Hlášení chyb na MACZ v souvislosti s novým designem
Rodí se nám nový design, prosím pomozte nám vychytat mušky.
Jak asi víte, Auto.cz se připravuje na spuštění nového designu. Už nyní si jej můžete přepnout (u loga ACZ). Design se změní i na MACZ. Abychom předešli nepříjemnostem, prosím posílejte nám případné chybky na redesign2013@auto.cz. Děkujeme!
zveřejněno 18.12.2012
Moje.auto.cz má nového administrátora
Novým administrátorem se stal Aleš Jungmann, na něhož od nynějška můžete směřovat (ideálně formou soukromých zpráv) své připomínky či náměty.
zveřejněno 10.4.2012
Moje.auto.cz: jdeme dál
Po nasazení některých úprav na HP Moje.auto.cz a dokončování některých změn v diskusích se začínáme dívat dopředu a rádi bychom, abyste pomohli vybrat směr.
Není potřeba připomínat, že na AUTO.CZ i Moje.auto.cz máme zase sebou docela turbulentní období, které nebylo způsobeno pouze přechodem na nový design, ale také některými vnitro-firemními procesy. Nyní coby plnohodnotný člen nové rodiny Ringier Axel Springer Media opět přidáváme plyn a soustředíme se na nové cíle. A to se týká i Moje.auto.cz. Do konce týdne budou na celém AUTO.CZ včetně Moje.auto.cz nasazeny diskuse obsahující také profilové obrázky uživatelů neboli Avatary.
Do konce roku bychom rádi upravili administraci vašeho auta tak, aby se vám lépe editovaly údaje, přidávaly novinky atd. Vydáme se velmi pravděpodobně cestou např. Flickru a podobných služeb, kdy vám k editaci stačí kliknout na jedinou ikonku a můžete měnit, co chcete. K případným návrhům změn se budete mít možnost vyjádřit. A na možnosti vyjádření a vůbec zdokonalené komunikaci mezi redakcí a komunitou bychom rádi postavili budoucnost Moje.auto.cz.
I proto vznikla tato stránka na server UserVoice, na které bychom rádi slyšeli vaše návrhy na zlepšení, o kterých ostatní mohou hlasovat. Tak se zapojte a rozhodněte o tom, s čím přijde Moje.auto.cz příště.
LZzveřejněno 9.11.2010
Na kostruktivní dotazy, konstruktivní odpovědi (Aktualizováno)
Od jednoho z vás, děkuji Stanislave, dorazil seznam s připomínkami, který jsme asi hodinu před tím dokončili sami. Zde k němu komentář.
Žádné dlouhé řeči. Psali jste připomínky do diskuse, my jsme řešili spoustu drobných či větších problémů se spuštěním celého nového webu, ne pouze MA.CZ. Bohužel tady zřejmě zafungoval klasický mýtus, že sedíme nad diskusí a reagujeme na každý příspěvek. Není to možné. Hned v úterý jsem zadal jednomu z kolegů, aby z diskusí připravil seznam konstruktivních připomínek, které budeme řešit, nebo na ně alespoň nějak zareagujeme. Na tohle jsme nedostali čas, protože dříve, než jsme stihli cokoliv udělat, přišel tz. BOJKOT. Některé věci prostě nejsou ze dne na den, což dospělí lidé chápou a vyčkají. Níže komentáře k seznamu připomínek.
1.poslední příspěvky v diskuzích na hlavní stránce(alespoň stejný počet,který byl).
ODPOVĚĎ: přidáme tolik, že vyplníme prostor k anketě, tzn. dvě nebo tři navíc a to do té doby, než případně něco provedeme s TOP žebříčkem, jehož případná upravená podoba re-definuje rozložení HP Moje.auto.cz. Rovnou upozorňuji, že HP Moje.auto.cz musí zůstat přehledná i pro ty, kteří si tam přijdou pro informace jednou za čas a třeba tam ani nikdy nebyli. Bezhlavé přidávání informací na HP není tou cestou.
AKTUALIZACE: Celou spodní část Homepage Moje.auto.cz jsem se rozhodl na základě vašich připomínek a aktuálních měření mírně upravit, takže v ní během několika dní najdete jednak box s informacemi o tom, kdo je právě na MA.cz online, dále více novinek z recenzí a zřejmě i lehce upravenou podobu boxu s posledními fotkami a anketu. Tu určitě zachováme, bude se ještě hodit.
2.dvě novinky je zoufale málo,alespoň 6
ODPOVĚĎ: zjistím průměrný počet denně přidaných novinek a podle toho budeme seznam natahovat. Momentálně můžete jednoduše vypsat novinky kliknutím na nadpis "Poslední novinky v recenzích."
AKTUALIZOVÁNO: viz. první bod
3.smajlíci v soukromé zprávě
ODPOVĚĎ: Zjistím, ale ANO.
4.prodloužit ,,lištu,, - sekce nováčci
ODPOVĚĎ: Podle toho, co dovolí design, něco málo přidáme, ale opět nejdříve zjistím denní počet nováčků. Každopádně něco přidáme.
5.obrázek(profilová fotka) nad nickem v diskuzích(dřív bylo a je pak mnohem přehlednější)
ODPOVĚĎ: Prověříme, zapracujeme.
6.spravit lištu nej recenzí + nových fotek – přeskakuje(lepší varianta byla předchozí, kdy se v jednom okamžiku objevilo více fotografií s nej recenzemi a novými fotkami)
ODPOVĚĎ: Nejlepší recenze se ve zmíněném starém boxu zobrazovaly chaoticky, některé byly neuvěřitelně staré, některé naopak aktuální, to byl špatný stav. Prověřím ještě logiku zobrazování, ale nyní tuším zobrazujeme náhodně vybranou recenzi za nějaké časové období. Tak či tak kdo chce hledat v nejlepších recenzích, může. Tento box má za úkol upozorňovat na poslední nové nejlepší recenze a tak tomu i zůstane. Už proto, že tento box nebude zobrazovat obsah za půl roku, ale měsíc, plní účel.
7. možnost přímého vstupu do diskuse u jednotlivých recenzí z hl.strany s vyznačeným počtem příspěvků(u prvních pěti to lze,od šesté pozice již ne,musí se rozbalit celá recenze)
ODPOVĚĎ: Otázka na vzhled TOP žebříčku, chtěli jsme dát možnost i dalším lidem se dostat na HP, pokud vrátíme 10 pozic, dostanete se u všech 10 vozů do diskuse z HP, ale nových 5 nebude, no možná bude 12 uvidíme. Každopádně vyřešíme.
AKTUALIZOVÁNO: Změněno, první desítka má stejnou funkčnost, jako měla dříve, navíc se do žebříčku dostali i čtyři nováčci. Časem budeme řešit rozdělení na kategorie, aby HP MA.cz byla více dynamická, neb TOP 10, nyní 14, se téměř nemění a určitě bychom v rámci solidarity měli dát prostor i ostatním. Už proto NEJ Recenze (míněno box na HP) bude ukazovat nejnovější obsah, aby nováčci měli taky motivaci něco dělat. Protože budou-li mít dobrou recenzi, budou na HP vidět právě na tomto místě.
8.stará varianta ‚původní příspěvek‘ v diskusi byla jasná(zobrazil se pouze a jen jeden příspěvek,na který se reagovalo,nyní se zobrazí 3-6 příspěvků)
ODPOVĚĎ: Programátorská věc, vyřešíme.
9.tlačítko k přihlášení(ne trvalému)dát na hl.stránku MACZ(dřív bylo,teď se musí komplikovaně do recenze a tam hledat) – v některých prohlížečích tlačítko k přihlášení na hl.str.funkční,v jiných ne(stránky by měly plně fungovat v min.pěti nejpoužívanějších prohlížečích).
ODPOVĚĎ: Vyřešíme, testováno na všech existujících prohlížečích i hodně zpátky do minulosti.
10.podklad webu raději v jiné barvě než bílé,dost to dráždí oči,nebo zvolit jinou variantu,ne tak kontrastní(některé texty na tomto podkladu docela zanikají-např.texty v bílé,či šedé barvě)
ODPOVĚĎ: Během roku vývoje se testovaly všechny možné varianty. Buď je web šedý a nepřehledný, nebo bílý. Veškeré kompromisy nic neřešily, protože byly lidským okem skoro nerozpoznatelné a to rozpoznatelné vyrušily různě kalibrované monitory. Přesto znovu, asi po dvacáté, proberu s webdesignérem (Zde jedna technická - tento člověk, Martin Pospíšil, se svými weby sbírá ve světě jedno ocenění za druhým. Než bude někdo psát hloupé připomínky o tom, že to dělal amatér, ať má za sebou takové výsledky a potom přijde. Rádi mu dáme možnost pro nás pracovat.)
11.někde nejsou načteny fotografie(hl.foto u recenzí)
ODPOVĚĎ: Prověříme
AKTUALIZOVÁNO: Zkoušeli jsme ve všech možných konstelacích, ale bohužel problém se neprojevil. Pokud aktuálně tento bug někde objevíte, prosím dejte vědět na e-mail bugs@auto.cz.
12.‘jake.auto.cz‘ navrhujeme rozdělit na kategorie:např.kupé,hatch,SUV,kombi,,spo… apod.,přičemž po rozbalení vybrané kategorie se objeví i odkazy na auta registrovaných uživatelů(pro potencionálního kupce daného auta v té či oné skupině bude přínosem přímý odkaz na zkušenosti majitelů)
ODPOVĚĎ: Návrh starý jako Moje.auto.cz samo. Nejsem v zásadě proti, ale vychází z toho, že se bude muset nejdříve udělat pořádek v samotných modelech. Funkce přidat model nás přivedla do neuvěřitelného chaosu, který nejdříve opravíme a potom budeme řešit rozdělení do kategorií a práci s nimi.
