Recenze

roox (muž 38 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia III 1.6 TDi 66kW Ambition

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Trojka Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:18800 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,3 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,1

Popis vozu

Úvodem chci říct, že toto auto není moje. Měl jsem jej 14dní jako náhradní vůz po dobu opravy mé Oktávie 2.generace (řetězový ťukanec ve městě, viz. OII 2.0 FSI v mé garáži ;-)). S autem jsem najel 660km ve stejném režimu, jaký jezdím normálně se svým autem - přes týden do práce, o víkendu se známými do sklípku a pak s rodinou k rodičům, přes město, dědinama i po dálnici. Mohu si tedy udělat pěkné srovnání :-). A myslím, že takové srovnání bude mít možná cenu pro potenciální kupce, pro lidi, co ještě nejsou rozhodnuti, hledají informace. Prostě pro lidi co si auto na víkend půjčí aby si jej vyzkoušeli. Takže proto vznikla tato "uživatelská recenze", která rozhodně není psána za účelem maximálního zisku bodu, auto jsem již vrátil, takže další rozvoj recenze není moc možným ;-).

PRVNÍ DOJMY
Když jsem začal řešit opravu svého vozu, bylo mi oznámeno, že mám nárok na náhradní vůz. A že to bude Oktávie. „No fajn, to bude tak O2 po faceliftu (FL)“, říkám si v duchu, a nahlas: „Ale to nemusíte, klidně se můžu svízt v novým Rapidu“. „Né, to mi musíme dát auto stejné kategorie“. Tak jsem to neřešil. Docela překvápko, když servisní technik vytáhl klíčky, který jsem nepoznával. Hm, bude O3, pecka! Na parkovišti mne už čekala - a náhodou i stejně stříbrná jako ta moje :-). Obejdu z venku a říkám hezký. Krásné tvary karosérie, ostře řezané linky a hrany, žádné kudrlinky a jiný blbinky ;-). Prostě jednoduché a robustní auto, navozující pocit jistoty a solidnosti.... Takže když chytnete za nový kliky, který jsou pěkně "macatý", tak máte pocit, že jste vzali za kus materiálu. Ty původní tenký z O2 nechali na Rapida, na nové Oktávce jsou větší, tipuju kvůli bezklíčkovému otvírání, které má top výbava (ne tenhle konkrétní kus).

Když jsem začal přehazovat věci mezi auty, došlo i na první seznámení s novinkami. O 30litrů větší kufr, toho si skoro ani nevšimnete. Lepšího provedení kotev IsoFixu při nacvakávání dětských sedaček už jo. Odkládací schránka vlevo dole od volantu je stejná, v područce taky. Schránka nahoře palubku nad rádiem už chybí (v mém podání ideální na navigaci či sportovní sluneční brýle). Odpaďák pod rádiem už ale chybí, je tu nová schránka třeba na mobil. Kuřáci to vůbec nemají lehký (naštěstí mezi ně nepatřím) – není tu ani zapalovač, nahradil jej plastový „špunt“ s nápisem 12V. Škodovka zde parádně ušetří (cena jednoho zapalovače asi není obrovská, ale vynásobte si to třeba půl milionem ;-)) a já to kvituju, aspoň národ udělá něco pro zdraví, stejně je to hnusnej zvyk hulit v autě (sorry :-)).

