Diskuse

Volkswagen Touran (2016)

24.8.2016

VW Touran je vozidlo, ktoré bolo mnohými diskutérmi na fórach dosť silne kritizované. Neviem či pre to, že je to VW alebo pre nejakú inú…

 

Volkswagen Touran (Pandy)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 25.08.2016  08:00

    spotreba

    Spotrebu máš parádnu. Len ten motor veľmi nepodtáčaj, môže sa ti to vypomstiť. S takým štýlom jazdenia ako popisuješ, že máš, si mohol ísť kľudne do toho DSG. To by vydržalo a jeho komfort by si si ozaj užil.
    Niesom si istý, či ročný nájazd 10000km by bol pre mňa dôvodom na kúpu auta, asi by som to nechal na MHD a taxíky. Ale prečo nie, za prachy aj dom v Pahe ako sa vraví.
    Prajem veľa šťastných km.
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 25.08.2016  11:08

      « Re: spotreba

      Ďakujem za prianie aj radu.
      Áno je pravda, že si musím zvyknúť na ten motor a odvyknúť si od rovnakého štýlu jazdenia aký som mal s Fabiou Combi (myslím na rovnakej trase kde a ako som radil rýchlosť pri Fabii, neplatí pri Touranovi ale zvádza ma to a niekedy podtočím motor ale len na kratúčko).
      Snažím sa držať odporúčania radenia vždy. Po skúsenostiach sa mi vidí, že nikdy neodporúča zaradiť vyšší stupeň skôr ako je motor v optimálnych otáčkach a pradie prirodzene.
      Pred kúpou som mal skúšobnú jazdu na Tourane 1.6 TDI. Auto mi odporúčalo zaradiť 5 stupeň, tak som to spravil ale zvuk motora bol neprirodzený, trochu to dunelo, tak som radšej vrátil nižší stupeň a zaradil 5 neskôr pri vyšších otáčkach. To isté aj pri 6-tke. Obával som sa (aj po napísaných skúsenostiach niektorých diskutérov), že to môže robiť aj 1.4 TSI. Našťastie, ako som spomínal vyššie, z 1.4 TSI takú skúsenosť a pocit nemám.

      Ale áno, súhlasím, radšej nepodtáčať motor. A tá spotreba ... no uvidíme do budúcnosti. Najvýraznejšie sa šetrí pri plynulej, predvídavej jazde (križovatky a pod. a z kopca so zaradeným stupňom bez plynu (tam stačí pri 70 km/h aj 200 m úsek a klesne o 0,2 l/100km). Palubný počítač mi ukazuje o 0,5 l nižšiu priemernú spotrebu ako je vypočítaná na spritmonitor.de, kde je počítaná podľa natankovania nádrže.

      Trochu ma tá DSG mrzí, ale už to nezmením. 2200€ tiež nie je pre mňa nezanedbateľná úspora. Myslím, že aj tak je to pre rodinu skvelé auto.
      • 10 Reagovat !

        foto Toky1

        Toky1 25.08.2016  11:21

        « Re: Re: spotreba

        Podtáčanie sa nemusí prejaviť len neprirodzeným dunením. To je ten najmenší problém. Horšia je povedzme tvorba karbonu, či v saní alebo vo valcoch. Takisto pri 1400ot dupnúť na plyn, veď turbo to vytiahne z pruseru - toto je cesta do servisu. Aby si ma zle nepochopil, týmto nekritizujem tvoj spôsob šoférovania, ja neviem ako jazdíš ty. Len sa snažím poradiť. A radič radenia by som veľmi do úvahy nebral ja by som sa s manuálom snažil nepúšťať motor pod 1800- 2000 otáčok. Môj názor.
      • 00 Reagovat !

        foto baryton

        baryton 16.10.2016  14:51

        « Re: Re: spotreba

        Od 6/2016 jsem majitelem Tourana 1,4 TSI s manuální převodovkou a musím potvrdit, že se dá bez problému dostat se spotřeba pod 6l. Moje celková průměrná za 3000 km je 5,37 (skutečná 5,64). Jezdím nad 1400 ot, 10% město - 60% meziměsto a 30% dálnice. Klidná jízda +- v rámci rychlostních limitů.
        Přemýšlím o preventivní výměně oleje po najetí kolem 5000 km. Má to smysl?
        • 00 Reagovat !

          foto Pandy

          Pandy 17.10.2016  15:44

          « Re: Re: Re: spotreba

          Tú istú otázku som kládol aj ja kdekomu kto s autami robí. Odpoveď bola: zbytočne. Sám neviem ako sa rozhodnem ja, ale pravdepodobne to závisí viac od počtu najazdených km. Ak to bude do roka cca 17000 km, tak by to možno malo zmysel.

          Keď tam dal VW ten 2 ročný interval (alebo tých 29000 km), tak to asi mal premyslené, že motoru by to nemalo uškodiť.

          Veľmi pochybujem, žeby ten 2 ročný interval bol naschvál: "len nech sa im pokazia autá, aspoň na servise zarobíme".

          No a k tej spotrebe: ja točím motor od 1400 - 2100.
          Pri jazde v meste 50km/h na 3 (2000 ot.), zriedka 4 (1500 ot.)
          mimo mesta 70 - 80 km/h na 5 (1700 - 2000 ot.)
  • 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 25.08.2016  11:35

    Sportsvan versus Touran

    Především blahopřeji k suprovému autu jehož přepravní kapacita je opravdu famózní. Podle mě sis vybral i nejlepší možný motor. Těch 110 Kw a 250 Nm je s přehledem dostačující i při plném zatížení. Opravdu mě taky zaráží ta neuvěřitelně nízká spotřeba u tak relativně velkého auta. Mám ve sportsvanovi taky 1,4 TSi ale jen 92 Kw a při normální jízdě to mám tak kolem 6 l. Na ten rádce řazení už vůbec nekoukám, ten prostě radí motor nesmyslně podtáčet. Pak se motor jen zanáší karbonem a zbytečně se namáhají ložiska a setrvačník. Osobně pod 1800 ot/min nejdu nikdy. Optimum je mezi 2-3000 ot. při klidné jízdě. občas to protáhnu i na 5000 ot abych vyhnal pavouky. Co mě ale zaráží tak jak v recenzi srovnáváš vnitřní prostor sportsvana a fábie kombi. Nezlob se ale to je naprosto nesrovnatelné. Ve sportsvanovi si vzadu klidně přehodím nohu přes nohu jako v superbu, zatímco ve Fábce se vzadu cítím jak sardinka v konzervě. A mimochodem Touran i Sportsvan jsou postavené na prodlouženém podvozku Golfa. A navzájem se liší zejména podstatně větším kufrem. Kabina je skoro stejná co do šířky výšky i délky. Jen Touran má 3 samostatné sedačky.
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 25.08.2016  12:33

      « Re: Sportsvan versus Touran

      Ďakujem za reakciu.
      To porovnanie Sportsvanu a Fabie Combi som upravil v článku. Presnejšie som rozpísal čo som mal na mysli. Uznávam, že v mojej recenzii môže byť niečo, čo by bolo treba lepšie vysvetliť.
  • 00 Reagovat !

    foto TomZ

    TomZ 27.08.2016  01:16

    Děkuji za recenzi

    Děkuji za obsáhlou recenzi. Zrovna stojím před výběrem rodinného auta a Touran 1.4TSI DSG je vážný kandidát, takže mi pomohla v rozhodování.

    Pro mě to tedy není moc srdcovka, která by ve mě vzbudila emoce - je to takové rodinné přemisťovadlo. Působí menším dojmem než reálně je. Vypadá menší jak tiguan a taky nevypadá podobně velký jako C4Grand picasso (jen lehce větší). Motor kultivovaný, výkonově k auto přiměřený, ale ne nijak gradující. Podvozek na můj vkus dost nekomfortní (což po Fabii asi máš opačně) a proto hodně uvažuji o adaptivním. Souhlasím, že se s ním skvěle manévruje (zvlášť pro mě, kdy teď jezdám 4.85m dlouhým autem se špatným rejdem)

    Docela mě překvapuje, že jsi nevolil lepší světla, když je pro tebe priorita bezpečnost. Já naopak do nich hodlám investovat (vč. natáčení do zatáček a dynamického stmívání). Za tmy člověk jezdí více méně celou zimu. S tou cenou opravy máš pravdu, ale to lze řešit rozšířenou zárukou resp. pojistkou při nehodě.

    Nevyplatll se ti vzít highline? Je jen o cca 30.000kč (1.100E) dražší, ale má již adaptivní tempomat, radio s bluetooth, litá kol atp.

    Povzdechnutí nad neobjednáním auta s AT už čtu po několikáté, tak snad příště. Já chci primárně MPV v benzínu v AT s moderními technologiemi a tak opravdu zbývá jen Touran, C4 Grand picaso a BMW 2 Grant active tourer. Asi tě taky nic lepšího jak touran nenapadně víď? BMW je dražší s C4 sice lehce větší a lehce levnější, ale to o ovládání přístrojů uprostřed dotykově...bez komentáře.
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 27.08.2016  08:43

      « Re: Děkuji za recenzi

      Presne z toho dôvodu som písal túto recenziu, aby pomohla tým, ktorí sa rozhodujú kupovať nové vozidlo a VW Touran majú "v mrku". Ja som si ťažko zháňal info vyše 1/2 roka a veľa som toho aj nevedel. V mojej recenzii som sa sústredil na popísanie toho, čo nikde inde nie je. Tak som rád, ak to niekomu pomôže.

      Grand Picasso C4 nie je nezaujímavý. Je to zvonku väčšie auto ako Touran ale vo vnútri ani oveľa nie. Palubnú dosku má veľmi natiahnutú do dĺžky. Avšak na Slovensku sa nedá kúpiť benzín, iba diesel. Čo sa týka asistenčných systémov, tak to čo mám v Tourane tam mať nemôžem. Nerobí sa to v Citroene.

      Ako som už v teste spomínal, ak niekto uvažuje nad Touranom s AT a s asistenčnými systémami pre vodiča, momentálne je to na trhu najlacnejšie auto. BMV by s takouto technikou bolo oveľa drahšie a mne sa ani veľmi nepáčilo. Ale preštudoval som si aj ten Tourer.

      Ja som sa zviezol s touranom 1.4 s DSG v novembri 2015 a páčilo sa mi to. Netrhá, necítiť preraďovanie, všetko je plynulé. O DSG vodič ani nevie. Naviac je výhoda automatickej jazdy v kolóne (auto sa samo rozbehne a samo zastaví) a auto môže mať aj Emergency systém. Rýchlosti radí plynulo a rýchlo, pri 65 km/h už tam bol 7. stupeň, takže motor je nastavený tak, aby otáčky motora boli v dolnom spektre od 1500, kde je krútiaci moment už 250 Nm. Vôbec sa mi nezdalo, aby bol motor podtáčaný, bolo cítiť vibrovanie alebo dunenie. Niektorí v recenziách vozidiel s DSG píšu, že počujú dunenie a cítia vibrovanie (že DSG zbytočne drží motor v nízkych otáčkach), ale píšu to pri Dieslových motoroch. Pri tejto kombinácii 1.4 110kW a DSG som takéto negatíva nečítal (recenzenti sa totiž sústredia na dieslové motory pre Touran, benzín nepovažujú za ekonomickejšiu voľbu pre Touran) a ani na "vlastnej koži necítil". Je to myslím dobrá voľba, ale ako som spomínal, chcel som ušetriť a trochu som sa obával aj možných porúch okolo DSG (+ 74 kg naviac vo váhe vozidla) a tak som šiel do manuálu.

      O Highline som uvažoval ale nepáčila sa mi tá čierna lesklá na palubovke, ktorá je v tom Highline štandardne a ani chrómový rám okolo okien, ktorý ku bielej karosérii podľa mňa neide (auto sa mi zdá tučné). Highline má naviac také "drobnosti", ktoré som nepotreboval. Takže som si tú viac ako tisícku radšej ušetril. Mimochodom medzi Slovenskom a Českom je v cenníkoch VW a výbave trochu rozdiel.

      K svetlám. Myslím, že LED v Tourane môže mať navrch vzhľadom na použitú technológiu. Xenóny boli nízkonapäťové výkonné žiarivky ale problém bol hlavne projektor (projekčná stena, ktorá sa vypáli a preto svetlo po čase svieti slabšie). U LED ja predpokladám oveľa vyššiu životnosť ako pri Xenónoch. Ako je to s viditeľnosťou počas dažďa a tmy pri LED niet veľa info. Avšak bodujú rovnako bielym spektrom čo bolo práve pri viditeľnosti za použitia xenónov vyzdvihované.
      Ja som si doprial akurát to, že som si priplatil Light assist (automatické prepínanie diaľkových a tlmených svetiel). Veľmi som to však ešte nemal kedy otestovať.

      Prajem veľa správnych a dobrých info pred Tvojim výberom nového auta. Ja som spokojný a nad tou chýbajúcou DSG neplačem. Je to predsa len kus železa a v živote ide o dôležitejšie veci ako sú dobré vzťahy s ľuďmi naokolo, porozumenie, pokoj a láska. A odvezieme sa aj s manuálom. Aj tak mi najväčšiu úľavu pre moje koleno prináša tempomat.
    • 00 Reagovat !

      foto ras074

      ras074 31.10.2016  09:22

      « Re: Děkuji za recenzi

      Ahoj, také uvažuji o Touranu, 1.4TSI (asi DSG). Vše se mi maximálně líbí, krom ceny! :-( Máš nějaké zkušenosti, kolik % jde usmlouvat? (na Škodovku mám cca 14% slevu!) Ještě nikdy jsem novotinu nekupovat, tak nemám zkušenosti. Díky moc
    • 00 Reagovat !

      foto omiko

      omiko 29.10.2017  08:07

      « Re: Děkuji za recenzi

      Pripajam sa k podakovaniu za recenziu, fakt patri medzi 10 najlepsich na tomto webe. Cital som ju hned ked vysla a postupne som sa k nej vracal ked som zacal rozmyslat nad Touranom.. Tak zapacil sa manzelke a kedze uvaha nad novym autom sa z teorie presunula do praxe, nebolo o com. Zvazoval som este Zafiru, bola predsa vyrazne lakavejsia cena, ale nakoniec to len pomohlo sa utvrdit ze “jedine Volkswagen..” ;)

      Nakoniec sme minulý týždeň objednali rovnako biely (silnym kandidatom bola modra carribean) a rovnako 1,4 TSI manuál (tiez som silno zvazoval DSG ale vsade tie postrehy o cukani pri rozbehu ma utvrdili ze toto bude menej kazové) a kedze som dostal vyhodnu ponuku tak nakoniec zvitazila vybava Highline Edition (2 mesiace som vsak v roznych konfiguráciach zvazoval vylucnr Comfortline Edition) takze ostava len cakat a tesit sa. Teraz aktuálne je vsak cakacka 20 týždňov (!!!!), vraj vsetci (aj nemci) sa zblbli (podla mna len dostali rozum) a chcu prevazne TSI. Prist by mal teda na prelome februára a marca...
      Zelam teda vela šťastných kilometrov a este raz dik 
  • 00 Reagovat !

    foto lk-2000

    lk_2000 30.08.2016  15:23

    Pár postrehov

    Zdravím majiteľov a možno budúcich majiteľov Touran-a!
    Koncom roka 2015 som aj ja vyberal nové rodinné auto a voľba padla na VW Touran 1.4 TSI Highline s manuálnou prevodovkou (druhý kandidát bol Citroen C4 Picasso, ale nakoniec ma nepresvedčil). Doplnil by som pár mojich postrehov k vyššie uvedenej recenzii.

    1. Nesúhlasím s tvrdením, že DSG prevodovka je pre túto motorizáciu ideálna, alebo tá najlepšia voľba. Bol som si ju vyskúšať, keď som vyberal auto a bol som z nej sklamaný. Podľa mňa drží motor pri bežnej jazde v úplne nízkych otáčkach a brutálne ho podtáča (ja som cítil dunenie). Jazda so zvoleným športovým režimom je zase moc "nervózna", príliš nevhodná pre jazdu s rodinným autom. Najviac ma však odradila od prevodovky DSG jej váhavosť pri rozbiehaní. Pri miernom pridaní plynu sa správala, akoby sa ani nechcela rozbehnúť, pri väčšom pridaní plynu zase reagovala príliš skokovo. Pri manévrovaní na parkovisku som s ňou nemal vôbec istotu ...

    2. Čo sa týka bezpečnostných prvkov, tak mojou prioritou boli čo najlepšie svetlá, preto som si objednal Full LED svetlá s automatickým natáčaním a dynamickou reguláciou diaľkových svetiel. Nelutujem, že som si priplatil. Sú výborné! Majú intenzívnu bielu farbu s jasnou hranicou medzi osvetleným a tmavým priestorom. Dynamická regulácia diaľkových svetiel funguje super, diaľkové svetlá sa automaticky prispôsobujú protiidúcim vozidlám, stlmia sa na ľavej strane (neoslňujú protiidúceho vodiča, zatiaľ mi nikto neblikal), pričom pravá strana (okraj vozovky) ostáva stále výrazne osvetlená. Ak dobieham vozidlo, tak sa vytvorí svetelný kužel, ktorý svieti vľavo a vpravo okolo dobehnutého vozidla do diaľky, pričom dobehnutému vodičovi nesvieti do spätného zrkadla. Je to veľmi návykové, jednoducho super...
    Iné bezpečnostné prvky som zámerne neobjednával. Stačí mi aj adaptívny tempomat, ktorý je fajn, ale podľa mňa nezvláda úplne dobre reakcie na odbočujúce vozidlá. Ak predomnou nietko brzdí, má zapnutú smerovku a odbočuje, tak tempomat vždy brzdí, ako keby mala nastať krízová situácia.

    3. Čo sa týka dynamických vlastností a spotreby, tak spotrebu dosiahnutú recenzentom (Pandy) 5,5 l/100 km mávam možno pri ustálenej rýchlosti (občas). Môj dlhodobý priemer je zatiaľ 6,9-7,0 l/100 km (podľa dotankovania - palubný počítač mi ukazuje o cca. 0,3 l menej). Je pravda, že jazdím prímestské a mestské trasy a keď je možnosť, tak to aj osolím... Na dvojke to kľudne točím k obmedzovaču otáčok (rýchlosť cca. 100 km/h) a pri predbiehaní sa nebojím podraďovať zo šestky na trojku...

    4. Pri objednávaní som váhal medzi verziou Comfortline a Highline. Po preštudovaní obrázkov a porovnaní vozidiel u predajcu som neváhal ani chvílu a rozhodol som sa pre Highline v čiernej perleťovej farbe so svetlým interiérom, s väčšími kolesami (Stockholm 215/55 R 17), panoramatickou výklopnou strechou, Full LED dynamickými svetlami, bezdotykovým otváraním a štartovaním a úložnými sieťami v batožinovom priestore a objednal som si aj dojazdové rezervné koleso (v štandarde je len lepiaca sada). Výbava Highline je podľa mňa oveľa elegantnejšia zvonka aj zvnútra ako Comfortline.

    Dôležité je pred kúpou si vyskúšať zvolenú verziu. Ja som bol vyskúšať aj 1.6 TDI s manuálom a po 5 km jazdy som vedel, že tá kombinácia nie je pre mňa...

    Kúpu nelutujem, Touran splnil moje očakávania.
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 30.08.2016  21:58

      « Re: Pár postrehov

      Blahoželám k novému Touranovi.

      Som veľmi rád, že si Ty prispel svojimi cennými praktickými postrehmi.

      Ad1: Toho Tourana s 1.4 DSG si zaiste testoval trochu dlhšie a dôkladnejšie ako ja (ja som mal na to žiaľ len raz a asi len cca 2 hodiny). To čo popisuješ v správaní DSG pri tomto motore (1.4 TSI) je možno to, čo myslel autor v jednej zahraničnej recenzii pod slovami, že "1.4 si s DSG nie veľmi rozumie" (citát nie je úplne presný) a nič viac, takže Tvoja skúsenosť a popis zaiste budú pre niekoho osožné.
      • 00 Reagovat !

        foto SCHROJF

        SCHROJF 31.08.2016  12:53

        « Re: Re: Pár postrehov

        Kazde DSGecko podtaca motor,je jedno aka je s tym spojena motorizacia,preto je dobre si priplatit za padla-tlacitka pod volantom,a obcas,hlavne v meste manualne podradit.Je trosku dolezite sa aj s DSGeckom naucit jazdit,pri manevrovani na parkovisku nieje vobec potrebne stlacat plyn,staci pustat brzdu a vsetko ide tak ako ma,podla mojho nazoru ;-)
        Prajem vela stastnych a hlavne bezproblemovych kilometrov!
  • 00 Reagovat !

    foto Oldik

    Oldik 01.09.2016  16:10

    prostě nový Touran

    Konečně sem někdo napsal i o novém Touranu. Díky
    Já mám našeho hnědáka od března. Touran 1.4 TSI 110KW, DSG7, Highline, Static LED.
    Najeto cca 11500 km, při spotřebě 7l. Jedna cesta do Chorvatska ;).

