Diskuse

Volkswagen Golf (2013)

1.1.2014

Těžké popisovat etalon nižší střední třídy, Auto roku, Světové auto roku a nevím co vše :-). Je to až moc dlouhé, vypsaná funkčnost všeho polopaticky.…

 

Volkswagen Golf (RichtrJan)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 01.01.2014  10:31

    S golfisty se roztrhl pytel

    A jak píšeš v recenzi a já mohu potvrdit zcela oprávněně. Jinak výborná recenze nového auta se spoustou detailů. Některé mám pocit že u mého golfa jsou řešeny trošku např. PC jinak ale ale to může být dáno výbavou Comfortline. Ten seseknutý volant dole má už skoro každá značka a podle mě má hlavně umožnit snadnější nasoukání do sedadla. Taky jsem koketoval s dieselem 1,6, ale odradil mě ten 5-kvalt, tj. dlouhé přeskoky mezi rychlostmi a městě nutnost jezdit na 3. S TSi se dá v pohodě i na 4. Musím potvrdit tvé dojmy das auto má jen velmi málo chybiček, nebo spíš mušek ( mě vadí stále ta elektronická brzda, horší účinnost tlumených světel a start stop systém který nelze trvale vypnou). Ale už jsem se s tím naučil žít. Jo jen takový detail který mě pobavil hned na začátku - v první větě máš místo Etalonu Etanol. Ten si taky občas dám, ale sem patří ten prvně jmenovaný. Tak hodně šťastných km.
  • 10 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 01.01.2014  11:30

    golfik

    5 rychlostna prevodovka je lepsia do mesta, kde netreba potom tolko radit, ale zas naftovy motor urcite mimo mesto. Moj nazor. Golfik sa mi paci, dost som nad nim dumal aj ja, ale tsi ma zatial spolahlivostou nepresvedcili a kedze jazdim vecsinou po meste, tak naftu nie.
    Nech sluzi!
    • 00 Reagovat !

      foto McGyver2

      McGyver2 01.01.2014  13:16

      « Re: golfik

      Volba rozumu a srdce je TSi 103kW , ale motor by musel být tak 5let na trhu, aby se člověk nemusel bát. To TDi do města moc nejde, chce to mít ještě malý auto s atmosférou.
      • 00 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 04.01.2014  16:37

        « Re: Re: golfik

        A je Ti jasné, že to s těmi TSi je hlavně bublina zveličená do ohromných rozměrů díky internetu? A že třeba případů, kdy se vyloženě přetrhnul rozvodový řemen je asi tak 100x víc, ale u něj se to očekává a nikdo se tomu nediví, protože prostě dlouhou dobu je to mnohem více používané než řetěz.

        To je úplně to stejné, jako když motorům 1,9 TDI 66 kw odcházeli váhy vzduchu a střihnul silentblok držení motoru, díky seriové vadě na tom jednom masivní uchycujícím šroubu....a kolik se těch motorů prodalo a jaký to byl evergreen a jak to dobrý motor to byl...

        Já TSI mám a v pohodě, mám zákazníky, kterým dělám gumy a těch TSI v různých modelech přezouvám tak 60 za sezonu, každého řidiče jsem se loni ptal, i ti, co měli ten první, jestli s tím měli problémy a ani jedno z těch 60 aut ten problém s řetězem nemělo. Velkoobchodně prodávám gumy do několika autoservisů v Praze, než jsem kupoval Roomster, tak jsem všechny obešel a ptal jsem se jich. Za tři roky tam prý měli u jednoho jediný případ a to octavie II v 1,4 TSI a ten měl navíc utrženou polooosu a v propálený píst. Takže je otázka, zda to bylo řidičem nebo vadou auta....