Takže zatím dobrý. Pak se ale rozhlédnu a přichází zklamání. To ale především pramení ze stupně výbavy půčené káry ve srovnání s mým vozem. Tohle auto je totiž dost ekonomická verze. Motor 1.6 TDi 66kW, 16palcová kola, klasické světlomety, manuální klimatizace, elektrická okýnka jen v předu. Na stejno je v obou autech tempomat, ABS a ESP, hlídání tlaku v pneu. Nová Oktávka má navíc ale rádio, co umí číst SD karty (no jo, před 8mi lety tohle teprv začínalo ;-)) a zadní stěrač (ten jsem ale nebyl za 14dní schopnej rozpohybovat). Moje kára má motor 2.0 FSI, 110kW, v létě 17palcová kola na Eaglech F1, v zimně 15tky Pirelli, xenony, vše v elektrice, dešťovej senzor, automatický zatmavování zpětnýho zrcátka, přisvěcování večer na cestu domů pozičními světly, dvouzónová klimatizace. Ale hlavně, hlavně parkovací senzory, což je věc, bez které si už neumím ježdění s Oktávkou představit (ještě teď mám v živé paměti, jak jsem tak před 10-13 lety otci na služební Oktávce první generace načechral nárazník a kufr jak jsem nacouval do betonového sloupku… ten řval! Holt přes tu „macatou zadnici“ slovansko/germánské bohyně není moc vidět. Takže jsem se 14dní docela bavil tím, jak jsem z auta na parkovištích neustále vystupoval, abych se přesvědčil, že mám ještě 20cm místa. Strašný!

PRVNÍ JÍZDA
Usedám za volant a mířím domů (20km město a dálnice). Posed podobnej. Sedačka má zase krátkej sedák (mám 186cm) a možná trochu širší opěrku se slabším vedním (Škodovka asi počítá, že se budem jako národ mít líp a zase trochu ztloustnem). Novej volant hezkej a líp tvarovanej. Má i plochy na palce a tvarování, které vás nutí držet jej v poloze 14:45. Tipuju i, že volant je o ždibek menší než v předcházející generaci. Taky páčky světel a stěračů jsou nový, černě leskle lakovaný, hm sexy! Pak mne trochu překvapí pohled z okna, ty zrcátka jsou jak z náklaďáku! Jako je vidět, a to dost, ale já to tolik nepotřebuju. Když parkuju, umím si elektronikou zrcátko přiklonit. Mimochodem ovladač se posunul ze dveří a madlo, došlo k otočení o 90°, tedy lepší ergonomie, člověk už nemusí kroutit zápěstím (možná drobnost, ale já chválím!). Takže jedem. Chytám za řadičku a druhý překvápko. Má divnej tvar. K tak robustnímu auto je strašně subtilní, jakoby „dámská“, že by ji v rámci úspor Oktávka sdílela s Citigo?!?

Motor…. Kapitola sama pro sebe. Je to základ. Je na úrovni 1.9TDi z první generace, kterou znám moc dobře (má ji stále můj taťka už na ní nalítal 330 tkm). Jako jede to, ale na nějakou dynamiku zapomeňte. Po městě pohoda. Pokud chcete na dálnici plynule vyjet z připojovacího pruhu, tak se setsakra musíte umět trefit turbu do pásma účinnosti. Displej vám sice radí řadit na vyšší stupeň už při 2 tis.ot., to ale spadnete do 1,5 tisíců a motor se tak nějak dusí a nabírá dech. Auto akceleruje slušně do cca 3 -3,5 tis., pak ale šmytec. A pod 1,5 tis, to je šílený, výkonová ďoura jak mosteckej uhelnej revír. Moje kára je schopná se po městě plynule pohybovat na 3jku, u tohohle motoru na to zapomeňte, budete holt víc „kvedlat“ klackem. Na druhou stranu úspornost je perfektní, spotřeba oproti mému FSIčku je o 2litry níže, průmějně tedy cca 5.7l/100km. Prostě dýzl. Což znamená i, že motor je hlučný (prostě traktor) a taky od něj chodí přes pedály k řidiči docela nepříjemný vibrace, většinou když stojíte na světlech a motor jede na volnoběh.

Jdeme dál. Na chování motoru navazuje při pocitu „svezení“ i podvozek. Zde je znát „šetření“ na zadní nápravě. Nejsem sice motoristickej novinář, ale zadní náprava se chová trochu jinak než na mém vlastním voze. Když to do zatáčky "voroštuju", tak začíná divně cukat a přijde mi, že se kola "staví na hrany", nejedou tedy po cestě celou plochou pneumatiky. Pocit je to divnej a co na to pneumatiky (zda se budou rovnoměrně sjíždět) tak to fakt nevím, to by chtělo jezdit aspoň ½ sezóny.... Nutno ale říct, že pro normální režimy (klidné) jízdy dané řešení vpohodě dostačuje a asi tady je těch novejch 30litrů prostoru kufru.

Celkově je tedy podvozek pohodlnej, normální tatík s rodinou nebude blbnout a závodník si koupí RS ;-)). Při normální jízdě si tedy nikdo nestěžoval, přes retardéry mi to přijde na stejno. Celej pocit z jízdy je tedy v normě s asi všemi normálními auty :-). Hluk celkově od podvozku, motoru nebo aerodynamickej je asi taky OK, těžko se to soudí po brněnské D1 s nazutejma zimákama :-)

Když jsme byli u toho kufru. Ve výbavě nebyl systém na ukotvení zavazadel (Cargo elementy), které jsem chtěl vyzkoušet. Škoda ;-). V kufru je taky už jen jeden háček na tašky (úroveň výbavy / šetření?). Naopak zdá se ve standardu je zásuvka na 12V na levé straně zadního kola. Místo je super, od něj dosah kamkoliv v kufru. Teď už normální otec od rodiny nebude muset před dovčou v Chorvatsku řešit, kam himl zapojí tu ledničku na řízky a gambáče ;-). Takže teď už vím, kam si nechám zásuvku na jaře dodělat, mám ji koupenou už měsíc :-D. Jinak vše klasicky super, kupa kotevních bodů, šíťovej program a další rokenrol :-).

PROSTORNOST A PRAKTIČNOST
Kufr jsme již probrali, tak zpět do kabiny. Nová platforma MQB vyřešila největší bolest Oktávky gen1 a gen2 – malý rozvor a tím málo místa na nohy vzadu. Vím o čem mluvím, leta jsem seděl za otcem, než jsem „získal papíry“. Podle mýho Oktávka je auto pro mladou rodinu, než děti vyrostou nad 150cm. To platilo do teď ! V nové Oktávce se pohodlně(!) sveze i 5 dospělých. Otestováno na kamarádech, které jsem vezl do sklípku na trase Brno – Mikulov a zpět ;-). Prostě PECKA!! Odhaduju, že místo na kolena narostlo tak o 10cm. Poznal jsem to jednoduše i z místa řidiče – dcera mne z dětské sedačky nekopala do zad a nedosáhl jsem na zámek pásu na zadních sedadlech (obvykle mladýho odpoutávám ze sedačky tak, že se otočím, zmáčknu zámek pásu, on si pak seskočí a žena mu otevře dveře… to jsem fakt nedal, páč jsem tam nedošáhl :-)).

ZKUŠENOSTI Z PROVOZU
Ach ta výbava…. chápu, že moje auto bylo "půjčovací" takže tam bylo minimum komfortu pro řidiče, pro ostatní skoro nic. Jasně, je to jen otázka investice. Jasně, jsem namlsanej… Přesto mne nebavilo si pořát hrát s ovladači ventilace (u automatiky si nastavím teplotu a dál nic neřeším). Taky mi chybělo ovládání rádia na volantu, které neodvádí pozornost provozu. Ale to je asi jen o zvyku. Tady je třeba pochválit inženýry Škodovky, čudl na hlasitost se posunul z prostředka na levou stranu, máte jej tedy zhruba někde kousek nad kolenem, po pár týdnech se jej naučíte najít i bez koukání. Pecka je teď už vlastně standardní (do)vybavení rádia o konektivitu na AUX, USB a SD kartu. To si budu muset do mý 8miletý káry dokoupit za nějakej tisíc a dodělat (mám inspiraci, vyhodím popelník a dám to tam :-)).

O umístění ovladačů na zrcátka jsme se už bavili, jak je ergonomicky super. Co je ale „naprd“ je přesunutí pásu ovladačů (volitelných dle stupně výbavy) před řadicí páku. Tady bylo jen tlačítko zamykání vozu, ale dost špatně se na něj přes řadičku šahalo. Pokud tam budete mít tlačítek víc, s dosahem to bude mizerný.

