reklama


Recenze

reapache (muž 45 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia Škoda Fabia II 1,4 TSI RS Combi

9,55 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta RSko Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:7500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1392 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,3 maximální rychlost [km/h]: 209 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Mám Subaru Legacy Combi 2.0 GL s LPG. A jsem s ním moc spokojený, až na výkon (92kW) a převodovku (manuál). Má už něco najeto (255k km) a nejsou s ním více méně potíže, ale je to už 10 let staré auto. Takže jsem začal uvažovat o novějším, s automatickou převodovkou a dostatečně výkonným motorem. Nechtěl jsem převodovku jen se 4mi rychlostmi. 5 by mělo stačit, a kdyby bylo víc, taky bych se nezlobil. A vše s cenou do půl mega. No a tak jsem hledal, hledal a porovnával a nová Fábka v kombíku se dělá i s DSG 7mi stupňouvou převodovkou. Prvně jsem uvažoval o 1,2TSI, jenže když jsem si jí konfiguroval, dostal jsem se přes 400k a to už jsem se dostal do pásma ojetých RS-ek. Prvně jsem se s nimi párkrát svezl a pak si jednu vybral a pořídil. Zkušební jízdy jsou fajn, když pak ale jedete, kam člověk chce a jak jsem zvyklý, je to úplně něco jiného. RS-ko jede skoro stejně jako Subaru, kam zatočím volantem, tam i jede. Jen s tím rozdílem, že cítím, že mám na přední nápravě víc než v Subaru. Výrazně víc. Když začnu předjíždět, musím oběma rukama držet volant. Ale předjíždět jen s jednou rukou na volantu je nezodpovědnost. To zrychlení při kickdownu je opojné. Aspoň pro někoho, kdo jezdil 7 let s atmosférickým dvoulitrem 4x4 :). V Subaru jsem si vždy velmi dobře rozmyslel, než sem začal předjíždět a moje přítelkyně to častou doprovázela zvuky, které mi říkaly, že ne všem se to líbí. A Teď ? Teď taky, ale v situaci, kdy se neuvěřitelně rychle přibližuju k autu, které se rozhodlo předjíždět přede mnou :). Jinak normálně ani píp :). Prostě dupnu na plyn, počkám než DSG podřadí a pak jen ups a jsem před předjížděným autem. A pak už jen zase klidnou pohodouvou jízdou pokračuju dál. Tempomat mi ulehčuje život. nastavím tam něco kolem 50tky a pak se dívám, jestli někde nejsou spoluobčané, kteří „pomáhají a chrání“ :)
Tak mám za sebou cca 1300km, průměrná spotřeba 7,2, nejlepší 6,6 při jízdě, když člověk nespěchá a chce dojet v klidu.

Silné stránky

Motor - táhne jak "sviňa", už od volnoběhu. Když si stáhnu okýnko a šlápnu na plyn a pak uberu, slyším jak si motor odfrkne. Ve vyšších otáčkách ma docela pěkný zvuk.
Převodovka - sednu do auta, nastartuju a volič přetáhnu na D jedem. Žádná velká starost o to, jestli spojku nepouštím moc rychle nebo moc pomalu. Při svižné jízdě řazení pádly pod volantem, to je pěkná fajnovost, když chci podřadit, ups a je tam o stupěň míň, otáčky vzrostou a hned je svižnější předjíždění. V případě kickdownu si podřadí i o dva stupně a pak musím držet oběma rukama volant, páč těch 180k na jediné nápravě musí být někde cítit a je to cítít :) Ale většinu času jedu na D. S tímhle autem je to o tom, jak se člověk umí ovládat. Když se hodně soustředím, tak ani moc nežere a i tak jsem na rozjezdu většinou rychlejší, aniž bych se moc snažil. DSG řadi opravdu rychle. A ty rozjezdu jsou i problém, který se časem lepší, vím kolik šlápnout na plyn, abych na aktuální spotřebě neviděl furt hodnoty nad 20l. Není problém i 40l :).
No a jelikož cena benzínu roste, rozhodl jsem se, že si do tohohle auta pořídím LPG. Pořídil jsem sice né levné, ale kvalitní a propracované řešení, které využívá stejnou vstřikovací trysku přímého vstřiku jak pro benzín, tak pro LPG. A to v kapalném stavu, takže není potřeba řešit problém s chlazením trysek při řešení LPG s plynném vstřikováním do sání. Rozdíl mezi jízdou benzínem a na LPG je minnimální. Pravda, spotřeb je trochu vyšší, cca 10-15%, ale vzhledem k ceně to není tragédie. Plná nádrž cca 42L LPG za 7stovek je legrace proti nádrži s benzínem za 14stovek :).
Někdo si možná řekne, proč proboha do takového auta někd narve LPG. A proč ne, není to sportovní auto, je to auto s automatickou převodovkou a silným motorem. To vědomí, že tam ten výkon je, mi pomáha jezdit klidněji a bezpečněji. Na dálnici je tempomat pohoda. A když se přižene nějaký rychlík, stačí levým pádlem podřadit a šlápnout na plyn a ups, popojedu kousek dál a zapluju do pravého pruhu. Spousta takových pak kouká, jak skoro obyčejná fábka jede šprochy rychleji :). Ale nedělám to moc často, jen když se někdo chová jako když mu patří silnice.

