Recenze

9 Majitel

Volvo V70 2,0T Drive-E Summum

9,26 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo V70, foto 7 Volvo V70, foto 8 Volvo V70, foto 9 Volvo V70, foto 10 Volvo V70, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta volvíno Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:27000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1969 výkon [kW]: 185 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,5 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 555 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,9

Popis vozu

Proč vůbec Volvo? Mé řidičské zkušenosti se zrodily a rozvíjely v Saabech. Nevlastnil jsem předtím totiž nic jiného než několik po sobě jdoucích Saabů. Naposledy 9-5 aero. A jelikož jsou dny této automobilky již dávno sečteny, stálo přede mnou v roce 2014 dilema, k jaké značce přimknout po Saabu. Představa byla: vysoká pasivní bezpečnost, kombík, benzín (ropy si užiju ve služební oktávce) s více než 200k (aby to nebyl takový šok při přechodu z aera), s automatem a nadstandardní výbavou (dost subjektivní, že). Zjistil jsem, že nových rodinných kombi alespoň střední třídy za +- milion, která splňují tyto požadavky, je na prstech jedné ruky. Dokonce jsem měl v hlavě jednu chvíli zajet do Německa pro nový Outback 3,6R, kterých bylo v Německu jako šafránu.
Nicméně stále jsem si říkal, zda bych uspěl ve Volvu, protože se mi už dlouho hrozně líbila XC70. Lety prověřený model, nenápadný (kdo by hádal, že stojí tolik) a nedráždí sousedy. Jenže nová s velkou výbavou se spíše blížila 1,5 milionu. A co trochu slevit, když bydlím v rovině beze sněhu? Vždyť čtyřkolku nepotřebuju a V70 je podobně komfortní. Nakonfiguroval jsem si V70 s novým dvoulitrovým motorem a začal objíždět dealery. Nakonec se povedlo stlačit cenu lehce nad stanovený limit. Objednáno a před vánoci 2014 jsme jezdili v novém.
Jak auto vypadá? Nejlépe to popsala manželka při prvním sednutí do auta: „A co na tom stojí milion?“ Mám pocit, že auto nechce jakkoliv dávat najevo, že je drahé nebo prémiové. Ovšem už při otevření dveří každého napadne, že ten pořádný kus dveří je tam proto, aby nás nejen ochránil od vnějších vlivů, ale i nebezpečí. Palubní deska si na nic nehraje, je seversky strohá, ale účelná. Sedadla komfortní, bez bočního vedení. Evidentně se nepočítá se sportovní jízdou. Proč taky? Prostor na zadních sedačkách je kupodivu opticky menší než ve služební OIII. Zato po otevření elektrických pátých dveří a sklopení zadních sedaček získáte prostor s rovnou podlahou a ložnicí pro dvě osoby. Béžový interiér vnitřní prostor opticky zvětšuje a dodává mu „šmrnc“. Barevná kombinace volantu je pro mě to nejpovedenější v celém interiéru. Ergonomickým prohřeškem budiž ostrá hrana palubní desky. Pravé koleno řidiče je s ní neustále konfrontováno. Které vikingské individuum tohle vymyslelo? Exteriérově se jedná o všem známou písničku. Dva výfuky, jeden na každé straně (funkční, ne žádné placebo jako u OIII RS), dodávají respekt.
Jak auto jezdí? Asi nejlépe by šlo auto nazvat koněm valachem. Není stavěn na žádné sprinty, přesto táhne a síly má na rozdávání. Řidič nechce být rušen nejen vnějšími vlivy, ale ani sportovními zážitky. Pro radovánky si kupte nějaký hot hatch. Pokaždé, když auto vybídnete ke sportovnějším výkonům, dá vám totiž najevo, že se mu to nelíbí. Nový motor 2,0T Drive-E se povedl a u Volva se za něj nemusí stydět. I s optimalizací Polestar, kterou jsem nechal nahrát letos na jaře, ze sebe vydupe 253 koní a 400Nm točivého momentu. Číslo u takovéto kubatury spíše náležící dieselům. Přestože může mít podvozek cosi společného s Mondeem, nejedná se o vadu, ale spíše o plus. Komfortní plavná jízda nejlépe vynikne na dálnici. Laminovaná skla přidávají ticho na palubě a cestujícím mimo řidiče nic nebrání uložit se ke spánku.
Co auto přineslo mně? Od doby co jej vlastním, jsem se řidičsky uklidnil. Nebyl jsem sice žádný řidičský násilník, ale občas jsem používal za volantem ostřejší výrazy na adresu druhých. To už je historie. Auto na mě přenáší klid, za který jsem mu neskonale vděčný. Zjistil jsem totiž, že jsem i jako řidič šťastnější. Kdybychom všichni vlastnili tohle auto, jsem přesvědčen, že by bylo na silnicích daleko více ohleduplnosti a méně nehod. Nevěříte? Chápu, neřídíte tohle Volvo.