Díky aktuálnímu počasí jsem se dopracoval i k tolik diskutované zelené škrabce. Co k tomu říct? To umístění je pecka! Fakt oceňuju tenhle nápad, je to pitomost, ale mě nebaví škrabku utírat (kde teď najdu hadr, takže o rifle? rukavice?). Šupnu ji k nádrži a tam si může vesele odkapávat, nemám vodu v interiéru :-). Super…! Jinak škrabka sama o sobě není takové pecka. Chybí mi na ní guma na stírání vody / mokrého sněhu. Fakt nepotřebuju 2typy zvlněné hrany na led, vykrajovat tím perníčky nebudu :-P.

Dobrý jsou i nový gumový koberce. Jsou měkčí, líp přilnou ke tvarům karoserie a ukotveny jsou jen „cvokama“. Nenajdete tak už zde ty malý drobný západky, který nejdou prstama moc otočit k od/fixaci koberce. Taky blbost, ale mě se líbí ;-)

Pak co je super, je nová maska a kapota motoru. Tím, že se už nezvedá "gril" Škodovka mohla konečně předělat přiblblý otvírání kapoty. Nesnáším, když musím malíčkem dolovat mezi lamelami páku na odjištění zavíracího zámku, protože mám holt tlustý prsty (né! fakt mám úplně normální ruku :-)). Tady prostě vsunute téměř celou dlaň pod kapotu a zmáčknete velkou plochou páčku. Pohoda. Paráda!! Zase ale vzpěra na podepření kapoty, ta je teda fuj, jak ze staré stodvacítky :-D.

S autem jsem jezdi i v noci (vzhledem k zimní době asi překvapivě:-)). Takže jsem vyzkoušel i základní světla...co na ně říct... jsem asi rozmlsanej svejma Xenonama, tak mi přijdou, že moc nesvítí. Jako svítí, ale tak nějak normálně. A že bych s nima neviděl, to říct nemůžu. Rozhodně svítí víc než světla na mým předchozím autě Fiat Brava 1.6 16v 77kW :-)

A to by tak stačilo, ne? ;-)

Silné stránky

+ Rozvor – místo na zadních sedačkách.
+ Exteriér – nadčasový tvary.
+ Interiér – Interiér je vzdušný, prostorný, elegantní.
+ Praktická řešení "Simply Clever" – škrabka na sníh na nádrži je sice blbost, ale mě se líbí a kdo jinej to má ?!? ;-).
+ Rádio – zdířka na SD karty, USB a AUX vstupem.
+ Motor – ale jen spotřeba.

Slabé stránky

- Malá síla motoru, nijaká dynamika, hlučnost, vibrace.
- Chování zadní nápravy.
- Tvar řadicí páky a umístění tlačítek před ní.
- Slabá výbava (ale jen otázka investice).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Neservisováno.
Během zapůjčení se mi ale nepodařilo vůbec pustit zadní stěrač, mám tedy podezření na poruchu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Agrotec a.s., Olomoucká 176, Brno
Úžasná pěče o zákazníka. Moc děkuji celému týmu!

Závěrečné zhodnocení

Jak shrnout mých 14dní a 660km s Novou Škodou Octavia III 1.6TDi 66kW? Řekněme třeba cestou takového dotazníku:

Jaká je celkově Nová Oktávie: Je super!
Koupil bych si tohle konkrétní testované auto: Ne ;-)
Proč: Mám doma sice starší, ale o dost lepší auto.

Jaká je náhrada na úrovni mýho nynějšího auta: Octavia Combi Elegance 1.8 TSI 132 kW 6MT (753 tis.Kč)
Koupil bych si ho: Ne ;-)
Proč: Za ty prachy můžu mít lepší a levnější!
Jaký: Mazda6 Wagon Revolution 2.0i 121kW i-ELOOP 6MT (730 tis.Kč)
Proč: Lepší povozek, velkoobjemový motor (není na hraně jako vyturbené motory dneška), rekuperace energie i-ELOOP, sexy vzhled a není to tuctovka, kterou má celá republika ;-).