    Přecházel jsem ze Škody Roomster 1.4 benzin 63KW, se kterou jsem byl spokojen, ale už jsem přece jen toužil po něčem o stupínek lepším. Hledal jsem tedy střední MPV a pokukoval po C4 Grand Picassu - ale ty u nás nedávají s benzinem a pak už už jsem byl rozhodnutý pro Opel Zafiru, taky s benzinem 1.4. Dnes už starý Touran se mi vždycky líbil z vnějšku, ale zevnitř moc ne. Než jsem našetřil potřebný základ na cokoliv, tak se objevil tento příjemný úkaz, Nový Touran. Ten mě nadchnul jak zvnějšku (leckdo namítne, že po roomsteru by se mi mohlo líbit vše, ale to spíše on nepochopil smysl roomstera) a hlavně zevnitř.

    Takže zatím po půl roce si při každém nasednutí povzdechnu, jak dobře jsem vybral. No uvidíme po dalších letech. Ale co je dokonalé ?

    V porovnání s Roomsterem mám při dvojnásobném výkonu o půl litru menší spotřebu - klidná jízda 5,5 , normální 7, razantnější cca 8.
    DSG je super, když se člověk naučí jak s plynem. Přikoupil jsem páky za volant na řazení, ale spíše změním režim na S, když jedu do kopce nebo před předjížděním a pak nemám s podtáčením problém. Jinak je normální režim OK.
    Adaptivní tempomat nemá chybu. I zde platí, že to chce chvíli na sehrání se aby člověka nepřekvapilo třeba brždění za cyklistou.
    Vnitřní prostor je dostačující. V Chorvatsku jsme celkem v klidu přežili i 10hodin popojíždění (spíše stání) v koloně.
    A LED světla, ikdyž ne natáčecí, jsou úchvatná. Já teď prostě vidím ve dne, vidím, když se stmívá a vidím i v noci. A klidně může i pršet. Až mám strach pouštět dálková světla, abych nesežehnul co je předemnou. Úplně stačí automatická korekce sklonu světel.

    Váhal jsem jestli DSG nebo LED světla a vzal jsem obojí. A teď jsem jenom rád. Co se jízdy zatím týče, tak za mě to nemá chybu.
    Co se servisu týče, to se prostě uvidí. Touran je nejdražší člen rodiny,ale všichni ho mají rádi ;)
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 01.09.2016  20:18

      « Re: prostě nový Touran

      Jenom drobná poznámka k designu Roomstra. Zpočátku to z mé strany bylo doslova a písmene designové oppovržení, téměř na úrovni Fiatu Multipla, které stále považuju za jedno z nejohyzdnější aut. Ale u roomstra nastával postupný přechod ze stavu naprosté oppovržení - a vlastně není až tak ošklivý - ta ošklivost má i nějaký svůj půvab a v poslední době se mi vlastně dokonce i líbí. Je to vlastně jediná škodovka kromě své letité oktávky za kterou se občas i otočím.
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 12.09.2016  14:14

      « Re: prostě nový Touran

      Chcel by som sa Ťa opýtať, ak už máš nového Tourana 1.4 TSI s DSG, aké máš otáčky motora pri:
      40 km/h, a aký je zaradený rýchlostný stupeň
      50 km/h, a aký je zaradený rýchlostný stupeň
      60 km/h, a aký je zaradený rýchlostný stupeň
      70 km/h, a aký je zaradený rýchlostný stupeň

      Samozrejme po rovine, aby to bolo objektívne.

      Veľmi by mi to pomohlo urobiť si obraz správania motora 1.4 TSI a DSG a pozrieť sa na svoje ovládanie Tourana 1.4 TSI s manuálnou prevodovkou.
      • 00 Reagovat !

        foto Oldik

        Oldik 13.09.2016  17:01

        « Re: Re: prostě nový Touran

        Automat při normální jízdě udržuje otáčky cca na 1400-1600 ale podřazuje až kolem 1200, takže při jízdě do kopce a serpentin používám režim S.

        Při rychlosti 130km/h jsou otáčky kolem 2200-2400.
        • 00 Reagovat !

          foto Pandy

          Pandy 14.09.2016  14:01

          « Otáčky motora, jeho životnosť, spotreba

          Ak je to tak, tak potom to súhlasí aj s mojim manuálom. Ak by som sa riadil navrhovateľom radenia prevodových stupňov, tak pri uvedených rýchlostiach mám rovnaké otáčky ako to robí Tvoj motor 1.4 TSI 110 kW s DSG.

          Vyzerá to tak, že logika pracovných otáčok motora je teda nastavená rovnako v tomto konkrétnom aute Touran 2015 a motore 1.4 TSI 110 kW či už má auto DSG alebo manuálnu prevodovku.

          VW sa teda snaží evidentne držať otáčky motora na čo najnižšej hranici. Dôvod? Zdá sa, že preto, aby dosiahol čo možno najnižšiu prevádzkovú spotrebu paliva a teda splnil predpísané európske normy. Alebo?

          Pýtam sa:
          Urobil by VW motor 1.4 TSI 110 kW (bavíme sa o konkrétnom motore), ktorý by sa sám (s použitím DSG) zničil (kľuky, ventily, zanášanie karbonom a pod.) používaním v nízkych otáčkach (1400-1600, resp. 1200-1600)?

          Nie sú potom tieto "nízke otáčky" otáčky pre tento motor únosné a rozumné?

          Stále sa bavíme o jazde pod záťažou po rovine. Je mi jasné, že v takýchto otáčkach (1200-1600) do kopca sa nemôže jazdiť.

          Hľadám odpovede.
      • 00 Reagovat !

        foto Oldik

        Oldik 07.11.2016  11:53

        « Re: Re: prostě nový Touran

        Včera jsem si na tohle vzpomněl a díval se jak ten automat řadí v závislosti n rychlosti. Při klidném rozjezdu na rovince DSG řadí cca co 10-15 km.

        10 km/h 2. stupeň
        20< km/h 3. stupeň
        35< km/h 4. stupeň
        50< km/h 5. stupeň
        60< km/h 6. stupeň
        80
    • 00 Reagovat !

      foto ras074

      ras074 31.10.2016  09:24

      « Re: prostě nový Touran

      Ahoj, také uvažuji o Touranu, 1.4TSI (asi DSG). Jak jsi s DSG spokojen? Vše se mi maximálně líbí, krom ceny! :-( Kolik % jsi při koupi usmlouval, jestli můžeš prozradit? (na Škodovku mám cca 14% slevu!) Ještě nikdy jsem novotinu nekupovat, tak nemám zkušenosti. Díky moc
      • 00 Reagovat !

        foto TomZ

        TomZ 31.10.2016  09:36

        « Re: Re: prostě nový Touran

        Ahoj,
        určitě záleží, zda to kupuješ jako nepodnikatel, nebo jako fyz osoba podnikate / právnická osoba. Jako podnikatel dostaneš hned 30k kč dolu. Navíc mě 3 dealeři (v Praze) k tomu navíc sami od sebe nabízeli slevy cca 7-8 procent. Resp. řekli 7, nebo 8 a já řekl, že chci 10 a to mi nakonec dali.
        Také jsem kupoval první nové auto a neměl jsem s tim zkušenosti. Ale šel jsem do autosalonu s tím, že chci slevu 30k kč a 10procent a někdo na to kývl hned, někdo se cukal, ale nebyl to problém nikde. Pak jsem ještě zkoušel dalších pár tísícovek, ale to už nechtěli.
        • 00 Reagovat !

          foto ras074

          ras074 31.10.2016  09:41

          « Re: Re: Re: prostě nový Touran

          Kupuji to jako fyzická osoba - nepodnikatel, čili žádná úleva na dani. Tím pádem pod 10% bych neměl jít, že? P.S.: Jsem z Olomouce, jiný kraj jiný mrav, takže bych se nedivil, kdybych jel kupovat někam do čech :-)
          • 00 Reagovat !

            foto TomZ

            TomZ 31.10.2016  14:21

            « Re: Re: Re: Re: prostě nový Touran

            Ja o danove uleve nemluvil. Ciste o sleve, ktera ma vliv na finalni cenu vozu.
            • 00 Reagovat !

              foto ras074

              ras074 01.11.2016  06:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: prostě nový Touran

              OK, díky! Zkusím těch 10% a uvidím! :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Oldik

                Oldik 02.11.2016  11:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: prostě nový Touran

                Ahoj.

                Ja ho bral s financovanim VWFS na rodne cislo (nepodnikatel) a s Roomsterem na protiucet. No a po odecteni vztazenych slev mi nabizeli slevu 6%. Tak jsem se zeptal na 9% a po konzultaci s nadrizenym mi prodejce rekl, ze to pujde.

                Jinac porad naprosta spokojenost. Automat nenudi, spise naopak. Umoznuje mi uzit si kazdou jizdu. Opravdu vubec neuvazuju, ze bych chtel jine auto (vetsi, lepsi, silnejsi) tak jako drive.

                Co se ceny tyce, tak kdyz jsem si zkousel poskladat Zafiru nebo C4 grnad picasso, tak ta cena by byla podobna.

                • 00 Reagovat !

                  foto TomZ

                  TomZ 02.11.2016  14:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prostě nový Touran

                  Ano, pokud člověk chce hodne vybavené auto se silnějším motorem, tak C4 GP, nebo Zafira vychází cenově podobně (v rozmezí 50k kč).
                  Pokud člověk hledá takto prostorné auto a nebere moc ohled na výbavu a motor, pak je ten rozdíl bych řekl vyšší.
                  Jinak tohle mi nepřijde jako špatná nabídka, člověk nemusí čekat (v mém případě 7 měsíců): [odkaz] Podle mě byla ceníkovka 850-900.
                  • 00 Reagovat !

                    foto ras074

                    ras074 02.11.2016  20:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prostě nový Touran

                    Díky! Už mám jasněji :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto ras074

                  ras074 02.11.2016  20:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prostě nový Touran

                  Díky moc za info.Zkusím 10% tady v Olomouci,když nic,tak se projedu vlakem do Prahy,no. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Pavel-F

        Pavel F 04.11.2016  17:36

        « Re: Re: prostě nový Touran

        Zdravím - já jsem skončil těsně nad 10 procenty s tím že první nabídky od tří dealerů (Hradec Králové a Pardubice) byly rovnou na 9 procent z ceníků .
        Objednáváno v 3 2016 a díky rozpočtu který jsme si dali jsme se drželi spíše v dolní polovině co se nabízí.

        Plus díky financování přes VW zimní kola a hliníkových kolech - jeden dealer to ohodnotil na 27 tisíc) . Dali jsme 70 procent akontace takže přeplatek za celou dobu ani ne 5 tisíc (po odečtu pojištění) .

        Co jsem slyšel tak díky zahájení výroby Tiguanu byla v létě objednací doba 10 měsíců protože zkrouhli kapacitu Touranu na lince na polovinu.
      • 00 Reagovat !

        foto gajdala

        gajdala 07.11.2016  21:19

        « Re: Re: prostě nový Touran

        Zdravím,
        já mám Tourana od konce srpna letošního roku.
        Podařilo se mi "vyhádat" slevu 14% a byl to asi pomyslný strop,jelikož konkurenti již nechtěli jít pod tuto cenu.
        Možná kdybych zkusil ještě více dealerů,tak bych srazil nějakých 5-10 tisíc dolů.
        Dostal jsem navíc hliníková kola se zimními pneumatikami od leasingovky,perfektní úrok a uzamykání zpátečky jen za asi 4 tisíce.
  • 00 Reagovat !

    foto dabl

    dabl 12.09.2016  12:02

    Manuál

    Som čakateľ na nového Tourana. Tento príspevok a diskusia mi pomohla, ďakujem. Chcel by som sa opýtať či nemáš manuál k Touranu v elektronickej podobe. Nikde ho neviem zohnať.
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 12.09.2016  13:16

      « Re: Manuál

      Žiaľ, manuál v elektronickej podobe nemám. Pred kúpou som ho zháňal aj ja, ale márne. Neviem, prečo je taký problém u VW zverejniť manuál. Napr. Škoda má na webe manuály voľne k stiahnutiu na všetky modely.

      Ja som si pomohol pred kúpou Tourana študovaním knižných manuálov Passata (sused), Sportsvan (kolega). Veľa vecí tam je rovnakých. Niekedy v marci som bol na predajni u jedného predajcu a len som si tam na mieste prelistoval manuál k novému Touranovi a zistil, že je tomu skutočne tak.

      Keď som si prevzal svoje auto, tak som zistil, že môj manuál je novší (prepracovaný) oproti tomu, čo som predtým u predajcu listoval. Evidentne nový modelový rok 2017 má aj manuál novšieho vydania.
      • 00 Reagovat !

        foto dabl

        dabl 12.09.2016  21:59

        « Re: Re: Manuál

        Mne sa podarilo nájsť stránku pre majiteľov. Bohužiaľ to majú nezmyselne blokované na VIN číslo.... Hm.

        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Pandy

          Pandy 14.09.2016  14:12

          « Re: Re: Re: Manuál

          Skúsil som túto stránku a zadal VIN, ale vypísalo, že teké VIN nenašlo. Tkaže nič. Neviem, či to neplatí len pre UK. Inak zaujímavé stránky.
          • 00 Reagovat !

            foto dabl

            dabl 21.09.2016  10:21

            « Re: Re: Re: Re: Manuál

            Ďakujem, nevadí. Počkám do februára – u mňa doba čakania 6 mesiacov.
  • 00 Reagovat !

    foto ptr078

    ptr078 04.10.2016  19:00

    manual

    mne manual na golfe/1.4 92kw po 10 000km ozil a radi uz lepsie hlavne z 3ky na 4ku som mal zo zaciatku problem, ale je pravda, ze problem s R ostal, nie vzdy sa mi podari spiatocku zaradit na prvy krat

    - inac otazka na majitelov novych vw ohladom celneho skla - na mojom som si vsimol dost vela skrabancekov, co ma na novom aute dost zarazilo
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 07.10.2016  20:49

      « Re: manual

      po 3 mesiacoch a 3300 km je stále problém so zaradením R. Ostatné rýchlosti nie sú problém.

      Škrabančeky na prednom skle som si zatiaľ nevšimol. Keď poumývam auto a lepšie si ho obzriem, uvidím, či to mám aj ja. Auto umývam sám a ručne kefou napojenou na vodu. Kdesi som čítal skúsenosť akého si vodiča, že k škrabancom prišiel v umývačke. Tak neviem.
      • 00 Reagovat !

        foto ptr078

        ptr078 08.10.2016  20:11

        « Re: Re: manual

        tiez som zatial umyval vsetko sam, opatrne jemne, ph neutral, ked bolo nove dal som nanho aj keramiku za 200e, v umyvarke som este nebol, takze ked mi raz zasvietilo slnko a videl som tie skrabance na prednom skle bol som nemilo prekvapeny ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto Pandy

          Pandy 03.11.2016  08:48

          « Re: Re: Re: manual

          Zatiaľ som si nič nevšimol. Aj po umytí.
  • 00 Reagovat !

    foto davidmach14

    davidmach14 14.10.2016  12:40

    Poděkování

    Ahoj, toto není recenze, ale román psaný srdcem! :-) Bylo to moc pěkné počtení, které zásadně přispělo k tomu, že jsem Tourana zařadil do seznamu možných nástupců našeho Hyundai i30. Jediný otazník zůstává ohledně spolehlivosti, tam se názory různí. Počkám ještě na příchod nového Grand Scenicu na trh a pak začne eliminace... >:-[] Ať ti to jezdí! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 17.10.2016  07:44

      « Re: Poděkování

      Ďakujem. Veľmi dobre si pamätám ako som sa ja natrápil nad výberom nového auta, ako som ťažko dostával odpovede na moje otázky. Kúpa nového auta do rodiny je stále finančne náročná a info sú potrebné, aby si potom kupujúci nemusel vyčítať, že niečo dôležité opomenul.
      Svoju "recenziu" stále dopĺňam. Mám v pláne dopísať skúsenosti s Parkovacím asistentom, Tempomatom a pod. Jednoducho dopísať veci, na ktoré nikde (alebo veľmi ťažko), nenájdete odpoveď, dokonca ani u predajcu (tí zvyknú byť skúpi na slovo, ak im z toho nič nekvapne).
  • 00 Reagovat !

    foto DCharlie

    DCharlie 29.10.2016  21:27

    Zkušenost s Piano Black?

    Zdravím, protože naše devítiletá Xsara Picasso potřebuje nahradit modernějším a především bezpečnějším nástupcem začal jsem se poohlížet co je k mání. Pro mě jasná volba byl Touran, vzhledem k nutnosti umístění tří dětských sedaček na zadní sedadla a jeho kompaktním rozměrům. Byl jsem se projet, nechal udělat nabídku a vzhledem k nevýhodnosti výbavy Comfortline volil Highline. Jediné čeho se obávám je design palubovky s velkou lesklou plochou nazývanou Piano Black. Jaké jsou Vaše zkušenosti po nějaké době užívání? Ještě by mě zajímalo jak se chová vyhřívané čelní sklo-drátky vzhledem k protisvěstlu, jak vedne, tak v noci? Díky za Vaše odpovědi.

    • 00 Reagovat !

      foto baryton

      baryton 29.10.2016  22:38

      « Re: Zkušenost s Piano Black?

      Mi se naopak dekor palubní desky piano black moc líbí a dodává autu eleganci. Kdybych konfiguroval znovu, přidal bych led světla. Dsg bych nebral, protože v tom autě by z pohledu řidiče byla velká nuda. Jezdím často s tempomatem a to jediné co řeším je řazení. Naopak doporučuji přikoupit mirrorlink včetně Android auto - super online navigace od Google, včetně hlasového ovládání. 1000 km měsíčně s navigací odpovídá datovému tarifu 200 MB, což je standard k k neomezenému volání od O2, který mám. Zkoušel jsem i Sygic Car Navigation (jediná navigace pro Mirrorlink, telefon přilepený k čelnímu sklu jsem zavrhl), ale zatím se mi nechce platit 60 euro (po slevě). Možná až pojedu mimo ČR, tak ji koupím. Touran (podle mě) nemá ve své třídě konkurenci!
      • 00 Reagovat !

        foto Oldik

        Oldik 07.11.2016  12:03

        « Re: Re: Zkušenost s Piano Black?

        Po 18 ledech řízení manuálu musím říct, že jízda s DSG je nopak více pohodlná a zábavnější. a to i stempomatem. V kolone mu dam rychlost a jakou vzdálenost má udržovat a jsem v klidu, že mi auto samo pomůže, když auto přede mnou zabrzdí.
  • 00 Reagovat !

    foto ras074

    ras074 31.10.2016  09:26

    Uživatelská recenze za 1*

    Přátelé, stručně, kolik % slevy lze při koupi nového VW usmlouvat? Díky moc
  • 01 Reagovat !

    foto orson66

    orson66 01.11.2016  17:40

    HALOGENY

    NO TO ŽE SI NEDAL DSG DOVEDU JEŠTĚ POCHOPIT (JÁ MAM DSG VE DVOU AUTECH A BEZ PROBLÉMU,NAVÍC ZÁRUKA 5LET/150000) NICMÉNĚ ŽE DO NOVÉHO AUTA DÁT DNES HALOGENY TAK TOMU SE ŘÍKA ŠETŘENÍ NA NESPRÁVNÉM MÍSTĚ,NENÍ TO O PARÁDĚ ALE BEZPEČNOSTI! ASI NEJEL S AUTEM CO JE MA PROTOŽE BYS NEMOHL MÍT UŽ NIKDY HALOGENY. :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Pavel-F

      Pavel F 04.11.2016  17:43

      « Re: HALOGENY

      taky jsem nepřiplácel a nepřijde mi že bych trpěl
      - ono když za lepší světla chtějí 37 tisíc a člověk vidí že světla jsou zrovna z jedna věcí které se dají vymontovat za pár minut tak to na zvažování je.
  • 00 Reagovat !

    foto abgx1

    abgx1 02.11.2016  16:21

    Spotreba

    tak ci tak, spotrebu mas velmi zaujimavu, nam to stale ide okolo 7,5-8l, a je jedno ako jazdis...

    aj ked pozeram ze jazdis dost setrne,

    ale musim poznamenat ze to ma lepsiu spotrebu ako nas hyundai i30cw 1.6 cvvt 93kw, hlavne pri dialniciach mimo SVK

    taka cesta z dovolenky s hyundaiom znamenala spotrebu okolo 9,3 - 9,5l (na dialniciach okolo tych 170kmh)
    touran pri rovnakom style ako s hyundaiom ide za cca 8,2-8,3l co je viac ako liter rozdiel...

    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 03.11.2016  08:45

      « Re: Spotreba

      Prekvapený som aj ja. Áno jazdím pokojne. Skúšam jazdiť aj pomaly aj rýchlo (do 100 km/h po bežných cestách) najčastejšie 70-80 na 5, občas na 6 po rovinke otáčky do 1600-2000. Mesto na 2 alebo 3 ak dlhší rovný úsek 4. Nikdy prudko neakcelerujem. Nikdy pedál na podlahu. Trošku plynu a počkať, nech sa auto rozbehne. Využívam dojazd. Uvidím ako to bude ďalej.
  • 00 Reagovat !

    foto mixx14

    mixx14 09.11.2016  11:11

    Hodnoty ohladom pneu v technicaku

    Ahoj Pandy, tiez mam objednany Touran 1.4 Tsi manual. Kedze auto pride na letnych gumach v decembri :), tak potrebujem kupit zimne pneu . Vedel by si mozno pozriet udaje v technicaku ohladom povolenych rozmerov diskov, hmotnostnych indexoch (LI atd). Neviem totiz ci LI=92 je dostatocne, ci netreba 96. Inak velmi super recenzia, tiez mi velmi pomohla pri rozhodovani. Tak nech Ti dlho a bezporuchovo auticko sluzi. Dakujem pekne :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 11.11.2016  15:39

      « Re: Hodnoty ohladom pneu v technicaku

      Ahoj, ja som si kúpil zimné pneu HANKOOK W320 / WINTER I*CEPT EVO2, rozmer 205/60 R16 96H XL

      V techničáku mám zapísané 205/60 R16 96V XL. Pre zimné pneu môže byť rýchlostný index o písmeno menej, teda H. 96 je index hodnoty hmotnosti záťaže na pneumatiku a tú treba zachovať. XL znamená Extra Load, čo je známka zosilenej pneumatiky.

      Sú to veľmi tiché pneu. Keď som prezul, tak som kolesá vôbec nepočul, pretože nie sú symetrické na čo ma upozornil môj servisák pneu. Na vode (jazdil som teraz veľa v daždi) nešmýkajú (samozrejme nešiel som ako blázon len normálne).

      Letné Continental 205/60 R16 96V XL sú o poznanie hlučnejšie.
      • 00 Reagovat !

        foto mixx14

        mixx14 15.11.2016  12:32

        « Re: Re: Hodnoty ohladom pneu v technicaku

        Dakujem pekne :-)
  • 00 Reagovat !

    foto DCharlie

    DCharlie 09.12.2016  19:56

    Statické LED světlomety

    Vyplatí se opravdu připlatit za statické LED světlomety? Jaké s nimi máte zkušenost potkávací - dálkové světlo? Trošku mě děsí cena, při případné výměně (15 tis. za světlomet).

    • 00 Reagovat !

      foto milan-mi

      milan.mi 14.12.2016  12:20

      « Re: Statické LED světlomety

      Zdravím,
      auto mám týden a jsem z nich nadšený. Na předchozím jsem měl halogeny a LED jsou někde jinde, lépe s nimi vidím. Trochu je třeba si zvyknout na ostřejší přechod tma světlo, ale jinak příplatku nelituji
  • 00 Reagovat !

    foto TomS

    TomS 18.12.2016  10:55

    Moje zkušenosti

    Ahoj,
    přeji všem čtenářům a diskutujícím hezké Vánoce a spoustu bezproblémových kilometrů v roce 2017.
    Taky se připojuji ke kladným recenzím na Tourana.
    Od března jsem další spokojený majitel tohoto auta. Bílá barva, 7-místné provedení, benzín 1.4 TSI 110 kw, manuální převodovka + nějaká výbava navíc airbagy, line asist, mlhovky …

    Poslední dva roky jsem řešil, co si pořídím za sedmimístné auto. Měl jsem původně dva horké favority Ford Galaxy nebo VW Sharan, ale spíše jsem se přikláněl k VW. Chtěl jsem koupit ojetého cca 4 roky starého do cca 100 000 km. Ale cena takového auto se stále pohybovala a pohybuje kolem 500 000 Kč a v koupi jetého byť s „prověřeným původem a najetými kilometry“ jsem spatřoval určité riziko.
    Když se v roce 2015 objevily první fotky nového Tourana a po jeho shlédnutí v říjnu v autosalónu jsem své záměry přehodnotil a v listopadu si ho za cca 600 000 Kč objednal a vůbec toho nelituji. Velikostně menší auto oproti Sharanovi, ale to co od něho požaduji Touran taky splňuje
    Přecházím z Fabie Combi (2002- 1.4 MPi), služební auta různé škodovky a dovolené u moře poslední dva roky s půjčeným Yettim 2.0 TDi od otce. S Fabií jsem si už netroufal.
    Chtěl jsem rodinné auto a to Touran přesně splňuje. Oceňuji především komfort a variabilitu prostoru a sedaček (posuny, jednoduché sklápění), kdy se mi do auta bez problému vejdou při sklopení jednoho bočního sedadla a odmontovaní předních kol dvě horská kola. Perfektní je i rovná ložná plocha, kdy se dá vytvořit téměř manželská postel. Už to mám i vyzkoušené na dálničním odpočívadle jsme se tak s manželkou na karimatkách překvapivě dobře vyspali.
    Co se týká motoru a jeho výkonu, tak je pro mé potřeby a můj jízdní styl absolutně dostačující (z Fabie je to velký skok :-)). Jezdím podobným stylem jako tady Pandy (klid, rozvaha, plynulost, předvídavost, dodržování rychlostních limitů…), naučil jsem se hodně využívat tempomat, zvláště při dálničních jízdách je to pohodlné.
    Mám najeto 12 tis. km a dlouhodobá spotřeba byla prvních 6 tis. Km 5,7 l, pak se vynuloval počítač a druhých 6 tis. Km. 5,8 z toho už něco bylo na zimních pneumatikách. Toto jsou hodnoty, které jsem nečekal, zvláště když na Sprintmonitoru jsou udávány od majitelů Tourana vyšší hodnoty od cca 6,5 l. Pak se tam zaregistroval Pandy s obdobnou spotřebou jako já, což mě potěšilo.
    Je pravda, že cca 5 500 Km byly dovolenkové jízdy (2x moře Itálie a Chorvatsko a jednou turistika v Dolomitech). Co mě potěšilo, že jízda s plně naloženým autem výrazně spotřebu nezvyšuje.
    Dovolená v Chorvatsku v šesti (2 děti, manželka a prarodiče, plný zbytek kufru a box na střeše) za 5,8 je pořád velmi dobrá spotřeba. Je fakt, že s ohledem na střešní box tak, kde byla 130 , jsem dával z opatrnosti na tempomatu cca 123 – 125 km. Před tím Itálii ve čtyřech za 5,5.
    Ve městě už je to samozřejmě někde jinde. Ráno studený motor, 1,5 km do práce za 8 hod. děti do kroužků a jsem hned na desítce, ale cesty na víkend k rodičům manželky z Vysočiny na Moravu do Uherského Hradiště (cca 130 km) při pátečním odpoledním provozu a několika popojetí na semaforech v Brně dávám za 4,5 – 4,7l zpět pak za 5,0-5,3l), což jsou obdobné hodnoty jako, když jsem měl na tuto trasu půjčeného Yettiho 2,0 TDi.
    Doufám, že mi kladné hodnocení a dojem z auta vydrží i v dalších letech a že s rodinou a Touranem najedeme ještě hodně spokojených kilometrů. :-) :-) :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 19.12.2016  13:28

      « Re: Moje zkušenosti

      Gratulujem k tomuto autu a rovnako prajem veľa pokojných a bezpečných kilometrov.

      Už som sa bál, že jazdím nejak divne, keď mám takú uspokojivú spotrebu. Už sme v tejto diskusii aspoň traja, čo potvrdili, že spotreba do 6 l/100km je reálne dosiahnuteľná a pritom sa nemusí vodič nijako obmedzovať. Stačí len jazdiť predvídavo a nešľapať na plyn zbytočne, keď to aj tak netreba.
  • 00 Reagovat !

    foto DCharlie

    DCharlie 28.12.2016  13:09

    Přídavné zabezpečení

    Touran je objednaný, začátkem dubna bude v garáži. Jaké jste volili přídavné zabezpečení - pískování, defendlock? Auto jsem objednal s alarmem, ale jen u toho zůstat nechci.

    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 29.12.2016  09:42

      « Re: Přídavné zabezpečení

      Hneď po kúpe auta som dal auto zabezpečiť zariadením VAM. Je to Slovenská spoločnosť ale majú pobočku aj v Česku. Po zvážení všetkých možných zabezpečovacích zariadení, sa mi VAM security videla dobrá ak nie najideálnejšia voľba. Patrí síce k jedným z najdrahších riešení, ale aj k špičkovým.

      K zvoleniu VAM ma povzbudilo aj to, že WV Touran je vybavený elektronickou parkovacou brzdou. Okrem iných výhod je po aktivácii VAM auto napr. neodtlačiteľné.
  • 00 Reagovat !

    foto ericn

    ericn 07.01.2017  13:24

    Gratulace k výběru MPV

    Pěkný auto, byl jsem se před Vánoci na něj podívat taky. Přece jen můj P5008 1.6THP má už 6 let a uvažuji o nástupci.Zatím jsem byl věrný PSA, před tím jsem měl C4GP v naftě, ale THP mě posunulo dál a rád bych zůstal u benzínu. 1.4TSI je fajn motor - znám ho z OIII, jen mi přijde na Tourana ne moc živý. Osobně by se mi víc líbil 1.8TSI 132kw, bohužel na českém trhu jen s DSG ;-\

    Jak tak pročítám recenzi i diskusi, panuje s ním velká spokojenost. Určitě ho na podzim při výběru nevynechám. Nicméně za ty peníze se dá vzít i Zafira s lepším motorem 1.6T s 200k. No bude to ještě oříšek :-)

    Přeji mnoho šťastných kilometrů :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Vdave82

    Vdave82 08.02.2017  20:44

    Funkce ACC

    Ahoj, chtěl bych Vás poprosit o radu, Také jsem si koupil nového Tourana 1.4 TSI s manuálem. Jako výbavu jsem si nechal dát komplet všechny asistenty. Trochu ale zatím nechápu fci ACC. Hned když jsem auto koupil a jel jsem s ním domů (cca 200 km), tak jsem zkoušel co se dalo. ACC ale v podstatě moc nefungoval, když jsem se přibližoval k nějakému pomalejšímu autu, tak se ozvalo pípnutí a nápis "pozor na polohu řadící páky". Poté, ale vše začalo fungovat bez problémů (auto zpomalovalo a zrychlovalo tak, jak je od něj předpokládáno). Nyní se mi to ale stalo znovu, že ACC místo zpomalení vypadnul. Dokonce pokud jsem nastavil ACC na 120km/h a potom snížil na 110km/h tak systém opět hodil stejnou hlášku. To stejné jsem potom pro jistotu vyzkoušel na 5 kvalt. a opět vše fungovalo. Nemohl by to prosím někdo vyzkoušet na svém touranu s manuálem. Případně prosím o vaše zkušenosti.
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 10.02.2017  10:46

      « Re: Funkce ACC

      Je zaujímavé to, čo popisuješ. Keď zapnem ACC v akejkoľvek rýchlosti (myslím, že funguje od 30 km/h vyššie), okamžite začne pracovať. Znamená to teda, že ak sa predo mnou objaví akákoľvek idúca prekážka (dobehnem pred sebou pomalšie idúce vozidlo) ACC hneď pribrzdí a ak mám zaradený vyšší rýchlostný stupeň ako treba, tak na mňa vybehne tiež tá hláška, ktorú popisuješ. Vyskúšané pri rýchlostiach v meste (50 km/h) aj mimo mesta. Myslím, že ani raz sa mi nestalo, žeby ACC nezačal autom brzdiť aby som nenabúral do predo mnou idúceho vozidla. Skôr naopak, zvykne reagovať aj na cyklistov a pod., teda radšej častejšie zabrzdí ako vôbec.
      • 00 Reagovat !

        foto Vdave82

        Vdave82 12.02.2017  18:07

        « Re: Re: Funkce ACC

        Tak v pátek cestou domů z hor ACC fungoval 150 km bez problemu. Tak netusím co s tím je.
        • 00 Reagovat !

          foto Pandy

          Pandy 13.02.2017  12:10

          « Re: Re: Re: Funkce ACC

          Mne sa raz stalo, že som ho fyzicky vypol (pomýlil som si tlačidlá na volante) (nesvietila zelená kontrolka ACC) a čudoval som sa prečo nefunguje. ;-)

          Ešte ma napadlo. Zapni si displej medzi budíkmi tak, aby si stále videl Front assist., resp ACC, teda zobrazenie vozidla pred Tebou. A sleduj. Ak sa Ty priblížiš k niekomu, alebo sa niekto pred Teba zaradí, STÁLE sa Ti objaví BIELE autíčko na displeji. Ak to bude tak, budeš vedieť, že radary prekážku pred vozidlom určite identifikujú. Ak to tak nebude (neobjaví sa biele autíčko), niečo môže byť s radarmi.

          Biele autíčko = ACC identifikuje a reguluje. Autíčko len s obrysmi = len identifikácia vozidla pred Tebou.

          A nastav si v ACC naväčšiu vzdialenosť, teda skorú identifikáciu.
          • 00 Reagovat !

            foto Vdave82

            Vdave82 03.03.2017  11:44

            « Re: Re: Re: Re: Funkce ACC

            Tak jsem to konečně všechno natočil :-) a dal na youtube,
            Odkazy níže.
            [odkaz] - případ kdy podle mě ACC nefunguje
            [odkaz] – případ, kdy funguje ACC skvěle

            na tomto posledním odkazu [odkaz] je vidět, že i když se ACC nastaví skokově ze 120- 110 tak vypadne i když mam před sebou úplně volno.
            • 00 Reagovat !

              foto baryton

              baryton 03.03.2017  17:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Funkce ACC

              V menu infotainmentu je volba něco jako "tovární nastavení" a pokud by ACC nefungoval ani po tomto zásahu, ak nezbývá nic jiného než reklamace.
            • 00 Reagovat !

              foto Pandy

              Pandy 03.03.2017  21:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Funkce ACC

              V prvom videu ACC funguje a až až pred samým koncom prestane, keď sa objaví hláška "Pozor na polohu riadiacej páky". Tá hláška tam nemá čo robiť. Má sa objaviť len pri riziku podtáčania motora alebo pri riziku extrémneho pretáčania.

              Ten istý problém sa objaví pri poslednom videu.

              Skúšal si ACC aj pri nižších rýchlostiach?

              Myslím si, že je to dôvod na reklamáciu. Mne sa ACC nikdy takto nevypol (nezhasla zelená kontrolka sama od seba). Ani tebe sa zrejme nevypne, inak by sa na displeji dole vľavo značka s rýchlosťou zmenšila a objavila by sa správa ACC deaktivované. Ale tým, že zhasne zelená kontrolka a zaznie tá hláška prestane regulovať.
              Prečo zrazu prestane regulovať, naozaj to v Tvojom prípade nedáva logiku. A tá hláška tam určite nemá byť. Máš zaradený 5 alebo 6.

              Všimol som si ale, že sa Ti stratí ukazovateľ rýchlosti presne vtedy, keď nastane hláška. Regulérne sa stratí len v prípade ak dlhšie ako napr. cca 3s držíš stlačenú spojku a vtedy by tá hláška mohla dávať zmysel, aj to, že ACC prestane regulovať. Inak sa ukazovateľ rýchlosti NIKDY nestratí. Nedržíš náhodou stlačenú spojku, alebo nevyradzuješ vo videách náhodou do neutrálu?

              Neviem ako je to konštruované, ale môže byť problém v "snímači" zaradeného rýchlostného stupňa.

              Vyskúšaj ACC pri nižších rýchlostiach so zaradeným max. 4. a 5. stupňom. Skús zistiť, ktorý stupeň Ti to robí. Ja typujem, že 6.
              • 00 Reagovat !

                foto Vdave82

                Vdave82 03.03.2017  21:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Funkce ACC

                Na to prvním videu to pravě funguje na 5. rs a když dam 6. rs tak to fungovat přestane.
                To že zmizí ten údaj o rychlosti je taky divný, spojku samozřejmě zmáčknutou nemám :).
                Posílal jsem tyto videa i do servisu a tam mi napsali, že jim to divný nepřijde. Budu se tam muset zastavit osobně. Problem je, že to nefunguje jen někdy, tak budou muset stačit ty videa.
                Každopádně děkuji za informaci, že je to divný. Alespoň budu neodbytný :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Pandy

                  Pandy 04.03.2017  20:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Funkce ACC

                  Ja používam ACC skoro denne. Aj cestou do práce a z práce cca 7 km. Idem rýchlosťou od 50 km/h do 80 km/h. NIKDY mi ACC nezlyhal tak ako Tebe. V predchádzajúcom týždni som 2x šiel aj po diaľnici od 80 km/h do 120 km/h a rovnako fungoval spoľahlivo.

                  Držím palce aby sa na to prišlo. Ja len dedukciou prichádzam na to, že tam môže byť problém s tým, že systém prestane evidovať rýchlostný stupeň. A to stupeň 6 ako si to aj vystihol.
                  Inak pri približovaní ku napr. kamiónu jasne vidno, že ACC brzdí, Ak zadáš smerovku, pridá. Takéto správanie ACC je normálne. Ak toto videli v servise, tak je jasné, že je to v poriadku. Nasmeruj ich práve na ten záver a na to, že sa stratí ten ukazovateľ rýchlostného stupňa. Možno to vtedy pochopia. Ja som si to tiež všimol až po niekoľkom zhliadnutí.

                  Neviem to teraz iste, ale ak sa mi objavila hláška "Dbajte na polohu riadiacej páky", tak sa mi ACC nedeaktivoval, reguloval aj keď som mal napr. pri 50 km/h zabudnutý zaradený 6 st. (jasné hneď som sa spamätal a podradil). Samozrejme nemohol ACC veľmi regulovať, pretože motor pri takejto kombinácii (6 st. na 50 km/h) nemá výkon, ale nespomínam si, aby sa ACC aj v takejto situácii sám deaktivoval. Jednoducho som podradil a ACC reguloval ďalej. Nespomínam si, žeby som ho musel znova aktivovať.

                  ACC je predsa bezpečnostný systém a musí fungovať 100% v štandardnom režime, čo Tvoja jazda na videách jednoznačne bola.

                  Ja si v pondelok vyskúšam jazdu s aktívnym ACC a stisnem spojku, aby sa mi stratil ukazovateľ. Som zvedavý, čo sa stane. Potom napíšem.

                  Pondelok 6.3.2017:
                  Vyskúšal som počas jazdy na ACC stisnúť a držať spojku, aby mi zmizol ukazovateľ rýchlostného stupňa. Zmizol po 3 sekundách, ACC sa nevypol, len auto pomaly spomaľovalo.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Pajimirek

                    Pajimirek 09.05.2017  20:20

                    « Ta spotřeba je asi fake

                    >:D No nevím ale ty spotřeby co udávate nevím nevím, spusta kluků má golfa 1.4 tsi a vždy 6 litrů. Ale touran je z hlediska aerodynamiky uplně někde jinde a o dost težší. Není se za co stydět když uvedete pravdu kolem 7l na 100km
                    • 00 Reagovat !

                      foto Vdave82

                      Vdave82 09.05.2017  20:33

                      « Re: Ta spotřeba je asi fake

                      Já jsem sám docela překvapený. Ani mi nepřijde, že by to bylo tolik závislé na stylu jízdy jako se vždy o tsi říkalo. Ted mam spotřebu dle spritmonitoru 6.55l, palubní počítač ale strašně lže i přes 0.5 litru. U předchozí octavky 2.0tdi jsem měl 5.8l a pp taky tolik ukazoval. Spotřeba tedy neni o tolik vyšší než srovnatelný diesel, je ale fakt, že tdi mě nutilo nejak víc na to šlapat (především zrychlovat), u tsi si naopak vychutnávám klidnou jízdu.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Pandy

                        Pandy 10.05.2017  12:08

                        « Re: ACC

                        Inak, ako dopadlo to ACC? Zaujímalo by ma to.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Vdave82

                          Vdave82 10.05.2017  22:06

                          « Re: Re: ACC

                          Zatím jsem to nedořešil. Chyba je, jak sis sám všimnul, že auto při ubrání plynu neví jaký má zařazený rychlostní stupeň a to logicky vypne ACC. Když jsem byl v servisu, tak se to zrovna neprojevilo a tak jsem měl smůlu. Vše mám zdokumentováno videem, ale to VW ČR nikoho nezajímá, musí se to projevit v servisu. Sice říkali, že zkusí něco zjistit, ale už se neozvali. Neměl jsem teď čas to řešit, ale zkusím se jim připomenout a v nejhorším zkusím VW DE. Navíc mi přijde, že se to projevuje pouze při nižších teplotách. Dám vědět, až něco zjistím.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Vdave82

                          Vdave82 08.08.2017  10:30

                          « Re: Re: ACC

                          Ahoj, potreboval bych opet radu ohledně ukazatele zařazené rychlosti. Před pár týdny jsem jel na dovolenou a cestou zpět krom občas nefunkčního acc mi začaly postupně odcházet jednotlivé systém (hlášky typu nefunkční blind spot, asistent vyparkování a dokonce i start stop) pomohlo až odstavení auta na cca půl hodiny, kratší přestávka nezabrala. V servisu se jim však podařilo najít chybu na senzoru spojkového pedálu, který tedy vyměnili. Každopádně se tím problém nevyřešil a když jsem jim to včera dovezl, že to nefunguje, tak tam našli závadu na systému sledování únavy. Odeslali to importérovi a čekají, jak se k tomu vyjádří. Každopádně ale po výměně senzoru došlo k následující změně. Pokud mám zařazenou rychlost a sešlápnu spojku, tak ukazatel ještě cca 4 vteřiny ukazuje zařazenou rychlost - je to ok? předtím to zmizelo téměř okamžitě. U ACC to nyní funguje tak, že pokud sešlápnu spojku, tak mi ACC zůstane aktivní a pokud spojku pustím, tak se vrátí na požadovanou rychlost. Předtím pokud jsem zmáčknul spojku, tak ACC okamžitě vypadlo a napsalo to již zmíněnou hlášku"pozor na polohu řadící páky" mohu poprosit o info, jak to funguje u vás?
                          • 00 Reagovat !

                            foto Pandy

                            Pandy 08.08.2017  19:49

                            « Re: Re: Re: ACC

                            Ahoj:
                            1) veľmi zriedka, ale stalo sa, že po naštartovaní auta som mal nefunkčné niektoré systémy, konkrétne ACC, LaneAssist a SideAssist. Hneď po naštartovaní ma na to systém upozornil. A nedali sa ani zapnúť. Tak som šiel bez nich do práce cca 9 km a zaparkoval som. Vypol som motor. Vzápätí som opäť naštartoval a systémy som mohol už bez problémov pozapínať. Pýtal som sa na to aj v servise a technik povedal, že nevie, ale môže to súvisieť so zmenou teploty okolia. Auto mám garážované. Stalo sa mi to za rok 2x, raz v zime, raz v jari. Zatiaľ to neriešim, neviem, či mal technik pravdu.

                            2) teraz Ti to funguje správne. Ak pri aktívnom ACC stlačíš spojku, ACC musí byť ešte nejaký čas aktívne, nesmie sa vypínať ani Ti nič hlásiť. ACC totiž čaká, že zaradíš rýchlosť. Ja bez problémov takto s ACC jazdím. Na volante si volím rýchlosť, stlačím spojku, zaradím rýchlosť, pustím spojku, ak zvyšujem alebo znižujem rýchlosť, tak to isté: stlačím spojku, zaradím rýchlosť, pustím spojku. A ACC funguje nonstop. Plynového pedála sa ani nedotknem, len pracujem so spojkou, radením a regulujem rýchlosť na volante.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Vdave82

                              Vdave82 08.08.2017  20:12

                              « Re: Re: Re: Re: ACC

                              Moc děkuji za info. Bohužel mi přijde, že servisáci zatím moc netuší jak mají tyto systémy fungovat. Nezbývá než je to naučit :).
                    • 00 Reagovat !

                      foto Pandy

                      Pandy 10.05.2017  11:17

                      « Re: Ta spotřeba je asi fake

                      Áno, vôbec sa nedivím, že máte pochybnosti. Vyzerám ako čudák, čo sa chváli niečim, čo nie je. Na toto auto spotreba 7 l by naozaj nebola hanba. A ja by som ju aj udal, ak by mi to tak vychádzalo.
                      Jazdím s rozvahou, využívam dojazdy a po rovinke pri 80 km/h kľudne zaradím 6 a motor točí na 1600-1800 ot. Ide veľmi pokojne. Nejazdím na plný plyn.
                      Zhrniem to: je tu diskutér, čo má toto auto s automatom. Ukázal, kedy radí automat tak, aby to autu stačilo. Ja sa podľa tohoto orientujem + pridám ešte o trochu viac alebo cca 100 ot. viac.

                      Teda motor držím najčastejšie medzi 1500 - 1800 ot., samozrejme pri predbiehaní, jazde do kopca je to 1900-2500 ot. podľa situácie. Málokedy dostávam motor ku 3000 a viac.

                      No a spotreba mi vychádza ako uvádzam na spritmonitore. Palubný počítač ukazuje o cca 0,5l menej a skutočná pravda bude kdesi uprostred.

                      V meste 50, mimo mesta do 90 (najčastejšie 70-80 kmh. kvôli obmedzeniam na trase), diaľnica do 120 km/h. Denne jazdím krátko mesto 3-4 km, potom prímestská trasa 7 km.
                    • 00 Reagovat !

                      foto baryton

                      baryton 10.05.2017  18:29

                      « Re: Ta spotřeba je asi fake

                      Já jezdím podobně jako Pandy a jezdím za 5,7 l/100km. Umím si představit, že někdo to má za 8l/100km, ale to auto je primárně určené na klidnou pohodovou jízdu, určitě ne sportovní jízdu. Kdybych chtěl jezdit dynamicky koupím si jiné auto.
                      V zimě kolem -10°C jsem jel trasu dlouhou cca 700 km s převahou dálnice (do 125 km/h), slušně naložený ve 3, se spotřebou 6,1 l/100km (včetně chyby pp).
                      Chce to jezdit v klidu, předvídavě, mít správný tlak v pneu (asi 2,6 bar), při zařazení vyššího převodu by otáčky neměly (na rovině) klesnout pod 1500.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Pandy

                        Pandy 11.05.2017  09:26

                        « Výmena oleja

                        Baryton, chcem sa opýtať, ako si sa rozhodol s tou výmenou oleja? Ja mám najazdených 10500 km. Pýtal som sa v servise, či meniť, či nie a technik mi vravel, že ako chcem. Niektorí si dávajú olej meniť skôr, niektorí až keď príde čas. Pýtal som sa na to vtedy, keď som mal 9000 km a vravel mi, že to je dosť málo km, že by ešte počkal.

                        Na druhej strane mám kolegu, ktorý ma VW Sportsvan a ten olej bude meniť až teraz po 2 rokoch. On sa tým tiež dlho zaoberal a zháňal solídne info. Dozvedel sa, že VW po zložení motorov ich zabehávajú, teda naplnia olejom, nechajú bežať, potom oleje vypustia a tak montujú do áut. Teda najnebezpečnejšie nečistoty po prvom zábehu sa odstránia. No a ak sú v motore aj snímače kvality oleja, filtre a pod., tak asi preto si VW verí a dáva Long Live oleje.

                        Ja si napr. stále kontrolujem teplotu oleja. Zistil som, že sa mi pohybuje v stabilnom rozmedzí. Ak je zohriatý pri jazde (dlhšej ako cca 40 km a je jedno aká záťaž) tak dosiahne max 99 - 101 C. Pri dennej jazde do práce a späť do cca 90 C.
                        Domnievam sa (možno sa mýlim), že keby sa v oleji diali nejaké negatívne zmeny, tak by sa mi začal viac prehrievať, teda začal dosahovať vyššie teploty, čo môže spôsobovať jeho rýchlejšiu degradáciu.
                        Inak ak vytiahnem rysku na meranie oleja po jazde a odpočinku cca 0,5 hodiny, olej je veľmi tekutý a celý čierny.
                        • 00 Reagovat !

                          foto baryton

                          baryton 11.05.2017  20:13

                          « Re: Výmena oleja

                          Olej jdu měnit v červnu, po roce provozu. Budu mít nejeto asi 9000 km. Olej bude stejný, Castrol long live 5w30, té správné specifikace. Samozřejmě měnit se bude ve značkovém servise vw. Mám domluven vlastní olej (cena za 4l je cca 1000 Kč), což je dost velká úspora.
                          Teplotu oleje mám podobnou jako ty. S přehříváním oleje se dá souhlasit. Pokud by v zátěži měl olej vyšší teplotu, motor se nadměrně zahřívá. Logicky to nemůže být pro motor dobré. Tomu se výměnou oleje dá předejít.
                          Myslím, že výměnou oleje mimo servisní interval se nic zkazit nemůže.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Oldik

                          Oldik 21.06.2017  14:12

                          « Re: Výmena oleja

                          Ahoj.

                          predminuly tyden jsme byl menit olej po roce a 3 mesicich a najetych cca 27tis. km.
                          Za olej nauctovala PIA ostrava 2300,-
                          Ke standardni prohlidce jsem nechal vycistit klimu a filtry a tak celkove (po sleve) jsem platil 5800,-.
                          Podobne jsem caloval i pri prvni prohlidce Roomstera, takze celkem spokojenost. Ale uvidime casem ;)
  • 00 Reagovat !

    foto kaqpa

    kaqpa 02.08.2017  07:32

    Velikost Alu kol

    Zdravím, kupuji nového Tourana Highline a chci dokoupit druhou sadu kol (letních). Je tu někdo, kdo jezdí na 18' a podělil by se o osobní zkušenosti? Díky.
    • 00 Reagovat !

      foto NPramer

      NPramer 02.08.2017  10:43

      « Re: Velikost Alu kol

      ...no, to bych nedoporučil. Touran jsme kupovali jako rodinné tudíž s očekávním pohodlného auta. Nechal jsem 16" a byl jsem dost překvapený, že i tak bylo tvrdé. Trochu jsem upustil tlak a srovnalo se to na OK standard, 18" si vůbec nedovedu představit. Předpokládám, že to bude tvrdé a vůbec neodpovédající typu auta. Nakonec jako někdo v testu výstižně psal, touran je v principu rodinné auto stavěné trochu pro ženy, tzn. všechno strašně přeposilované, bez feelingu že má člově "v ruce" pořádný kus auta
  • 00 Reagovat !

    foto mixx14

    mixx14 09.08.2017  13:57

    Poloha za volantom

    Ahojte,

    chcem sa spytat majitelov noveho tourana (co jazdia na aute aspon 3 mesiace) a maju zakladne comfortline sedacky. Nemate pocit akoby bola sedacka vodica mierne vyosena. Myslim tym, ze ja konkretne mam pocit ako keby volant ak sedim na sedadle vodica nebol presne predo mnou, ale trochu vyoseny do strany. Mam taky neprirodzeny posed za volantom a to jazdim s autom uz pol roka. Tak len ci to je ten moj kus,ale ma niekto podobne skusenosti.

    Vopred vdaka za reakcie :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 09.08.2017  14:08

      « Re: Poloha za volantom

      Myslím si, že je to len nejaký subjektívny pocit. Ja taký dojem nemám a aspoň od oka je volant presne v strede sedadla a v kolmici na os sedadla. Možno pomôže zmeniť výšku sedadla a polohu volantu. Ja mám volant úplne zatlačený k prístrojovke a úplne hore. Sedadlo mám tiež primerane vyššie aby sa mi ľahko nastupovalo, ale zas tak, aby som neudrel hlavou o horný rám dverí.
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 09.03.  08:58

    Touran

    Gratulujem k autu (už nie celkom novučkému) a prajem veľa šťastných kilometrov.
    Recenzia je veľmi pekne napísaná. Mne sa páčili časti o ohľaduplnosti, ponáhľaní sa... S tým celkom súhlasím. Ak by sme sa neponáhľali na cestách, jazdili rozvážne a plynulo, tak by bolo isto menej nehôd. Osobne si všímam, že na cestách je neskutočne veľa ľudí, ktorí stále porušujú predpisy! Jazdím podľa rýchlomera 55 / 100 / 140 a stále ma niekto obieha. Potom mám pocit, že zdržujem dopravu a ja sa len správam zodpovedne :). Kde sa tí ľudia ponáhľajú? To nie je športová jazda, to je často risk a porušovanie zákona.

    Zastavil som sa u zásterok . Už dávno sa nemontujú sériovo (to ale vieme všetci). Síce sa dajú dodať, ale často (aspoň kedysi) sa museli navŕtať otvory = reálna príležitosť pre budúce hrdzavenie auta. Ja to riešim tak, že ak idem po mokrej ceste, alebo v daždi v predpísanej vzdialenosti (2 sekundy / 3 sekundy zima) za predošlým autom, tak nemám problém s obrovským nadbytkom vody na mojom aute. Kto bezpečné odstupy nedodržuje, ten stiera okno v jednom kuse (aj so všetkou špinou z cesty). A je mi absolútne jedno (=nie je to moja vina), že ten "nedodržiavač" poriadne nevidí cez "hmlu" za mojím autom - ak by jazdil podľa predpisov, tak si ide v pohode!

    Touran je skvelé rodinné auto, ktoré osloví veľa zákazníkov.
    U mňa má jediný problém, že je to "rodinný van" a na ten som ešte duševne nedorástol. Ibaže na ten asi nikdy nedorastiem a skôr si kúpim Mazdu MX5 :). Vlastne sa mi páči napr aj Suzuki Jimny v nejakej Offroad úpravičke :-)
    Nedávno som kupoval auto a syn (11 r.) ma pri každej reklame na väčšie auto naschvál dráždil - "pozri aké pekné auto, kúpme ho...". A ja mu na to vždy "Rodinný van? Ani náhodou" ;). Ja jazdím radšej čo najnižšie pri zemi :). Tak mám to, čo mám - nie je to ani obrovské, ani najpraktickejšie, nemá obrovský kufor, sedí sa pomerne nízko (mohlo by sa ešte nižšie)... Predošlé auto sme mali ešte o málo menšie a vždy sme sa vošli.
    Ale to auto jazdí neskutočne a ten pocit... :). (Z predošlého by mohlo vyplývať, že jazdím ako dôchodca - ja len poviem - nie je problém ísť rýchlo na rovine a obiehať čo sa dá v ústrety z protismeru sa rútiacemu kamiónu, sú cesty, kde aj povolené rýchlosti dajú človeku dobrý pocit zo "športovej" jazdy a nie každé auto ich dá pri danej rýchlosti s vodičovým "prstom v nose").

    Ešte taká otázka... Viem, že Japonci tu neponúkaju veľa - ako konkurenciu k Touranu (skôr k Yettimu)... Ale - ani ste ich nebol pozrieť? Napr taká Honda CRV, Mazda CX5, Toyota RAV4... Navyše majú iné automatické prevodovky ako DSG, ktoré radia podľa recenzii hladšie a v podstate sa nedajú pokaziť :).

    Auto je vec, ktorej kúpa je čisto osobnou záležitosťou. Sú ľudia, ktorí nemajú na výber (otec rodiny so 4 deťmi) a musia si kúpiť to, čo potrebujú (čo najväčšie auto - napr Dacia Lodgy) a na čo majú. Sú takí, ktorí môžu kúpiť relatívne to čo chcú (v závislosti na financiách).

    Ešte by som reagoval na príspevok uživateľa, ktorý písal, že na 10 000 km by radšej jazdil taxíkom. Asi nemá deti. My najazdíme tiež okolo 10 000 km ročne (bývame v meste, odkiaľ je všade relatívne blízko). Nevidím dôvod, prečo by sme nemali mať auto. S deťmi je to max pohodlné a na dovolenky jazdíme do destinácii, kam nejde žiadna verejná doprava = sme neobmedzení. Navyše ja ako fanúšik áut, motoriek, lietadiel... si neviem predstaviť, žeby som nemal auto. Nie je to vec prestíže, postavenia... Je to o tom, že auta mám rád, rád šoférujem a chcem byť relatívne nezávislý... Niekto má doma v garáži víkendové auto (veterán, športiačik...) a spraví s ním ročne 2000 km. Má to preto, že ho to baví (umýva ho, leští, opravuje, "tuní"...). Sú ľudia, ktorí zbierajú známky, iní pchajú peniaze do napr starožitností... Sú takí, ktorý si kúpia veľký dom a ani nemajú deti. Všetko tiež relatívne zbytočnosti, kde sa vyhadzujú peniaze a daní ľudia to nepotrebujú, ale chcú.
    Prečo by si človek nekúpil auto, ak najazdí hoci len 5000 km ročne, ale z nejakého dôvodu ho chce, alebo potrebuje? Za najhorší dôvod považujem niečo ako: "Kúpim auto, aby sused závidel" ;)

    (Ospravedlňujem sa za dlhý príspevok)
    • 00 Reagovat !

      foto Pandy

      Pandy 11.03.  21:09

      « Re: Touran

      Som rád, že sa Vám moja recenzia páčila a má výpovednú hodnotu. To bol môj cieľ. Som vďačný aj za Vaše názory.

      K Vašej otázke: už sa presne nepamätám, v ktorom aute som sedel, ale využil som miestny autosalón aspoň na oboznámenie sa s inými značkami. No a čo nebolo na autosalóne, tak som okukoval na parkoviskú alebo na internete. Ako som aj v článku písal, nebol som vyhranený voči žiadnej značke. Ale najviac sa mi predsa len dizajnovo páčil Touran ;-)

      K tým zásterkám. To, že sa nedávajú nie je, žiaľ, správna cesta. Odstup je jedna vec (to ste popísali). Hmla od vody za autom je odlišná pri rýchlosti a od množstva vody na vozovke. Ako ste spomenuli, odstup tento problém čiastočne rieši. Avšak končí to vtedy ak auto pred Vami chcete obehnúť. Vtedy sa treba priblížiť a stráca sa prehľad (nevidíte Vy a nemusí Vás vidieť ani vodič auta, ktoré obiehate) kvôli nadmernej hmle (aj kvôli absencii zásterok). Mám odskúšané na diaľnici.
      Odskakujúce kamienky je ešte väčší problém. A nemusí to byť auto idúce pred Vami, ale auto práve Vás obiehajúce (môj prípad - skoro rozbité sklo).
      Pochopiteľne, ak by bolo potrebné pre upevnenie zásterok do karosérie vŕtať diery, tak by som si ich určite nedal ani ja.

      Je dobré, ak ste so svojim autom spokojný. Myslím, že kto je so svojim autom spokojný, tak si ho aj váži a je na cestách pravdepodobne aj viac obozretný a ohľaduplný. Prajem aj ja veľa bezpečných kilometrov.

      Vyšší posed som chcel aj kvôli veku. Predsa len, čím budem starší, tým bude moja ohybnosť menšia.
      • 00 Reagovat !

        foto palix

        palix 13.03.  21:16

        « Re: Re: Touran

        Zásterky by sa občas zišli, ale domontovať ich je často nemožné bez nejakého zásahu.
        Kamienky sú veru riadny problém. Bezpečný odstup ale rieši dosť situácii.

        Ja som teda k svojmu auto dosť ohľaduplný a k autám, ktoré stoja vedľa ešte 2x toľko :). Ono to pramení ešte z čias, kedy sme mali Škodu 100 a lepšie auto bolo tak v ríši snov. V tých časoch boli auta neskutočne drahé k platom. Tiež už nemám 20. Nakoniec sa situácia vyvinula tak, že si auto ľudia bežne môžu dovoliť. Navyše súčasné auto som vyberal aj srdcom = je tak trochu mojím dostupným snom = tak sa k nemu aj správam, ale nepreháňam to. A autá sú tak trochu mojím celoživotným koníčkom :).
        Napríklad som sa naučil parkovať na okraji parkovísk ďaleko od centra diania (nikdy som nemal auto, ktoré by zaujímalo zlodejov). Odvtedy nie je moje auto otĺčené (praktizované už na starom aute). Najhoršie je parkovať čo najbližšie k napr vchodu do obchodu. Prípadne pri starých a zanedbaných autách - tu je pomerne veľká istota, že vaše auto dostane riadnu ránu dverami. Ešte rodinné vany nie sú ideálnym susedom, lebo deti a rodičia často nedávajú pozor.
        Prečo by aj 10 ročné auto nevyzeralo pekne? Pritom stačí trochu dávať pozor.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…