Recenze

olsztyn (muž 36 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Volkswagen Touran 1.4 TSI, Highline, manuál

8,38 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Touran, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Touran Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

K RECENZI:

Pokusím se co nejstručněji popsat auto, budu vycházet z přímého srovnání s OIII Elegance 1.8TSI, potažmo OII Elegance 1,8TSI tedy aut, se kterým snad každý někdy jel a může si udělat bližší představu. Zároveň zkusím zodpovědět otázky, které mě zajímali před převzetím auta a poradit něco málo ohledně volitelné výbavy, jelikož bych nyní asi vybavil trošku jinak.

VÝBĚR:

Potřeba „pětimístného“ univerzálního vozu (jediného v rodině), kvůli příležitostnému převozu tří dospělých a dvou malých dětí v sedačkách. Podmínkou byl slušný benzínový motor a maximální šíře interiéru v druhé řadě. Z kompaktních MPV (odpor k SUV) byly v podstatě pouze tyto modely: Touran, Zafira, Grand Picasso. U Grand Picassa mám nedůvěru k 1.6 THP a nevyhovuje centrální displej, Zafira se nám velmi líbila, ale je opravdu velmi těžká (vliv na dynamiku a spotřebu) a v druhé řadě užší, neumožňuje umístit dětskou sedačku na prostřední místo. Touran působí dojmem menšího auta než Zafira, ale uvnitř je přibližně stejně prostorný.

KOUPĚ:

Auto Jarov Kunratice, skvělý prodejce Jiří Hanečka, spokojenost. Jen si dejte pozor na „bonus při výkupu stávajícího vozu“. Nám byl nabídnut bonus 62.500,- (!), no výkupní cena za Octavii byla tak nízká, že se vyplatilo prodat napřímo o téměř 90.000,- výhodněji. A to prosím během omezeného času deseti dnů, který byl způsoben politikou výkupu Auto Jarov. Tzn. s bonusem při nákupu auta nekalkulujte.

CENA:

Nebojte se Volkswagenu, nenechte se odradit ceníkovými cenami. VW dává u vybavenějších aut slevy již při vstupu do salónu a i s mým odporem k licitování jsme se nenásilně a humorem dostali k dalším slevám.

VÝBAVA / HIGHLINE vs. MARATHON EDITION:

Tyto dvě výbavové řady jsou cenově skoro nastejno a liší se, co si pamatuji:

Highline má navíc:

1) Mlhovky
2) „Piano black“ dekor palubky a dveří – to se mi nelíbilo (poškrábe se, upatlá se, bude se odrážet) ALE není to vůbec tak hrozné, nevadí mi to a vypadá to, že to i něco vydrží. Údržba snadná „ironem“
3) Úzká chromová lišta ve spodu předního nárazníku
4) Plnohodnotná ALU rezerva – nedává moc smysl viz níže odstavec PROSTOR
5) Ambientní osvětlení interiéru – to je příjemná věc, při noční jízdě vidíte, kde máte např. mobil, mapu, sušenky. V OIII mi ale toto osvětlení vyhovovalo víc – ve stropní konzoli byli dvě slaboučké ledky, které stále svítily k prostoru řadicí páky a bylo vidět na pití, ty v Touranu bohužel chybí.
6) Koberečky – nemusí se dokupovat
7) Plně sklopné sedadlo spolujezdce – výborná věc, zatím jsem nevyužil, ale z recenzí vím, že se do auta vejde celý kajak, pro nás to spíš znamená, že naložíme celý PAX z IKEY, vejdou se cca 2,8m dlouhé předměty. U Marathonu tuším nelze dokoupit.
8) Barevný malý display mezi budíky přístrojovky.
9) 230V zásuvka v kufru – dobré, třeba zapojíte kompresor a nafouknete matrace do stanu nebo během jízdy nabíjíte notebook atd..

Marathon má oproti Highline navíc:

1) Plnohodnotná LED světla – základní, nenatáčecí, bez přepínání dálkovek, nevykrývací. My přikoupili natáčení (měli jsme již u xenonů Octavie), ale tato základní V Marathonu podle mě úplně stačí.
2) Ergo Activ sedadlo řidiče
3) Prodlouženou záruku na 4 roky
4) Pre Crash system

Výbava našeho vozu je tedy Highline s dokoupeným:

1) Ergo Active – Rozporuplný dojem… jako ok, prodloužení sedáku, nastavení jeho sklonu a nastavení výšky bederky je dobré, ale na spolujezdci máme standardní sedačku, nepřijde mi nijak nepohodlná. Je měkčí, což vzhledem k tvrdosti auta (viz kapitola podvozek) považuji za klad. Ergo Active stojí cca 6.500,- to není mnoho, no příště bych tyto ušetřené peníze přesunul do jiné výbavy, navíc Ergo Activ znemožňuje vybrat si jinou barvu sedadel, např. hnědou nebo béžovou.. Také s Erogoactivem přijdete o malý šuplíček pod sedačkou. A ta „masáž“ je fakt blbost
2) Plnohodnotná LED (v rámci paketu komfort) – skvělé, prostě jednoduše skvělé, dokonce zezačátku mi přišlo, že to svítí moc. Pokud vozíte rodinu, tak je to podle mě nutná bezpečnostní výbava. Svítí tak o půlku silněji než bixenony v OIII.
3) Natáčecí LED světla – natáčení je znát na klikatých cestách např. v lese. Pokud jezdíte takovými cestami, tak to není špatné. Tato světla mají jinou grafiku než LED bez natáčení + mají hokejku denního svícení (podobnou jako má Superb III) a je to takový optický prvek, který dělá člověku trochu radost, když už jezdí lodí.
4) Kessy (v rámci paketu komfort) – měl jsem již v OIII, vyhovuje mi velmi. Nejvíc se mi líbí, že s klíčem v kapse otevřu u zamčeného auta kufr, vyložím náklad, zabouchnu a celé auto je stále zamčeno. Startování tlačítkem a přístup do vozu s klíčem v batohu (kabelce) je také fajn. Pokud ale není člověk zvyklý, nepotřebuje.
5) Zadní parkovací kamera (v rámci paketu komfort) – Říkal jsem si, že je to blbost, ale je to příjemné.
6) Paket zrcátka II – tzn. elektrické sklápění a automatické stmívání středního a řidičova zrcátka. Stmívání spolujezdcova není možné. Kdo měl, chce znovu, je to super. Kdo neměl, nepotřebuje.
7) Paket rodina – integrované roletky oken v zadních dveřích (super – nemusíte lepit na okna žádné opičárny a můžete je stahovat), elektrická pojistka tj. zámek zadních dveří a oken – nezávisle levá, pravá strana (myslím, že je to dobré když máte divočejší děti, že vám na rušném místě nevyběhnou z auta, dokud jim to nepovolíte), zesilování hlasu z přední řady dozadu (asi bude užitečné pro sedmimístnou verzi, my nevyužijeme, navíc to trochu vazbí). Každopádně celý tenhle paket stál cca 5.000,-, takže určitě doporučuji koupit.
8) Appconnect – Zrcadlení mobilu na 8,5 palcový display infotainmentu. Funguje s občasnými chybami. V 90% ok. Pokud jezdíte s Google mapami, určitě doporučuji. Stojí to cca 6.000,- a máte aktuální, moderní, personifikovanou navigaci. Za 3 roky vyměníte mobil a kvůli navigaci nemusíte měnit auto, vestavěná mi nedává smysl.
9) Boční airbagy vzadu – standardně mají všechna auta i vzadu airbag záclony na oknech, tyto airbagy jsou ve spodní části, chrání tělo.
10) Elektricky sklopné tažné – Drahá sranda, která se bude hodit. Třeba na držák kol, Touran je vysoký přes 1,6m a dávat kola na střechu…
11) Konstrukt zámek řadící páky
12) Prodloužená záruka na 4 roky

DOPORUČENÍ VÝBAVY:

Každý má jiné preference, ale ze zkušenosti bych si dovolil doporučit minimální příplatky:

Při omezenějším rozpočtu:

Marathon Edition + paket rodina + Appconnect + mlhovky

Při vyšším rozpočtu:

Highline + paket komfort (full LED, Kessy, kamera) + paket rodina + Appconnect + zvážit a zkusit nastavitelný podvozek + zvážit a zkusit ergoactive

HODNOCENÍ VOZU

PROSTOR

Touran má šířku Passatu, rozvor Passatu, výšku Tiguana, délku o trochu menší než Golf Variant. Z toho vychází štědrý prostor pro posádku a slušný, i když nijak obří zavazadlový prostor. Kabina oproti OIII působí vzdušně, reálně jste o 5cm dál od spolujezdce. Při svých 183 cm a relativně kolmo nastavitelném opěradle mám nad hlavou ještě cca 12cm místa. Vzdušnost podporují „kolmé“ boky karoserie včetně skel, znát je to při pohledu do zpětných zrcátek. Mimochodem ty v recenzích je kritizují, že jsou malá… ano jsou menší, ale ničemu to nevadí. Sedí se vzpřímeněji, trochu jsem se bál vysokého posedu, ve všech autech si totiž dávám sedadlo co nejníž, ale vůbec mi to v Touranu nevadí. Volant by mohl jít ještě o 2 cm přitáhnout blíže. Ve druhé řadě je prostoru habaděj, sedačky jsou tužší, nezávisle posuvné a sklopné. Pokud byste volili integrované dětské sedačky na bočních místech, vypadá to velmi prakticky a ani to moc nestojí, ale zkusil jsem a sedáky se mi zdály už hodně tvrdé. Pro umístění tří dětských sedaček (18-36kg) musíte kvůli jejich mohutným bočnicím posunout krajní sedačky o pár cm dopředu. Poutání dětí a manipulace se sedačkami jsou skvělé, přes obrovské boční dveře se nemusíte dovnitř ohýbat a kroutit jako v klasickém kombíku. Bál jsem se velikosti dveří při příčném parkování, není to problém. Kufr je trošku zklamání, je menší, než se zdá. VW uvádí snad 720 litrů, to je nesmysl. S plnohodnotnou rezervou a druhou řadou sedaček posunutou vzad je to max 550 litrů (měřil jsem). Vyřešil jsem to koupí užšího dojezdového kola 125/70 R16 (lepší by byla 125/70 R18 ale nesehnal jsem). Tím se kufr zvětšil (variabilní podlaha) o cca 60 litrů.


MOTOR 1.4 TSI

Byl jsem zvyklý na 1.8 TSI ve dvou generacích Octavie. Takže.. záleží na co jste zvyklí. Vzhledem k objemu (a spotřebě) je to inženýrský zázrak, no žádný trhač asfaltu to není. Napojení na dálnici do mírného kopce s plně naloženým autem je pořád bezpečné, oproti předchozím autům musím víc předvídat. Dřív byly výkon a akcelerace dostupné kdykoli, toto má delší reakční dobu. Ale stopadesátku tempomat udrží kopec nekopec i s naloženým autem. Takže s výkonem celkem spokojenost, co mě však hodně zklamalo je zvukový projev. Na volnoběh a při ustálených vysokých rychlostech (aerodynamický hluk) není slyšet, ale při první akceleraci jsem myslel, že mám špatný kus, nebo že chybí odhlučnění za přístrojovkou. Hrubý, hlasitý, nepěkný randál. Už mi to nepřijde tak hrozné, zčásti jsem si asi zvykl, zčásti se možná motor zaběhl. Kdo je zvyklý na 1.9TDI bude s hlučností spokojen, já tedy moc nejsem.

SPOTŘEBA

Praha – Hintertux – Lago di Garda narvané auto 6,2l, rychlost vše cca 10km nad limit. Nutno dodat, že všechna moje auta měla nízkou spotřebu (např OIII 1.8TSI – 7 litrů), brzdím motorem, plachtím, meziplyny.. no mám cit.

PODVOZEK

TVRDÝ! To mi vadí asi na autě nejvíc. Na šestnáctkách (205/60) je Touran tvrdší než OIII na sedmnáctkách. Předminulá OII, kterou stále máme v rodině je na šestnáctkách proti Touranu plovoucí obláček. Zde na moje.auto radil kolega ufouknout gumy, trošku jsem je ufoukl, ještě polaboruji, moc velký efekt to nemělo. Možná důsledkem tvrdosti podvozku se už po 6.500km (!!!) začínají po městě ozývat pazvuky z palubky. To je tedy trochu rozčarování... Rozhodně nedoporučuji kupovat větší kola, naopak pokud finance dovolí, vyzkoušejte adaptivní podvozek, ale stojí asi 25.000,-. Na druhou stranu musím uznat, že je v zatáčkách auto jisté skoro stejně jako zmiňované Octavie, drží pěkně a moc se nenaklání, zadní náprava je víceprvek a neodskakuje. Asi díky dlouhému rozvoru se Touran cítí na dálnici jako doma, auto je stabilní a boční vítr cítit méně, než jsem odhadoval. Je to opravdu hlavně cestovní auto. Nečekal jsem to, ale už jsem párkrát ocenil trošku vyšší světlou výšku Tourana, např. při najíždění na obrubníky nebo při manipulaci s autem v kempu.

HLUČNOST

Hlučný motor jsem již zmínil, při vyšších rychlostech nad 140km/h se výrazněji začíná ozývat aerodynamika. Passat je na tom rozhodně lépe.

ŘÍZENÍ A BRZDY
Klasický koncern.


DROBNOSTI, KTERÉ POTĚŠÍ:

- Přehledné ovládání lampiček z předních míst. Jsou jich tři řady, tj. stropní z třetí řady osvěcují i kufr.
- Přehledný infotaiment s pěknou grafikou, listování radiovými stanicemi a mp3 složkami s obaly desek atd.
- Roletky v zadních oknech
- Malá spotřeba vody do ostřikovačů, LED totiž nemusí mít ostřikovače, takže poloviční spotřeba proti xenonům.
- Třízónová klimatizace pro děti.
- Koženková záda předních sedadel – jen utřít.
- Adaptivní tempomat – funguje jak má
- 230V zásuvka v kufru
- Odpadkový koš v loketní opěrce
- „Semišové“ potahy sedadel
- Prostor pro vesty v kapsách předních dveří
- Automatická ruční brzda
- Absence „tunelu" na podlaze před zadními sedadly
- Zatmavená zadní okna, reálně je v autě v létě chladněji a příjemněji
- 60 l nádrž, nějak jsem předpokládal, že když je to nafouklý Golf, bude mít taky 50 l. S plnou hlásí PP dojezd přes 900km

DROBNOSTI, KTERÉ ZAMRZÍ:

- Jeden (!!!) háček v kufru. Můžete se koupit cargo paket za raketu.
- Postrádám osvětlení prostoru mezi předními sedadly
- Postrádám škodovácký klip na parkovací lístky
- Ovládání hlasitosti rádia. Příliš hrubé odstupňování tzn. na 6 je to potichu, na 7 moc nahlas
- Audio není žádné hifi, Touran nenabízí příplatkový zvuk např. Dynaudio nebo Fender.
- Mohutná roleta zavazadlového prostoru není kam dát, pokud máte plnohodnotnou rezervu
- Poloměr otáčeni o metr větší než OIII. Trochu to znát je.
- Čalounění dveří vypadá, že moc nevydrží, levnější látku snad dát nemohli.







Silné stránky

Prostor pro posádku
Stabilita na dálnici
Vše spojené s dětmi v autě
LED světla svítí skvěle
Appconnect

Slabé stránky

Tvrdý podvozek
Hlučný motor při akceleraci

 


Další vozy Volkswagen Touran



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

nemůžu hodnotit

praktičnost
9

Opravdu orientovaný na praktičnost. Bod dolů za chybějící háčky v kufru

prostornost
10

Pro posádku hodně místa

jízdní vlastnosti
8

Vhledem ke "krabici na kolech" velmi dobré

jízdní komfort
5

Tvrdý podvozek

provozní náklady
0

nemůžu hodnotit

náhradní díly
0

nemůžu hodnotit

výkon motoru
9

Vzhledem k objemu a velikosti auta skoro zázrak

spotřeba
10

zatím skvělá

hlučnost motoru
4

hlučný motor při akceleraci

kvalita sedadel
9

moc příjemné

brzdy
0

pořádně jsem neozkoušel, klasický koncern

zavazadlový prostor
6

Kufr menší než se zdá







Blesk.cz

Kotelnice v přípravě? Jílková s dcerou (14), která je její věrnou kopií!

Kotelnice v přípravě? Jílková s dcerou (14), která…

Čtrnáctiletá slečna Marie Voráčková jako by své mamince Michaela Jílkové (50) z oka vypadla. Na sobotním přenosu…

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze Spyro Reignited Trilogy

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze…

Před rokem způsobil poprask remake původní trilogie legendárního Crashe Bandicoota. Vydavatelský dům Activision…

 

iSport.cz

Čech o Arsenalu i své budoucnosti: Chytat v Česku? Už to asi není reálné

Čech o Arsenalu i své budoucnosti: Chytat v Česku?…

Do sezony vstoupil famózně, po měsíčním zranění ale o místo jedničky v Arsenalu přišel. Teď musí Petr Čech tvrdě…

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…