        Pokud se řidič o to auto stará a nejezdí jako hovado, tak se spousta věcí nikdy ani neprojeví. To je jak stejná hysterie u filtru pevných částic, který si odkrádlují hlavně sami řidiči.
        • 00 Reagovat !

          foto peterle

          peterle 10.06.2014  10:37

          « Re: Re: Re: golfik

          Zájdi na fórum VW a presvedčíš sa že nič nie je zveličené. Nejde o to že by sa reťaz priamo roztrhla to sú len extrémne prípady ale o to že sa tie reťaze musia meniť po 20 tis niektorým opakovane. Problémy sú aj s nastavovačom ventilov. Prvá generácia TSI je skrátka nevydarená.

          Nie je to hystéria je to fakt.
  • 00 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 01.01.2014  12:17

    Nový Golf Variant

    Předem gratuluju k parádnímu autu a přeju mnoho km bez závad. Já bych asi radši volil benzín, ale to záleží na ročním nájezdu km. Jinak Golf je podle mě nejvyváženější auto v niž. stř. třídě at si každej říká co chce :-) . V téhle stříbrné barvě mu to i moc sluší. Jinak ta nová Octa kombi má to sklápění zadních sedadel s kufru páčkou taky a má to i novej Leon kombi. Za recenzi dávám 10.
    • 00 Reagovat !

      foto McGyver2

      McGyver2 01.01.2014  12:57

      « Re: Nový Golf Variant

      Vím, ale nevím jestli mají v opěradlech taky pružiny na samosklopení
      • 00 Reagovat !

        foto zetr007

        zetr007 01.01.2014  13:33

        « Re: Re: Nový Golf Variant

        Aha tak to taky nevim. No když si vzpomenu kouknu na to u Leona ST. Někdy ted v lednu na mě vyjde zapůjčení na den.
      • 00 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 04.01.2014  16:29

        « Re: Re: Nový Golf Variant

        mají oba taky, jak leon tak octavie
  • 00 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 01.01.2014  16:29

    VARIANT Mk7

    Tak tu mame prvy VARIANT Mk7,GRATULUJEM k nadhernemu auticku,a prajem vela stastnych a bezporuchovych kilometrov s logom VW na volante!Dufam,ze sa dostane do predaja aj mnou ocakavana a VW ohlasena verzia podla vzoru vacsieho Passata-GOLF VARIANT ALLTRACK...a okamzite ju menim za moju sucastnu Mk6... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto MadLi

    MadLi 02.01.2014  14:32

    Porovnanie s predoslou generaciou

    Ahoj,
    gratulujem k novemu autu. Mam doma predoslu generaciu, tiez motor 1.6tdi. Vyhovuje mi hlavne super komfortny podvozok, to ked sadnem do manzelkynej RAV4 tak to je jak tvrde jak blazon.

    Zaujimalo by ma tvoje porovnanie a hlavne rozdiely voci 6tej gen. Veci ktore mi hlavne vadia je vacsi hluk pri rychlostiach nad 130km/h. Je toto uz lepsie vyriesene?
    Ta 5 stupnova prevodovka je ok ked jazdi clovek mimo mesto, v meste je to utrpenie. Presne ako pises, pri 50 je 3 stupen zbytocne vytoceny a na 4ku to skapina.

    Moj bol za 2 roky asi 4 krat v servise, neviem ci to je tym ze ich robili v Mexiku alebo co. Ale pristup servisu hroza. Stopy po hrdzi v oblasti B stlpika a servis tvrdi ze na 2 rocnom aute to je ok a podobne...
    • 00 Reagovat !