Silné stránky

Bezpečnost, prověřená spolehlivost, nenápadnost, komfortní uklidňující jízda, osmistupňová převodovka, dostatečně silný motor

Slabé stránky

Méně místa na zadních sedadlech než bych čekal, horší ergonomické detaily, roletka zavazadlového prostoru nemá vodící lišty a "plave", trakce na mokru, dražší servis

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jedna svolávačka na přehrání softwaru lambda sondy, na roční prohlídce přehrán software převodovky. Mě jako řidiče to nijak neomezovalo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez připomínek, ochotný a vstřícný

 

Novinky v recenzi

30.5.2017 20:48

Přidány nové fotky

Jelikož původní fotky nestály za moc, vložil jsem výběr z fotek, které dělal šikovný fotograf. Každý holt umí to svoje... :)


Další vozy Volvo V70



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Po 30.000 km mě nikde nenechal, nebyl s ním sebemenší problém. Taky je ještě v záběhu, že?:)

praktičnost
10

Už několikrát jsem vyzkoušel praktičnost kufru. Nejen při dovolené. Není potřeba střešního nosiče. Pokud nejedete na cestu kolem světa...

prostornost
8

Místo vzadu je slabota. Konkurecne je lepší. Místo vpředu naopak paráda. Řidič má pohodlí, nikde ho nic neomezuje.

jízdní vlastnosti
8

Není stavěn na sportovní jízdu, rychlé pohyby volantem mu nedělají dobře. Zato jízdou rovně si vše vynahradí...

jízdní komfort
10

Ticho (možná i díky laminovaným sklům), motor je slyšet pouze ve vyšších otáčkách. Podvozek žehlí většinu nerovností, 17 kola jsou akorát.

provozní náklady
8

Vyšší havarijko, dražší hodina v servisu, vyšší ceny (jako u prémiovky). Naštěstí zatím pouze roční prohlídky a výměna oleje.

náhradní díly
8

Pohled do ceníku náhradních dílů není moc příjemný. Najdu i levnější výrobky...

výkon motoru
9

Po přehrání softwaru Polestar už i slušně jede. Ale není tam ta zvířecí síla, kterou mají někteří konkurenti (a nebo měl saab)

spotřeba
9

Na spritmonitoru jedna z nejnižších dlouhodobých spotřeb co se týká motorizace (výkonu) a automatu.

hlučnost motoru
10

Když motor nevytáčím, nevím o něm.

kvalita sedadel
10

Určitě nejsou nejlepší na světě, ale jsou jedny z nejlepších. Boční vedení chybí, nicméně vzhledem k povaze auta není potřeba.

brzdy
9

Na škole smyku potvrdily svoje kvality.

zavazadlový prostor
10

Ložnice pro dva, s rovnou podlahou.


Více o modeluVolvo V70 B (2007-dosud)
Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ... Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ...

Volvo konečně nahradilo již několik let přesluhující řadu…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 





Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…