Diskuse

Volkswagen Touran (2018)

31.8.2018

K RECENZI: Pokusím se co nejstručněji popsat auto, budu vycházet z přímého srovnání s OIII Elegance 1.8TSI, potažmo OII Elegance 1,8TSI tedy aut, se…

 

Volkswagen Touran (olsztyn)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto baryton

    baryton 31.08.  18:52

    Tvrdost podvozku

    Musím souhlasit, že touran i na 16" kolech má dost tvrdý podvozek. Ten můj má navíc přímé měření tlaku v pneu a tak v průběhu jízdy můžu sledovat jak se mění tlak v závislosti na teplotě. Tlak kolísá v rozsahu 0,5 baru! Mám to vychytané a ideální je v létě nafoukat na 2,3 baru při teplotě okolí 20°C. Na dálnici při 30°C ve stínu je v pneu 2,7 baru. Ráno při teplotě 15°C 2,2 baru.
    Když jsem si vezl nové auto z autosalonu tak byl tlak v pneu 3,0 baru! Samozřejmě pak máte menší spotřebu.
    Mám stejnou motorizaci a první olej jsem měnil po 9000 km a při 23000 km byla další výměna.
    Předchozí auto byla O2 1,9 TDI. Touran 1,4 TSI je co do hlučnosti v kabině neporovnatelně lepší.
    • 00 Reagovat !

      foto olsztyn

      olsztyn 31.08.  19:54

      « Re: Tvrdost podvozku

      Super diky za info, zkusim to taky tak! Chování v zatáčkách a houpání je v pohodě?
      • 10 Reagovat !

        foto baryton

        baryton 31.08.  20:27

        « Re: Re: Tvrdost podvozku

        Mi se zdá, že auto lépe sedí v zatáčce, když jsou kola mírně podhuštěná. Touran není na sportovní ježdění, stabilizace podvozku zasahuje dost brzy. Při snaze o rychlejší průjezd zatáčkou se tempomat vypíná a auto jde z otáček, ale to je v podstatě dobře. Je to bezpečné a to jde především.
    • 00 Reagovat !

      foto NPramer

      NPramer 02.09.  09:21

      « Re: Tvrdost podvozku

      Bez debaty je to tvrdý auto, podhuštění je jediná šance, já tam dávám ještě méně asi 2.1 , je to převážně městské auto, takže zdolávání nerovností je důležité. 16" jsme brali právě kvůli komfortu, na 18" to musí být úplně mimo. Celkově souhlasím s recenzí, to auto prostě exceluje ve všech praktických disciplínách, ale vůbec ne v těch řidičsko autíčkářských, tam je to bídá. Optimálně vymyšlený produkt pro neřidičské manželky, i když těm se zase moc nelíbí, že je to taková krabice.
      • 00 Reagovat !

        foto olsztyn

        olsztyn 02.09.  20:53

        « Re: Re: Tvrdost podvozku

        Jasně ale tak ty to hodnotíš z pohledu řidiče BMW a skoro to vyznívá, jakoby jízda s Touranem byla strašná pruda. Tak to já zase z pohledu oktávkáře nehodnotím, přijde mi to jako vyšší a tvrdší oktávka, po městě naštěstí jezdíme minimálně a cestování s touranem je fajn, nevadí mi ho řídit. Kdybychom potřebovali dvě auta, tak samozřejmě ideální protipól by byl nějaký malý hothatch.
        • 00 Reagovat !

          foto l833465

          l833465 04.09.  15:57

          « Re: Re: Re: Tvrdost podvozku

          Ake su oficialne predpisane tlaky pneu ? Malo by to byt na stitku na karoserii alebo v navode. Moze byt aj foto, nemusis to sem prepisovat.

          Pytam sa preto, lebo v prispevku vyssie sa spomina tlak 3.0 na novom aute zo salonu a ak
          NPramer dava na 2.1, tak to je o 1/3 menej oproti povodnej hodnote, co sa mi uz zda celkom velky rozdiel.
          • 00 Reagovat !

            foto olsztyn

            olsztyn 04.09.  18:09

            « Re: Re: Re: Re: Tvrdost podvozku

            Plne auto predek 2,6 zadek 2,6/3,1. Poloprazdne auto predek i zadek 2,3/2,6.
    • 00 Reagovat !

      foto Gasoline

      Gasoline 02.09.  15:52

      « Re: Tvrdost podvozku

      Máte někdo srovnání tvrdosti s minulou generací Touranu? Právě tu hodlám v blízké době vyměnit a dost mě to zajímá. Momentálné u mě vede Zafira, ale nejsem ještě pevně rozhodnutý. Je pohodlnější má lepší sedadla a hlavně ve srovnatelné výbavě mi ji nabízí o 100 000 levněji. Fakt je Zafira v druhé řadě užší? Mě se zdálo, že je to naopak. Prostřední sedadlo v Touranu je hodně úzké.
      Ta tvrdost je fakt fail. Mám minulou generaci na 17 kolech a už ta je na MPV dost tvrdá. CO hlučnost od kol? To mě na mém autě hodně rozčiluje.
      • 00 Reagovat !

        foto olsztyn

        olsztyn 02.09.  17:08

        « Re: Re: Tvrdost podvozku

        Podle vybermiauto je zafira ve druhe rade o 2-3cm užší. Uprostred neni isofix. Pokud uvazujes o 1,4 103kW, tak je auto papirove o 180kg tezsi, 0-100 horsi o 1,9s a spotreba o 0,8litru. Letnaky mam opravdu tichoucke Pirelli Cinturato P7. Na oktavce predtim jsem mel po 45tkm okousany vzorek a hucelo to fest. Musis si to projet, ziskat nabidky a kdyz zvazis zustatkovou hodnotu VW vs. Opel...
  • 00 Reagovat !

    foto xxc

    xxc 04.09.  19:49

    Touran

    Ja som tiež kedysi chcel tento Touran, ale dealer so mnou komunikoval strašne, nemali testovacie auto a ani zľavy nedávali. Tak som nakoniec kúpil Grand scenic a ten má tak isto tvrdý podvozok a zlé odhlučnenie. Tichý a pohodlný by bol Citroen C4 Picasso (spacetourer).
    • 00 Reagovat !

      foto olsztyn

      olsztyn 28.09.  21:53

      « Re: Touran

      Přestože mám slabost pro Renaulty tak u toho scenika mi chyběl slušný benzínový motor, ve druhé řadě je užší (vybírali jsme auto aby si mezi děti mohl sednout dospělý) a osobně si nemůžu zvyknout na ten zlom pontonu. Ale jinak čumák a zadek se mi líbí.. a barvy. Ale divím se, že je taky tvrdý.. U citroenu se mi moc líbí to malé picasso, to velké (grand) je už hodně velké a asi bude pohodlné, no důvody proč ne jsem psal v recenzi..
      Jo a takhle se ke mně chovali u fordu v charouzovi, dokonce dvakrat - když se mi v roce 2008 líbil dvojkový focus (koupili jsme proto megana) a 2012 trojkový focus (koupili jsme oktávku). Záleží na lidech no..
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 21.09.  13:31

    .

    tvrdý podvozek to má proto, protože by se to v zatáčce jinak převrátilo
  • 00 Reagovat !

    foto lko

    lko 25.10.  16:30

    pěkná recenze

    Skvělá recenze, kterou mohu ve všech bodech podepsat.

    K té tvrdosti podvozku - mám to na 17" kolech Salvador a je to tvrdé, nikoliv ale nesnesitelné, spíš jde o zvyk. Do města by se to určitě hodilo měkčí, ale zase na víkendové delší trasy mě ten podvozek docela i baví, dá se s tím dostat do tempa.

    Navíc ten podvozek funguje dobře i s naloženým autem - holt je to laděný pro víkendové cesty s celou rodinou a plným kufrem.

    Jinak je to fakt dobře promyšlený auto z praktického rodinného pohledu. Vypíchl bych:

    - roletky v zadních oknech a zatmavená zadní okna
    - žádný tunel u zadních sedaček, takže děti můžou pohodlně vystupovat pouze jedněma dveřma, pokud je třeba na druhé straně málo místa
    - zadní dveře - jak píšeš, měl jsem obavu z jejich velikosti a že je děcka hned omlátí, ale mají perfektně odstupňované otvírání, takže mlácení do vedlejších aut se nekoná
    - přístup na zadní sedadla je díky velkým dveřím a výšce auta skvělý - tohle jsem měl mít, když byly děti mimina!
    - posuvná zadní sedadla - jde zvětšit kufr, když je potřeba
    - celková vzdušnost interiéru, člověk si vždy najde pohodlnou pozici na delších cestách - chválím i ergoactive sedačku, ze které člověk po 1000km vyleze úplně v pohodě
    • 00 Reagovat !

      foto bahamontes

      bahamontes 05.11.  21:21

      « Re: pěkná recenze

      Mám to samé v ME + pár věcí navíc - vyklápěcí, kouli, roletky v zadních oknech, sledování mrtvého úhlu, asistent jízdy v pruzích a pár dalších věcí.
      Souhlasím s tím, že podvozek je tvrdý, ale ještě jsem nezkoušel ufouknout kola na 2.3. Při dobré silnici je podvozek OK, vadí hlavně ty největší díry v Praze, což je bohužel skoro všude. Kdybych kupoval znova, vyzkoušel bych nastavitelný podvozek, jinak mne na autě štve:
      Špatný výhled přes A - sloupky
      Kufr de facto bez variabilní podlahy, ledaže by si člověk obstaral dojezdovku
      Úplně idiotský palubní PC, aby auto v této cenové relaci nemělo možnost změření si více vzdáleností, než mít předdefinovanou spotřebu a vzdálenost od startu, od načerpání a dlouhodobou, to je je výsměch. To i stará Mazda 626 z r. 2000 měla Trip A a Trip B na budíku. Tj. palubní PC je parodie. 1 Trip na budíku to fakt nezachrání.
      K tomu patří nepřesnost měření spotřeby - u mne je odchylka cca 0,4 - 0,5 l, je předmětem reklamace, čekám na vyjádření. Odchylka je samozřejmě směrem dolů. I u 10 let starého Hyundaie Accent, když jsem ho měl půjčený, seděla spotřeba na +-1 desetinu. Opět v 21. století parodie.
      Nesmyslné umístění rolety v kufru, je de facto nepoužitelná, vyndal jsem ji a asi nikdy nedám zpět, protože se nevejde s normální rezervou ani pod podlahu kufru...
      Zatím vyšší spotřeba, cca 7,3 l/ 100 km. Nejezdím pomalu, dálnice cca 140 tacho, jinak po městě jak provoz dovolí bez větších akcelerací, stejně se spěchem nedá ve městě nic urychlit. Přesto bych dle jiných recenzí čekal spotřebu o cca 0,3 - 0,5 l menší. Dealerka říkala, že prý po zajetí klesne, zatím se nic neděje, je prakticky stejná od nového auta (najeto cca 4 tis. km)
      Nepřesnost počítadla km, odchylka je cca 0,5 km na 100km, samozřejmě směrem nahoru.
      Auto by mohlo být o cca 10 cm delší, je skvělé, jak je ve městě kompaktní, ale pár cm navíc by se hlavně do kufru hodilo.
      Zadní sedačky nelze sklopit ze zavazadlového prostoru.
      Ergo sedačky jsou OK, ale v létě se mi i přes klimu hodně potily záda přes ten mikrofleece, Stará mazda 626 byla v tomto lepší (látka na sedačkách).
      Zrcátka by mohla být větší.
      Zvuk motoru je opravdu nic moc, jak sekačka, nic co by člověk chtěl poslouchat.
      V kufru je opravdu jenom 1 háček, opět v dnešní době výsměch.
      Mohla by být ještě o kousek delší 6, aby otáčky na dálnici o cca 200 poklesly. Motor by to podle mne v pohodě utáhnul. DSG točí na 7 o něco méně, než manuál.

      Co je na autě dobré:
      Silný motor, udrží 140 - 150 kopec nekopec na celé D1.
      Dobré odhlučnění i ve vyšších rychlostech.
      Super je adaptivní tempomat, někdy reaguje zmateně, např. při odbočování auta vepředu, ale jinak je dokonalý. Skvělé i na dalnici, podstatně snižuje únavu.
      Výborná stabilita i na dálnici ve vyšších rychlostech, čekal jsem větší citlivost na boční vítr, která se však nekoná.
      Auto je svými rozměry velmi kompaktní, dobře se ve městě zaparkuje.
      Posuvné zadní sedačky - skvělé pro zvětšení kufru o pár cm, je - li třeba.
      Relativně malá spotřeba oproti jiným MPV, např. Zafira i S-max nejméně o 1 - 1,5 l navíc dle spritmonitoru. Kdo chce benzínové MPV, co ho nesežere, nemá podle mne moc na výběr, než vzít Tourana.
      Dobrý přístup k sedačkám. Vzadu není středový tunel, velké plus, i prostřední místo vzadu je prakticky plnohodnotné.
      Auto působí poctivým dojmem, je přehledné ovládání, klima je na knoflík a ne v displayi (jako např. Peugeot 308). Ale není v něm ani nic navíc, žádný luxus to není.
      Krásný design, podle mne je to asi nejhezčí MPV, rozhodně lepší, jak minulé generace Tourana.
    • 00 Reagovat !

      foto olsztyn

      olsztyn 08.11.  22:23

      « Re: pěkná recenze

      Díky,
      ano je pravda že při naložení možná i trochu změkne..
  • 00 Reagovat !

    foto Modry-blesk

    Modrý blesk 09.11.  21:52

    Hlučnost verze 1.4 TSI 110 Kw - naše zkušenost

    Tourana používáme od léta ve verzi 1.4 TSI 110 Kw a hlučnost na volnoběh a při akceleraci při zatížení i do mírného kopce mě také nemile překvapila, auto po najetí 100 km jsem nechal prohlédnou v autorizáku VW pro podezření na netěsnost výfukové soustavy a nic neshledali. A při mém podivení se nad hlučností nastartovali předváděčku také s motorem 1.4 TSI 110 Kw a hlučnost byla stejná, tedy také vysoká... vzali jsme to tedy jako vlastnost, stejně jako chrastící plasty v interiéru při přejíždění nerovností, opět v autorizáku VW řekli, že na předváděčce chrastí úplně stejně a po prohlídce interiéru řekli, že v interiéru není nic uvolněné... Jinak auto funguje a jezdí velice dobře při nízké spotřebě, celkově tedy spíše spokojenost, a pokud s přibývajícím časem vydrží bezporuchový provoz auta, tak určitě spokojenost.
    • 00 Reagovat !

      foto olsztyn

      olsztyn 11.11.  21:33

      « Re: Hlučnost verze 1.4 TSI 110 Kw - naše zkušenost

      Možná máme stejnou várku:) Mně to vadí (vadilo - už jsem si asi zvykl, nebo se to ochodilo) jen při akceleraci. Volnoběh a nízká zátěž mi přijde v pohodě, spíš dost tichý. I když je to možná slušným odhlučněním interiéru, protože když člověk stojí venku tak je to dost hlasité, oproti 1.8tsi. S tím chrastenim interiéru se musím pousmát nad tím, jak někteří VAG fandové haní francouze a jiné značky, protože když nové "golfy" chrastí, t-roc má tvrdé plasty všude, tak najednou je to normální a běžné. Dokonce i interiér O2 je přes svou zastaralost festovnější než O3..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a pokusila se zabít: Dva muži ji zneužili na sociálních sítích

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a…

Úzkost, sebepoškozování, pak dokonce pokus o sebevraždu! To má za sebou školačka Anna (15) z Vimperka. Důvodem…

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

Jednou to prostě přijde. I když hubneme, i když sportujeme, i když se snažíme. Mládí je pryč a vy máte pocit, že…

 

iSport.cz

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu smlouvu do roku 2021

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu…

Trenér Santiago Solari podepsal v Realu Madrid smlouvu až do léta 2021. Původně dočasný kouč a nástupce…

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl Siniakové a jaké vidí naděje?

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl…

Nevyhnutelné střídání generací ve fedcupovém týmu, toho jsme byli podle Miroslava Černoška svědky o pražském…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Blíží se Vánoce a je tu čas na to vybrat dárky. Zatímco dospělí vědí, že dárky nosí další dospělí, děti žijí…

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu Hry o trůny prozradila konečně datum vysílání

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu…

Každá bitva, každá zrada, každé spojenectví, riziko, boj, přísaha i smrt. To všechno je pryč, protože teď záleží…