reklama


Recenze

10 Majitel

Subaru Forester

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 97× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Forester, foto 1 Subaru Forester, foto 2 Subaru Forester, foto 3 Subaru Forester, foto 4 Subaru Forester, foto 5 Subaru Forester, foto 6 Subaru Forester, foto 7 Subaru Forester, foto 8
Subaru Forester, foto 9 Subaru Forester, foto 10 Subaru Forester, foto 11 Subaru Forester, foto 12 Subaru Forester, foto 13 Subaru Forester, foto 14 Subaru Forester, foto 15 Subaru Forester, foto 16 Subaru Forester, foto 17 Subaru Forester, foto 18 Subaru Forester, foto 19 Subaru Forester, foto 20 Subaru Forester, foto 21 Subaru Forester, foto 22 Subaru Forester, foto 23 Subaru Forester, foto 24 Subaru Forester, foto 25 Subaru Forester, foto 27 Subaru Forester, foto 28 Subaru Forester, foto 29 Subaru Forester, foto 30 Subaru Forester, foto 31 Subaru Forester, foto 32 Subaru Forester, foto 33 Subaru Forester, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Subaru Forester Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:8600 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2457 výkon [kW]: 169 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,6 maximální rychlost [km/h]: 214 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 387 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10,8

Popis vozu

K Subaru jsem se dostal vysloveně náhodou. Chtěl jsem čtyřkolku, protože jsem doposud vlastnil Hyundai SF 2,7V6 a automat, protože dražsí polovička je na něj zvyklá a kvedlat ji už asi nikdo nenaučí. Vybíral jsem z nového SF, Vitary, X-trailu, Hondy CR-V, Jeepu Cherokee, Kia Sorento, SS Kyron, Rexton.... V podstatě náhodou jsme míjeli Subaru. Holky - žena a dcera mne tam dotáhly a dealer ochotně nabídl svezení ve Foresteru - chtěl jsem totiž auto s vyšší světlou výškou a pokud možno většími nájezdovými úhly - vím, že Hummer to není:-). Přiznám se, že jízdní vlastnosti Forestera mne dostaly hned napoprvé a tak jsem ho začal shánět. Vzhledem k cenovým relacím na našem trhu jsem se poohlédl u našich německých sousedů. Sehnal jsem "ojetý" vůz, který měl najeto 8 kilometrů a byl pár měsíců registrován. Jedná se o verzi 2,5 XT low s automatickou převodovkou, automatickou klimatizací, xenony s ostřikovači atd atd. Výkon 169 kW - 230 koní a točivý moment 320 Nm. Automat disponuje systémem VDC, což pravověrní přecházejí s úsměvem, protože stabilizaci nepotřebují, ale přestože mám najeto pár set tisíc kilometrů, nedám na ní dopustit - je zkrátka rychlejší než řidič. Proti výbavě High nedisponuje střešním oknem, kůží a navigačním systémem. Cena vyšla včetně poplatků za dovoz, přihlášení atd. o 140 000,- lépe než u nás. Pokud bych vzal v potaz nabízenou slevu dealerem, tak pouze o 100.000,-.Dovoz proběhl bez komplikací - auto jsem měl za 14 dní od zadání. Auto má tmavé fólie vzadu(nemá přepážku) a pod motorem je hliníkový kryt, který vystřídal originál plastový, který by přeci jen nemusel vydržet brázdy po traktorech v lese či nějaký ten kámen - jistota je jistota. Mimochodem německý dealer Subaru má 15 letou záruku mobility.... Je to sice komplikované tím, že auto koupená v Německu musí i asistenci čerpat z Německa - českou nevolejte, protože na vozy zakoupené mimo území republiky "neberou", ale případnou záruční opravu by tady provedli, protože garance je celoevropská - ověřeno u dealera i na té asistenční lince - doufám, že nikdy nevyužiji, ale je dobré to vědět....

