Přezdívka auta žádná Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:50000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,1 maximální rychlost [km/h]: 199 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 486 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,8
Renault Mégane Grandtour, 1.5DCi
+ velikost vnitřního prostoru
+ nízká nákladová hrana
+ dobrý poměr výkon/cena
+ úsporný motor 1.5 DCi , 81kW
+ kaplička palubní desky (digitální ukazatel rychlosti, přehledné, líbí se mi)
+ slušně odhlučněný motor
+ dobré jízdní vlastnosti (podvozek). Focus to sice není, ale na silnici drží dobře. U Škody Rapid jsem měl z podvozku pocit horší.
- průměrné dílenské zpracování uvnitř interiéru (středová kaplička a hluk od dveří viz. zkušenosti se servisem)
- palubní počítač neumí česky!!!
- lehce podprůměrné rádio a hlavně repro.
- ukazatel zařazeného stupně nabádá k přeřazení na vyšší rychlost příliš brzy
- u krátké verze (hatchback) málo místa pro cestující na zadních sedadlech. Grandtour (kombi) má delší rozvor a to je znát !!!
- systém stop/start: mé vozidlo jej naštěstí nemá, ale náhradní vůz jej měl. Stop/start spojen s dieslovým motorem je neštěstí. Na dálnici do kopce 130km/h. Před vámi náhle kolona, vy zastavíte, no a motor se okamžitě vypne. Co to dělá s turbem netřeba komentovat.
- na závěr snad ještě umístění tlačítka zapínání tempomatu mezi sedaly. Samotné nastavování rychlosti je na volantu. Mohlo tam být vše.. Ovšem zvykl jsem si rychle a za velký nedostatek to určitě nepovažuji.
Vozidlo je zánovní a zatím žádné poruchy nebyly. Snad dvě "závady":1) malá odolnost barvy na středovém tunelu /místo kde se dotýká pravé koleno/. Objevilo se už při cca 15.000km. Při dotazu na servisu.: prej opotřebení . 2) po ujetých cca 30.000km se objevilo občasné vrzání ve dveřích, při 40.000km už pravidelně. Zřejmě někde něco přesně nelícuje.
Vcelku bez komentáře.
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Renault Mégane (2014)
Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015
79
9 Majitel 9,94 Uživatelé
Renault Mégane (2009)
Majitel: DanV
Přidáno: 4.5.2009
174
9 Majitel 9,93 Uživatelé
Renault Mégane (2011)
Majitel: milanevo
Přidáno: 28.2.2014
41
8 Majitel 9,92 Uživatelé
Renault Mégane (2012)
Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012
48
10 Majitel 9,91 Uživatelé
Renault Mégane (2010)
Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016
27
10 Majitel 9,91 Uživatelé
Vozidlo jsem měl 12 měsíců, najeto nec. 60is km. Motoricky bez závad, trochu horší zpracován interiéru. PS: pokud někdo prodává ojeté vozidlo tzv. referentské nebo firemní, tak 3 leté auto s 80.000km?... asi nebude něco sedět..
praktičnostKombi je prostě kombi. GRANDTOUR působí sportovně, přitom má dostačující zavazadlový prostor a dostatek místa vzadu. Příjemné jsou střešní lišty na nosič, nízká nákladová hrna kufru a dostatek různých odkládacích prostor a schránek.
prostornostV rámci konkurence slušné, nicméně jsou prostornější kombíky :-)
jízdní vlastnostiVe srovnání s Fordem Focus (2004 první model) jsou přeci jen horší, ale ne dramaticky. Naopak mé předchozí vozidlo byla Škoda Rapid (2014) a ta měla podvozek pocitově trochu horší. Možná stojí za zmínku mírná nedotáčivost při ostřejší jízdě.
jízdní komfortNa danou kategorii dobrý. Pohodlná sedala, dobré odpružení, pro mě tak akorát. Co mi vadí je málo místa na pravou nohu, dotýká se kolenem spodku palubní desky (ale to je individuání).
provozní nákladyZatím mohu uvést jen spotřebu, průměr cca 4,8l/100km (více u spotřeby). V zimě cca 5l/100km. Roční servis při 30.000km cca 5.500,- Kč vč. DPH
náhradní dílyZatím bez zkušeností.
výkon motoruVzhledem k objemu 1.5 velice slušný (81kW). Vozidlo akceleruje na 6st při 90 na 130 dostatečně. "Dvoulitr" to sice není, ale za mě dobrý :-).
spotřebaKombinovaná spotřeba při běžné jízdě cca 4,8l/100km. S hodně lehkou nohou mimo obec při 90km/hod se dá jet za 3,8l/100km!! Při 130km/h stoupá, ale dá se ujet 100km za 4,5litry. Průměr pak 4,8-5l/100km. Mám ovšem slušný denní nájezd km (min.200km).
hlučnost motoruOdhlučnění uvnitř kabiny je velice dobré. Skoro nepoznáte, že jedete v dieslu. Horší už to je, pokud v létě stáhnete okna. Klepání motoru jasně prozradí, jaké palivo to u benzínky budete tankovat.
kvalita sedadelVelice dobrá, jen látka působí trochu laciněji. Ale na funkci to nemá vliv :-) Snad jen sedáky by mohly být trošičku delší. Ale to už jsem hodně přísný.
brzdySlušné, snad jen parkovací (ruční) brzda by mohla být účinější. Zvážil bych asisitent rozjezdu do kopce , který jsem u předchozího vozidla měl. Zde není.
zavazadlový prostorVýborný. Složení zadních sedadel sice nevytvoří ideální rovinu, ale dvě jízdní kola tam dáte, stejně jako menší skříň. A opět zmíním nízkou nákladovou hranu, tvořící rovinu s podlahou kufru. Páté dveře se otevírají dostatečně. Co dodat. Plný počet bodů!
Hledáte úsporné rodinné auto, se kterým se také pořádně…
Ostrý Mégane je ještě ostřejší. I jeho posílenou…
Jednou z největších dominant Mostecka a samotným symbolem města Most je vrch Hněvín. Chybět proto nemohl ani v…
Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…
40 let a 136 dní. V takovém věku většina fotbalistů už dávno neválí v předních ligách, mnohé už zajímá víc…
Fotbalisté Sparty v dramatické dohrávce 21. kola první ligy zvítězili na hřišti Dukly 3:2 a poskočili na třetí…
Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…
Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…