Recenze

mihau (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Corolla TS E12

9,87 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Corolla, foto 1 Toyota Corolla, foto 2 Toyota Corolla, foto 3 Toyota Corolla, foto 4 Toyota Corolla, foto 5 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 7 Toyota Corolla, foto 8
Toyota Corolla, foto 9 Toyota Corolla, foto 10 Toyota Corolla, foto 11 Toyota Corolla, foto 12 Toyota Corolla, foto 13 Toyota Corolla, foto 14 Toyota Corolla, foto 15 Toyota Corolla, foto 16 Toyota Corolla, foto 17 Toyota Corolla, foto 18 Toyota Corolla, foto 19 Toyota Corolla, foto 20 Toyota Corolla, foto 21 Toyota Corolla, foto 22 Toyota Corolla, foto 23 Toyota Corolla, foto 24 Toyota Corolla, foto 24 Toyota Corolla, foto 25 Toyota Corolla, foto 26 Toyota Corolla, foto 27 Toyota Corolla, foto 28 Toyota Corolla, foto 29 Toyota Corolla, foto 30 Toyota Corolla, foto 32 Toyota Corolla, foto 33 Toyota Corolla, foto 34 Toyota Corolla, foto 35 Toyota Corolla, foto 36 Toyota Corolla, foto 37 Toyota Corolla, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Toyota Corolla Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:98000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 289 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

NESKUTEČNÁ RADOST Z JÍZDY :-)

Po necelých 2 letech jsem přesedlal již na druhou Toyotu Corollu, kterou ovšem navrhli a vyrobili inženýři Toyota snad z jiné planety :-) , protože tento model je E12 (již 12.generace), moje předchozí byla E11 (čili 11.generace),ale rozdíl je naprosto nepopsatelný !!! Toyoťáci ví :-) Moje předchozí E11 byla příjemný rodinný liftback s velkým kufrem,velmi dobrým nízkoobjemovým motorem (měl jsem 1.3-63kw), velkou spolehlivostí a karoserii pro někoho "podivnou", pro mě však krásnou a nezaměnitelnou. Dostaňme se ale k mému novému, špičkovému výtvoru japonské školy.

Toyota Corola E12U 1.8 VVTL-i TS
Tento model se vyráběl v rozmezí let 2002-2007, rozměry: 4200 x 1710 x 1455 mm, pohotovostní hmotnost: 1295kg, motor: řadový čtyřválec s 16ventily, vpředu napříč s vícebodovým vstřikováním o zdvihovém objemu 1796 ccm a 6.stupňovou manuální převodovkou.

Jak jsem se dostal k vlastnictví tohoto klenotu?
Neděle odpoledne. Venku sluníčko teplo a já unavený s nechutí někam jít na procházku. Přítelkyně opačného názoru :-) Takže já doma,přítelkyně se psem na procházce a já na netu koukal po autech.Mimochodem moje oblíbená činnost téměř denně, prostě jsem nadšený motorista. Přítelkyně by řekla, že to je slabé slovo. Koncem roku jsem uvažoval o nějaké novější a výkonnější Toyotce,cenově bylo ale vše celkem vysoko. Toyoty a Hondy jsou bohužel dražší oproti francouzským vozům apod.,ale když už si někdo jednou pořídí japonské auto,myslím si, že většinou tomu propadne a ví,že jsou to dobře vynaložené peníze. No a já našel úžasnou Corollku za vynikající cenu a hlavně od velmi,opravdu velmi solidního majitele, kterému tímto ještě jednou děkuji a on sám ví, že se dostala do dobrých rukou.
Ještě ten den večer si přítelkyně dala panáka ouza, které přivezl švagr z Řecka a podala mi mobil s větou: "tak tomu pánovi zavolej,kup si ji a už mi dej pokoj a nechci o autech ani slyšet hezky dlouho". Dokonce mě trochu přemlouvala.Oblilo mě teplo, spocené ruce,nervozita, nadšení,vzrušení. A najednu z toho byla prostě rychlá akce, po pár telefonátech se jelo o 5dní později pro naši novou Corollku 500km vlakem. Odhlášení,přihlášení,evidenční kontrola atd. vše po másle.

První pohled mi už rozbušil srdce,hezky umytá vyčnívala mezi ostatníma feliciema, fábiema atd. na parkovišti. Jenom jsem vyhrknul ze sebe: Už tam stojí, to je ona, podívej, je krásná!!!S majitelem jsme si popovídali, popřáli si navzájem mnoho bezpečných kilometrů a já nasedl do luxusních kožených sedaček a začala se ubírat zpátečním směrem domů. Hned na první benzince jsem lepil dálniční známku, natankoval a chvilku si odpočinuli. A nejdnou mi to došlo, mám nové auto, přesně,ale přesně takové jaké jsem si představoval, jak vzhledem,tak výbavou, motorem. A nastala situace: přítelkyně jedla, já naproti ni a pravým očkem jsem pokukoval po Toyotce, upřímně řečeno, ukápla mi i slza radosti a od té doby po několika dalších jizdách se mi znova zapotili oči.

TO AUTO JE SKVĚLÉ!!!

Líbí se mi nenápadnost toho auta, je to v podstatě standartní sériová Corolla, kterou možná bězně potkáváte a ani si ji nevšimnete,nezavadíte okem, jsou zde akorát sériově větší 16" kola,tužší podvozek a na pohled ji rozeznáte podle písmenka T na masce chladiče a vzadu akorát podle červeného nápisu TOYOTA (Nejvýkonější hondy mají zase červeně podbarvené své písmenko H, taky dobré :-).

Ano jsou stovky rychlejších, zajímavějších, krásnějších aut.Ale prostě v Toyotě vím, co od auta čekat, vím automaticky,kde co je,ovládání veškerých ovládacích prvků je tak snadné a jednoduché a hlavně ve vnitř se cítím neskutečně příjemně. Je to jako,když chodíte hodiny po obchodech shánět kalhoty a najednu si člověk jedny obleče a padnou, nehledá už jiné v jiné barvě a tak. Ovládání skoro všeho jsem znal už ze starší Corollky, takže velké +

Co se tedy týče interiéru:
velmi dobré černé kožené sedačky ve předu s vyhříváním - již vyzkoušeno a přítelkyni označeno jako luxusní záležitost :-)
, i po 100tisících najetých km vypadají opravdu velmi dobře, velká loketní opěrka se 2 úložnými prostory,ale bez stavitelnosti.
Stavitelný volant s ovládáním autorádia pod volantem. Tady bych se zmínil, že provedení ovládání je jednak lepší na obsluhu a má kvalitněji zpracování (nehýbe se) než třeba v novém Fordu Focus a to je Toyotce 7let.
Středový panel je podsívcen zeleně-veškeré displeje (autorádio,hodiny digitální a třetí na teplotu a nastavení průduchů vzduchu klimatizace). U vyšších verzí včetně mé,což by měla být nejvyšší odpadají otočené knoflíky nastavení směru foukání vzduchu a nastavení teploty.Mám již automatickou klimatizaci.
Kaplička svítí v krásném rudém optitronovém podsvícení (standartní verze bílé podsvícení).Toto červené podsvícení má 3 polohy,Je možno si nastavit jakoukoliv intenzitu, ale nejlepší je mít nastavenou na plný kontrast, svítí tak naprosto perfektně i v létě za velmi ostrého slunce. Nebo je možno si to nastavit tak, že po přepnutím světel na potkávací, se automaticky utlumí přístrojová deska,což je lepší v noci a budíky tak nezáří přímo do očí řidiče. Bylo to už tehy dobře vymyšleno :-) Novější modely ve verzi TSport mají navíc bílé budíky,to vypadá krásně.
Převodovka: není co dodat, šlape krásně a má takovou sportovní kovovou kulisu s docvaknutím,prostě sama si ty rychlosti hází po lehkém doteku ruky. Zpátečka se pro mě nově díky 6.převodovém stupni řadí větším tlakem ruky doleva a před 1.stupeň.
Dobrou věcí je i palubní počítač, na který ovšem není příjemný pohled v režimu plného zatížení motoru :-) Zahlédl jsem tam i aktuální momentální spotřebu přes 70l/100km.Co se týče spotřeby, nikdy moc nevěřím na palubní počítače, takže spíš píšu údaje o spotřebě z klasického měření, natánkování ,vynulování a přepočet. V průměru se s lehkou nohou v létě pohybuji čistě ve měste cca 7,5-8l/100km,l což si myslím, že na těměř 200 koní výkonu je slušné. Navíc využívám klimatizaci. Kombinovaná spotřeba s pohybem mezi městy čili trasy kolem 20km, co jezdím nejvíce je na cca 7-7,5l. Při delší cestě, když jsem jednou jel do Chorvatska ve čtyřech lidech, ale opravdu s lehkou nohou,celou noc při 90-140 jsem se dostal na 6,5 l, níž to asi nepůjde, při zařezeném 6.rychlostním stupni a rychlosti kolem 90km sice PP uvádí 5-5,5l,ale pak nějaký kopeček, nějaké předjíždění a průměr se trochu vyhoupne.
Co se týče spotřeby v zimě, spotřeba samozřejmě stoupne, navíc, když se využívá vyhřívaní ať už jedné nebo obou sedaček a topení, počítám tak 8-8,5l, ale nejezdím dlouhé trasy, maximálně přejezdy mezi městy v okolí do cca 20km, nebo vyloženě po městě.
No a co se týče spotřeby při zatěžování motoru, tady už záleží , jak motor šplahá s otáčkama nahoru, roste i spotřeba, na rovinu můžu říct, že i na 11-12litrů odhadem, ale není to vyloženě závodní auto a jedině chlap bez citu by ten motor honil hodiny na okreskách neustále v osmi tisíci otáčkách.