Silné stránky

Jednoznačně jízdní vlastnosti. Než jsem subaru řídil, občas jsem od subaristů čítaval na různých fórech chvalozpěvy na jejich auta. Byl jsem přesvědčený, že se jedná o klasické řečičky ve stylu - mám nějaký auto, tak ho nebudu hanět, abych nevypadal jako blb, že jsem ho koupil. Tímto se jim za to omlouvám. Skutečně Forestřík i přes vyšší stavbu, kterou ale umně maskuje, protože celkově není vyšší než osobní kombi, má světlou výšku 20 cm, sedí a nenaklání se, takže člověk nemá pocit jako na námořním trenažéru alá Oltcit či Santa Fé. Tímto nehaním SF, jen srovnávám vlastnosti. Jiné čtyřkolky drží stopu ale karosérie se v zatáčkách, zvláště těch rychleji projížděných, naklání, což ve slabších povahách může vyvolávat nepříjemné reakce. Forester ne - mluvím o běžném či mírně rychlejším projíždění zatáček - neplést se záběry ze soutěžních vložek rally, kdy Vám helma neustále otlouká "uši" sedačky... Automat Forestra mírně brzdí - zrychlení na 100 je o vteřinu horší než u manuálu, ale 7,6 vteřiny mi bohatě stačí. Maximální rychlost je udávána na 214 km za hodinu - na tachometru jsem měl 235-240, takže počítám, že 220 udělá, ale jízda není o maximální rychlosti - rovně a rychle umí jet každý... znáte to. Další silnou stránkou je nenápadnost tohohle vozu. Nikdo Vám ho nezávidí a považuje ho zkrátka za "japonce" - no přece fuj..... Neustále mne příjemně překvapuje to, jak soudruzi v Japonsku zkombinovali rychlost a jistotu na silnici se schopnostmi zvládat lehký a střední terén. Když se neleknete a nedáte nohu z plynu, tak Vás doveze docela daleko - přesně podle Murphyho zákona, že vůz s náhonem na všechna čtyři kola Vám zajistí pouze to, že uvíznete mnohem dál a v hůře dostupných místech.....Kufr - 387-1629 litrů. Že je malý? Ano existují větší - mnohem větší, ale také stejné či jen mírně větší. Nestěhuji každý týden tchýni zabalenou v kufru k nejbližším betonovaných základům a tak mi tenhle skutečně stačí. Plná bagáž na dovolenou se vešla zcela bez problémů - mimochodem má vyrovnávání světlé výšky pod zadní nápravou - super.... Do interiéru se po sklopení zadních sedaček vejde 180 cm dlouhý náklad. Pokud chcete naložit třeba ozdobné lišty či rohy - po čelní sklo - 300 cm - tedy k jeho dolní hraně - Pokud by to měly být hranoly, tak nedoporučuji je tam házet, leda v případě, že máte pojištěné čelní sklo. K interiéru - "je děsně zastaralý" - to je názor těch, co zrovna vylezli oblaženi interiérem "koncernových" vozů posledních let. Ano - Forester se dělá už pěkně dlouho a interiér se měnil jen velmi decentně. Ujišťuji Vás, že když si s ním budete užívat, ať již v terénu či na silnici - nebudete mít čas na koukání po interiéru a všechno důležité tam je. Mimochodem - interiér Vás na silnici neudrží. Látkové potahy vydrží neskutečně. Kdo má malé děti - určitě ví, co dokážou v autě nadělat za paseku - nanuky, bahno na botech, drobky, vylitá cola atd.... Tyhle potahy to snesou bez problému a patří jim dík, za ušetřené nervy. Když malá poprvé zmrlinou pokřtila vnitřek - při vzpomínce na "semišáky" v Santa Fé, mne polilo horko a adrenalin vystoupal hodně vysoko - rychle však spadl dolů, když to s trochou vody šlo pryč a potahy byly hned suché. Díky do Japonska.
Volant - Vaše kormidelní kolo na palubě Forestera - kůží obšitý Momo a padne do ruky, jak ulitý. Je pravda, že si musíte trošku zvykat na měkčí posilovač řízení, ale při přechodu z jiného auta je to otázka pár kilometrů. Na volantu jsou mimo jiné "udělátka" na ovládání audia, což přispívá trošku k bezpečnosti jízdy. Opravdu ale jen trošku :-).
Pod volantem je ovládání tempomatu, který je podle spousty lidí fajn, ale upřímně - v subaru a s touhle motorizací si u mne, krom jednoho krátkého vyzkoušení, asi moc slávy neužije...
K interiéru ještě jednu poznámku - středová konzola - lze ji obrátit dnem vzhůru a vznikne tak držák na dva kelímky pro cestující vzadu. Uvnitř opěrky je zásuvka na 12V, které jsou mimochodem v autě 3 - jedna pod rádiem alá zapalovač, jedna v kufru a pak tato. Do ní zapojuji dývko pro dceru. Schránka má tu vychytávku, že je tam průvlak na kabel, který se tak "nežmoulá". U jiných aut, která jsem jezdil jsem to neviděl, což neznamená, že to u jiných neexistuje.
Spotřeba - "To auto tě sežere." nebo "při testování Subaru 2,5XT nebyl problém jet i za dvacet litrů na sto". Zkrátka spousty řečí, že "to" žere i trávu u silnice. Nevím, jak jezdí testovací jezdci různých periodik, ale můžu mluvit za sebe. Takže - při jízdě po dálnici - dlouhodobě okolo 180 km/hod - plus ploužení se jistou městskou aglomerací, přes most pojmenovaný po nějakém archelogovi(nechcete, abych napsal, že jsem tak jezdil u nás, že ne?) - automat se zapnutou klimatizací - spálil v průměru 14,5litru. Při standartním ježdění - 60% město a zbytek k nám do vísky, plus moje vyjížďky , kdy ho opravdu nešetřím - 11,8-12,5litru. Dovolená - Západ Čech - Liberec a zpět, plus projížďky po tamních hradech a zámcích 10,8 litru. Zdravím, tímto testovací jezdce a jejich kanystry pro živení domácích mazlíků.