Takže pro koho je Nová Octavia III 1.6TDi 66kW?
Pro firmy jako flotilové vozidlo. Pro půjčovny. A taky pro šetřílky co mermomocí chtěl novou Oktávku. Těm bych ale asi doporučil vzít Rapida, kde bude trochu míň místa, ale za zbylé peníze jej můžu prarádně dovybavit, mít aspoň ty xenony, parkovací seznory a vše v elektrice ;-)

 

Novinky v recenzi

18.2.2014 23:51

Aktualizace recenze

Tak jsem si po dlouhé době opět přečet co jsem napsal a musel jsem opravit kupu chyb (!!! ;-)).

Mimo to jsem si ještě vzpomenul na to, co mne na O3 opravdu bavilo... jako je to pitomost, ale je vidět, že se inženýři ze škodovky zamysleli a třeba se i zeptali zákazníků a zlepšili to, jak se vytahuje dopředu loketní opěrka:
O2: Ve své káře ji musím dopředu vyšoupnout super trikem, tzn. zatlačit loktem na zadní část a tím ji vysunout.
O3: v přední části ze spodu loketky je prohlubeň akorát na prsty (madlo), za které ji pohodlně vysunete dopředu

Jak říkám, je to blbost, ale je to prostě super ;-)

18.2.2014 23:45

9.12.2013 22:45

aktualizace uživatelské recenze

Díky dotazům v diskuzi jsem doplnil moc rád svou recenzi o názor na podvozek jako celek, na světla, připsal jsem i něco o tvaru nových klik a opravil pár chybek. Takže klidně se dál ptejte, na co si vzpomenu rád napíšu, dokuď to mám v živé paměti ;-)


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

co napsat u nového auta ;-)

praktičnost
9

Prakticky dokonale praktické... co je nepraktické je, že tak velké auto nemá parkovací senzory (otázky výbavy)

prostornost
10

Oproti předochozí verzi díky nové platformě MQB naprostá pecka!

jízdní vlastnosti
8

Jak jede? No jede ;-)

jízdní komfort
7

Ta nová zadní náprava je fakt slabší.... Jinak ale při normální jízdě normálně pohodlný auto :-)

provozní náklady
8

Kdo ví?

náhradní díly
9

Určitě budou lehce k sehnání ;-)

výkon motoru
5

Salbota, ale na normální popojíždění postačuje.

spotřeba
10

Naprostá pecka, proto ale šetřílkové kupujou dýzly, že? :-)

hlučnost motoru
7

Docela kravál a semotamo i nepříjěmné vibrace přes pedály k řidiči.... no je to přece dýzl :-(

kvalita sedadel
8

Mno.. docela dobrý, ale sedáky jsou zase krátký a boky opěrek by mohly být víc u sebe (že by Škoda sázela na to, že její zákaznící tloustnou ;-))?

brzdy
9

Super, brzdí co mají, možná o krapítek líp jak na mý Oktávce ;-)

zavazadlový prostor
10

Co dodat u auta, která půlka republiky kupuje kvůli kufru?


Více o modeluŠkoda Octavia 5E (od 2013)
Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti

Škoda Octavia RS vždycky platila za naprostého univerzála…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Po silných bouřkách povodně: Obec na Berounsku už evakuují, jinde to hrozí

Po silných bouřkách povodně: Obec na Berounsku už…

Silné bouřky a přívalové deště dál sužují Česko. V Zaječově na Berounsku vyhlásili ve čtvrtek večer třetí stupeň…

Sestra vévodkyně Meghan znovu útočí: Plive jed i na královnu!

Sestra vévodkyně Meghan znovu útočí: Plive jed i na…

Vypadalo to, že nevlastní sestra novopečené vévodkyně ze Sussexu Samantha (53) dá už konečně pokoj. Sice se po…

 

iSport.cz

Lyon popáté ovládl Ligu mistryň. Česká sudí v prodloužení tasila červenou

Lyon popáté ovládl Ligu mistryň. Česká sudí v…

Ženské finále Ligy mistrů v Kyjevě ovládly fotbalistky Lyonu. Ty zdolaly soupeřky z Wolfsburgu 4:1 po…

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se pospíchá, na jihu chvátá. Mapy ukazují rozdíly používání slov

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se…

Je obecně známo, že některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek…