Hyundai i30 (2012)
20.10.2012Začátkem roku 2012 jsem začal přemýšlet o koupi nového auta. Můj předchozí vůz (Škoda Fabia I. generace) mi už přestávala prostorově stačit. Vzhledem k…
Hyundai i30 (mikkian)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Deegr 13.11.12 09:55
« Re: Re: 1.6GDI
To TSI na to GDI nemá. Já to natáčel na mokré silnici a k tomu v protivětru a ty auta zrychlují skoro stejně, navíc nevíš, jestli on nebyl z mírného kopce. Na jiném videu třeba octavia 1.2 TSI zrychluje zase hůře, než ten golf. Mám ještě jedno video, ale to je jen ze 60-185 km/h a tam to leze rychleji, Golfu chybí 30 koní a to je už dost. i30 má omezovač, kdy se přes těch 195 km/h nedostanu ani z kopce, to jsem už zkoušel.
[odkaz]
S tou octávkou jsme zrychlovali ze 100 km/h (kamion) a neujela mi. Možná to video přetočím, až bude lepší počasí, asi to bylo dost nešťastné rozhodnutí to natáčet v takovém počasí.
Recenzi na Stilo jsem už smazal, dost lidem se nelíbilo, že Fiat je v top na moje auto a závist je bohužel hnusná. Stilo už jsem ale prodal, abych si mohl koupit právě tu i30 GDI. -
Jetty 12.11.12 18:49
« Re: 1.6GDI
1)
1.2TSI jede zhruba stejně jako 1.6GDI, v nízkých otáčkách je díky turbu lepší TSI. Tady máš podobné video z Golfu 1.2TSI [odkaz] a když ho porovnáš s tím tvým [odkaz] tak zjištíš, že obě auta jsou zhruba shodně po 50sec na tachometrových 190km/h. Takže blázen je taky ten, kdo tvrdí: "Nějaká 1.2 TSI si na GDI ani neškrtne" :-! O tom dalším plazení se na 200km/h nemá cenu se už bavit...
2)
2.0TDI (140k) ti na dálnici neujede, neboť záleží na provozu. Pokud se ti pořád někdo plete v levým pruhu, tak už je docela problém dostat se s takovými motory i na těch 200km/h - jak sám píšeš pouze 2x. Pokud by byla volná cesta, není pro tohle TDI zas takový problém opřít ručičku rychloměru o 220km/h [odkaz] a pak už by ti ujel ;-) Navíc na 190km/h je TDI již po 34sec, narozdíl od 50sec GDI... (z videa je nutno odečíst prvních 18sec kdy tam chodí okolo auta).
Nechci tady zakládat nějaký flame, 2.0TDI není žádná vysokootáčková raketa na honění maximálek na dálnici, spíš potěší pružností, ale zase je potřeba se na to dívat štřízlivým pohledem, ať už preferuješ cokoli ;-)
Ahoj :-) P.S. Neměl jsi tu náhodou recenzi na pěkné žluté Stilo? Kam se poděla? :-| -
Deegr 11.11.12 20:50
« Re: Re: 1.6GDI
Ty GDI jedou na 1.6 až nečekaně dobře. Nějaká 1.2 TSI si na GDI ani neškrtne, Možná tak do 3000 se udrží, ale po překročení 4000 u GDI nemá prostě šanci. Na dálnici jsem se honil s Octavii 2.0 TDI a nedokázal mi ujet a to jsme se 2x dostali na 200 km/h.
Sám jsem natočil video, jak to auto zrychluje, bohužel to bylo na mokré silnici s mírným protivětrem. A kdo i po shlédnutí videa bude tvrdit, že 1.2 TSI jede lépe, tak je buď blázen, nebo VW maniak.
[odkaz] -
zetr007 28.10.12 09:01
« Re: Re: Re: Re: 1.6GDI
V poho jsem rád že si odpověděl :-) . Tak pokud je to jak píšeš že to 1.6 GDI po najetí 20tisíc km ožije to nemůžu posoudit, ale je to jen a jen dobře, protože mě se ten motor fak zdál hodně línej na to že je to 1.6 s přímím vstřikem. No ale asi to bylo jak píšeš tim že byl nezajetý. Ostatně máš mnohem větší zkušenosti s tímto motorem než já!
Co se týká 1.6 ecoboost od fordu, tak to je myslim v současnosti jeden z nejlepších motorů ve své kategorii. Bohužel jsem neměl možnost s ním jet, takže jen vim jen co se o něm píše a co mi říkal kamarád. No škoda jen že třeba focus ve vnitř se z mého pohledu moc nepoved (měl jsem možnost v něm několikrát sedět a já bych asi nezvyknul a spolujezdec to má ještě horší), z venku je to ale pěkný auto. No něco podobného mam třeba s Meganem, exteriér supr interiér z mého pohledu špatný. Pěkný auto je ted třeba novej Cruze v kombi v tom jsem ted jel zkušební jízdu a je to jak z venku tak ze vnitř moc povedený auto, horší jsou ty motory. Ale to co se každému líbí je velice individuální věc, každej má jiný měřítka.
Každopádně ti přeju at ti I40 dobře a bez závad slouží!! -
idam.i 27.10.12 21:04
« Re: Re: Re: 1.6GDI
Trochu neskôr,ale predsa len reagujem. :-) Asi bol problém v tom ,že motor s ktorým si jazdil mal najazdených 1.600km.Môžem zodpovedne povedať,že motor po 20.000km výrazne ožil.určite v pružnosti (bez radenia) by bol problém zrovnávať sa s turbo motorom.No pri plnom plyne pri rozbiehaní človek ledva stíha radi ,ako stúpajú otáčky.A nad cca.4.500 to ozaj celkom ide.Jasne,že takto sa nejazdí každý deň.No práve GDI má tu výhodu,že akceptuje pri plynulej jazde aj 1.500 otáčok.
No nepopieram,že turbobenzín je do budúcnosti môj ciel.Zatial to vidím na Ford 1,6 EcoBoost. -
mikkian 24.10.12 08:59
« Re: Re: Osvětlení z radia/navigace
ano, filtry se vypalují sami - špatně jsem to napsal, bylo to myšleno tka ,že se právě zapně sám a je mu jedno kde... tzn. v pondělí pojedu dlouhou trasu - např. 300km, on se nezapne, ale protože pak už budu mít do konce týdne pocuky a on si řekne, že se bude chtít vypalovat v úterý, pak se při krátkých vzdálenostech do konce týdne pořádně nevypálí... -
Jetty 23.10.12 18:43
« Re: Osvětlení z radia/navigace
Já jsem jel pouze v 1.6GDI (kolega z práce si koupil nového Ceeda) v 1.6CRDI ne... Zato jsem jel v 1.6TDI v Golfu, tak to srovnávám s tím. Navíc to CRDI se dělá i ve verzi 94kW, tak myslím že pojede ještě líp než 77kW TDI. GDI s ním určitě udrží krok, ale musíš ho točit a pak je spotřeba úplně jinde :-( Bavím se o normální jízdě, ne o sprintu z 0-100, kdy nafta má dost krátkou jedničku a musí řadit 1x víc, proto benzín ukrojí nějakou tu desetinu pro sebe ;-)
Jinak nové systémy DPF nemůžeš nekvalitně vypalovat, mají vlastní řízení, které se spustí klidně i ve městě... ale zkušenosti s reklamacemi těchto nových filtrů zatím moc nejsou, takže ukáže čas - třeba se mýlím. :-|
Každopádně GDI také není krok vedle, záleží na prioritách ;-) :yes: -
mikkian 23.10.12 09:04
« Re: Osvětlení z radia/navigace
ahoj, co se NAVI týče, tak i tuto možnost tam mám, ale bohužel to nedokáže zesvětlit natolik :-(
Jiank jestli je živější, nedokážu posoudit. Jsem překvapen, jak to GDI zatáhne kolem těch 1500-2000otáček - tam je to skoro jak nafta. GDI jede až hodně ve vysokých otáčkách a zruchlení z 0 na 100 má rychlejší, než nafta. Ale je to asi o úhlu pohledu. DOteď jsem jezdil na TDIčkách a v porovnání s CRDI jsou výkonově jinde - možná je to teď přiškrceno DPF fitlrem. Jinak o tom filtru by to bylo na dlouho a nebudeme se o tom přít :-) ale záruku na filtr nedostaneš, ptal jsem se na to a prodejce mi narovinu řekl,že když se po* ještě v záruce,tak to stejně výrobce neuzná,že jsem nekvalitně vypaloval :-( -
Jetty 22.10.12 19:14
« Osvětlení z radia/navigace
Ahoj, já jsem po koupi auta taky řešil vysokou míru osvětlení z radia. Cca měsíc jsem s tím tak jezdil, protože jsem si myslel, že když to má automatické snižování úrovně jasu, tak s tím nic neudělám. Nakonec jsem zjistil, že se dá v nastavení zvolit výchozí míra podsvícení a je po problému... ;-) Vím, že je to jiná značka, ale třeba to jde nastavit taky ;-)
Ohledně motoru, já si myslím, že pokud najedeš dost km, tak jsi měl jít do toho CRDi. Určitě je živější a má menší spotřebu ;-) Filtry DPF dnes již také nejsou zas tak nespolehlivým strašákem, navíc ty moderní lze repasovat. Většinou do 10tis Kč se zárukou 100tis km/3roky... To uspořím po 10tis km (ani ne půlrok), když vezmu, že u benzínové 1.8T jsem měl průměrnou spotřebu 8,4l/100km a u TDI ji mám 5,4l/100km :-) Servis je po 70tis km zatím naprosto stejný, krom jednoho naftového filtru navíc...
Ale je to můj názor, nebudu se tu pouštět do žádné hádky ;-) Ať ti auto slouží ;-) -
zetr007 22.10.12 15:29
« Re: Re: 1.6GDI
Předem děkuji že si zareagoval na můj názor. No v tomhle se asi neschodnem, já si prostě myslim že tsíčko 77kw jede lépe než gdíčko, hlavně jeho využitelnost od nízkých otáček je z mého opakuji z mého pohledu lepší. Měl jsem možnost s tim ceedem 1.6 GDI najezdit cca 600km, na jeho obhajobu musim dodat že měl najeto jen 1500km takže nezajetý motor. Sjetí v I30 combi nepočítam to bylo jen pár km. Jinak s tebou můžu souhlasit že motory tsí této řady byli poruchové i když ted na jejich konci výroby se zdá že koncern jejich chyby vychytal. Ted se v M.Boleslavi rozjíždí výroba nové řady tsí motorů, tak uvidíme jak na tom budou. Každopádně tě můžu ujistit že v dohledné době přejde i Hjondé a Kia na turbobenzíny a sranda je že prodejci o tom mají zakázáno mluvit, říkala mi to paní prodejkyně z Kie, no nevim jestli nekecala >:D . -
idam.i 21.10.12 21:22
« Re: 1.6GDI
Neviem presne kolko si najazdil s GDI ,ale tvrdiť,že proti 1,2TSI 77kw "nejedou" je celkom mimo.Jazdím tento motor vo väčšom aute a viem,že keď ho podržím tak dokáže dósť prekvapiť.A pokial ho neženiem,tak môžem radiť pod 2.000 a je vcelku dosť úsporný.
Určite,že v turbo motoroch je budúcnosť,ale zrovna tebou spomínaný motor nie je najlepší reprezentant pokroku ! -
zetr007 21.10.12 16:52
« 1.6GDI
Pěkná recenze, gratuluju k autu! Plně s tebou souhlasim že asi největší slabinou jsou motory, měl jsem možnost jezdit jak z 1.4 benzínem tak ted dvakrát s 1.6GDI a to i v Ceedu a prostě ty auta nejedou, třeba oproti 1.2 TSI 77kw. A pokud člověk jezdí na pohodu dosáhne u toho TSíčka i nižší spotřebu oproti GDíčku který musíš pořádně vytočit když chceš třeba předejet. Jinak je i30 v combi moc pěkný auto s pěknou výbavou za slušný peníze. At dobře slouží!!!! -
tr2700automat 21.10.12 16:31
« 100KW
Krásné auto, pěkná recenze :yes: . Mám taky rád silné auta, ale toto auto není slabé, těch skoro 100KW , pro upřesnění 99KW, není vůbec málo, takže nelituj že nemáš výkonější motor. I s tímto motorem si dokážeš pěkně užít sportovní jízdy ;-) . Přeji ať Ti pěkně slouží :yes:
K tomu TDI na videu - má z 0-190 za 34sec, to druhé video co jsi sem dal GDI- start z 50km/h a 190 tam není ani po těch 34sec... To že jsi potrápil nějakého neuměla ještě neznamená, že ti jiný neujede ;-)
Já mám takhle na kontě Superba 3.6FSI a věř, že jsme se naháněli dobrých 100km, ale taky nikde nepíšu, že 3.6FSI neujede 2,0TDI se 170k a to se mi ho podařilo i předjet ;-)