Slabé stránky

Abych jen nechválil. Je tu pár drobností... Prvním a zásadní výhrada, která se ovšem dá rychle napravit - sériově dodávané pneu Yokohama Geo 900 - mamma mia... pískají sice velmi krásně, ale příliš brzy a je cítit, že "kloužou" při rychlejším průjezdu zatáček. Nechám je jen do zimy a pak se s nimi rozloučím. Dalším minusem je citlivost plastů palubní desky na poškrábání - už se mi podařilo na pár místech "ťuknout" a k mému překvapení ten plast - na omak velmi příjemný, není probarven do hloubky, ale jen tence na povrchu - spraví to barva, ale je to úspora na nesprávném místě. Stejně tak je plast náchylný na poškrábání - mám tam už dvě drobná škrábnutí, která mne překvapila. Zásadní připomínkou je ovládání klimatizačních výdechu na středovém panelu. Nedají se uzavřít žádným kolečkem či tlačítkem - boční u dveří ano, ale tyto ne. Takže zkrátka stále valí vzduch bez možnosti přímé regulace. Naučíte se s tím žít a využíváne kruhových ovladačů samotné klimatizace, snížíte proud vzduchu, či využijete jiný mód, ale je to zbytečný "trapas" a má největší výhrada k ergonomii vnitřku. Také vnější lak je krásný, ale slabý - respektive se na něm pozná parkování u živého plotu. Není to žádná tragédie a jsem rád, že se to jako první povedlo mé drahé polovičce:-), ale běhat hned s pastou okolo auťáku..... Santa Fé mělo lak hlubší, tudíž více vydržel.
Pak je tady ještě "akustická signalizace" rychlosti okolo 190-200 km v hodině. Ozve se pískání, které není trvalé a jen si tak občas hvízdne. Je to skutečně v rozmezí této rychlosti a níž či výš se neozve. Myslel jsem, že je to od stěračů či zrcátek,která jsou mimochodem sklopná, takže při parkování nebudou ostatním řidičům "vadit", ale v servisu mi řekli, že je to od "bausetu" čelního skla. Když jsem na ně vyvalil oči, tak mi to přeložili asi tak, že hmota, která drží sklo a to těsnění či co to je - při tom tlaku vzduchu občas pískne. Není to zvuk, který by Vám protrhl bubínky a s nadsázkou tvrdím, že to japonci udělali schválně, protože, kdo má furt sledovat tacho..... ne vážně - měli by na tom zapracovat - je to zbytečnost...
Další - i když je to otázka "slabinou" je pouze čtyřstupňový automat s možností sekvenčního řazení. Které jsem sice zkoušel, ale brzy jsem od toho upustil, protože funguje sám dost dobře. Ano, proti pěti, šesti či dokonce sedmistupňovým převodovkám je teoreticky daleko vzadu, ale v reálu ten rozdíl dělá něco okolo jednoho litru paliva, což je cca 30 korun na sto kilometrů, což mu milerád odpouštím. Mimochodem kolega z firmy pořídil své ženě CR-V s automatem - 2.0 - je pětistupňový.... Je to hezké auto s větším kufrem a líbivější na první pohled - jenže, když jsme se trochu "honili" po louce a silnici, tak nejenže musel uznat, že Forester je v těchto disciplinách daleko vpředu, ale spotřeba byla jen o 0,3 litru nižší..... Takže nevím jestli slabina, ale chcete-li automat - pouze čtyři stupně...
Mezi nejvýznamnější slabinu patří to, že neustále čumák a přední sklo přitahuje davy mušek a kdo to má furt čistit.....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, krom montáže krytu motoru, ale přístup místního zastoupení Subaru je velmi vstřícný a pokud budou práci odvádět, tak jak se chovají k někomu, kdo si u nich auto projel, vyptal se a pak si to přitáhl z Reichu, tak nepředpokládám problémy - nechme se však překvapit - doufám, že tedy příjemně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

absolutně bez problému. Dovozcem do Čech byl jistý autobazar, na který si nemohu absolutně stěžovat a jehož chování je po předchozích zkušenostech s některými světlou vyjímkou. Profíci...

Zkušenosti

Ke zkušenostem snad tolik. Chápu, že mnoho majitelů služebních TDíček a drahých koncernových vozů, sloužících spíše jako odznak postavení a moci, nepovažuje krabicoidní vzhled Forestera za něco hodného obdivu, ale bylo by dobré zjistit si něco o autech na našich silnicích. Například já vím, že nemá cenu "závodit" s některými motorizacemi BMW, Audi - o Porsche a červených dracích z Maranella nemluvě. Stejné vzdělání bych pak očekával od borců tzv. "na ležáka" za volanty výše uvedených značek,avšak s jiným poměrem váha/výkon - je pak zbytečné, když ztrácejí sebejistotu a image borců za volantem, zvláště když je k tomuto životnímu okamžiku dovede zvedlá krabice a ještě k tomu z Japonska. Zatím mám zkušenosti kupodivu hlavně s Audi Q7, jejichž majitelé zkrátka nepřenesou přes srdce, aby před nimi jel někdo v tak "hnusným" autě..... Stává se hoši, stává......

Na závěr - netvrdím, že Subaru je nejlepší značka na světě a Forester nepřekonatelným vozem. Existuje celá řada dobrých a lepších aut různých značek, jejichž majitelům k jejich vozům blahopřeji. Pro mne je ale tohle auto něčím, co mne neustále fascinuje a je to první z mých aut, do kterého si sedám jen tak pro radost z ježdění - a že jsem jich už pár řídil. Zkrátka - sedí mi a tenhle pocit přeju všem bez rozdílu značky.
Hodně šťasných kiláků..........................

Zkušenosti po dvou letech a pár dnech....

