Recenze

10 Majitel

Volkswagen Passat Comfort 2.0 TDI CR DSG

8,47 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 6 Volkswagen Passat, foto 7 Volkswagen Passat, foto 8 Volkswagen Passat, foto 9 Volkswagen Passat, foto 10 Volkswagen Passat, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Pašák Rok výroby 2010 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 513 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,8

Popis vozu

Elegantní, praktický a prostorný vůz vhodný pro rodinu i firmu.

Při koupi jsem uvažoval o levnější Octavii 2008. Po prvním usednutí za volant Passatu jsem měl ale jasno. Prostorově je Octavii podobný. Čím se ale začíná vymykat je luxusní interiér, znatelně lepší podvozek, mnohdy s výbornou DSG převodovkou, většinou se silnějším a tichým motorem, výrazně lépe vybavené a není tak okoukaný.

Dalším adeptem měl být Superb. Interier mi však připadne jako přeplácaná (jinak elegantně jednoduchá) Octavia. Navíc se díky našemu auto-patriotismu za všechny škodovky u nás platí zlatem a tak jsou cenovky nadhodnocené.

Mondeo mě neoslovilo interiérem. Starší verzi mi také rozmlouvali známí, kteří ho měli možnost srovnávat s Passatem.

Vždy sem kupoval auto tak, aby bylo bezpečnější, mělo nižší náklady na provoz a stačilo aktuálním požadavkům na prostor.
Passat nabídl 10 airbagů (z toho 2 i pro zadní pasažéry), ESP, maximum hvězdiček v testech a jako bonus nabízí podvozek jako přilepený k silnici, který nechce uhnout ani o centimetr (jistota podvozků VW/Škoda mě vždy udivovala).
Spotřeba je o litr nižší než u předchozího. Raději bych krásnou verzi CC nebo sedan, ale přístup do velkého kufru mě přesvědčil o Variant.

Passat si od roku 2005 vydobyl pověst nespolehlivého TDI. To se ale rokem 2008 zlomilo a od 2010 by měly být vozy bez problémů, což můžu zatím podle svých i zkušeností známých potvrdit.

Silné stránky

Elegantní design s chromovými prvky
Budí respekt na křižovatkách i v levém pruhu dálnice

Podvozek velice pohodlný, velký rejd.
Výborně svítí i bez xenonů, mlhovky
Parkovací senzory
Dešťový senzor
Vyhřívaná vnější zrcátka
Interierové zrcátko s auto. ztmavením při oslnění
Palubní počítač
Osvětlení pro zadní cestující nijak neoslňuje řidiče
Dětské pojistky na dveře i zadní okna
Auto Hold vhodný doplněk pro automat
Odhlučnění, slyšíte prakticky jen pneumatiky popř. odpor větru
Výklopná zadní loketní opěrka s úložným prostorem a držákem na nápoje pro děti.
Máte pocit že jedete 50, ale na tachometru můžete atakovat 100 km/h
Hudební výkon a dosah autorádia

Sklopné sedadlo spolujezdce a dělená zadní sedadla pro převoz větších nákladů, takto až 3 metry dlouhých. Cestující za spolujezdcem si může také pohodlně natáhnout nohy.

Motor Common Rail (103kw) je tichý, charakterově podobný benzinu. Po dálnici jedete 150 a teplota oleje se pohybuje do 110st. Při klidné jízdě je to anděl, po sešlápnutí plynu ale vystrkuje rohy a umí se pěkně utrhnout. Do 40ot dobře akceleruje, nicméně lze točit až do (pro motory PD neslýchaných) 52ot. Rozsah otáček je tedy pohodlný.

Tempomat (po dálnici auto ovládám prakticky jako joystikem, umí si v případě potřeby sám řadit)

Interiér mě dostal. Je krásně elegantní a všude kolem prostory pro ukládání věcí. Namátkou zmíním vychytávky jako dutina ve dveřích řidiče na deštník, 4x odkládací prostor na 1.5l (či upitý 2l) nápoj, schovaná kapsa v přihrádce spolujezdce apod. Jen do kapsy na brýle mi žádné sluneční nevlezou.

Převodovka DSG je výborná. Řadí rychleji než řidič, necuká. Posádka chválí plynulost rozjezdu, většinou vůbec nepostřehne řazení. Manuál mi přestal jakkoli chybět (pouze by snížil nepatrně spotřebu). Režim Drive jezdí na spotřebu od 11ot. Režim Sport řadí podobně, jak bych řadil já s manuálem. Možnost manuálního řazení využívám jen při dlouhém sjezdu z kopce k dobržďování motorem bez sekundování brzdou.

Slabé stránky

Handsfree je ironicky dražší než samotný mobil.

Automatická převodovka ukázkově rychle řadí při sprintu, dlouhé akceleraci nebo klidné jízdě - prostě tam, kde se řadí o 1 stupeň. Pokud ale potřebujete při předjetí náhle podřadit z 6ky na 4ku, převodovce trvá asi sekundu, se kterou nutné počítat. Lze eliminovat předřazením na sportovní režim.
Manuální převodovky mají spotřebu cca o 0.5 litru nižší.

Zahřátí motoru na 70st mi trvá asi 7 minut a do 90st dalších 7 minut klidné jízdy. Poté ale motor (sice v zimě) relativně rychle vychládne.

Zloději rádi kradou pokročilá autorádia (třeba pro autovrakoviště). Základní model sice umí MP3, ale nerozumí médiům DVD nebo Flash či SD. Často tak měníte CD. Reproduktorům chybí 20kHz. Display autorádia sekunduje parkovacím senzorům, proto nevhodné měnit za neorig. autorádio.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nepohodlná výměna žárovek světlometů (detail).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar Auto Fráňa, Brno. Dobré jednání. Přivezli podle mých požadavků auto z Německa, zařídili veškeré papírování. Auto čisté se servisní historií.

 


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problému. Bývaly problémy s motory TDI (do rv. 2008). Ve 2009 se měly dotahovat zbylé problémy s ruční brzdou, a převodovkou DSG. Ve 2010 by již měly být všechny neduhy v pořádku. Z doslechu by mělo auto bez větších investic ujet 400 tkm

praktičnost
9

Velké množství odkládacích prostor kolem všech pasažérů. Všechny ovládací prvky natočeny čitelně a ergonomicky k řidiči. Rádio v horní části pal.desky, vyměnitelné. Díky velkému rejdu a parkovacím senzorům lze pohodlně parkovat i na běžných prostorech.

prostornost
10

Dostatek místa uvnitř i pro samé vysoké osoby. Vnitřní šířka ve výši loktů je úctyhodných 148 cm vpředu a 153 cm vzadu. Pohodlné pro 3 děti. Pásy dost dlouhé i na dět. sedačky.

jízdní vlastnosti
9

Podvozek a hmotnost auta (1600 kg) upřednostňuje pohodlí a bezpečnost před vyblbnutím. Nutí ke klidné jízdě. Jízda po D1 v pravém pruhu stále místy nepříjemná. Zahřátí motoru (na 90st vody) trvá relativně dlouho (v zimě asi 13 minut jízdy).

jízdní komfort
9

Při jízdě ve vlhkém prostředí se stále špiní zadní okno.

provozní náklady
10

Nafta, Olej, Filtry, Brzdy. Jen provozní opotřebení.

náhradní díly
10

Počítám s tím, že ceny dílů VW budou stejné jako ceny dílů VW-Škoda. Přecejen je škodovka z převážné části taky VW. Dostupnost dílů evropského koncernu by měla být také uspokojivá. Levná česká auta skončila s Felicií.

výkon motoru
9

Odspodu v nízkých otáčkách 11-17 jezdí spíše na spotřebu bez dynamiky, nicméně v kabině neduní (jako Octavie 1.9 TDI). Poté ožívá a dokáže autu poskytnout velice dobrou dynamiku. Na 3ku umí slušně zatlačit do sedačky. Nad 3tis ot je citelný úbytek kr.m

spotřeba
10

Minimální spotřebu jsem dokázal: 4.5 Dlouhodobá-okrsky: 5.7 D1-140: 6.7 D1-150: 6.9 Pospíchám kolem: 6.5 Dojezd kolem 1100 km na nádrž. Doporučuji naučit se pracovat s hmotností auta, protože má velký dojezd při brzdění motorem.

hlučnost motoru
10

Po nastartování lze venku ještě poznat že jde o diesel. Po zahřátí nebo zevnitř auta se jeví velice tiše a kultivovaně. Ani benzín by se nemusel stydět. Většina lidí zvyklá na zvuk 1.9 TDI se ptá jestli je to benzín.

kvalita sedadel
9

Základní sedačky příliš široké, spíše pro obézní postavu. Příjemné vyhřívání sedadel v zimě, bederní výstuha i loketní opěrka.

brzdy
9

Ostré, kotouče. Elektronická parkovací brzda elegantní a bez problémů. Pouze nelze dělat hodiny na sněhu.

zavazadlový prostor
9

Prostorný kufr Variant (513 - 1641 litrů). Pro nepovinnou rezervu se pod platem kufru skýtá dalších asi 90 litrů místa. Po sklopení zad.sed. vznikne rovná plocha. Plachta nad kufrem nemá vodicí lištu jako mají Octavie. Nestáhne se také pouhým klepnutím


Více o modeluVolkswagen Passat B6/3C (2005-2010)
VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát? VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát?

Volkswagen nabízí oplastované kombi s pořádným…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Snili jste někdy o tom, jaké je to být součástí týmu slavné kapely? Chcete vidět, co všechno obnáší koncert, jak…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…