Lexus GS (2008)
5.11.2012Uvodom dovolte popisat, ako som sa k autu dostal: Pocas uzivania mojho prveho auta (Ford Fiesta) som si vytipoval par veci, ktore by moje nasledujuce…
Lexus GS (overclocker)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
drack2 25.08.13 21:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: krasavec
Par postrehu k diskusi. Mam IS 250, predtim jsem mel IS 200. Rozdil ve spotrebe GS300 a IS250 je a nemaly. Zejmena ve meste se da s IS 250 jezdit I za 9 litru, zalezi na typu trasy.
IS250 je naprosto nevhodne jako rodiny vuz. Zadni sedadla jsou malo prostorna, nevhodna na delsi cesty. Pokud date dozadu sedacku, dite kope do sedadla pred sebou (proto mam I Avensis Kombi) atp. Naopak oproti GS450h ma dle meho lepsi kufr a hlavne tunel, kam lze dat lyze.
Servis Lexus v BA je katastrofa. Zakladni veci na GS I IS muze udelat kazdy zkusenejsi servisak, co ma internet a to vcetne zapisu do el. evidence toyoty. Zakladni dily se daji sehnat lehce, ty mimospotrebni jsou ale problem / ceka se a ne vzdy existuje druhovyroba. -
N6600 24.01.13 20:18
« Re: Re: Gratulacia
Myslim, ze nie je o com :-) A bol by si hlupy, ak by si ho nevzal :-)
Ten flak tam niekto na Teba naraficil >:D
LS je fakt ako z ineho sveta. Ale radsej som vzadu, nez za volantom. Tie obrovske rozmery ma obcas desia a mam voci nim respekt. Hlavne pri parkovani... Ale k brachovi sa to hodi. Je vysoky a nebudi dojem, ze si nieco kompenzuje v tak velkom aute. Narozdiel odo mna :-)
To je skvela volba. Neviem, kolko mas rokov, ale pockal by som radsej na novu generaciu. Urcite to bude stat za to.
Tak ci onak, prajem vela radosti z auticka. -
overclocker 14.01.13 13:01
« Re: Gratulacia
Ahoj, o Tvojom aute viem, kedze mojim cielom bolo kupit benzinove ISko, ale nakoniec prisla vyhodna ponuka od triedy vyssie.
Ja mam nabehanych na tomto momentalne cca 2500km, jednu garancku uz za sebou (165t km), ale to bola len vymena oleja, takze ked mi minule volal ocko, ze po mne ostal u nich mastny flak, bol som pre istotu dat auto skontrolovat... a ziaden unik prevadzkovej kvapaliny sa nenasiel (ani u mna doma som si pod autom nic nevsimol). Takze zatial fajn :-)
No a to LS... mozno raz... >:D ale uz sme so zenou dohodnuti, ze na 50tku dostanem IS-F, takze to mi bude stacit :-) -
N6600 12.01.13 17:33
« Gratulacia
Dovol mi (aj ked po funuse) Ti zagratulovat k skvelemu vyberu. Nepostrehol som, ako dlho ho mas, no viem, ze budes urcite spokojny.
Len pre info - Ja osobne som majitelom IS 250 (Starfire Pearl, rv 2007). Mam ho z dovodu, ze mam len manzelku a 3 mensich chlpacov ako pasazierov vzadu :-) Takze mi to staci. Ani najazd nemam vysoky. Len teraz som prekrocil hranicu 115 000 km. Co sa tyka spolahlivosti - len garancky. Lexus... :)))
Bracho ma zase LS 600h (2007). Akurat ma o 25 000 km vyssi najazd. Tiez len garancky :) -
automobilista1972 11.12.12 17:58
« Re: Re: Re: Re: Lexik
tak to doufam pokud to bude GS pravdepodobne 430 AWD se sport packetem ............tak on Pati novy neni zas tak uplne levnej, ale stejne planuju ze ho dovalim z JůEs, pac cenova politika tady mi prijde desiva..... at to bude Lex nebo GS..........a nebo neco jineho..... jako jinak se podivej na web US nissan a mrkni na novyho patiho..... vybava stejna jak u Lexe -
overclocker 10.12.12 17:25
« Re: Re: Re: Lexik
no tak Pathfinder je uplne ina kategoria :-) ale GSko si ta bude zvnutra viac hyckat - HUD display, vyhrievany volant, klimatizovane sedacky... to je nieco, bez coho sa clovek sice zaobide, ale ked to ma, zvykne si na to pohodlie velmi rychlo. Pochopitelne, cenovka Pathfindera konci tam, kde zacine GS, ale vyber auta je otazka priorit :-)
u nas doma tiez boli tlaky od manzelky, ze by radsej nieco vyssie a priestrannejsie (Volvo XC60/XC90) a nebol by som proti nebyt toho turba v ich sestvalci a do V8 sa mi uz nechcelo. -
overclocker 09.12.12 22:11
« Re: Lexik
LS mi prijde viac zamerane na pasazerov na zadnych sedadlach. Pre mna ako vodica je LS zaujimave len tym, ze LS600h je stvorkolka - GS ponuka AWD len pre nehybridny model (a ten ma novy motor, bohvie, ako to bude momentalne so spolahlivostou). Oba modely boli pre tento rok modernizovane, takze dizajnove crty su podobne. Ale v kazdom pripade - akokolvek sa rozhodnes, myslim, ze sklamany nebudes ;) -
automobilista1972 09.12.12 21:57
« Lexik
moje krevni skupina, taky mam na nej zalusk - jen nevim jestli GS nebo LS ...... nejde o velikost ani spotrebu jde ciste jen o pocit z toho jestli to nebo ono......... chci pristi rok vymenit auti, takze uz ted pomalu premyslam o novem.......jo a at slouzi -
JSA 03.12.12 22:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: krasavec
Elektromotorů bych se asi moc nebál. Pokud se nepletu je celý elektrický pohon bezúdržbový. Sice to není úplně srovnatelné, ale v předchozím GS300 mi za 10 let provozu neodešlo z elektriky vůbec nic (s výjimkou žárovek na rádiu). Konec konců ojeté hybridní Priusy patří k nejspolehlivějším vůbec a to je pořád jiná liga.
Ceny originál servisu jsou u nás podobné, tedy blíže těm 65E/hod. Nicméně celkem rychle jsem přešel na normální servis s cenou v přepočtu 12E/hod. Na minulou generaci GS jsem sehnal všechny 4 kotouče + destičky za 200E. Od servisu Lexusu jsem měl na ně rozpočet 1000E. Rozvody(nyní již nejsou potřeba) 120E. Rozpočet Lexusu 600E. Vše z druhovýroby ale kvalita bez problémů, rozvody jsem měnil 2x vždy po 90tis km. Nejjasnější rozdíl byl vidět v xenonové výbojce. Lexy používají Philips v té době za cca 50E. Ten samý v "originálu" 320E. Potíž je samozřejmě s něčím co v druhovýrobě neseženeš, výfuk například. V minulé generaci mi prorezla střední část cca 1,5m dlouhá. Je na ní jeden ze tří katalyzátorů, cena 800E. Stalo se to však až po 10ti letech v 300tis km. -
overclocker 03.12.12 16:43
« Re: Re: Re: Re: Re: krasavec
hmmm, rovnakej spotrebe IS250 a GS300 neverim. Jednak objem motora, jednak velkost a hmotnost hovoria v neprospech GSka.
Co sa tyka poistky, ja som si vybral poistovnu, ktora stupnuje cenu podla objemu - nad 2400 ccm bola cena jednotna, ale problem by nebol ani podla ocenenia na zaklade vykonu - v technicaku sa v pripade hybridu uvadza iba vykon benzinoveho motora. U nas na Slovensku je to fajn kvoli zavedenemu registracnemu poplatku (novy majitel GS450h takto usetri 420E).
Baterie su stavane na zivotnost 8 rokov. Jasne, ze sa to bude lisit kus od kusu, ale viac mi robia starosti tie dva extra elektromotory. Ak sa rapidne zredukuje kapacita baterii, budem stale mat GS350 s malym kufrom a par kilami navyse. Ak sa ale pokazi jeden z elektromotorov, auto bude hlasit chybu a navsteve servisu sa nevyhnem.
Co sa tyka servisu, v Bratislave pyta Lexus 65E/hod., Toyota v Nitre pyta 45E/hod, co mi pri tych cenach nahradnych dielov az taky rozdiel nepride. -
JSA 03.12.12 15:25
« Re: Re: Re: Re: krasavec
Ahoj, jestli se můžu vložit do diskuse. Taky jsem přemýšlel o IS250 kvůli spotřebě a povinném ručení. Prodejce Lexusu mi ale řekl, že GS300 i IS250 je co do spotřeby to samé. To můžu dnes po necelém roce užívání GS300 potvrdit. Ručení se dá taky pořídit rozumně, když využiješ nějakého pojišťovacího makléře. A GS je přeci jenom proti IS velké auto, máš-li rodinu určitě je to vhodnější volba. Cenově to taky není zásadní rozdíl. V GS450h jsem bohužel nejel, ale hádám, že v principu dostaneš za stejnou spotřebu větší dynamiku. U čistého benzínu zase téměř s ničím nemusíš do Lexus servisu. Hádám, že hybrid bude stejně spolehlivý jako benzínové verze otázkou je jak dlouho vydrží baterie a co potom. Soudě podle životnosti Priusu to ale minimálně 10 let vůbec nemusíš řešit. -
TS141 30.11.12 20:04
« Re: Re: Re: krasavec
náááádhera tento model se mi moc líbí.ja jsem na tom ůplně stejně jako ty.rozhoduji se bud is 250 nebo gs 300.je mi jasné že iesko je docela malé ale v gs jsem ještě nejel takže budu muset porovnat.ale 450h musí být super.závidím a přeji hodně km bez nehod a
poruch.čau jo a maš to 3krát za 10 -
overclocker 29.11.12 19:04
« Re: Re: spotreba
tak mi to nedalo a spravil som pokus - ponukol som sa zene, ze po nu pridem do prace. Nasadol do auta, vynuloval pocitadlo spotreby a vyrazil. Styl jazdy usporny, ale dobijanie baterii brzdenim motorom som nevyuzil. Takisto po prijazde k manzelkinej praci som pocitadlo spotreby vynuloval a vydal sa na cestu domov.
rozdiel v spotrebe je viditelny na fotkach v albume. -
overclocker 29.11.12 15:56
« Re: spotreba
pravda je taka, ze v meste momentalne este trosku "laskujem" s plynom, kedze este nie som "vyjazdeny" a to zrychlenie ma laka. Takze pustam chodcov cez prechod a pri semaforoch dufam, ze naskoci cervena :-)
dalsim klincom do rakvy spotreby je fakt, ze po nastartovani sa snazi hned dobit baterie. Vtedy ide spotreba na 40l/100km. Potom uz jazdi pod 9 litrov, ale priemer to uz nevylepsi.
Navyse, ak tych 9.5l mas zo spritmonitora vedz, ze to bolo dosiahnute za specifickych podmienok a na jednu nadrz, takze dlhodoby priemer kombinovanej spotreby bude minimalne o liter nizsi (a v lete este viac).
Poruchy ako take som este neriesil, takze neviem posudit.