tak se po dlouhé době vracím k této recenzi - nebudu se sáhodlouze rozepisovat - snad jen tolik - za ty dva roky máme naježděno 40000km - servis jen základní - nikdy mne nenechal ve štychu - doufám, že mu to vydrží. Rodinka se rozrostla - máme ročního kluka a s tím spojené "stěhování národů" při každém delším přesunu - Upřímně jsem měl na začátku obavu o kufr - ano přiznávám - byť nestěhuji tchýni, teď stěhuji národní poklad - vzadu je místo pro dvě dětské sedačky - tak akorát - když se mezi ně vmáčkla drahá, bo na místě spolujezdce seděla tchýně vyskočivší ze srolovaného koberce, tak měla místa velmi poskrovnu- a to je dost štíhlá - takže Forester je skutečně auto tak pro čtyři - uznávám. K tomu kufru - chce to trošku přemýšlení, ale vejde se toho dost - rodinná dovolená v zimě - pouze naskládáno do kufru -byť mám příčníky a "rakev" - tu jsem nepoužil - takže - sáňky s dětskou ohrádkou, kočárek, skládací postýlka, teplomet, batoh, dvě sportovní tašky, čtyři Plus igelitky s hračkami, dětskými výživami atp..... Takže naskládáno a odvezeno - v pohodě.
Spotřeba za celou tu dobu je 11,8 litru na sto.... spokojenost, protože, když řídím já, tak se rozhodně nejedná o plouživou jízdu a vykládat o pocitu jízdy s tímto motorem je nošením dříví do lesa. Pravda - po té době mám jisté drobné výhrady ke slícování dílů palubní desky, ale snáším to statečně....
Jinak pro jízdu s drobečky na zadních sedadlech doporučuji dvd pro pasažéry - za ten klid to stojí.
Z drobností bylo vyměněno origo rádio s changerem - nahrazeno dvoudinem z číny - usb, modrý zub, dvd, parkovací kamera, tv tuner, radio - přišel jsem sice o ovládání na volantu, ale jinak spokojenost...
Celkové resumé.... jsem spokojený se svou volbou a doufám, že Foryn vydrží, co nejdéle - je to jako se ženou - na začátku střídáte a hledáte - ale když najdete - je to paráda a stojí to za to....

 
reklama

Novinky v recenzi

8.10.2010 13:57

oprava čelního skla

abych nezapomněl - čelní sklo na straně spolujezdce dostalo zásah od kamínku, které občas zvedají náklaďáky - "tečka" byla sice velká jen dva milimetry, ale když máte semínko v zubu, taky o něj stále narážíte. Takže návštěva pojišťovny - pro rozsah poškození zamítnuto(zcela logicky), aby bylo přistoupeno k výměně čelního skla a tak jsem v servisu nechal opravit zalitím místa pryskyřicí, což je certifikovaná a pojišťovnou uznaná věc - trvalo to dvě hodiny a už o to místo pohledem "nezakopávám". Cena 350 korun, takže jsem se na pojišťovnu ani nevracel......
Jinak se začínám poohlížet po větším subárku, takže vůz je k dispozici k prodeji i přes odpor dražší polovičky.
Podle jednoho ohlasu, který reaguje na tuto recenzi a videa, že to auto musí být totální šrot, jsem záměrně v inzerátu dal odkaz na tuto recenzi a ani recenzi a videa stahovat nehodlám, neboť nejsem bazarník a znám stav svého vozu........

28.8.2010 20:04

servis 60tisíc a nové gumy

Tak tu máme najeto 60tisíc - před krátkým časem jsem začal cítit při prudším brždění "drhnutí" od brzd a tak někde okolo 57000 nastoupily do služby nové přední kotouče a destičky - komplet i s prací jsme se vešli do pětilitru. No a protože se překlopil tachometr přes 60 000 naletých kilometr přišel i větší servis, aby auto bylo dobře - protože už máme po záruce, svěřuji auto ne "značkovému" servisu, ale známým, kteří se o auta starají jako mechanici a ne jako "měniči". S tím souvisí i to, že si seženu potřebné díly na internetu a celková cena i s prací je - světe div se - třetinová proti origo servisu a to jsem při provádění veškerých prací přítomen a vidím, co se autu děje. Naposled mne dostal "mechanik" v subaru v Sokolově - dnes už prý zrušeno - který hledal zásuvku diagnostiky - a pozval si k tomu další dva kolegy....... chtěl jsem jenom, mít jistotu, že je vše v pořádku a ta "odbornost" mne fakt dostala....
také už se mi začaly loučit Yokohamy - protože si občas vyjedu i mimo asfalt tak necelé dva milimetry nic moc - přezbrojil jsem na Nokiany HT SUV - a překvapení více než příjemné - nebudu příliš rozvádět - stačí se podívat na následující video:

http://www.youtube.com/watch?v=iId9zPPO9Wo

jenom podotknu, že bylo po dvoudenních intenzivních deštích a jestli někdo znáte "sjezdovky" na motokrosové trati v Kříších, tak Vám to bude hned jasné.....
Taky jsou Nokiany tiššní než yoka a celkově lépe sedí....

1.8.2009 23:01

Reklamace tlumičů

objevila se na Foresterovi jedna z bolestí subárek vybavených samonivelačními tlumiči - odešly a ani nezamávali - zadek klesnul na jedné straně o cca 7 cm a na druhé o 5cm. Auto je ještě v záruce a tak bylo vše řešeno rychla a zdarma - už zase stojíme ve své výšce a byla vyměněna i kost mezi zadním ramenem a čidlem na automatickou úpravu sklonu xenonů, která pokles tlumičů nevydržela a praskla....

31.10.2007 00:00

14.10. Přezuto na zimní pneu - Nokian WR - cena 13600,- včetně přezutí. Nokiany jsou hlučnější než Geolandery, ale díky měkčí směsi nekvičí a jsou pocitově stabilnější.

16.9.2007 00:00

15.9. Subaru sraz v Třeboni - v pískovně jsme zkoušeli, co subárka vydrží!!!!!! - a vydrží toho dost :-)))) - video zde: http://www.youtube.com/watch?v=KQRtKHMZ6Zk

19.8.2007 00:00

14.08.2007 - servisní prohlídka po jednom roce od uvedení do provozu. Vyměněn olejový filtr a olej plus diagnostika. Cena 3 519,- Doba trvání 1 hodina.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Subaru Forester

Další vozy Subaru Forester


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím a doufám, že vydrží - je to ale "nováček", takže uvidíme

praktičnost
9

Pro mne devět, uznávám, že pro ty, kteří stěhují celou domácnost 7x týdně by to bylo 4

prostornost
9

opět - pro mne, manželku a dcerku - absolutně v pohodě, pro početnější rodinku za 5

jízdní vlastnosti
10

tady zcela bez komentáře - kdo ho nejezdil - nebude mi věřit

jízdní komfort
9
provozní náklady
10

krom paliva žádné.

náhradní díly
8

nemohu soudit, vycházím z rozhovoru s dealerem

výkon motoru
10

mne fascinuje - pro někoho z STíčka či jiných střel málo....

spotřeba
7

Objektivně podle jiných vozů. Pro mne by to bylo za 10, protože jsem předtím jezdil V6 s větší spotřebou.

hlučnost motoru
10

Kdo by chtěl tenhle zvuk tlumit????

kvalita sedadel
10

Jak materiál, tak posaz - pro mých 176 cm naprosto v pohodě.

brzdy
8

BMW brzdí na kratší dráze - proto se jim necpu na kufr... Jinak výkonnost brzd odpovídá segmentu i výkonu.Ale Bremba to nejsou, takže 8.

zavazadlový prostor
6

Objektivně jsou větší stěhováci.....


Více o modeluSubaru Forester SG (2002-2008)
Subaru Forester S-Turbo Subaru Forester S-Turbo

Inovovaný model Forester představila automobilka Subaru…

Subaru Impreza - druhá generace Subaru Impreza - druhá generace

Už od roku 1993 se Subaru Impreza stala vozem, který…

 

reklama





Blesk.cz

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30 dozorců, posledním popraveným byl sériový vrah

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30…

Kdysi tu pykalo přes tisíc trestanců, dnes legendární věznice Joliet v americkém Illinois zeje prázdnotou. Po…

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard korun. Ten žádá víc

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard…

V dnešní době je jasné, že prodeje fyzických CD téměř nic nevydělávají. Příjem hudebního průmyslu pochází z…

 

iSport.cz

Mrtvý hokejista Marek Svatoš (†34): Řídil opilý, byl obviněn z týrání dítěte

Mrtvý hokejista Marek Svatoš (†34): Řídil opilý, byl…

Jeden šok za druhým! Sotva hokejoví fanoušci vstřebali nečekanou informaci, že v krvi slovenského hokejisty…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama