Recenze

McGyver2 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Golf Variant 1.6 CR TDI Highline

9,75 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29 Volkswagen Golf, foto 30 Volkswagen Golf, foto 31 Volkswagen Golf, foto 32 Volkswagen Golf, foto 33 Volkswagen Golf, foto 34 Volkswagen Golf, foto 35 Volkswagen Golf, foto 36 Volkswagen Golf, foto 37 Volkswagen Golf, foto 38 Volkswagen Golf, foto 39 Volkswagen Golf, foto 40 Volkswagen Golf, foto 41 Volkswagen Golf, foto 42 Volkswagen Golf, foto 43 Volkswagen Golf, foto 44 Volkswagen Golf, foto 45 Volkswagen Golf, foto 46 Volkswagen Golf, foto 47 Volkswagen Golf, foto 48 Volkswagen Golf, foto 49 Volkswagen Golf, foto 50 Volkswagen Golf, foto 51 Volkswagen Golf, foto 52 Volkswagen Golf, foto 53 Volkswagen Golf, foto 54 Volkswagen Golf, foto 55 Volkswagen Golf, foto 56 Volkswagen Golf, foto 57 Volkswagen Golf, foto 58 Volkswagen Golf, foto 59 Volkswagen Golf, foto 60 Volkswagen Golf, foto 61 Volkswagen Golf, foto 62 Volkswagen Golf, foto 63 Volkswagen Golf, foto 64 Volkswagen Golf, foto 65 Volkswagen Golf, foto 66 Volkswagen Golf, foto 67 Volkswagen Golf, foto 68 Volkswagen Golf, foto 69 Volkswagen Golf, foto 70 Volkswagen Golf, foto 71 Volkswagen Golf, foto 72 Volkswagen Golf, foto 73 Volkswagen Golf, foto 74 Volkswagen Golf, foto 75 Volkswagen Golf, foto 76 Volkswagen Golf, foto 77 Volkswagen Golf, foto 78 Volkswagen Golf, foto 79 Volkswagen Golf, foto 80 Volkswagen Golf, foto 81 Volkswagen Golf, foto 82 Volkswagen Golf, foto 83 Volkswagen Golf, foto 84 Volkswagen Golf, foto 85 Volkswagen Golf, foto 86 Volkswagen Golf, foto 87 Volkswagen Golf, foto 88 Volkswagen Golf, foto 89
 

Technické info

Přezdívka auta 159% Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:13600 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,2 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 605 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3,9

Popis vozu

Těžké popisovat etalon nižší střední třídy, Auto roku, Světové auto roku a nevím co vše :-). Je to až moc dlouhé, vypsaná funkčnost všeho polopaticky.

Než uživatelskou recenzi bych to nazval nesponzorovaný a nezávislý test. Uživatelskou recenzi a o provozu by se dalo psát, tak po 4 letech a nájezdu cca 100. tis.

Proč by si česká rodina, co má finance na nové auto a chce nutně naftu, měla koupit tento kombík a ne konkurenci.

Myslím si, že za těch 515.900,- se nedá sehnat nic lepšího s takovými vlastnostmi a výbavou. Chápu už, proč to v Německu kupuje skoro každý důchodce a auto má celosvětové výborné odprodeje. Je to nejuniversálnější auto se skvělým podvozkem, vychytanou elektronikou, dobrou pověstí, malou poruchovostí, ale počítám, že drahým servisem a náklady na pojistku.

Sériová výbava Highline + sedadla ergoActive za 7.900,-, přední a zadní senzory za 13.000,- a stříbrná Reflex za 14.300,-.
Dohromady ta sranda stála 551.100,-

Auto srovnám s Fabií2 s kterou jsem zatím najel 84tkm a předchozím Golfem VI také Variant a 1.6TDi.

Před koupí se dá vybírat z následujících + srovnání výbavy a ceny.

Asi ve výběru nemůže chybět Kia Ceed SW, Hyundai i30 kombi za 420.990,- 1.6CRDi Trikolor, Renault Mégane za 409.900,- 1.5dCi Zen, Peugeot 308 SW 370.000,- 1.6HDi Active+, Seat Leon za 483.900,- 1.6TDi Style

Astra – i když je hezká a má hezký interiér, nová generace za dveřmi.

Mégane – těm Francouzům ani Italům nevěřím, ale výbava Zen fakt potěší

Peugeot – opravdu hezká výbava, ale je to Francouz a ta zadní část nic moc

Leon – podvozek stejný, stejně to i pojede, boční prolisy se mi líbí, ale ten interiér. Ta obrazovka je tam jak pěst na oko a ta zadní část mi nějak nesedí.

V Hyundai a Kii se mi nelíbí ta palubka – moc zbytečného plastu kolem obrazovky, ty auta jsou vidět na každém rohu. Ceny a výbavy dobré, i30 má hezkou přední část.

Slavná Octavia 3 – interiér moc plastový, měkčené plasty na dveřích chybí, USB není schované, cenové srovnání, vnější boční kliky jak …, bude ji mít každý

Proč je Octavia tak drahá
Octavia TDi Elegance za 564.900,- + výrazných 49.000 a dovybavit ho na úroveň Golfa – doplním

Design

Věc názoru – hodnotit se nedá, ale mě se líbí hranatější auta, s křivkami na karosérii, ať není takové jednolité a fádní. Třeba na Fabii je linka kolem celého auta. Zajímavý prvek. Líbí se mi tvar zádě, která se přiblížila Passatu, VI byla taková zakulacená, co VW moc nejde. Už IV byla jak krabice. Hezký detail na předních dveřích výkroj na pomocné okénko. Okénko sice ničemu nepomůže, člověk si do prostoru může odložit tak žvýkačky . Chromovaný spodní rám na dveřích a stříbrně eloxované střešní ližiny autu dodají dotek luxusu, na tmavých barvách vynikne více.
Líbí se mi třeba Yeti po FL, Passat Variant, Polo, ale i Kia Carens, C4 Picasso nové, nové BMW 3, Seat Leon HB, Rapid litfback– nebýt toho rohu na předních dveřích, o který bych se v úzké mezeře čekal, kdy se napíchnu.
Auto měří 4532mm, na šířku se zrcátky 2027mm, zajímavější je délka kufru 1055 a na výšku 584mm. Světlá výška je 140mm a přechodový úhel 9,9. To moc není. Objem kufru 605-1620l. Zatížení střechy je 75kg, auto s náplněmi a řidičem váží 1395kg.

Motor

Moc zastáncem naftových aut jsem nebyl, ale doba pokročila. Motor má pro mě sympatický zvuk i po vytočení. Je to nové, tudíž neklepe, nerachotí, s přítomností DPF nekouří, díky dvouhmotovému setrvačníku ve městě má klidný chod. Případné opravy budou ale mastné. Na ježdění po městě to moc nebude. Vychází z nové řady EA288, hlavní rozdíly a rychlejší ohřev a topení. Na naftu to topí v zimě hezky. Převodovka jako v každém autě z koncernu příkladná, dráhy akorát, odpor páky akorát. Převodovka jen 5. stupňová, ale provozu v ničem nevadí. Jednička je jen až moc krátká a po městě při ježdění 50 jen na 3. Na 4. se to motoru moc nelíbí. Při 50 na 3. motor točí 1600 ot./min, na 4. 1200, při 130 na 5. příjemných 2500. Tabulková spotřeba činí 3,9l/100km. Po zajetí tak 20 tis. km by se mohla k údaji přiblížit. Odzkoušeno se VI, cesta napříč ČR, všechny typy silnic a na konci spotřeba 4,3l/100km ve 3. lidech s průměrnou rychlostí 78km. Auto má sice najeto jen 3500km, ale při popojíždění po městě mi přijde http vhodnější. Na módním mini kruhovém objezdu se dá jet na 3., v tomto autě se evidentně trápí. Htp je dělané do města, od 1000ot. se na 3. sbírá lepší. Samozřejmě Golf se zajede, je to nové, zatím pod 1500ot. Nic moc projev. Start/Stop mi osobně nevadí, kdykoliv se dá vypnout tlačítkem při ruce vedle řadičky. Auto chcípá, když je teplota vody na budíku nad 45st. Neušetří to asi nic, motor rychle na sešlápnutí spojky naskočí, samo se odbrzdí a může se jet.

Parametry motoru
Obsah 1596 ccm, výkon 77 kW/105 PS, maximální krouticí moment 250Nm mezi 1500-2750ot/min, maximální rychlost 193 km/h, zrychlení 11,2s, průměrná spotřeba 3,9l/100km.

Brzdy

Naprostá spokojenost, 4 kotouče doplněné EBV. Brzdí jako Fabia2 stylem – dávkování snadné, při zadupnutí člověk letí, v českém provozu se to fakt hodí :-). Často diskutovaná, zavrhovaná a kritizovaná elektronická ručka – v GTi verzi by mi asi vadila, při ježdění v Sosnové by chyběla, ale v rodinném kombíku užitečná věc. Při rozjezdu dopředu se odbrzdí sama, při nastartování a couvání se nejdříve sešlápne nožní brzda a pak couvá. Při vypnutí motoru, rozepnutí pásu, se auto samo zabrzdí a člověk může jít. Skvělé. Rozjezdy do kopce třeba na semaforech s funkcí AutoHold také příjemné. Dokázal bych si jí představit i další Fabii, mě se ten mechanizmus líbí. Otázka jestli po 10letech, co auto bude stát, třeba týden v zimě venku, jestli bude také fungovat. To už asi ne. Odbrzdit se dá manuálně.

Podvozek

Asi po kvalitě interiéru druhý pádný argument, proč si člověk auto koupí. To jakým stylem to auto zatáčí, tlumí nerovnosti, stabilita nemá chybu. To francouzská a rumunská auta nepoznají.
Často diskutovaná a kritizovaná zadní náprava – osobně mi ničemu nevadí, při prázdném autě pocitově se chová jako víceprvek v G6. Není slyšet jako v O3. Při přejezdu příčných nerovností o sobě dá také vědět. Myslím si, že aby člověk poznal rozdíl, musel by jet trochu naložený třeba po ulici Milady Horákové oběma auty hned po sobě, aby poznal rozdíl. Podvozková plošina MQB, stejná jako v koncernu má neduh, málo místa na nohy vzadu. Není problém. ESP jsem v autě nikdy neměl, Fabia se v zatáčkách sice naklání, toto taky, ale nikdy jsem neměl pocit, že by zadek někam chtěl uletět. Výhoda podvozku – to samé co ve Fabii –trhnete prudce doleva, doprava s volantem třeba v 50, 60, auto drží jak přibité, jen se zhoupne, žádná nedotáčivost, smyk. Vletíte do levotočivé zatáčky třeba v 50, 60 i pod plynem, trhnete volantem, to auto příkladně zatočí bez nedotáčivosti, ustřelení zadku, pustíte volant, trhne s autem a sám se srovná a když je tam 3., stačí přišlápnout plyn a auto vystřelí. Skvělé !!. Přední kola mají dobře nastavenou geometrii, záklon kola. Při zatočení a po té puštění volantu, sami se hned srovnají kola, někdy se i člověk lekne. ASR – několikrát úspěšně vyzkoušeno s Fabii – každoroční zimní výlet na Ještěd – až k vysílači po čerstvém sněhu, po uježděném, lehce namrzajícím bez řetězů. Kontrolka bliká, auto se pomalu sune nahoru. Limity to samozřejmě má, fyzika se … . Třeba na mokré trávě a v mírném svahu auto stojí. Stalo se mi, že jsem vletěl na dálnici do louže, párkrát zablikala kontrolka a nic. Aquaplaning jsem nepoznal. Kola 16 palců, běžný rozměr pneu 205/55, ne jak na Fabii atyp. Předchozí Golf měl titanově šedá a chromem – vypadali o dost lépe.
Posilovač s variabilním účinkem – odezva od kol je cítit.
K podvozku ještě – říká se, že auta jsou testovány a vyráběny na nejprodávanější verzi – s 1.6 TDi se počítá do fleenetu ( 2.0 je už dražší, s výbornou 1.4TSi 103kW se se vyrobí určitě méně. Auto už není dováženo z Mexika, vyrábí se ve Zwickau, s http kvůli ceně pro důchodce. Obě auta jezdí skvěle a člověk se těší na každou jízdu.!!!. Potenciální kupec mladšího ročníku by si před koupí konkurence měl někde vydindat půjčení auta třeba na půl dne, najet tak 300 km na suchu, v dešti, všechny typy silnic a měl by asi rozhodnuto. Das Auto.

Interiér

Krásný, pečlivě udělaný, skoro jako v Audi. Nic nevrže, neskřípe (zatím). Ta lišta co se táhne dveřmi a palubkou v odstínu Piano Black Mesh se zrcadlí ve sklech i palubka. To snad asi v každém autě, kde je tmavý interiér. Chromované detaily jsou příjemné, není to nudné. Lesklý plast na středovém tunelu – jak nové telky – krásný, ale nesahat a hned je vidět prach. Svíticí lampičky ve clonách jsou detail. Co bych opravdu vyzdvihl je nastavitelný, kožený, podsvícený multifunkční volant. Sem si říkal, proč rodinný kombík má seseknutý volant, který patří spíše do 911, Eva, Imprezy. Naprosto funkční praktická věc, s autem lze dobře dovádět, viz. podvozek, při držení pravou rukou, se nemusí moc přehmatávat a víte, že v zatáčce volant nevyklouzne. Příplatková 14 směrná sedadla ergoActive se dají všemožně nastavit, záda mě z nich nebolí. El. bederní opěrka, sedák se dá pustit i dolů, kombinace látka/kůže. G6 měla kůži/ altancaru. Při mém nastavení sedadla, kdy jsem z Fabie zvyklí ho mít až nahoře, tady mám málo místa nad hlavou (dáno disporčním tvarem Fabie) a B-sloupek je moc vzadu. Dáno širšími předními dveřmi. Při podání pasu levou rukou je to daleko. Klimatizace – tu věc nějak nevyžaduji, ve Fabii jsem jí nechtěl, tady sériová dvou zónová potěší. Palubní PC ukazuje spotřebu. V Golfu 6 se nastavování zobrazovalo na displeji rádia, tady jsou číslíčka hned na panelu. Staré řešení mi přišlo funkčnější, člověk při jízdě se nesklání tak nízko a nebo nastavit jednou a nechat to být. Účinnost bude stejná, v zimě se zapne leda na vnitřní okruh na odmlžení interiéru – vysušuje. Jako u předchozího byla je ve středovém tunelu roletka, která zakrývá držáky na nápoje ( v VI byl otvírák, dal se v autě umístit i kelímek 0,15l, tady po vzoru O3 není.

Kufr

No jedním slovem stěhovák. Praktické detaily jako háčky, samoroleta, nastavitelná mezipodlaha se zadním úložným prostorem třeba na deštník – chybí mi tam druhý koberec, co měl Golf6 Variant – jednoduše se vyndal, vyklepal. Dojezdová rezerva v ceně. Využitelnost kufru, díky novému tvaru využitelný až ke stropu. Při otevření kufru z dvojitých koncových světel víková zhasnou. Otevírá se sklápěcím logem.


Chytré detaily – funkce
Při vypnutí motoru se přizvednou přední stěrače
Sklápění zadních sedadel z kufru – sedadla mají pružinu, Octa snad ne
Samo navinovací roleta kufru dvoustupňová, uložení do mezi podlahy ( trochu laborace s plasty)
Přes 70% funkcí auta se nastavují na krásném, barevném 5,8´´ displeji rádia s 8 reproduktory ( jako mám ve Fabii) – člověk se tam vždy nějak prokliká  - užitečná věc pro zloděje – v palubce je jen displej, ostatní součásti jsou postrkané po autě – zloději je krást nebudou, hlavně navigace
Přední a zadní senzory – užitečné, i když karosérie je přehledná, hezky se zobrazují na displeji PC, detekují keře. Přední senzory se dají manuálně zapnout, samo se ztlumí rádio. Při zařazení zpátečky se P zrcátko sklopí a přiklopí k vozu – ochrana drahých kol – praktické
Vnitřní zpětné zrcátko samostmívací – trvale svítí levá kontrolka, zatím se nenaskytla příležitost
Tempomat se ovládá na volantu – trochu jinak než v VI, rychlosti se přidávali po 1km, tady po 10.

Silné stránky

sériový podvozek na 16-kách
jízdní vlastnosti !!!!!
zvuk a tah motoru, nad 1500ot.
infointrament
sériová výbava
tvar volantu
strohý, ale propracovaný vnější design
el. parkovací brzda
AutoHold
naklopení P zrcátka
BT handsfree
masážní funkce sedadla
zapínání zadního stropního světla od řidiče
na sněhu a náledí auto drží

Slabé stránky

pro mě pozice na sedačce
drahý servis ( nebude třeba)
bez dvoubarevných kol
chybějící koberec v mezi podlaze
mohlo by to mít sklápěcí a svíticí zrcátka
vnější kliky jako … ( zabudované jako ve Fabii2 by byly fajn)
nejde domontovat DVD jako do Fabie – přes infointrament se nastavuje auto

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

O.K.

Skvělá suverenita standartního podvozku

od 1:30

https://www.youtube.com/watch?v=Gbjt8I0b4LI

Světová premiéra
https://www.youtube.com/watch?v=cQfzAfjkdQg

 

Novinky v recenzi

31.1.2014 22:41

Fotky

Přidány x fotek, zítra dopíšu otáčky, spotřeba /rychlost.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Variant 1.6 CR TDI Highline

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

skvělé

jízdní komfort
10

české silnice nic moc

provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10

sympatický zvuk proti 3-válci

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

funkční, variabilní







Blesk.cz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Nové změny ve vybírání poplatků od vývojářů oznámil o víkendu největší online obchod s hrami Steam. Ze zisku z…

VIDEO: Trapas zloděje na Pankráci: Při lupu se mu rozpadl nůž v ruce

VIDEO: Trapas zloděje na Pankráci: Při lupu se mu…

Zloděj na Pankráci vytáhl na prodavače nůž, který se mu posléze rozpadl v ruce. Domů si i tak ze svého lupu z 9.…

 

iSport.cz

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší výjezd fanoušků

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší…

Nedávný los kvalifikace mistrovství Evropy 2020 naservíroval české fotbalové reprezentaci výjimečného soupeře.…

Nevylučujte soupeře! Plekanec upoutal proti Vsetínu fair play gestem

Nevylučujte soupeře! Plekanec upoutal proti Vsetínu…

Dal po 90 sekundách první z gólů, který nasměroval hokejisty Kladna ve 33. kole první ligy za vítězství nad…

 

Reflex.cz

Jak se do češtiny dostal perník a marcipán? Jejich původ vás překvapí, hledat musíme ve starém Egyptě i Asii

Jak se do češtiny dostal perník a marcipán? Jejich…

K Vánocům, ale i k řadě jiných svátků v průběhu roku, patří odedávna perníčky. Jejich historie však sahá mnohem…

Na psychoterapii ke Karlu Rodenovi: V lednu přijde závěrečná řada intimního seriálu

Na psychoterapii ke Karlu Rodenovi: V lednu přijde…

Když jsem viděla první díl seriálu Terapie, říkala jsem si: Co to má být, kde je legrace a proč se mám půl…