Diskuse

Volkswagen Passat (2006)

23.5.2011

Jelikož se tu již vyskytuje celá řada passatů, asi nemá cenu auto nějak zásadně popisovat. Spíš bych se pokusil stručně sepsat objektivní pohled na snad…

 

Volkswagen Passat (Teil)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto murcix

    murcix 23.05.2011  11:15

    Dobry vyber! Az na ten motor...

    Auto chvalim, velmi pohodlne vnutri velke, aj ked napriklad vpredu trochu mensie ako BMW5. Nedavno si ho kupoval sestrin priatel a bol som prekvapeny, ze za nejakych 11tis. € sa da zohnať 2-rocne auto. Ale vyberal len medzi 1,9tdi a sice ma len 100koni, ale asi by som tiez isiel prave donho. Posledny neznicitelny motor od VW. O 2,0 TDI PD som toho moc dobreho nepocul. Aj ked je asi spolahlivejsi ako francuzke HDI, ale na VW u ktoreho clovek caka ze bude liat len olej a naftu , je to trochu sklamanie.
    • 01 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 23.05.2011  11:48

      « Re: Dobry vyber! Az na ten motor...

      Passat=BMW3, nie 5
    • 01 Reagovat !

      foto Teil

      Teil 23.05.2011  13:08

      « Re: Dobry vyber! Az na ten motor...

      Uvnitř to opravdu není jak bmw5, to je uplně jiná liga zase :-) S tím motorem máš možná trochu pravdu (VW už není co býval??), zkušenosti sme s tím neměli a prostě se vybralo podle toho, čeho bylo na trhu nejvíc a 1.9 nám přišlo slabé. Uvidíme co bude dál, snad bude sloužit :-! Ty závady zatím nejsou nijak tragické...
      • 00 Reagovat !

        foto murcix

        murcix 23.05.2011  15:02

        « Re: Dobry vyber! Az na ten motor...

        Ja viem ze BMW5 patri do vyssej strednej, ale myslel som E39 , ktora aj ked je o triedu vyssie je podla mna velkostne porovnatelna. Na zadnych sedackach je mieste tak isto a kufor tak podobne. Pretoze podla mna kto chce vzadu v BMW vela miesta, kupi si 7. Aj ked v tej novej 5 som este nesedel.

        A ta 1,9 je sice slaba, ale ked chce clovek usetrit na spotrebe a ND , tak jednoznacne najlepsia volba. Len musi vediet , co si moze dovolit. :-!
        • 00 Reagovat !

          foto Teil

          Teil 23.05.2011  15:28

          « Re: Re: Dobry vyber! Az na ten motor...

          nezbývá než souhlasit :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 23.05.2011  17:27

    cupra

    bocanegra je nadherna bude niekedy recenzia aj na nu ? :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Teil

      Teil 23.05.2011  18:45

      « Re: cupra

      Dík za hodnocení :-) je to Boca, ale FRko, né Cupra :-) Máme ji doma 3. den, takže recenze bude jen co budu mít co psát, zatím v tom mám najeto asi 80km...
      • 00 Reagovat !

        foto Brandon-Walsh

        Brandon Walsh 23.05.2011  20:21

        « Re: Re: cupra

        ani som netusil ze FR sa da kupit ako boca :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Teil

          Teil 23.05.2011  21:55

          « Re: Re: Re: cupra

          já sem před 14 dny netušil, že něco jako bocanegra vůbec existuje >:D a už se vozíme =)
          • 00 Reagovat !

            foto Brandon-Walsh

            Brandon Walsh 24.05.2011  08:21

            « Re: Re: Re: Re: cupra

            to je ten lepsi pripad horsie je o nej vediet a nevozit sa >:D
  • 10 Reagovat !

    foto gagarin-cccp

    gagarin_cccp 24.05.2011  06:23

    pěkně napsaný!

    Zdar, gratuluji k výběru, ať hlavně slouží,máš recenzi v podobném duchu, jako já, dávám 3*10, dyštak koukni na mého rudého prasáta ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Golem

      Golem 28.05.2011  08:33

      « Re: pěkně napsaný!

      Moc pěkně napsané, hezky se to čte, tak nějak samo. :-) Fotečky moc pěkné. I když není VW zrovna můj šálek kávy, tak Passaty vypadají docela dobře. Snad ti ten motor bude věrně sloužit. Hlavně lij kvalitní naftu, jinak dopadneš jako můj kolega z práce, který má vlastně stejné auto.
      • 00 Reagovat !

        foto Teil

        Teil 28.05.2011  13:50

        « Re: Re: pěkně napsaný!

        Děkuji, hezky se mi čte, že se to hezky čte :-)
        S kvalitou nafty je to prostě v čr problém (prý oproti západní evropě, kvůli horší ropě z ruska), nevím kde zjistit, kde je kvalitní... OMV? Shell? nebo český čepro (eurooil)? Nevím z kama tahají jednotlivý firmy ropu, čepro z ruska, omv prý itálie - takže Lybie?? Shell netuším...
        • 00 Reagovat !

          foto Golem

          Golem 31.05.2011  10:08

          « Re: Re: Re: pěkně napsaný!

          To máš těžké. U nás jsou prý jen dva velkododavatelé paliv. A záleží tedy na jednotlivých čerpačkách. Taky se říká, že čím víc na jih (Evropy) jsi, tím je nafta lepší.

          V minulosti jsem měl taky diesla a pěkně jsem se "vypinkal"! Jezdil jsem tankovat na Shellku a exlo mi podávací palivové čerpadlo v nádrži a taky regulátor tlaku. Jednoduše řečeno - není Shell jako Shell. S jinou Shellkou jsem byl spokojený.

          Ptal jsem se pak (i v servise, i u známých automechaniků), kde natankovat kvalitní nebo spíše bezproblémovou naftu. U nás ve městě mi doporučili jednoznačně Benzinu, ve vedlejším městě zase OMV (a Shellky mi zde nedoporučili vůbec!), atd.

          Já osobně jsem toho názoru, že raději natankuju o nějakou tu korunu dráž, ale budu jezdit, než natankovat levně a pak platit drahé opravy! A třeba palivové čerpadlo, nebo u tvého motoru vstřiky = pěkná pálka!
          • 00 Reagovat !

            foto Teil

            Teil 31.05.2011  17:43

            « Re: Re: Re: Re: pěkně napsaný!

            Určitě, s dnešníma cenama fakt nemá cenu řešit, jestli beru za 35 nebo 36... ale spíš jde o to, že nikde nemáš jistotu, co vlastně tankuješ... my máme ve městě jen 2 Benziny a ve vedlejším městě Eurooil - tam berem... naštěstí další dvě auta sou benziňáci, tak u nich to není potřeba tak moc prožívat. Jinak s tou ropou - ona totiž ruská ropa má horší složení pro výrobu nafty, než ropa z blízkého výhodu, Lybie anebo severního moře (norská ropa)... tož asi tak
  • 00 Reagovat !

    foto adamikos

    adamikos 25.05.2011  10:48

    Poruchovost

    Ahoj,
    máš to moc pěkně napsané, líbí se mi tvoje snaha o maximální objektivnost. Ať si s autem spokojený! Jen malinko nechápu to hodnocení spolehlivosti na 10b. Já bych po těch problémech, co píšeš nikdy 10b. svýmu autu nedal. Je pravda, že mám najeto teprve 10 tis a opravdová spolehlivost se ukáže časem (Megane 3 1.5 dCi). Avšak trochu znám servisní hisorii jednoho Passatu B5 z práce a ten má najeto tak 220 tis. a takové problémy se mu vyhýbaly (snad jen ta ztráta výkonu - myslím, že to tehda byla vadná váha vzduchu). No největší rozdíl bude motor. - 1.9 TDI PD.
    • 00 Reagovat !

      foto Teil

      Teil 25.05.2011  11:09

      « Re: Poruchovost

      10 sem dal, protože sme dycky dojeli :-) A jak sem psal, ty největší problémy byly hned na začátek opraveny a od té doby 2 roky bez problémů. I s těma pokaženýma vstřikama se dalo jezdit, jen to bylo hlučnější a prý hrozilo, že to jednou nenastartujem. Takže jak říkám, autu 100% věříme, takže 10b (sem optimista ). >:D
  • 00 Reagovat !

    foto stevosk

    stevosk 29.05.2011  10:26

    Pekná recenzia

    Pekné autíčko (ostatne bolo aj v mojom hladáčiku pri výbere auta, ak chete pozrite moju recenziu), dobre napísaná recenzia, ešte by to chcelo vylepšiť fotografie (určite to zvládnete ;-) , dokonca aj s mobilom, ak si nájdete čas). Takže hodnotenie je jasné mate to za 10 a v prípade ak upravíte fotky napíšte SZ a ja prehodnotím aj to hodnotenie fota.
  • 10 Reagovat !

    foto Cipisek

    Cipísek 18.06.2012  15:15

    Pár rad...

    Ahoj,

    těhle aut mám několik, na všech najeto od 200 do 400tkm.

    1) To, že není na tlačítku DUAL, neznamená, že nemůžeš regulovat teplotu najednou. Stačí déle podržet tlačítko AUTO a je to, teplota se nastavuje na obou stranách stejně. Pokud ale někdy opět spolujezdec použije svou regulaci, přepne se ladění klimy opět na SINGLE a pro DUAL je potřeba postup zopakovat.