13.vyhledávací lišta na moje.auto.cz nefunguje
ODPOVĚĎ: Prověříme
14.HODNOCENÍ:
-na hl.str.by mělo být víc TOPEK(ať už TOP10,či TOP15) a to dle kategorií aut:
TOP 10(15) HATCH
TOP 10(15) SUV
TOP 10(15) KUPÉ
TOP 10(15) KOMBI
TOP 10(15) SEDAN
TOP 10(15) UŽITKOVÁ
TOP 10(15) STARŠÍ 15TI LET
atp.
Tyto TOPKY by byly v menším provedení,s větší fotografií u prvního místa a až po kliknutí na vybranou ‚topku‘ by se tato tzv.rozbalila a zvětšila. Místo hodnocení auta,recenze a fotek,by stačil jen klik na recenzi,čím víc kliknutí,tím lepší umístnění.Hodnotit (klikat) by mohli pouze uživatelé s recenzemi (ale ne s nahodilými o třech fotkách a pěti větách) a min.5-ti ,,kliky,,na jejich auto.
ODPOVĚĎ: Souvisí s bodem 12. Až bude pořádek v modelech, budeme řešit něco takového. Ale budeme.
15.na hl.stranu umístit naši fotosoutěž(je na ni udělána recenze),např.místo ankety na iphone
ODPOVĚĎ: Už vyřešeno, přidáme.
AKTUALIZOVÁNO: Jak vidíte, je tam.
16.zobrazení on-line uživatelů(dřív s barevnými proužky,zobrazujícími minuty od poslední aktivity uživatele)
ODPOVĚĎ: Právě on-line uživatele vyřešíme, přidáme.
AKTUALIZOVÁNO: Viz. odpověd u prvního bodu, tyto informace budou dostupné v přepracované spodní části HP MA.cz.
17.v hlavičce recenze(+zobrazování na titul.str.)vypsání celého názvu auta tak, jak to napsal uživatel
ODPOVĚĎ: V hlavičce a posléze i všude se budou zobrazovat skutečné názvy značek a modelů. Vaše auto má totiž přesnou kategorizaci, ne domnělý název, který neumožňuje svázat tuto recenzi s dalším obsahem na Moje.auto.cz. Stačí se dnes podívat, jak vypadá filtr modelů pro BMW a dojde vám, že s tím musíme udělat pořádek, což se začne dít velmi brzo. Pro příště už bude mít auto přesné zařazení podle toho, jak vypadá realita nebo pocit autora recenze. Usnadní to život všem. Věřím, že souhlasíte.
AKTUALIZOVÁNO: Nakonec vyslyšeno, máte to tam.
AKTUALIZOVÁNO: Body, u kterých jsem nepřidával nový komentář, zatím zůstávají v řešení nebo další komentář nepotřebují. Pokusíme se vám i zpříjemnit zejména noční procházení diskusí tím, že mírně podbarvíme nějakou tmavší barvou samotné tělo příspěvku. Podklad jako takový zůstane knižní, tedy bílý, ale v diskusích bílou trochu rozbijeme. Na úpravách nyní intenzivně pracujeme, samozřejmě máme ještě hodně práce i s ostatními částmi portálu, takže buďte prosím trpěliví. Doufám, že se tímto příspěvkem definitivně vrátíme k rozumné diskusi a přátelskému vztahu, který jsme mezi sebou až na výjimky vždy měli. Budete-li mít do budoucna jakékoliv návrhy, prosím směřujte tedy v nějaké ucelené nebo i útržkovité podobě na Ricarda, ten tyto předá dál, k mým a IT rukám. Mějte hezký den.
LZzveřejněno 11.9.2010
Reakce na vaše reakce tzv. BOJKOT
Dostáváme se do fáze, kdy počínání některých z vás začíná poškozovat značku AUTO.CZ. Proto přicházíme s tímto vyjádřením a nástinem dalších kroků.
Někteří z uživatelů Moje.auto.cz se rozhodli vyhlásit za pány této služby a stali se vůdci odporu proti barvičkám. Dobrá. Na základě debaty několika lidí (L. Zezulka, O. Láník, admin Moje.auto.cz, L. Petříková a další) oznamujeme následující kroky. Chcete-li protestovat proti něčemu, a to automaticky znamená i od začátku deklarovanému postoji který říkal, ano, něco nám v tom obrovském balíku změn mohlo utéct, upozorněte nás prosím a my s tím něco uděláme, klidně tak čiňte. Jako každá demonstrace, i tahle ovšem musí mít pravidla a jelikož demonstrujete na našem pozemku, my určíme, jaká ta pravidla budou.
Pokud tedy chcete demonstrovat, můžete tak, že stáhnete svou recenzi a nebudete ostatní uživatele AUTO.CZ obtěžovat něčím, co devalvuje obsah a celou značku. Pokud se rozhodnete zůstat u obrázků, mezi nimiž se dokonce objevil jeden s vulgárním obsahem, můžete si tuto formu protestu užívat do neděle večer. V pondělí ráno vaši recenzi skryjeme za vás. Můžete se vztekat, můžete křičet, můžete dělat cokoliv, recenze bude a zůstane skrytá do té doby, dokud bude obsahovat zmíněný materiál. Nebudeme to dělat vůbec rádi, ale někteří z vás nám nedávají jinou možnost.
Situaci vyhrocujete vy. AUTO.CZ prošlo změnou, která byla nutná proto, aby bylo schopno zvládat další přísun obsahu, aby umožnilo svým uživatelům rychleji najít to, co hledají, aby se stalo opravdu moderním, přehledným a chytřejším automobilovým portálem. Celá diskuse, která vznikla na Moje.auto.cz se točí okolo subjektivních pocitů, relevantní poznámky dorazily dvě a obě jsou již do designu zapracovány. BOJKOT šedého obdélníčků a bílého pozadí je hloupý a dětinský. Ano, můžete mít jinou představu o barevnosti, ale tím, že sebou plácnete na zem a bude se vztekat nic nezměníte.
Sami si žádáte respekt, ale k někomu, kdo pro vás celou tohle službu vymyslel, postavil, spravoval a rozvíjel a činí tak dál, žádný respekt nemáte. My jsme na našem pozemku postavili zábavní park, dali vstup zadarmo, vy jste se několik let zadarmo bavili. Když potom provedeme údržbu, pořádáte demonstrace proto, že váš oblíbený koník už není hnědý, ale bílý. Chtěli jsme vás chápat, chtěli jsme s vámi vyladit chyby, ale uděláme to zřejmě bez některých z vás. Zkrátka pokud má někdo pocit, že mu bude lépe někde jinde, má možnost se otočit a jít. Moje.auto.cz dál budeme s láskou spravovat pro ty, kteří se chtějí s ostatními uživateli podělit o informace o svém autě a na stejné téma si pokecat.
Redakce AUTO.CZ (celá)
zveřejněno 10.9.2010
Moje.auto.cz v centru dění (Aktualizováno)
Dnes vážení a milí uživatelé Moje.auto.cz jen kratičká zpráva. Po spuštění nového designu se MA.cz vrací do centra dění....a to hezky se vším všudy.
Na základě reakcí od některých z vás sice tímto prohlášením podráždím hada, ale říct to musím. Ikdyž riskuju vlastní nohu. Prosím nechejte opadnout vášně a podívejte se na celou věc nového designu s nadhledem. Na Moje.auto.cz zůstaly všechny zásadní funkce, které tuhle službu dělají touhle službou. Jsou tu recenze, hodnocení, diskuse, na HP máte dokonce 15 top pozic. Na všechno máte víc místa.
Někteří z vás možná mají pocit, že posunutím tlačítka zleva doprava se boří celý svět, ale není tomu tak. V těchto chvílích si vždy vzpomenu na citát Henryho Forda: "Kdybych se lidí zeptal, co chtějí, řeknou rychlejšího koně." A chvíli před tím nebo potom tento pán přišel se slavným modelem T. Takže jelikož jsem Moje.auto.cz stavil a taky předělával, vím, co zaslouží zlepšení, co se třeba nestihlo, ale dobře také vím, co se dostatečně promyslelo.
K věci. Mám v plánu upravit oblast okolo hlavní fotky v detailu recenze a hlavně trochu poladit podobu hodnocení. Ta nám v závěru malinko utekla. Rovnou říkám, že HP zůstane neměnná a pouze přidáme box s posledními příspěvky v diskusích. Ty vypadly omylem. Možná vás potěší chystané změny v administraci. Jelikož zůstala ve starém designu, bude to jedna z prvních věcí, které se budeme věnovat. A to tak, aby žádná nebyla. Co to znamená? Kdo používá například Flickr.com, bude doma. Kdo ne, ať si vytvořím účet a testuje, nebo si počká. Samozřejmě vaše reakce a připomínky si rád poslechnu a přečtu.
Aktualizováno 9. září 2010: Dnes mi e-mailem dorazily některé konstruktivní připomínky, za které děkuji. Vše promyslím a společně s webdesignérem najdeme způsob, jak tyto do Moje.auto.cz zapracovat. Nářky ohledně barviček se snažím chápat, ale bohužel tomu nemohu říct jinak než Facebook syndrom. Vracel bych se zpátky k tomu koni pana Forda, proto říkám, konstruktivní připomínky posílejte dál.
Díky, Libor Zezulka
zveřejněno 8.9.2010
Moje.auto.cz v poločase 2009 a nová funkce Hate-List
Pár slov o fungování Moje.auto.cz a dalších plánech a představení nové funkce Hate-List s jejíž pomocí můžete regulovat přístup uživatelů do diskuse u vašeho auta.
Systém je mocná věc, nastavuje nekompromisně pravidla, reguluje, omezuje, někdy dokonce osvobozuje a hlavně se tváří, že tohle všechno dělá v zájmu společnosti, v zájmu většiny. A to je ten problém. Bez systému by naše společnost dopadla všelijak. Jenže v systému budou vždy mezery a i ten nejdokonalejší systém bude mít proti sobě právě onu menšinu, která bude vždy žádat jeho úpravu, nebo kompletní přepracování, a to zájmu svém prezentovaném jako zájmu většiny nebo případně často domnělé moudřejší menšiny.
Tak a co to má společného s Moje.auto.cz (dále Ma.cz)? I na MA.cz máme nastavena určitá pravidla, pohybujeme se v mantinelech určitého systému. Tento systém prošel zajímavou evolucí, byl několikrát modifikován, změněn a téměř i přepracován, po nějaké době klidu však nakonec stejně znovu čelil kritice, protože se někteří (menšina) cítili být v tomto systému diskriminováni. Pocit diskriminace ve většině případů pramenil z osobní motivace získat lepší postavení ve skupině, jistě však existovali i tací, kteří viděli jeho faktické nedostatky a chtěli na ně upozornit.
Hodnocení zůstává....
Každopádně přátelé, ruku na srdce, jablkem sváru ve většině případů bylo samotné jádro našeho systému, a to hodnocení. Kdo nemá krátkou paměť ví, že jsme jeho nastavení společně diskutovali několikrát a dělali kroky směrem k vašim představám a vaší spokojenosti. To hodláme dělat i nadále, nehodláme ovšem měnit systém chaoticky a unáhleně, abychom museli následně provádět další korekce. Vydávání zákonů a následných desítek novel necháme jiným.
Tolik k hodnocení. Co se týče dalšího vývoje MA.cz, mohu vás ujistit, že v rámci možností, které nyní máme, na celém systému pracujeme, počítáme s jeho rozšiřováním a vylepšováním. Auto.cz nicméně není pouze Moje.auto.cz, a proto musíme programátorské síly rozdělovat rovnoměrně mezi ostatní projekty. Nyní se takovým projektem např. rozumí zcela nová verze Auto.cz. Nicméně abych zakončil své povídání o systému, žádné velké systémové kroky nyní neplánujeme, nejsou totiž podle našeho a mého názoru potřeba.
Moje.auto.cz se mění – vyvíjí
Místo velkých systémových kroků nyní MA.cz potřebuje chladnou hlavu uživatelů a hlavně administrátora. Admin si chladnou hlavu zachovává, což se nedá říci o některých uživatelích. Admina vidím do velké míry jako osobu nadstranickou a objektivní, kteréžto jeho kvality a schopnosti dokáže objektivně zase zhodnotit pouze člověk nadstranický. Pokud se s vyloučením emocí podívám na práci Ricarda coby admina, vidím otevřený a férový přístup vůči většině a hlavně výsledky.
Ano, menšina se může cítit nějak dotčena, je to ovšem většinou dáno tím, že admin apriori sleduje zájem většiny, tedy respektuje pravidla našeho systému. Co s tím? Menšina se zamyslí, domluví s většinou vedenou právě Ricardem, nebo najde svůj smysl života v revoltě. No a pokud naše menšina nebude přístupná dialogu, budeme s tím muset něco udělat. Platí, co jsem napsal výše, žádné plošné systémové kroky, ale jednotlivé nástroje na uklidnění situace a eliminaci negativních důsledků neschopnosti dialogu.
Nová funkce Hate-list: váš ochranný štít
A tím jsou vážení hate-listy. Tato funkce už nějakou dobu na Auto.cz existuje, ale zatím o ní nebylo moc slyšet. Nebyla potřeba. Nyní v MA.cz nabývá nové podoby. Pomocí hate-listu můžete zabránit určitému člověku, aby přispíval do diskuse u vašeho auta. Přidání uživatele na hate-list si určitě pořádně rozmyslete, pokud však už rozhodnutí padlo, stačí na stránce daného uživatele (stránka má podobu http://moje.auto.cz/user/nick uživatele např. http://moje.auto.cz/user/pavlik-test) kliknout na položku zapsat uživatele na hate-list. Hotovo. Například takový uživatel „pavlik-test“ už si v diskusi pod mám autem neškrtne.
Funkce zapsání na hate-list je poměrně mocný nástroj, a tak žádám všechny uživatele, aby tento nástroj používali s rozumem. Pokud odstavíte z diskuse pod svým autem 90% uživatelů, bude vaše diskuse podle toho vypadat. Je na vás, abyste zvážili důsledky přidání právě toho či onoho uživatele na hate-list. Na druhou stranu nám tato funkce nabízí řešení některých osobních averzí, jež plošný systémový zásah neřeší. Stále platí, že jakékoliv rozumné návrhy na vylepšení Moje.auto.cz jsou vitány na e-mailu libor.zezulka@auto.cz.
Za redakci Auto.cz Libor Zezulkazveřejněno 3.8.2009
Novinka v novinkách aneb aktuální změna na Moje.auto.cz
Moje.auto.cz prošlo na začátku roku 2009 drobnou změnou. Poslední aktualizovaná auta střídají poslední novinky v recenzích. Proč?
Rok 2009 začal na Moje.auto.cz drobnou úpravou, která si klade za cíl oživit a hlavně zpřehlednit dění v jednotlivých recenzích. Ještě než blíže popíšu o co nám šlo a co se přesně změnilo, rád bych všechny uživatele Moje.auto.cz ujistil, že stále máme na paměti dopis z poloviny loňského roku obsahující řadu návrhů na zlepšení a zajímavých tipů. Tyto návrhy a tipy neskončily v odpadkovém koši, ale byly prodiskutovány a ty, které byly seznány rozumnými a realizovatelnými, byly zaneseny do našeho vývojového plánu a dočkají se realizace.
Časový harmonogram spouštění nových funkcí a úprav stávajících vám poskytnout nemohu, neboť samotné Auto.cz letos čeká velká výzva v podobě kompletního re-designu, a to je dost náročná operace, každopádně s vylepšováním Moje.auto.cz počítáme. No a proč tedy nezačít tím, k čemu na MA.cz došlo minulý týden. Šlo o delší dobu připravovaný krok zahrnující úpravu systému novinek v recenzích a s tím související přeskupení některých prvků na hlavní straně.
Novinky jsou nyní pevně svázány s datem publikace a nezobrazují se v recenzí formou jednoho dlouhého výpisu, ale vždy po pěti. To si vyžádalo zavedení stránkování. Prvních pět novinek najdete na první straně, pro starší novinky musíte zalistovat do historie. Také v administraci vašeho auta nenajdete jeden dlouhý seznam novinek, ale tlačítko s datem publikace dané novinky. Po kliknutí na tlačítko se rozevře text novinky, kterou můžete následně upravit.
Tuto úpravy bylo nutné provést proto, abychom mohli na titulní straně upozornit na poslední novinky v recenzích a tím pádem zvýraznit nový obsah (box s posledními aktualizovanými vozy v tomto směru ztratil význam). Pokud tedy provedete jakoukoliv úpravu, přidáte fotografie (ty samozřejmě najdete i v boxu Nové fotografie na hlavní straně MA.cz), upravíte recenzi, napište o tom novinku. Ta se objeví na titulní straně a ostatní uživatelé budou vědět, že k vám mají přijít „na návštěvu.“ Kliknutím na nadpis boxu „Poslední novinky v recenzích,“ získáte kompletní výpis novinek přidaných daný den.
Převod starého novinkového systému na nový mohl v některých případech způsobit např. chybu v datu publikace. Pokud na takovou chybu narazíte a nebudete schopni ji opravit sami v administraci vašeho auta, oznamte prosím tuto skutečnost na e-mail pavel.jura@auto.cz. Sjednáme ihned nápravu. Máte-li jakoukoliv jinou připomínku k Moje.auto.cz, ideu nebo stížnost, v ideálním případě netýkající se tahanic o administrátora, pište na e-mail libor.zezulka@auto.cz.
LZzveřejněno 19.1.2009
Potřebujete více místa pro vaše fotky? Máte jej mít.
Pokud jste narazili na strop, co se týče prostoru pro vaše fotografie, můžete si o více místa napsat.
Fotogalerie je ideální způsob, jak upozornit na novou úpravu na autě, kola, lak, ale také novou událost, cokoliv. To víme. Víme ale také, že při takovém množství recenzí, jaké na MA.cz máme, není možné naservírovat každému 1GB volného místa. Bohužel, nejsme Google (zatím). Už jednou nebo dvakrát jsme prostor vyhrazený na vaše fotky plošně zvětšovali, brzy ale dojdeme k tomu, že přestane opět stačit.
Ne všichni využívají fotogalerie stejně, proto přejdeme na nový systém. Kdokoliv z vás nadšených fotografů bude kdykoliv potřebovat zvětšit svoji foto-schránku, napíše na e-mail pavel.jura@auto.cz tento svůj požadavek a bude mu vyhověno. Jakmile vám přestane prostor stačit, ozvete se znovu. Děkujeme za pochopení.
