Hyundai Ioniq (2022)
9.2.2022Můj první pohled po probdělé noci směřoval na sloupy elektrického vedení, které se táhly do dálky a jako vojáci v dlouhé řadě mi připomněly prostý fakt,…
Hyundai (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
_Peter_ 16.03.22 18:52
« Re: Re: Re: Re: Cena El
Presne tak, nie je to o cene paliva. Nacente si vybavené auto aspoň strednej triedy, napr. Obľúbený Superb, stojí cca 45000 a viac. Ionic sa dá v 4kolke kúpiť cca za 50000. Superb mu výkonom nesiaha ani po členky, sorry. A6 stojí ešte viac :). A navyše, to auto nie je pre hltacov km, to je jasné. Je pre nás, čo jazdíme hlavne mesto a sem tam 200-400km. A to dá v komforte a výkone. A hlavne si ho skúste pred tým, ako o ňom píšete. -
_Peter_ 16.03.22 18:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba a CO2
Úplnú pravdu nemáš, za tie peniaze si veľa kvalitných áut nekupiš, a asi si prehliadol výkon, nie 160kw ale 225kw. Mám tak isto sq7 a na deň som mal kiu ev6. Kua, je to super , vďaka môjmu to viem porovnať. Ak sa podarí predať sq7, beriem ionika, hoci Kia vyzerá lepšie:( . Eko je až druhé, na rychlonabijackach je to drahé. Auto je veľké vo vnútri, výkonné, a hlavne okamžite ready. Nie ako nafta, človek to startne a zopár km ho šetrí. Atď -
stealth01 14.03.22 12:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km
Já bych jako nerad, aby to sklouzlo do stavu, že někdo jiný mi bude říkat jestli jsem udělal dobře nebo ne a jestli jsem udělal chybu a že vlastně obhajuju věci podle sebe a podobně. To samotné vyhodnocení života s elektromobilem si musí udělat každý sám a bylo by asi nanejvýš smutné, kdyby někdo jiný vnucoval majiteli elektromobilu pocity, které má správně mít. Tzn. že udělal chybu a nepřipouští si to, že obhajuje neobhajitelné, že se nutí říkat něco jiného než má, apod.
Samozřejmě, že elektromobil má spoustu nevýhod. Stejně tak má spoustu nevýhod spalovací auto. Já jsem ve svých videích na tyto nevýhody vždycky upozorňoval.
Ale ten vnitřní pocit, ten upřímný pocit je že mi to skutečně vyhovuje a naprosto přesně to splňuje moje požadavky na jízdu. Naopak do běžného spalovacího auta už se doufám nebudu muset posadit. Těch nevýhod tam vnímám tolik, že už nemám tendenci se vrátit zpět -
Makovnik 04.03.22 19:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km
Ale samozrejme, ze obhajuje. V tom duchu sa vezie aj akakolvek recenzia EV a je pramalo takych, kde nie.
Vodic sa viac stava otrokom auta. Pritom tiez si urobim zastavky, ale nie na pumpe, ale dakde pri vode, v lese, alebo kde je daco zaujimave cestou. Ostatne ako spominas. -
Ozzman 22.02.22 09:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Km
Ahoj, já si lehce rýpnu, snad se nenaštveš, protože jinak tvá receneze, jak je u tebe zvykem je na výborné úrovni a i chápu, proč sis takové auto pořídil, ale k té tvé delší trase a zastávkám mám prostě neodbytný pocit, že jako každý majitel EV auta si ty zastávky a že je to vlastně v pohodě, trochu obhajuješ :-) Stejně jako nedávno ten majitel TM3 a další, co tak čtu v diskuzích.
Přizpůsobil ses vlastnostem svého auta, na tom není nic špatného. Já také cestuji s rodinou větší porce KM a když jedeme takto, tak také často zastavím na 4 zastávky po 20ti minutách +/- (někdy i více a delších) jsou naprosto v pohodě, tady se shodeneme, jenže rozdíl je v tom, že u konvenčního auta si je naplánuješ jak chceš, nebo je ani neplánuješ, protože míjíš něco, co je zajímavé, tak zastavíš, nebo dokonce sjedeš z cesty a zajedeš si, nebo se ti chce najednou na WC a podobně (takto tedy cestujeme my) a neřešíš, že zastavit musíš, aby si dobil, protože palivo ti vystači na nejméně 3/4 cesty z domova a když je pak potřeba, jedeš v kuse 500 km.
To je myslím ta věc, kterou tu odpůrci EV napadají - ti rozumější, trolly nepočítám :-)
Když pak jezdím služebně, tak naopak jedu co nejvíce v kuse, ale to je jiný režim jízdy, než na dovolenou.
Myslím, že je super, že s takovým autem se dá cestovat už i k moři a kdovíkam po Evropě a díky za to ,že to někdo popíše, ale zarytí odpůrci budou hejtovat stále, nicméně tu zůstává alespoň dneska ten fakt, že s konvenčním autem ta delší cesta je prostě trochu více "svobodná" i když si to v hlavě nastaví majitel EV trochu jinak :-)
-
Barrichello 16.02.22 13:18
« Re: Re: Re: Re: Cena El
Každej kdo na to má a chce tím jezdit může.
