Přezdívka auta Renault R19 Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:127000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1721 výkon [kW]: 54 maximální rychlost [km/h]: 171 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Už se nějakou dobu dívám na tento web a krásně se rozrůstá jak o spoustu krásných nových, tak ještě hezčích,vzácnějších starších kousků.I já bych se chtěl trošku "pochlubit" mým frantíkem.Nejde o nějakou specialitku,ale klasický, příjemný hatchback RENAULT 19 z roku 1995. Je to zatím mé první auto, ale auto, se kterým jsem se naučil celkem dost.Tuhle devatenácktku jsem si koupil ve svých devatenácti a už ji mám pár let.Je po dvou německých majitelích. Za tu dobu jsem s ní najel několik desítek po většinou pohodových kilometrů.
Je osazena motorem s obsahem 1721cm3,který disponuje výkonem 54kW, což pro městský provoz bohatě stačí. "Bohužel" jsem vyzkoušel několik výrazně výkonnějších vozů,u kterých se při vyšších rychlostech nemusel tolik točit motor.Musím ale říct,že nedávno jsem se svezl v novém BMW 335i a tam se motor točil opravdu krásně a tachometr se otáčel rychlostí mého otáčkoměru. No,člověk se musí ale radovat i z toho co má a já jsem na svého rencka pyšný. Sice mně už nechal na cestě, za což mohlo už 2x prasklé spojkové lanko,jednou nefunkčí imobilizér, který mi taky nedovolil odjet a spínací skříňka. To byli v podstatě ty nejnepříjemnější věci, jinak jsem v celku spokojený a slouží a ještě nějaký čas musí, přítelkyně se na něm taky zrovna začíná učit jezdit a proniká do tajů automobilismu.
1)příjemné, pohodlné sedačky z mikroplyše
2)nadčasový vzhled,který určitě předčí hodně aut podobného stáří
3)na své rozměry velice prostorný
4)velký zavazadelník
5)solidní výbava-centál na do,polohovatelný elektricky ovládaný šíbr,přední el.okna,airbag,stavitelný volant a sedadlo řidiče,posilovač řízení,jednoduché ovládání-vše po ruce
1)příliš měké pérování,které se hodně projevuje i při malinko rychlejším projetí zatáčkou naklánění celé karoserie
2)slabší nástup brzd
3)absence ABS
4)náchylné silentboky,čepy na opotřebení.
5)slabší elektronika
První zkušenost byla,že nefungovalo podsvícení otáčkoměru,tachometru.Jel jsem nechat ty žárovky vyměnit do Renault servisu,kde jsem to měl sice hotovo do hodinky s příjemným šéfem servisu,ale za cenu 500,-,což mně silně zarazilo.Pak ale zběžně koukal na mého rencka a konstatoval,že je velmi zachovalý a navíc je to ELYSEE=VÍC VYBAVENÁ SÉRIE,takže aspoň tohle mně potěšilo.Od té doby servisováno po známostech solidními techniky za solidní peníze. Kromně provozních kapalin,brzd a pneumatik byli:
PORUCHY A NÁSLEDNÉ OPRAVY,VÝMĚNY:
1)výměna tlumičů
2)oprava spínací skříňky
3)špatné topení-pročištění celého chladícího systému,chladiče
4)špatné dobíjení-vynutí cívky
5)2x prasklé spojkové lanko
6)oprava rozdělovače
Koupeno v malém autobazaru,kde se mi dobře věnovali a podařilo se i trošku slevit z ceny. Hned ten den po koupi ovšem nastala porucha palivového čerpadlo. Prodejce ale přijel,odtáhl a bezproblémově opravil.Od té doby jsem již autobazar nenavštívil.Nebylo třeba :-)
O nějakém tuningu jsem ze začátku uvažoval a první co bylo,že se vyměnil starý zhnilý výfuk za hezký laděný,který neměl špatný zvuk. Pak se dali pryč staré dva papírové dveřní repro a koupili se nové Sony,navíc výškové do palubní desky a na zadní plato + nové autorádio. Takže teď si užívám příjemný,vyvážený poslech (Sting,Bruce Springsteen apod..). Je ale škoda, že mi zatím nefunguje originál ovládání pod volantem :-( Chtěl jsem i pěkná hliníková kola,ale ne moc velká. Nějak ale stále nezbývali peníze nazbyt,takže se dali na kola akorát hezké originál Renault poklice, které jsou velice dobré a dost vydrží,mám je již 4rok. Po pár letech jsem od tunění ale upustil, výfuk odešel do věčných lovišť a vrátil se střední a koncový díl sériový a je hezky tichý a rozhodl jsem se, že tomuhle autu nechám jeho příjemnou, střízlivou tvář, jakou měl, když se prodával jako nový... a tak mi naprosto vyhovuje :-) a rád se na něj koukám, lak je stále zachovalý,kolikrát jsem pyšný, že je i lepší než u mladých drahých aut,které lidi umývají nejspíš na myčkách,kde se škrábe od kartáčů. I když na pár částech se mi bohužel začíná projevovat koroze,to se odstraní...Je to mazlík :-)
Renault R19 (1994)
Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.6.2010
27
8 Majitel 9,91 Uživatelé
Renault R19 (1991)
Majitel: DrFrank
Přidáno: 12.4.2010
37
10 Majitel 9,90 Uživatelé
Renault R19 (1992)
Majitel: Fráňa09
Přidáno: 8.12.2009
14
10 Majitel 9,85 Uživatelé
Renault R19 (1992)
Majitel: DrFrank
Přidáno: 21.7.2011
7
10 Majitel 9,76 Uživatelé
Renault R19 (1994)
Majitel: angelo2800
Přidáno: 8.4.2008
27
10 Majitel 9,73 Uživatelé
I po pár nepříjemných zkušenostech, ho stále považuji za solidní průměr.
praktičnost prostornost jízdní vlastnosti jízdní komfort provozní náklady náhradní díly výkon motoru spotřeba hlučnost motoru kvalita sedadel brzdy zavazadlový prostorKdyž se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…
Jiří Menzel (80) přežil útok meningokoka a po operaci mozku se jeho zdravotní stav zlepšuje. Velkou zásluhu mají…
Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…
Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…
SOUHRN | Brankář Michal Neuvirth odvrátil v play off NHL 30 zákroky vyřazení hokejistů Philadelphie po výhře 4:2…
Komunista Josef Skála je muž, který budí naděje u jedněch, obavy u druhých. Je charismatický, dokáže poutavě…
Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…