střeše a vysokým sedadlům vzadu.

jízdní vlastnosti
10

Jízdní vlastnosti jsou excelentní. I když je toto auto s náhonem pouze na předek, tak dokáže mít velice dobrou trakci. V zatáčkách drží také perfektně a i když se zadní náprava dostane do smyku auto se samo srovná do přímé jízdy.

jízdní komfort
3

Tužší podvozek sice zajišťuje perfektní přilnavost i k nekvalitní silnici, ale komfortu zde moc není. Podvozek je prostě sportovně naladěn a na komfort se zde moc nemyslelo. Mě však takto laděné odpružení vyhovuje.

provozní náklady
9

Dieselový motor, který je v tomto autě dodává vozu dynamiku i příjemnou spotřebu.

náhradní díly
9

Cena náhradních dílu se mi zdá více než příjemná. Zatím jich nebylo třeba mnoho, ale to co jsem potřeboval nikdy nestálo více než jsem si představoval.

výkon motoru
10

Jak jsem již řekl, auto je velice dynamické a motor má krásný zátah i v nízkých otáčkách. Co jsem zkoušel, tak zrychlení z 0 na 100 km/h je něco pod 9,5 s.

spotřeba
10

Diesel = nízká spotřeba. Když jsem si auto kupoval, měl jsem sice představu o ještě nižší spotřebě. Vzhledem k tomu, že jezdím jen po městě tak to podle mě není tak hrozné - 5,5 l/100 km.

hlučnost motoru
3

S autem jsem měl od začátku problémy spojené s hlučností. Nejdříve to byly hydroštely - klepání a poté vstřik na 3. válci. Uvidíme jak to bude dál.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou perfektní - sportovní s krásným bočním vedením. V této třídě vozidel byste podobná sedadla hledali asi marně.

brzdy
8

Výkon motoru je na tyto brzdy trochu příliš. Přestavoval bych si lepší brzdný účinek.

zavazadlový prostor
10

Auto vypadá malé, vevnitř je však větší než se na první pohled může zdát. Auto využívám převážně sám a zatím se mi do kufru vešlo všechno co jsem potřeboval převést. U krabic větších rozměrů není problém sklopit zadní sedačky.


Více o modeluCitroën C2
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

Trapas po svatbě Harryho a Meghan: Svatebčané prodávají královské dary na netu

Trapas po svatbě Harryho a Meghan: Svatebčané…

Pouhý den po královské svatbě Harryho (33) a Meghan (36) se svatební hosté zbavují dárkových taštiček, které…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Oceláři pojedou na Spengler Cup! V Davosu narazí i na Jandačův tým

Oceláři pojedou na Spengler Cup! V Davosu narazí i…

Třinečtí Oceláři budou v nadcházející sezoně reprezentovat českou extraligu na prestižním Spengler Cupu. Kromě…

 

Reflex.cz

Táhni do pr*ele, vole! Šéfa ČSSD Hamáčka seřval soused ve vysílání ČT. Stane se mluvčím prezidenta?

Táhni do pr*ele, vole! Šéfa ČSSD Hamáčka seřval…

Tato epocha je poznamenána politickou korektností. Je to mor, který zašívá lidem huby a brání tomu, aby ve…

Příručka moderního fotra: Bordel v bytě, šťastné dítě

Příručka moderního fotra: Bordel v bytě, šťastné dítě

Dneska si povíme pár slov o bordelu. Jak praví otřepaná fráze „bordel v bytě, šťastné dítě“, pokud má člověk…