Na skůtru seš taky z 0-35 rychlejíš než 80% spalováků. Jenže pak tě všichni předjedou. UV zas když to budeš ždímat na každým semaforu, venku bude nedejbože -12 a pustíš si topení a vyhřívaný sedačky, tak máš dojezd tak 110-300 km dle konkrétního EV :-)
Ta akustika je u spalováku o tlumících materiálech, a těch tam má RR prostě nejvíc no. Protože si na tom zakládaj. -
gil54 16.02.22 09:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena El
Obhajoba vlastního rozhodnutí a přesvědčování jsou však rozdílné pojmy.
Tak nadšený z auta jsem byl ale také. Když tatínek přijel s novým autem a já jsem potom spolužákům, jejichž rodiče na auto nemohli ani pomyslet, vysvětloval při učení Ema má mísu, že máme nejlepší auto na světě.
Potom jsem byl v podobné euforii ještě jednou, když jsem poprvé dosáhl na pedály a konečně poprvé sám řídil. -
adamzprahy 15.02.22 18:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km
Koukám, že bydlíš lepším směrem, takže ta trasa je o 52km kratší než jsem jel já. Pak už to teda sedí. Díky :yes: Asi to bude chtít počkat ještě jednu modelovou generaci, kdy bude i více nabíječek, a pak už by to příležitostně asi šlo i s jízdním stylem spalovacího motoru (tím myslím primárně neomezování se dobíjením). -
-
stealth01 15.02.22 15:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Cena El
Mas pocit, ze chci přesvědčovat sám sebe? Mas dojem, ze chci přesvědčit ostatní?
Já spíše dávám do souvislostí důvody, protože hodně lidí se ptá, proč je EV tak návykové, když nejde o náklady a rádoby ekologii, tak o co jde. Vysvětluji své pocity, to je vše. Je to fascinující a návyková droga. Takové věty chápeš jako přesvědčování? -
stealth01 15.02.22 15:48
« Re: Re: Re: Cena El
Jasně, ale kdo jezdí v RR nebo S-Classe?
Dynamiku na úrovni EV za 1,5 mio (myslím spíše tu prvotní reakci) zazijes, ale potřebuješ k tomu V10 atmosféru. Nesrovnávám rychlost, tady V10 rozdrtí téměř cokoliv. Ta primární reakce je fascinující.
Jinak neznám žádné auto kromě RR Cullinan, se kterým jsem měl tu čest, které by v mixu tras (okresky město dalnice) nabídlo takovou akustickou pohodu, ze by nebyly slyšet rozjezdy. Neumí to ani V12 v BMW 7. Vždycky je v pozadí ten motor slyšet.
Jinak ta fascinace není jen u majitelů. Lidi proste tuto dimenzi pohybu objeví a většinou se nechtějí do světa spalovacích aut vrátit. -
adamzprahy 15.02.22 13:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km
Jsi si jistý že je to včetně dobíjení? Mám screenshot z palubního počítače do Parmy: 950km, 7h 32min zapnutého motoru, průměrná rychlost 130.4 km/h, spotřeba 11.8l / 100km - vše komplet včetně přejezdu přes Prahu, pomalého Rakouska atd. V Itálii jsem neměl jedinou zastávku a jel jsem tam jako v Německu (tj 160+), byla to už poměrně extrémní cesta (viz ta celková průměrná rychlost). Mi neříkej, že by to EV jelo za 20kwh a stačilo by jen hodinu dobíjet - teď se opírám i o tvé video, nějak mi to nevychází, ale fakt se ptám, já nevím... -
adamzprahy 15.02.22 13:05
« Re: Re: Re: Cena El
Asi jsi nečetl pořádně. Těch 5 Kč píšu o domácím nabíjení. Zbytek píšu že má velký rozptyl a levné to není. I když u PRE mám stále velmi levný tarif, který se vyrovná domácímu nabíjení.
O tom, že dálnice zdarma je v kontextu ceny auta úplně nic taky souhlasím.
Nebudu elektromobilitu kritizovat za každou cenu, ale těch trhlin na cestě k širší adopci vidím fakt hodně a proto nesouhlasím s aktuálním politicko-regulačním prosazováním této cesty.
-
gil54 15.02.22 13:05
« Re: Re: Re: Re: Cena El
Ano, výhody jsou jinde. Zrovna tak, jako jsou jinde i výhody drog nebo špičkových běžeckých bot, které jsi obojí použil jako příměr.
Nová dimenze pohybu? Uznám teleportaci, ne jízdu s EV.
V případě, že květnaté výroky potřebuješ k obhajobě vlastního rozhodnutí, ok. Pro ostatní racionální diskutéry velký přínos asi mít nebudou. -
Barrichello 15.02.22 11:58
« Re: Re: Cena El
Dynamiku i ticho lze zažít i v autě se spalovacím motorem.
Jen na to dynamiku to musí mít motor a na to ticho to musí být něco z TOP Class.
Vím že to někteří "noví majitelé EV" ve videiích pořád dokola zminují, jak sou fascinováaní výkonem a tichem.
U toho kdo přesedl z Golfu TDI (či nečeho podobného) bych to jaksi chápal, protože fosilních aut co umí ticho a zrychlení lépe než TDI golf je asi tak Bambilion, ale u toho kdo přesedl do EV z osmiválcové Sklasse nebo RR Ghost tomu nějak nevřím a tršoku mi to smrdí pokrytectvím.
Ale nebudu jim šahat do svědomí :-) :-) -