Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia Elegance 1.4 TSI 103kW

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Oktávka Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:15500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 610 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,8

Popis vozu

Zkušenosti a dojmy z nového auta jsem chtěl napsat ihned po koupi. Ale po pár dnech jsem zjistil, že vlastně nemám co psát. Nekritické výkřiky bez zkušeností jsem opravdu psát nechtěl - těch je plný internet :-)
Po čtyřech měsících a 15.000 km už mám auto prozkoumané, jsem s ním seznámený a tak můžu své zkušenosti sepsat.
Suchopárných popisů už jste určitě o OIII četli mraky, proto se pokusím o trošku jiný pohled. Auto a jeho vlastnosti totiž nejde hodnotit univerzálně - názor se zásadně liší dle používání, dle očekávání uživatele a někdy i jen podle nálady řidiče - ráno do práce jedete v klidu a s autem si náramně rozumíte, odpoledne po cestě domů trošku přitlačíte a v tu ránu byste ho nejraději prodali, nemám pravdu? :-)
Tuto recenzi budu psát jako dvě osoby - Doktor Jekyll a Mr. Hyde.

Doktor Jekyll je klidný, vyrovnaný člověk, který jezdí v rámci rychlostních limitů či lehce nad nimi, hledí na spotřebu a záleží mu celkově na příznivém ekonomickém provozu auta. Chce prostě odjet spoustu pracovních kilometrů tak, aby jel bezpečně a pohodlně, aby ho auto stálo málo peněz a vše aby dlouho v pořádku vydrželo.
Mr. Hyde je divoký, nespoutaný rapl, který se rád sveze rychleji, tlačí auto k limitu jeho možností a nějaký komfort, pohodlí a úspora jej absolutně nezajímá.
Každý máme v sobě kousek doktora i rapla, no ne? :-)

Po pěti letech a 200.000 km s OI Tour 1.9 TDI přišel čas na výběr nového vozu. OI sice pořád dobře sloužila, ale už začínala být malá rodině ( místo vzadu opravdu velké není ) a také jsem měl strach, že po dalším roce či dvou s nájezdem 300.000 km už to auto ode mně nikdo nekoupí.

Nové auto mělo být prostorné pro rodinu, pohodlné pro každodenní pracovní kilometry a ekonomicky přijatelné. Ač mám roční nájezd 45-50 tisíc kilometrů, kvůli všem negativům a zkušenosti s 1.9 TDI PD jsem vyřadil naftu a chtěl benzín. Zvláště, když jsem si při zkušebních jízdách ověřil, že spotřeba není o tolik horší a jízdní komfort naprosto neporovnatelný.
Do této kategorie spadly všechny kombíky nižší střední třídy, ze kterých jsem vyloučil auta francouzská a zbyly mi : Astra, Focus, I30, Ceed, Octavia, Leon, Golf a Auris.

Ceed byl dražší než I30, Golf ani Leon nemá v okolí dobrý servis a Auris mě zklamal interiérem a tak finální čtveřice Astra 1.4T, Focus 1.6 EcoBoost, I30 1.6GDI a Octavia 1.4 TSI byla otestována a projeta dvojicí Dr. Jekyll a Mr. Hyde.

Astra
Dr. Jekyll : Astra byla uvnitř útulná, ale vzhledem k vnějším rozměrům na tom s prostorem uvnitř mohla být lépe. Za volantem dobré, vzadu jsem hodně utiskovaný. Jízdní vlastnosti normální.
Mr. Hyde : Kam schovali těch slibovaných 140 koní? Tohle má být ono? Vždyť to nejede!

Focus
Dr. Jekyll : Už od prvního nastoupení se mi v tom autě nelíbilo. Jsem člověk konzervativní a tolik barevně blikajících míst mě rozptylovalo, ještě než jsem nastartoval. Rovněž členitě tvarovaná palubka, která mě nutila nastupovat jaksi bokem mě neuchvátila. V autě jsem se cítil stísněně. Za mě jednoznačně ne! Navíc, když se jedná o výběhový model. To už za rok budu sedět v o generaci starším autě? Jak to pak budu prodávat?

Mr. Hyde : Doktor tohle auto zamítnul už po statické prohlídce a ani mě nenechal svézt. Řekl ne a já ho prostě nedokázal přesvědčit.