Silné stránky

- MOTOR, MOTOR A ZASE MOTOR
- POHODLÍ
- RADOST Z JÍZDY
- VYSOKÁ SPOLEHLIVOST
- VYŠŠÍ STAVBA KAROSERIE - i když jsem to uvedl i do mínusu a to kvůli rychlé jízdě v projížděných zatáčkách, tak to musím uvést i do silných stran kvůli krásnému průjezdu sněhem ve městě, zasněžených uličkách apod. a dobrému výhledu a vnitřní prostornosti.

Co se týče motoru, je to SÍLA. VYNIKAJÍCÍ ATMOSFÉRICKÝ MOTOR. ŽÁDNÉ TURBO, ŽÁDNÝ KOMPRESOR, JENOM STARÁ ŠKOLA. Při běžné jízdě v nízkých otáčkách celkem tiché, plynule pohybující se auto se slušnou spotřebou vzhledem k obsahu necelých 1800ccm, je třeba se ale naučit dávkovat plyn, pedál je tužší a spojka taky. Při sešlápnutí plynu nastává krásné zrychlení se slušným zátahem, ale vevnitř je to už hlučnější, ne však vlivem motoru,ale originál výfuku, který je fakt velký, jak koncovka,tak tlumič.Ale co,potřebuje si odfouknout od plic. A tento zátah neklesá až do 6000ot./min. pak dojde ke kopnutí a nastává NIRVANA MAXIMÁLNÍHO KALIBRU :-) a začne ještě víc zrychlovat až do 8200ot/min v doprovodu zvuku nabušené závodní motorky. Dokonce moje mamka po pár skleničkách po oslavě narozenin při tomto zatížení,kdy se mnou jela poprvé, velice rychle vystřízlivěla,chytla se madla a řekla, že to je jak motorka.S ledovým úsměvem jsem ji řekl, že však jo,je to totiž YAMAHA !!!
Nikdo mi moc nevěřil,ale na hlavě motoru je vyraženo YAMAHA, kdy Toyota vyvíjela tento motor společně s firmou YAMAHA!!!
Opravdu po překročení 6000ot./min. je to jako by ten motor sám řekl: Tak pojď,sešlápni to na podlahu a já ti ukážu. Jde totiž o to,že Toyoťácké zážehové motory mají VVT-i čili proměnné časování ventilů,ale VVTL-i má navíc i proměnný zdvih ventilů, obdoba V-TECU od Hondy.

Při tomhle stylu jízdy jsem ale po týdnu myslel, že při dalším sešlápnutí plynu to vcucne kromě benzínu i mě ze sedadla,ale stojí to za to. Alespoň občas :-) Kdybych chtěl auto na spotřebu tak zůstanu u mojí bývalé Corollky. Ale rozdíl v průměru 1l benzínu vzhledém k výraznému rozdílu výkonu je zanedbatelný samozřejmně ale při povolených rychlostech...

Slabé stránky

- menší kufr (pokud se to dá považovat za slabinu), zatím na nákupy atd. dostačuje. Nic velkého převážet nepotřebuju a kdyby jo,je zde možnost sklopit sedadla do roviny.To co se ale říká o tomto modelu Corolly, že je to auto s největším vnitřím prostorem pro posádku a nejmenším kufrem trochu sedí.
- při prudkém projíždění zatáček bych asi uvítal širší pneu,kvílení pneumatiky trošku balonového rozměru 195/50 naznačuje hranice auta včetně náklonu.
-vyšší stavba karoserie

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis jsem zatím nepotřeboval,ale budu muset vyměnit destičky, které předchozí majitel na auto dal asi před půl rokem, jsou to BOSCH a neskutečně s nimi auto píská, už po lehkém zahřátí.
Jedině co jsem musel zatím vyměnit jsou obě H7 v předních světlometech a musím říct, že je do nich hooodně špatný přístup.
Tak nyní po dvou letech od koupi musím napsat, že investice do závad nebyly žádné, protože nebyly žádné závady :). Je to naprosto úžasné, celé dva roky jen pravidelná výměna oleje, vody do ostřikovačů a benzínu. Navíc pro dobrý pocit před každou zimou stříkám resistinem spodek proti odlétavajícím kamínkům, soli, korozi.

 

Novinky v recenzi

25.10.2011 23:52

25.10.2011. Po dvou letech moji holku Corollku prodávám, přestože nechci,situace si to žádá. Čekám rodinu a to už za pár týdnů a usoudili jsme se ženou, že budem muset pořídit větší, nejspíš Corollu Verso nebo Avenis, ale rozhodně opět Toyotu.Kdyby měl někdo zájem, napište. Aktuálně mám najeto 114000, již přezuta na zimních gumách na plecháčích, zimní gumy jeté 2 zimi,naprosto minimálně,vypadají skoro jak nové-., originál hliníková kola schovaná, letní gumy max. ještě na jedno léto, ale mám k dispozici ještě další 4 letní pneu.Cena dohodou.


Další vozy Toyota Corolla



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9

Pro posádku bez výhrad, zavazadlový prostor však menší.

jízdní vlastnosti
9

Náklony v zatáčkách by mohli být ještě malinko menší,ale i rozměr kol s nynějšími pneu tomu moc nepřidá.

jízdní komfort
10

Pohodlí naprosto bez problémů při normálním cestování.

provozní náklady
8

Zatím těžko říct,ale dostupnost a cena ND je bohužel kapku vyšší.Na druhou stranu vzhledem k obsahu dobrá sazba povinného ručení a pokud se člověk stará a nebourá,nebo ho nikdo nenaboura,tak ND nejsou téměř potřebné.

náhradní díly
7
výkon motoru
10

Na svůj obsah a technickou stránku motor VYNIKAJÍCÍ.

spotřeba
9

Vzhledem k výkonu dobrá, na spotřebu jsem měl starší Corollku.

hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Dvacet kilo navíc a uvězněn v hořícím domě! Martin Finger zažil peklo při natáčení Linky

Dvacet kilo navíc a uvězněn v hořícím domě! Martin…

Těžký život hasiče si na vlastní kůži vyzkoušel Martin Finger (48). Hvězda seriálu Linka během akčních scén…

Nejkrásnější hrady a zámky Česka: Ústecký a Liberecký kraj

Nejkrásnější hrady a zámky Česka: Ústecký a Liberecký kraj

Turistická sezona na hradech a zámcích už je téměř v plném proudu a jako každým rokem se očekává, že i letos…

 

iSport.cz

Plzeň v přípravě opět vyhrála, po trefách v druhé půli zdolala Sokolov

Plzeň v přípravě opět vyhrála, po trefách v druhé…

Fotbalisté Plzně porazili druholigový Sokolov 2:0 a vyhráli i druhé utkání v rámci letní přípravy na novou…

Zábranský v zámoří: O místo se bojuje i bitkami. Bude lídrem dvacítky?

Zábranský v zámoří: O místo se bojuje i bitkami.…

Když se Libor Zábranský mladší rozpovídá o zámořských juniorkách, rychle poznáte, proč vyrazil před dvěma roky…

 

Reflex.cz

Děti zavražděné nacisty: Jedinečné kolorované snímky, které mají připomenout oběti holocaustu

Děti zavražděné nacisty: Jedinečné kolorované…

Je tomu už více než dva měsíce, kdy umělkyně a performerka Marina Amaralová představila své dílo v podobě…

100 tisíc lidí na Staromáku? Nesmysl! Počty demonstrantů na náměstích jako historické závody v nadsazování

100 tisíc lidí na Staromáku? Nesmysl! Počty…

Dějiny se píší na náměstích. Lidé tam přicházejí, aby byli lhostejnými svědky poprav, poslušnými rekvizitami…