      foto McGyver2

      McGyver2 02.01.2014  19:52

      « Re: Porovnanie s predoslou generaciou

      S tím hlukem - auto nad 130 zatím nejelo, ale na konci měsíce budu na té nové 10km dálnici s novým asfaltem, tak když nebude poblíž Superb nebo Passat zkusím ;-). Odhaduji, že to bude stejné, sice spáry na předku auta jsou naprosto minimální, ale ten hezký, ale komplikovaný design zrcátek tomu moc nepomůže.
      Hlavní rozdíly - v VI se mi sedělo lépe, jako pozice za volantem, lepší zobrazení klimatizace na rádii a ne na titěrných displejích, kufr měl ty 2 koberce, ovladače na volantu a panel klimatizace co má Yeti, Octa2 FL bylo intuitivnější, v VI Highline si člověk nepřipadal jak v MB - ty světelné efekty. Podvozkově mi to přijde stejný, motor je tu lepší, převodovka stejná.
  • 01 Reagovat !

    foto Kellytom

    Kellytom 02.01.2014  17:17

    4MOTION

    Mám krátky, 1,6TDi ale 4M, získal som zadnu viacprvkovu nápravu, 6tku a H5. Hyundai?[odkaz]
    Má takto vizerať volant po pár tisic km? S takým volantom soms a stretol aj na Sportage ba dokonca koža na sedačkach a volante Santa Fe po 30tisic km sa mi nepozdavala. Niekde koluju aj video ako svieti xenon i30 a ako bi xenon Golfa.
    • 00 Reagovat !

      foto McGyver2

      McGyver2 02.01.2014  19:53

      « Re: 4MOTION

      Další důkaz, proč neutratit 400 klacků za korejce ;-)
      • 01 Reagovat !

        foto pogo26

        pogo26 02.01.2014  22:52

        « Re: 4MOTION

        Moc bych se korejcům nesmál. Někdo by se mohl smát i tobě.
        Čtenářská anketa německého Autobildu, kde čtenáři hodnotí závady na svém autě.
        Pořadí od nejlepšího:
        1. Land Rover
        2. Nissan
        3. Renault

        Pořadí od nejhoršího:
        Alfa Romeo
        Škoda
        Dacia
        KIA

        Nejhorší auto:
        VW Scirocco
        Chevrolet Captiva
        Škoda Yeti

        V roce 2012 byl nejhorší VW Touran.
        • 10 Reagovat !

          foto SCHROJF

          SCHROJF 03.01.2014  09:06

          « Re: Re: 4MOTION

          Trosku nechapem tvoj prispevok,a neustalu averziu voci VW,a uz vobec vetu...Někdo by se mohl smát i tobě...a hlavne to,ze sam uvadzas medzi NAJ...horsimi prave korejcov ;-) P.S.1 a uz nam konecne ukaz na com jazdis ty,ked si taky odbornik... :no:
          P.S.2 [odkaz]
          A tvoji korejci(s novymi modelmi) sa zial ledva ledva chytaju na GOLF Mk6...a aspon sa priblizit k Mk7 je ich "zbozne prianie"!!!Tak az v buducej generacii...mozno ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto white-label

          white label 04.01.2014  16:38

          « Re: 4MOTION

          Když už vzpomínáš rok 2012, proč taky nezmíníš, že naopak nejspolehlivějším modelem tehdy byla Škoda Yeti???
          S podobným diskusním přístupem budeš logicky působit čím dál vwíc (komicky) zaujatě... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto hipisko

      hipisko 03.01.2014  07:20

      « Re: 4MOTION

      ten volant u hyundai bola zalezitost jedneho roku (nepamatam sa ale tusim medzi 2010-2011) a hyundai ho menil automaticky.
  • 00 Reagovat !

    foto Kellytom

    Kellytom 03.01.2014  09:48

    xenon

    [odkaz]
    michal.karpat hovorí:
    Pozrite si video od useku 2:26 kde v lavotocivej zakrute pekne vidiet ako pred i30 je lavy okraj tmavy a golf ho krasne osvetluje. Rozdiel by bol este lepsie vidiet, keby sme kameru v Golfe mali viac vpredu pri celnom skle ako pri i30. Rozdiel vidiet aj na jase svetelneho luca – napriek tomu ze svetla Golfa sme snimali vo vacsej vzdialenosti od celneho skla, luc je viditelne jasnejsi. Obe auta sme snimali Go pro kamerou.
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 04.01.2014  20:39

    Hraniční Golf

    Zdravím,
    předem chválím recenzi... je tam hodně ke čtení :yes: Jen tedy je psaná s hodně velkým nadšením z auta, až trochu jednostranně a zaujatě. Možná to časem přejde s najetými kilometry ;-)

    Já jen vždy říkám, že volba takového auta v této cenovce potřebuje entuziasmus, přecejen řečí čísel 550t za nižší střední třídu s 77kW, i když s poměrně vvysokou výbavou, je už dobrá "řacha". Ten motor jsem jel v Octavii III a je to hodně hraniční na tu hmotnost.
    Přiznám se, že v té cenovce už bych koukal jinde a to i v případě toho, kdybych chtěl nutně zůstat u oblíbeného koncernu. Cšak za Octavii RS už je příplatek mizivých 50-80t kč, to je v podstatě pořád mnohem méně než jsi ochotně připlatil za to, že máš VW proti korejcům nebo francouzům... a 162 kW je trochu jiná liga :-)
    [odkaz]
    v naftě: [odkaz]

    Ale samozřejmě přeji ať slouží k plné spokojenosti a radosti, auto je to i tak moc dobré, hlavně interiér vypadá excelentně v Highline :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 04.01.2014  22:49

      « Re: Hraniční Golf

      Souhlas, ORS Combi je s nevelkým cenovým rozdílem jinde..., k dokonalosti jí chybí jen možnost adaptivního podvozku. Ale podobný cenový rozdíl je také "můstkem" k (i když krátším hb) prestižnějším verzím Golfu GTD/GTI, které jsou samozřejmě "jinde" taky.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 05.01.2014  12:46

        « Re: Re: Hraniční Golf

        Ten Golf GTI/GTD jsem měl na jazyku taky, ale pokud má rodinu a chtěl velký kufr a kombi, tak musel z kola ven...
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 06.01.2014  00:22

          « Re: Hraniční Golf

          Pokud chtěl velký kufr, pak ano, ale já jsem používal dlouhodobě Golf hb jako rodinné auto a neměl jsem s tím problém.
      • 00 Reagovat !

        foto McGyver2

        McGyver2 05.01.2014  21:17

        « Re: Re: Hraniční Golf

        Rodina si těžko koupí OIII RS nebo GTD. Cena s příplatky už jde vysoko, to už by byl lepší třeba Superb v základu nebo Tiguan. Osobně si myslím na co takový výkon do Čech. Stejně po dálnici se jezdí +- 150 a mít pod pravou nohou brutální výkon při nájezdu na dálnici z 80 na 150, ve městě když nejste první, tak 50 by to dalo i na jedničku a pak nic. Normální průměrná spotřeba asi nebude 4,5l ( asi by člověka lákal ten výkon). Proto jsem koupil Fabii se základním motorem do města, ale připlatil za výbavu. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto McGyver2

          McGyver2 05.01.2014  21:26

          « Re: Re: Re: Hraniční Golf

          Teď jsem koukal na mobile.de a téměr nový MB C T s 5tkm za 591tKč, to je jiná liga než RS za 700 ;-)
          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 05.01.2014  21:35

            « Re: Re: Re: Re: Hraniční Golf

            No jenže je to trochu ťuknuté, ale beru...
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 06.01.2014  00:20

            « Re: Hraniční Golf

            Srovnávat ceny nových a jetých vozů už z principu prostě nelze..., i kdyby měl méně, než 5tkm a nebyl ani ťuklý... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 06.01.2014  09:49

              « Re: Re: Hraniční Golf

              A navíc ťuklý považuju v tomhle případě za eufemismus, vždyť je to odrbaný z obou stran.
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 06.01.2014  20:15

                « Re: Hraniční Golf

                Souhlas, ale i kdyby byl opravdu jen ťuklý a měl najeto třeba i méně, než polovinu, stejně už by to nebylo nové auto. . . :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 05.01.2014  21:40

          « Re: Re: Re: Hraniční Golf

          No ona ta Octavia RS i bez nějaké nadstandartní výbavy není žádný holobyt. Stálo by za to to přesněji porovnat, co to má oproti Golfu highline a co ne, na to by se nám hodilt chodící konfigurátor koncernu VW white label >:D

          Výkonu není nikdy dost, právě při těch nájezdech na dálnici, při řazení do levého pruhu, při předjíždění, tam každý kW navíc je požehnání... u malého auta do města beru... u toho většího... je to návykové a pořád chce člověk více a více >:-[]

          Já teda pochopil, že do 1,6 TDI jsi šel hlavně kvůli obavy z TSI, že je neodzkoušená, ne kvůli spotřebě... ono taky záleží kolik najedeš a jak dlouho auto mít budeš ;-)

          Jak říkám, záleží na gustu, já bych třeba za 77kW v nižší střední 550t nedal, ale já mám zase jiné preference než ty... a vo tom to je, proto se vyrábí tolik různých aut >:-[] :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 06.01.2014  00:26

            « Re: Hraniční Golf

            ORS je skvěle vybavená, celkově vzato lépe než Golf v Highlinu, ten si může u nás nechat zdát nejen třeba o bixenonech v ceně, ale taky třeba o el. zavírání pátých dveří bez příplatku. Jediné co chybí ORS v možné příplatkové výbavě je adaptivní podvozek (DCC), ale o tom už jsem tu psal...
  • 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 06.01.2014  21:27

    Že by konečně změna?

  • 10 Reagovat !

    foto Clier

    Clier 01.02.2014  11:15

    Roleta

    Roletu v kufru není kam schovat? :-O to mě docela překvapilo, vcelku (tedy alespoň pro mě) dobrá vychytávka.... U mého Clia se dá roleta na šířku vložit pod dvojité dno, jsou na stranách i dva výlisky aby se to tam vešlo a nikam do nelétalo :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Nerez

    Nerez 01.02.2014  15:22

    Zploštělý volant

    V tomhle osobně výhodu nevidím, spíše naopak. V běžném autě je to jen designový prvek než nějaká funkční záležitost. Nenašel jsem jedinou výhodu tohoto řešení. Při přehmatávání mi ten spodek vadil.
    Ani Mitsubishi EVO a Subaru Impreza STI zploštělý volant nemají, protože je to zbytečné. Vem si, že ani rallyové speciály WRC nemají plochej spodek volantu. Možná to ani není žádoucí a proto se drží obyčejného kruhu.
    V autě s běžnou kastlí je totiž tolik místa, že zplošťovat není třeba.
    Jiná věc jsou ty okruhové placky nebo formule, tam se to hodí, protože volant mají skoro na stehnech a tam ta úspora místa má své opodstatnění. Navíc jejich řízení je tak strmé, že prakticky nepřehmatávají.
    Ale pokud ti vyhovuje, ok ;-) Osobně jsem si taky udělal radost tím TOP volantem, který se do mého auta nabízel a je to opravdu Amerika :-!
  • 00 Reagovat !

    foto 007007

    007007 19.05.2014  15:47

    nastavení tempomatu

    Tempomat se dá nastavovat i po 1 km a to tlačítkem kterým zapinas tempomat do minusu a do plusu tim nad ním po 10km je to tím stříbrným.Vlastní zkušenost,jinak dobrý popis golfika.
    • 00 Reagovat !

      foto McGyver2

      McGyver2 20.05.2014  16:30

      « Re: nastavení tempomatu

      ano, postupně jsem na to přišel - tlačítko RES a SET. dá se tedy nastavit na obce 53 a dálnice 137 a nemusí se člověk bát radarů :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…