I30
Dr. Jekyll : Na mou konzervativní povahu trošku moc vlnek, ale rozhodně příjemný pohled na exteriér i interiér. Musel bych si zvyknout na jinou polohu plynového pedálu, ale jinak auto pocitově pohodlné, komfortní, dobře odhlučněné. A ta cena, pánové - plná výbava za 390.000,- Kč. Velký favorit ve výběru!!!
Mr. Hyde : Si děláš srandu, dědku? Motor? NULA! Řízení? DVĚ NULY! Celkovej dojem? To auto je snad z papíru! Za mě ANI NÁHODOU!

Octavia
Dr. Jekyll : Takto vypadá univerzál pro nás, konzervativce. Vše tam, kde má být, bez barevných a jiných designových výstřelků, prostě krása. Podvozek oproti I30 postrádá komfort a plavnost a trochu drncá. Kolik že za to chcete? 510.000,- Kč ve stejné výbavě jako I30? Tak to nedám!!!
Mr. Hyde : Řízení trochu přeposilované, podvozek trochu uskákaný, ale dobrý zátah motoru. Líbila se mi možnost při 70 km/h akcelerovat na jakýkoli rychlostní stupeň s výjimkou jedničky. Když mi nekoupíš Focuse, tak aspoň tohle, doktore!

Dr. Jekyll a Mr. Hyde prožili několik bouřlivých týdnů hádek, rozporů a argumentačních přestřelek.
Astra nakonec výrazněji neoslovila žádného, Focus byl vyškrtnut z důvodu příliš moderního interiéru a hlavně proto, že koupit auto zcela na konci jeho životnosti, kdy už nástupce klepe na dveře udělali už jednou s OI Tour a nebyla to šťastná volba.

Zbyla Octavia a I30.
Dr. : Vezmeme I30. Je pohodlná a za výborné peníze...
Mr. : Zbláznil ses? V tom pekáči nikdy nikoho nepředjedeš?
Dr. : Mně to nevadí, jezdím na pohodu, nebudu předjíždět?
Mr. : Co to kecáš? Minimálně 40% času řídím já? Vždycky ráno zaspíš a já pak musím řídit, abychom stihli schůzku? Tvým tempem nestihneme vůbec nic...
Prostě bereme oktávku. Je to takovej kompromis...
Dr. : Viděls tu cenu? Přes půl míče!
Mr. : Tak si kup koloběžku, ta je ještě levnější!!!
Dr. : Nebuď drzej a hloupej, buď konstruktivní!
Mr. : Viděls kalkulace na úvěr? Díky levnějšímu pojištění a nižšímu úroku není rozdíl mezi I30 a OIII 120.000 Kč, ale jen nějakých 75.000,- Kč. K tomu si přičti naše zkušenosti s autorizovaným servisem Škoda, kde mají dobré ceny. A přičti si rozdíl, až zase budeme to auto za 5 let prodávat. Jsme v Čechách kamaráde. Pětiletá oktávka je pro všechny "téměř nový auto", ale pětiletýho korejce s "dvěma kilama na tacháči" budeš prodávat obtížně.
Dr. : Asi máš pravdu. Nech mi pár dní, vnitřně se smířím s cenou a půjdeme tu tvoji oktávku objednat...
Mr. : V ceně ještě nejsou xenony - ty tam být musí, jinak nemáš ty fantastický LEDky, ale trapný žárovky. Nebyl bys IN!
Dr. : Dobře, kolik to stojí?
Mr. : Jenom třicet tyček...
Dr. : Za to můžu půl roku jezdit? Hráblo ti?
Mr. : Je to prej dobrý na oči :-)
Dr. : Kecáš blbosti!
Mr. : A ještě elektrický pátý dveře, ať si nešpiníš ruce. Ty jsou jen za deset...
Dr. : Zítra jdu objednat Hyundai!!!!!!!!!
Mr. : To ať tě ani nenapadne, do toho nesednu!
...
...
...
...
...
1.10.2014 - Dr. Jekyll sedí v autosalonu Škoda
Dr. Jekyll : Dobrý den, rád bych si objednal Octavii Combi 1.4 TSI Elegance. Navíc, prosím, tažné zařízení, rádio Bolero s BT, multifunkční volant, xenony, rezervu a elektrické páté dveře.
Prodejce : Ano pane, vše v pořádku. Výsledná cena je 630.000,- Kč, ale po slevě, kterou zde vyjednal Mr. Hyde je cena pouze 556.000,- Kč. Pane doktore, jste celý bílý? Je vám špatně?
...
...
...
...
...
19.11.2014 - Dr. Jekyll si jde vyzvednout svůj nový vůz do autosalonu Škoda
Prodejce : Pojďte, pane doktore, ukážu vám celou obsluhu. Vy jste pořád celý bílý, vám je pořád špatně?
Dr. Pořád, pane prodavači ...
...
...
...
...
...
Nyní po čtyřech měsících a více jak 15.000km máme už různé poznatky a můžeme se o ně podělit. Nejdříve kapitoly, na kterých se Dr. Jekyll i Mr. Hyde shodnou :-)

Vnější design
Zde se nezdržíme dlouho. Design je věc každého jednoho člověka a nedá se objektivně posoudit.
Nám se líbí pravidelné geometrické tvary a ostře řezané linky a tudíž i vzhled celého auta. Vše podtrženo LED denním svícením, se kterým auto vypadá lehce agresivně.
Dost těžké bylo vybrat barvu. Po deseti letech v černých autech jsme již černou či tmavě modrou nechtěli ( i když právě modrá Race tomu autu hodně sluší ), protože auto vypadá pořád špinavé a je v něm opravdu horko. Stříbrná je fádní a tak zbyla bílá. Ale nechtěli jsme obyčejnou bílou "Balakryl" a tak objednali Bílou Laser. Rozdíl je vidět hlavně mimo přímé slunce, kde má auto lehce namodralý nádech.
Bez těch nesmyslných prolisů na pátých dveří bychom se minuli, ale co se dá dělat :-)

Interiér
Jako příznivci klasického konzervativního uspořádání jsme si nemohli koupit lepší auto. Všechny ovládací prvky jsou tam, kde je člověk očekává. Veškeré ovládání je jednoduché a intuitivní.
Jediné, s čím jsme se nesžili a co nás absolutně neposlouchá je hlasové ovládání. Když řekneme "Rádio Impuls" a auto místo přepnutí stanice zopakuje "Volat Karel" a začne vytáčet telefonní číslo, tak netušíme, v čem je chyba :-)
Celkový dojem z interiéru je velmi dobrý. Všude je hodně místa, celý interiér je vzdušný, nestísněný a pro všechny v autě příjemný. Materiály jsou kvalitní, i když oproti starším generacím nám přijde, že se zde docela šetřilo. Jsou místa, kde bychom tvrdé materiály nečekali a o která máme do budoucna obavy.
Jde zejména o tolik propagované místo ve dveřích na 1.5 l velkou PET láhev. Celá schránka je z tvrdého plastu a častým vyndáváním a zasouváním lahve se musí brzy podřít. Proto vozíme pití na přední sedačce jako dříve.
Druhým místem je bok středové konzole směrem k řidiči - vzhledem k ležérnímu posezu v autě s nohama od sebe jsou naše pravá kolena neustále v kontaktu s tímto místem a jistě také brzy dozná újmy. No, uvidíme...

Palubní deska
Klasické rozmístění klasických budíků, pro nás naprostá spokojenost. Díky dotykovému rádiu Bolero auto umožní všemožná nastavení - například citlivost světelného senzoru, zapínání světel při dešti, automatické zamykání auta při rozjetí, nastavení hlasitosti parkovacích senzorů, automatické ztlumení rádia při zařazené zpátečce, intenzita podsvícení palubní desky či osvětlení pro nohy atd.
Nic, bez čeho by se nedalo žít, ale příjemná záležitost.

Kufr
Je opravdu velkej a hodně se tam vejde - víc netřeba psát :-)

Posez, výhled, motor, jízdní vlastnosti - zde už hodnotíme každý zvlášť, hodně se lišíme

Posez
Dr. : Posez v autě je pohodlný. Díky velkým možnostem nastavení sedačky i volantu je snadné najít si svoji pozici. Sedák i opěradlo mi vyhovuje, je pohodlné a i po delších cestách nemám problémy se zády či únavou. Cíleně jsem nechtěl tříramenný volant, který je v horní polovině nepřirozeně tvarovaný a nepadnul mi do ruky. Čtyřramenný není tak pohledný, ale ergonomicky je perfektní.
Mr. : Sedák i opěradlo jsou plochý jako prkno - v zatáčkách v nich lítám, jako nudle v bandasce. Chtěl jsou koupit sportovní sedačky, ale dědek že jsou drahý, tvrdý a nepohodlný, tak máme tyhle. Jsou sice měkký, ale to řidičovo už vrže!

Výhled
Dr. : Výhled z auta je vzhledem k jeho rozměrům výborný. Silnější A sloupky sice dokážou schovat auto jedoucí po hlavní, ale tohle je neduh všech aut a jsem zvyklý se podívat pořádně a dvakrát.
Díky rozměrným zrcátkům není problém s autem parkovat, čemuž pomáhá zadní parkovací asistent - vzdálenost dozadu se odhaduje velmi špatně.
Mr. : K výhledu jediná výtka - kterej chytrák vymyslel okrasný chromový rámečky kolem ventilačních výdechů? Ten rámeček je vidět v obou zrcátkách přesně uprostřed, takže kdykoli kouknu do zrcátka a vidím tam stříbrnej škrtanec, jsem nas.... Vlastně ne, jsem jen podrážděný, nas.... jsem ve chvíli, kdy pustím blinkr a bliká mi zrcátko do ksichtu. Co to je? Koho to napadlo?

Motor a převodovka
Jedná se o novou generaci motoru, který má 103kW / 5000min. a točivý moment 250Nm/1500 - 3500 ot. Díky těmto parametrům se dá s motorem jezdit na pohodu i jej trošku vyždímat.
Dr. : Motor mě mile překvapil už při zkušební jízdě a zkušenosti pak vše jen potvrzují. Jezdím s ním velmi podobně jako minule s 1.9 TDI, tedy v otáčkách 1700 - 2400, kdy má motor slušný zátah a dost síly. Při předjíždění pak stačí točit někam ke 3000ot. a stejně tak točí motor při tachometrových dálničních 140km/h, což je reálných 134km/h dle GPS.
Šestistupňová převodovka má krátké a přesné dráhy a s motorem je perfektně sladěná.
Při normální akceleraci a dodržování rychlostních limitů se průměrná spotřeba pohybuje lehce nad 6l / 100km, což je velmi dobré a asi jen o 0.5 l / 100km více, než jsem jezdil s naftou.
Mr. : Motor a převodovka fungují výborně a sametově, dokud po nich nic nechcete. Jak začnete šlapat na plyn, začne se celé auto bránit a brání se tím víc, čím víc šlapete na plyn. Jde vyloženě o boj a přetahování se s autem, jestli bude po jeho nebo po mým.
Např. v 60 km/h řadím tři a při předjíždění dávám plný plyn. Otáčky letí nahoru, kolem 3200ot. je jakési mrtvé pásmo, kolem 3500ot. motor znovu zabere a výkon letí nahoru. Řadím čtyřku, dokončím předjetí, řadím šestku a krrrrrr - šestka jde přes zuby - motor držel otáčky a padaly pomalu.
Při podřazení o více kvaltů je problém i při meziplynu ( samozřejmě tom jednodušším, ten správnej neumím a nestíhám :-) ).
Spotřeba s tlakem na plyn letí nahoru raketovou rychlostí. Při svižnější jízdě a předjíždění atakuje 10 l/100km, na dálnici při 150km/h tacho je to necelých 8 litrů...

Spotřeba naše společná počítaná dle tankování za celou dobu provozu je 6.8 l /100km, což časem půjde ještě dolů. V této spotřebě je započítán záběh a hlavně v období od listopadu do března, takže přes zimu. Uvidíme dále a budeme informovat.

Podvozek a jízdní vlastnosti
Dr. : Nechal jsem na autě jen 16ky kola. Nechtělo se mi platit za větší, protože jsem měl obavy o komfort a také, že budu platit zbytečně drahé gumy.
Auto jde do zatáček ochotně, dráha je přesná a přitom je podvozek komfortní, dobře žehlí díry a o nerovnostech vím jen díky tlumenému bubnování. Do kabiny se přenáší formou jemných vibrací. Když o tom tak přemýšlím, když jdou do kabiny vibrace, je podvozek komfortní? Asi jo, psali to ve všech testech ...
Mr. : Komfortní? Děláš si srandu? To auto jede dobře a potichu jen na absolutně rovném povrchu. Jakmile se objeví díry, příčné nerovnosti, kanály a jiné české lahůdky, auto začne poskakovat. Přičítám tento jev tvrdým pružinám. Ve chvíli, kdy je auto naloženo čtyřmi osobami, tento jev zmizí a auto začne být opravdu komfortní. Ale já chci jezdit sám!
A to jsem pořád psal o normální jízdě. Stačí přidat, v zatáčce být o 15 - 20km/h rychlejší a je problém. Lehký motor vepředu kontrastuje s těžkou pr.... zadní částí, které při rychlejší změně směru má tendenci předek předběhnout. A když k tomu přidáme tvrdou zádní nápravu, která poskakuje a zadek ztrácí kontakt se silnicí, není to vůbec dobré! Po dvou třech nejistých zatáčkách holt člověk ubere, přece si nerozbije hubu, ne? :-)
Lehký motor mi přidělal hodně starostí v zimě. Zvláště po přesednutí z TDI jsem byl v šoku, jaký mám problém se rozjet a jak je auto nedotáčivé i v normálních rychlostech.

A ještě pár slov k výbavě a simply clever vychytávkám.

Poprvé máme na autě xenony a jsme nadšeni - jsme brýlatí a v noci najednou opravdu vidíme!!! Natáčení xenonů do zatáček je takový bonbónek.
Mr. : S xenony jde ruku v ruce i ostřik světel a k tomu bych měl výhrady. V dřívejším autě jsem JÁ mohl ovlivnit, kdy budou světla ostříknuta. Tady ne, tady to auto vymyslí za mě. Výsledkem je, že na každé cca 10té ostříknutí okna přijde ostřik světel, který je ale velmi intenzivní. Že to drsně žere vodu v ostřikovači je jasné, ale je tu ještě jedna horší věc. Ten silný ostřik, který trvá necelou sekundu světla NEPROSVÍTÍ. Takže opět modelová situace - jedu v noci po dálnici, rozmázne se mi po skle moucha, pustím ostřikovač a najednou auto přestane svítit! Trvá to opravdu necelou sekundu, ale při prvním tomto překvapení jsem se lekl jako kráva!

Elektrické otevírání pátých dveří je také super - člověk se neušpiní...
Mr. : Akorát když ty dveře můžu z auta otevřít, proč je nemůžu z auta i zavřít? Proč musím jít ven?

Tempomat
Dr. : Tempomat se zapíná při určité rychlosti a tlačítky +/- mohu rychlost měnit po 1 km/h. Současně jsem na maxodotu informován o nastavené rychlosti. Tměnou oproti dřívějšku je fakt, že se tempomat nevypíná okamžitě po vyšlápnutí spojky, ale ještě chvílí počká. Je příjemné, že ve městě jedu na čtyřku na tempomat, blíží se kopec, tak podřadím na trojku, pustím spojku a pořád jedu na tempomat - nemusím ho znovu zapínat.
Mr. Tak zrovna za tuhle vychytávku bych autora rovnou zastřelil. Co to je za nápad? Zkusil někdo, co to dělá v reálné provozu? Jedu městem 60km/h na tempomat na čtverku, před křižovatkou podřadím a očekávám, že po puštění spojky auto začne brzdit motorem - a ono naopak přidá a vrací se na původní rychlost!
Nebo jedu po dálnici 150km/h tacho a 200metrů před exitem vyřadím na neutrál, že tam jako dokloužu. A co se stane? Vyřadím na neutrál, pustím spojku a tempomat opět dupne na plyn, protože očekává, že i nadále pojedeme původní rychlostí. A protože je tam neutrál, vytočí motor téměř k omezovači, než si to uvědomí a nechá toho. Poprvé jsem pěkně lekl, proč to tak řve a co to chce. Takže kvůli téhle "fíčuře" musím přemýšlet, co budu dělat dál a jestli náhodou nemusím ručně vypnout tempomat nebo aspoň ťuknout do brzdy.

Parkovací asistent
Tady oba shodně chválíme novou funkci a to, že se "pípák" nevypne okamžitě po vyřazení zpátečka, ale ještě nějakou dobu zůstává aktivní. Například couvání z kopce je fajn - stačí zařadit zpátečku, aktivovat "pípák", pak vyřadit na neutrál - nemusím hoblovat spojku, couvám samospádem a přesto je asistent aktivní.

Bezklíčový přístup a startování
Na tuto věc jsme si zvykli velmi rychle. Je příjemné mít klíče jen v kapse a během dne je nevytahovat a přesto pohodlně startovat, zamykat a odmykat. Pozoruhodné je, že k eleganci je tato věc zdarma. Škoda dává něco zdarma? :-)

Světelný a dešťový senzor
Opět pro nás nová věc, která funguje velmi dobře a díky možnosti nastavení citlivosti se chová opravdu tak, jak chceme.

Závěrečné drobnosti
Simply clever škrabka ve víčku nádrže je vysoce promyšlená a důležitá věc. Když už teda tvůrci takhle napřeli intelekt tímto směrem, proč je hrdlo pro dolévání ostřikovače přímo za tyčkou podpírající kapotu?

Závěrečné hodnocení
Dr. : Za sebe musím říct, že jsme spokojený. Auto by mohlo být komfortnější, ale to je asi jediná vážná výtka, jinak splňuje vše, co jsem od něj očekával. Je prostorné, dobře vybavené, ekonomika provozu přijatelná a vejde se do něj celá rodina.
Mr. : Nakonec musím říct, že jsem spokojený i já, i když jsem čekal o trošku víc. Od motoru s převodovkou větší podporu svižnější jízdy, od podvozku lepší přilnavost a od řízení lepší odezvu. Ale na druhou stranu, kasu drží dědek a mohl mi koupit horší pekáč, takže držím hubu a krok :-)

Vzhledem k tomu, že najedeme dost kilometrů, chtěli bychom zde sdělovat své zkušenosti s provozem. Můžou to být zajímavé informace po pár letech pro zájemce o toto auto ať už nové nebo ojeté.

Vaši Dr. Jekyll a Mr. Hyde

Silné stránky

Bohatý vnitřní prostor
Dobré jízdní vlastnosti
Komfort jízdy v rámci rychlostních limitů
Spotřeba paliva
Obrovský kufr
Slušná výbava
Dobrá cena ojetiny

Slabé stránky

Podvozek tvrdší a uhopsaný
Spotřeba letí nahoru s větší zátěží motoru
Riziko krádeže

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

20.3.2015
Dr. : Nemám důvěru v prodloužený interval a tak jsem šel s autem na servisní prohlídku nyní po 15.000 km a auto nechal přeprogramovat na pevný interval.
Autosalon Agrotec Brno mám vyzkoušený, není u nich problém donést si vlastní olej a díky tomu i ceny servisních prohlídek jsou velmi přijatelné. Tato i s přezutím na letní gumy mě stála 1400,- Kč.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nákup vozu probíhal v autosalonu IVACAR 2000 v Ivančicích u Brna. Měli Octavii jako předváděcí vůz a po jeho vyzkoušení jsem u nich auto i objednal.
Jednání bylo výborné a všem mohu doporučit.
Cenová nabídka nejlepší, vše za mě zařídili včetně přihlášení, tedy naprostá spokojenost.

 

Novinky v recenzi

2.6.2017 11:45

Oktávka na prodej

Vážení příznivci této recenze, včera jsme si objednali nový povoz a tak bude oktávka v brzké době k mání. Pokud by někdo měl zájem o pravidelně servisované, nehavarované, dobře vybavené a skvěle omotorované vozidlo, určitě pište a můžeme se domluvit - ideálně Brno a blízké okolí :-)

17.4.2017 18:40

Serviska 105.000 km

Máme za sebou další servisní prohlídku, tentokrát už ve 105.000 km. Tentokrát byla serviska dražší, protože se dělali komplet brzdy vpředu i vzadu ( destičky i kotouče ) a tak celá sranda přišla na 14.700,- Kč. V ceně je tedy i přezutí na novou sadu letních pneu Bridgestone.
Střízlivým hodnocením jsme se shodli, že ujet 105.000 km na jedny brzdy a jednu sadu letních a jednu sadu zimních gum je dobrý počin a že auto plní jedno z očekávání, tedy ekonomicky rozumný provoz.

6.7.2016 12:51

První závada

Tak tu máme první závadu, která asi bude větší. Už před pár dny jsme zaslechli při otevřených okýnkách divný pískavý až hrčivý zvuk, ale nevěnovali jsme tomi pozornost. Hluk ale postupně roste, je slyšet v každém režimu ( na neutrál i za jízdy ) a ustává jedině s vyšlápnutou spojkou. Po jejím puštění opět hned píská. V servisu to lehce okoukli, poslechli a tipují spojkové ložisko. Pak se servisní technik kouknul do databáze Škodovky a zjistil, že tyto motory dostávali slabou spojku, která po čase nedosedá, jak by měla, a dochází k těmto potížím. Prý v rámci záruky dostaneme novou spojku, tak jsme zvědavý. Samozřejmě, že ještě před návštěvou servisu doktor vynadal mladýmu, že to je z jeho zbrklé jízdy, ale asi to tím nebude. Tak uvidíme, budeme informovat...

16.4.2016 13:49

60.000 km

Máme za sebou další servisní prohlídku, tentokrát už větší a tak nebyla jen za tisícovku, jako ty předchozí. Dělali výměnu všech filtrů a nové svíčky, navíc jsem chtěl přezout na letní gumy, nové stěrače a vyčistit brzdy, protože pískali. Celá serviska s vlastním olejem stála 6.500,- Kč, což se pořád dá.
JInak s autem je stále vše v pořádku a funguje na jedničku. Trošku se zvedla spotřeba, ale to je dáno tím, že míň teď řídí doktor a víc jezdí mladej :-) Ale i auto si na vyšší rychlosti zvyklo a už neprotestuje - např. na dálnici je do 160 km/h vše v pohodě, pak už začína do auta hodně pronikat hluk od kol i motoru a také spotřeba letí raoidně nahoru.
Tak zase na 4 měsíce a 15.000km zdar!

5.12.2015 11:46

45.000 km

Včera proběhla další servisní prohlídka. Opět pouze výměna oleje a cena příznivá - 1095,- Kč s vlastním olejem. Opět spokojenost :-)

19.11.2015 17:38

Bilance prvního roku

Máme za sebou první rok. Najeli jsme 43790 km, spotřebovali 2845 litrů benzínu ( spotřeba 6.5 l / 100km ) v celkové hodnotě 95395,- Kč ( což je 2.20 Kč / 1 km ).
Mezi další náklady je potřeba počítat jen dvě servisní prohlídky dohromady za 3600,- Kč a sadu zinmích gum včetně "plecháčů" za 15000,- Kč.
No, když to takhle půjde dál, bude vládnout spokojenost :-)

3.8.2015 15:18

30.000 km

Máme za sebou dalších 10.000km, dohromady již 30.000 km. Spotřeba se - dle tankování - ustálila na 6.55 l / 100km a s tím jsme opravdu spokojeni. Je v tom jízdní styl můj ( plachtím krajinou na 6tku 80tkou ) a taky mladýho ( předjíždím, kam vidím, tachometr mě moc nezajímá, na dálnici tempomat 150 ).
Dnešní servisní prohlídka stála 903,- Kč včetně DPH, což je na autorizovaný servis velmi pěkná cena. Je tedy připočíst ještě 880,- Kč za vlastní olej.
Vzhůru k dalším kilometrům a na podzim u další servisní prohlídky...

23.4.2015 17:45

První dvacítka

Dnes máme za sebou prvních 20.000km. Zatím vše funguje, jak má ( aby také ne, že? ), celková spotřeba počítaná dle tankování klesla na 6.7 l/100km ( za posledních 2500km dokonce jen 6.1 l/100km, protože mladej se k volantu moc nedostal ) a pořád jsme s autem hodně spokojeni. Tak uvidíme, jak to půjde dál ...


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Elegance 1.4 TSI 103kW

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 5E (od 2013)
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Nikdy nebyla situace v Senátu tak zamotaná, jako po právě skončených volbách. Na místo jednoho nejsilnějšího…

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend i na dovolenou

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend…

Jsou jako sousedé, kteří s plnými talíři zvou k bohatě prostřenému stolu. Sasko a jeho Drážďany servírují to…

 

iSport.cz

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k tomu co dodat

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k…

Tak jak to tedy bylo?! Po pondělním utkání Španělska s Anglií v Lize národů vzbudilo velké emoce počínání Sergia…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě i tak posílají k plotně, můj úspěch tu nedocení

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě…

Box je její celoživotní láska. Fabiana Bytyqi vybojovala po letech tréninku titul profesionální mistryně světa…

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí přes hubu

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí…

Současný psychologický a biologický výzkum pokročil do takové hloubky, že v úplnosti rozmetal tradiční…