Slabé stránky

Hluk od kol:
No co může člověk chtít od nízko profilových 17 gum, že ? Na zimu pořídím 15"
Nízká váha nad přední nápravou:
Při rozjezdu v kopci funkce hill holder (jako u Subaru) je fajn, ale ještě potřebuju zapracovat na citlivosti šlapání na plyn, protože tak jak jsme byl u Subaru zvyklý šlápnout (a nikdy si Subaru nehráblo), tak s takou bych velmi brzo kupoval nové gumy :). Je hold cítit, že nad přední nápravou není těžký dvoulitr, ale lehká 1,4.
Nízká citlivost plynu v nízkých otáčkách, hlavně při rozjezdu. někdy mi to příjde, že je to ovládání jak přes klávesnici, plyn nebo nic. Snažím se překalibrovat nohu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné, jen mě překvapilo,že po cca 5k km jsme musel dolít litr oleje. Jinak pohoda

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

spokojen

Může být LPG tuning ?

Možná jo, jinak jen žárovky nightbreaker, je s nimi fakt líp vidět.

 
reklama

Novinky v recenzi

28.3.2012 20:44

Instalace

Systém VIALLE LPDi jsem si nechal namontovat u Autogas Coubal. Než jsem Fábku koupil, hledal jsem v seznamu VIALLE homologovaných aut, které má automat (nejlépe dvojspojku) a trošku lepší motor. Pak jsem si jen v servisu Škody zjistil typ motoru (CAVE ) a pak u Coubala, jest-li na tenhle motor je kapalne vstřikování a pak jsme do toho šel. Objednal jsem, složil zálohu a za 3 týdny dojel s autem do Prahy. A za 2 dny jsme pro níjel znova, tentokrát s kapalným vstřikováním LPG. Nádrž je místo rezervy, kompresor a soupravu na opravu pneu jsme už měl dřív, takže rezerva šla do garáže. Bohužel se plnící hrdlo nevlezo k benzínovému. Ale to mi nevadí. Umístění na pravé straně dole na nárazníku mě osobně nevadi.
Kdybych jezdil jen na benzín, tak bych zaplatil za tu dobu co mám fábku přes 52k, ale na plyn 24k. Při investici do systému 60k to ještě chvili bude trvat, než se mi investice vrátí, nicméně to vědomí, že nemusím při předjíždění, jako u Subaru co jsme měl, přepínat na benzín a minimální úbytek výkonu, to za to stojí. Aspoň pro mě.

28.3.2012 20:44

Zkušenosti

Tak veskreze pozitivní. Spolehlivost je výrazne lepší než co jsme měl v Subaru. Tam při plynu na podlaze se stalo, že to nechtělo jet, takže rychle přepnutí na benzín a pak zase zpět na plyn, když už nebyla potřeba šlapat tolik na plyn. Fabka tohle nezná. Má ale větší rozptyl spotřeby při jízdě, asi dáno větším výkonem motoru. Cestou přes město když chytnu zelenou vlnu na 15km vzdálenosti spotřeba 7,6l. Ale jak jsou kolony, nebo červená, nebo musím na to šlápnout, tak i dvojnásobek. V tohle případě ale nevyužívám tempomat. To je případ té nižší spotřeby. V klidu se rozjedu na 50-60 a pokud možno plynulou jízdou a včasným vzpínáním tempomatu držím spotřebu na nízké úrovni. Momentálně celkově kolem 9l. Ale plynu, takže tolik na pumpě nekrvácím.
Nepříjemnost tohohle auta je vysoká spotřeba oleje. Na 5k km něco přes litr oleje. A žádný levný, 5W-30 EDGE :(, protože ten tam dali v servisu. Jinak kromě výměny svíček žádné nepříjemnosti.


Další vozy Škoda Fabia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Co tu napsat po 5 dnech :)

praktičnost
8

Je to kombík, co víc bych chtěl :)

prostornost
8

Je to menší kombík, ale je :)

jízdní vlastnosti
9

překvapivé, ostřejší převod řízení

jízdní komfort
7

No co bych chtěl na nízkoprofilových 17" :)

provozní náklady
8

zatím jen benzín :)

náhradní díly
7

zatím nic

výkon motoru
9

Víc než dostatečný, ikdyž výkonu není nikdy dost :)

spotřeba
9

Na to že to má 180 koní to při normální jízdě baští celkem málo

hlučnost motoru
9

normálně není moc slyšet, ale když zrychluje, vím že tam je :)

kvalita sedadel
10

bez výhrad

brzdy
9

fungují skvěle, jen se potřebuju zkalibrovat :)

zavazadlový prostor
9

nákup tam vleze, tedy doufám :))


Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“ Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“

Hlavní specialitou „kofolácké“ fabie je chladnička,…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 

reklama





Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama