reklama


Recenze

ericn (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Peugeot 5008 1.6 THP 156k Premium

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 5008, foto 1 Peugeot 5008, foto 2 Peugeot 5008, foto 3 Peugeot 5008, foto 4 Peugeot 5008, foto 5 Peugeot 5008, foto 8 Peugeot 5008, foto 9 Peugeot 5008, foto 10
Peugeot 5008, foto 11 Peugeot 5008, foto 12 Peugeot 5008, foto 13 Peugeot 5008, foto 15 Peugeot 5008, foto 16 Peugeot 5008, foto 17 Peugeot 5008, foto 18 Peugeot 5008, foto 19 Peugeot 5008, foto 20 Peugeot 5008, foto 21 Peugeot 5008, foto 22 Peugeot 5008, foto 23 Peugeot 5008, foto 24 Peugeot 5008, foto 25 Peugeot 5008, foto 26 Peugeot 5008, foto 27 Peugeot 5008, foto 28 Peugeot 5008, foto 29 Peugeot 5008, foto 30 Peugeot 5008, foto 31 Peugeot 5008, foto 32 Peugeot 5008, foto 33 Peugeot 5008, foto 34 Peugeot 5008, foto 36 Peugeot 5008, foto 37 Peugeot 5008, foto 38 Peugeot 5008, foto 39 Peugeot 5008, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot 5008 Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 679 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Ahoj všem uživatelům Auto.cz. Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti získaných na palubě tohoto auta.

Edit 2016: Nastal čas recenzi trochu doplnit a přidat poznatky po více jak 4 letech používání, pár věcí a pohled na ně se trochu změnil.

P5008 je moje druhé MPV, které jsem si koupil. První byl Citroen C4 Grand Picasso, takže mám srovnání a nejspíš se budu na něj hodně odkazovat. Nicméně po necelých 4 letech jsem se rozhodl jej vyměnit za jeho koncernového bratříčka, jelikož je podle mého názoru jednak od dost hezčí a není to takový autobus. Obě auta jsem kupoval jako nová. Vezmeme to popořádku.

Design tohoto MPV je parádní, auto vypadá spíše jako vetší kombi, hrany střídají obliny a je na něm spousta zajímavých detailů, jako třeba zadní svítilny dotažené do zadních bočních blatníků, obě loga jak přední, tak zadní. Linie jsou čisté. Chromování předku se taktéž vyvedlo.

Edit 2016: Auto se mi pořád líbí, i když po nedávné modernizaci je 5008 ještě hezčí. Zvláště pak nová přední světla s LED denním svícením. Vyměnit žárovku denního svícení (kolmo uchycená) je práce na půl dne, takže je lepší zajet do servisu.

Interiér je taktéž povedený a mě se moc líbí. Všude je celkem dost místa (mám 188cm) vpředu i vzadu se dá pohodlně cestovat. Některým může vadit široký střední tunel vepředu, ale je to o zvyku.
Zadní sedačky jsou 3 stejně velké a to je další důvod proč jsem ho kupoval. Úplně v pohodě do něj dáte 3 dětské sedačky vedle sebe a všechny mají Izofix. Jsou sklopná v několika úrovních a posunovatelná. I dospělí se tam celkem dobře sedí a vejdou se tam. Btw. jsou tam stolečky a ve dveřích záclonky. Zpracování je na slušné úrovni, už se začíná blížit koncernu.

Edit 2016: Interiér zatím odolal všem snahám mých dětí mu jakkoliv ublížit, samozřejmě nechtěným :-) Jediné co se jim povedlo, tak ohnout tyčku sluneční clony (opraveno) a pak samozřejmě ušpinit co se dalo – okopat, opatlat, polít atd. Což lze pravidelným čistěním beze zbytku odstranit. Co je dobré, tak že s přibývajícím věkem dětí toto pomalu odpadá. Jediné, co si zaslouží výtku je volba materiálu na obšití řadící páky, koženka se začíná olupovat.

Kufr je ohromný cca 680l a dobře přístupný i využitelný. Mám 5ti místnou verzi, takže mám dvojitou podlahu, kde je další prostor na drobnosti :o)

Edit 2016: Vše stále platí, dokonce u posun zadních sedadel jsem často využil k převážení větších předmětů, celou sadu pneu 215/55/R16 zhltne kufr bez problémů. Občas, např. cesta na hory v 5 lidech, by bylo potřeba mít o 100-150litrů kufr větší. Po sklopení sedadel a to i předního – posunuto dopředu a sklopeno do předu co nejvíce, jsem odvezl uvnitř dřevotřískové desky z Ikei s délkou 260cm!

VýbavaPremium je v prostření stupeň, ale je dost bohatá + mám něco navíc - ESP, ASR, 6*Airbag, předpínače pásů, dešťový a světelný senzor, Hill holder, Tempomat, omezovač rychlosti, kompletní el. výbava včetně sklápěcích zrcátek, sunset, záclonky v zadních dveřích, parkovací asistent vpředu a vzadu, Radio CD+MP3, palubní poč, prosklená střecha atd.

Edit 2016: Tak tady už mám pár výtek, dnes bych ve výbavě ocenil následující věci – vyhřívané přední okno (pecka), vyhřívaná přední sedadla, BT handsfree a konektivitu s rádiem, ovládání na volantu – Peugeot má ovládání pod volantem.

Motor jsem zvolil turbobenzin 1.6 THP 156k po zkušenostech s 1.6HDi v C4GP jsem se rozhodl vzít si za podobné peníze o dost silnější benzin a dělá mi jen radost. Velmi pěkně táhne, síly má dost a spotřeba celkem i na nezajetý motor jde. Při plném autě při víkendovém "stěhování" na chalupu cca 150km (60% dálnice, 40% okresky) se ustálila na 8,5l/100km coz je přijatelné. Auto je plné dětí a proviantu :o) Při jízdě se moc neomezuji, nejsem zrovna pomalý řidič ani ekologický šetřílek... Musím ještě pochválit PSA za konečně rozumnou převodovku 6st manuál je konečně slušný...

EDIT 2016: za motorem 1.6THP si stále stojím, že to byla dobrá volba. Ikdyž nemá nejlepší pověst, stále je to uživatelsky velmi příjemný motor. Táhne i s plně naloženým autem a nechce za to moc velký příděl paliva, stále se bavíme o průměru 8.5 litru/100km. Dokonce bych i uvítal silnější verzi, co má 208GTi a to 147kw, nicméně Peugeot na to nemá koule a THP pro 5008 úplně stáhnul z prodeje v ČR. Co se dle mého trochu zhoršilo, je chod řadicí páky v kulise. Pořád je to celkem slušně řadící převodovka, ale sem tam si „cvakne“, podle mě o konstrukci zámku řazení. Až pojedu na servisku, nechám zkontrolovat. Jinak bez problémů za posledních 40tis km. Tankuji většinou aditivovaný Optimal 95E nebo N98/100 a je klid i od karbonizace motoru (viz. novinky), rozvody zatím v pořádku.

Jízdní vlastnosti jsou parádní, oproti autobusu C4GP je výrazně jistější. Dá se s ním jezdit výrazně rychleji, jak jen to s MPV je možné, a světe div se řízení má i odezvu. Tohle mě opravdu potěšilo, takže jízda se dá přirovnat, jako když jedete s větším kombíkem, např. s OII nebo Passatem. Kam ho pošlete, tam jede, ale musíte mít na paměti, že to není závodák, ale MPV s hmotností přes 1500kg.

EDIT 2016: Jízdní vlastnosti se nijak nezměnili, stále je to velmi jisté auto. Jen bych je již neoznačil za parádní, ale jen za velmi slušné. Zadní náprava rozhodně neodskakuje, jak jsem se dočetl v některých testech, auto jede velice pěkně. Sem tam i borci ve služebních Octávkách koukají tomuhle MPV na záda, občas se hecnu (jak malý kluk) a přitlačím na plyn, vždyť proto jsem kupoval MPV v turbo benzínu, abych se za volantem nenudit jako v C4GP a říkám si, jestli by to nechtělo Chip motoru nebo přesedlat na S-Maxe s 2.0EB s 240k :-)

To je k popisu zatím vše. Pokud budete mít nějaké dotazy, neváhejte napsat...

Silné stránky

Jednoznačně motor
Jízdní vlastnosti
Prostornost
Design
Výbava
Spotřeba paliva (doufám, že se ještě vylepší)
Převodovka 6st manuál (konečně je lepší)

Slabé stránky

Kombinace displeje Radia s Palubním počítačem a jeho čitelnost a přehlednost (pokud máte verzi z navigací, je to lepší)
Grafika obou displejů by mohla být lepší
Malé odkládací schránky - neni kam dát větší mobil

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Svolávací akce v lednu 2012 - viz novinky, vše OK. Servis u Domanského velmi dobrý...

Karbonizace motoru, prý od špatného paliva - čištění u AV Car v Praze a mohu jen a jen doporučit. Především velmi dobrý přístup k zákazníkům.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

velmi dobré - jen na doplnění auto jsem kupoval u Auto Domanský - už druhé a vše ok, prodejce super a servis u předchozího C4 GP byl vždy OK.

 
reklama

Novinky v recenzi

18.1.2016 19:28

EDIT 2016 - doplnění recenze

Nastak čas doplnit recenzi, což jsem právě udělat. Pokud by kohokoliv zajímalo něco dalšího, dejte vědět.

10.1.2016 16:03

60tis. km

Tak máme za sebou cca 62tis km, ikdyž podle různých expertů je motor EP6 od PSA tím, kterému byste se měli vyhnout - viz nedávný článek na auto.cz. Až na jednu dekarbonizaci ve 20tis.km se nic neděje. Od té doby tankuji Optimal 95E nebo N98, sem tam dostane i plnotučnou Vervu100 a je klid. Interiér dostává od našich robátek dost zabrat, ale zatím odolává, nic není zničeného nebo ulomeného a po vyčištění vypadá ještě k světu :-) Jediné co mě letos čeká je výměna letních pneu - seriové dodávané Micheliny se přiblížili ke konci své životnosti a přemýšlím, co místo nich. Nejspíš vsadím na pneu Nokian Line ...

14.2.2015 14:10

2 serviska - 50tkm

Tak máme za sebou 2 servisku v cca 50tkm - jen standardní úkony, seřízení, výměna kapalin + výměna řemenu pohonu příslušenství. Standardně by to mělo být po 30tkm, ale nám to vychází po 2 letech. Navíc po 4 letech STK a emise, jo auto nemládne.

16.7.2014 20:27

Dlouhá cesta 1600km

Tak máme za sebou dlouhou cestu na sever Itálie bez ztráty květinky, jen jsem dolíval olej cca 0.6l a se spotřebou 8.0l/100km. Auto bylo obsazené 4 osobami a plným kufrem bagáže. Cesta cca dálnice až ke GaPa tempomat na 150 a chvilkami i výlet ke 200km/h. Pak samé průsmyky a kopce v Alpách až do Livigna. Poté výlet do St. Moritzu (CH) a Passo di Stelvio a samozřejmě cesta zpět :-) Takže na to co autičko zvládlo, jsem se spotřebou spokojen...

9.9.2013 21:25

Kontrola spotřeby :-)

Tak jsem si zas jednou zkusil kolik mi to auto žere. Nic jsem nepočítal, ale spolehl se na palubní počítač. Dal jsem si cestu 150km, cca 90km dálnice, 45km okresky a 15km město a rozumným stylem jízdy za 7.4l. To docela jde s obsazeným autem 2 dospělý + 2 děti (a jejich sedačky), kočárek a pár tašek s nákupem :-)

27.2.2013 23:00

Pár nových zimních fotek...

Přidávám pár fotek z letošní zimy + jednu se změnou displeje rádia/palubního počítače po změně software. Je nyní o dost přehlednější.

5.2.2013 19:35

Nokiany na sněhu

Nokian A3 mohu jen doporučit, Jelikož máme za sebou trochu sněhu, tak mohu říct, že se na sněhu velmi dobře. O chlup lépe než předchozí WR G2, dokonce bych je i přirovnal k Michelinům Alpin, co mám na Octávce...

5.2.2013 19:31

20t km - Antipolution faulty :-)

Tak přátelé auto má po 1,5roce 20t km a máme tu poruchu motoru THP - vyčištění obtokového ventilu a kompletní čištění motoru kvůli karbonizaci. Samozřejmě je to na záruku a 4 dny v opravě (naštěstí náhradní vůz zdarma). Pevně doufám, že se nebude opakovat, naštěstí mám 4 roky záruky Optiway :-)

25.10.2012 19:23

Zima je skoro tu :-)

Tak dnes mám konečně přezuto. Fungl nové Nokiany WR A3, byla to rána je pořídit, ale Micheliny jsou ještě o litřík na gumu dražší... Má začít sněžit, tak jsem zvědav jak se předvedou :-)

23.8.2012 20:47

Blíží se zima :-)

No a tak je čas koupit nové zimáky. Zůstal jsem věrný značce a koupil nové Nokian A3, tak jsem zvědav jestli budou alespoň stejně tak dobré jako předchzí WR G2...

18.7.2012 08:08

První závada :-)

Uvolnily se mi lišty ukončení potahů sedáků předních sedadel (přidám foto). Výměna v rámci záruky, cena dílu 5 Kč :-)

8.4.2012 09:13

Spotřeba v zimě

Za poslední cca 4 měsíce auto strávilo cca 90% jízd ve městě a průměrná spotřeba se držela na 8.8l/100km. Což si myslím neni na jeho velikost špatné :-)

19.1.2012 20:15

Svolávačka P5008

Tak jsem se právě stal účastníkem svolávačky - prý preventivní :-) Doplňovali do zadních dveří plastový kryt na elektromotorky stahování oken, že by tam mohlo zatékat. Práce cca na 1 hod a navíc mi auto zevnitř kompletně zadarmo vyčistili. Dobrá práce :-)

1.1.2012 15:54

Hory :-)

Přidávám pár "zimních" foteček se střešními nosiči a boxem na lyže... Celkem mu to sluší a vše funguje bezvadně :-)

6.11.2011 16:02

Nové poklice Peugeot

Tak jsem konečně vyměnil poklice za "ty se lvem" a vypadají pěkně. Na příští zimu budu již muset koupit nové pneu (letos stávající pneu dojedu - ještě 6mm) a dám tam i nová ALU kola - Platin P55 nebo Dezent V :o)

25.10.2011 18:18

Nové fotky - zimní pneu a střešní nosiče

Tak už je tu zase zima, přehodil jsem ALU za zimní plechy s pneu Nokian WR G2 - mohu vřele doporučit jsou skvělé :o) Btw ještě nemám orig. Peugeot poklice, tak jsem tam nacvakl ty, co mě zbyli po Citroenu, nevypadají špatně, ale na nových se pracuje... nemám rád jen černá kola.

Vyzkoušel jsem si nové střešní nosiče, jsou super a velmi jednoduše se nandavají na fixační body - první montáž cca 15 min :o)

27.8.2011 11:59

Praktičnost změna hodnocení

Změnil jsem hodnocení praktičnosti z 10 na 9 z důvodu koupě nového telefonu. Je větší a není kam dát :o) Zatím co Blackberry Bold jsem v pohodě zatrčil do přihrádky nad radiem, nový smartphone LG Optimus Black už se tam nevejde a musím ho dávat do centrální přihrádky, což není moc praktické, je tam spousta věcí a hlednání telefonu odvádí pozornost od řízení :o) Nakonec jsem to vyřešil originálním držákem na sklo...

27.8.2011 11:47

Spotřeba

Po ujetých 5000km se spotřeba vylepšila o 0,3l na průměr 8,2l / 100km :o) Auto je v naprostý pohodě, nikde nic nevrže ani neskřípe...


Přidat názorDiskuse: Peugeot 5008 1.6 THP 156k Premium

Další vozy Peugeot 5008


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Snižuji toto hodnocení z 10 na 9. Po 20t km přišla závada motoru, trošku brzo bych řekl - viz novinky.

praktičnost
9

Celkem dobrá, jen dvě výhrady - není kam dát větší telefon a držáky na nápoje jsou v přihrádce mezi sedadly..

prostornost
10

velmi dobrá

jízdní vlastnosti
10

Po C4GP velké překvapení, že s MPV se dá jezdit také rychle do zatáček :o)

jízdní komfort
9

slušný

provozní náklady
9

Spotřeba dobrá ale mohla by klesnout pod 8l

výkon motoru
10

tak akorát

spotřeba
9

Spotřeba dobrá ale mohla by klesnout pod 8l

hlučnost motoru
10

Po ropácích je to příjemná změna

kvalita sedadel
9

velmi dobrá, až na uchycení potahu v předu na předních sedadlech, ráda vypadává lištička - viz foto.

brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Není co dodat, jen že ho stejně vždy zaplníme, ikdyby měl 1000l :o)


Více o modeluPeugeot 5008
Peugeot 5008: Z MPV se stává konkurent pro kodiaq Peugeot 5008: Z MPV se stává konkurent pro kodiaq

Druhá generace Peugeotu 5008 je 4,64 metru dlouhým SUV,…

Peugeot 206 1,4 XR Peugeot 206 1,4 XR

Horká francouzská novinka tohoto roku je tady. Ano, už i…

 

reklama





Blesk.cz

Boj o Madonu z Veveří nekončí. Spor církve a galeristů řeší soud v Praze

Boj o Madonu z Veveří nekončí. Spor církve a…

Sporem o vzácný gotický obraz Madony z Veveří se bude znovu zabývat odvolací Městský soud v Praze. Nejvyšší soud…

Apple natočil vánoční reklamu v Česku: Odehrává se v Žatci

Apple natočil vánoční reklamu v Česku: Odehrává se v Žatci

Česká republika pravidelně přitahuje nejenom zahraniční filmaře, kteří zde často natáčejí snímky. Láká i velké…

 

iSport.cz

Klucký povede Jablonec i na jaře, Frťala se vrací do Varnsdorfu

Klucký povede Jablonec i na jaře, Frťala se vrací do…

Trenérem fotbalistů Jablonce zůstává Zdeněk Klucký. Vedení klubu ho dnes potvrdilo ve funkci i pro jarní část…

Kýhos: Řve tady celá hala, jako když je to HC Polanský a ne HC Oceláři

Kýhos: Řve tady celá hala, jako když je to HC…

Velmi nelibě nesou fanoušci Ocelářů absenci dlouholetého lídra Jiřího Polanského. Brzy pětatřicetiletý útočník…

 

Reflex.cz

Vedení České pošty se nedohodlo s odbory. Hrozí protesty. Poznáme to?

Vedení České pošty se nedohodlo s odbory. Hrozí…

Vedení České pošty se dnes nedohodlo s menšinovými odbory, které požadovaly růst mezd pro některé profese o 15…

Anděl Páně 2 láme rekordy. Za první víkend film překonal v návštěvnosti Babovřesky

Anděl Páně 2 láme rekordy. Za první víkend film…

Nová pohádka Jiřího Stracha Anděl Páně 2 vede aktuální žebříček návštěvnosti prvního víkendu českých filmů,…

 
 
reklama