LZzveřejněno 18.11.2008
Novým administrátorem Moje.auto.cz bude Ricardo
Anketa jasně ukázala, koho byste rádi viděli v pozici nového admina Moje.auto.cz.
Neobešlo se to bez emocí, ale to je možná dobře. Alespoň jsme se utvrdili v tom, že vám čtenářům i nám redakci na službě Moje.auto.cz velmi záleží. Hlasování o novém administrátorovi Moje.auto.cz zvedlo vlnu emocí, ale troufám si tvrdit, že nakonec dopadlo tak nějak podle očekávání. Tímto tedy děkujeme všem, kteří měli odvahu a přihlásili se o pozici nového "admina" Moje.auto.cz, zároveň však oznamujeme, že adminem může být jenom jeden a vaše hlasy ukázaly, že to bude Ricardo.
Na základě výsledků ankety jsme se spojili s vítězem a jelikož na straně Ricarda i redakce od první chvíle panovalo vzájemné porozumění a snaha pracovat ve prospěch Moje.auto.cz, brzy jsme se dohodli. Tedy stručně a jasně na pozici administrátora Moje.auto.cz vystřídá XJ uživatel Ricardo. V následujících dnech se Ricardo zaškolí a hned poté začne na MA.cz "úřadovat." Prosím všechny, aby Ricarda v prvních dnech a týdnech "adminování" podpořili, seznámit se s administračním systémem chvíli trvá. Zároveň prosím všechny, aby Ricarda respektovali a brali výsledky hlasování a následné dohody mezi redakcí a Ricardem jako neměnné.
LZzveřejněno 21.9.2008
Zvolte si nového administrátora Moje.auto.cz
Zájem o funkci administrátora Moje.auto.cz projevilo 25 uživatelů. Na vás ostatních nyní bude vybrat z přihlášených vaše favority. O zbytek se postará redakce.
Jak už víte z této zprávy, dosavadní a historicky první administrátor Moje.auto.cz s nickem XJ skládá funkci a uvolňuje místo „mladším a neopotřebovaným.“ Před dvěma týdny jsme spustili nábor, který skončil dnes výsledkem 25 zájemců o záslužnou, ale poměrně náročnou funkci administrátora Moje.auto.cz. Všech 25 jmen (resp. 25 přezdívek) nyní najdete v anketě Moje.auto.cz. Od vás se očekává, že podpoříte svého favorita.
Po týdnu hlasování redakce začne postupně oslovovat uživatele / zájemce s největším počtem hlasů a vyjednávat o podmínkách vykonávání funkce administrátora Moje.auto.cz. Je možné, že se novým adminem stane uživatel s nejvyšším počtem hlasů, ale stejně tak se může stát, že do křesla usedne druhý nebo i třetí. Finální rozhodnutí totiž musí padnout z úst redakce. Samozřejmě důležité bude i to, nakolik bude sám zájemce o funkci stát.
Chcete-li si udělat obrázek o tom, kdo se uchází v anketě o vaši přízeň, zadejte do prohlížeče adresu http://magazin.auto.cz/user/ a za lomítko napište nick uživatele. Zobrazíte tím jeho kartu se základními údaji včetně recenze na Moje.auto.cz a posledními příspěvky v diskusích. Ještě připomínáme, že hlasování poběží od tohoto okamžiku pouze týden, takže neváhejte, vybírejte a hlasujte...a hlasujte zodpovědně. Nejpozději do 14 dnů tedy bude mít Moje.auto.cz nového administrátora.
LZzveřejněno 8.9.2008
Hledá se nový administrátor Moje.auto.cz
Po roce skvělé práce odchází z postu administrátora XJ a dává šanci všem, kteří mají pocit, že zvládnou adminování stejně nebo lépe. Kdo zvedne hozenou rukavici?
Začnu znovu poděkováním a malou vzpomínkou. XJ patří do skupiny uživatelů, kteří pomohli Moje.auto.cz formovat a stáli u jeho rozjezdu. XJ se rychle zařadil mezi nejaktivnější uživatele a diskutéry a servíroval redakci jeden návrh na zlepšení za druhým. Když Moje.auto.cz vzali útokem "fakeři" aneb "profesionální" tvůrci falešných recenzí, museli jsme jednat a výsledkem jednání bylo jmenování XJ do funkce admina. XJ pomohl s těmito individui zatočit a nastolit na MA.cz pořádek. Po roce vykonávání bohulibé činnosti ovšem z pracovních důvodů XJ funkci opouští a hází rukavici. Je na vás, kdo ji zvedne.
Jelikož MA.cz je služba založená na uživatelských recenzích nebo chcete-li služba s uživatelsky generovaným obsahem, měl by funkci nadále zastávat uživatel, a to nejlépe aktivní uživatel Moje.auto.cz. Na tohoto uživatele jsou ovšem kladeny zvláštní nároky. Měl by to být člověk rozumný, nestranný, inteligentní, který se dokáže povznést nad přízemnosti a hlouposti, místo zbytečných slovních přestřelek zvolí věcnou argumentaci. Musí to být ale hlavně člověk, který povýší blaho ostatních nad své osobní blaho, zkrátka takový Mirek Dušín MA.cz.
Pokud máte chuť funkci administrátora Moje.auto.cz vykonávat a vaší motivací je snaha službu s naší pomocí vylepšovat, prosím přihlaste se na této stránce. Na stejném místě naleznete i krátký popis toho, co funkce vyžaduje. Rovněž na tomto místě upozorňuji, že administrátor Moje.auto.cz pobírá za prováděnou činnost měsíční honorář. Není to velká suma, ale na pár piv a nějakou večeři to vystačí. Podrobnosti sdělím na vyžádání e-mailem (libor.zezulka@auto.cz).
LZzveřejněno 26.8.2008
Druhý ofic. sraz Moje.auto.cz. Fotografie a informace z akce.
V sobotu 9. srpna 2008 proběhl druhý oficiální sraz Moje.auto.cz. Počasí nás nezradilo, dorazila krásna auta, fajn lidi, jen nás mohlo být víc.
Vypadalo to na déšť, ale nakonec nespadla z hrozivých mračen jediná kapička. Druhý oficiální sraz všech přátel a příznivců Moje.auto.cz tak nakonec proběhl podle očekávání. Na letišti u Mnichova Hradiště se setkali fajn lidé, přijela krásná auta, jen škoda že nás nebylo víc. Více informací a fotogalerii ze srazu najdete v tomto článku.
LZzveřejněno 12.8.2008
Odpověď na dopis uživatelů MACZ aneb návrhy na zlepšení
Obdržel jsem e-mail s několika návrhy na zlepšení MACZ. Jelikož jsme na MACZ jedna rodina, zveřejňuji odpovědi touto formou.
Na začátku tohoto týdne jsem obdržel e-mail podepsaný uživateli Moje.auto.cz s řadou poznámek a návrhů na zlepšení. V úvodním textu jsem objevil apely na intenzivnější zapojení redakce do dění na MACZ. Myslím, že není pochyb o tom, že celé redakci na MACZ velmi záleží a že službě věnuje hodně pozornosti. Proběhla řada změn, mnoho nových funkcí plánujeme, ale zároveň se musíme věnovat i ostatním projektům či sekcím Auto.cz nebo Autofun.cz. Z toho důvodu opravdu nemůžeme soustředit veškerou pozornost na jednu sekci, byť klíčovou a významnou. Auto.cz je celek sestávající se z mnoha částí, z nichž každá potřebuje péči a jelikož nás v redakci není 100, ale ani 50, musíme své síly rozdělit rovnoměrně mezi všechny projekty a sekce. Jinými slovy, děláme, co můžeme, ale někdy musíme dát přednost i jiným projektům než MACZ (zejména co se týče vývoje). V dalším textu reaguji na jednotlivé body e-mailu.
Zajímalo by nás přesné vymezení práv a povinností admina a redakce, abychom věděli, kam se s kterými dotazy, případně stížnostmi, máme obracet. Zajímalo by nás, jakým způsobem je řešen odchod z funkce současného administrátora a zda byste neuvažovali o příští osobě v této funkci z řad Vaší redakce.
Funkce administrátora vznikla na základě vývoje situace v Moje.auto.cz a zejména pokusů některých uživatelů vydávat cizí auto za své vlastní (tedy tzv. fake). V době výběru administrátora se většina uživatelů přimlouvala za Dana (XJ), kterého jsme následně zaškolili a prohlásili za administrátora. Falešná auta zmizela a služba měla svého admina a strážce z řad uživatelů (jak to bývá u těchto služeb zvykem). Práva a povinnosti admina jsou – mazat falešná auta, skrývat a znovu publikovat vozy, mazat vulgární příspěvky v diskusích, sjednat nápravu v případě úmyslného poškozování ostatních uživatelů nízkými známkami hodnocení (nízkou známkou se rozumí jednička udělovaná všem vozům bez ohledu na kvalitu recenze). Admin také odpovídá na dotazy uživatelů, případně tyto předává redakci nebo přímo programátorům. Osobně cítím z některých uživatelů zášť vůči Danovi, která mě ovšem nepřekvapuje. Jednak mám osobní zkušenost a za druhé člověk, který bdí nad kvalitou recenzí, skrývá a maže je, je-li to nutné, nebude nikdy žádný velký oblíbenec a dříve či později dojde k tomu, že upadne v nemilost. Stane se to každému, kdo se tohoto úkolu zhostí a je pouze na trpělivosti admina, jak dlouho tohle vydrží. Osobně si myslím, že XJ odvádí svou práci dobře, pokud jste jiného názoru, předejte prosím konkrétní připomínky s tím, co vám vadí. Jelikož kapacity redakce jsou naplno vytíženy, administrátor z jejich řad prakticky nepřipadá v úvahu. Redakce ale administrátora z řad uživatelů podporuje a motivuje drobným obnosem vypláceným měsíčně. To uvádím pro případné zájemce o tuto funkci v budoucnu.
Rádi bychom v grafice dále uvítali autonomní sekci "Uživatelské srazy", kde by se domlouvaly všechny podrobnosti ohledně srazů jednotlivých uživatelů, aby se to nemuselo řešit přidáváním recenzí s názvem "Sraz ve městě XY“. Rovněž by mohl být připojen gráfek s hlasováním zájemců o lokalitě nejbližšího srazu.
Tento druh funkcionality plánujeme a věřím, že se nám o ni podaří Moje.auto.cz rozšířit na podzim tohoto roku. Představení proběhne zřejmě s novým designem Auto.cz a jednou další novou funkcí.
Pokud by to bylo technicky možné, rádi bychom viděli odkaz pro každého jednotlivého uživatele, kde by měl souhrn všech jeho příspěvků ve všech diskuzích. Možnost prohlédnout si jen posledních 10 se jeví jako nedostatečné.
Věc probereme v rámci plánovaného technologického workshopu a zařadíme na seznam úkolů. S tímto jistě nebude větší problém a realizace proběhne záhy.
Jeví se jako užitečné zavést okénko pro technické dotazy a něco jako burzu rad s užíváním konkretního typu auta, dle původního dotazu.
Je potřeba blíže specifikovat termín “okénko pro technické dotazy”. Je důležité říci, kdo vznáší dotaz a kdo odpovídá, jaké fungují v rámci dotazování a odpovídání pravidla. Tuhle činnost můžete docela efektivně provádět v existujícím fóru, pokud má mít formu nějaké databáze znalostí spojené s konkrétním typem vozu, o čemž jsme vedli diskuse poměrně nedávno, můžeme funkci podrobněji probrat a v případě volných kapacit postoupit realizaci.
Z nově přidaných fotek v rámci týdne udělat anketu o „fotku týdne“
Zdánlivě jednoduchá věc, na kterou bychom mohli hned kývnout. Jsou tu ale otázky. Kdo fotku vybere a na základě jakých kritérií? Nejlepší recenze vybírá administrator, redakce namátkou recenze kontroluje. Fotku by měl vybrat rovněž administrátor, čímž ovšem okamžitě bude obviněn ze zaujatosti a pod. Stanovit totiž přesná kritéria pro výběr nejlepší fotky bude velmi složité. Pokud plénum nebude mít problém s tím, že fotografii vybere admin, můžeme o tom hovořit. Druhý menší problém je v tom, že HP Moje.auto.cz už nyní obsahuje tolik prvků, že další jenom ztíží orientaci.
Na titulní straně MACZ zvýšit počet políček s upoutávkou na TOP recenzi ze 4 na 6 a zároveň zařídit, aby tatáž políčka s upoutávkou na TOP videa měla funkční odkazy.
Nevím, co přesně myslíte Top recenzí. Pokud nejlepší recenze, těmi lze jednoduše listovat, takže šest políček nemá žádnou větší výhodu proti čtyřem. Zmenší se ikony a skutečnost, že bude na první pohled vidět šest menších obrázků nepřeváží právě menší poutavost celého boxu.
Objevily se i návrhy na rozdělení vkládaných recenzí podle typu aut (dle metodiky SDA). Zajímalo by nás, jak je tato varianta technicky náročná a proveditelná.
Rozdělit 2000 recenzí do tříd by byla asi velmi náročná procedura, která by hlavně narážela na to, že polovina recenzí není aktualizována a tato polovina by zůstala bez řazení. Dovedu si představit, že tuto polovinu někdo prokliká a auto zařadí, ale zatím opravdu nedokážu říct, jak složitě či jednoduše a kdy bychom mohli takovou úpravu provést. Předložím zde k diskusi.
Na konkurenčním webu byla v rámci setkání KSA v Brně vyhlášena např. soutěž o možnost svezení se ve výherci vybraném supersportu, něco podobného nám tu chybí. MACZ už dávno není jen o uživatelských recenzích, rozrostlo se to do obřích rozměrů a tomu by se měla přizpůsobit i současná tvář, která je podobná tomu, co bylo na začátku. Ve zkratce - rádi bychom více aktivní spolupráce uživatelů s redakcí, vždyť by to bylo ku prospěchu všem.
Jak Autorevue.cz, tak Autoweb.cz měli soutěž o svezení v supersportu. Totéž nabídl svým čtenářům Autofun.cz, který je navíc jediný oficiální partner Klubu sportovních vozů. Takže soutěž v rámci našich magazínů probíhala a samozřejmě soutěže budou probíhat i nadále. Jakmile se naskytne vhodná příležitost, určitě soutěž nemine ani Moje.auto.cz, nicméně musíte brát v úvahu, že Moje.auto.cz je součástí většího celku Auto.cz a tedy nemůžeme výrazně upřednostnit jednu sekci nad druhou. V aktivní spolupráci ovšem nevidím problém, pokud budete mít jakýkoliv nápad, návrh, připomínku, rád si ji vyslechnu. K tomuto účelu můžeme klidně používat diskusní fórum.
Domníváme se, že by bylo rovněž zajímavé se blíže seznámit s pozadím vzniku pořadu Auto-Moto-Styl, který mnozí z nás s železnou pravidelností sledují na ČT. A pokud by se tam někam vešla i malá reportáž z MACZ, byli bychom blízko stavu nadšení.
Že mnozí sledují Auto Moto Styl jme velmi rádi. Osobně si vážím toho, že se na pořad díváte a mohu vám slíbit, že se ke stavu nadšení určitě přiblížíte. Zatím zvažujeme formu, ale nějakou reportáž o lidech stojících za MACZ určitě připravíme.
Hodnocení recenzíJsme pro např. 5denní (?) ochrannou lhůtu pro nově zveřejněné recenze. V této době by tato nebyla ani hodnocena a ani by její autor nemohl moci hodnotit ostatní. Aktivní by byla pouze diskuze pod recenzí, kde by všichni mohli dotyčnému poradit, jaké jsou náležitosti kvalitní recenze.
V těchto otázkách budu možná trochu jednotvárný a skeptický, neboť jakákoliv změna hodnocení potřebuje pečlivé zvážení. A že jich na MACZ bylo. Takže ano, tento návrh zvážíme.
S odděleným hodnocením auta, recenze a fotek jsme vcelku spokojeni. Méně už s faktem, že není vyřešen chronický problem s neobjektivitou či zaujatostí některých hodnotitelů, lišících se významně od většinového názoru. Než zatěžovat kohokoli z administrace, soudíme, že by systemovým řešením byla úprava algoritmu výpočtu průměrného hodnocení. Takže známky, příliš se lišící na obě strany od mediánu, by bylo žádoucí proti sobě eliminovat. Tuto problematiku bychom rádi diskutovali přímo s odborníkem, který má IT v redakci na starosti.
IT odborník změnu hodnocení provede. Systém, pokud tedy k této změně přistoupíme, bychom měli nastavit podle existujících platných modelů a hlavně si tento systém ve velkém schválit. Upřímně říkám, že pokud budeme hodnocení měnit, tak skutečně na základě široké diskuse a jakékoliv další připomínky jednotlivců, kteří se budou cítit systémem dotčeni, nebudeme brát v potaz. Nemůžeme totiž měnit systém podle toho, jak se někdo vyspí.
Nebylo by také od věci modifikovat úvodní, všeobecné, navigační informace pro nově vkládané recenze. Chybí tam apel na etiku, slušné chování vůči kolegům při hodnocení a při písemné polemice s nimi. Rovněž by se měl klást důraz na to, aby se recenzenti ve svých pracech vystříhali popisování a zobrazování „hrdinských“ činů, spočívajících v nedodržování pravidel silničního provozu. Na MACZ je totiž mnoho čerstvých řidičů nebo dokonce jen adeptů na něj, a podobné praktiky by si mylně mohli brát za vzor.
V tom s vámi naprosto souhlasím. Navigační video mělo za cíl v úvodu vysvětlit smysl a základní principy fungování služby, nyní se nacházíme v jiné situaci. Tedy video přepracujeme a rozhodně všem důrazně doporučíme, aby dodržovali pravidla silničního provozu.
S pozdravem Libor Zezulka za redakci Auto.czzveřejněno 3.7.2008
Diskuse v Moje.auto.cz pouze pro registrované
Příspěvky anonymů přerostly v loňském roce ve vážný problém, který jsme vyřešili zatím mírným opatřením.
Nebyl to pouze problém Moje.auto.cz, ale právě na Moje.auto.cz měl nejvážnější dopady. Příspěvky anonymů se staly ze záležitosti k pousmání vážným problémem, který donutil mnoho uživatelů stáhnout svou recenzi a stáhnout se z "veřejného života" na Moje.auto.cz do ústraní. Když se začaly ve velkém zvrhávat i diskuse v sekci News, rozhodli jsme se udělat důležitý krok a omezit diskuse pouze na registrované uživatele. Doufám, že se vám bude zde na Moje.auto.cz i celém serveru trochu lépe dýchat. Více o tomto opatření najdete v následujícím článku.
LZzveřejněno 22.3.2008
Úprava hodnocení na Moje.auto.cz. Již zítra.
V krátké historii Moje.auto.cz došlo k několika významným událostem. Zítra nás v brzkých ranních hodinách čeká další - finální úprava hodnocení.
Pokud na Moje.auto.cz (dále MAcz) něco dokázalo rozvířit vášně, bylo to hodnocení. Od prvních dnů fungování služby se většina dotazů a stížností točila právě kolem hodnocení, což nás upřímně trochu překvapilo. V létě 2007 jsme na základě dohody čtenářů a redakce provedli změnu spočívající v doplnění hodnocení o další položky. Už jste neudělovali pouze celkovou známku, ale přidávali vysvětlení, kolik bodů náleží za auto, fotografie a recenzi.
Výsledná známka nebyla průměrem známek udělených v těchto třech kategorií, což se brzy ukázalo jako kámen úrazu. Padlo tedy rozhodnutí provést snad již poslední zásah do systému hodnocení na MAcz a počítat celkovou známku právě jako průměr známek udělených za auto, recenzi a fotografie. Tato změna si vyžádala rozsáhlejší úpravy systému a nějaký čas na pozorování jeho funkčnosti, proto měníme hodnocení proti původnímu plánu asi s 10denním zpožděním.
Věc se má tedy tak, že změnu hodnocení provedeme zítra v brzkých ranních hodinách. Je možné, přestože jsme se tomu snažili předejít, že narazíme na drobné komplikace s přepočítáváním a zobrazováním výsledků, proto vás prosíme o trpělivost a pomoc. Pokud narazíte na nějaký problém, můžete se ozvat prostřednictvím formuláře – Odeslat připomínku. Zároveň vás chceme upozornit na možné výrazné změny ve složení první dvacítky nejlépe hodnocených vozů.
Se změnou hodnocení budeme zároveň promazávat starší jednoúrovňové hodnocení, neboť v novém systému postrádá smysl a není relevantní. Rovněž dojde k vymazání hodnocení uživatelů, kteří již nemají v MAcz aktivní auto, což může dále ovlivnit výsledky nejen na čelních příčkách. Připravte se prosím psychicky na to, že se můžete vyšvihnout do TOP10, ale také z ní krátkodobě, než vás uživatelé vynesou zpět, vypadnout.
Rovněž vás důrazně žádáme o svědomitější a možná i malinko přísnější rozdávání bodů. Databáze Moje.auto.cz čítá v tuto chvíli téměř 1700 více méně kvalitních recenzí, což není na roční miminko špatný výsledek. Občas to však vypadá, jako by všechny recenze měly stejnou kvalitu. Čím více vozů máme, tím více musíme odlišovat, chceme-li být spravedliví. Než rozdáte body, posuďte pečlivě kvalitu recenze a fotografií, zhodnoťte auto.
Nebojte se dát i nižší známku, pokud si v určité oblasti auto takovou známku zaslouží. Jeho majitel má vždy možnost recenzi rozšířit a upravit a vy své hodnocení změnit. Pojďme složit nejlepším pocty, které si zaslouží a ostatní motivovat k tomu, aby se mezi nejlepší zařadili. Všichni mají stejné možnosti.
Věříme, že budete s novým systémem hodnocení spokojeni a na dalším srazu Moje.auto.cz vyhodnotíte jeho dopady jako veskrze pozitivní.
LZzveřejněno 8.1.2008
Více prostoru pro vaše fotografie
Jedna dobrá zpráva pro vášnivé fotografy. Zvětšili jsme prostor vyhrazený vašim snímkům.
Náš server není nafukovací. Přestože pravidelně investujeme do nového hardwaru, vyměňujeme, přidáváme a upravujeme, nemůžeme vyhradit snímkům vašich vozů na moje.auto.cz tolik prostoru, kolik bychom si přáli. Jednoho dne se snad dočkáte výrazně vyšší kapacity, přesto věříme, že i malá změna vám udělá radost. K věci. Zvětšili jsme prostor určený vašim snímkům ze 4 na 6 MB. Pokud tedy máte někde schovány fotografie připraveny k zveřejnění, neváhejte a přidávejte.
PS: S největší pravděpodobností se ještě tento týden dočkáte finální změny hodnocení, po které jste volali. Výsledná známka bude průměrem známek udělených za auto, recenzi a fotografie.
LZzveřejněno 3.1.2008
První oficiální sraz Moje.auto.cz: informace, registrace
Byl vybrán termín i místo prvního oficiálního setkání přátel a příznivců Moje.auto.cz. Podrobné informace a registrace uvnitř.
Nakonec se nám podařilo nalézt vhodné místo a vyřídit všechny formality spojené s prvním oficiálním setkáním přátel a příznivců služby Moje.auto.cz. Kompletní informace včetně termínů, odkazů a registračního formuláře naleznete na této stránce.
zveřejněno 23.10.2007
Uživatel XJ novým administrátorem Moje.auto.cz
Moje.auto.cz má svého nového administrátora. Stal se jím uživatel XJ. Co to znamená?
Administrátoři. Na tohle téma se na Moje.auto.cz diskutovalo nesčetněkrát a většinou s jasným závěrem – administrátoři Ano. Pohled redakce na situaci, kdy osudy některých uživatelských recenzí či dokonce uživatelů samotných ovlivňuje skupina jiných uživatelů, nebyl nikdy odmítavý, čekali jsme pouze na správný čas.
Předání některých pravomocí z redakce na konkrétního uživatele vyžaduje vždy dokonalé vzájemné poznání, dokonalou souhru a důvěru. Po našem prvním společném setkání v Brně (sic komorním, avšak velmi příjemném) jsme proto začali s hledáním vhodného kandidáta a vzali v úvahu především vaše tipy.
Nakonec padla volba na člověka, jenž se zařadil mezi nejaktivnější uživatele Moje.auto.cz, jemuž není osud této stále mladé služby portálu Auto.cz lhostejný, a jenž tráví na Auto.cz spoustu volného času. Novým administrátorem Moje.auto.cz se s definitivní platností stává uživatel s přezdívkou XJ neboli Dan Milich.
XJ nezačíná ve své nové funkci na Moje.auto.cz nepřipraven. Minulý týden prošel náročným školením v sídle redakce, v jehož rámci se seznámil s administračním systémem pracujícím na pozadí a převzal některé pravomoci redakce. XJ mající novou přezdívku XJ (Admin) má následující pravomoci:
- Aktivně komunikovat s uživateli (pomocí osobních zpráv či e-mailů) zejména za účelem odhalení falešných vozů
- Skrýt či mazat falešná auta
- Mazat vulgární příspěvky v diskusích
- Odpovídat na poznámky z Moje.auto.cz související s výkonem jeho funkce
Nový administrátor se zavázal spravedlivě přistupovat ke všem uživatelům a jejich uživatelským recenzím. Administrátor bude podléhat dohledu redakce, která se nyní zaměří zejména na zkvalitňování služby po stránce technické a komunikační i komunitní.
V tuto chvíli vám můžeme slíbit brzké rozšíření funkčnosti o tzv. klubové stránky a také rozsahem zřejmě menší, přesto první oficiální sraz Moje.auto.cz. Informace o něm dostanete do svých osobních schránek v průběhu týdne.
LZzveřejněno 15.10.2007
Moje.auto.cz na Wapu, Moje.auto.cz do kapsy
Končí období závislosti na počítači a internetu. Moje.auto.cz si nyní můžete prohlížet i na mobilu.
Trvalo nám to, ale výsledek, myslíme, stojí za to. Po měsících čekání, kdy jste na adrese wap.auto.cz nacházeli konstatování – už brzy, jsme dokončili wapovou neboli mobilní verzi portálu Auto.cz. Mezi službami, které na adrese wap.auto.cz dostupné z vašeho mobilu naleznete, nechybí i moje.auto.cz. Co to přesně znamená?
Znamená to, že se už nemusíte vázat na váš počítač a připojení k internetu pomocí pevné linky. Znamená to, že si můžete prohlédnout nováčky v Moje.auto.cz kdekoliv váš mobil ukáže dostatečný signál a dostupné připojení GPRS. Znamená to, že si můžete zkrátit čtením nových uživatelských recenzí dlouhou chvíli.
Znamená to i, že můžete uprostřed nákupního procesu v autosalonu nebo autobazaru zkontrolovat, co si o daném voze myslí ostatní uživatelé. Znamená to, že se už nikdy nebudete nudit a neuděláte špatné rozhodnutí kvůli nedostatku informací. Zadejte ve svém mobilu adresu wap.auto.cz a buďte INformováni.
Tip: mobilní verzi Auto.cz si můžete vyzkoušet i na svém počítači pomocí našeho emulátoru
LZ
zveřejněno 7.10.2007
První sraz Moje.auto.cz v Brně má svou stránku
Minulý týden proběhl v Brně první neoficiální sraz příznivců a přátel Moje.auto.cz. Ten má na Moje.auto.cz nyní svou čestnou stránku.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe, první "větší" sraz příznivců a přátel Moje.auto.cz. Na začátku týdne padlo rozhodnutí, na konci týdne se v Brně u obchodního centra Olympia setkalo několik lidí, pro které se stala návštěva adresy moje.auto.cz denním chlebem.
Redakce tuto iniciativu vás uživatelů vítá a bude vždy maximálně podporovat, například tím, že rádi zveřejníme fotografie z vašeho vzájemného setkání (stačí napsat na e-mail libor.zezulka@auto.cz, že takové setkání proběhlo), a také uspořádáním oficiálního, chcete-li velkého srazu.
Ten první proběhne v polovině října, přesné místo a termín vám samozřejmě včas sdělíme. Fotografie z prvního setkání v Brně naleznete na této stránce.
LZzveřejněno 22.8.2007
Pozor: úprava systému hodnocení aplikována
Udělali jsme to, po čem jste volali, co jste si odhlasovali v anketě a vyžádali v e-mailech. Upravili jsme systém hodnocení. Čtěte jak.
Po bouřlivých debatách, proběhnuvších anketách, prosbách i výhružkách přichází úprava systému hodnocení na moje.auto.cz. Tato změna vychází z posledního vývoje na moje.auto.cz, tuto změnu jste chtěli, tuto změnu jste si odhlasovali drtivou většinou v anketě. V čem spočívá?
Tak za prvé uvidíte, kdo a jak hodnotil. Výsledky hodnocení nebudou anonymní a každý uživatel moje.auto.cz bude mít přehled o tom, od koho dostal jaký počet bodů a za co. Pevně věříme, že tahle změna nepovede k vyřizování osobních účtů, ale konstruktivní debatě a pomůže zlepšit vypovídací hodnotu celého systému hodnocení.
Zároveň věříme, že horší známka než 10 nepovede k hádkám a v nejhorším případě snad i stažení vozu z moje.auto.cz, ale kupříkladu sedmička za recenzi bude motivem k jejímu vylepšení a získání vyšší známky. Tím se dostáváme k druhé úpravě systému hodnocení. Ta spočívá v přidání vysvětlujících položek.
Tak jako před tím i nyní udělujete celkovou známku, k tomu ovšem přidáváte vysvětlení, kolik bodů náleží danému vozu za fotografie, recenzi a samotné auto. Pokud nevyplníte všechny položky, nebude hodnocení platné.
PS: Než kontaktujete redakci s prosbou o vymazání hodnocení uživatele XY, zvolte prosím oslovení v diskusi pod jeho vlastním vozem. Často dochází k nedorozumění a neúmyslnému udělení nízké známky, které lze řešit jinak než mazáním celého hodnocení. Hodnocení můžete změnit. Berte také v úvahu, že vysvětlující položky se v systému objeví teprve tehdy, pokud dříve hodnocený automobil ohodnotíte znovu.
LZ
zveřejněno 11.8.2007
Novinky: hledání podle typu karoserie a sledování nákladů na provoz vozidla
Na moje.auto.cz můžete nyní hledat i podle typu karoserie a zobrazovat náklady na provoz vozidla vedené na spritmonitor.de.
Při hledání na moje.auto.cz můžete nyní zohlednit nejen značku, model a rok výroby, ale také typ karoserie. Stačí v horní části titulní stránky moje.auto.cz vybrat v roletkovém menu vámi preferovaný druh karoserie a kliknout na vyhledat.
Jelikož položka s typem karoserie přibyla na moje.auto.cz teprve nedávno, mohou výsledky obsahovat pouze několik vozů. Všechny stávající uživatele proto prosíme, aby v editaci svého vozu dodatečně karoserii zvolili (karta – základní informace).
Sledování provozních nákladů
Na váš popud v kartě technická data v editaci vašeho auta přibyla položka ID služby spritmonitor.de. Tato služba umožňuje podrobné sledování nákladů na provoz vašeho vozidla. Bližší informace o službě najdete na jejich oficiálních stránkách, jak vypadá výsledek na moje.auto.cz si můžete prohlédnout například u této Hondy Civic Hybrid.
Máte-li na spritmonitor.de svůj účet, stačí uvnitř kliknout na položku mileage icon a zkopírovat ID vašeho auta do formuláře na moje.auto.cz.
LZ
zveřejněno 8.8.2007
Komfortnější prohlížení výsledků vyhledávání na moje.auto.cz
Již brzy významně rozšíříme funkcionalitu moje.auto.cz a upravíme systém hlasování. Nyní vám představujeme drobnou úpravu vyhledávání, která vám však velmi zpříjemní život.
Změna systému hlasování, tak jak jste si ji zatím drtivou většinou odhlasovali v anketě, je na spadnutí. Zároveň s rozšířením hodnocení o vysvětlující položky přibude na moje.auto.cz další významná funkce, kterou si ovšem schováme jako překvapení. Přejděme tedy k avizované úpravě vyhledávání. O co jde? Až dosud bylo nutné prohlížet vyhledaná auta tak, že jste klikli na požadovaný vůz, přečetli recenzi a prohlédli fotografie, vrátili se zpět na výsledek vyhledávání a klikli na další vůz.
To už není nutné. Řekněme, že chcete vyhledat všechny aktivní recenze Audi A4 na moje.auto.cz. Na titulní straně v roletkovém menu zvolíte Audi, dále A4 a zvolíte vyhledat. Kliknete na první automobil v nabídce a přejdete na stránku s jeho recenzí. Nově v záhlaví stránky, v prostoru mezi názvem vozu a drobečkovou navigací, naleznete box s aktuálně vybraným, předchozím a dalším autem.
Kliknutím na červenou šipku vpravo přejdete na další auto splňující kritéria hledání, kliknutím na šipku vlevo si prohlédnete automobil předchozí. Díky této úpravě se už nemusíte vracet na výsledky vyhledávání. Jelikož stabilitu této funkce dokonale prověří až pořádná zátěž, prosíme vás o shovívavost a případné upozornění na objevené chybky. Děkujeme.
LZzveřejněno 23.7.2007
Slavíme první tisícovku….spuštěním FAQ
Počet aktivních recenzí v moje.auto.cz přesáhl 1000. Máme pro vás novou stránku FAQ.
Čtyři měsíce od spuštění, měsíc od uvedení do ostrého provozu moje.auto.cz dosáhlo první významné mety. Počet automobilů, počet uživatelských recenzí v databází moje.auto.cz poprvé překročil 1000 automobilů. Tohoto čísla se nám podařilo dosáhnout jedině díky vám, uživatelům moje.auto.cz, kteří zde neváhají vložit recenzi svého auta a podělit se o zkušenosti s ním s ostatními uživateli. Smekáme před vámi a děkujeme za přízeň.
Překonání významné hranice a nakročení do druhé tisícovky slavíme zveřejněním stránky FAQ, na níž naleznete řešení častých problémů, odpovědi na často kladené otázky. Pokud se tedy dostanete do úzkých a nepomůže vám nápověda v pravém sloupci, zkuste FAQ. Kdybyste náhodou ani tam neobjevili odpověď na vaši otázku, neváhejte nás kontaktovat pomocí formuláře „Odeslat připomínku k moje.auto.cz“ v pravém sloupci.
LZzveřejněno 7.6.2007
Nováčky v síni slávy prozradí zelená barva
Barvy vám nyní prozradí, která auta jako poslední získala od redakce pečeť "nejlepší recenze."
Když jsme přidávali na moje.auto.cz funkci „nejlepší recenze“ spočívající v tom, že zástupci redakce pravidelně vybírají z nově přidaných recenzí automobilů ty, na nichž si jejich majitelé dali skutečně záležet (spousta informací o výbavě, pořízení atd., podrobná recenze a zajímavé fotografie), netušili jsme, jaký u vás budou mít ohlas.
Box na titulní straně moje.auto.cz věnovaný právě nejlepším recenzím se stal vaší oblíbenou zastávkou, což nás přivedlo k nápadu na drobnou úpravu. Jelikož donedávna nebylo zřejmé, jak dlouho se daný automobil v „síni slávy“ nachází, tedy zda se zařadil mezi auta s nejlepší recenzí dnes nebo před měsícem, zavedli jsme odlišení pomocí barev.
Zeleně jsou nyní označena auta, která získala pečeť „nejlepší recenze“ v posledních několika hodinách či dnech. Oranžově jsou označeny vozy, které se už nějakou dobu tímto titulem pyšní, bílá barva potom značí, že dané auto patří v elitní skupině mezi staré známé (je držitelem označení např. měsíc).
Ovšem pozor. V boxu na titulní straně moje.auto.cz nenaleznete všechny nejlepší recenze. V rámci zachování přehlednosti vždy po nějakém čase vyřadíme vozy staršího data přidání a necháme zobrazovat pouze auta aktuální. To však rozhodně neznamená, že starší auta zmizí v propadlišti dějin.
Chcete-li si prohlédnout všechna auta, která zatím na titul "nejlepší recenze" dosáhla, zvolte na titulní straně hledat pouze nejlepší recenze.
LZzveřejněno 30.5.2007
Vaše auto v Moje.auto.cz aneb statistiky návštěvnosti
Zajímavá vás, jak si vaše auto vede v Moje.auto.cz z hlediska počtu návštěv a zhlédnutí? Chcete podrobné statistiky? Máte je mít.
S přibývajícím počtem vozů v databázi Moje.auto a rostoucí sledovaností této služby vás zcela pochopitelně stále více zajímá, jak si vaše auto vede z hlediska návštěvnosti, počtu zhlédnutí atd. Přichystali jsme pro vás proto jednoduché řešení spočívající v nasazení měřícího kódu služby Toplist do vašich stránek. Jak na to?
- Nejdříve se musíte zaregistrovat na stránkách Toplistu (klikněte na ikonu Zaregistrovat v pravém horním rohu).
- Vyplňte požadované údaje, přičemž do pole adresa vložte URL vašeho auta na Moje.auto (např. http://moje.auto.cz/Libor-Zezulka/audi-a4-1.html). Do pole název potom vepište skutečný název nebo přezdívku vašeho auta. Klikněte na Zaregistrovat.
- Toplist vygeneruje kód, z něhož vás zajímá pouze ID. Zkopírujte tohoto ID (pouze číslo bez tečky) pomocí klávesové zkratky CTRL+C do schránky a přejděte na stránku editace vašeho vozu v Moje.auto
- V spodní části stránky přibyla položka ID počítadla Toplist následovaná formulářovým polem. Do toho pole vložte ID, které jste zkopírovali do schránky (CTRL+V či vložit).
- Zvolte Uložit.
Od této chvíle máte k dispozici podrobné statistiky návštěvnosti a další zajímavé informace o kartě vašeho vozu v Moje.auto, a to na patřičné stránce na Toplistu.
LZzveřejněno 2.5.2007
Sledujte nové příspěvky a změnu hodnocení u vašeho auta přes RSS
Chcete-li být neustále informováni o tom, jak se vyvíjí hodnocení vašeho auta a počty příspěvků v diskusi, přidejte si vaši garáž do RSS čtečky.
Z několika stran se sešly dotazy na možnosti nepřetržitého sledování dění na stránce vašeho auta v Moje.auto. Někteří z vás navrhovali oznámení e-mailem, ta však nakonec vystřídala modernější a snad i rychlejší metoda sledování změn pomocí RSS kanálu. Stejně jako můžete pomocí RSS čtečky sledovat nově přidaná auta v databázi Moje.auto, můžete nyní pomocí téhož nástroje sledovat změny na stránce vašich vozů.
Povšimněte si prosím množného čísla, RSS kanál totiž obsahuje informace nejen o jednom konkrétním autě, ale všech vozech ve vaší garáži. Co tedy musíte udělat proto, abyste okamžitě věděli, zda se vašemu autu změnilo hodnocení či přibyly příspěvky v diskusi? Přejděte do garáže a klikněte na "RSS vaší garáže." Přidejte si RSS kanál do čtečky a můžete začít sledovat.
LZzveřejněno 25.4.2007
Další vylepšení: osobní zprávy a novinky o vašem autě
Máme tu další dvě drobná vylepšení předcházejí změnu v hodnocení, kterou jste si na Moje.auto sami odhlasovali.
Začneme malinko slavnostně. Včera jsme na Moje.auto oslavili pětistý vložený automobil. Toto číslo má o to větší váhu, že se nám (tedy spíše vám) jej podařilo dosáhnout za dva měsíce provozu služby. Věříme, že stejným tempem budete auta přidávat i nadále.
A nyní už k novinkám. Na první stráně v administraci vašeho vozu, v spodní části, naleznete nově formulář nadepsaný novinky. Tento formulář slouží k ukládání aktuálních zpráv o vašem autě. Bude-li chtít například ostatním sdělit, že máte nová kola a přidali jste jejich fotografie, můžete tak učinit pomocí tohoto formuláře. Kliknutím na odkaz Přehled novinek se vám otevře další formulář, jehož pomocí můžete editovat dříve vložené novinky.
Zde vepíšete novinku, zvolíte přidat a následně uložit.
Kliknutím na odkaz Přehled novinek otevřete formulář, jehož pomocí budete moci upravit starší novinky.
Systém osobních zpráv
Jako další jsme nasadili systém osobních zpráv. Jeho pomocí vám budeme sdělovat důležité informace o Moje.auto, informovat vás o nových funkcích a upozorňovat na případné změny. To, že vám dorazila nová osobní zpráva, zjistíte pomocí výrazné ikony a textu Máte novou zprávu. Kliknutím na odkaz se dostanete do garáže a zde kliknutím na nadpis zprávy zobrazíte tuto celou.
Vaši novou osobní zprávu uvidíte na několika místech, kliknutím na nadpis zprávy ve vaší garáži tuto zprávu zobrazíte.
LZ
zveřejněno 3.4.2007
Posílejte tipy na nejlepší recenze a falešná auta
Máme tu další drobnou inovaci, kterou jsme slibovali, a která reaguje na poslední vývoj na Moje.auto.
Ve zprávě, která následovala přidání boxu s nejlepšími recenzemi na titulní stranu Moje.auto, jsem vám sliboval speciální funkci, jejíž pomocí budete moci odeslat redakci tip na nejlepší recenzi. No a tak ji tu máte.
Jste-li přihlášeni, uvidíte v detailu vozu pod fotogalerií box nadepsaný "Odeslat redakci tip" a pod ním tlačítko s textem "Na kvalitní recenzi". Považujete-li recenzi daného vozu za kvalitní a myslíte si, že by neměl chybět v redakčním výběru nejlepších recenzí, stačí na tlačítko kliknout.
Hned vedle tohoto tlačítka najdete další, které má však zcela odlišnou funkci. Kliknutím na tlačítko "Fake" odešlete redakci tip na automobil, který podle vás nepatří tomu, kdo o něm na Moje.auto píše a jeho majitel či provozovatel o jeho umístění na našich stránkách nemá ani ponětí.
LZzveřejněno 29.3.2007
Nejlepší recenze podle redakce
Auto.cz chce ocenit tvůrce nejlepších recenzí. Zatím tak, že jejich dílka vystaví na titulní straně Moje.auto.
Databáze Moje.auto nyní čítá přes 450 vozů, což na službu, která běží něco přes měsíc, není špatný výsledek. Je to váš úspěch, za který vám děkujeme. Moje.auto tvoříte především vy sami tím, že zde vkládáte svá auta. Od spuštění služby se sice objevilo několika problémů (ať už technických či řekněme etických), ale ty budou, věříme, brzy vyřešeny.
Na tom, že osud Moje.auto máte v rukou především vy, a to přidáváním nových vozů, editací recenzí vozů stávajících a zapojováním se do diskusí, se nic nezmění ani v budoucnu. Zároveň budeme naslouchat vašim názorům a přidávat nové funkce či upravovat funkce existující tak, aby se vám na Moje.auto líbilo, aby se vám s ním dobře pracovalo.
Nejlepší recenze podle redakceJako redakce bychom chtěli promluvit do dění na Moje.auto tak, že budeme pravidelně vybírat auta s nejhodnotnějšími recenzemi a ta potom vystavovat v jakési výkladní skříni nadepsané Nejlepší recenze. Půjde tedy o pravidelně aktualizovaný výběr redakce. Jelikož vozů přibývá a my nejsme stroje, budeme rádi, pokud nás na auto s kvalitní recenzí uporzoníte. Už brzy vám na to přidáme do detailu auta speciální box.
Kde to žijeDruhou drobnou inovací, kterou jsme v posledních dnech na Moje.auto provedli, je přidání výpisu pěti naposled aktulizovaných vozů na titulní stranu. Tato úprava má napomoci k snadnějšímu odhalování novinek v kartách vozů. Je jich už 450 a projít každý den všechna auta, je nad lidské síly. Proto posledních pět aktulizovaných automobilů.
LZzveřejněno 25.3.2007
Valná hromada Moje.auto. Téma: hodnocení
Jelikož se na mnoha místech v Moje.auto objevují poznámky k systému hodnocení, rozhodli jsme se na toto téma uspořádat diskusi.
Hodnocení patří na Moje.auto mezi významné funkce, ale někteří ji zjevně špatně pochopili. Nechci a nebudu rozebírat, co může vést jedince k tomu, aby na široké stupnici od jedné do deseti používal pouze jedničku, chci společně s vámi najít nejlepší možný způsob hodnocení, který bude objektivní. Proto na toto téma vznikla diskuse v Motorcafe, kde snad společně najdeme ideální řešení. Vstoupit do diskuse.
LZzveřejněno 16.3.2007
Zelená značí aktuálnost
Na Moje.auto nově rozlišujeme auta podle aktuálnosti. Zelená značí, že stránka vozu prošla nedávno aktualizací.
Jste pravidelnými návštěvníky Moje.auto a chcete vědět, kde se co změnilo, kde přibyly nové informace? Pak hledejte zelenou barvu. Nová funkce rozlišuje vozy podle aktuálnosti nebo přesněji řečeno data poslední aktualizace. Zelená barva značí, že karta vozu prošla aktualizací v posledních 14 dnech.
Aktualizací se rozumí přidání nových informací, fotografií či úprava hodnocení. Pokud u auta září oranžová, provedl majitel úpravy v posledních 30 dnech, červenou jsou označena auta s aktualizací starší než 30 dní. Podle data poslední aktualizace můžete i třídit vozy ve výsledku vyhledávání.
Na systém rozlišování vozů s pravidelně či nepravidelně aktuliazovanými informacemi naváží další funkce a snaha redakce podporovat a oceňovat ty uživatele, kteří si chtějí s kartou svého vozu neustále hrát, inovovat ji a vylepšovat.
LZzveřejněno 14.3.2007
Přidejte si Moje.auto do RSS čtečky
Přidejte si Moje.auto do RSS čtečky, aby vám už nikdy neunikla žádná novinka.
Pro službu Moje.auto jsme zřídili speciální RSS kanál, jenž si můžete přidat do své RSS čtečky. Pokaždé, když se na Moje.auto objeví nový vůz, dozvíte se tuto skutečnost právě ze své čtečky. Už nikdy vám tak neunikne žádná novinka.
Nemáte RSS čtečku?Existuje mnoho různých RSS čteček, z nichž velkou většinou si můžete stáhnout zcela zdarma. Stahovat můžete například ze stránek Stahuj.cz.
LZzveřejněno 12.3.2007