    2) Nevím, jaký máš dvoulitr, on je každý z kritiků hrozně chytrý a nikdo moc neví, že těch dvoulitrů bylo více. Třeba 8V (kód motoru BMP) a 16V (BKP). 8V mají DPF, 16tky ne. U 8V verzí lidi nadávali hodně na DPF, já s ním nemám problém a na autě co má najeto 300tkm mám stále původní. Oni si to povětšinou dělají lidé sami, tím jak se každý snaží jezdit pouze a jen na spotřebu. Jediné na co bych u 8V verze upozornil, že DPF je nešťastně umístěný za hlavou motoru a jak žne při regeneraci, trpí celá hlava, což může vést k poškození těsnění pod hlavou a možná i k prasknutí hlavy u hodně starých a ojetých kusů. Stačí však šikovně DPF odstínit kusem žáruvzdorné izolace a je po problému. U 16V verzí obzvláště do roku 2007 hodně odcházely hlavy motorů, kvůli jejich rozvrtání díky 16V rozvodu.Dalším problémem byli vstřikovače od firmy Siemens (8V má Bosch) které se taktéž kazili ve velké míře a díky jejich neopravitelnosti se museli měnit za nové. Naštěstí už je vČR člověk, který vstřikovače od Seimensu umí zrepasovat a to velmi kvalitně spolu se zárukou.

    3) Jedinou společnou vadu a to při neřešení dosti fatální mají tyto motory doposud. Touto vadou je pohon vyvažovacích hřídelů+pohon oilejového čerpadla.

    Do roku 2007 se pohon vyvažovacích hřídelů od kliky řešil pomocí řetězu a jeho napínáku, což nebylo úplně šťastné řešení. Proto od 2007 mají všechna auta pohon od kliky pomocí ozubených kol. Pokud máš ještě pohon řetězem, doporučuji ti koupit novou sadu spolu s napínákem a vyměnit dokud je čas. U VW však tuto sadu nekoupíš, již se nedělá, pouze sada na přestavbu na ozubená kola a to je těžký ranec tuším, že cca 20.000,- Sada řetězu a napínáku se dá koupit třeba na německém ebay.de za cenu kolem 5.000,-

    Tak a poslední věc a tou je samotný phon olejového čerpadla. Takže to shrnu, od kliky pohání buď řetěz nebo ozubená kola dvojici vyvažovacích hřídelů, znichž v jednom je šestihraná díra. Do této díry je vsazena šestihraná tyčka o délce cca 10 cm, která je na druhé straně vsazena do olejového čerpadla. Problém by nebyl, kdyby ta tyčka byla vsazena do toho vyvažováku na fest. JENŽE ta díra v tom vyvažováku je o dost větší a navíc materiál této hřídele je docela bláto. Milý šestihran zabírá tedy jen kraji a časem se "ohulí" stejně jako vnitřek vyvažováku. Co pak následuje? Protočení šestihranu, rozsvítí se kontrolka mazání a v tu chvíli je už z 99% pozdě. Zadřený motor, zničené turbo atd... Před nějakým rokem jsem svědomitě měnil vždy po 80tisících jen ten šestihran, než jsem zjistil, že to je vyřešení problému jen tak na půl. Nové vyvažováky se zvlášť koupit nedají, jen jako celek za 25.000,- tudíž jsem vděčný, že se objevilo pár lidí co tento problém umí vyřešit. Vyřeší se to tak, že se do vyvažováku vyřízne větší díra, do té se zalisuje vložka z tvrdokovu, v které je přesná šestihraná díra bez vůlí, tzn., že se ta sička nemůže protáčet. Problém vyřešen. To že u jinak dobrých motorů je tato věc a to jak výměna samotného šestihranu samotnými servisy VW bagatelizovaná a odmítaná nemluvě o šlendriánském provedení vyvažovacího hřídele, na mě dělá dojem, že je to prostě takhle schválně. Proto doporučuji každému, řešit tento problém dokud je čas! u nás na VW-Clubu.cz se to jednomu protočilo již při 120 tisících v průměru však vždy kolem 230tis a výše.

    4) Nejezdit dlohé intervaly výměny oleje! Olej sice dávat dle specifikací VW ale vylít a vyměnit vždy po 15 tisících km!

    5) Dochlazovat turbo po dojezdu.

    Jinak na tyto motory nemohu dát dopustit. Ono v dnešní době má každá automobilka nějakého kostlivce ve skříni.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Sobotka dal šéfovi ANO ultimátum. Babiš: Potřebuje udržovat kampaň

Sobotka dal šéfovi ANO ultimátum. Babiš: Potřebuje…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zkritizoval poněkolikáté finanční transakce ministra financí a šéfa ANO Andreje…

 

iSport.cz

Italský řád, tvrdost, rychlost. Hvězdám se líbí a Chelsea v Anglii jede

Italský řád, tvrdost, rychlost. Hvězdám se líbí a…

Ani Guardiola, ani Mourinho, natož Klopp. K titulu v Premier League uhánějí fotbalisté Chelsea pod velením…

Poslední rozloučení s hokejistou Bubníkem (†88): Odešel v tichosti

Poslední rozloučení s hokejistou Bubníkem (†88):…

Sbohem, Gusto! Bývalému útočníkovi a hokejovému reprezentantovi Augustinu Bubníkovi (†88) se naposledy přišli…

 

Reflex.cz

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na kontroverzní výstavě Voayer

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na…

Do Prahy přijede ze Slovenska výstava, na níž se prezentují nahé ženy převážně v pozicích odpovídajících…

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat dokončená barcelonská Sagrada Familia

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat…

Stavební práce začaly už v roce 1882 a stále ještě nejsou hotovy. I přesto je katedrála Sagrada Familia ve…